Multi Platform Resident Evil 2

سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
January 2019
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
649p_remake2.png


بالاخره و بعد از مدت‌ها شایعات منتشرشده در فضای مجازی، زمان انتشار ریمیک عنوان به‌شدت مورد انتظار Resident Evil 2 به‌طور رسمی اعلام شد. طبق اطلاعات منتشرشده در حاشیه کنفرانس E3 کمپانی سونی، ریمیک عنوان Resident Evil 2 قرار است در تاریخ 25 ماه ژانویه 2019 (جمعه، 5 بهمن‌ماه) برای پلتفرم پلی‌استیشن 4، رایانه شخصی و ایکس باکس وان عرضه شود. همانند نسخه اصلی بازی، بار دیگر شاهد حضور چهره‌های محبوب لیان کندی (Leon Kennedy) و کلیر ردفیلد (Claire Redfield) هستیم که برای اولین بار وارد شهر راکون سیتی (Raccoon City) شده‌اند.

بررسی بازی Resident Evil 2
  • کمبود مهمات و محدودیت توی همه چیز.
  • سلامتی مثل نسخه های کلاسیکه. 3-4 تا گاز از زامبی ها = مرگ.
  • کمدهایی؟ مثل RE7 و TEW توی بازی هستن که با کلید میشه بازشون کرد و مهمات و چیزای دیگه پیدا کرد.
  • ماشین تایپ ها برای سیو کردن، برگشتن.
  • سلاح های دفاعی مثل چاقوهای توی REmake برگشتن.
  • Marvin Branagh نقش پر رنگ تری ایفا میکنه.
  • سیستم کرکره ها برای پوشوندن بعضی از درها و پنجره از نسخه RE 1.5 Beta برگشتن.
  • مثل شماره های 3 و 7، با باروت میشه مهمات ساخت.
  • پنجره ها رو موقتا میشه کاور کرد توی نقاطی که رفت و آمد زیاده (مثل نسخه اصلی).
  • خشونت بازی داینامیک هست و هر گلوله که به دقت شلیک بشه، قطع عضو زامبی ها رو در پی داره.
  • ضرباتی که روی بازیکن میخوره، اثرشون روی بدنش باقی میمونه مثل گاز زامبی ها.
  • نقشه بازی به طور کلی دگرگون شده. اگرچه بعضی چیزا هنوز همون حس قدیمی رو میدن اما تمامی اتاق ها کاملا زیر و رو شدن.
  • Jump Scare ها به بازی اضافه شدن تا تجربه جدید و غیر قابل پیش بینی به ارمغان بیارن.
  • توی راکون سیتی بیشتر میشه چرخید و مناطق بیشتری رو توش میشه کاوش کرد.
  • شخصیت هایی که توی نسخه اصلی که حضور کوتاهی داشتن، اینجا بعضا بیشتر اهمیت پیدا کردن.

  • LEON
  • چهره ی لیان با توجه به photogrammetry مثل RE7 و DMC5 رئال و به روز شده
  • استایل نگه داشتن اسلحه مشابه RE4 شده و متفاوت از نسخه کلاسیک شده
  • بک گراند لیان تغییر کرده. در واقع لیان باید به خاطر بهم زدن با gf ـش دیر به سرکار می رسید، اما این پارت کنار گذاشته شده و روی خود لیان متمرکز شده که از طرف فردی نامشخص باهاش تماس گرفته میشه که از اونجا دوری کنه
  • لیان بازی رو توی ایستگاه گاز شروع میکنه جایی که کلر رو می بینه. همون ایستگاه گازی که توی نسخه ی اصلی راننده تریلره گاز گرفته شده.
  • لباس و آرمور لیان حالت واقعی تری به خودش گرفته و به جلیقه ی پلیس شباهت بیشتری پیدا کرده. لباسش هم بیشتر شبیه لباس فرم پلیس های تازه کاره
  • لیان بازی رو با ژاکت شروع میکنه ، طبق تئوری های موجود احتمالاً جلیقه رو توی اداره ی پلیس طی کات سین با Marvin میگیره و می پوشه
  • انیمیشن دویدن و به طور کلی تمام حرکات لیان از نسخه ی اصلی بازی کندتر شده.
  • danger State لیان داخل بازی هست و توی این حالت حتی کندتر از حالت معمولی حرکت میکنه. استایل ایستادن و حرکت کردنش هم وقتی Helth به وضعیت خطرناک میرسه تغییر میکنه.
  • جای دمیج و گاز گرفتگی ها حتی توی کات سین ها هم باقی می مونه و نمایش داده میشه
  • علاوه بر این، خیس شدن مدل لیان هم به کات سین ها منتقل میشه
  • وقتی گاز گرفته میشید وارد انیمیشنی میشید که نمیشه ازش خارج شد مگه اینکه سلاح دفاعی مثل REmake داشته باشید
  • لیان می تونه توسط دوتا زامبی هم گاز گرفته بشه که در این حالت دمیج بیشتری بهش وارد میشه
  • لیان توی REmake2 بیشتر از قبل صحبت میکنه و داخل گیم پلی متناسب با شرایط موجود دیالوگ میگه
idi8_re2_title.png
CLAIRE

  • اطلاعات زیادی از کلر فعلاً در دسترس نیست ، مدل صورت کلر هم اسکن شدس
  • به نظر میاد اینجا هم کلر Mr.X و Birkin رو میبینه، مشابه سناریوی B
  • لباس اسپرت و موتورسواری قبلیش با ژاکت و ظاهر جدید تعویض شده. اینکه اینکار دلیلی داره یا نه هنوز مشخص نیست

MARVIN و باقی NPC ها

  • نقش Marvin پررنگ تر شده و به نسخه ی 1.5 نزدیک تر شده. marvin بلافاصله بعد از ملاقات با لیان به زامبی تبدیل نمیشه و توی خارج شدن از RPD به لیان کمک میکنه و چاقوش رو به لیان میده.
  • احتمالاً یه لیکر به Marvin حمله کرده، به همین دلیله ترس از یه چیز ناشناخته داره . خونی که روی بدنشه مال خودشه

  • Elliot ، پلیسی که قبلاً توی فایل ها فقط بهش اشاره شده بود الان زندس ، البته تا قبل از اینکه زامبی ها بهش حمله کنن. اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا از بقیه پلیس ها کس دیگه ای زنده هست یا نه در دسترس نیست
  • Birkin, Annette, Sherry و Ada حضورشون توی بازی تایید شده. هنوز تاییدی مبنی بر حضور Chief Irons توی بازی وجود نداره ولی صداش روی تریلر بازی شنیده میشه. Ben هم جزء کرکترهای تایید نشدس.
qvz1_re2_char_ada.png
ریمیک Resident Evil 2 آشنا به نظر می‌رسد ولی برای ترساندن مسیری جدیدی را انتخاب کرده است.

نگاهی به دموی منتشرشده بازی:

ریمیک Resident Evil 2 در مسیر خوبی از قدیم و جدید درحرکت است. زمانی که حس نوستالژی و خاطره‌انگیز ارائه می‌کند، همچنان دارای اتمسفر ترسناکی است. دمو بازی از جایی شروع می‌شود که ما لیان اس کندی (Leon S. Kennedy) را در اداره پلیس شهر راکون سیتی (Raccoon City Police Department) می‌بینم، کسی که در این بازسازی شخصیت قوی ولی شکست‌پذیری را دارد ولی از آن شخصیت ساده در نسخه اصلی خبری نیست. این ویژگی‌های ذکرشده نباید برای طرفداران نسخه اصلی تعجب‌آور باشد، زیرا این ریمیک به‌شدت به آن‌ها نیاز دارد و در این قسمت شاهد پلیسی تازه‌کار (rookie) و به همراهی صداگذاری قدرتمند از این شخصیت محبوب هستیم. صداپیشگان طوری کار خود را به نحو احسن انجام دادن کند بسیار محیط بازی برای بازیکن باورپذیر شده است.

لازم به ذکر است که دوربین بازی مانند دوربین رو شانه قسمت چهارم این سری شده است که بسیار و بهتر از نسخه دوربین نسخه اصلی در مواقع حساس مؤثر واقع می‌شود. در این بازی شاهد آن است که سالن‌های اداره پلیس شهر راکون سیتی و راهرو آن به‌طورکلی تغییر پیداکرده‌اند و سالن‌ها و راهروها بسیار باریک‌تر شده‌اند. سوم شخص شدن با نمای پرپیچ خم اداره پلیس شهر راکون سیتی بسیار همخوانی دارد که باعث می‌شود گشت‌وگذار در اداره پلیس بسیار هیجان‌انگیز به نظر برسد و از طرفی دیگر و برخلاف نسخه اصلی که هر دفعه وارد دری می‌شدیم شاهد صفحه بارگذاری بودیم؛ اینجا دیگر خبری از این نیست.

زمانی که در اداره پلیس شهر دررفت آمد بودم، به‌ندرت اتفاق می‌افتاد که احساس امنیت کنم. بعضی از مکان دقیقاً همان‌طور که به یاد دارم دوباره بازسازی‌شده‌اند ولی وقتی‌که وارد آن مکان می‌شدم با خاطرات من اصلاً همخوانی نداشت. به‌طور مثال، در راهروهای جنوب غربی اداره پلیس، من انتظار داشتم که چندین زامبی مبارزه کنم ولی در این ریتمیک می‌بینم که در همان مکان، تعدادی از جسدهای افسرهای پلیس راکون سیتی ریخته شده است که برخی از آن‌ها هم به طرز وحشتناکی کشته‌شده‌اند. بااینکه من بازی اصلی را چندین تمام کردم، ولی جزییات جدید از این بازی باورنکردنی است.

وقتی‌که برای اولین بار با زامبی‌ها در این ریمیک مواجه می‌شوید، به خاطر تغییر دوربین بازی به آدم احساس ناامیدی دست می‌دهد. زمانی که شما زامبی‌ها را هدف قرار می‌دهید، نشانگر به‌آرامی رو هدف حرکت می‌کنید و باعث می‌شود شلیک بهتری را داشته باشید. هیچ‌وقت انتظار نداشته باشید که با هر شلیکی که انجام می‌دهید، تیر شما به هدف بخورد. زمانی که با تعداد زیادی از زامبی‌ها در یک‌گوشه گیر افتادید، به‌شدت مراقب باشید که هر شلیکی را به‌درستی انجام دهید و از هر گلوله‌ای به‌درستی استفاده کنید.

ریمیک Resident Evil 2، تمرکز بسیار زیادی به گشت‌وگذار در محیط بازی را دارد که این گشت‌وگذار شامل حل کردن معماها و پیدا کردن کلیدهای اصلی درب‌های قفل می‌شود. به‌طورکلی باید بگویم که این ریمیک تبدیل یک عنوان horror metroidvania شده است، یعنی اینکه 50 درصد از بازی اصلی را قبلاً شاهدش بودیم و 50 درصد دیگر کاملاً بازی را تبدیل به اثری جدیدی کرده است. بازیکن دائماً در حال بررسی مسیرهای جدیدی هست و در این مکان‌های جدید مواردی را به دست می‌آورد که برای دستیابی به هدف اصلی بازیکن کمک می‌کند. در این ریمیک می‌بینم که آزادی عمل بسیار را در رابطه به گشت‌وگذار و کشف معماهای بازی به بازیکن داده‌شده است که می‌توان گفت این تغییر بسیار مثبتی برخلاف نسخه اصلی در یک اثر ماجراجویانه است.

به‌عنوان یک طرفدار، بعد از شنیدن خبر ریمیک بازی غافلگیر شدم. بعد از تمام کردن دمو بازی، باید بگویم که نمی‌توانم تا زمان عرضه بازی اصلی بازی منتظر بمانم، دوست دارم هرچه سریع‌تر وارد مکان‌های بشوم که به آن خاطره داشتم ولی با تغییرات زیاد در هم‌مکان‌های خاطره‌انگیز. تجربه بسیار لذت بخشی برای من بوده است

fd1y_re2_title2.png

کلیات بازی

Herb ها مشابه RE7 تبدیل به پودر شدنUI بازی مشابه RE7 هست
item box ها و ماشین های تایپ داخل بازی حضور دارن. جوهر های چاپ هم برای درجه های سختی بالا در نظر گرفته شدن
Hunk و Tofu در بازی حضور خواهند داشت
Gunpowder ها از RE7 برگشتن ؛ پلیر به جای enhanced bullets (RE3)، می تونه انواع مختلفی از گلوله رو بسازه
افزایش ظرفیت خشاب Handgun داخل بازی هست
چاقو کماکان به عنوان یک ابزار دفاعی برای جلو گیری از گاز گرفته شدن داخل بازی حضور داره، می تونید بعد از مُردن زامبی ها چاقو رو از بدنشون دربیارید. هنوز در مورد نحوه ی پیدا کردن چاقو ها اطلاعاتی در دسترس نیست.
چاقو ها محدودیت استفاده دارن و از هر چاقو فقط برای 3 بار دفاع در مقابل گاز گرفته شدن میشه استفاده کرد. استفاده از چاقو برای ضربه زدن به زامبی ها از سلامتی چاقو کم میکنه و باعث میشه زودتر از بین برن
طبق فایل ها ، داستان بازی بسط داده شده و گسترده تر از نسخه ی اورجیناله
کمپین لیان و کلر جدا از هم هستن و هر کدام تجربه ی کاملاً متفاوت و منحصر به فردی رو ارائه میدن. zapping system از بازی حذف شده.
همونطور که توی REmake بازی 70% جدید و 30% برگرفته از قدیم بود گفته میشه REmake2 هم 80% جدید و 20% برگرفته از قدیم ـه.

دشمن ها

فلسفه ی REmake2 مقداری متفاوت از نسخه ی اصلی هست ، تعداد تیر مورد نیاز برای کشتن زامبی ها مثل قبل نیست و با توجه به انجین جدید بازی کشتن زامبی ها از قبل سخت تر شده (تیر بیشتری نیازه برای کشتن هر زامبی). هدشات کردن مثل قبل موثر و 100% نیست ، ممکنه بعد از هدشات بخشی از اعضای صورت زامبی از بین بره و هنوز زنده باشه
مدل هر زامبی از 3 لایه تشکیل شده. پوست ، ماهیچه ، استخوان. به همین دلیل شلیک کردن به اونها ممکنه نتایج متفاوتی داشته باشه ، از بین رفتن پوست و معلوم شدن لایه های زیرین ، سوراخ شدن پوست و ماهیچه ، شکستن استخوان ها و جدا شدن اعضا از همدیگه و ... بسته به نوع شلیک ممکنه نتایج متفاوتی دیده بشه و مثل نسخه ی کلاسیک صرفاً شلیک چند گلوله به راحتی باعث کشته شدن زامبی ها نمیشه ، حتی با شاتگان. به عنوان مثال در تصویر زیر قفسه ی سینه ی زامبی به کل سوراخ شده اما زامبی هنوز زنده ـس و توانایی حمله کردن داره

مشابه سری کلاسیک بعد از مُردن زامبی ها اطرافشون دایره ای از خون تشکیل نمیشه و به همین جهت نمیشه تشخیص داد که زامبی مُرده یا هنوز زندس. بعضی از زامبی ها بسته به Health ـی که براشون باقی مونده خودشون رو به مُردن میزنن. بعضی از اونها بلافاصله برای غافلگیر کردن شما هنگام عبور از کنارشون زنده میشن و بهتون حمله میکنن و بعضی از اونها خودشون رو در اون حالت نگه میدارن و در دفعات بعدی که از اون محیط رد میشید زنده میشن و بهتون حمله می کنن.
جسد زامبی ها توی محیط باقی می مونه و مثل قبل بعد از مُردن غیب نمیشه. به همین دلیل احتمال زنده شدن هر زامبی ای که از کنارش عبور می کنید وجود داره.
همونطور که قبلاً هم اشاره شد هدشات کردن حتی با شاتگان هم مساوی با مرگ 100% نیست. زامبی ها بعد از هدشات شدن با شاتگان هم ممکنه زنده بمونن.
لیکر ها توی بازی حضور دارن. همونطور که توی تریلر مشاهده شد یه لیکر از 1F به 3F میره. همونطور که در فایل های بازی هست گفته شده اونها کماکان کور هستن که میشه مثل گذشته بدون تولید صدا ازشون عبور کرد.

تمساح بزرگ توی فاضلاب توی بازی حضور داره.


«ما انجامش می دهیم.»


با همین کلمات بود که یوشیاکی هیرابایاشی (Yoshiaki Hirabayashi) تهیه‌کننده کمپانی کپکام (Capcom) در سال 2015، خبر از ریمیک عنوان ترسناک رزیدنت اویل 2 (Resident Evil) را داده بود. عنوان ترسناک/بقاء (horror/survival) و بسیار موفق کمپانی کپکام یعنی رزیدنت اویل 2، از زمان عرضه خود در سال 1998 توانست 83 میلیون واحد فروش داشته باشد و بعد از تأیید ریمیک بازی تمامی طرفداران منتظر اخبار جدیدی از این عنوان محبوب هستند. به‌تازگی وب‌سایت Newsweek، مصاحبه‌ای را با یوشیاکی هیرابایاشی و تسویوشی کاندا (Tsuyoshi Kanda) ترتیب داده است.


خب، چه چیزهای در مورد این ریمیک جدید خواهد بود؟

یوشیاکی هیرابایاشی: ما همیشه در تلاش بودیم که به حس کلی بازی اصلی که با فنّاوری نسل جدید ادغام‌شده است، احترام بگذاریم. یکی از چیزهای که از ترکیب حس کلاسیک بازی و فنّاوری نسل جدید به دست می‌آید این است که مبارزات باز زامبی‌های بازی را تبدیل به یک تجربه نوینی و جدیدی کرده هست، طوری که بازی ترسناک‌تر از عناوین قبلی این سری شده است.

چرا تصمیم گرفتید که دوربین روی شانه را برای این بازی انتخاب کنید؟

تسویوشی کاندا: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم. نکته اصلی برای ما این بود که می‌خواستم بهترین اتمسفر ممکن را داشته باشیم؛ طوری که بازیکن در آن به‌راحتی غرق شود. شما درحالی‌که تجربه نزدیکی و شخصی با زامبی‌ها قرار است داشته باشید و از طرفی دیگر نیز باید با این شیوع مقابله کنید.

علاوه بر این مورد، ما دو تا از پرطرفدارترین شخصیت‌های این سری یعنی لیان و کلیر را در این بازی داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ما آن‌ها را طوری درصحنه داشتم و از دوربین روی شانه استفاده کنیم. ما آن‌ها را در پس‌زمینه‌ای از حمله زامبی‌ها به این شخصیت‌ها قراردادیم؛ این بهترین راه است که تجربه فوق‌العاده‌ای را با Resident Evil 2 خلق کنیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما مدت‌زمان زیادی بود که در این مورد فکر کردیم و برای همین در سال 2015 بود که خودمان اعلام کردیم که «این کار رو می‌کنیم». ما مدت‌زمان را در مورد دوربین بازی فکر کردیم که طوری باشد آن را تبدیل به بهترین تجربه ممکن کند و این نتیجه‌ای است که ما به آن رسیدیم.

چرا برای لیان و کلیر، صداپیشه‌های جدیدی را انتخاب کردید؟

یوشیاکی هیرابایاشی: اگر تریلر معرفی بازی را مشاهده کرده باشید، می‌توانید به‌راحتی متوجه بشوید که بازی به‌طورکلی بازنویسی شده است، منظورم در مورد مکان‌های معروف بازی‌ها و زامبی‌ها نیست؛ فقط در مورد شخصیت‌های اصلی بازی است. ما مجدداً با خود تصور کردیم که باید ظاهر این شخصیت‌ها چگونه باشند، از طرفی دیگر نیز ما به انتخاب دوباره بازیگران اصلی اصراری نداشتیم ولی همیشه احترام زیادی را به تیم اصلی و بازی اصلی قائل هستیم. اگر می‌خواستیم دوباره از همان داستان و همان شخصیت‌ها استفاده کنیم باید همه‌چیز را از اول شروع می‌کردیم. این تغییرات عظیم فقط شامل ظاهر شخصیت‌ها نمی‌شد، بلکه صداگذاری دوباره آن‌ها نیز هست؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم که برای اجرای بهترین تجربه ممکن از صداپیشه‌های جدید استفاده کنیم.

آیا باید انتظار غافلگیری در بخش داستانی بازی داشته باشیم؟ یا چیزهای که مردم در حال حاضر در مورد این بازی نمی‌دانند؟

تسویوشی کاندا: مطمئناً ما مقداری نکات شگفت‌انگیز به قسمت داستانی بازی اضافه کردیم. ما در حال حاضر بازی را طوری ساختیم که تا جایی ممکن به ریشه‌های اصلی وفادار باشد، ولی از طرف دیگر احساس کردیم که باید چیزهای جدیدی را به بازی اضافه کنیم که هم برای کسانی که با بازی اصلی زندگی کرده‌اند و همچنین برای بازیکنان تازه‌وارد تبدیل به اثر منحصربه‌فردی شود. متأسفانه نمی‌توانم بگویم که چه مواردی جدید و حیرت‌انگیزی را به بازی اضافه کرده‌ایم.

یوشیاکی هیرابایاشی: ما تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم که از تمامی المان‌های بازی اصلی در نسخه جدید آن استفاده کنیم. به‌طور مثال، اگر می‌خواهید که لیان با NPC های بازی اصلی تعامل داشته باشید. ما همچنان می‌خواهیم که بازیکنان آن زمان، همان‌طوری که دوست دارند این ریمیک را دوباره انجام دهند ولی از طرفی دیگر نیز می‌خواهیم بازیکنان جدید بازی را با روش‌های جدیدتر به اتمام برساند تا تبدیل به تجربه لذت بخشی برای آن‌ها شوند. ما تلاش می‌کنیم که در همان زمان به خواسته‌های بازیکنان جدید و قدیم احترام بگذاریم.

گره‌های زیادی در عناوین قبلی سری وجود داشت، به‌طور مثال، اسکین Elza Walker برای شخصیت کلیر در اولین پلی‌استیشن؛ بنابراین من از شما این را می‌پرسم: آیا بازهم حالت Tofu و Fourth survivor در این ریمیک خواهند بود؟ و این حالت‌ها از همان شروع در دسترس و یا قفل هستند؟

یوشیاکی هیرابایاشی: بله البته که این مادها در بازی جدید حضور خواهند داشت و این را هم بگویم که به‌صورت محتوای دانلودی (DLC) یا چیزی شبیه به این نیز عرضه نمی‌شوند. ما هنوز در این مورد فکر می‌کنیم که آن‌ها را چگونه به بازیکنان برسانیم، ولی هنوز تصمیم نگرفتیم که آن‌ها را در همان شروع بازی در دسترس بازیکن قرار دهیم و یا اینکه بازیکن را مجبور کنیم که یک‌بار بخش داستانی بازی را به اتمام برسانند تا این گزینه‌ها بازشوند.

تسویوشی کاندا: ممکن است که حالت Tofu برای بازیکن سخت باشد که از همان شروع بازی در دسترس باشد. ما همچنان به بازخوردها و نظرات طرفداران گوش خواهیم داد؛ اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که این حالت‌ها در بازی وجود قرار خواهند داشت و قرار نیست که به‌صورت DLC عرضه شوند و یا برای به دست آوردن آن‌ها پولی پرداخت کنید.

چه چیزی باعث شد که شما بازی‌ای را بازسازی کنید که با آن آشنایی زیادی دارید؟

تسویوشی کاندا: یکی که بزرگ‌ترین تحولات پیش از اعلام رسمی ساخت بازی در سال 2015، عشق و علاقه بسیار زیاد به این بازی بود. ما می‌دانستیم که این سری چقدر محبوب و بسیار پرطرفدار است، اما واکنش به پیغام «ما انجامش می دهیم.» بسیار گسترده و به‌نوعی فشار عظیمی بر روی ما بوده است؛ بنابراین احساس کردیم که باید بار دیگر بر روی این بازی کارکنیم و این چیزی است که از صمیم قلب دوست داشتیم انجام دهیم.

یوشیاکی هیرابایاشی: زمانی که دانش‌آموز بودم، اولین قسمت بازی را برای پلی‌استیشن خریدم و بعدازاینکه رزیدنت اویل 2 عرضه شد، این بازی را نیز خریدم. دقیقاً به یاد داریم که مبارزه با زامبی چقدر برای من ترسناک بود و حتی چراغ‌های خانه را نیز خاموش می‌کردم که تجربه بسیار ترسناکی برای من بشود. این بازی پیش از حد برای من استرس‌زا بود؛ بنابراین زمانی که در حال ساخت این ریمیک هستم، با خود می‌گویم که باید این بازی به تجربه ترسناکی برای علاقه‌مندان تبدیل شود، اما پیش خود فکر می‌کنم که نمی‌شود این کار را فقط با یک بازی انجام داد. شما باید عناصر دیگری در بازی قرار دهید که تبدیل به تجربه کلی شود و نه‌فقط ترساندن بی‌پایان؛ بنابراین من تلاش خود را خواهم کرد که تعادل بسیار خوبی در بازی حکم‌فرما شود.

5lzi_re2_end.png


 
Last edited by a moderator:
دوستان من چند تا صحنه جدیدا از re2 قدیمی برای ps1 تو youtube دیدم ذهنم رو درگیر کرده میخوام سوال بپرسم سوالام زیاد اسپویل ندارن به اون صورت ولی محض احتیاط میخوام تو اسپویل بذارم کجاست گزینه ی اسپویل؟
دکمه ای که علامت + داره بزنین گزینه دوم نوشت اسپویلر بزنین
 
  • Like
Reactions: kamyy
یعنی من اینجا فقط دو نفر دیدم که بگن re7 اویل نبود:| بنظرمن که هم اویل بود و هم بازگشت به ریشه ها بود اینکه کپکام تونست بدون میکامی یه بازی خوب بسازه خودش خیلیه برید خدا رو شکر کنید اتفاقا بنظرم شباهت هایی به کد ورونیکا هم داشت:D اقا اصلا خوب نبود هرچی که بود از فاجعه 5.6 و umbrella crops بهتر بود:)) الان فکرش بکنید کپکام میومد یه اشغال اکشن دیگه تحویلتون میداد خب این بهتره یا اشغال اکشن؟
بازگشت ب کدوم ریشه ؟
ی بار تو فروم خودش کامل توضیح دادم
ب حرف سونی گوش داد،پولشو گرف،اول شخصش کرد،بازی نفروخ،رو فروش VRهم تاثیری نذاشت،کلا ر.........ید
از اون ور داستانش کپی نسخه اوله،هیچ معمای بخصوصی نداش،از سایلنت هیل کوجیما اسکی عربی رفته بود،
همه اینا ب کنار،،،،،رزیدنت نبووووووووووووووووووووووووووووووود بخدا
از 6 و 5 کجاش بهتر بود؟!!!! ن اینک این دوتا عالی بودن ولی رزیدنت ک بودن
U.C ک بماند!باهات موافقم
در مورد بند آخر حرفتون باید بگم ،انتخاب بین بد و بدتره ک من بد رو برمیدارم(5 و 6)
اویل 7 فقط بخاطر چنتا سیاست غلط این بلا سرش اومد
اینو هزار بارگفتم:اگ هفتو اویل در نظر نگیریم میگم ی عنوان موفق بود.اما اگ بگیم ی رزیدنت بود نمیگم ضعیفترین نسخه شه،بلک میگم اویل نبووووووووووووووووووووووووووووووود
موفق باشید
 
بازگشت ب کدوم ریشه ؟
ی بار تو فروم خودش کامل توضیح دادم
ب حرف سونی گوش داد،پولشو گرف،اول شخصش کرد،بازی نفروخ،رو فروش VRهم تاثیری نذاشت،کلا ر.........ید
از اون ور داستانش کپی نسخه اوله،هیچ معمای بخصوصی نداش،از سایلنت هیل کوجیما اسکی عربی رفته بود،
همه اینا ب کنار،،،،،رزیدنت نبووووووووووووووووووووووووووووووود بخدا
از 6 و 5 کجاش بهتر بود؟!!!! ن اینک این دوتا عالی بودن ولی رزیدنت ک بودن
U.C ک بماند!باهات موافقم
در مورد بند آخر حرفتون باید بگم ،انتخاب بین بد و بدتره ک من بد رو برمیدارم(5 و 6)
اویل 7 فقط بخاطر چنتا سیاست غلط این بلا سرش اومد
اینو هزار بارگفتم:اگ هفتو اویل در نظر نگیریم میگم ی عنوان موفق بود.اما اگ بگیم ی رزیدنت بود نمیگم ضعیفترین نسخه شه،بلک میگم اویل نبووووووووووووووووووووووووووووووود
موفق باشید
ربطی به سونی نداشت اون موقع که بهشون گفتن از رو p.t اسکی رفتین گفتن ما خودمون از دیدن p.t تعجب کردیم حالا راست یا دروغش به خودشون بستگی داره ولی خیلی با p.t فرق داره بازی p.t خیلی سادیسمی بود ولی اویل7 فقط چندش و ترسناکه :D منم فکر میکردم بازی به زور انتظار کپکام براورده کرد ولی همین چند روز پیش گفتن بازی 6 میلیون فروخته و نشون میده که موفق بوده
من که با دوربینش حال کردم ولی اگه سوم شخص بود بهتر میشد(البته ملت مادش زدن که صورت ایتن ببینن ولی صورت نداشت :D) درسته زامبی نداشت و شخصیتاش فیس انیمه ای نداشتن :D ولی ترسناک بود من که جک بیکر مثل نمسیس میدونم:D بنظرم کریسش همون چیزیه که باید باشه(کریس 5.6 چیز بیخودی بود) فقط کریس 7 نگاه کن انگار همون کریس اویل1 که پیرتر شده این خیلی خوبه دیگه بازی مورد قبول خود میکامی هم بود تا جایی که گفت اگه کپکام بهش ازادی بده برمیگرده و اویل8 میسازه
اگه بخوایم اول شخص بودنش بهانه قرار بدیم بگیم اویل نیست پس میتونیم بگیم 4 هم اویل نیست......
 
آخرین ویرایش:
یعنی من اینجا فقط دو نفر دیدم که بگن re7 اویل نبود:| بنظرمن که هم اویل بود و هم بازگشت به ریشه ها بود اینکه کپکام تونست بدون میکامی یه بازی خوب بسازه خودش خیلیه برید خدا رو شکر کنید اتفاقا بنظرم شباهت هایی به کد ورونیکا هم داشت:D اقا اصلا خوب نبود هرچی که بود از فاجعه 5.6 و umbrella crops بهتر بود:)) الان فکرش بکنید کپکام میومد یه اشغال اکشن دیگه تحویلتون میداد خب این بهتره یا اشغال اکشن؟
اویلی که سوم شخص نباشد اویل نیست!:دی اگه کلاسیکارو بازی کردیو به 7 میگی اویل که من اصن حرفی ندارم ولی اگه کلاسیکارو بازی نکردیو میگی خوب حق داری! اویل 7 لکه ی ننگ نبود ولی اویلم نبود مردونه! به اسم یه بازیه دیگه میدادن سنگینتر بود تا اینکه برای فروش بیان اسم اویل بزارن رو بازی! منم به لیست not my evil اضافه کن:دی دیسکش مجانی رسیده بود از موجی 2ماه افتاده بود اینجا رقبت نکردم یه رب اولشو بازی کنم!:|
 
عزیز اصلا ریفرش ریت هیچ ربطی به ماتی یا تاری تصویر نداره نرخ به روز رسانی تصویر هست که در یک ثانیه چند بار ریفرش می شه هر چقدر بالاتر باشه تصاویر نرم تر می شن و موشن(تاری ناشی از جرکت نه تاری کلی تصویر) کمتر می شه اینپوت لگ هم کاهش پیدا می کنه.

ایشون منظورشون تاری کلی تصویر هست نه در حرکت

کی گفته رفرش ریت ربطی به روونی بازی نداره ؟

مانیتور 240 و 144 از نظر روونی و شفاف بودن اصلا قابل مقایسه نیست با 60 هرزتر های معمولی
مانیتور گیمینگ پس فکر کردید واسه چیه : )))))
 
در مورد این‌تار بودن بازیا واقعا من در عجبم‌ ینی اینقدر سخته که سازنده ها ی گزینه واسش تعبیه نمیکنن ؟! طرف خودش ترجیه بده که تصویر شارپ باشه یا مات ! ویچر ۳ ی همچین گزینه داشت که میشد انتخاب کرد میزانش رو بعدم حالا جدا اینا اصلا چرا اینقدر بازی بلور میکنن اونم رو PC که محدودیت سخت‌افزاری نداره بازیایی که موتور UE ساخته‌ میشن اکثرا مات هستن یا مثلا تومب ریدر جدیده هم باز همین بحث بود گرافیک به اون خوبی رو ی لایه از رنگ بندی خاکستری کشیده بودن روش و تصویرم به طبع مات ! من بعد اینکه ReShade استفاده کردم تازه کیف گرافیک بازی رو بردم ! در کل نمیدونم‌ اصلا چه کرمیه تو اکثر بازی ساز ها افتاده !

کی گفته رفرش ریت ربطی به روونی بازی نداره ؟

مانیتور 240 و 144 از نظر روونی و شفاف بودن اصلا قابل مقایسه نیست با 60 هرزتر های معمولی
مانیتور گیمینگ پس فکر کردید واسه چیه : )))))
اون ی بحث دیگست وقتی شما داری 60 فریم رندر میکنی تعداد فریمی که در ثانیه میگیری کمتر 120 به طبع اون 60 فریم در برابر 120 بین هر فریمش بیشتر تاخیر داره وقتی ریفرش ریت مانیتور بالاتر باشه اون تاخیر کمتر به چشم میاد ربطی به شفاف بودن بازی نداره بله به خاطر اون تاخیر کمتر کمک میکنه تصویر روون تر به چشم بیاد ولی شفاف بودنش به رزولویشن برمیگرده و کیفیت خود مانیتور 50 هرتز 60 هرتز 144 هرتز در مورد تار بودن این بازی هیچ کمکی نمیکنن چون ی افکتیه که تو‌ خود بازی فعاله و باید دستی غیر فعالش کنی

پ.ن : اوشون هم‌ حرف شما رو زده من واسه دفعه سوم تکرارش کردم :دی !
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kamyy
کی گفته رفرش ریت ربطی به روونی بازی نداره ؟

مانیتور 240 و 144 از نظر روونی و شفاف بودن اصلا قابل مقایسه نیست با 60 هرزتر های معمولی
مانیتور گیمینگ پس فکر کردید واسه چیه : )))))

من گفتم روان تر هست اگر درست بخونید. اما شفافیت تصویر ربطی به ریفرش ریت نداره اصلا از لحاظ علمی هم هیچ ربطی ندارن به هم

مانیتور گیمینگ هم یعنی فاکتور های گیمینگ درش رعایت شده باشه از جمله اینپوت لگ زمان پاسخ دهی قابلیت هاش پورت هاش کنتراست رنگ یا رزولوشن همه ی اینا دخیلن و یکی از این فاکتورها ریفرش ریت بالاتر هست که گفتم به چه دردی می خوره من خودم 120 هرتز بازی می کنم چیزیم نیست که ندیده باشم.

ضمنا برای ریفرش ریت بالاتر زمانی تاثیرش کاملا حس می شه که فریم هم به همون اندازه باشه یعنی 120 هرتز بازی کنید با 120 فریم ثابت

شفافیت تصویر به dpi ربط داره که اونم نسبت رزولوشن(تعداد پیکسل ها) به اندازه ی مانیتور هست. یا اصطلاحا تراکم پیکسلی

این ماتی هم به خاطر انجین بازی هست الان re7 هم که بازی می کنم خیلی ماته خیلی بدتر از این بازیم هست هیچ جوره هم درست نشد هر کی کردم. بازی های ue4 هم اکثرا همچین مشکلی رو دارن باید باهاش ساخت.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kamyy
در مورد شماره 7 سلیقه ا‌یه بعضیا میگن ایول نیست بعضیا میگن هست ولی اگه با آشغالهای مثه اُپریشن راکون سیتی و نسخه 6 و تاحدودی 5 مقایسه بشه شماره 7م قطعا رزیدنت ایول حساب میاد گرچه خودمم با دوربین اول شخص مخالف بودم
 
اشتباس داداش. شما سایلنت هیل کوجیما و haunting ground یوکیو آندو با هم ترکیب کنی و اسم این دزدی آشکارو بزاری اویل دیگه ظلم در حق گیمرهاست.
ترس و دلره تو اویل 7 بود و موفق هم بود ولی اصلا اویل نبود.
قرار نیست همه باهم هم‌عقیده باشن سلیقه ایه منم نظرمو گفتم
 
ربطی به سونی نداشت اون موقع که بهشون گفتن از رو p.t اسکی رفتین گفتن ما خودمون از دیدن p.t تعجب کردیم حالا راست یا دروغش به خودشون بستگی داره ولی خیلی با p.t فرق داره بازی p.t خیلی سادیسمی بود ولی اویل7 فقط چندش و ترسناکه :D منم فکر میکردم بازی به زور انتظار کپکام براورده کرد ولی همین چند روز پیش گفتن بازی 6 میلیون فروخته و نشون میده که موفق بوده
من که با دوربینش حال کردم ولی اگه سوم شخص بود بهتر میشد(البته ملت مادش زدن که صورت ایتن ببینن ولی صورت نداشت :D) درسته زامبی نداشت و شخصیتاش فیس انیمه ای نداشتن :D ولی ترسناک بود من که جک بیکر مثل نمسیس میدونم:D بنظرم کریسش همون چیزیه که باید باشه(کریس 5.6 چیز بیخودی بود) فقط کریس 7 نگاه کن انگار همون کریس اویل1 که پیرتر شده این خیلی خوبه دیگه بازی مورد قبول خود میکامی هم بود تا جایی که گفت اگه کپکام بهش ازادی بده برمیگرده و اویل8 میسازه
اگه بخوایم اول شخص بودنش بهانه قرار بدیم بگیم اویل نیست پس میتونیم بگیم 4 هم اویل نیست......
اولین اشکالت همینه جناب،ب سونی ربط نداشت؟!!!!!!
سونی بازی(شاخی) نداشت ک بخواد باهاش ویژگی های VR رو نشون بده،بخاطر درخاست سونی شد اول شخص،کپکام همون اکتیویژن خودمونه البته با ویژگی های داستانی خودش،تا رنگ پولو میبینه بزرگترین IPشو یادش میره،بخود رزیدنت فک نمیکنه،حالا شاید بگی ترسناک ک بود،بله بایدم باشه،ناسلامتی میخان VRرو نشون بدن!!!!!!!
در مورد حرفت ب تفاوت p.t با 7خندم گرفت(شرمنده مومن).ی ملت میگفتن کپکام اسکی رفته از p.t،حالا تو میگی ....والا دیگ نمیدونم چجوری قانعت کنم
برا اون 6 میلیون منبعی داری؟گرچه منبع هم داشته باشی اصلا بفروشه 60میلیون،وختی رزیدنت نیس مهم نیس!میگیم ی IP جدیدشون بود
در مورد نبود زامبی، بر طبق داستان این طوری پدید اومدن،ولی حداقل باید ی تنوعی میدادن بهشون،جک هم بود و نبودش فرقی نمیکرد،شخصیت پردازیش در حدی نبود ک بخام بحث کنم روش(کلا عصبی و فحاش بود)همین!
والا دیگ نمیخواستم ادامه بدم،ولی دست گذاشتی رو شخصیت دوس داشتنیم،کلا بهترین فیس کریس تو 5بود ناسلامتی میخاستن بعد مدت ها ب بزرگترین شخصیت سری میدون بدن،بعد تو میگی کریس 7 بهترین بود؟!در تعجبم چرا حرفات منطق ندارن؟!!!
در مورد تعریف میکامی نظری نمیدم.
آخرین جملت دیگ تا ته تو حلقم
این بار فقط میگم موفق باشی
 
  • Like
Reactions: Only Xbox
هر بازی یه چهار چوب برای خودش داره
اون بازی که از رو ( پی . تی ) کپی کرده بودن اسمشم گذاشته بودن رزیدنت اویل 7 ... اصلا رزیدنت اویل نبود . وسلام
اصلا بگیم 100 میلیون فروخته ولی بازم اون رزیدنت اویل نبود .
و کپ کام هنوز نتونسته بدون میکامی رزیدنت اویل بسازه ..
همونطوری که هیچ متال گیری بدون کوجیما ساخته نمیشه .
 
بازگشت ب کدوم ریشه ؟
ی بار تو فروم خودش کامل توضیح دادم
ب حرف سونی گوش داد،پولشو گرف،اول شخصش کرد،بازی نفروخ،رو فروش VRهم تاثیری نذاشت،کلا ر.........ید
از اون ور داستانش کپی نسخه اوله،هیچ معمای بخصوصی نداش،از سایلنت هیل کوجیما اسکی عربی رفته بود،
همه اینا ب کنار،،،،،رزیدنت نبووووووووووووووووووووووووووووووود بخدا
از 6 و 5 کجاش بهتر بود؟!!!! ن اینک این دوتا عالی بودن ولی رزیدنت ک بودن
U.C ک بماند!باهات موافقم
در مورد بند آخر حرفتون باید بگم ،انتخاب بین بد و بدتره ک من بد رو برمیدارم(5 و 6)
اویل 7 فقط بخاطر چنتا سیاست غلط این بلا سرش اومد
اینو هزار بارگفتم:اگ هفتو اویل در نظر نگیریم میگم ی عنوان موفق بود.اما اگ بگیم ی رزیدنت بود نمیگم ضعیفترین نسخه شه،بلک میگم اویل نبووووووووووووووووووووووووووووووود
موفق باشید
Re7 نفروخته ؟! چرا فکت الکی صادر میکنید طبق اخبار هدف گذاری کپکام واسه فروش نسخه هفتم بین ۴ تا ۴/۵ میلیون نسخه بوده (که دلایل زیادی پشتشه از تضعیف برند re تو سالای اخیر بگیر تا تغییر ذائقه گیمرها تو نسل جدید و سبک متفاوت و....) حالا همین چن روز پیش خبرش اومد که re 7 تا امروز ۶ میلیون نسخه فروش داشته که اصلا فروش بدی نیست ، واقعا نمدونم از کدوم بلا صحبت میکنید:|
نکته بعدی اینه که روند ساخت re7 قبل از دمو p.t شروع شده
 
آخرین ویرایش:
Re7 نفروخته ؟! چرا فکت الکی صادر میکنید طبق اخبار هدف گذاری کپکام واسه فروش نسخه هفتم بین ۴ تا ۴/۵ میلیون نسخه بوده (که دلایل زیادی پشتشه از تضعیف برند re تو سالای اخیر بگیر تا تغییر ذائقه گیمرها تو نسل جدید و سبک متفاوت و....) حالا همین چن روز پیش خبرش اومد که re 7 تا امروز ۶ میلیون نسخه فروش داشته که اصلا فروش بدی نیست ، واقعا نمدونم از کدوم بلا صحبت میکنید:|
نکته بعدی اینه که روند ساخت re7 قبل از دمو p.t شروع شده
اصلا بفروشه 100 میلیون وختی رزیدنت نیس چیکار کنم؟
از نکته بعدیت خوشم اومد،حرف زدن ک باد هواس
منم میگم 4ضعیفترین نسخه س:))
تا باش از این حرفا......
.
.
.
.
.
.
.
بعضیام فک میکنن از بازی ک تعریف کنی ینی شاخ شاخاس
تا از بازی ک مشکل داره نکوبیش نسخه بعدیش میش آش(دل بخواهی)!
نظر دادن درباره بازی مورد علاقه ت چیز بدی نیس اما نباید بی منطق باشیم، بعضی از گیمرهای عزیز هم وطن:|
 
در خصوص Re قبلا سایت گیم اسپات یک مقاله منتشر کرده بود که جالب هم بود.
سه شماره اول این سری با دوربین ثابت عرضه شدن.
سه شماره بعدی با دوربین روی شونه
شماره هفتم به صورت اول شخص
در این بین باز هم re های دیگه ای در سبک های متفاوت داشتیم.
نتیجه گیری تمام این حرفا هم این شد که این سری سبک خاصی نداره که بعضی از دوستان اینجا میگن شماره هفتم RE نبود. بر عکس اون شماره کاملا یک RE بود با توجه به پیشینه شرکت کپکام
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or