Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 
Long walk

آمریکا بعد یک جنگ داخلی دچار فروپاشی اقتصادی و سیاسی شده . برای افزایش روحیه همبستگی ملی از ۵۰ ایالت هر کدام یک نفر در قرعه کشی برنده شده و وارد یک مسابقه پیاده روی بلند مدت بدون خط پایان می شوند . هر کسی که آخر زنده موند میلیون ها دلار پول به جیب می زند

فیلم تیره و خفنیه. منو کمی یاد فیلم Hunger games از جهاتی انداخت

کارگردان هم فرانسیس لارنس هست کارگردان
I am Legend
Red Sparrow
Constantine

نمره من : ۷ از ۱۰
 
1000097929.jpg
ایده فیلم جالبه
ولی اگه میخوای منطقی بهش نگاه کنید لذت نمیبرید
دیالوگهای جالبی رد بدل میشه که مخاطبو به فکر فرو میبره میخندونه ناراحت میکنه عصبانی میکنه( همین نکته مثبت فیلمه )

ارزش دیدن داره ؟ قطعا

6.5/10
 
1761451678418.png
A House of Dynamite 2025
2/10

کُلِ این فیلم روی طرحِ یک خطی جلو می‌رود: «یک بمب هسته‌ای پرتاب شده؛ هیچ‌چیز جلودار آن نیست و قرار است همه‌مون به فنا بریم.» سپس شخصیت‌ها مانند مرغ‌های سرگردان، خودشان را به در و دیوار می‌زنند. تعلیقِ فیک، کششِ فیک، التهابِ فیک، فاقدِ ضربه‌نهایی، شخصیت‌های کودن؛ بازی با حدس‌وگمان؛ فیلم‌نامه‌ای که با حدس و گمان حرکت می‌کند، به دردِ لای جرز دیوار می‌خورد؛ فاجعه‌ای سرکاری! چطور می‌شود کارگردان «محفظه درد» و «سی دقیقه پس از نیمه‌شب» به چنینِ فیلمِ پروپاگاندایی و سخیف برسد؟!​
 
View attachment 397793
A House of Dynamite 2025
2/10

کُلِ این فیلم روی طرحِ یک خطی جلو می‌رود: «یک بمب هسته‌ای پرتاب شده؛ هیچ‌چیز جلودار آن نیست و قرار است همه‌مون به فنا بریم.» سپس شخصیت‌ها مانند مرغ‌های سرگردان، خودشان را به در و دیوار می‌زنند. تعلیقِ فیک، کششِ فیک، التهابِ فیک، فاقدِ ضربه‌نهایی، شخصیت‌های کودن؛ بازی با حدس‌وگمان؛ فیلم‌نامه‌ای که با حدس و گمان حرکت می‌کند، به دردِ لای جرز دیوار می‌خورد؛ فاجعه‌ای سرکاری! چطور می‌شود کارگردان «محفظه درد» و «سی دقیقه پس از نیمه‌شب» به چنینِ فیلمِ پروپاگاندایی و سخیف برسد؟!​

کاری با پروپاگانداش ندارم ماهیت فنی فیلم هم غلط بود امریکا حداقل سه لایه دفاع ضد بالستیک داره اینا کلا دو تا پرتابه از لایه اول شلیک کردن بعد نشستن عزاداری :))در مورد پایانش هم نگم چقدر مسخره و بی و سرو ته تمام شد
 
کاری با پروپاگانداش ندارم ماهیت فنی فیلم هم غلط بود امریکا حداقل سه لایه دفاع ضد بالستیک داره اینا کلا دو تا پرتابه از لایه اول شلیک کردن بعد نشستن عزاداری :))در مورد پایانش هم نگم چقدر مسخره و بی و سرو ته تمام شد

ترامپ این فیلم رو ببینه، از خنده پاره میشه.🤣
 
1761631096618.png

پیر پسر 1403
4/10

از سینمای ایران، خانه و چار دیواری را بگیری، دیگر چیزی برای ارائه باقی نمی‌ماند. «پیر پسر» ادعا می‌کند که تابوشکن است؛ اما پس از اتفاقات 1401، تعریف «تابوشکنی» در سینمای ایران با ابداع «سینمای زیرزمینی» تغییر یافت؛ فیلم به طرز کمیکی، در خودسانسوری و دگرسانسوری اغراق‌آمیز دست‌وپا می‌زند. «پیرپسر» در مدت زمان سه‌ساعت، بیشتر از اینکه شاهد کُنش در شخصیت‌ها باشیم، درگیر وراجی‌هایی می‌شویم که سطح روایت را پایین می‌آورد؛ کُنش‌ها شکل می‌گیرند؛ اما در پایان دوباره به وراجی و خانه محدود می‌شوند؛ بخش عمده‌ای از سکانس‌های فیلم زائد هستند و کمکی به حرکت قصه نمی‌کنند؛ مولف به‌قدری به بدمن قصه تأکید داشته که سایر شخصیت‌ها را به کُل فراموش کرده است؛ قبلاً هم گفتم که شخصیت‌های مکمل باید پا‌به‌پای شخصیتِ اصلی حرکت کنند؛ اما در پایان، ضربه نهایی را شخصیت اصلی بزند. بدترین ورژن حامد بهداد و لیلا حاتمی در این فیلم حضور دارند که نمی‌دانم چرا دیالوگ‌ها تصنعی بیان می‌کنند؛ «پیر پسر» در مرز اگزوتیک و ایرانیزه گرفتار می‌شود؛ این تناقض است که از یک سمت آهنگِ Crazy را می‌شنوم و از سمت دیگری، تابلوی نقاشی قاجاریه را می‌بینم. این خشونت و زن‌ستیزی را خیلی بهتر در فیلمِ «خانه پدری» دیده بودم!​
 
View attachment 398014

پیر پسر 1403
4/10

از سینمای ایران، خانه و چار دیواری را بگیری، دیگر چیزی برای ارائه باقی نمی‌ماند. «پیر پسر» ادعا می‌کند که تابوشکن است؛ اما پس از اتفاقات 1401، تعریف «تابوشکنی» در سینمای ایران با ابداع «سینمای زیرزمینی» تغییر یافت؛ فیلم به طرز کمیکی، در خودسانسوری و دگرسانسوری اغراق‌آمیز دست‌وپا می‌زند. «پیرپسر» در مدت زمان سه‌ساعت، بیشتر از اینکه شاهد کُنش در شخصیت‌ها باشیم، درگیر وراجی‌هایی می‌شویم که سطح روایت را پایین می‌آورد؛ کُنش‌ها شکل می‌گیرند؛ اما در پایان دوباره به وراجی و خانه محدود می‌شوند؛ بخش عمده‌ای از سکانس‌های فیلم زائد هستند و کمکی به حرکت قصه نمی‌کنند؛ مولف به‌قدری به بدمن قصه تأکید داشته که سایر شخصیت‌ها را به کُل فراموش کرده است؛ قبلاً هم گفتم که شخصیت‌های مکمل باید پا‌به‌پای شخصیتِ اصلی حرکت کنند؛ اما در پایان، ضربه نهایی را شخصیت اصلی بزند. بدترین ورژن حامد بهداد و لیلا حاتمی در این فیلم حضور دارند که نمی‌دانم چرا دیالوگ‌ها تصنعی بیان می‌کنند؛ «پیر پسر» در مرز اگزوتیک و ایرانیزه گرفتار می‌شود؛ این تناقض است که از یک سمت آهنگِ Crazy را می‌شنوم و از سمت دیگری، تابلوی نقاشی قاجاریه را می‌بینم. این خشونت و زن‌ستیزی را خیلی بهتر در فیلمِ «خانه پدری» دیده بودم!​
فیلم های اجتماعی در گیشه ایران تهش ۳۰ ۴۰ میلیارد فروش دارند مثل ابد و یک روز ، متری ۶نیم ، بی بدن و ....

مردم دنبال فیلم های کمدی کم محتوا هستند که بخندند و لحظه از فلاکتی که هستن خارج بشن . کمدی های گیشه رو تسخیر می کنند

این فیلم ۱۸۱ میلیارد فروخته !!! این فروش تداوم داشته . نشون می ده نظر عمومی مثبت بوده .

این نقدهای تند از شما دوستان یکم بی انصافی هست .
 
به مناسبت هالووین میخام یه فیلم ترسناک معرفی کنم. البته آخرین فیلمی که دیدم نیست ولی خب مناسبتیه دیگه.

When Evil Lurks 2023

unnamed.jpg

یه فیلم آرژانتینی در ژانر وحشت تسخیر.
در ژانر وحشت خیلی دشواره بتونید یه فیلم شبیه این پیدا کنید که داستانش منطق داشته باشه و تقریبن هیچ پلات هول نداشته باشه.
اکتینگ ها درجه یک و اسکاری هستند که دوباره این فیلم رو در ژانر وحشت تبدیل به یک الماس میکنه.
وارد جزییات نشم و وقتتون رو الکی نگیرم . خلاصه بگم که همه چیز در این فیلم در بالاترین سطحه که این شامل ترس و خشونتش هم میشه. ))

فقط یک هشدار بدم که سکانس های آزار دهنده داره که واقعن دیدنشون سخته. اگر در شرایط روحی مناسب نیستید، بدون شک از دیدن این فیلم پرهیز کنید.

امتیازم به عنوان یک فیلم در ژانر وحشت :
10/10
 
پیر پسر

واقعا فوق العاده بود . ممیزی . تعجب می کنم چطوری جواز اکران و پخش گرفته .

حالا می فهمم چرا پرفروش ترین فیلم اجتماعی تاریخ ایرانه

من موقع دیدن فیلم خیلی خسته و سردرد بودم و با اینکه تایم فیلم ۳ ساعته ولی پلک نزدم . کشش بالا

حسن پور شیرازی عالی بود . حقش جایزه هست .

روایت هولناک و واقعی از جامعه امروزی

منو کمی یاد فیلم ایرانی بوتیک با بازی رضا رویگری می انداخت . کارکتر رویگری و پور شیرازی کمی شباهت داشتند 😈

۹ از ۱۰
 

The Long Walk: 7.5/10​

خیلی فیلم خوبی بود و حالا مساله این نیست که منطق داستان بر چه اساسی اون دنیا رو تعریف می کرد ولی برام سوال
که چی شده که پیت به شخصیت همه چیز دان و پیامبر داستان تبدیل شده بود.
 
پیرپسر
شاید 4 از 10
به اندازه ای که تعریفش میکردن ارزش نداشت.
1- داستانی به نظر من مصنوعی که از نظریه "عقده ادیپ فروید " اسکی خواسته بره ولی ناشیانه.
2-تدوین ضعیف و خشک. تدوین رو چه کسی انجام داده؟
3-سوتی هایی گاها وحشتناک که اگر به من باشه در فیلم کلا حذف میکردم این صحنه ها رو چه برسه که با این وضع بیارم.
وسط سالن همه با حجاب و سرو الکل اونم در ایران! یکی از سیاهی لشکرها داشت حجابشو درست میکرد! جالبه واقعا!
4- دلیل کش دادن بالای 190 دقیقه یک فیلم که میشد در 90 دقیقه جمعش کرد چیه؟
5- کسانی که این فیلم رو بولد کردن ممنون میشم بگن واقعا دلیلشون چیه؟ اون چهارتا حرفی هم که در مورد اجتماع هم زدن واقعا چیزی نداشت که آدم روش حساب بره.
پ.ن
فیلم ایرانی کلا نمیبینم و این ها هم نظرات من بود که دیدم سروصدا زیاد کردن گفتم ببینم. سینمای ایران کهکشان ها فاصله داره با سینمای جهان.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or