Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

..ROC..

کاربر سایت
Jul 4, 2012
143
conjuring1_620x387.jpg


The Conjuring 2013| امتیاز : 8.5

راستش بعد از دیدن فیلم می‌خواستم برم حمام تا موهای قسمتی از بدنم رو بزنم اما خب دیگه لازم نبود؛ چون مویی نمونده بود ! فیلمی فوق‌العاده ترسناک که در کنار اتمسفر، موسیقی بی‌نظیر و بازی‌های قابل باور واقعا ترس رو تا مغر استوخونتون می‌کشونه. اما خب اون برچسب واقعی بودن و صد البته پایانش کمی تو ذوق زد.

پ.ن : همچنان نسخه‌ی ابتدایی The Ring برام ترسناک‌ترین اثری هست که دیدم :-s
 

The Mera Abides

Entierra tu primer juguete
کاربر سایت
Dec 26, 2012
442
نام
میلاد
nostalghia11.jpg


Nostalghia
این اولین فیلمی هست که از آندره تارکوسکی دیدم. داستان‌اش در مورد سفر یک نویسنده روسی به یک شهر دیرینه ایتالیایی به منظور تحقیق در مورد یک آهنگساز قرن هفدهمی هست. میشه گفت یکی از شاهکار های سینماست که قدرت فیلم هارو نشون میده. و البته نبوغ این کارگردان‌ رو. اینجا واقعا با کلمات نمیشه زیبایی و حس و حال فیلم رو توضیح داد چون با تصویر ها و فیلم برداری های استادانه و تاثیرگذار فیلم هست که پی به زیبایی و تاثیرش اش پی میبرین. تصاویری از غم و غربت به صورتی شاعرانه که خود تارکوسکی هم گریبان گیرش بوده موقع ساخت این. موسیقی (که شامل چندین قطعه شاهکار کلاسیکال هست) و صدای هم فیلم در انتقال این احساس نوستالژی به خوبی عمل میکنه.
در ضمن به نظر میرسید سگ موجود در فیلم هم کلاس بازیگری دیده!
از دادن نمره هم خودداری میکنم چون درک کامل محتوا و مضمون فیلم نیازمند چندین بار دیدن‌اش هست.



14313854621.jpg


the shining
با دیدنش 2نوع برداشت پیدا میکنید.یا میگید آشغاله" یا با افکار stanley kubrick کنار میایید و میرید دنبال موشکافی و نقدهای فیلم تا خوب هضمش کنید.حقیقتش من با بار اول نتونستم چیز اونچنانی دستگیرم بشه و بیشتر قسمتهای فیلم برام مبهم بود طوری که آخر فیلم گفتم stanley kubrick خودشم نفهمیده چی ساخته.هرچند آثار دیگه ای هم از این کارگرداندیدم اما the shining واقعا باید روش کار کنید تا زوایای پنهانش رو بفهمید.بخاطر همین نمیتونم همینجوری نمره ای بهش بدم
مستند «Room 237» رو به هم منظور موشکافی جامع‌اش حتما ببینین!
 

barneysawyer

کاربر سایت
Feb 28, 2012
1,728
نام
nucky thompson
eden lake
مردی جوان (مایکل فاسبندر ) نامزدش(کلی رایلی ) را برای تعطیلات به یک شهرک جنگلی کنار دریا می برد ولی بر اثر ماجرایی با یک گروه از جوانان لاابالی درگیر می شود که ماجراهای خون باری رو به دنبال دارد

7/10 فیلم خشونت واقع گرایی داره -بازی های خوب و فضاسازی تنش زا . پایان تلخی هم داره که اون رو از آثار مشابه متفاوت می کنه .
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
Shaun the sheep : Movie
حقیقتاً چیز ‌epic ای بود :D
از فیلم‌هایی‌ بود که برا همه پیشنهاد می‌کنم،جوک‌های عالی‌،کاراکتر‌های دوست داشتنی،برا سبک خودش هم داستان نسبتا خوبی‌ داشت :D البته یکم ناگهانی تموم میشد که با توجه به تمرکزش رو audience کم سنّ تر می‌شه توجیهش کرد.
تنها نکات منفی‌ واسه من یکی‌ این بود که چون سری‌های قبل رو ندیدم یه سری جوک هارو نفهمیدم و Runtime هم یکم طولانی‌ تر از معمول بود.
ولی‌ به طور کلی‌ عالی‌ بود،اولین Animation سال‌ 2015 کاملا برام بیاد موندنی شد :D
9.5/10
 

.:Soheil:.

کاربر سایت
Mar 29, 2008
1,525
نام
soheil
Fast and Furious 7
اینم مثل چند شماره قبل پر از صحنه های اکشن بود که یک قسمتهایی خالی بندی و یک قسمتهایی خیلی خالی بندی داشت ...
اگه با دید جمله بالا نمره بدم 7/10 ولی از اونجایی که با فیلم های تخیلی و اکشن حال می کنم 10/10
 

mohammad-ys

کاربر سایت
Sep 15, 2010
316
نام
محمد
The Interstellar
این فیلم چیزی جز یک قرار عاشقانه بین پدر و دختر نیست. اگر با نگاهی جز این، فیلم را ببینید، خوشتان نخواهد آمد.
موسیقی فیلم را استاد مسلم موسیقی هانس زیمر ساخته است. مرز بین موسیقی عاشقانه و مرموز را می توانید حس کنید.
من فیلم را علی رغم همه نکات فیلمنامه اش دوست داشتم.
8/10
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
[MENTION=90227]The Mera[/MENTION]

نوستالژی سینمای ناب ناب هست. تمام فیلمهای تارکفسکی اینطوری هستند. حتما استالکر و سولاریس رو هم ببین

- - -ویرایش - - -

The Interstellar
این فیلم چیزی جز یک قرار عاشقانه بین پدر و دختر نیست. اگر با نگاهی جز این، فیلم را ببینید، خوشتان نخواهد آمد.
موسیقی فیلم را استاد مسلم موسیقی هانس زیمر ساخته است. مرز بین موسیقی عاشقانه و مرموز را می توانید حس کنید.
من فیلم را علی رغم همه نکات فیلمنامه اش دوست داشتم.
8/10
وای که از موسیقی این فیلم. روزی نیست که من یکی از ساندترکهای فیلم رو گوش ندم. یه جوری اشک میاره تو چشم آدم :((
 

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,763
نام
محمد
14313854621.jpg


the shining
با دیدنش 2نوع برداشت پیدا میکنید.یا میگید آشغاله" یا با افکار stanley kubrick کنار میایید و میرید دنبال موشکافی و نقدهای فیلم تا خوب هضمش کنید.حقیقتش من با بار اول نتونستم چیز اونچنانی دستگیرم بشه و بیشتر قسمتهای فیلم برام مبهم بود طوری که آخر فیلم گفتم stanley kubrick خودشم نفهمیده چی ساخته.هرچند آثار دیگه ای هم از این کارگرداندیدم اما the shining واقعا باید روش کار کنید تا زوایای پنهانش رو بفهمید.بخاطر همین نمیتونم همینجوری نمره ای بهش بدم
فيلم بسيار زيباييه و ميشه گفت بهترين فيلم هاليوود در ژانر وحشته
ولي يه مشكل خيلي اساسي داره و اونم اينه كه تقريبا تمام سوال هايي كه در طول فيلم براي بيننده پيش مياد بدون جواب مي مونه و به نظر مهم ترين سوالي كه پيش مياد اينه كه واقعا اون افرادي كه جك ميديد دقيقا چي بودند و چطور توانايي انجام كار هاي فيزيكي رو داشتند
 

gameware

کاربر سایت
May 5, 2006
1,393
نام
مهبد
@ADU_Tank

American Sniper 2014

کارگردانی خیلی خوبی داشت(از این کمتر هم نمیشد از CE انتظار داشت، کوله بار تجربست
yahoo_4.gif
) صحنه های 3D خوب بودند و اما داستان...
مثل بقیه فیلم های آمریکایی میخواست قدرت و عظمت ارتش خودش رو نشون بده! با اغراق کردن البته.مثلا اینکه آمریکایی ها چقدر اخبار رو دنبال میکنند و چقدر میهن پرست اند و تعصبی؟!
که با یه اخبار نگاه کردن میرن عضو ارتش میشن تا با تروریست ها(شیعیان همیشه!) بجنگند
.درست مثل فیلم Black Hawk Down و بسیاری فیلم های این سبکی پر از تحریفات تاریخی بود و همیشه سعی داشته بگه که مسلمونا کلا چقدر بی رحم و وحشی اند و آمریکایی ها چقدر دل نازک و دل رحم اند
yahoo_23.gif

هدف فیلم هم تقویت روحیه وطن پرستی، نمایش نیروهای زبده ی آمریکایی و از همه مهم تر قهرمان پروری بود که موفق هم شد.
در کل از همه ی این چیزا بگذریم فیلم باارزشی بود و توصیه میکنم نگاه کنید

7/10

مگه فیلم جنگی های ایران در مورد شکوه و قدرت ارتش استرالیا ساخته میشن؟!
در ضمن فکر کنم زیاد با فرهنگ ایالت های مختلف آمریکا آشنایی نداری ، این آقایی که تو این فیلم اینطوری با یه اخبار جوگیر شد ، بچه تگزاس بوده ، به معنای کلمه بچه جنوب بوده ، من الان صدا بردار و میکسر موزیک تگزاسی میشناسم 25 سالشه از اون کله خر تره ، شبا بدون شاتگان زیر بالشتش خوابش نمی بره!
اینجور آدمایی که انقدر وحشتناک غیرتی و وطن پرستن اون طرفا خیلی زیاد پیدا می شن ، اصلا و ابدا چیز دور از ذهن و بزرگ نمایی شده ای نیست!
دشمن اصلیشون هم که گروه القاعده بود ، این گروه هم سنی هست و اتفاقا دشمن خونی شیعیان!
درسته آمریکا کلا خیلی حرف مفت زیاد میزنه ، خیلی خودشو میخواد خوبه نشون بده و همه ی سیاست هایی که میدونیم رو داره ولی دلیل نمیشه وطن پرست واقعی نداشته باشه و جون دادن سربازاش واسه کشورشون رو چیز بی اهمیتی بدونیم.
دلیل هم نمیشه بخاطر اختلاف عقیده ، ارزش فنی/هنری فیلم رو زیر سوال ببریم و نمره کم کنیم ازش ،منظور این نیست که حتما فیلم خوبیه ، ولی اینجور عقاید ، دلایل منطقی ای برای نمره کم کردن نیستن.
 

susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
Fast and Furious 7
6/10

اگر یک فیلم اکشن با صحنه های خالی بند جذاب در حد فیلم های هندی ببینید، این فیلم از دست ندید :|
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
استراحت مطلق

10 / 1


قبل از هر چیز باید بگم "استراحت مطلق" یکی از مزخرف ترین فیلم هایی بود که تو این چند ساله دیدم. از نظر من یکی از بدترین فیلم های این چند وقت اخیر سینمای ایران بود و واقعا سابقه نداشت از دیدن هیچ فیلمی اینقدر مشمئز بشم! فکر میکنم مشکل اصلی فیلم هم فیلنامه بشدت بی سر و ته آبکیش هست که کارگردانی صرفا قابل قبول کاهانی هم نمیتونه هیچ رقمه نجاتش بده.

از اینجا به بعد چیزهایی که نوشتم حاوی اسپویل داستانی هست و اگه هنوز فیلم رو ندیدید (که در این صورت واقعا بهتون تبریک میگم!) و قصد دارید ببینیدش بهتره که بیخیال خوندن ادامش بشید.

همونطور که گفتم بنظر من مشکل اصلی استراحت مطلق فیلنامه فوقالعاده بدش هست. یک فیلم بدون داستان، بدون شخصیت، بدون آغاز واقعی، بدون میانه، بدون خلق کشمکش، بدون پایان و گره گشایی. استفاده بیجا و بی دلیل از فلش بکی که هیچی به فیلم اضافه نمیکنه، شخصیت های اضافه و قابل حذف و ... فیلنامه هیچ آغاز و میانه و پایان مشخصی نداره. شروع مثلا هیجان انگیز و پرتنش و پایان باز چیزی هست که مثلا فیلنامه نویس و کارگردان میخواستن خلق کنن اما تنها چیزی که بهش رسیدن خلق یک چیز آشفته و درهم هست. تا جایی که فکر میکنم فیلم تبدیل به مجموعه ای از سکانس ها شده که خیلی هاشون اضافه هستن و حذفشون از فیلم هیچ تغییری ایجاد نمیکنه. همینطور شخصیت ها. شخصیت ها توی این فیلم برای پیشبرد داستان و یا طرح ماجرا خلق نشدن. بلکه بیشتر انگیزه ای برای گرفتن یه سری سکانس/پلان صرفا خوب هستن تا عطش کارگردان برای ساخت چنین فرمی ارضا بشه!

بهترین نمونه مجید صالحی هست. ایشون هیچ نقشی در پیشبرد داستان نداره. به معنی واقعی کلمه اضافس! و انگار فقط و فقط وچود داره تا یکی از معدود سکانس های خوب فیلم شکل بگیره. جایی که با بابک حمیدیان دارن حشیش میکشن و به بدبختی هاشون میخندن. یا فریده فرامرزی. ایشون هم نقشش از یک زن غر و غرو بیشتر نمیره و تنها نقش واقعی که تو فیلم داره محرکی برای شروع بازی های خوب عطاران هست. یعنی فریده فرامرزی فقط هست تا حرص عطاران رو در بیاره و ایشون هم با بازی خوبش یه سری سکانی تاثیر گذار در بیاره.

خود بابک حمیدیان به شدت مجهوله. تا جایی که اصلا معلوم نیست فاز این بشر چیه؟ چرا این همه زن سابقش براش مهمه؟ حساسیتش برای چیه؟ چرا همش دعوا میکنه؟ چرا وحشیه؟ داستان کانادا رفتنش چیه؟ چرا کار نمیکنه؟ چرا موتورش رو فروخت؟ هیچ توضیحی در مورد هیچ کدومشون داده نمیشه. شاید کارگردان وظیفه جواب به همه این سوالات رو به عهده خود مخاطب گذاشته اما این شدنی نیست! من نباید بعد دیدن فیلم بشینم در مورد بنیادی ترین چیزهای مربوط به شخصیت محوری داستان خیال پردازی کنم و برای خودم آسمون ریسمون ببافم تا بلکه به یک معنی برسم! وضعیت شخصیت اصلی یعنی ترانه علیدوستی هم زیاد بهتر نیست. معلوم نیست این شخصیت چرا اینقدر بیزبونه؟ چرا اینقدر زلیله!؟ و اینکه اصلا شخصیت اصلی نیست! بلواقع هیچ کنشی نداره که داستان رو ببره جلو و البته بگذریم که عملا داستانی وجود نداره و ....

مشکل بعدی نبود داستان و مهم تر از همه کشمکش هست. البته مثلا تو داستان کشمکش زیادی وجود داره. بین بابک حمیدیان با ترانه علیدوستی و عطاران. اما اینا یه سری جار و جنجال و داد بیداد بیشتر نیستن. کشمکش واقعی زمانی بوجود میاد که ما نیازهای شخصیت رو بدونیم. ان نیازها ماجرا بوجود بیان و موانع تولید شده کشمکش ایجاد کنن. اما طبیعتا وقتی ما هیچی از نیازها و هدف شخصیت ها نمیفهمیم هیچ ماجرای واقعی هم بوجود نمیاد و کشمکشی هم نیست. شاید تنها چیزی که یکم معلوم میشه نیاز ترانه علیدوستی به پول هست. برای زندگی تو تهران که انم باز خیلی مشخص نیست برای چی امده تهران، اگه رفته چرا رفته، مشکل چی بوده و ....

مشکل جدی تر فیلم باز به نظر من حرفی هست که کاهانی و قطبی زاده با نوشتن و کارگردانی این فیلنامه سعی در گفتنش داشتن. هدف کارگردان نقد وضعیت بد زنان تو جامعه ما هست. اما اینکار رو بدترین شکل ممکن انجام دادن. انها برای اینکه بگن زن ها مظلومن امدن یه زن به قایت احمق و بی دست و پا و بی زبون خلق کردن. کسی که از بس بی عرضس به هیچ وجه حس همدردی رو در مخاطب ایجاد نمیکنه و بجای اینکه مخاطب با دیدنش به فکر فرو بره بیشتر حرص میخوره! مثلا میخوان بگن تو این جامعه زن ها تنها راهی که دارن اینه که برن بمیرن و واقعا میان علیدوستی رو آخر فیلم به احمقانه ترین شکل ممکن میکشن! انصافا حال بهم زن تر از این؟ علیدوستی یک زن آسیب دیده از جامعه نیست. و تصویری که میسازه یه پرتره خوب از یک زن قابل قبول نیست. زمانی میشه در مورد این مفاهیم صحبت کرد که درست پیاده بشن. مثلا شخصیت اصلی تا جایی که ممکنه قوی باشه، درست فکر کنه، درست تصمیم بگیره، درست عمل کنه اما فساد جامعه و مرد سالاری (مثلا) باعث بشه کار به جایی نبره و شکست بخوره. این خوبه. چون میتونی بپذیری به زن ضلم شده. اما زن فیلم استراحت مطلق بی عرضه و بی دست و پا و زبون بستس. میزاره بهش زور بگن. به راحتی کم میاره. تسلیم میشه. و در آخر میمره! من چطور باید با این شخصیت همدردی کنم؟ و بدتر اینکه بهش حق بدم؟ من فقط از چنین آدم ضعیفی متنفر میشم! بابک حمیدیان هم همینطور. انقدر الکی و بی دلیل زور میگه که میره رو مخ! چرا باید یه مرد به زن سابقش بگه نباید تهران زندگی کنی و باید برگردی دامغان؟ انم تو شرایطی که آه در بساط نداره؟ چرا یک کلمه یکی نمیگه چرا؟ چون مرد ها عوضی هستن و به زن ها ظلم میشه؟ چون تهران نمادی از اجتماعی هست که مردها فکر میکنن زن حق ورود به ان رو نداره؟ چرا باید این مفهوم اینفدر بد منتقل بشه؟ فریده فرامرزی کیه؟ نماینده زن هایی که با این مردها همراه میشن و باقی همجنس هاشون رو تشویق میکنن تا از فعالیت در اجتماع کناره گیری کنن. البته مثلا. اما آیا تو فیلم هم همین هست؟ یا فقط یه زن غر غرو نمایش داده میشه؟

من فکر میکنم حرف فیلم خیلی گنده تر از دهنشه! و فقط ادعا میکنه میخواد حرف بزنه! و صحبت درباری مفهوم فیلم با این شرایط خنده داره! یه فیلم اول باید داستان بگه، اول باید شخصیت داشته باشه، اول باید ساختار داشته باشه و در لایه اصلی بتونه مخاطب رو جذب کنه، بعد دم از مفهوم و فلسفه بزنه! بگذریم.

در کل از نظر من استراحت مطلق فیلم بشدت بدی هست. فیلم فرم بدی نداره. اگه تک تک به سکانس ها و خصوصا تخصص اصلی کاهانی یعنی خلق سکانس/پلان های طولانی نگاه کنیم هر کدوم از این اجزا به تنهایی بد نیستن. مشکل اصلیش نبود فیلنامه هست. فیلنامه ای که ضعیف یا بد بودنش باعث میشه همه چیز بره رو هوا و بین اجزای فیلم هیچ وحدت و ارتباطی شکل نگیره. به راحتی میشه بیشتر صحنه های فیلم رو حذف کرد بدون اینکه آسیبی به کل فیلم وارد بشه (جز اینکه زمانش کوتاه میشه!) من از کاهانی انتظارم خیلی بیشتر بود.
 
آخرین ویرایش:

barneysawyer

کاربر سایت
Feb 28, 2012
1,728
نام
nucky thompson
AVENGERS AGE OF ULTRON

عالی بود . من زیاد از قسمت اول آونجرز خوشم نمیاد و به نظرم لایق اون همه هایپ نبود . ولی این قسمت خیلی بهتر شده . فیلم شخصیت پردازی نصفه نیمه داره که زیاد مشکلی نیست چون اکثر کاراکتر ها یکی دو تا فیلم جدا دارن که وظیقه ی کاراکتر پردازی رو انجام میده. طنز فیلم هم به اندازه است نه مثل قبلیه چپ و راست کمدی داشته باشه . کاراکتر اولترون پرداخت خیلی خفنی نداره ولی باز نسبت به ضدقهرمان های فاز دو (و تا حدیم فاز 1 ) شخصیت جذاب تر و قوی تری داره . البته بماند که صدای جیمز اسپیدر عزیز توی جذاب شدن کاراکتر نقش بسزایی داره البته اگه بلک لیست رو دیده باشید . جالبی اش اینجاست قبل دیدن فیلم فکر می کردم اولترون قراره ربات بی رحمی باشه که فقط می کشه (یکی از خصوصیات کاراکتر اسپیدر تو سریال ) ولی سازنده ها طنازی ردینگتون رو هم به اولترون تزریق کردن . بلک ویدو هم حضور مناسب تری داشت . هاوک آی هم از نخودی بودن در اومد. اکشن فیلم عالیه و صحنه های نبرد خیلی کیفیت بالایی دارند . ولی خیلی زیادن و بهتر بود یکم کمتر بشن . نمی دونم ویدون راست گفته و فیلم نسخه طولانی تری داشته (ساخته یا نه که به زودی در نسخه ی بلوری فیلم کامل رو ببینیم ) ولی الان از پتانسیل های بعضی کاراکتر ها درست استفاده نشده . مثل استراکر یا تا حدی دوقولو ها. ولی در هر حال آونجرز دو شاید ضعف هایی داشته باشه ولی فیلم بزرگ و دیدنی است که برای کمیک دوستان و تخیلی دوستان یک خوراک کامل است .

امتیاز 8/5 از 10
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر