Multi Platform Resident Evil 3

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
April 2020
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch

l6el_re3.png

بالاخره و بعد از سالها انتظار، طرفداران قدیمی مجموعه محبوب Resident Evilبه خواسته خود رسیدند و قرار است در تاریخ 3 ماه آپریل 2020، ریمیک عنوان 3 Resident Evil را با گرافیک امروزی و بوسیله موتور بازیسازی قدرتمند RE Engine بازی کنند. یکی از دلایل محبوبیت 3 Resident Evil برمیگردد به حضور تایرانت قدرتمند، باهوش و صدالبته ترسناک به نام نمسیس (Nemesis) که باعث به وجود آمدن کابوس‌های زیادی برای شخصیت اصلی بازی، جیل ولنتاین (Jill Valentine) شده بود. در رابطه با ابهت نمسیس فقط این را بگم که کاور نسخه آمریکای شمالی بازی که در سال 1999 برای پلی استیشن 1 عرضه شده بود، فقط شاهد حضور نیم تنه بالایی نمسیس بودیم و خبری از چهره جیل ولنتاین بر روی جلد بازی نبود. داستان 3 Resident Evil، بطور خلاصه در مورد انتقام گرفتن شرکت آمبرلا (Umbrella Corporation) از گروه استارز (S.T.A.R.S) هست که دو عضو اصلی آن، کریس ردفیلد (Chris Redfield) و جیل ولنتاین که برای اولین بار در نسخه اول سری رزیدنت اویل شاهد حضور این دو شخصیت محبوب بودیم، بعد از فهمیدن هدف اصلی شرکت آمبرلا، درصدد بودند که این شرکت را رسوا کند و آمبرلا برای انجام این عمل و بعد از اتفاقات قسمت رزیدنت اویل 1، به ساخت تایرانت هوشمند نمسیس (نمسیس در اساطیر یونانی به عنوان الههٔ خشم و انتقام شناخته میشود.) روی آورد.

  • بعد از به اتمام رساندن ساخت بازی تحسین شده و موفق Resident Evil 7: Biohazard، دو تیم جداگانه و بطور همزمان بر روی ریمیک های قسمت دوم و سوم کار می کنند. زمانی که پروسه ساخت ریمیک قسمت دوم به آرامی به پایان می رسد، تعدادی از افراد تیم ریمیک اویل 3 به تیم اویل 2 ملحق میشوند که اینکار باعث میشود که پروسه ساخت اویل 3 به کندی پیش برود. بعد از ساخت اویل 2، دو تیم سازنده بطور کلی به روی ساخت ریمیک اویل متمرکز میشوند.

  • در ریمیک اویل 3، شاهد تغییرات گسترده ای در روند بازی (برخلاف ریمیک اویل 2) هستیم.

  • خوشبختانه پروسه ساخت بازی رو به اتمام است و بنا بر گفته های سازندگان بازی، 90 درصد ساخت به پایان رسیده است و بازی در همان تاریخ قبلی اشاره شده، عرضه خواهد شد.

  • همانند نسخه کلاسیک، داستان بازی قبل از ریمیک 2 شروع خواهد شد و از طرفی دیگر، بعد از اویل 2 به پایان خواهد رسید.

  • جیل ولنتاین یکی از محبوب‌ترین شخصیت های بازی هست. بنا بر گفته های سازندگان بازی، طراحی جدید (مخصوصا لباس های این شخصیت محبوب) به گونه ای شده است که تلاش برای بقا کاملا حس بشود توی بازی و جیل واقعا برای فرار کردن تقلا کنه. لازم به ذکر است که لباس های نسخه اصلی جیل ولنتاین به عنوان مزایای پیش خرید بازی در دسترس است.

  • بر خلاف نسخه اصلی، شخصیت کارلوس بسیار بالغ به نظر می رسید؛ اما همچنان شوخی طبع بودن خود را دارد و صدالبته بسیار خونگرم است.

  • به اینکه فعلا خبری از گیم پلی بازی نیست، اما به نظر می رسد که همانند نسخه اصلی کلاسیک در روند بازی تمرکز بیشتری بر روی عناصر اکشن شاهد خواهیم بود. بطور خلاصه، نسخه اصلی اویل 2 بیشتر ترسناک بود ولی اویل 3 بار اکشنش سنگین تر بود.

  • همانند نسخه ریمیک اویل 2، اینجا نیز دوربین رو شانه سوم شخص استفاده شده است. لازم به ذکر است که بخش آنلاین بازی با عنوان Resident Evil: Resistance شناخته میشود.

  • عنوان Resident Evil 3 قرار است در تاریخ 3 ماه آپریل 2020، برای پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه های شخصی عرضه شود.



Characters2.png Characters.png

جیل ولنتاین
شخصیت اصلی و قهرمان قسمت سوم رزیدنت اویل و همچنین این شخصیت محبوب عضو گروه استارز نیز هست. وظیفه ساخت این شخصیت محبوب بر عهده ایسائو اوهیشی بود و از طرفی دیگر طراحی آن را نیز تاکاهیرو آریمیتوسو انجام داده بود. همان طور که بالاتر اشاره کرده بودیم، جیل در نسخه اول سری، از اهداف شوم شرکت آمبرلا پرده برداشت و شرکت آمبرلا برای انتقام از او تایرانت باهوش نمیسیس را ساخت. نام جیل ولنتاین در کنار محبوب‌ترین شخصیت زن بازی های ویدیویی، یعنی لارا کرافت قرار گرفته است.


کارلوس اولیویرا

کارلوس اولیویرا یکی از اعضای گروه U.B.C.S است که برای نجات بازماندگان از جانب آمبرلا به شهر راکون سیتی اعزام شده بود. جیل در ابتدا به او مشکوک بود زیرا آمبرلا را بانی اصلی نابودی راکون سیتی می داند، اما رفته رفته با کارلوس همراه شد. کارلوس اولیویرا تلاش زیادی برای خروج از شهر انجام داد و سرانجام نیز توانست خود و جیل را از شهر خارج کند.


Brad.png

براد ویکرز

براد ویکرز خلبان هلیکوپتر تیم آلفای گروه استارز بود. او در همان ابتدای بازی مورد تهاجم زامبی‌ها قرار گرفت و مجروح شد. در ادامه بازی نیز توسط نمسیس کشته شد.

UBCS.png

نیکولای گینوائیف

نیکولای فرماندهٔ یکی از تیم‌های اعزامی U.B.C.S بود. او فرماندهٔ کارلوس نیز بود. در طول بازی او تلاش دارد تا به هر شکل ممکن و حتی به قیمت مرگ زیردستانش از شهر خارج شود و بالاخره موقق میشود.



میخائیل ویکتور

ویکتور یکی از هم‌تیمی‌های کارلوس و نیکولای بود. او در اثر حملهٔ زامبی‌ها به شدت مجروح شده بود. در جریان حملهٔ نمسیس به جیل، او جان خود را فدا کرد و با نارنجک دستی، مانع از آسیب رساندن نمسیس به جیل شد و خودش نیز در همین ماجرا کشته شد.

UBCS2.png

7.png

زامبی ها

زامبی‌ها، شهروندانی هستند که از راه‌هایی چون گزش زامبی دیگر و تزریق مستقیم ویروس تی به وجود می‌آیند. زامبی‌ها سرعت پایینی دارند اما درجهٔ جان‌سختی آن‌ها بالاست. این موجودات با سلاح‌های گرم راحت‌تر کشته می‌شوند. زامبی‌ها دشمنان اصلی در این بازی هستند.

سگ‌های زامبی

سگ‌های زامبی، سگ‌هایی معمولی بودند که به ویروس تی مبتلا شدند. آن‌ها ممکن است توسط سگ مبتلا گزیده شده باشند یا به شکل مستقیم، به ویروس تی دچار شده باشند. سرعت حملهٔ آن‌ها بالا بوده و از درجهٔ جان‌سختی کم‌تری نسبت به زامبی‌ها برخوردارند.


عنکبوت‌ها

عنکبوت‌های خون‌آشام، موجوداتی هستند که به ویروس تی دچار شده‌اند. آن‌ها ممکن است توسط عنکبوت مبتلا، گزیده شده باشند یا به شکل مستقیم به ویروس تی دچار شده باشند. سرعت حملهٔ این موجودات پایین است اما درجهٔ سخت‌جانی آن‌ها بسیار بالا است.

هانترها

هانترها، موجوداتی هستند که از تزریق ویروس تی به تخم خزنده و استخراج DNA خزندهٔ مبتلا به ویروس تی و تزریق آن به یک انسان سالم پدید آمده‌اند. سرعت حملهٔ و درجهٔ سخت‌جانی این موجودات بسیار بالا است.

Nemesis.png

نمسیس

نمسیس، غول‌آخر و دشمن اصلی جیل ولنتاین در این بازی است. نمسیس یک تایرانت تکامل یافته‌است. این موجود از تزریق ویروس تی درجه سوم و انگل ان‌ای-آلفا به بدن یک انسان پدید آمده‌است. او بسیار سخت‌جان و هوشمند است و در طول بازی همواره در تعقیب جیل است. حتی با چندین مرتبه شکست نیز جیل را رها نکرد. نمسیس در نهایت و با سختی فراوان و با کمک اسلحهٔ لیزری بسیار قدرتمند شکست خورد. نوع حمله او به دلیل هوشمندی بالا نسبت به سایر مهاجمان متفاوت است.


hxw9_char_header.png





11.jpg 9.jpg 8.jpg 5.jpg 3.jpg 1.jpg 4f897fb599a635f2cddcb71dcc78def6.jpg ae6aae96bab66df94e0c13987cfc75a6.jpg c66a37459df49d983fc22e264a4490a5.jpg


656k_vid2.gif


Resident Evil 3 - Special Developer Message

1080p.png

56n_123.gif


Resident Evil 3 - Announcement Trailer

1080p.png

z41c_nem.gif


Resident Evil 3 - Nemesis Trailer

1080p.png


 
آخرین ویرایش:
راکت لانچر اسکریپت شدست صحنش و شما مدام از کوچه های باریک در حال فرارید و در عرض دو دقیقه صحنه راکت لانچر تموم می شه! نمیدونم این صحنه از پیش تعیین شده که فقط می دویید و داج میدید و در ایستگاه به پایان خودش می رسه چیش جز دیدن لیزری که افتاده روتون خفن بوده!

صحنه کرم کاملا حذف شده وجایگزین لوکیشن دیگه ای هم نکردن! عکسهایی که دیدید مربوط به موجودات فاضلابه که frog مانندن.

این بازی یه ریبوته نه ریمیک.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: saeed_sg and Evil
اینقدر هم از بازی بد تعریف نکنین:D بیمارستان و اداره پلیس عالین.
اداره پلیس به نظر من افتضاحه و دقیقا کم کاری تیم سازنده رو نشون میده :Dدقیقا لوکشین شماره دومو کپی پیست کردن و فقط کل محیطو محدود کردن به یکی از بخش های اداره پلیس. تنها خلاقیت هم این بود که تعداد زامبی هارو به شدت زیاد کنن و یک رگبار هم دادن دست کارلوس که همرو اونجا بکشه. به نظرم لوکیشن پلیس از اون بخش هایی بوده که بعد از ساخت بازی گفتن اضافه کنیم به بازی که یکم تایمش زیاد بشه.
 
آخرین ویرایش:
اداره پلیس به نظر من افتضاحه و دقیقا کم کاری تیم سازنده رو نشون میده :Dدقیقا لوکشین شماره دومو کپی پیست کردن و فقط کل محیطو محدود کردن به یکی از بخش های اداره پلیس. تنها خلاقیت هم این بود که تعداد زامبی هارو به شدت زیاد کنن و یک رگبار هم دادن دست کارلوس که همرو اونجا بکشه. به نظرم لوکیشن پلیس از اون بخش هایی بوده که بعد از ساخت بازی گفتن اضافه کنیم به بازی که یکم تایمش زیاد بشه.

کاش صحبت راجب لوکیشن نسخه دوم تو نسخه سوم رو بذارید تو اسپویلر
شاید سورپرایزی دلچسب هرچند کوچک برای خیلی ها باشه.
 
  • Like
Reactions: Bahram
اداره پلیس به نظر من افتضاحه و دقیقا کم کاری تیم سازنده رو نشون میده :Dدقیقا لوکشین شماره دومو کپی پیست کردن و فقط کل محیطو محدود کردن به یکی از بخش های اداره پلیس. تنها خلاقیت هم این بود که تعداد زامبی هارو به شدت زیاد کنن و یک رگبار هم دادن دست کارلوس که همرو اونجا بکشه. به نظرم لوکیشن پلیس از اون بخش هایی بوده که بعد از ساخت بازی گفتن اضافه کنیم به بازی که یکم تایمش زیاد بشه.
ببخشین یادم نبود اداره پلیس توی 3 اصلی کاملا متفاوت از 2 بود و یه لوکیشن 10 دقیقه ای رو کاملا از نو طراحی کرده بودن تا هم اداره پلیس شماره 2 رو کپی پیست نکرده باشن و هم پلی تایم بازی رو الکی بالا نبرده باشن:D با توجه به خط قرمز، کافی بود این تیکه رو حذف کرده باشن تا برگردی شلوار سازنده رو بکشی رو سرش که چرا حذفش کردی؟:D
بهرام مطمئنی 2 و 3 اصلی رو بازی کردی؟:D این حرفت دیگه از اون حرفا بود ها:D
===
مشکل اینه که همه اومدن میگن فلان چیز نبود، فلان چیز حذف شده بود و فلان چیز فلان بود. هیچکس نیومده بگه بازی چی داره. هیچکس نیومده بگه یکی دو تا محیط کاملا جدید داره، هیچکس نگفت طراحی شهر خیلی جالب به هم پیوند خورده، هیچکس نگفت شخصیت ها عالین، هیچکس نگفت یکی دوتا دشمن جدید داره، هیچکس نگفت شروع بازی عالی، هیچکس نگفت موسیقیش کاملا نوستالوژیه و بر اساس نسخه اصلی ساختن، هیچکس نگفت نمسیس عالیه و تعداد دفعاتی که میاد کاملا متناسبه و شورش رو در نیاوردن (بر خلاف شر و ورهایی که میگن توی بازی نیست و فلانه و بهمانه. فقط کافی بود مثل Mr. X دائم توی بازی باشه تا ملت بگن این چه وضعشه چرا نمیکشه بیرون).

خلاصه اینکه نقد و نمره همیشه همینطوریه. همیشه منتقدها میگردن ببینن بازی ها چی ندارن تا ازشون نمره کم کنن. هیچکس نمیاد راجع به چیزهایی که دارن یا جدید هستن صحبت کنه. کل چیزی که به تصویر میکشن، نقاط ضعف بازیه و تا میتونن روش مانور میدن که اوضاع رو خیلی بدتر و دراماتیک تر از چیزی که هست نشون بدن. به خاطر همینه کلی ذهنیت منفی راجع به این بازی درست شده و همه خیلی جدی و به معنای واقعی کلمه فکر میکنن با آشغال طرفن.
 
آخرین ویرایش:
نقدا ب شدت متناقض هستن و تا خودم بازی رو تجربه نکنم نمیتونم حس و نظرم رو ب بازی بگم،البته پیش بینیم اینه ک توی ذوقم میخوره
چون این بازی جز 3 بازی برتر ps1 حساب میشه برام و دلم میخواست محیط های نوستالژی رو ببینم باز ک مث اینکه خیلیاش حذف شده،اون زمان 2 روز نشستیم پای بازی با پسر عمم و ب زور کتاب راهنما تمومش کردیم تو هیچ نبردی
هم شخم نکردیم با نمسیس روبرو بشیم تا اخر بازی :D

در کل نظرم راجع ب نمسیس و کلا ترس بازی اینه ک دیگه هیچ بازی نمیتونه ادم رو از یک سن ب بعد بترسونه برا همینم اصلا از بازی توقع ترس ندارم،البته صحنه های جامپ اسکر منظورم نیست چون اونا ترس نیستن اصلا.
من اون زمان ک نسخه اصلی رو روی ps1 رفتم 9 سالم بود و عین سگ میترسیدم از بازی :D یعنی در حدی ک اهنگ متن بازی تو عمق وجودم رخنه کرده بود و از زندگی نا امیدم میکرد،فک کنین
من همون اول بازی ک میرفتیم تو ی انبار و یارو میرفت تو کانتینر قایم دیگه جرات نمیکردم برم بیرون و باید حتما یکی مینشست کنارم :D
مهمترین دلیل ترس از نمسیس کنترل و هدف گیری بد بازی بود جوریی ک هر وقت خواستیم باهاش بجنگیم این اصلا امون نمیداد و سه سوت ترتیبمون رو میداد :D
اما الان هیچ ترسی از هیچ بازی ندارم و از اینم اصلا توقع ندارم ک منو مث قدیم بترسونه،همون ریمیک 2 هم خداییش ترسناک نبود برام و فقط صدای پای مستر ایکس رو مخ بود ک هر لحظه فک میکردم دااره میاد :D
 
===
مشکل اینه که همه اومدن میگن فلان چیز نبود، فلان چیز حذف شده بود و فلان چیز فلان بود. هیچکس نیومده بگه بازی چی داره. هیچکس نیومده بگه یکی دو تا محیط کاملا جدید داره، هیچکس نگفت طراحی شهر خیلی جالب به هم پیوند خورده، هیچکس نگفت شخصیت ها عالین، هیچکس نگفت یکی دوتا دشمن جدید داره، هیچکس نگفت شروع بازی عالی، هیچکس نگفت موسیقیش کاملا نوستالوژیه و بر اساس نسخه اصلی ساختن، هیچکس نگفت نمسیس عالیه و تعداد دفعاتی که میاد کاملا متناسبه و شورش رو در نیاوردن (بر خلاف شر و ورهایی که میگن توی بازی نیست و فلانه و بهمانه. فقط کافی بود مثل Mr. X دائم توی بازی باشه تا ملت بگن این چه وضعشه چرا نمیکشه بیرون).

خلاصه اینکه نقد و نمره همیشه همینطوریه. همیشه منتقدها میگردن ببینن بازی ها چی ندارن تا ازشون نمره کم کنن. هیچکس نمیاد راجع به چیزهایی که دارن یا جدید هستن صحبت کنه. کل چیزی که به تصویر میکشن، نقاط ضعف بازیه و تا میتونن روش مانور میدن که اوضاع رو خیلی بدتر و دراماتیک تر از چیزی که هست نشون بدن. به خاطر همینه کلی ذهنیت منفی راجع به این بازی درست شده و همه خیلی جدی و به معنای واقعی کلمه فکر میکنن با آشغال طرفن.
اول این که اون قسمت اداره پلیسو لطفا مثل من بذار تو اسپویلر تا بچه هایی که بازی نکردن لو نره براشون :D
آره حرف تو درست اما این بازی ها بیست سال قبل اومدن و الان کلی استاندارد های بازی سازی عوض شده. همین طور که تو خیلی از زمینه ها ریمیک شماره سوم پیشرفت داشته، تو خیلی از زمینه ها هم واقعا کم کاری کردن. مثل همون حذفیات. در حالی که ریمیک شماره دوم این طوری نبود.
در خصوص بقیه موارد هم چرا من خودم گفتم اکشن بازی و گان پلی و استفاده از اسلحه ها خیلی لذت بخشِ، شخصیت پردازی ها مخصوصا برای جیل پیشرفت خیلی خوبه کرده، گرافیک و....

اما در خصوص نمسیس اصلا قبول ندارم. اصلا و ابدا. نمسیس که کلا از نیمه دوم نیست تو بازی و چند جا به صورت کامل اسکریپت شده حضور داره. باس فایت ها هم که نگم دیگه اما اینو بگم که مبارزه با دشمن ها برای من سخت تر بود تا باس ها. (نمی خوام چیزی اسپویل کنم)
مهمات و safehouse هم که نگم برات دیگه. کلا بازی چک پوینت داره و بعد هر پنج دقیقه هم یک دونه safehouse گذاشتن. کلا بازی خود به خود آسون هست و با این سیستم همون یک ذره چالش هم از بین رفته.

طراحی شهر راکون سیتی؟ شوخی می کنی؟ کلا به جای شهر راکون سیتی با یک خیابون طرف هستیم که چند تا مسیر فرعی هم داره. :D البته من نمیگم این نکته منفی حساب میشه و قبلا هم همین طوری بوده اما واقعا چیز خاصی نداره.
در کل من خودم مثل بقیه منتقد ها قبل از عرضه بازی کردم و نقد هم قبل از این که نقدی بخونم نوشتم و کاملا هم با سری آشنا و علاقمند هم هستم اما نمی تونم چشممو رو نکات منفی بازی ببندم و فقط لذت ببرم. شاید اگر این ریمیک قبل از ریمیک شماره دوم عرضه میشد، همه چیز فرق داشت اما زمانی این ریمیک عرضه شده که ریمیک شماره دوم به شدت کم نقص ظاهر شده و انتظارات به شدت رفته بالا. کاملا هم منطقیه که اگر این شماره نتونه موفقیت ریمیک شماره دومو تکرار کنه یا بهتر از اون باشه، تبدیل به یک عنوان ناامید کننده میشه.
همین نمسیس کلی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پتانسیل داره که از بین رفته. لازم بود یک معما تو بازی قرار می‌دادن که در حال انجام اون نمسیس بیاد سراغت و کلی ادرنالین و هیجان بهت منتقل بشه، اما اوج خلاقیت این بوده که نمسیس کلا اسکریپت شده باشه یا تو راکون سیتی چند متر بیاد دنبالت و بعد غیب بشه و از جلوت در بیاد.
اینو مقایسه کن با Mr.X که اتفاقا تو نسخه ریمیک به نظر من حضورش عالی بود. مخصوصا تو اداره پلیس

اینم بگم وقتی این قدر نظرات متفاوت وجود داره (هم نقد ها و هم طرفداران) قطعا نظر هر دو جناح به نظرم درستِ و از اون دست از بازی هاست که یا یکی حال نمیکنه باهاش یا یکی هم خیلی حال می‌کنه.
البته من خودم خوشم اومده اما به نظرم در حد همین ۷ ایناست بخوام نمره بدم.
 
آخرین ویرایش:
اداره پلیس به نظر من افتضاحه و دقیقا کم کاری تیم سازنده رو نشون میده :Dدقیقا لوکشین شماره دومو کپی پیست کردن و فقط کل محیطو محدود کردن به یکی از بخش های اداره پلیس. تنها خلاقیت هم این بود که تعداد زامبی هارو به شدت زیاد کنن و یک رگبار هم دادن دست کارلوس که همرو اونجا بکشه. به نظرم لوکیشن پلیس از اون بخش هایی بوده که بعد از ساخت بازی گفتن اضافه کنیم به بازی که یکم تایمش زیاد بشه.
سکانس RPD رو می تونستن مثل ایول 2 براش سناریو تعریف کنن و سعی کنن روی موارد حذفی کار کنن و بالانس کنن بازیو بین موارد جدید و قدیمی، بازی خیلی جا داشت تا کامل بشه، اون لذتی که برای پیدا کردن الماسها برای باز کردن درب وجود داشت، قایم شدن توی اتاق برای اینکه نمسیس ما رو نبینه، دست به سر کردن نمسیس برای اینکه زمان بخریم درپوش رو باز کنیم و خیلی موارد دیگه. که می شد باشن و در کنارش ایده های خوب بکار برد.

پ ن: این موارد جدید آش دهن سوزی نسبت به موارد قدیمی نبود که انقدر بولدش می کنید، ایده بهتر وجود داره همیشه برای ریمیک، ولی این موارد جدید اون ایده بدتره بودن!
 
آخرین ویرایش:
اول این که اون قسمت اداره پلیسو لطفا مثل من بذار تو اسپویلر تا بچه هایی که بازی نکردن لو نره براشون :D
آره حرف تو درست اما این بازی ها بیست سال قبل اومدن و الان کلی استاندارد های بازی سازی عوض شده. همین طور که تو خیلی از زمینه ها ریمیک شماره سوم پیشرفت داشته، تو خیلی از زمینه ها هم واقعا کم کاری کردن. مثل همون حذفیات. در حالی که ریمیک شماره دوم این طوری نبود.
در خصوص بقیه موارد هم چرا من خودم گفتم اکشن بازی و گان پلی و استفاده از اسلحه ها خیلی لذت بخشِ، شخصیت پردازی ها مخصوصا برای جیل پیشرفت خیلی خوبه کرده، گرافیک و....

اما در خصوص نمسیس اصلا قبول ندارم. اصلا و ابدا. نمسیس که کلا از نیمه دوم نیست تو بازی و چند جا به صورت کامل اسکریپت شده حضور داره. باس فایت ها هم که نگم دیگه اما اینو بگم که مبارزه با دشمن ها برای من سخت تر بود تا باس ها. (نمی خوام چیزی اسپویل کنم)
مهمات و safehouse هم که نگم برات دیگه. کلا بازی چک پوینت داره و بعد هر پنج دقیقه هم یک دونه safehouse گذاشتن. کلا بازی خود به خود آسون هست و با این سیستم همون یک ذره چالش هم از بین رفته.

طراحی شهر راکون سیتی؟ شوخی می کنی؟ کلا به جای شهر راکون سیتی با یک خیابون طرف هستیم که چند تا مسیر فرعی هم داره. :D البته من نمیگم این نکته منفی حساب میشه و قبلا هم همین طوری بوده اما واقعا چیز خاصی نداره.
در کل من خودم مثل بقیه منتقد ها قبل از عرضه بازی کردم و نقد هم قبل از این که نقدی بخونم نوشتم و کاملا هم با سری آشنا و علاقمند هم هستم اما نمی تونم چشممو رو نکات منفی بازی ببندم و فقط لذت ببرم. شاید اگر این ریمیک قبل از ریمیک شماره دوم عرضه میشد، همه چیز فرق داشت اما زمانی این ریمیک عرضه شده که ریمیک شماره دوم به شدت کم نقص ظاهر شده و انتظارات به شدت رفته بالا. کاملا هم منطقیه که اگر این شماره نتونه موفقیت ریمیک شماره دومو تکرار کنه یا بهتر از اون باشه، تبدیل به یک عنوان ناامید کننده میشه.
همین نمسیس کلی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پتانسیل داره که از بین رفته. لازم بود یک معما تو بازی قرار می‌دادن که در حال انجام اون نمسیس بیاد سراغت و کلی ادرنالین و هیجان بهت منتقل بشه، اما اوج خلاقیت این بوده که نمسیس کلا اسکریپت شده باشه یا تو راکون سیتی چند متر بیاد دنبالت و بعد غیب بشه و از جلوت در بیاد.
اینو مقایسه کن با Mr.X که اتفاقا تو نسخه ریمیک به نظر من حضورش عالی بود. مخصوصا تو اداره پلیس

اینم بگم وقتی این قدر نظرات متفاوت وجود داره (هم نقد ها و هم طرفداران) قطعا نظر هر دو جناح به نظرم درستِ و از اون دست از بازی هاست که یا یکی حال نمیکنه باهاش یا یکی هم خیلی حال می‌کنه.
البته من خودم خوشم اومده اما به نظرم در حد همین ۷ ایناست بخوام نمره بدم.
من واقعا درک نمیکنم این اسکریپت شده که میگین چیه. آقا توی 3 اصلی هم نمسیس یه جاهای مشخصی میومد:

شروع اداره پلیس (که اگر میرفتی توی اداره، دنبالت نمیومد)
پایین راه پله از پنجره میومد داخل (که اگر خودت رو میرسوندی به سالن اصلی، میرفت)
اداره برق (که میتونستی اسکیپش کنی)
رستوران/اون یکی ساختمان دو طبقه (که اگر خودتو میرسوندی به دروازه الماس ها، میرفت)
نزدیک قطار (که بازم خودتو میرسوندی به قطار، میرفت)

اینا همه جاهای اسکریپ شده و مشخصی میومد و کلا میتونستی اسکیپش کنی و باهاش نجنگی.

برج ساعت که باید حتما باهاش مبارزه میکردی.
سناریوی کارلوس (اواخرش که میتونستی خودت رو برسونی به اتاق جیل و باهاش درگیر نشی)
جیل بعد از واکسن (که اگر خودت رو میرسوندی به خیابون، میرفت)
پارک که کلا نبود.
قبرستون هم نبود.
جلوی کارخونه (میتونستی بندازیش پایین و اسکیپش کنی)
و 2تا مبارزه آخر توی کارخونه که باید حتما مبارزه میکردی باهاش.

کل بازی جاهاش مشخص میومد و کارهای مشخصی میکرد. فقط 3جا باید حتما باهاش مبارزه میکردی. توی ریمیک دقیقا مثل بالا فقط جاهای مشخصی میاد و تنها تفاوت اینه که 4بار باهاش میجنگی.

از اونور من نمیدونم رو چه حساب میگی نمسیس سخت بود. نمسیس توی 3 اصلی هم هیچی نبود و کلا دو سه تا حرکت داشت و حتی با کُلت هم میشد انداختش. کلا یه چیزی از زمان قدیم تو ذهنتون هست و فکر میکنین خیلی سخت بوده:D اینجا بدتره. اگر درست داج نزنی راحت میبازی خصوصا وقتی که کنارش زامبی ها هم باشن. دیگه فکر کنم این یکی رو بهتر میدونی که وقتی راکت لانچر میگیره، دویدنش به طرز وحشتناکی سریعه و من یکی نزدیک بود قهوه ای کنم:D

کلا نمسیس همیشه حضورش اسکریپت شده بوده و جاهای خاصی میومده. حتی اون Mr. X هم توی 2 اصلی همینطوری بود. توی ریمیک عوضش کردن و حضورش رو دائمی کردن. به نظرم نمسیس خیلی خوب بود و حضورش هم به اندازه و کافی بود (خصوصا با توجه به طراحی و حرکات و رفتارش). من سوالم اینه که اگر دائمی بود، تو به عنوان نکته منفی در نظرش نمیگرفتی؟ خیلی صادقانه به این سوالم جواب بده. واقعا اگر حضورش دائمی میبود، میتونستی از بازی لذت ببری؟ اصن بگو تو اون چیزی که توی ذهنت داشتی به چه صورته و دوست داشتی چجوری باشه.

در مورد Safe House ها هم حرفی ندارم. چون بازی مثل شماره دوم توی یه لوکیشن خاص نبوده که شورتکات داشته باشیم و بتونیم برگردیم به اتاق سیو. اینجا لوکیشن ها عوض میشن به طبعش باید اتاق سیو جدید بذارن ولی میتونستن مثل توی بیمارستان یکی بذارن فقط.
در مورد معماها هم حرفت درسته. یه ایراد اساسیه.
پ ن: این موارد جدید آش دهن سوزی نسبت به موارد قدیمی نبود که انقدر بولدش می کنید، ایده بهتر وجود داره همیشه برای ریمیک، ولی این موارد جدید اون ایده بدتره بودن!
آره بابا. آش دهن سوز فقط برج ساعت و قبرستون:D همه چیزای بازی پشم و فقط نبود برج ساعت و قبرستون رو بچسب:D
 
من هنوز بازی نکردم ولی طبق چیزایی که دیدم کاملا موافقم که خیلی داره کم لطفی میشه به بازی. مشخصه که بازی از همون ساختاری استفاده کرده که 3 کلاسیک استفاده کرده ( خطی تر بودن و اسکریپتی تر بودن نسبت به شماره های قبل خودش). خب اگه این بازی بده پس باید قبول کنید 3 کلاسیک هم بد بوده:D این که یه سری حذفیات داشته خب باید آدم ببینه بجاش چه چیزهایی اضافه داره، روی چه چیزهایی بیشتر کار شده نه اینکه چون برج ساعت نیست پس نوستالژیامون زیر سوال رفته 10/6 :D خود بازی برای همون چیزی که هست باید نقد بشه و ببینیم اجزای بازی در کنار هم آیا دارن یه کلیت قوی و یکپارچه ارائه میدن یا نه. توی اکثر نقدهایی که من دیدم همه میگفتن شخصیت پردازی خیلی پیشرفت کرده و بازی بشدت پیس خوبی داره. خب الان چرا چون یه لوکیشن حذف شده باید امتیاز ازش کم شه وقتی پیسش خوب باقی مونده!
بنظرم یه سری از منتقدا زیادی درگیر نوستالژی و بت سازی از 3 شدن در حالی که خود 3 کلاسیک هم به پای 2 نمیرسید:D
 
آخرین ویرایش:
وقتی تنگ نبودن لباس نسخه کلاسیک جیل رو نکنه منفی حساب میکنن خودتون تا تهش برید دیگه! جالبه طراحی لباس پلی استیشن یک رو با اون همه محدودیت فنی واسه طراحی میزنن تو سر طراحی نسخه ps4 :))

این بازی تنها شانسی که نیاورد این بود که بعد از رزیدنت ۲ منتشر شد. انقدر راحت زهر مار نکنید همه چیز رو برا خودتون. نزارید متا مشخص کنه از چی لذت ببرید از چی لذت نبرید.

پ.ن: من مطمئنم بازی چنتا دی ال سی کوتاه و رایگان داره. یه چیزایی مث چلنج های رزیدنت ۲ :D
 
برای منم همون 5 ساعت و ربع تموم شد، بخوایم انتقادی به کوتاه بودن انجام بدیم خب وارده ولی بخش آنلاین گذاشتن براش، معما زیاد نیست و بازی بیشتر اکشنه حذفیات هم داشته درسته ولی عوضش کلی لوکیشن جدید گذاشتن داستان یه نمه عوض شده (در مورد نیکلای)، در کل این امتیازات حقش نیست متا باید یه چی بین 82تا 86 میشد
 
من هنوز بازی نکردم ولی طبق چیزایی که دیدم کاملا موافقم که خیلی داره کم لطفی میشه به بازی. مشخصه که بازی از همون ساختاری استفاده کرده که 3 کلاسیک استفاده کرده ( خطی تر بودن و اسکریپتی تر بودن نسبت به شماره های قبل خودش). خب اگه این بازی بده پس باید قبول کنید 3 کلاسیک هم بد بوده:D این که یه سری حذفیات داشته خب باید آدم ببینه بجاش چه چیزهایی اضافه داره، روی چه چیزهایی بیشتر کار شده نه اینکه چون برج ساعت نیست پس نوستالژیامون زیر سوال رفته 10/5 :D خود بازی برای همون چیزی که هست باید نقد بشه و ببینیم اجزای بازی در کنار هم آیا دارن یه کلیت قوی و یکپارچه ارائه میدن یا نه. توی اکثر نقدهایی که من دیدم همه میگفتن شخصیت پردازی خیلی پیشرفت کرده و بازی بشدت پیس خوبی داره. خب الان چرا چون یه لوکیشن حذف شده باید امتیاز ازش کم شه وقتی پیسش خوب باقی مونده!
بنظرم یه سری از منتقدا زیادی درگیر نوستالژی و بت سازی از 3 شدن در حالی که خود 3 کلاسیک هم به پای 2 نمیرسید:D
الان متن کامنت نقدمو خوندید یا همینجوری نمره رو دیدیدو یه چیزی خواستید بگید! :D توی متن نقدم گفتم شخصیت پردازی به چه شکله و حرف خودمو از منبعهای دیگه به خورد خودم میدید!!؟ ، شما اول بازی کن بعد بیا نقد منو شمرده شمرده نقد کن تا با هم در مورد این مسائل صحبت کنیم.
آره بابا. آش دهن سوز فقط برج ساعت و قبرستون:D همه چیزای بازی پشم و فقط نبود برج ساعت و قبرستون رو بچسب:D
اتفاقا منظورم مستقیم همون چیزای دیگه بود که نقش پشمو ایفا کردن :D ای کاش مابقی موارد قوی ظاهر می شد که نشد.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Kiami

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or