Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

barneysawyer

کاربر سایت
Feb 28, 2012
1,724
نام
nucky thompson
دیدن این فیلم جرم است
سال ها پیش فیلم آژانس شیشه ای با الهام از یک فیلم هالیوودی در سینمای ما ساخته شد و به خاطر قرابت موضوعی اش با روح خسته و عصیان کرده مردم دیده شد و موفق شد . سال های ساله که فیلم های زیادی میخوان به اون فیلم برسن چه از نظر انتخاب موضوع مشابه و چه از نظر درونمایه ای و اکثرا هم با شکست روبرو میشن شاید هیچ کدوم اندازه این فیلم نتونست روح اون اثر زنده کنه . یک فیلم جذاب که توانایی همراه کردن مخاطب تا لحظات آخر رو داره و به شعور مخاطب اش توهین نمی کنه . شعار زده است و بعضی جاها در انتقاد هاش اغراق می کنه و به خصوص در خلق قهرمان و ضد قهرمان اغراق هایی مشاهده میشه ولی در کل خبری از جو گیری های بی خودی توش نیست . در زمان دیدنش هر لحظه فیلم لاتاری در ذهنم مرور میشد که می خواست همین حرف رو بزنه ولی چقدر احمقانه و دم دستی ساخته شده بود . موضوع فیلم که مردی علیه یک سیستم فاسد یک تنه وایمیسه و به دنبال برپایی عدالت شخصی است موضوع جذابیه که سال های ساله در سینمای جهان مورد استفاده قرار می گیره ولی در سینمای ما یکی اش به دلیل خودسانسوری های بیش از حد و دومی اش فقدان علم فیلم نامه نویسی درست یا کلا سراغش نمیرن یا با اغراق ها و شعار های گل درشت خرابش می کنن. اما تو این فیلم سعی شده شعاری هم که داده میشه در خدمت فیلم باشه . فیلم خیلی شخصیت هاش رو بسط نمیده که البته نیازی هم حس نمیشه چون هرکدام در حد خودشون نقششون رو تو داستان ایفا می کنند به قهرمان به حد اندازه پرداخت میشه تا انگیزه اش رو درک کنیم و با این کاراکتر که از قضا هیچ نشونه ای از پرسوناژ قهرمان بودن نداره همراه بشیم. یکم شاید ایده اولیه و شروع داستان عجیب و نامانوس بیاد که اون هم اقتضای شکل گیری داستانه . البته نسخه ای که من دیدم حذفیاتی داشت که ممکنه در نسخه کامل دیدگاه من رو به فیلم تغییر بده . پایان بندی اش هم کمی گل درشت بود ولی قابل قبول بود و به نوعی دل خنک کن بود و نوع بستن فیلم هم جذاب و به یادماندنی بود . فیلم ریتم اش رو تا آخر حفظ می کنه و جز یکی دو جا از نفس نمی افته که نکته مثبتی برای یک فیلم اولی حساب میشه . ترکیب بازیگران هم قابل قبول بود و به نقش ها می اومدن . کارگردانی هم مسلط به سکانس ها بود و توی فیلم خبری از اون خودنمایی های رایج کارگردانی در سینمای ایران نبود. در کل ارزش وقتی که آدم براش بگذاره رو داره ولی خب اگه با دید یک فیلم جنجالی به سراغش برید شاید ناامید بشید به همین دلیل گول این ژورنالیست بازی های رسانه های هنری داخلی رو نخورید .
امتیاز (نسبت به محصولات سینمای داخلی ) 8 از 10
 

Aperture

کاربر سایت
Apr 30, 2012
1,376
امروز فیلم the kid detective رو دیدم خیلی فیلم خفنی نیست ولی تو این قحطی دیدنش خالی از لطف نیست توصیه اش میکنم
امتیاز من 8/10
 

Attachments

  • The_Kid_Detective,_USA_film_poster,_2020.jpg
    The_Kid_Detective,_USA_film_poster,_2020.jpg
    96.6 KB · مشاهده: 16
  • Like
Reactions: Alkazar

barneysawyer

کاربر سایت
Feb 28, 2012
1,724
نام
nucky thompson
View attachment 190898

Wonder Woman 1984

وسط فیلم خوابم برد، وقتی بلند شدم متوجه شدم چه مزخرفی داشتم نگاه میکردم.

3/10

- داستانش چقدر شبیه Wishmaster بود !
دقیقا ایده ی ویش مستر رو برداشته بودن کپی کرده بودن . فقط این جا گل و بلبل و هندی بازی بهش اضافه کردن بودن
 
  • Like
Reactions: Evil

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
191056

The Girl With the Dragon Tattoo 8.5/10
The Girl With the Dragon Tattoo - Fincher Movie 9.5/10
The Girl who played with Fire 9/10
The Girl who kicked the Hornets Nest 7.5/10

سه گانه میلینیوم یکی از بهترین سه گانه های جنایی - کارآگاهی است که حتی با مدت زمانی طولانی نزدیک به سه ساعت و روند Slow Burn در شرح داستان، شما را نیز جذب می کند. البته کمی نسخه فینچر دختری با خالکوبی اژدها بهتر است؛ روند قصه سریع تر، یک تدوین شلاقی خوب و تیم بازیگری عالی (دنیل کریگ و رونی مارا). گرچه تمایزی بین رونی مارا و نومی راپاس قائل نمی شوم؛ زیرا هردویشان در ایفای نقش لیزبث سلندر عالی کار کرده اند. دو قسمت دیگر که متاسفانه نسخه آمریکایی آن ها به دلیل روند طولانی نگارش فیلم نامه و عدم تطابق با ایده های فینچر ساخته نشد اما تماشای نسخه اصیل و سوئدی هم خالی از لطف نیست. شاید کمیستری میکل بلومکفیست و سلندر را در کادر دوربین نمی بینیم ولی پازل های متصل به قصه، نقش آفرینی راپاس و تابع خط مش سینمای اروپا، جذابیت دو فیلم را از بین نمی برد. البته قسمت سوم بسیار کند و حضور لیزبث در طول قسمت پایانی بسیار کم است اما به لطف فیلم نامه جنایی محکم و چفت و بست دار، مخاطب را به تماشای فیلم وادار می کند. به نظرم کارگردان نسخه های سوئدی، بسیار به رمان وابسته بوده تا تمام جزییات شخصیت لیزبث را در فیلم پیاده کند. تماشای این مجموعه را از دست ندهید.

 

( Layken )

عضو تحریریه
Nov 29, 2009
3,050
نام
حامد
191088

ابتدا تشکر از دوستانی که در اون یکی تاپیک کمک کردند تا بتونم فیل رو دانلود کنم.

واقعیت امر خیلی یهویی با توصیفات خفنی راجب این فیلم روبرو شدم که شیفتم کرد برم ببینم.
ولی به اون شکل که باید منو جذب نکرد و با این که 20 دقیقه ابتدایی فیلم عالی بود ولی بعد افت می کنه.
بازی بازیگران خیلی خوب بود و در کل فیلم ارزش دیدن رو داشت.
6.5/10
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
191150

Promising Young Woman 2020
6.5/10

فیلم کاملا در جریان جنبش Me Too حرکت می کند؛ زنی که دوست دوران کودکی اش را به علت تعرض و سوء استفاده عده ای از مردان خبیث (!) از دست داده، در شرف انتقام از تمام مردان دنیا است. در فیلم عملا جذابیت بصری و شگفت انگیزی از سوی کارگردان نمی بینم؛ پیچش پیرنگ در پرده دوم که اکثریت قصه است، وجود ندارد. کاملا فضا را طوری سوق می دهد که قهرمان را به دل انتقام بکشاند ولی این جاست که در پرده سوم مخاطب با اتفاق غیرمنتظره ای روبرو می شود؛ خود اتفاق شوکه برانگیز است ولی این پایان بیشتر چرخه جریان Me Too را داغ تر می کند. فیلم با این محوریتی که دارد می تواند حتی اسکار را هم از چنگ سفرنامه مک دورمند در بیاورد. البته به نظرم انتخاب کری مولیگان برای این فیلم اشتباه بود؛ شاید اگر من بودم مارگو رابی را برای نقش اصلی انتخاب میکردم.​
 
آخرین ویرایش:

barneysawyer

کاربر سایت
Feb 28, 2012
1,724
نام
nucky thompson
news of the world
متفاوت ترین فیلم پل گرین گرس . این کارگردان به ساخت فیلم های پر از تنش و تعلیق مشهور است . اما اخرین ساخته اش فیلمی است آروم و البته دوست داشتنی . داستان فیلم درباره کهنه سرباز جنگ داخلی است که کارش سفر به شهر های مختلف و خواندن روزنامه و اخبار برای مردم است که دختر نوجوان سفیدپوستی که در یک قبلیه سرخپوست بزرگ شده را پیدا می کند و تصمیم میگیرد اون رو با گذراندن از سرتاسر کشور به تنها اعضای خانواده اش برساند و در این راه به مشکلاتی بر می خورد . داستان فیلم داستانی است که در این سال ها به وفور دیده شده . برای ما گیمر ها که بسیار آشناست . شاید در دید اول برای گیمر ها این فیلم نسخه وسترن لست آو آس است. در فیلم خبری از توئیست داستانی خاصی نیست و داستان قابل پیش بینی جلو میره اما بازی خوب تام هنکس و شیمی بین اون و بازیگر نوجوان فیلم باعث میشه با فیلم همراه بشیم و تا آخر دنبالش کنیم.البته تام هنکس هم خیلی متفاوت نیست . همان تام هنکس دوست داشتنی همیشگی اما به خوبی در نقش جا افتاده و کاراکتر اش رو برای بیننده ملموس و سمپاتیک می کنه . به صورت کلی ریتم فیلم آروم است اما سکانس های پر تنش و تعلیق هم در جای جای فیلم به چشم میخورن.گرینگرس سعی کرده تا جای ممکن از تکنیک فیلم برداری با دوربین روی دست پر تحرک اجتناب کنه هرچند در جاهایی دوباره به این سکانس ها روی میاره که متناسب با ریتم حوادث داخل فیلم هستن . فیلم برداری خوب است و سکانس های جذاب و زیبایی رو شاهد هستیم . موسیقی جیمز نیوتون هوارد هم دیگر نکته قوت فیلم هست .
در کل اخبار جهان شاید تبدیل به یکی از آثار مهم و به یادماندنی سال نشود ولی قطعا فیلمی است ارزشمند و دیدنی در ژانر وسترن
امتیاز 8 از 10
 

asheghangta

کاربر سایت
Jun 17, 2006
1,112
نام
آرین
Soul_Poster.jpeg


(Soul (2020
در حالی که در صنعت انیمه سال هاست که مفهوم‌گرایی رواج دارد، صنعت انیمیشن در چند سال اخیر و آن هم به لطف پیکسار به این مهم دست یافته است.پرداخت داستان هایی که صرفا برای بچه ها نیست و برای بزرگسالان عمیق‌تر و پر معنی‌ تر است، رزومه کاری پیکسار را در چند سال اخیر مزین کرده اند.سول نیز از همین دسته است.داستان سول و مفهومش هر دو دست مایه‌ی آثار زیادی بوده‌اند، اما جمع آوری کلکسیونی از ویژگی های مثبت، کاری است که پیکسار بر آن فائق آمده و اثری به یاد ماندنی را بر جای گذاشته است.در زمینه پویا نمایی در بالا ترین استاندارد ها ظاهر شده است و وویس اکتینگ ها هم همگی به جا انتخاب شده اند.تایمینگ اثر هم مناسب از آب در آمده و قبل از خسته شدن مخاطب و بعد از زدن همه‌ی حرف هایش به اتمام می‌رسد.پلات سول پستی و بلندی های جذابی دارد و تعلیق خاص خود را داراست و کشش اثر را تا لحظات پایانی حفظ می‌کند.در نهایت باید گفت سول با وجود کلیشه هایی که دارد و اینکه کاملا خلاقانه نیست، یکی‌ از آثار ماندگار پیکسار است و تماشای آن برای هر کودک یا بزرگسالی الهام بخش خواهد بود.

امتیاز: 9/10
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر