Multi Platform Resident Evil RE9uiem

تاریخ انتشار
جمعه 8 اسفند 1404
ناشر
capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
photo_2025-06-07_12-41-50.jpg
بازی Resident Evil 9 معرفی شد - تاریخ انتشار: ۲۷ فوریه ۲۰۲۶

عنوان Resident Evil Requiem نهمین بازی در سری اصلی رزیدنت اویل است. آماده شوید تا در یک بازی نفس‌گیر که تا اعماق روح شما نفوذ می‌کند، از مرگ فرار کنید. عصر جدیدی از وحشت بقا در سال ۲۰۲۶ آغاز می‌شود. پیشرفت‌های تکنولوژیکی همراه با تجربه عمیق تیم توسعه، داستانی غنی از شخصیت‌ها و گیم‌پلی‌ای ایجاد کرده که مثل همیشه غوطه‌ورکننده است.
 
آخرین ویرایش:
شخصا دوست ندارم دو تا دوربین داشته باشه. آدم سردرگم میشه و نمیدونه با کدوم بره و به نظرم یه جورایی به جو کلی بازی ضرر میرسونه.
هر چی میخوان انتخاب کنن ولی فقط یکی باشه و طراحی بازی بر اساس اون بره جلو.
خب چرا سردر گم میشی؟
هر کدوم رو که دوست داری با همون میری خب.

اگه جفت دوربین ها تو بازی باشه حتما گیم پلی رو طوری ساختن که با هر دوش بشه به خوبی بازی کرد.
مثل اسکایریم یا فالوت ها.

فقط به نظرم باید انیمیشنهای خوبی رو برای هر دو نمای دوربین طراحی کنن.

==========
اما اگه طبق نظرت قرار باشه که کپکام یکی رو انتخاب کرده باشه پس انتخاب من 100% اول شخصه.
نه اینکه از سوم شخص بدم بیاد که اونهم تو این سری از بازی امضای بازیه و جذاب.
ولی لذت و نوع ارتباطی که با اول شخص بدست میاد رو نمیتونم نادیده بگیرم و به خاطر ایمرسیو بودن همیشه انتخاب اصلیمه.
 
خب چرا سردر گم میشی؟
هر کدوم رو که دوست داری با همون میری خب.

اگه جفت دوربین ها تو بازی باشه حتما گیم پلی رو طوری ساختن که با هر دوش بشه به خوبی بازی کرد.
مثل اسکایریم یا فالوت ها.

فقط به نظرم باید انیمیشنهای خوبی رو برای هر دو نمای دوربین طراحی کنن.

==========
اما اگه طبق نظرت قرار باشه که کپکام یکی رو انتخاب کرده باشه پس انتخاب من 100% اول شخصه.
نه اینکه از سوم شخص بدم بیاد که اونهم تو این سری از بازی امضای بازیه و جذاب.
ولی لذت و نوع ارتباطی که با اول شخص بدست میاد رو نمیتونم نادیده بگیرم و به خاطر ایمرسیو بودن همیشه انتخاب اصلیمه.
واقعیتش نمی دونم. شاید فقط من اینجوری هستم اما موقع بازی با دو تا دوربین مشکل پیدا میکنم و فقط بین دوربینها سوییچ میکنم که ببینم کدوم خوبه اما نتیجه ای حاصل نمی شه و به خاطر همین به تجربه بازی لطمه وارد میشه. یک نوع وسواس فکریه!

رزیدنت اویل با سوم شخص تعریف شد ولی اول شخص تو نسخه 7 و 8 واقعا خیلی خوب جواب داد البته طراحی خوبشون تو این زمینه بی تاثیر نبود. اینکه تو بیمارستان متروک با جیل به صورت اول شخص با دشمنای با جزییات بالا درگیر بشی هیجان انگیزه. تجربه و غوطه وری با اول شخص، چند پله صعود داره و کسی نمیتونه اینو انکار کنه.

از طرف دیگه یه تعداد زیادی شایعه در مورد حضور جیل و لیان هست. اینم به نظرم یک دلیل سازنده ها برای انتخاب سوم شخص باشه چون مثل وینترز ناشناخته نیستن و مسلما طرفدارها اگه با دوربین اول شخص با این کاراکترها بازی کنن شاکی میشن. اما اول شخص هم تو دو نسخه قبل جواب داد و بنابراین خواهان زیاد داره و داستان هم که دنباله همون هاست پس بالای نود درصد اول شخص هم لحاظ شده. همون به احتمال زیاد دو تا دوربین داشته باشه که باید تلاش کنن هر جفتش درجه یک دربیاد چون بازی معمولی یا نسخه فرعی نیست و کمبود تو هر کدوم به کل بازی ضربه میزنه.

به طور کلی سطح کیفی کپکام به شدت رفته بالا و الان میشه گفت از همه لحاظ در اوج هست. مشخصه برای هر بازی دقیقا یک استراتژی مشخص دارن. برنامه ریزی هاشون بر پایه اهداف کوتاه مدت و بلندمدت به صورت دقیقی انجام شده که این وسط کاملا بازخوردها رو هم لحاظ کردن.
 
آخرین ویرایش:
از اونجایی که بازی رو کارگردان نسخه ۷ بازی کارگردانی می‌کنه و از شماره ۷ به اینور از دوربین اول شخص استفاده شده پس احتمال زیاد انتخاب اول دوربین اول شخص هست و دوربین سوم شخص ممکنه بعداً در قالب دی ال سی به بازی اضافه بشه
 
  • Like
Reactions: navidkid and Taha75
از اونجایی که بازی رو کارگردان نسخه ۷ بازی کارگردانی می‌کنه و از شماره ۷ به اینور از دوربین اول شخص استفاده شده پس احتمال زیاد انتخاب اول دوربین اول شخص هست و دوربین سوم شخص ممکنه بعداً در قالب دی ال سی به بازی اضافه بشه

اینجا برخلاف ایتن, با کرکترهای فوق محبوبی مواجه هستیم که مخاطب غالبا دلش میخواد ببینتشون در طی گیم پلی!
 
dusk Golem گفته که به احتمال خیلی زیاد شایعات اخیر فیک باشن. میگه چیزی که خودش از RE 9 میدونه شبیه اینا نیست و احتمال اینکه بازی در این مدت این همه تغییر کرده باشه کمه!
به خصوص به بیمارستان و اون بز اشاره کرده و میگه فیک هستن.

به هر حال شاید تو گیم اواردز خبرهایی بشه.
 
  • Poker Face
Reactions: Taha75
حدودا 15 ساله هیچ کدوم از شماره های اصلی نمره 9 به بالا نگرفتن . فقط ریمیک ها موفق به این کار شدن نمره بالای 9 بگیرن .

امیدوارم evil9 امتیازش زیر 9 نشه .
 
  • Like
Reactions: Taha75
به غیر از اون آقا بزه، یه سری چیزها هم در مورد یک جادوگر که تبدیل به مگس میشه شنیدم!
یاد RE6 بخیر :D

البته این تبدیل شدن به مگس خیلی شبیه به عملکرد کاراکترهای جادوگر نسخه 8 هست. بنابراین یک جورایی به نظرم فیک میاد.
هم چنین فکر نمی کنم کپکام بیاد و دشمنایی تقریبا مشابه با RE4 تو این نسخه جدید هم استفاده کنه(زامبی های تبر به دست). چون از یه طرف ریمیک نسخه 4 همین چند وقت پیش منتشر شد، همچنین به اندازه کافی تو RE8 از نسخه 4 الگوبرداری کرد و از طرف دیگه کپکام سعی کرد برای رسیدن به یک شخصیت منحصربفرد در نسخه 7 و 8، دشمنان متفاوتی با نسخه های قبلی سری معرفی کنه، البته تو جوانب دیگه این دو تا بازی و مخصوصا شماره 7 هم سعی کرد تا جایی که میتونه متفاوت عمل کنه. پس به احتمال زیاد تو این نسخه هم دنباله رو همون نسخه های 7 و 8 خواهد بود و سعی میکنه دشمنای این نسخه هم منحصر بفرد باشن و کمترین شباهت رو داشته باشن و به نظرم دیگه باید الگوبرداری از نسخه 4 رو بی خیال بشه (کارگردان بازی جدید هم که یکی از یونیک ترین نسخه هارو ساخته).
این طوری این سه گانه رو هم با یک نقشه راه مشخص می تونه تموم کنه.
 
آخرین ویرایش:
🔵داسک گالم، لیکر مطرح بعد از انتشار تریلر Silent Hill F درباره بازی Resident Evil 9 اینطور توضیح داده:


طرفدارها به زودی درک می‌کنند که چرا معرفی این بازی اینقدر طول کشیده چرا که این عنوان یک ابداع جدید درست مانند Resident Evil نسخه چهارم و هفت خواهد بود هرچند که گیم‌پلی این بازی کاملا با اون‌ها و نسخه‌های ریمیک فرق داره.

این بازی در حال تست چیزهای جدیده و خیلی جاه‌طلبانه هستش. هم‌چنین بازی قطعا تا آخر امسال (۲۰۲۵) رونمایی میشه، فقط کمی صبر داشته باشید.
 
🔵داسک گالم، لیکر مطرح بعد از انتشار تریلر Silent Hill F درباره بازی Resident Evil 9 اینطور توضیح داده:


طرفدارها به زودی درک می‌کنند که چرا معرفی این بازی اینقدر طول کشیده چرا که این عنوان یک ابداع جدید درست مانند Resident Evil نسخه چهارم و هفت خواهد بود هرچند که گیم‌پلی این بازی کاملا با اون‌ها و نسخه‌های ریمیک فرق داره.

این بازی در حال تست چیزهای جدیده و خیلی جاه‌طلبانه هستش. هم‌چنین بازی قطعا تا آخر امسال (۲۰۲۵) رونمایی میشه، فقط کمی صبر داشته باشید.
حالا باید دید چه پختند، چون جدید هستند به این معنی نیست مکانیک ها قطعا قراره خوب باشند.
 
  • Like
Reactions: Thundersky
🔵داسک گالم، لیکر مطرح بعد از انتشار تریلر Silent Hill F درباره بازی Resident Evil 9 اینطور توضیح داده:


طرفدارها به زودی درک می‌کنند که چرا معرفی این بازی اینقدر طول کشیده چرا که این عنوان یک ابداع جدید درست مانند Resident Evil نسخه چهارم و هفت خواهد بود هرچند که گیم‌پلی این بازی کاملا با اون‌ها و نسخه‌های ریمیک فرق داره.

این بازی در حال تست چیزهای جدیده و خیلی جاه‌طلبانه هستش. هم‌چنین بازی قطعا تا آخر امسال (۲۰۲۵) رونمایی میشه، فقط کمی صبر داشته باشید.
من هنوز نکرفتم که منظور از جاه طلبانه چی هست؟ نسخه 4 و 7 یه سری تغیراتی در فرمول کلی سری دادن که در زمان کنونی از نظر من تغییراتی در اون مقیاس شدنی نیست. دقیقا میخوان دیگه چی کار کنن که بگیم یک تغییر بزرگه؟! جایی نداره دیگه! تنها چیزی که به ذهنم می رسه ایده های نقش آفرینی و جهان باز شاید به بازی اضافه بشه و یا بازی یه تلفیقی از اول شخص و سوم شخص با انیمیشن های درجه 1 رو ارائه بده. اگر بخوان مورد اول یعنی عناصر نقش آفرینی و جهان باز برای این عنوان در نظر داشته باشن، باید ریسک بالایی رو بپذیرن. البته اگر درست و مطابق با دی ان ای بازی یه سری المان های تکامل یافته از نقش آفرینی اجرا بشه، میتونه موفق باشه که البته کار سختی هست! میتونن یه مقدار مطلوبی مثلا 10 تا 15 ماموریت جانبی تو بازی تعریف کنن که کاراکتر های مختلف به بازیکن پیشنهاد بدن که باید داستان و گیم پلیشون در حد ماموریت اصلی با کیفیت باشه و تا حدودی تاریک و خشن باشن و مثلا انتخاب های مختلف و اخلاقی بزارن جلوی بازیباز.
خلاصه هنوز منظور از این جاه طلبی که زیاد هم تو شایعات بهش تاکید میشه رو نفهمیدم کاملا !
 
  • Sad
Reactions: Thundersky
چیزی که همیشه با ترس همراهه تاریکی بوده‌‌‌...هنر دست اون تو روشنایی روز بتونه ترس رو انتقال بده... مثلا فیلم midsommer و‌‌‌...

حالا درسته OW بودن یک ترند هست و برای فروش بیشتر و طولانی کردن عناوین هست

ولی هرکس بتونه واقعا یک عنوان ترسناک OW بسازه هنر کرده...وگرنه بازی خطی و محیط تاریک رو خیلی ها استفاده می کنن:دی

خودم مخالف عناوین OW هستم...ولی واقعا اگه کسی بتونه یک بازی ترسناک رو توی OW پیاده سازی کنه...تبدیل میشه به الگو برا خیلی ها...همونطور که هنوز که هنوزه PT الگو خیلی از سازنده های ایندی شده...


ولی خوب کاری به شدت سخته...تهش شاید اون حس فان بودن و صرفا موضوع بقا برا RE و کپکام تو اولویت باشه...ولی همینکه بتونن اون فرمول رو بسازن...سایر استدیو هایی که ترس هاشون از نوع روانشناختی هست...مسیر رو پیدا می کنند:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or