Resident Evil 5 | X360 Version

اولین تریلر رسمی گیم پلی R Evil 5

اولین تریلر رسمی گیم پلی بازی به همراه زیر نویس انگلیسی توسط وبلاگ capcom منتشر شد در این تریلر مصاحبه با آقای Jun Takeuchi توسط مجله فامیتسو وجود داره و در این تریلر میتونید به غیر از مشاهده گیم پلی بازی دیدی کوتاه به داستان سری بازی re تا شماره نهایی را ببینید تریلر با حجم حدودی 215 مگابایت از اینجا قابل دانلود میباشد.


بعد از دیدن تریلر اطلاعات موجود رو براتون شرح میدم.

ول تریلر جریان RE رو از اول ساخت تا کنون رو به صورت چند ثانیه ای نشون میده
بعد Jun رو نشون میده که تصاویر کارکترهای RE رو که روی کاغذ هست رو به کنار میندازه و روی صندلی داغ! با یکی از بچه های مجله فامیتسو مصاحبه میکنه.

20h7wuq.jpg

9kxusg.jpg

5nw67t.jpg



از اینجا گیم پلی رو نشون میده !!! نسخه 360
میگه در بازی سایه زنی به صورت خودکار و نسبت به نور محیط انجام میشه فوق العاده هست گیم پلی

14xjuw1.jpg

2qvqc5c.jpg

4uj71c.jpg

167584n.jpg



Capcom Unity
باتشکر بیکران از رضا جون
من که دیگه نمیدونم چی بگم :((.

متن کامل مصاحبه از دوست عزیز امیر جون



از اول تاریخ ، اساسی ترین احساس انسان ترس بوده ...


resident-evil-5-20070726113926321_640w.jpg

ما بالاخره تمام سیستم گرافیکی بازی رو درست و اجرا کردیم.
از حالا میتونیم روی سیستم بازی و برقراری تعادل تمرکز کنیم. 6 ماه پیش ، وقتی که یک Update منتشر کردیم ، ما فقط المنتهای گرافیکی بازی رو سر هم کرده بودیم. ما در حال حاضر مشغول چک کردن جزء به جزء اجزای بازی هستیم تا مطمئن بشیم که به خوبی گرافیک بازی کار میکنن و از عهدش برمیان.

resident-evil-5-20070726113940930_640w.jpg

اینبار Bio5 گستره زیادی از محیطها و شرایط متفاوت رو در بر میگیره ، در Bio1 سیستم بازی شما رو به یک محیط محدود میکرد ، که بیشتر در عمارت میگذشت ، اینبار ما سعی کردیم بازیکن رو تا میتونیم بیرون ( از محیطهای بسته ) بیاریم. بنابراین تغییرات زیادی در خود محیط های بازی وجود داره ، آب هوا ، گذر زمان و دیگر متغیرها. ما راه زیادی اومدیم و فضاهای خیلی زیادی رو نسبت به نیم سال گذشته درست کردیم.

resident-evil-5-20070726113924962_640w.jpg

وقتی برای بار اول شروع به ساخت بازی کردیم ، خیلی دربارش بحث کردیم که بازی باید کجا در جریان باشه ، عده ای محیطهای سنتی و ترسناک قدیمی رو پیشنهاد دادن اما بعنوان یک بازی نسل جدید ، بقیه احساس میکردن که ما نیاز به یک فضای کاملا جدید داریم. و این دو کاملا با هم در تضاد هستند. از همه مهمتر ما یک داستان داشتیم که باید ازش پیروی میکردیم ، باید درباره پایه و اساس T-Virus صحبت میکردیم ، پس نظرتون درباره جایی که اولین بشر پدیدار شدن چیه ؟ من دانشمند نیستم و نمیدونم تا چه حد درسته ، اما ما آفریقا رو انتخاب کردیم که محل پیدایش بشریت نام برده شده ، اینجوری شد که تصمیم گرفتیم محیط Bio5 ، آفریقا باشه.

resident-evil-5-20070726113944649_640w.jpg


بنابراین نیاز به یک محیط روشن داشتیم ، و تا حالا نور و نورپردازی هیچ عامل مهمی در Biohazard ـها نبوده پس ما میدونستیم که این یک نوع مبارزه طلبی خواهد بود. دنیای کامپیوتر زیاد به محیطهای تاریک و یا محیطهایی که نور در آنها واضحه توجهی نداشتند اما خیلی کار میشه با اینها کرد. من سازندگان غربی زیادی دیدم که نور رو بعنوان یک عامل اصلی در بازی قرار میدن و من همیشه بازیهای مختلف رو زیر نظر دارم اما هنوز باور دارم که کارهای کپکام بهترین هستند ( ایول :دی )
ما به نور در بازی شکل دادیم فکر میکنم که شما و همه تفاوت نورپردازی این کار ما با دیگران رو دیدید ، هرچند ما احساس کردیم که داریم درست اقدام میکنیم چون اگر شما خیلی به نورپردازی تکیه کنید ، خود بازی رو فراموش میکنید ، ما هنوز اون فضای Biohazard ـیک رو میخواستیم !
البته وقتی شما نور رو درست میکنید ، اتوماتیک سایه رو هم خلق کردید. اگر فکر کنید میبینید این طرح نور و تاریکی ، همیشه تم و درونمایه Biohazard بوده. در تمام بازیهای قبلی نور و تاریکی بعنوان یک ایده مبهم استفاده شده. اینبار ما سعی کردیم که نور و سایه رو واقعی تر درست کنیم و با همون روش قبلی ادغام کنیم. میشه گفت که ما یک بازی بر اساس تاریکی و روشنایی درست کردیم !
تاریکی و روشنایی در بازی چیزی فراتر از " Contrast تصویر " خواهد بود.
شما در نور شدید به سختی میتونید اجسام در تاریکی رو ببینید ، و بخاطر شدت نور ، وقتی یکدفعه وارد یک محیط تاریک میشید ، تقریبا هیچ چیز رو نمیبینید ! ندیدن چیزهای تاریک برای یک Biohazard شاید عادی باشه ، اما در بازیهای دیگه ، این امر ساختن بازی رو خیلی سخت میکنه ، شما نمیتونید آیتم ها رو ببینید ، نمیتونید دشمنان رو ببینید ، نمیتونید محیطتون رو ببینید ، اما در یک Biohazard ، اصل مطلب اینه ، بخش اصلی بازی همین پیچیدگی و احساس ترس و سردرگمیه. با استفاده از این ، ما میتونیم ترس بازیکن از تاریکی رو بالا ببریم.
( در همین لحظه یک صحنه کلاسیک در دمو نشون داده میشه ، پریدن جلوی بازیکن که واقعا در RE4 یا نبود یا خیلی لوس بود ! )
وقتی وارد یک محیط تاریک میشید باید صبر کنید تا چشماتون عادت کنه ، تو همین چند لحظه ، دارید بازی ـه ترسناکی رو انجام میدید که نمیتونید ببینید !! این لحظات واقعا آتش ترس رو فروزان میکنه. ما داریم سخت تلاش میکنیم که این المنت رو با نحوه جنگیدن با دشمنان در طول بازی ادغام کنید ، شما نمیتونید چیزی رو که نمیبینید بکشید !

resident-evil-5-20070726113929571_640w.jpg

پایه و اساس سیستم گیم پلی بازی ، مثل سیستمیه که میکامی برای Biohazard 4 ساخته بود ، این سیستم در سطح جهانی بعنوان یک سیستم عالی شناخته شده بنابراین ما هم از همون روش استفاده میکنیم.اما ، استفاده یکنواخت از این سیستم باعث نا امیدی فن ها میشه پس ما تصمیم گرفتیم که یک سیستم جدید به بازی اضافه کنیم که منحصرا برای Biohazard 5 استفاده میشه. Biohazard همیشه بخاطر اینکه با زمان پیش رفته معروف بوده و ما هم سعی داریم این سنت رو ادامه بدیم.

تعداد زیادی از ما که روی Bio1 کار میکردند کریس همیشه یک شخصیت به یاد موندنیه اینبار ما این شانس رو داشتیم که شخصیت اونو طوری بررسی کنیم که در این 10 سال به این ترتیب اینکارو نکرده بودیم ، بفهمیم که کریس چجور آدمیه ، قبلا چیکار میکرده. این چیزیه که قبل از نوشتن سناریو تو ذهن ما بود.

داستان میگه S.T.A.R.S از رده خارج شده ، خب ، چه بلایی سرش اومده ؟ کریس در این 10 سالی که حضور نداشته چه کار میکرده. و اینکه بعد از 10 سال کریس چه میکنه و اینکه اون چجوری همه چیز رو تموم میکنه ، مهمترین درونمایه داستانه.

ما میخواستیم بازیکن هم ، همون چیزهایی که کریس در این 10 سال تجربه کرده رو تجربه کنه پس ما چند راه رو آماده کردیم که به بازیکن در این راه کمک کنیم.

همونطور که در تریلر دیدید ، شما با تعداد زیادی از دشمنان روبرو میشوید. ایده اصلی Biohazard همیشه این بوده که با حجم محدودی از مهمات بجنگید ، اما وقتی تعداد دشمنان اینقدر زیاد میشه ، سخته که با همون شاتگان و سلاح کمری به بازی ادامه بدیم ، کاری که تا الان میکردیم بنابراین سطح خیلی خیلی زیادی از اسلحه رو در بازی خواهیم داشتیم.

Bio1 یک عنوان بزرگ بود با فنهای خاص که دوست داشتند اسلحه های واقعی رو ببینند ، ما در Bio4 یک تغییر کوچیک دادیم ، که تمرکزمون بیشتر روی خود اسلحه ها بود ولی واقعی نبودند. اما خیلی از فن ها میگفتند که ما اسلحه های واقعی تر میخواهیم ، ما تمام سعیمون رو میکنیم که چیزی بسازیم تا شما بتونید از واقعی ترین اسلحه ها استفاده کنید.

به خودی خود سیستم نبرد تن به تن در بازی وجود ندارد ، ما در Bio4 ، سیستم دکمه Action داشتیم که بعضی وقتها همینکارو میکرد. ما سعی کردیم همون ایده رو وسعت بیشتری ببخشیم و تعداد عملکرد ها رو بیشتر کنیم ، به این ترتیب شما میتونید صحنه های نبرد تن به تن رو تجربه کنید و با اضافه شدن این سیستم جدید ، بازی آسانتر و البته لذت بخش تر خواهد شد.

پیغامی برای Fan ـها

برای کسانی که مدتهای زیادی برای Bio5 صبر کردند :
با این بازی ما توانستیم از قدرت نسل جدید استفاده کنیم و همه موافقند که این بازی به یک عنوان عالی تبدیل خواهد شد و برای تبدیل شدن به چیزی باورنکردنی ساخته میشود ، از گرافیک و گیم پلی گرفته تا داستان بازی. فکر میکنم که با این عنوان ما به بالاترین سطح Biohazard رسیدیم.
خیلی از فنها انتظارات زیادی از بازی دارند و میخواهند که عنوانی پر از تفاوت باشد و فکر میکنم که این بازی بتواند خیلی از آن انتظارات را برآورده کند.
ما طرح هایی برای فیلم CG داریم که بزودی ریلیز میشود و برای رسیدن به اون ، زندگی هرشخصیت جداگانه بازی رو سخت کند و کاو کردیم و امیدوارم که در سال جاری ، به خوندن مطالب در مورد بازی در مجله هفتگی فامیتسو ادامه بدید !
 
آخرین ویرایش:
اخیرا یک تریلر از بازی Resident Evil 5 منتشر شده که باعث شده Capcom به نژاد پرستی متهم بشه ... :)

N'Gai Croal (نویسنده ی بخش گیم Newsweek ) در طی مصاحبه ای که با MTV Multiplayer انجام داده گفته RE5 خواسته یا ناخواسته دارای محتوای نژادپرستانه هست

دلیل پیش کشیدن اتهام نژاد پرستی بر میگرده به این موضوع که غالب زامبی ها در بازی سیاهپوست هستند که توسط Chris Redfield که یک سفیدپوست هست به قتل میرسند و البته اینطور که Coral ادعا میکنه جریان در بازی به گونه ای به تصویر کشیده که گویی تمام سیاه پوستان در بازی خطرناک هستند و همگی بایستی کشته شوند

80891-final-re.jpg


بخشی از سخنان N'Gai Croal
"There was stuff like even before the point in the trailer where the crowd turned into zombies. There sort of being, in sort of post-modern parlance, they’re sort of “othered.” They’re hidden in shadows, you can barely see their eyes, and the perspective of the trailer is not even someone who’s coming to help the people. It’s like they’re all dangerous; they all need to be killed. It’s not even like one cute African — or Haitian or Caribbean — child could be saved. They’re all dangerous men, women and children. They all have to be killed."

"And given the history, given the not so distant post-colonial history, you would say to yourself, why would you uncritically put up those images? It’s not as simple as saying, “Oh, they shot Spanish zombies in ‘Resident Evil 4,’ and now ‘black zombies and that’s why people are getting upset.” The imagery is not the same. It doesn’t carry the same history, it doesn’t carry the same weight. I don’t know how to explain it more clearly than that."

"It’s like when you engage that kind of imagery you have to be careful with it. It would be like saying you were going to do some sort of zombie movie that appeared to be set in Europe in the 1940’s with skinny, emaciated, Hasidic-looking people. If you put up that imagery people would be saying, “Are you crazy?” Well, that’s what this stuff looks like. This imagery has a history. It has a history and you can’t pretend otherwise. That imagery still has a history that has to be engaged, that has to be understood. If you’re going to tread, if you’re going to engage imagery that has that potential, the onus is on the creator to be aware of that because there will be repercussions in the marketplace."
 
آخرین ویرایش:
RE مثل همیشه میترکونه :love: فکر کنم اگر زمانی قرار باشه دوباره 360 بخرم تنها دلیلش Re5 باشه! گرچه مطمئنا با 1 سال تاخیر رو pc هم میاد ولی خو این جور بازی ها معمولا رو کنسول بهتر هستن :دی
 
ببخشید این مدت فایلش چقدر هست؟ به حساب دقیقه یعنی!
میخوام بدونم می ارزه 250 مگ داونلود کنم؟! آخه مثلا اگه HD باشه این 250 مگ 2-3 دقیقه بیشتر نمیشه که اونو هم نبینیم چیزی رو از دست نمیدیم
 
نه واقعا نمی ارزه ، چون گیم پلیش رو در سایتها با حجم کم آپلود کردند و برای دیدن هست ، مساله متن مصاحبه هم اگر باشه که ترجمش توی سایت هست !
 
توضیح:
گیم پلی بازی شدیدا شبیه RE4 هستش.زامبی ها بر عکس چیزهایی که در تریلرهای اولیه نشون داده شد و سر زبونها افتاد علی رقم اینکه قابلیت دویدن دارن ولی بصورت دسته جمعی و اهسته و دوباره شدیدا شبیه RE4 بهسمت کریس میان.البته این میون یکی دوتایی ناگهان به سمت کریس حمله ور میشن که ابتدا باید به اونها شلیک کنید.
کماکان بخش button mashing در بازی حضور داره ولی اینبار به مراتب قویتر و با حرکات بیشتر و البته واقعاگرایانه تر!
مثلا در صورت گرفتار شدن در دست یک زامبی سه باره شدیدا شبیه RE4! میتونید با فشردن سریع دکمه ها از شرشون خلاص بشید که البته حرکات زیباتر و با تعداد بیشتر در بازی حضور دران.
چهار باره شدیدا شبیه RE4 سعی شده تا از HUD در بازی استفاده نشه و برای همین مثل بازی قبل نشانگر لیزری کار HUD هدف گیری رو میکنه.البته اینکه نشانگر هدف کاملا وجود نداشته باشه تایید شده نیست چون من یکی دوتا اسلحه خودکار رو دیدم که لیزر نداشتن!

دوربین و استیل کاراکتر و بقیه چیزها حتی رگدالهای NPCها که با هر تیر خوردن به نقطه ای از بدنشون عکس العمل بجایی رو نشون میدادن پنج باره شدیدا شبیه RE4 کار شده البته با جزئیات بعضا بسیار بیشتر!

گرافیک بازی که فکر میکنم همون انجین معروف مبتنی بر renderware کپکام باشه به مدد پیشرفت بسیار زیادش یک سر و گردن و پا! از dead rising و lost planet که خودشون بر پایه همین انجین بست داده شده بودن و انصافا هم زیبا بودن سر هستش.
مدل سازی ها فوقالعادست و نورپردازی باورنکردنیه! انیمیشنهای بازی از زیباترینهاست.سایه زنی و افکتهای volumetric یا همون حجم دار در سطح بسیار بالایی قرار دارن.
از طرفی طراحی هنری بازی هم فوقالعادست که باعث میشه گرافیک این بازی دیدنی باشه.

در مورد خشونت بازی باید بگم که طبق معمول در سطح بسیار بالایی هستش.البته تغییر 180 درجه ای لوکیشن ها و فضا سازی بازی کمی توی ذوق میزنه ولی قطعا چیزی از خوبی ها بازی کم نمیکنه.

نکته دیگه مبحث نژاد پرستی این بازی هستش که بر عکس چیزی که فکر میکنید از خیلی قبل شروع شده و خصوصا در RE4 به اوج خودش رسیده!(کمی به حرکات زامبی های RE4 و کلیسا رفتنشون دقت کنید!)
همونطور که خیلیهاتون میدونید زامبی به معنی موجود تسخیر شده توسط روح شیطانی (یا یه چیز تو همین مایه ها!) در اصل یک کلمه افریقایی هستش.اینبار کپکام قصد داره به مهد زایش بشر و این کلمه بره و راز پیدایشش رو اونطور که میخاد به بازیباز معرفی کنه.
اینکه زامبی چیه و منشا اون چی هستش.اینکه میخاد به عقاید خرافی قبائل افریقایی در قالب یک داستان تخیلی و این بازی رنگ و بوی حقیقت بده.
اینکار قبلا بارها صورت گرفته ولی اینبار نوع نمایش این بازی و تفاوت رنگها باعث شده که اتهام نژاد پرستانه بودن بهش زده بشه.البته قطعا رگه هایی از نژاد پرستی در این بازی وجود داشته و داره ولی قول میدم در بازی نهایی بازیسازها تفاوتهای اصولی بین زامبی ها و افراد عادی قائل بشن و چه بسا یک یا چند همکار سیاه هم شمارو در بازی همراهی کنن!
با این حال بهتر بود به جای کریس از یک کاراکتر سیاه پوست استفاده میشد تا حملاتی که به بازی میشه انقدر شدید نباشه!(البته میدونم بحث داستان و پیروی از اون وسطه ولی خوب اینطوری بهتر بود!)
چشم انداز بازی خیلی خوبه هرچند هنوز طرفداران سری قدیمی از این تغییرات ناخرسندند ولی میشه گفت این بازی و تا حدودی بازی قبلی عناوین جدیدی هستن که در عین زیبایی کماکان نام RESIDENT EVIL رو یدک میکشن و داستان اون سری بازی رو از زوایای مختلف و در برهه های مختلف تر! زمانی دنبال میکنن.

ضمنا باز هم این امین (اگر درست گفته باشم!) 18000 پستی عزیزم لطفشون شامل حال ما شد.
ممنون از لینک ها.واقعا شرمنده کردی.
الهی با جرج کلونی فامیل نزدیک بشی!
 
آخرین ویرایش:
RE مثل همیشه میترکونه :love: فکر کنم اگر زمانی قرار باشه دوباره 360 بخرم تنها دلیلش Re5 باشه! گرچه مطمئنا با 1 سال تاخیر رو pc هم میاد ولی خو این جور بازی ها معمولا رو کنسول بهتر هستن :دی
یعنی چی دوست عزیز یعنی من و شما باید یک سال بیشتر صبر کنیم؟!!:((
من که این جوری نمی تونم تحمل کنم:(
دعا کن که زودتر بیلدش!
 
یعنی چی دوست عزیز یعنی من و شما باید یک سال بیشتر صبر کنیم؟!!:((
من که این جوری نمی تونم تحمل کنم:(
RE5 روی PC :eek: اونم یک سال بعد عمرا همین شماره چهارم بعد از دو سال اومد تازه اگرم بیاد یه پورت افتضاح مثل شماره ی چهارم میشه کلا CAPCOM تو بازی سازی برای PC بی استعداده یا میشه گفت اصلا علاقه ای به بازی سازی برای PC نداره دلیلشم فکر کنم همه میدونن
 
خدا از دهنت بشنوه کسری جان !
اصلا تعاریف زامبی با این موجودات مشکل داره ! زامبی نامیراست ، تا وقتی که مغزش از کار نیفته نمیمیره ، این موجودات رو با دو تا لگد میشد کشت ... نکته اصلی اینه که خود بازی بارها و بارها میگه Ganado ، باز ملت میگن زامبی ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or