Resident Evil 5 | PC

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان کپکام رسما تایید کرد که Resident Evil 5 برای PC منتشر میشه .
سایت کپکام تایید کرده که در بازی مود Co-OP اینترنتی هم وجود داره و همچنین گفته شده که بازی از تکنولوژی 3D Vision (همون تکنولوژی عینک های سه بعدی) کارتهای انویدیا استفاده بهینه رو خواهد برد . مانیجی ها روی صورت شما و شیوا در یک قدمیتان !
یه خبر خوب دیگه اینه که بازی موس و کیبورد رو ساپورت میکنه و مثل نسخه چهارم نیست که با موس مشکل داشته باشه .
بازی با دایرکت ایکس 9 و 10 راه اندازی شده .
گرافیک بازی wide-screen و Ultra-high resolutions رو هم ساپورت میکنه .
این بار دیگه نباید منتظر یه پورت بد (مثل نسخه چهارم ) باشیم و 100% میتونیم انتظار یه بازی خیلی خوب رو بکشیم .
اگرم سوالی در مورد بازی دارید میتونید توی سایت کپکام و توی این صفحه (تو بخش نظرات) بپرسید و اگه سوالتو طوری باشه که بشه بهش پاسخ داد مطمئنا "اتحاد بازیهای PC کپکام" به سوالتو جواب خواهد داد .
تاریخ انتشار بازی هم زمانی دیرتر در امسال اعلام شده .
اخبار بعدی توی همین تاپیک

کپکام

============
Update
زمان عرضه ی بازی 17سپتامبر
 
آخرین ویرایش:

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
کی میگه گند زده؟ اگه منظورت نسخه PC هست که اصلا کپکام پورت نکرده بود, کار Ubi بود;)
چه جالب :D یوبی پورت نکرده...یوبی فقط ناشر بازی تو اروپا و آمریکا بوده همین...پورت بازی رو خود Capcom انجام داده بود.
 

xx

کاربر سایت
Apr 1, 2009
82
نام
Alireza Sh
سلام

پيش‌نمايش كامل Resident Evil 5
شايد خيلي شما تا به‌حال شده باشد تا در گپي با دوستانتان از مهارتتان در Resident Evil و كشتار جمعي زامبي‌ها در آن به خطر سرعت و قدرت و تواناييتان در استفاده چاقو براي آنها سخن گفته باشيد ولي در Resident Evil 5 اين گونه نخواهد بود, زماني كه شما كنترل Chris Redfield را در دست دارد و توسط توده‌اي از غارتگران و مردگاني از جهنم كه به سوي شما مي‌آيند , محاصره شده ايد , بي شك در آغاز عقب نشيني كرده و دندانهايتان به هم را ميفشاريد , تمركز كرده و با شكليك گلوله‌تان سر يكي را منفجر مي‌كنيد... زيباست!

p8zugj61k5v4ol30bat.jpg

شماره پنچم از سري بازيهاي محبوب Resident Evil كه اينبار در منطقه اي از قاره آفريقا, كه هنوز نامش اعلام نشده, قرار است با گروه بيشماري از Undeadها كه در كشتن شما راسخ هستند , در حالي كه در زير نور شديد خورشيد در استوا در حال عرق ريختن هستيد , رويارو شويد و صحنه ها و اتفاقات جديد و جالبي را براي اولين بار تجربه كنيد. در طي داستان RE5 شما به خواستگاه و منشآ ويروس‌هايي كه 10 سال است بلاي جان Redfield و ساير اعضاي گروه S.T.A.R.S. شده اند , پي خواهيد برد. در حالي كه گفته شده RE5 آخرين شماره از اين بازي نخواهد بود , اذعان شده كه در اين شماره به تعداد زيادي از سوالات مطرح شده براي بازيباز در نسخه‌هاي پيشين پاسخي روشن داده خواهد شد و فالواقع RE5 آغازي خواهد براي پايان دادن به اين عنوان محبوب و رساندن كشتي داستاني آن به ساحل.
نسل جديدزامبي‌ها در راه است
از آنجا Capcom خواسته اطلاعات در خصوص هدف و مبدآ ويروس تا عرضه بازي سكرت بماند و بر جذابيت داستان براي بازيباز بيفزايد , اطلاعاتي زيادي در خصوص آن در دسترس نيست ولي تآثيراتي از آن در بازي نمو پيدا كرده و مشهود است, ديگر دوره‌ي زامبي‌هاي نسخه‌هاي گذشته RE به پايان رسيده و ديگر تلو و تلو خوردن, ناله هاي يكنواخت و اشتياق آنها به خوزدن گوشت تازه همراه با مغز فاسدشده و ناتوانشان , جايگاهي نزد طرفداران ندارند; حتي مردمان روستايي RE4 هم ديگر جذاب نيستند.
w7sl8ra0qo29p3n02ug.jpg
كپكام و تيم سازنده RE5 اين موضوع را به خوبي درك كرده و زامبي‌هاي RE5 گرچه همچنان به خاطر فساد بافتهاي پاهايشان راخت راه نمي‌روند و تلو و تلو ميخورند ولي مي‌توانند بدوند , پرش كنند , سمت شما چنگ بيندازند , تبر و ساير ابزارها را دست بگيرند. همچنين _ شايد باورش سخت باشد! _ آنها در اين شماره آن قدر باهوش هستند كه موتورسيكلت مي‌رانند! در يكي از نقاط بازي كريس(Chris Redfield) بايد با تعدادي زامبي موتورسوار مبارزه كند, در اين قسمت يك زامبي هدايت موتورسيكلت را برعهده داشته و يك زامبي ديگر نيز در باركش همراه با اوست و هر دوي آنها با ماشين گان(machine-gun) قصد سر به نيست كردن شما را دارند! اين قسمت از بازي به صورت on-rail shootout طراحي شده و بدين معنا كه شما كنترل موتور را در اختيار نداشته و تنها مسوول تيراندازي به زامبي‌ها و از بين بردن آنها هستيد , البته اين به معناي نبود خطري نظير منفجر شدن موتور شما نيست, در واقع اين قسمت همچون قسمت موتورسواري بازي MGS4 طراحي شده كه به جاي شب در يك بعد از ظهر دوشنبه به وقوع مي‌پيوندد!

خب شايد از خودتان پرسيده باشيد كه در قسمت موتورسواري كريس موتور را نميراند پس چه كسي آن را هدايت مي‌كند؟ (به جاي (Eva (Big Mama در MGS4 همراه اسنيك , در RE5 چه كسي همراه كريس خواهد بود؟) جواب سادست, همراه جديد و خوش چهره كريس , شيوا الومر(Sheva Alomar) , يكي از اعضاي گروهي آفريقايي همانند .S.T.A.R.S به نام .B.S.A.A _ همان گروهي كه موجب رهنمون شدن كريس به اين داستان شده‌اند
رزيدنت اويل در نسل جديد
سرانجام در سري بازيهاي "زريدنت ايول" سنتي شكني شد و قابليت بازي به صورت دو نفره به صورت Co-Op در RE5 وجود خواهد داشت. بدين ترتيب در نقاطي از بازي اين قابليت وجود دارد كه كنترل Sheva Alomar را دوست شما در دست بگيرد ; به طور پيش‌فرض كنترل "شيوا" را هوش مصنوعي در دست خواهد داشت. اين موضوع را مي‌توان يك نكته واقعآ مثبت براي بازي در نظر گرفت.

مورد ديگري كه بايد به آن اشاره شود Open-Plan بودن گيم‌پلي بازي است; به اين معنا كه مثلآ در بسياري از اكشن‌ها و رويايي شما با دشمنان در بازي , شما ملزم به كشتن و مبارزه با آنها نيستيد و مي‌توانيد از محل فرار كنيد!
7gqtd683sgz7tj3re1.jpg
گرافيك بازي كه همان‌طور كه در تصاوير و تريلرهاي بازي ديديد زيبا و مناسب كار شده و مسلمآ تا عرضه نهايي بازي نيز تكامل يافته و بهتر از قبل خواهد شد. اما در كنار گرافيك خوب بازي و افكتهاي آن _ نظير وقتي كه از يكجاي بسيار تاريك به جايي بسيار روشن مي‌رويد و در چند ثانيه اول همچون دنياي واقعي ديدتان كمي با مشكل روبه‌رو مي‌شود _ , فيزيك بازي نيز در سطح قابل قبولي وجود دارد. به عنوان مثال وقتي در بازي تبر يكي از زامبي‌ها و يا تيرهاي شما به اجسام مختلف از لوازم دكوري گرفته تا هندوانه روي ميز , اثابت مي‌كند , شكسته مي‌شوند و يا آسيب مي‌بينند. همچنين به عقب رانده شدن و برزمين غلتيدن زامبي‌ها به‌خاطر اثابت گلوله و يا منفجر شدن جمجمه آنها براثر شليك شات‌گان به سرشان نيز زيبا كارشده است.

از سوي ديگر محيط بازي كه اين بار در آفريقا روايت مي‌شود هم با سري‌هاي قبلي رزيدنت اويل تفاوت آشكاري دارد. خانه‌هاي مسكوني , دالان‌هاي سنگي , مناطق شهري و روستاها ديگر اين‌دفعه تشكيل دهنده عمده مناطق بازي RE5 نيستند , شما در آفريقا هستيد و در روستاها و شهرهاي كوچك آن شما بيشتر خانه‌هاي آلونك مانند و كارون هاي قديمي(old cravans) و ساختماني بتوني را مي‌بينيد و همچنين فراموش نكنيد كه بخش عمده‌اي از RE5 در روشنايي و زير نور خورشيد به وقوع مي‌پيوندد. در نتيجه دنياي بازي RE5 كه به صورت faux-open world مي‌باشد, در عين آن‌كه همچنان بازي خطي است , مي‌تواند بيش از قبل احساس ترس را براي شما به همراه آورد , چون راه مشخص نيست و وقتي در ميان گله‌اي از سكنه روستا گرفتار و محاصره شويد كه قصدشان تنها گرفتن شماست تصميم گيري و پيدا راه رهايي شايد آسان نباشد و براي شما ايجاد استرس كند.
***jasv2ij2ix5zrhxwu.jpg
ابرهاي تيره زرينت اويل
چيزي كه هنوز هم در شماره جديد بازي Resident Evil كمي احساس مي‌شود سرهم‌بندي بودن بازي است و كاش سازندگان كمي از بازيهايي نظير Uncharted در سبك اكشن‌سوم شخص مجراجويي الهام مي‌گرفتند و صدالبته اميدواريم كه در بازي نهايي ديگر يك چنين حسي به بازيباز القا نشود و به عنوان مثال عنصري نظير سنگرگرفتن كه در بسياري از بازيهاي كنوني همچون Uncharted , Vegas 2 و Gears of War نظير آن را ديده‌ايم , به RE5 نيز اضافه شود تا RE5 از ديگر همتايان‌ش عقب نيفتد.
همچنين اين شماره بازي نيز كم و بيش حس و حال و هواي RE4 را دارد: همان سيستم دوربين از روي شانه كه انتظار مي‌رفت دچار بهبودهايي نسبت به شماره پيشين بازي شود , همچنان وجود تنها چند عدد انيمشين‌هاي سطح‌پايين در بازي , و همچنان همان صداپيشگي‌هاي ضعيف و بي‌روح بازي.
qlzz7tab0rtv5ywsxbqn.jpg
اگرچه همه ما مي‌دانيم كه بازي‌هاي Capcom ساليان متمادي‌است كه داراي كشش دراماتيكي چنداني نبودند , اما به هر ترتيب اميدواريم اين‌بار و در RE5 شاهد يك داستان زيبا و دراماتيك‌تر از طرف Capcom باشيم.



منبع : www.IGN.com
 
آخرین ویرایش:

Alien87

Gold User
Dec 11, 2007
2,048
نام
علی
دوست عزیز بخاطر پیشنمایش ممنون! ولی بهتر بود جمله آخر رو ویرایش میکردی!:biggrin1:
خاطرنشان مي‌كنم بازي Resident Evil 5 در 13 مارس 2009 به طور همزمان براي PS3 و X360 عرضه مي‌شود و هنوز خبري رسمي مبني بر عرضه آن براي ديگر پلتفرم‌ها _ علي‌رقم شايعات فراوان در خصوص عرضه آن برروي PC _ از طرف Capcom داده نشده است.

موفق باشی
 

Mr.Ok

کاربر سایت
Nov 9, 2008
2,066
نام
معین
منم به گیم اسپات اعتماد ندارم
چرت زیاد مینویسه
اما vgrelease هم زده 13 جولای
تاریخ های vg هیچوقت اشتباه نیست
 

hosseinboss

کاربر سایت
Nov 3, 2008
246
نام
حسین
منم به گیم اسپات اعتماد ندارم
چرت زیاد مینویسه
اما vgrelease هم زده 13 جولای
تاریخ های vg هیچوقت اشتباه نیست
گیم اسپات که آره دروغ زیاد میگه(:evil:مثل بعضی هاست که کارشون همینه:evil:)
اما واقعا این یکی دیگه راست میگه ؟
دروغی در کار نیست؟
تاخیر نمی خوره؟
 

Sweet Jesus

کاربر سایت
Oct 11, 2007
3,036
نام
امیر آزاد
تاریخ عرضه هروقت باشه جولای نیست، تو پرس ریلیز کپکام نوشته " با انتشار Street Fighter IV در جولای و Resident Evil 5 کمی دیرتر در سال جاری " پس از جولای دیرتره قائدتا
 

hosseinboss

کاربر سایت
Nov 3, 2008
246
نام
حسین

sas_l3oy

کاربر سایت
Mar 6, 2009
596
نام
محراب‌
سلام دوستان.
جریان چیه لینک های تورنت بازی تو وب ریخته. یه سرچی بکنید ببینید جریان چیه؟به ما هم خبر بدید.
 

hosseinboss

کاربر سایت
Nov 3, 2008
246
نام
حسین
دیدید این هم مثل بقیه اون آمارها بود(هم داخلی هم خارجی همشون دروغ بوده وخواهد بود)
خدایا کی این آمار و ارقام دروغ تموم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

Mr.Ok

کاربر سایت
Nov 9, 2008
2,066
نام
معین
دیدید این هم مثل بقیه اون آمارها بود(هم داخلی هم خارجی همشون دروغ بوده وخواهد بود)
خدایا کی این آمار و ارقام دروغ تموم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چرا دروغ؟
بازی 13 july قراره عرضه بشه یعنی 13 روز دیگه
بعد شما میگی دروغه!؟
 

TOP Game

کاربر سایت
Feb 4, 2008
2,332
نام
Mohamad®eza
چرا دروغ؟
بازی 13 july قراره عرضه بشه یعنی 13 روز دیگه
بعد شما میگی دروغه!؟
بابا تورو خدا بس کنین دیگه....
چقدر دلتون خوشه! هنوز خبر رسمی از تاریخ عرضه بازی منتشر نشده!
حالا شما هی ادامه بدین....:evil:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر