Multi Platform Resident Evil 2

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
January 2019
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
649p_remake2.png


بالاخره و بعد از مدت‌ها شایعات منتشرشده در فضای مجازی، زمان انتشار ریمیک عنوان به‌شدت مورد انتظار Resident Evil 2 به‌طور رسمی اعلام شد. طبق اطلاعات منتشرشده در حاشیه کنفرانس E3 کمپانی سونی، ریمیک عنوان Resident Evil 2 قرار است در تاریخ 25 ماه ژانویه 2019 (جمعه، 5 بهمن‌ماه) برای پلتفرم پلی‌استیشن 4، رایانه شخصی و ایکس باکس وان عرضه شود. همانند نسخه اصلی بازی، بار دیگر شاهد حضور چهره‌های محبوب لیان کندی (Leon Kennedy) و کلیر ردفیلد (Claire Redfield) هستیم که برای اولین بار وارد شهر راکون سیتی (Raccoon City) شده‌اند.

بررسی بازی Resident Evil 2
  • کمبود مهمات و محدودیت توی همه چیز.
  • سلامتی مثل نسخه های کلاسیکه. 3-4 تا گاز از زامبی ها = مرگ.
  • کمدهایی؟ مثل RE7 و TEW توی بازی هستن که با کلید میشه بازشون کرد و مهمات و چیزای دیگه پیدا کرد.
  • ماشین تایپ ها برای سیو کردن، برگشتن.
  • سلاح های دفاعی مثل چاقوهای توی REmake برگشتن.
  • Marvin Branagh نقش پر رنگ تری ایفا میکنه.
  • سیستم کرکره ها برای پوشوندن بعضی از درها و پنجره از نسخه RE 1.5 Beta برگشتن.
  • مثل شماره های 3 و 7، با باروت میشه مهمات ساخت.
  • پنجره ها رو موقتا میشه کاور کرد توی نقاطی که رفت و آمد زیاده (مثل نسخه اصلی).
  • خشونت بازی داینامیک هست و هر گلوله که به دقت شلیک بشه، قطع عضو زامبی ها رو در پی داره.
  • ضرباتی که روی بازیکن میخوره، اثرشون روی بدنش باقی میمونه مثل گاز زامبی ها.
  • نقشه بازی به طور کلی دگرگون شده. اگرچه بعضی چیزا هنوز همون حس قدیمی رو میدن اما تمامی اتاق ها کاملا زیر و رو شدن.
  • Jump Scare ها به بازی اضافه شدن تا تجربه جدید و غیر قابل پیش بینی به ارمغان بیارن.
  • توی راکون سیتی بیشتر میشه چرخید و مناطق بیشتری رو توش میشه کاوش کرد.
  • شخصیت هایی که توی نسخه اصلی که حضور کوتاهی داشتن، اینجا بعضا بیشتر اهمیت پیدا کردن.

  • LEON
  • چهره ی لیان با توجه به photogrammetry مثل RE7 و DMC5 رئال و به روز شده
  • استایل نگه داشتن اسلحه مشابه RE4 شده و متفاوت از نسخه کلاسیک شده
  • بک گراند لیان تغییر کرده. در واقع لیان باید به خاطر بهم زدن با gf ـش دیر به سرکار می رسید، اما این پارت کنار گذاشته شده و روی خود لیان متمرکز شده که از طرف فردی نامشخص باهاش تماس گرفته میشه که از اونجا دوری کنه
  • لیان بازی رو توی ایستگاه گاز شروع میکنه جایی که کلر رو می بینه. همون ایستگاه گازی که توی نسخه ی اصلی راننده تریلره گاز گرفته شده.
  • لباس و آرمور لیان حالت واقعی تری به خودش گرفته و به جلیقه ی پلیس شباهت بیشتری پیدا کرده. لباسش هم بیشتر شبیه لباس فرم پلیس های تازه کاره
  • لیان بازی رو با ژاکت شروع میکنه ، طبق تئوری های موجود احتمالاً جلیقه رو توی اداره ی پلیس طی کات سین با Marvin میگیره و می پوشه
  • انیمیشن دویدن و به طور کلی تمام حرکات لیان از نسخه ی اصلی بازی کندتر شده.
  • danger State لیان داخل بازی هست و توی این حالت حتی کندتر از حالت معمولی حرکت میکنه. استایل ایستادن و حرکت کردنش هم وقتی Helth به وضعیت خطرناک میرسه تغییر میکنه.
  • جای دمیج و گاز گرفتگی ها حتی توی کات سین ها هم باقی می مونه و نمایش داده میشه
  • علاوه بر این، خیس شدن مدل لیان هم به کات سین ها منتقل میشه
  • وقتی گاز گرفته میشید وارد انیمیشنی میشید که نمیشه ازش خارج شد مگه اینکه سلاح دفاعی مثل REmake داشته باشید
  • لیان می تونه توسط دوتا زامبی هم گاز گرفته بشه که در این حالت دمیج بیشتری بهش وارد میشه
  • لیان توی REmake2 بیشتر از قبل صحبت میکنه و داخل گیم پلی متناسب با شرایط موجود دیالوگ میگه
idi8_re2_title.png
CLAIRE

  • اطلاعات زیادی از کلر فعلاً در دسترس نیست ، مدل صورت کلر هم اسکن شدس
  • به نظر میاد اینجا هم کلر Mr.X و Birkin رو میبینه، مشابه سناریوی B
  • لباس اسپرت و موتورسواری قبلیش با ژاکت و ظاهر جدید تعویض شده. اینکه اینکار دلیلی داره یا نه هنوز مشخص نیست

MARVIN و باقی NPC ها

  • نقش Marvin پررنگ تر شده و به نسخه ی 1.5 نزدیک تر شده. marvin بلافاصله بعد از ملاقات با لیان به زامبی تبدیل نمیشه و توی خارج شدن از RPD به لیان کمک میکنه و چاقوش رو به لیان میده.
  • احتمالاً یه لیکر به Marvin حمله کرده، به همین دلیله ترس از یه چیز ناشناخته داره . خونی که روی بدنشه مال خودشه

  • Elliot ، پلیسی که قبلاً توی فایل ها فقط بهش اشاره شده بود الان زندس ، البته تا قبل از اینکه زامبی ها بهش حمله کنن. اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا از بقیه پلیس ها کس دیگه ای زنده هست یا نه در دسترس نیست
  • Birkin, Annette, Sherry و Ada حضورشون توی بازی تایید شده. هنوز تاییدی مبنی بر حضور Chief Irons توی بازی وجود نداره ولی صداش روی تریلر بازی شنیده میشه. Ben هم جزء کرکترهای تایید نشدس.
qvz1_re2_char_ada.png
ریمیک Resident Evil 2 آشنا به نظر می‌رسد ولی برای ترساندن مسیری جدیدی را انتخاب کرده است.

نگاهی به دموی منتشرشده بازی:

ریمیک Resident Evil 2 در مسیر خوبی از قدیم و جدید درحرکت است. زمانی که حس نوستالژی و خاطره‌انگیز ارائه می‌کند، همچنان دارای اتمسفر ترسناکی است. دمو بازی از جایی شروع می‌شود که ما لیان اس کندی (Leon S. Kennedy) را در اداره پلیس شهر راکون سیتی (Raccoon City Police Department) می‌بینم، کسی که در این بازسازی شخصیت قوی ولی شکست‌پذیری را دارد ولی از آن شخصیت ساده در نسخه اصلی خبری نیست. این ویژگی‌های ذکرشده نباید برای طرفداران نسخه اصلی تعجب‌آور باشد، زیرا این ریمیک به‌شدت به آن‌ها نیاز دارد و در این قسمت شاهد پلیسی تازه‌کار (rookie) و به همراهی صداگذاری قدرتمند از این شخصیت محبوب هستیم. صداپیشگان طوری کار خود را به نحو احسن انجام دادن کند بسیار محیط بازی برای بازیکن باورپذیر شده است.

لازم به ذکر است که دوربین بازی مانند دوربین رو شانه قسمت چهارم این سری شده است که بسیار و بهتر از نسخه دوربین نسخه اصلی در مواقع حساس مؤثر واقع می‌شود. در این بازی شاهد آن است که سالن‌های اداره پلیس شهر راکون سیتی و راهرو آن به‌طورکلی تغییر پیداکرده‌اند و سالن‌ها و راهروها بسیار باریک‌تر شده‌اند. سوم شخص شدن با نمای پرپیچ خم اداره پلیس شهر راکون سیتی بسیار همخوانی دارد که باعث می‌شود گشت‌وگذار در اداره پلیس بسیار هیجان‌انگیز به نظر برسد و از طرفی دیگر و برخلاف نسخه اصلی که هر دفعه وارد دری می‌شدیم شاهد صفحه بارگذاری بودیم؛ اینجا دیگر خبری از این نیست.

زمانی که در اداره پلیس شهر دررفت آمد بودم، به‌ندرت اتفاق می‌افتاد که احساس امنیت کنم. بعضی از مکان دقیقاً همان‌طور که به یاد دارم دوباره بازسازی‌شده‌اند ولی وقتی‌که وارد آن مکان می‌شدم با خاطرات من اصلاً همخوانی نداشت. به‌طور مثال، در راهروهای جنوب غربی اداره پلیس، من انتظار داشتم که چندین زامبی مبارزه کنم ولی در این ریتمیک می‌بینم که در همان مکان، تعدادی از جسدهای افسرهای پلیس راکون سیتی ریخته شده است که برخی از آن‌ها هم به طرز وحشتناکی کشته‌شده‌اند. بااینکه من بازی اصلی را چندین تمام کردم، ولی جزییات جدید از این بازی باورنکردنی است.

وقتی‌که برای اولین بار با زامبی‌ها در این ریمیک مواجه می‌شوید، به خاطر تغییر دوربین بازی به آدم احساس ناامیدی دست می‌دهد. زمانی که شما زامبی‌ها را هدف قرار می‌دهید، نشانگر به‌آرامی رو هدف حرکت می‌کنید و باعث می‌شود شلیک بهتری را داشته باشید. هیچ‌وقت انتظار نداشته باشید که با هر شلیکی که انجام می‌دهید، تیر شما به هدف بخورد. زمانی که با تعداد زیادی از زامبی‌ها در یک‌گوشه گیر افتادید، به‌شدت مراقب باشید که هر شلیکی را به‌درستی انجام دهید و از هر گلوله‌ای به‌درستی استفاده کنید.

ریمیک Resident Evil 2، تمرکز بسیار زیادی به گشت‌وگذار در محیط بازی را دارد که این گشت‌وگذار شامل حل کردن معماها و پیدا کردن کلیدهای اصلی درب‌های قفل می‌شود. به‌طورکلی باید بگویم که این ریمیک تبدیل یک عنوان horror metroidvania شده است، یعنی اینکه 50 درصد از بازی اصلی را قبلاً شاهدش بودیم و 50 درصد دیگر کاملاً بازی را تبدیل به اثری جدیدی کرده است. بازیکن دائماً در حال بررسی مسیرهای جدیدی هست و در این مکان‌های جدید مواردی را به دست می‌آورد که برای دستیابی به هدف اصلی بازیکن کمک می‌کند. در این ریمیک می‌بینم که آزادی عمل بسیار را در رابطه به گشت‌وگذار و کشف معماهای بازی به بازیکن داده‌شده است که می‌توان گفت این تغییر بسیار مثبتی برخلاف نسخه اصلی در یک اثر ماجراجویانه است.

به‌عنوان یک طرفدار، بعد از شنیدن خبر ریمیک بازی غافلگیر شدم. بعد از تمام کردن دمو بازی، باید بگویم که نمی‌توانم تا زمان عرضه بازی اصلی بازی منتظر بمانم، دوست دارم هرچه سریع‌تر وارد مکان‌های بشوم که به آن خاطره داشتم ولی با تغییرات زیاد در هم‌مکان‌های خاطره‌انگیز. تجربه بسیار لذت بخشی برای من بوده است

fd1y_re2_title2.png

کلیات بازی

Herb ها مشابه RE7 تبدیل به پودر شدنUI بازی مشابه RE7 هست
item box ها و ماشین های تایپ داخل بازی حضور دارن. جوهر های چاپ هم برای درجه های سختی بالا در نظر گرفته شدن
Hunk و Tofu در بازی حضور خواهند داشت
Gunpowder ها از RE7 برگشتن ؛ پلیر به جای enhanced bullets (RE3)، می تونه انواع مختلفی از گلوله رو بسازه
افزایش ظرفیت خشاب Handgun داخل بازی هست
چاقو کماکان به عنوان یک ابزار دفاعی برای جلو گیری از گاز گرفته شدن داخل بازی حضور داره، می تونید بعد از مُردن زامبی ها چاقو رو از بدنشون دربیارید. هنوز در مورد نحوه ی پیدا کردن چاقو ها اطلاعاتی در دسترس نیست.
چاقو ها محدودیت استفاده دارن و از هر چاقو فقط برای 3 بار دفاع در مقابل گاز گرفته شدن میشه استفاده کرد. استفاده از چاقو برای ضربه زدن به زامبی ها از سلامتی چاقو کم میکنه و باعث میشه زودتر از بین برن
طبق فایل ها ، داستان بازی بسط داده شده و گسترده تر از نسخه ی اورجیناله
کمپین لیان و کلر جدا از هم هستن و هر کدام تجربه ی کاملاً متفاوت و منحصر به فردی رو ارائه میدن. zapping system از بازی حذف شده.
همونطور که توی REmake بازی 70% جدید و 30% برگرفته از قدیم بود گفته میشه REmake2 هم 80% جدید و 20% برگرفته از قدیم ـه.

دشمن ها

فلسفه ی REmake2 مقداری متفاوت از نسخه ی اصلی هست ، تعداد تیر مورد نیاز برای کشتن زامبی ها مثل قبل نیست و با توجه به انجین جدید بازی کشتن زامبی ها از قبل سخت تر شده (تیر بیشتری نیازه برای کشتن هر زامبی). هدشات کردن مثل قبل موثر و 100% نیست ، ممکنه بعد از هدشات بخشی از اعضای صورت زامبی از بین بره و هنوز زنده باشه
مدل هر زامبی از 3 لایه تشکیل شده. پوست ، ماهیچه ، استخوان. به همین دلیل شلیک کردن به اونها ممکنه نتایج متفاوتی داشته باشه ، از بین رفتن پوست و معلوم شدن لایه های زیرین ، سوراخ شدن پوست و ماهیچه ، شکستن استخوان ها و جدا شدن اعضا از همدیگه و ... بسته به نوع شلیک ممکنه نتایج متفاوتی دیده بشه و مثل نسخه ی کلاسیک صرفاً شلیک چند گلوله به راحتی باعث کشته شدن زامبی ها نمیشه ، حتی با شاتگان. به عنوان مثال در تصویر زیر قفسه ی سینه ی زامبی به کل سوراخ شده اما زامبی هنوز زنده ـس و توانایی حمله کردن داره

مشابه سری کلاسیک بعد از مُردن زامبی ها اطرافشون دایره ای از خون تشکیل نمیشه و به همین جهت نمیشه تشخیص داد که زامبی مُرده یا هنوز زندس. بعضی از زامبی ها بسته به Health ـی که براشون باقی مونده خودشون رو به مُردن میزنن. بعضی از اونها بلافاصله برای غافلگیر کردن شما هنگام عبور از کنارشون زنده میشن و بهتون حمله میکنن و بعضی از اونها خودشون رو در اون حالت نگه میدارن و در دفعات بعدی که از اون محیط رد میشید زنده میشن و بهتون حمله می کنن.
جسد زامبی ها توی محیط باقی می مونه و مثل قبل بعد از مُردن غیب نمیشه. به همین دلیل احتمال زنده شدن هر زامبی ای که از کنارش عبور می کنید وجود داره.
همونطور که قبلاً هم اشاره شد هدشات کردن حتی با شاتگان هم مساوی با مرگ 100% نیست. زامبی ها بعد از هدشات شدن با شاتگان هم ممکنه زنده بمونن.
لیکر ها توی بازی حضور دارن. همونطور که توی تریلر مشاهده شد یه لیکر از 1F به 3F میره. همونطور که در فایل های بازی هست گفته شده اونها کماکان کور هستن که میشه مثل گذشته بدون تولید صدا ازشون عبور کرد.

تمساح بزرگ توی فاضلاب توی بازی حضور داره.


«ما انجامش می دهیم.»


با همین کلمات بود که یوشیاکی هیرابایاشی (Yoshiaki Hirabayashi) تهیه‌کننده کمپانی کپکام (Capcom) در سال 2015، خبر از ریمیک عنوان ترسناک رزیدنت اویل 2 (Resident Evil) را داده بود. عنوان ترسناک/بقاء (horror/survival) و بسیار موفق کمپانی کپکام یعنی رزیدنت اویل 2، از زمان عرضه خود در سال 1998 توانست 83 میلیون واحد فروش داشته باشد و بعد از تأیید ریمیک بازی تمامی طرفداران منتظر اخبار جدیدی از این عنوان محبوب هستند. به‌تازگی وب‌سایت Newsweek، مصاحبه‌ای را با یوشیاکی هیرابایاشی و تسویوشی کاندا (Tsuyoshi Kanda) ترتیب داده است.


خب، چه چیزهای در مورد این ریمیک جدید خواهد بود؟

یوشیاکی هیرابایاشی: ما همیشه در تلاش بودیم که به حس کلی بازی اصلی که با فنّاوری نسل جدید ادغام‌شده است، احترام بگذاریم. یکی از چیزهای که از ترکیب حس کلاسیک بازی و فنّاوری نسل جدید به دست می‌آید این است که مبارزات باز زامبی‌های بازی را تبدیل به یک تجربه نوینی و جدیدی کرده هست، طوری که بازی ترسناک‌تر از عناوین قبلی این سری شده است.

چرا تصمیم گرفتید که دوربین روی شانه را برای این بازی انتخاب کنید؟

تسویوشی کاندا: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم. نکته اصلی برای ما این بود که می‌خواستم بهترین اتمسفر ممکن را داشته باشیم؛ طوری که بازیکن در آن به‌راحتی غرق شود. شما درحالی‌که تجربه نزدیکی و شخصی با زامبی‌ها قرار است داشته باشید و از طرفی دیگر نیز باید با این شیوع مقابله کنید.

علاوه بر این مورد، ما دو تا از پرطرفدارترین شخصیت‌های این سری یعنی لیان و کلیر را در این بازی داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ما آن‌ها را طوری درصحنه داشتم و از دوربین روی شانه استفاده کنیم. ما آن‌ها را در پس‌زمینه‌ای از حمله زامبی‌ها به این شخصیت‌ها قراردادیم؛ این بهترین راه است که تجربه فوق‌العاده‌ای را با Resident Evil 2 خلق کنیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم و برای همین در سال 2015 بود که خودمان اعلام کردیم که «این کار رو می‌کنیم». ما مدت‌زمان را در مورد دوربین بازی فکر کردیم که طوری باشد آن را تبدیل به بهترین تجربه ممکن کند و این نتیجه‌ای است که ما به آن رسیدیم.

چرا برای لیان و کلیر، صداپیشه‌های جدیدی را انتخاب کردید؟

یوشیاکی هیرابایاشی: اگر تریلر معرفی بازی را مشاهده کرده باشید، می‌توانید به‌راحتی متوجه بشوید که بازی به‌طورکلی بازنویسی شده است، منظورم در مورد مکان‌های معروف بازی‌ها و زامبی‌ها نیست؛ فقط در مورد شخصیت‌های اصلی بازی است. ما مجدداً با خود تصور کردیم که باید ظاهر این شخصیت‌ها چگونه باشند، از طرفی دیگر نیز ما به انتخاب دوباره بازیگران اصلی اصراری نداشتیم ولی همیشه احترام زیادی را به تیم اصلی و بازی اصلی قائل هستیم. اگر می‌خواستیم دوباره از همان داستان و همان شخصیت‌ها استفاده کنیم باید همه‌چیز را از اول شروع می‌کردیم. این تغییرات عظیم فقط شامل ظاهر شخصیت‌ها نمی‌شد، بلکه صداگذاری دوباره آن‌ها نیز هست؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم که برای اجرای بهترین تجربه ممکن از صداپیشه‌های جدید استفاده کنیم.

آیا باید انتظار غافلگیری در بخش داستانی بازی داشته باشیم؟ یا چیزهای که مردم در حال حاضر در مورد این بازی نمی‌دانند؟

تسویوشی کاندا: مطمئناً ما مقداری نکات شگفت‌انگیز به قسمت داستانی بازی اضافه کردیم. ما در حال حاضر بازی را طوری ساختیم که تا جایی ممکن به ریشه‌های اصلی وفادار باشد، ولی از طرف دیگر احساس کردیم که باید چیزهای جدیدی را به بازی اضافه کنیم که هم برای کسانی که با بازی اصلی زندگی کرده‌اند و همچنین برای بازیکنان تازه‌وارد تبدیل به اثر منحصربه‌فردی شود. متأسفانه نمی‌توانم بگویم که چه مواردی جدید و حیرت‌انگیزی را به بازی اضافه کرده‌ایم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم که از تمامی المان‌های بازی اصلی در نسخه جدید آن استفاده کنیم. به‌طور مثال، اگر می‌خواهید که لیان با NPC های بازی اصلی تعامل داشته باشید. ما همچنان می‌خواهیم که بازیکنان آن زمان، همان‌طوری که دوست دارند این ریمیک را دوباره انجام دهند ولی از طرفی دیگر نیز می‌خواهیم بازیکنان جدید بازی را با روش‌های جدیدتر به اتمام برساند تا تبدیل به تجربه لذت بخشی برای آن‌ها شوند. ما تلاش می‌کنیم که در همان زمان به خواسته‌های بازیکنان جدید و قدیم احترام بگذاریم.

گره‌های زیادی در عناوین قبلی سری وجود داشت، به‌طور مثال، اسکین Elza Walker برای شخصیت کلیر در اولین پلی‌استیشن؛ بنابراین من از شما این را می‌پرسم: آیا بازهم حالت Tofu و Fourth survivor در این ریمیک خواهند بود؟ و این حالت‌ها از همان شروع در دسترس و یا قفل هستند؟

یوشیاکی هیرابایاشی: بله البته که این مادها در بازی جدید حضور خواهند داشت و این را هم بگویم که به‌صورت محتوای دانلودی (DLC) یا چیزی شبیه به این نیز عرضه نمی‌شوند. ما هنوز در این مورد فکر می‌کنیم که آن‌ها را چگونه به بازیکنان برسانیم، ولی هنوز تصمیم نگرفتیم که آن‌ها را در همان شروع بازی در دسترس بازیکن قرار دهیم و یا اینکه بازیکن را مجبور کنیم که یک‌بار بخش داستانی بازی را به اتمام برسانند تا این گزینه‌ها بازشوند.

تسویوشی کاندا: ممکن است که حالت Tofu برای بازیکن سخت باشد که از همان شروع بازی در دسترس باشد. ما همچنان به بازخوردها و نظرات طرفداران گوش خواهیم داد؛ اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که این حالت‌ها در بازی وجود قرار خواهند داشت و قرار نیست که به‌صورت DLC عرضه شوند و یا برای به دست آوردن آن‌ها پولی پرداخت کنید.

چه چیزی باعث شد که شما بازی‌ای را بازسازی کنید که با آن آشنایی زیادی دارید؟

تسویوشی کاندا: یکی که بزرگ‌ترین تحولات پیش از اعلام رسمی ساخت بازی در سال 2015، عشق و علاقه بسیار زیاد به این بازی بود. ما می‌دانستیم که این سری چقدر محبوب و بسیار پرطرفدار است، اما واکنش به پیغام «ما انجامش می دهیم.» بسیار گسترده و به‌نوعی فشار عظیمی بر روی ما بوده است؛ بنابراین احساس کردیم که باید بار دیگر بر روی این بازی کارکنیم و این چیزی است که از صمیم قلب دوست داشتیم انجام دهیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: زمانی که دانش‌آموز بودم، اولین قسمت بازی را برای پلی‌استیشن خریدم و بعدازاینکه رزیدنت اویل 2 عرضه شد، این بازی را نیز خریدم. دقیقاً به یاد داریم که مبارزه با زامبی چقدر برای من ترسناک بود و حتی چراغ‌های خانه را نیز خاموش می‌کردم که تجربه بسیار ترسناکی برای من بشود. این بازی پیش از حد برای من استرس‌زا بود؛ بنابراین زمانی که در حال ساخت این ریمیک هستم، با خود می‌گویم که باید این بازی به تجربه ترسناکی برای علاقه‌مندان تبدیل شود، اما پیش خود فکر می‌کنم که نمی‌شود این کار را فقط با یک بازی انجام داد. شما باید عناصر دیگری در بازی قرار دهید که تبدیل به تجربه کلی شود و نه‌فقط ترساندن بی‌پایان؛ بنابراین من تلاش خود را خواهم کرد که تعادل بسیار خوبی در بازی حکم‌فرما شود.

5lzi_re2_end.png


 
Last edited by a moderator:

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,134
نام
امیر
سري رزيدنت اويل كلا سري بازيه عجيبيه...خيلي از طرفداراش سندرم شماره جديد اويل نيستو دارن...اويل يه مجموعس كه تا ٧ شماره اصلي و چندين و چند شماره فرعي داره...همين دوستاني كه اويل ٧و به سبب اويل نبودن ميكوبن اويل ٢ هم كه يه ريميكه به علت جديد نبودن ميكوبن...يني نميدونن اگه اويل با اين همه پستي بلندي (اكشن خالص شدن تو شماره ٥و ٦ يا اول شخص شدن تو قسمت هفتم و رفتن نيمه اول بازي به سمت بازياي ترس خالص)به كارش ادامه نداده بود سالها قبل به علت تكرار مكررات نسخشو پيچيده بودن و الان اسمش كنار cod و ac در زمره ميلك گشتگان بود:D
و در مورد اويل هفت...بازي اويل بود شايد به شكل كلاسيك زامبي نداشت شايد ليون و جيل و ايدا نداشت ولي تو عمقش هم ترس داشت هم معما ها برگشته بودن هم دراي قفل!پيدا كردن لوح هاي سنگي،كمبود مهمات كمبود جا تو اينونتوري...شايد بازي از اويل فقط يه سري مكانيكا رو به ارث برده بود نه داستان و زامبي !ولي حداقل اثباتي بود به كپكام كه مكانيكاي اويل تو بازياي مدرنم جواب ميده و حتي ميتونه پرفروش باشه ! نتيجش اينه كه به جاي يه سري اكشن كواپ رزيدنت اويل ٢ رو ريميك ميكنه و يه اويل واقعي ميده دستمون كه اين روند احتمالا با ريميك نمسيس و رزيدنت اويل ٨ ادامه پيدا ميكنه(گرچه دوستان هميشه ناراضي از اويل دو هم ناراضين!چه بسا اگه اسم اويل دو رو يدك نميكشيد و اسمش يه چيز ديگه بود ميگفتن بازي با زاويه دوربين متحرك اويل نيست!) پس خوشحال باشيم از حضور اويل هفت شايد خاطر شما رو ازرده كرده باشه ولي باعث شد كپكام راه درستي كه سري بايد توش قرار بگيره رو پيدا كنه:D
با ارزوي موفقيت
 
آخرین ویرایش:

Forza 6

کاربر سایت
Apr 15, 2016
322
چی میگی داداش فازت چیه ؟! من اصلا در مورد re4 صحبت کردم؟! :| ، در مورد فروش فکت صادر کردی(کم فروخخخ و...) که اشتباه کردی منم اشتباهتو یاداوری کردم ، به جا قبول کردن اشتباه داری مغلطه میکنی
در مورد نکته شما پیگیر اخبار میبودی میفهمیدی روند توسعه re 7 کی شروع شده‌
اون قسمت دوم کامنت شما هم که معلوم نیست در مورد چی صحبت کردی و اصلا ربطی هم به بحث نداشت:|
اشتباه م چی بود دقیقا؟!میگی 7 قبل p.t شرو شده بود،منم گفتم 4 ضعیفترین نسخه شه، کجاشو نمیتونی بفهمی؟
عالم و آدم میگن از p.t اسکی رفته،اون وخ تو میگی قبل اون شرو کردن!!!خب منم میگم 4ضعیفترین بود.حرف حرفه دیگ،همه مون میگیم

قسمت دوم با شما نبود، اشاره ای ب بعضی گیمرهای هم وطن بود
 

Forza 6

کاربر سایت
Apr 15, 2016
322
در خصوص Re قبلا سایت گیم اسپات یک مقاله منتشر کرده بود که جالب هم بود.
سه شماره اول این سری با دوربین ثابت عرضه شدن.
سه شماره بعدی با دوربین روی شونه
شماره هفتم به صورت اول شخص
در این بین باز هم re های دیگه ای در سبک های متفاوت داشتیم.
نتیجه گیری تمام این حرفا هم این شد که این سری سبک خاصی نداره که بعضی از دوستان اینجا میگن شماره هفتم RE نبود. بر عکس اون شماره کاملا یک RE بود با توجه به پیشینه شرکت کپکام
این سری سبک خاصی نداره؟
کلا این سری ب چنتا تا عاملش وابسته س تا بشه بهش گف اویل/خطی باشه،داستان و مهمتر از اون شخصیت پردازی عالی داشته باشه،ترسناک باشه،کلا بگردی توش،صحنه‌های فوق‌العاده سینمایی،اتمسفر ک یادم رفته بود!!!،و در آخر مرموز باش و ناتمام
 

AxeL90

کاربر سایت
Aug 27, 2014
505
اشتباه م چی بود دقیقا؟!میگی 7 قبل p.t شرو شده بود،منم گفتم 4 ضعیفترین نسخه شه، کجاشو نمیتونی بفهمی؟
عالم و آدم میگن از p.t اسکی رفته،اون وخ تو میگی قبل اون شرو کردن!!!خب منم میگم 4ضعیفترین بود.حرف حرفه دیگ،همه مون میگیم

قسمت دوم با شما نبود، اشاره ای ب بعضی گیمرهای هم وطن بود
عجیبه که متوجه منظورم نشدی :|
منطقت هم واقعا جالب تو ربط دادن چیزای بی ربط
به هر حال بحث با نمکی بود، موفق باشی:D
 

Forza 6

کاربر سایت
Apr 15, 2016
322
عجیبه که متوجه منظورم نشدی :|
منطقت هم واقعا جالب تو ربط دادن چیزای بی ربط
به هر حال بحث با نمکی بود، موفق باشی:D
کسی ک منطق نداره جواب سوالشم در همین حد باقی میمونه

ایکاش همه کسایی ک تو بحث (آیا 7 اویل بود یا نبود ) شرکت کردن،حضوری کنار هم بودیم مسئله رو کامل میشکافتم:D
اینطوری بهتره
در ضمن من ن اینجا و ن تو هیچ جای دیگ ای حرف کسیو مسخره نکردم.اگ منطق داشته باش طرف مقابلم چ بهتر
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: AxeL90

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,525
کسی ک منطق نداره جواب سوالشم در همین حد باقی میمونه

ایکاش همه کسایی ک تو بحث (آیا 7 اویل بود یا نبود ) شرکت کردن،حضوری کنار هم بودیم مسئله رو کامل میشکافتم:D
اینطوری بهتره
در ضمن من ن اینجا و ن تو هیچ جای دیگ ای حرف کسیو مسخره نکردم.اگ منطق داشته باش طرف مقابلم چ بهتر
اگر شایعات درست باشه ، ایول 7 پیش در آمدی بر نسخه 8ه ، قبل از انجام بازی اوایل ، منم دقیقا حرفای شما رو در تاپیکش تکرار میکردم ، که اول شخص شده ، فقط اسم ایولو یدک میکشه ، زامبیهاش کجانو حتی بهتر هم ترول میکردم که کلید کمد لباسها کجاست ! ، ولی خب بعد انجامش عاشق مارگارت شدم ! ، ایده جالبی بود ، که از دید مردم عادی داستان نقل بشه ، که اتفاقا 15 روز دیگه همون اتفاق باز برای ایول 2 اتفاق میافته ، که شما در نقش یه انسان بی گناه گرفتار اتفاقات غیر مترقبه میشید و عواقبشم در ایول 7 و 2 دیدید ، حالا اینکه چرا رای مثبت دادم بهش آینده سری بود ، قبل از این بازی 5 و 6 حتی Rها اون محیط و اتمسفرهای مخوف سری رو نتونستن برام زنده کنن ، TEW هم با وجود بخشهای خوبش ، حس اینکه یک بازی هارور داری بازی میکنی رو منتقل نمیکرد ، بعد این همه مدت مزخرف !!! ، ایول 7 رو پلی کردم ، اولین برخوردم با Mia !! انقدر خوب بود برام ، که انگار ویروس T رو بهم تزریق کردن :D ، روند داستانی ، محیطو اتمسفر ، جک و مارگارت ، همینطور DLC زویی و مارگارت ، نقطه قوت بی چونوچرای ایول 7 هستن ، خب ، دشمنان اصلی Moldedها هستن ، خبری از زامبی نیست ! ، خب اون هم با توجه به پیدا شدن Evelin توجیه پیدا میکنه که چرا این بخت برگشته ها به این حالو روز افتادن ! ، میرسیم به نبودن شخصیتهای اصلی سری ، در اواخر بازی وقتی مشخص شد Evelin بعضی قابلیتهاش مثل آلبرت وسکره !!! ، گفتم دلم میخواد با رییس آزمایشگاه حتما دیداری داشته باشم ! .
اگر یه ذره شل میکرد این قسمت ، مطمئنا ضربشو به پیکره ی بازی متوجه میشدم ، ولی با ریسکی که انجام داد ، و با نبود شخصیتهای اصلی سری در بطن بازی ، تونست یک پیش درآمد قوی برای قسمت بعدی به نمایش بزاره .
 
آخرین ویرایش:

p990_judi

کاربر سایت
Jul 25, 2009
815
اویل4 نه شباهتی به گیرز داره و نه سری خراب کرده شما و دوستانی که فکر میکنن اویل4 ترسناک نبود و فقط یه بازی اکشن بود که ادامه سری رو خراب کرد کاملا در اشتباهید اویل4 یه بازی بالانس بین اکشن و ترس بود من که هنوز یه جاهاییش با اینکه میدونم چه اتفاقی می افته بازم میترسم:-SS بگزریم این کپکام بود که سری رو خراب کرد بعد از اینکه با میکامی سر پورت ps2 بحثشون شد(مشخصه که میخواست سریع بره سراغ اویل5) و میکامی رفت اینا امدن سر اویل5 فقط از ویژگی های اکشن4 استفاده کردن و در واقع بدون میکامی مثل خر تو گل موندن:D خود میکامی گفته بود اویل5 تا پارسال بازی نکرده بود و وقتی بازی کرد گفت it was meh و حالش بهم خورد مشخصه که دیدگاه میکامی برای اویل5 همون بالانس بین ترس و اکشن بوده نه اکشن خالی......

واقعا خندم میگیره که اون کامنت برا چی اصلا لایک گرفته. از جمله اول تا جمله آخرش غلطه. شما یکبار re4 رو مجددا بازی کن و ببین توی دفعه اولی که میری چقدر مهمات همراهته.

هر بازی ای رو یکی دوبار تموم کنی بتدریج اسلحه های خوبش آزاد میشن. مگه همین re2 remake نیس که اگه توی سختی hardcore بتونی S rank بگیری بهت rocket launcher با تیر بی نهایت میده؟ همیشه از این چیزها بوده دیگه. توی re3 ps1 هم بوده.

راست میگید
رزیدنت چهار بیشتر به سونیک شباهت داره زامبی می کشی سکه جمع می کنی
حالا شما ها از کامنت من خندتون گرفت ولی من وقتی بعد از اومدن ریمیک یک ، شماره چهار رو بازی کردم گریم گرفت وقتی لیان از نردبون 10 متری می پرید پایین و کله ملق میزد و یا با دلال محله لوس ایلامینادوس حساب کتاب داشت و الماس میداد تیر می خرید





می دونم ناموسی برخورد می کنید درباره یاین بازی ولی درکل بگم شماره چهار عالیه ولی واقعا هیچ ربطی نداره به یه عنوان صاحب سبک در ژانر وحشت و واقعا خوشحالم کپکام بعد از گندی که این بازی به اصالت سری زده بود داره دوباره زندش می کنه
و با ساختن ریمیک شماره 2 حالا تو مسیره خیلی بهتری قرار داره نسبت به شماره 7
 

Aperture

کاربر سایت
Apr 30, 2012
1,381
ببخشید چند تا سوال دارم تو اسپویلر میذارم اسپویلر دارای کمی اطلاعات داستانیه بازی هست پس حواستون رو جمع کنید
اقا من قبلا re2 رو روی ps1 تموم کردم با لیون رو درجه easy ولی یه سری صحنه ها رو ندیدم مثلا mr x نبود توش فکر کردم تو remake اضافه شده ولی چند تا عکس و فیلم تو یوتوب دیدم از نسخه ps1 که mrx توش بود جریان چیه؟ بعد من بازی رو تموم کردم رو ps1 ایدا بر اساس سقوط از ارتفاع مرد (که البته میدونیم نمرد) ولی تو فیلم youtube که اونم باز نسخه ps1 بود ایدا با mrx میجنگید و اسیب میدید و در نهایت هم واقعا میمرد انگار این جریانش چیه؟ این remake مثل نسخه کلاسیک بازی با هانک هم داره ؟ اگه نداره ممکنه به صورت dlc بهش اضافه بشه؟ تو remake یه جایی از بازی که ایدا و لیون از پارکینگ اداره پلیس میرن بیرون به یه مردی بر میخورن که با شاتگان تهدیدشون میکنه و انگار دخترشم داره زامبی میشه جریان اون چی بود همون مرده اول re3 نبود که میرفت خودش رو داخل کانکس حبس میکرد؟
 
  • Like
Reactions: kamyy

Forza 6

کاربر سایت
Apr 15, 2016
322
اگر شایعات درست باشه ، ایول 7 پیش در آمدی بر نسخه 8ه ، قبل از انجام بازی اوایل ، منم دقیقا حرفای شما رو در تاپیکش تکرار میکردم ، که اول شخص شده ، فقط اسم ایولو یدک میکشه ، زامبیهاش کجانو حتی بهتر هم ترول میکردم که کلید کمد لباسها کجاست ! ، ولی خب بعد انجامش عاشق مارگارت شدم ! ، ایده جالبی بود ، که از دید مردم عادی داستان نقل بشه ، که اتفاقا 15 روز دیگه همون اتفاق باز برای ایول 2 اتفاق میافته ، که شما در نقش یه انسان بی گناه گرفتار اتفاقات غیر مترقبه میشید و عواقبشم در ایول 7 و 2 دیدید ، حالا اینکه چرا رای مثبت دادم بهش آینده سری بود ، قبل از این بازی 5 و 6 حتی Rها اون محیط و اتمسفرهای مخوف سری رو نتونستن برام زنده کنن ، TEW هم با وجود بخشهای خوبش ، حس اینکه یک بازی هارور داری بازی میکنی رو منتقل نمیکرد ، بعد این همه مدت مزخرف !!! ، ایول 7 رو پلی کردم ، اولین برخوردم با Mia !! انقدر خوب بود برام ، که انگار ویروس T رو بهم تزریق کردن :D ، روند داستانی ، محیطو اتمسفر ، جک و مارگارت ، همینطور DLC زویی و مارگارت ، نقطه قوت بی چونوچرای ایول 7 هستن ، خب ، دشمنان اصلی Moldedها هستن ، خبری از زامبی نیست ! ، خب اون هم با توجه به پیدا شدن Evelin توجیه پیدا میکنه که چرا این بخت برگشته ها به این حالو روز افتادن ! ، میرسیم به نبودن شخصیتهای اصلی سری ، در اواخر بازی وقتی مشخص شد Evelin بعضی قابلیتهاش مثل آلبرت وسکره !!! ، گفتم دلم میخواد با رییس آزمایشگاه حتما دیداری داشته باشم ! .
اگر یه ذره شل میکرد این قسمت ، مطمئنا ضربشو به پیکره ی بازی متوجه میشدم ، ولی با ریسکی که انجام داد ، و با نبود شخصیتهای اصلی سری در بطن بازی ، تونست یک پیش درآمد قوی برای قسمت بعدی به نمایش بزاره .
ببین امیر جان م مشکلی با 7ندارم،فقط میگم اگ 7رو اویل در نظر نگیریم،با همه حرفات موافقم
از دید ی فرد عادی هم داستان اویل خوب میشد اگ شخصیت پردازی عالی صورت میگرفت،جک رو گفتم،و اما مارگارت،ببین مارگارت بهش بال و پر ندادن،میتونه ی دلیلش وخت کم تیم سازنده باش،اما بازم قانع کننده نیس،برا چی نیس؟ چون بقیه کاراکترا هم در حد همینن
6 و 5 اصولا اکشن بودن،درسته،اما مشکل اونا بخصوص 6 این بود ک گیم پلی و داستان باهم خوب چفت نشده بودن والا میتونستن خیلی بهتر باشن
داستان 7خیلی خوب شرو شد،اما آیا تا آخر بازی همین طوری پیش رفت؟
همونجا ک ایتان تو خواب جکو میبینه خاستم بیخیالش شم.آیا با دیدن خواب جک، داستان عوض شد؟!!!اصلا چ نیازی بود ک خواب جک رو ببینه!!!
خیلیا میگن 7 شبیه نسخه اولش بود،ولی آیا پیشرفتی نسبت ب اون داشت؟
آیا خود این ریمیک دو پیشرفتی داشته نسبت به نسخه اصلی؟یکی ب من بگه کجاشو تغییرش دادن؟(ب جز گرافیک و پیشرفت تکنولوژی و اثرگذاریش رو بعضی جاهای بازی)
منک نمیگم ریمیک دو ی بازی بدیه،اما منو ک راضی نکرد.میتونستن ب راحتی داستانشو عوض کنن یا حداقل گسترشش بدن با چنتا شخصیت دیگ! یا چن جارو تو بازی اضافه کنن
اصلیترین و مهمترین نکته رزیدنت اینک کل بازی بر پایه داستانش شکل میگیره مث همین مولدد(فک کنم)
 

River Phoenix

کاربر سایت
Mar 19, 2018
85
راست میگید
رزیدنت چهار بیشتر به سونیک شباهت داره زامبی می کشی سکه جمع می کنی
حالا شما ها از کامنت من خندتون گرفت ولی من وقتی بعد از اومدن ریمیک یک ، شماره چهار رو بازی کردم گریم گرفت وقتی لیان از نردبون 10 متری می پرید پایین و کله ملق میزد و یا با دلال محله لوس ایلامینادوس حساب کتاب داشت و الماس میداد تیر می خرید





می دونم ناموسی برخورد می کنید درباره یاین بازی ولی درکل بگم شماره چهار عالیه ولی واقعا هیچ ربطی نداره به یه عنوان صاحب سبک در ژانر وحشت و واقعا خوشحالم کپکام بعد از گندی که این بازی به اصالت سری زده بود داره دوباره زندش می کنه
و با ساختن ریمیک شماره 2 حالا تو مسیره خیلی بهتری قرار داره نسبت به شماره 7


البته بنده جزء اون دسته گیمرهایی نیستم که ادعا میکنن ایول 4 ترسناکترینه توی سری. :D توی پست های قبلی خودم هم چنین چیزی نگفتم. من فقط خواستم بگم که وقتی بازیو برای دفعه اول انجام میدی مهماتت اونقدرها هم زیاد نیستن که شما گفتید باهاش میشه یه گردان رو هم کشت. ایول 4 خوش ساخت بود و آدم دلش میخواست زیاد بازیش کنه. :D ایول 7 ترسناکتر از 4 بود ولی من فقط یک دفعه تا آخرشو رفتم. 8->

شاخص میزان فروش دلیل بر برتریت یک عنوان هم نمیتونه باشه. مثلا بعضی ها گفتن ایول 7 فروش خوبی داشته. اما همچنان فروشش از 4 و 5 و 6 کمتر بوده
Resident Evil

ایول 7 ترسناکتر از 4 و 5 و 6 بوده ولی فقط یک دفعه میخوای بازیش کنی نهایتا و بعدش میزاریش کنار :D دلیلش ساده هست چون اصلا ایول نبوده و شما با زامبی درگیر نیستی [-(

اسم اصلی ایول 7 هم Silent Hill 6 هست بنظرم :))
 
آخرین ویرایش:

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,525
ببین امیر جان م مشکلی با 7ندارم،فقط میگم اگ 7رو اویل در نظر نگیریم،با همه حرفات موافقم
از دید ی فرد عادی هم داستان اویل خوب میشد اگ شخصیت پردازی عالی صورت میگرفت،جک رو گفتم،و اما مارگارت،ببین مارگارت بهش بال و پر ندادن،میتونه ی دلیلش وخت کم تیم سازنده باش،اما بازم قانع کننده نیس،برا چی نیس؟ چون بقیه کاراکترا هم در حد همینن
6 و 5 اصولا اکشن بودن،درسته،اما مشکل اونا بخصوص 6 این بود ک گیم پلی و داستان باهم خوب چفت نشده بودن والا میتونستن خیلی بهتر باشن
داستان 7خیلی خوب شرو شد،اما آیا تا آخر بازی همین طوری پیش رفت؟
همونجا ک ایتان تو خواب جکو میبینه خاستم بیخیالش شم.آیا با دیدن خواب جک، داستان عوض شد؟!!!اصلا چ نیازی بود ک خواب جک رو ببینه!!!
خیلیا میگن 7 شبیه نسخه اولش بود،ولی آیا پیشرفتی نسبت ب اون داشت؟
آیا خود این ریمیک دو پیشرفتی داشته نسبت به نسخه اصلی؟یکی ب من بگه کجاشو تغییرش دادن؟(ب جز گرافیک و پیشرفت تکنولوژی و اثرگذاریش رو بعضی جاهای بازی)
منک نمیگم ریمیک دو ی بازی بدیه،اما منو ک راضی نکرد.میتونستن ب راحتی داستانشو عوض کنن یا حداقل گسترشش بدن با چنتا شخصیت دیگ! یا چن جارو تو بازی اضافه کنن
اصلیترین و مهمترین نکته رزیدنت اینک کل بازی بر پایه داستانش شکل میگیره مث همین مولدد(فک کنم)
نمیتونیم این مسئله رو نقطه ضعف ایول 7 قلمداد کنیم ، اون هم بخاطر شماره دار بودنشه ! ، پست قبلی من این مطلبو خوب ادا میکنه چیزی که بهش فکر میکردم اسپین آف نبود ، وقایع به نسخه بعدی بنظر گره خورده ، منو شما از ذهن نویسنده داستان خبر نداریم ولی این ذهن مریضی که من دیدم ، خیلی خوب میتونه یک 3گانه قوی تحویل بده ، و برا همینه که گفتم به آینده بازی خوش بین شدم ، دوران طلایی سری داره برمیگرده ، بازیهای خطی ریسکشون زیاده ، منظورتونو متوجه میشم از کادری که داشته علاقه مند بودید خارج بشه و پاشو فراتر بزاره ، که به این مهم رسیده ، ولی آیا از خودت پرسیدی به تجربت آیا لطمه زد ؟ که جوابمو دادی ، هنوز عطش داری ! ، این نشون میده که سازنده حد تعادلو حفظ کرده و برای گسترش بیشتر از دیدگاه شما ، نخواسته بهای این قسمت رو به خراب کردن تجربه ی شما عوض کنه (بحث کمیت وکیفیت) . همینکه تا پایان بازی منسجم تمام قسمتها کنار هم قرار گرفتن با تغییرات کلی ، بدون اینکه ضربه ای به تجربه فنهای سری بزنه موفقیت عظیمیه . نمیتونستن داستان اوریجینال رو عوض کنن چون ایول 2ه ! ، ولی DLCهایی در راهه که داستان جدیدی دارن .
شما اول تاریخ بازیهای هارور رو نگاه کن ببین چند تا بازی هستن که عطش فنهای سری رو حفظ کردن و دنبال برگشت دوران طلایی هستن ، انگشت شمارن ، سایلنت هیل رو کونامی تر زد بهش ، دیروز جشن 20سالگیش بود . این کپکام برای من کپکام 20سال پیشه ، داره خودشو جمع میکنه و فقط هدفش موفقیته اونم با نزدیک کردن خودش به فنهای سری ، از فنهای سری سوال میپرسن ! هر هفته داره برای من سوالاتی میاد در مورد سری و نظرسنجی میکنن ، اینها نشون میده هدفشون و برنامشون خیلب جدیتر از گسترش بخشهای بازیه ! ، میخوان بهترین باشن در این سبک . و موفقم شدن حتی بیشتر از چیزی که من تصورشو میکردم . ستایش میکنم کاری که بخاطر من و تمام فنهای سری دارن انجام میدن حتی اگر خالی از مشکلات نباشه .
در مورد ایول 7 با یک مورد من فقط مشکل اساسی داشتم ، اونم بورینگ بودن شخصیت ایتن .

خاک عالم بر سرشون ، سونی دیروز فرستاد . شایعات میگن یه غلطی دارن میکنن ولی اینا عُرضه کلا بازیسازی ندارن .

nwkm_img_۲۰۱۹۰۱۳۱_۲۱۲۶۴۸.jpg
 
  • Like
Reactions: amir code

River Phoenix

کاربر سایت
Mar 19, 2018
85
من گفتم روان تر هست اگر درست بخونید. اما شفافیت تصویر ربطی به ریفرش ریت نداره اصلا از لحاظ علمی هم هیچ ربطی ندارن به هم

مانیتور گیمینگ هم یعنی فاکتور های گیمینگ درش رعایت شده باشه از جمله اینپوت لگ زمان پاسخ دهی قابلیت هاش پورت هاش کنتراست رنگ یا رزولوشن همه ی اینا دخیلن و یکی از این فاکتورها ریفرش ریت بالاتر هست که گفتم به چه دردی می خوره من خودم 120 هرتز بازی می کنم چیزیم نیست که ندیده باشم.

ضمنا برای ریفرش ریت بالاتر زمانی تاثیرش کاملا حس می شه که فریم هم به همون اندازه باشه یعنی 120 هرتز بازی کنید با 120 فریم ثابت

شفافیت تصویر به dpi ربط داره که اونم نسبت رزولوشن(تعداد پیکسل ها) به اندازه ی مانیتور هست. یا اصطلاحا تراکم پیکسلی

این ماتی هم به خاطر انجین بازی هست الان re7 هم که بازی می کنم خیلی ماته خیلی بدتر از این بازیم هست هیچ جوره هم درست نشد هر کی کردم. بازی های ue4 هم اکثرا همچین مشکلی رو دارن باید باهاش ساخت.

شما الان تصویرت از اینم مات تره؟

 
  • Like
Reactions: kamyy

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر