شایعه Resident Evil 6 رونمایی شد

GENE

کاربر سایت
May 12, 2007
2,982
نام
مهدی
سلام
51353723111254106496.jpg

سرانجام بازی Resident Evil 6 امروز در TGS رونمایی شده و تریلری از بازی در غرفه کپکام به نمایش گذاشته شد.

در شروع تریلر ابتدا صفحه‌ای سیاه نشان داده می‌شود، آهنگ ملایمی پخش شده و سپس جملات زیر بر روی صفحه نقش می‌بندد. در حالی که این جملات نوشته می‌شود، صدای آشنای ماشین تایپ هم به گوش می‌رسد:

" جهان همه نوع وحشت را به خود دیده است... تسلیحات بیوشیمیایی (همه چیز را) در سلطه خود گرفته‌اند".

نمایی از کره آبی زمین نشان داده می‌شود:

" و کلید متوقف کردن آن‌ها فقط در یک مکان است".

بعد برای یک لحظه کوتاه تصویری نشان داده می‌شود که به نظر می‌رسد از یک آزمایشگاه یا مرکز صنعتی باشد. در پایان نیز این اعداد به نمایش در می‌آیند: 48.415802 و 89.2673-

75708932266846364880.jpg

نکته: اگر این اعداد را در Google Map وارد کنید شما را به ایالت Ontario در کانادا هدایت می‌کنند. شایعات بر این اساس است که RE6 در کانادا اتفاق می‌افتد.

منتظر اطلاعات بشتر باشید.

Source
-----
Edit:
دانلود تیزر تریلر از اینجا
 
آخرین ویرایش:

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
من نیدونم شما چرا حالا کلید کردی بهlinاینم همون5دیگه فقط زاویه دوربین رو عوض کردن..
خُب همینه دیگه دوست عزیز.بازی نکردی هی داری رو حرف اشتباهت پا فشاری میکنی!
LIN دوربینش هیچ فرقی با Re 5 نمیکنه!این چیزی که ما داریم در موردش حرف میزنیم،جو و اتمسفر هست که مثل اینکه شما نمیخوای اصلا بهش فکر هم بکنی و هی حرف خودتو تکرار میکنی!LIN نمونه ی یک RE با زاویه ی دوربین مدرن و حال و هوای نسخه های کلاسیک هست.
این دیگه حرف آخر من بود.شما اول برو این DLC رو بازی بکن،بعد اگه هنوز نظرت همونی بود که الان هست میایم با هم صحبت میکنیم.
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
خوب احد اگر روز رو از RE5 حذف کنیم + اضافه کردن معما های خاصRE +جو خاص LIN به نظرت قابل قبول نمیشد؟:d
میشد یه چیزی در حد همین LIN دیگه! RE4 هم همون دهکدش جوی که داشت برای RE مناسب نبود؟ کاری به Action بودن و این چیزاش ندارم چون از این لحاظ مضخرف بود ولی به نظر من همون دهکدش جو Mysteryگونه ی خودش رو داشت!
حالا به نظر تو اگر RE جدید با زاویه دوربین کلاسیک ساخته بشه موفق میشه؟! RE فقط با زاویه دوربین کلاسیک RE هست؟!

ببین واسه اینکه حرفم رو کاملا متوجه بشی چند تا مثال ساده میزنم.

اول میایم انمسفر دهکده و کیجوجو رو بررسی میکنیم. واسه اینکار قعلا شخصیت های اصلی رو حذف میکنیم.

دهکده هواش ابریه. بعد یه مدت هوا تاریک میشه. بارونی هم میشه. اما تو کیجوجو روزه و کلا هواش صافه :D
شخصیت منفی RE4 اول کاری مشخص نیست. نمیدونی که شخصی به اسم سدلر هست. همین باعث میشه کلی سوال تو ذهنت بوجود بیاد.ممکنه ترسی هم وجودت رو فرا بگیره. میدونی چرا؟ چون با ذهنیت RE های کلاسیم رفتی پای RE4 نشستی. همین رازآلود شدن؛ تو ساخته شدن یه اتمسفر خوب کمک میکنه. ولی از بدو شروع RE5 میدونی با وسکر طرفی. واسه همین ترسی تو ذهنت نیست. چون شخصیت رو میشناسی. حالا واقعا سدلر ترسناکه یا وسکر؟ :D از طرفی با ذهنیت یه اتمسفر RE4 میشینی پای RE5.
لیان تو بدنش انگل میره. توی RE5 هم اول کاری میزنن رینارد رو میکشن. (جاسوس B.S.A.A) این مثلا قرار بود کلی اطلاعات به این 2 نفر بده. همون اول کاری مرد. ولی چون کریس پارتنر داشت باز گیمر ترسی متوجهش نشد.
توی RE5 هم یه زن با نقاب داریم. اما کپکام از بس تریلر نشون داد که باز قبل ریلیز بازی خیلی راحت میشد فهمید که جیل هست.


میرسیم به قسمت دوم.

فرض میکنیم یه کسی که اصلا تجربه ی بازی های ترسناک رو نداره میشینه پای RE4. این هر چقدر هم از بازی بترسه و درگیر اتمسفرش باشه از اون موقعی که لیان اشلی رو پیدا میکنه بخش زیادی از ترسش میریزه. چون کاراکترش از اوت تنهایی خاص سری RE در میاد. میشن 2 نفر. مشکل RE5 این بود که از همون اول 2 نفری میرفتین جلو. این خودش کلی ترسی که قرار بود به مخاطب القا بشه رو کاهش میداد.


خلاصه اینکه. RE5 همون RE4 بود فقط دز برخی از چیدمان ها تفاوت داشت. یه ذره هم تریلرها اون اتمسفر رو از بین بردند. چون عوض اینکه با کلی سوال طرف باشی با کلی جواب روبرو بودی!!!! این حاشیه ها بودن که اتمسفری رو که میگی خدشه دار میکردن
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
خُب همینه دیگه دوست عزیز.بازی نکردی هی داری رو حرف اشتباهت پا فشاری میکنی!
LIN دوربینش هیچ فرقی با Re 5 نمیکنه!این چیزی که ما داریم در موردش حرف میزنیم،جو و اتمسفر هست که مثل اینکه شما نمیخوای اصلا بهش فکر هم بکنی و هی حرف خودتو تکرار میکنی!LIN نمونه ی یک RE با زاویه ی دوربین مدرن و حال و هوای نسخه های کلاسیک هست.
این دیگه حرف آخر من بود.شما اول برو این DLC رو بازی بکن،بعد اگه هنوز نظرت همونی بود که الان هست میایم با هم صحبت میکنیم.
اول اصلا من به کنسول دسترسی ندارم که بخوام این dlcرو بازی کنم .دوم اینکه با توجه به ویدیو وعکسهایی که از این dlcدیدم فقط محیط تنگ تاریک شده بود اگر شما به این محیط میگی اتمسفر عالی وکلاسیک که کاملا اشتباه هست واصلا جو رزیدنت به تنگ وتاریکیش نبود بلکه به این بود که احساس تنهایی میکردی بین اون همه موجود وحشتناک و هر ان احتمال اتفاقی بود وپچیده ورمز الود بودن فضا وداستان بازی بعلاوه زاویه دید به محیط بازی بود که این بازی رو منحصر به فرد میکرد...
 

TOP Game

کاربر سایت
Feb 4, 2008
2,332
نام
Mohamad®eza
احد یادمه پارسال همش داشتی از رزیدنت اویل 5 دفاع میکردی! حتی از دوربین بازی!

یادم میاد یه بار هم از انتقاد های الکی ای که مردم نسبت به نسخه پنجم داشتند عصبانی شدی و گفتی دیگه ملت نمیتونند اون دوربین نسل رو تحمل کنند!

حتی چند بار هم با خودت مستقیما صحبت کردم از نسخه پنجم شدیدا دفاع میکردی ولی حالا برعکس شده!:D کلا بازی رو داری میکوبی! کاری به بعد یا خوب بودن نسخه پنجم ندارم, فقط میخوام ببینم تو این یه ساله چی شد که دیدگاهت نسبت به RE5 صد و هشتاد درجه تغییر کرد؟!
 

.:BigBoss:.

کاربر سایت
Nov 8, 2007
1,025
نام
حسین
خوب کپکام خیلی راحت میتونست با همون دوربین که RE 5 داشت جو و اتمسفر بازی رو مثل سری های کلاسیک کنه و اگه این کار انجام میشد RE 5 یکی از بهترین های سری قرار میگرفت چون داستانش هم عالی بود ولی همون طور که میدونیم بازی اکشن سوم شخص بود حالا کاری ندارم re5 همون re4 هست اما زاویه دوربین عوض بشه re به اصالت خودش بر میگرده یا اینکه زاویه دوربین مدرن باشه اما جو و اتمسفر بازی مثل سری های کلاسیک باشه ؟ البته همونطور که اقا احد گفتند ما توی re 5 از همون اول حس ترس واقعی رو نداشتیم چون میدونستیم با چی طرف هستیم .

ولی سوالی که برای من پیش اومده اینه که کپکام کی میخواد re 6 رو به صورت رسمی معرفی کنه ؟
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
احد یادمه پارسال همش داشتی از رزیدنت اویل 5 دفاع میکردی! حتی از دوربین بازی!

یادم میاد یه بار هم از انتقاد های الکی ای که مردم نسبت به نسخه پنجم داشتند عصبانی شدی و گفتی دیگه ملت نمیتونند اون دوربین نسل رو تحمل کنند!

حتی چند بار هم با خودت مستقیما صحبت کردم از نسخه پنجم شدیدا دفاع میکردی ولی حالا برعکس شده!:D کلا بازی رو داری میکوبی! کاری به بعد یا خوب بودن نسخه پنجم ندارم, فقط میخوام ببینم تو این یه ساله چی شد که دیدگاهت نسبت به RE5 صد و هشتاد درجه تغییر کرد؟!

یعنی تو داری دفاعیت منو به عنوان اعتراض تلقی میکنی؟خوب اگه به کامنت هام دقت کنی متوجه میشی دارم در اصل از RE5 دفاع میکنم. مگه چند تا پست قبل گفتم منشا همه ی این چیز ها خود RE4 هست نه RE5؟ من الان کی گفتم دوربینش بده؟ :D چی شد به این نتایج رسیدی؟ :D
 

Biohazard

کاربر سایت
Dec 16, 2008
927
نام
مجتبی
من نیدونم شما چرا حالا کلید کردی بهlinاینم همون5دیگه فقط زاویه دوربین رو عوض کردن...اصلا قیل از اینکه 4بیاد یه رزیدنت اویل gun survivalاومد که موقع راه رفتن ودویدن زاویه دوربین شبیه به 4و5بود ولی موقع نشونه گیری میشد اول شخص زامبیها هم همه بودن وهنوز موترسوار وتیرانداز نشده بودن شما الان اینو بردار مقایسه کن با اون ریمیکی که داری بازی میکنی ببین اگه از همین دوربین برای ریمیک هم استفاده میکردن باز شما میرفتی هزار بار اینو بازی کنی؟
اصلا مشخصه که وضعیت دوربین روی حال وهوای بازی تاثیر میزاره این چیزی نیست که بخوای منکرش بشی...
Remake و Zero از هر لحاظ فوق العاده هستن ولی دوربینشون مناسب الان دیگه نیست. واقعا زبونم مو درآورد اینقدر LIN رو مثال زدم! امیدوارم هرچه زودتر بری تجربش کنی تا متوجه تفاوت اتمسفرش با RE5 بشی و ببینی که با این زاویه دوربین هم میشه اون حال و هوا رو تجربه کردو شرط RE کلاسیک فقط اون زاویه دوربین تاریخ مصرف گذشته نیست.
دوربینش هیچ فرقی با Re 5 نمیکنه!این چیزی که ما داریم در موردش حرف میزنیم،جو و اتمسفر هست که مثل اینکه شما نمیخوای اصلا بهش فکر هم بکنی و هی حرف خودتو تکرار میکنی!LIN نمونه ی یک RE با زاویه ی دوربین مدرن و حال و هوای نسخه های کلاسیک هست.
دقیقا.
ببین واسه اینکه حرفم رو کاملا متوجه بشی چند تا مثال ساده میزنم.

اول میایم انمسفر دهکده و کیجوجو رو بررسی میکنیم. واسه اینکار قعلا شخصیت های اصلی رو حذف میکنیم.

دهکده هواش ابریه. بعد یه مدت هوا تاریک میشه. بارونی هم میشه. اما تو کیجوجو روزه و کلا هواش صافه :biggrin1:
شخصیت منفی RE4 اول کاری مشخص نیست. نمیدونی که شخصی به اسم سدلر هست. همین باعث میشه کلی سوال تو ذهنت بوجود بیاد.ممکنه ترسی هم وجودت رو فرا بگیره. میدونی چرا؟ چون با ذهنیت RE های کلاسیم رفتی پای RE4 نشستی. همین رازآلود شدن؛ تو ساخته شدن یه اتمسفر خوب کمک میکنه. ولی از بدو شروع RE5 میدونی با وسکر طرفی. واسه همین ترسی تو ذهنت نیست. چون شخصیت رو میشناسی. حالا واقعا سدلر ترسناکه یا وسکر؟ :biggrin1: از طرفی با ذهنیت یه اتمسفر RE4 میشینی پای RE5.
لیان تو بدنش انگل میره. توی RE5 هم اول کاری میزنن رینارد رو میکشن. (جاسوس B.S.A.A) این مثلا قرار بود کلی اطلاعات به این 2 نفر بده. همون اول کاری مرد. ولی چون کریس پارتنر داشت باز گیمر ترسی متوجهش نشد.
توی RE5 هم یه زن با نقاب داریم. اما کپکام از بس تریلر نشون داد که باز قبل ریلیز بازی خیلی راحت میشد فهمید که جیل هست.


میرسیم به قسمت دوم.

فرض میکنیم یه کسی که اصلا تجربه ی بازی های ترسناک رو نداره میشینه پای RE4. این هر چقدر هم از بازی بترسه و درگیر اتمسفرش باشه از اون موقعی که لیان اشلی رو پیدا میکنه بخش زیادی از ترسش میریزه. چون کاراکترش از اوت تنهایی خاص سری RE در میاد. میشن 2 نفر. مشکل RE5 این بود که از همون اول 2 نفری میرفتین جلو. این خودش کلی ترسی که قرار بود به مخاطب القا بشه رو کاهش میداد.


خلاصه اینکه. RE5 همون RE4 بود فقط دز برخی از چیدمان ها تفاوت داشت. یه ذره هم تریلرها اون اتمسفر رو از بین بردند. چون عوض اینکه با کلی سوال طرف باشی با کلی جواب روبرو بودی!!!! این حاشیه ها بودن که اتمسفری رو که میگی خدشه دار میکردن
موافقم باهات.منم منظورم همین بود راجع به جو RE4 .
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
دوستانی که میگن RE5 فاجعه بود باید بدونن که استارت این فجایع ازخود RE4 شروع شد.
این همه اتمسفر اتمسفر میکنید ... RE4 بجز دهکده اتمسفر قابل قبولی نداشت. رزیدنت ایول 4خودش تنها 20درصد اتمسفر سری قبل رو اون هم به صورت لنگ لنگان یدک میکشید.
RE5 همون RE4 هست با این تفاوت که یه Partner داری و اینکه اتفاقات تو روز انجام میشه. در واقع اگه این 2 تا رو تغییر بدین چیزی مثل RE4 رو روبروتون میبینید.

احد بسیار بسیار مخالفم!:D

RE4 به لحاظ اتمسفر و فضا چندان ایراد خاصی نداره. یعنی بهتره بگیم مدرن شده. چه از نظر دوربین و گیم پلی و چه از نظر فضا. این رو هم لحاظ کنید که یه بازی تا ابد نمیتونه در موفقیت های خودش درجا بزنه و هی خودش رو تکرار کنه. بالاخره تو یک شماره باید مدرن بشه. RE هم در نسخه چهارمش این اتفاق براش افتاد. تنها ضعف RE4 از نظر من داستانش هست که بیشتر بازی رو شبیه یه Spin Off میکنه تا شماره اصلی.

اما مشکل اصلی RE5 این هست که خودش داره از خودش تقلید میکنه. دقت کن احد ادامه دادن RE4 به لحاظ فنی با تقلید از ان فرق داره. RE5 امد همون RE4 رو یه دست رنگ زد و البته فضاش رو خراب کرد، با یک سری المان های چیپ قاتیش کرد و در نهایت خاست به لطف داستان خوبش موفق بشه که نشد.
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
احد بسیار بسیار مخالفم!:D

RE4 به لحاظ اتمسفر و فضا چندان ایراد خاصی نداره. یعنی بهتره بگیم مدرن شده. چه از نظر دوربین و گیم پلی و چه از نظر فضا. این رو هم لحاظ کنید که یه بازی تا ابد نمیتونه در موفقیت های خودش درجا بزنه و هی خودش رو تکرار کنه. بالاخره تو یک شماره باید مدرن بشه. RE هم در نسخه چهارمش این اتفاق براش افتاد. تنها ضعف RE4 از نظر من داستانش هست که بیشتر بازی رو شبیه یه Spin Off میکنه تا شماره اصلی.

اما مشکل اصلی RE5 این هست که خودش داره از خودش تقلید میکنه. دقت کن احد ادامه دادن RE4 به لحاظ فنی با تقلید از ان فرق داره. RE5 امد همون RE4 رو یه دست رنگ زد و البته فضاش رو خراب کرد، با یک سری المان های چیپ قاتیش کرد و در نهایت خاست به لطف داستان خوبش موفق بشه که نشد.

تو پست بعدیم گفته ی خودم به طور مفصل توضیح دادم :D
ببین این "از خودش تقلید کردن" فکر نکنم ایده ی بدی باشه. همه ی سری کلاسیک از همون RE1 کلاسیک تقلید کردن. با دیدگاه تو باز میشه از خود تقلید کردن که فکر نکنم بد بوده باشه و تا آخرین لحظات بازی های ساخته شده با همون سبک امتیازات خیلی خوبی گرفته.
مشکل RE4 مدرن شدن نیست بلکه بیش از اندازه مدرن شدن هست. ببین اگه بخوان تو یه بازی که تو جو کلاسیک به ملت حال داده تغییر بدن؛ نمیان اصول و قواعدی که یه گیمر با اون معیار بازی رو شناخته تغییر بدن. فرض کن تو شب بری بخوابی صبح که بیدار بشی ببینی 50 سال گذشته و تو توی سال 2061 هستی. به نظرت شوکه نمیشی؟ :D دقیقا همین بلا سر بازی اومد. "ایجاد تغییرات یهویی واسه یه بازی که مدیون گذشته هست نه آینده"
تو سری کلاسیک تو نمیتونستی با همه ی زامبی ها درگیر بشی. مجبور بودی از دست خیلی هاشون فرار کنی. به عبارتی حس در خطر بودن بیشتر به چشم میخورد. در صورتی که توی RE4 کشتن گانادو ها لذت بخش تر میشد واست. این اولین معیاری بود که به شدت خدشه دار شد. دومی برمیگرده به قضیه ی معماهای بازی که به نوعی بخشی از سری کلاسیک بود که تو RE4 به ملکوت اعلی پیوست. سومی رو خودت گفتی داستانش ضعیف بود. از این ها که بگذریم بزرگترین فاجعه ای که RE4 با خودش اورد ایجاد دوگانگی توی فن هاش بود. فن هاش رو به 2 قسمت تقسیم کرد. به عبارتی بازی رو تو یه منجلابی انداخت که به سختی میتونه ازش بیرون بیاد. حالا یه سوال ازت دارم. به نظرت نمیتونستن کنار مدرن شدن اینارو قرار بدن؟ RE5 هم مجبور بود دقیقا همون مسیر رو بره. به عبارتی تغییراتی که RE4 اعمال کرد در حد انقلاب بود. نمیشه توی هر شماره انقلاب ایجاد کرد. چون ممکن بود شاخه ی سوم به فن ها اضافه بشه. هر ایرادی هم که به جو و امسفر RE5 گرفته میشد رو هم تو پست قبلی توضیح دادم. البته ناگفته نماند RE5 هم اتمسفر جالبی بجز در چند قسمت خاص نداشت ولی باز مقصر اصلی RE5 نیست.
خیلی از ایرادات RE4 در سایه ی حضور Leon S Kennedy به چشم نمیخورد.

یه بار اینو گفتم ولی ارزششو داره که یه بار دیگه بگم.
وقتی پای RE4 نشتیم با ذهنیت سری کلاسیک نشستیم. به عبارتی همه ی سلایق و خواسته هامون از بازی فعلا دست نخورده بود. اما وقتی پای RE5 نشستیم با ذهنیت یک بازی دگرگون شده به اسم RE4 وارد بازی شدیم. همین باعث میشه نسبتا از اتمسفر RE4 راضی بشی. خوب به نظرت کار کدوم یکی سخت تره؟
 

amirhosein s.a

کاربر سایت
Oct 10, 2010
785
نام
experimental man
" جهان همه نوع وحشت را به خود دیده است... تسلیحات بیوشیمیایی (همه چیز را) در سلطه خود گرفته‌اند".

نمایی از کره آبی زمین نشان داده می‌شود:

" و کلید متوقف کردن آن‌ها فقط در یک مکان است".
کم مونده بود REهم فاسفی بشه:-b
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
ببین این "از خودش تقلید کردن" فکر نکنم ایده ی بدی باشه. همه ی سری کلاسیک از همون RE1 کلاسیک تقلید کردن. با دیدگاه تو باز میشه از خود تقلید کردن که فکر نکنم بد بوده باشه و تا آخرین لحظات بازی های ساخته شده با همون سبک امتیازات خیلی خوبی گرفته.

از همین جمله اول باهات مشکل دارم و مخالفم. من توی RE1,2 و 3 هیچ تقلید از خودی نمیبینم. احد توجه کن که ادامه دادن یک مکانیسم و رفته رفته تکمیل کردن و پختن ان با تقلی فرق داره. توی RE های کلسیک اول یه بیس ریخته شد و سازندگان شماره به شماره در حالی که دقیقا میدونستن دارن چیکار میکنن چیزی رو که خودشون خلق کرده بودن رو تکمیل کردن و بهش از هر نظر شاخ و برگ بیشتری دادن.

اینکه یه سازنده بدونه داره چیکار میکنه نکته ای هست که مد نظر و مورد بحث منه. توی RE5 به لحاظ ساختار گیم پلی و خصوصا فرم گیم دیزاین کار نه تنها هیچ تغییر و تحولی نمیبینیم بلکه اساسا فقط شاهد تقلید از RE4 هستیم. به همین دلیل نتیجه کار دقیقا چیزی شده که خودت گفت:. اگه RE5 رو تاریک کنیم و لیان رو هم جایزگین کریس دیگه چیزی به نام RE5 نمینونه. تمام فرم و روایت بازی میشه RE4. به این میگن تقلید از خود. یعنی من بیام همون گیم دیزاین قبلی رو بردارم و فقط داستان جدید رو جایگزین داستان قبلی بکنم.


مشکل RE4 مدرن شدن نیست بلکه بیش از اندازه مدرن شدن هست.

این مورد رو باهات موافقم. هرچند شخصا هیچ شکایتی از RE4 (البته جز داستانش) ندارم اما میکامی میتونست خیلی نرم تر انقلاب رو توی سری به راه بندازه. البته باز هم توجه کن که با توجه به اینکه فرم دوربین بازی تغییر کرد خیلی از تغییرات توی کامبت سیستم هم اجتناب ناپذیر میشه.

از این ها که بگذریم بزرگترین فاجعه ای که RE4 با خودش اورد ایجاد دوگانگی توی فن هاش بود. فن هاش رو به 2 قسمت تقسیم کرد.

باز هم مخالفم! این اسمش فاجعه نیست. تقریبا تمامی بازی های بزرگ قدیمی در طول زمان و مدرن شدن این اتفاق براشون افتاده و باز هم روندی تحمیلی و اجتناب ناپذیره. با RE4 این اتفاق نمی افتاد قطعا با RE5 اتفاق می افتاد! یعنی مهم اینه که بالاخره این بلا سر فن های بازی میومد.

به نظرت نمیتونستن کنار مدرن شدن اینارو قرار بدن؟

هم آره هم نه! نباید بهاین موضوع صفر و یکی نگاه کنیم. ببین احد من و تو که کمی قدیمی تر هستیم و بازی های محبوبمون برای سه چهار نسل پیش هستن مجبوریم تا حدودی با مدرنیزه کنار بیاییم. یعنی من موافق مدرن شدن هم هستم. در اینکه میشد کمتر مدرن شد و بیشتر به المان های کلسیک پایبند بود شکی نیست اما بحث اینکه بالاخره باید این روند رو پذیرفت. در غیراین صورت نمیتونیم از هیچ بازی لذت ببریم.

من معتقدم جواب سوالت بله هست ما در اینکه اصلا نیازی هست تا این حد به المان های کلسیک پایبند بود یا نه شک دارم! به نظر من باید المان های کلسیک روح اثر و حفظ کنن و باعث بشن ساختار کلی بازی آسیب نبینه نه اینکه بازی رو درگیر خودشون کنن. به عنوان مثال توی همین RE باید بازی از نظر من در حدی کلسیک باشه که به لحاظ گیم پلی مثلا شوتر تیمی نشه! (مثل این اشغاله که اسمش هم نمیدونم چی هست و دوست هم دارم بدونم!)، ترسناک بمونه (که RE5 نبود) و در نهایت یه بازی داستان محور با انواع و اقسام معمی ها باشه. من فکر میکنم کلسیسیزم در این حد خوب و قابل قبوله نه اینکه تو هر شماره و بعد گذشت 10 نسل کماکان دوربین ثابت و ...
 
آخرین ویرایش:

RockIT

کاربر سایت
Apr 29, 2010
2,314
نام
افشین
مشکل RE4 مدرن شدن نیست بلکه بیش از اندازه مدرن شدن هست.
احد به نظرم re4 بیشتر از اینکه مدرن بشه دچار تحول و تغییر شد تغییرات کلی
یعنی از لحاظ روحی دچار تغییر شد
البته این چیزی بود که کپکام دنبالش بود وگرنه شماره های 3.5 رو منتشر می کرد
 

Blackrose_6600

کاربر سایت
Jul 10, 2009
5
رزیدنت اویل تا نسخه 3 میشد اسم بازی ترسناک رو روش گذاشت ولی دو نسخه اخیر آنچنان ترسناک نبودن نسبت به نسخه های قبل. البته شایدم برا اینه که مثلا برای نسخه 1 و 2 سنم کم بود و به همین خاطر ترسناک به نظر میومد برام. ولی در کل بازی های خوبی بودن که ارزش اینکه وقت بزاری روش رو دارن.5 که به پای 4 نمیرسید اما امیدوارم 6 بهتر بشه. همونجور که بازی 5 نسبت به 4 بد از آّب دراومد فیلم 4 شم مفت نمی ارزید.
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
ز همین جمله اول باهات مشکل دارم و مخالفم. من توی RE1,2 و 3 هیچ تقلید از خودی نمیبینم. احد توجه کن که ادامه دادن یک مکانیسم و رفته رفته تکمیل کردن و پختن ان با تقلی فرق داره. توی RE های کلسیک اول یه بیس ریخته شد و سازندگان شماره به شماره در حالی که دقیقا میدونستن دارن چیکار میکنن چیزی رو که خودشون خلق کرده بودن رو تکمیل کردن و بهش از هر نظر شاخ و برگ بیشتری دادن.

اینکه یه سازنده بدونه داره چیکار میکنه نکته ای هست که مد نظر و مورد بحث منه. توی RE5 به لحاظ ساختار گیم پلی و خصوصا فرم گیم دیزاین کار نه تنها هیچ تغییر و تحولی نمیبینیم بلکه اساسا فقط شاهد تقلید از RE4 هستیم. به همین دلیل نتیجه کار دقیقا چیزی شده که خودت گفت:. اگه RE5 رو تاریک کنیم و لیان رو هم جایزگین کریس دیگه چیزی به نام RE5 نمینونه. تمام فرم و روایت بازی میشه RE4. به این میگن تقلید از خود. یعنی من بیام همون گیم دیزاین قبلی رو بردارم و فقط داستان جدید رو جایگزین داستان قبلی بکنم.

خوب با استدلال خودت میریم جلو.
RE1 اومد یه اتمسفری خلق کرد که شماره های بعدی همون رو ادامه دادن. حاصلش شد RE3 که هنوز هم که هنوزه جزو ترسناکترین بازی ها تلقی میشه. البته فعلا کاری به انواع ترس ندارم.
RE4 اومد کلا بازی رو اکشن کرد. شماره بعدی باید چیکار کنه؟ قطعا باید فرمول قبلی رو ادامه بده. ثمرش اومدن پارتنر بود. نشستن کریس و شوا پشت تیربار بود. باز مقصر شد RE4. چون چندین پله رو یهویی رفته. دیگه سرمون داره میخوره به سقف. پله ای نیست که بریم.
RE4 اومد بازی رو از خط اصلیش منحرف کرد. RE5 هرچقدر هم خوب عمل میکرد چون مجبور بود از همون مسیر بره از خط اصلی فاصله میگرفت. اما در نهایت یه کار عاقلانه ای کرد. اومد Lost in nightmares مکمل خودش کرد. تو اون DLC چند تا B.O.W هست که بکشی؟ با یه سیلی از اون ها طرفی یا با عده ی معدود؟ میکامی باید همچیزی میساخت. نه RE4 رو. در هر صورت RE5 برگ برنده ای به اسم Lost in nightmares داره که مانع از تبدیل امید هوادارن به یاس شده. به نظر خودم RE5 یه زنگ خطری بود که ثابت کرد مسیر درستی رو در پیش نگرفته بازی.

باز هم مخالفم! این اسمش فاجعه نیست. تقریبا تمامی بازی های بزرگ قدیمی در طول زمان و مدرن شدن این اتفاق براشون افتاده و باز هم روندی تحمیلی و اجتناب ناپذیره. با RE4 این اتفاق نمی افتاد قطعا با RE5 اتفاق می افتاد! یعنی مهم اینه که بالاخره این بلا سر فن های بازی میومد.

ببین ماکان بحث اختلاف دو عدد 5 و 6 نیست. بحث سر اختلاف +6 و -6 هست. بازی کلا دگرگون شد. تغییرات جزئی نبود. دیدگاه گیمر نسبت به بازی کلا عوض شد. فکر نکنم همچین چیزی کمتر از فاجعه باشه. ماکان عوض شدن تعریف خیلی خطرناکه. اینی که تو میگی تغییرات جزئی هست. بله اینا مشکلی ندارن و اتفاقا RE به تغییرات اون چنینی احتیاج داشت. به این فکر کردی که چرا هیچ خبری از RE6 نیست؟ به نظرت وقت نمیکنن یا سردرگم موندن؟ علت این سردرگمی چیه؟ دو شاخه شدن فن ها.

هم آره هم نه! نباید بهاین موضوع صفر و یکی نگاه کنیم. ببین احد من و تو که کمی قدیمی تر هستیم و بازی های محبوبمون برای سه چهار نسل پیش هستن مجبوریم تا حدودی با مدرنیزه کنار بیاییم. یعنی من موافق مدرن شدن هم هستم. در اینکه میشد کمتر مدرن شد و بیشتر به المان های کلسیک پایبند بود شکی نیست اما بحث اینکه بالاخره باید این روند رو پذیرفت. در غیراین صورت نمیتونیم از هیچ بازی لذت ببریم.

من معتقدم جواب سوالت بله هست ما در اینکه اصلا نیازی هست تا این حد به المان های کلسیک پایبند بود یا نه شک دارم! به نظر من باید المان های کلسیک روح اثر و حفظ کنن و باعث بشن ساختار کلی بازی آسیب نبینه نه اینکه بازی رو درگیر خودشون کنن. به عنوان مثال توی همین RE باید بازی از نظر من در حدی کلسیک باشه که به لحاظ گیم پلی مثلا شوتر تیمی نشه! (مثل این اشغاله که اسمش هم نمیدونم چی هست و دوست هم دارم بدونم!)، ترسناک بمونه (که RE5 نبود) و در نهایت یه بازی داستان محور با انواع و اقسام معمی ها باشه. من فکر میکنم کلسیسیزم در این حد خوب و قابل قبوله نه اینکه تو هر شماره و بعد گذشت 10 نسل کماکان دوربین ثابت و ...



اینو گفتم باز هم تکرار میکنم.
معیارهایی که ما Resident Evil رو میشناسیم اینا هستن.

1-داستان عالی و شخصیت پردازی فوق العاده
2-اتمسفر درگیرکننده و جوی کاملا ترسناک که تا آخرین لحظات حس میشه. جان هر کی رو دوست دارین برین تو اتمسفر حاکم بر عمارت اسپنسر توی RE remake غرق بشین بعد اون رو با اتمسفر RE4 که میگین خوب بود مقایسه کنید. مطمئنم از گفته ی خودتون پشیمون میشین چون اتمسفر RE4 با وجود عناوین کلاسیم حداقل محسوب میشه. تازه اون هم مقطعی هست.
3- وجود معما ها که به نوعی موجب رازآلود شدن بازی میشد. معماهایی که دقیقا مرتبط با داستان بازی بود. خود معما ترسناک بود !

تو بخوای نون بپزی از آرد استفاده میکنی. نون بربری، سنگک، لواش و ... این بالایی ها آرد رزیدنت ایول هستند. باید همیشه باشن تا نونش قابل خوردن باشه.

حالا چند تا سوال ...
کدوم یکی از این ها توی شماره ی 4 صادق بود؟
سوال دوم: به RE4 میشه گفت رزیدنت ایول؟
سوال سوم؟ چرا به چیزی که نمیشه گفت RE بحث میکنیم؟

" جهان همه نوع وحشت را به خود دیده است... تسلیحات بیوشیمیایی (همه چیز را) در سلطه خود گرفته‌اند".

نمایی از کره آبی زمین نشان داده می‌شود:

" و کلید متوقف کردن آن‌ها فقط در یک مکان است".
کم مونده بود REهم فاسفی بشه:-b

رزیدونت ایول با وجود وسکر فلسفی هست.

احد به نظرم re4 بیشتر از اینکه مدرن بشه دچار تحول و تغییر شد تغییرات کلی
یعنی از لحاظ روحی دچار تغییر شد
البته این چیزی بود که کپکام دنبالش بود وگرنه شماره های 3.5 رو منتشر می کرد

افشین این تحولش به سمت مدرنیته شدن بود.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر