Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

hosseincode

کاربر سایت
Dec 15, 2007
832
Carrie - 2013

برای یه بعد از ظهر بعد از کلی درس خوندن و امتحان دادن که حال و حوصله فیلم سنگین از نظر محتوی نیست، بد نبود! ولی هنوزم بهترین فیلم با محوریت Telekinesis که دیدم یه فیلم نه چندان معروف به نام Chronicle هست که سال 2012 اومده بود.
 

bthegame

کاربر سایت
Dec 1, 2013
324
Now you see me هرکی ندیده ببینه واقعا فیلمش حرف نداره
امروز Riddick رو دیدن اینم خیلی باحال بود از 10 بهش 7/8 میدم

ارسال شده از GT-I9003 با استفاده از تپاتالک 2
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,373
نام
Majid
bad_grandpa_us.jpg.400x0_q100_upscale.jpg


Jacka*ss Present
BAD GRANDPA: 8/10

واقعا عالی بود!
در کل فیلم محسوب نمیشه که بشینی ببینی! من زدم تمام تیکه هاشو دو بار نگاه کردم! یعنی اشک تو چشمام جمع شد از خنده! 3 نفری داشتیم میدیدیم هر کدوم یک گوشه از خونه افتاده بودیم از خنده :))
مخصوصا تیکه آخرش یعنی حرف نداشت!
این همه فیلم طنز توی 2013 پخش شد هیچ کدوم به گرد پای این نمیرسیدن :D مدت ها بود سر یک فیلم اینقدر نخندیده بودم!

اگه واقعا جنبشو دارین و دنبال یک طنز محشر هستین این حرف نداره و برای دوستان (سخیف) دوست عالیه :))

اوه توی این تیکه که دیگه رسما دیگه نفهمیدم کجام :)) :)) عالی بود!
rain.jpg
 

EL CHE

کاربر سایت
Mar 5, 2012
858
نام
میـرعلی
"هیس؛ دختر ها فریاد نمی زنند ! "
کاور فیلم :
his.jpg
بیشتر احساس کردم وقایع یه دادگاه جنایی بازگو میشه .
موضوعی که درخشنده بهش پرداخته بود ، اونقدر ها بدرد یه فیلم داستانی نمی خورد ؛ یا شایدم پرداخت مناسبی نبود به مقوله کودک آزاری .
6.5/10
 
آخرین ویرایش:

pouryaps3

کاربر سایت
Aug 29, 2009
576
نام
پوریا
بعد من یه سوالی دارم، وقتی این پیش فرض رو داریم که "تمامی منتقدها" و "تمامی و سایت ها و بلاگ های مربوطه" کاملا از روی قصد و غرض دارن نمره میدن، زمینه بحث فنی هم که به حمدالله فراهم نیست و تنها چیزی که به عنوان ملاک میمونه "سلیقه شخصی" ه، بهتر نیست سر این بحث کنین که "رنگ ارغوانی" بهتره یا "رنگ زرد"؟ الان یعنی این افرادی که از این فیلم ها تعریف میکنن، واقعا از فیلمه خوششون میاد یا فقط دارن ظاهر سازی میکنن؟

من نگفتم همه منتقد‌ها این‌جوری هستن. گفتن نظر جمع همیشه درست نیست و بعضی وقت‌ها ممکنه اشتباه باشه. این رو قبول نداری که بعضی سایت‌ها و مجلات یه سری سیاست دارن؟ من تو پستم گفتم این نظر منه و فقط دارم نظرم رو می‌گم. هرچند نظر من این باشه که نظر شما درست نیست.

این یعنی چی اونوقت؟!! یه ملودرام خانوادگی چرا باید چیز بدیعی داشته باشه؟ چنتا از فیلمایی که در طول یک سال ساخته میشن با این معیار قلابی نیستن؟!

وقتی فیلم به اندازه کافی ببینید خیلی راحت می‌شه تشخیص داد. می‌شه فهمید که کارگردان به چیزی که نوشته اعتقاد داره یا فقط ظاهر‌سازی می‌کنه. مثلاً "گذشته" چه دلیلی داشت که توی پاریس اتفاق بیفته؟ آیا فرهادی اصلاً پاریس زندگی کرده یا آشنایی با کشور فرانسه داره؟ بازیگر ایرانی باید فرانسوی با لهجه‌ی تقریباً ب حرف بزنه؟ ادای پولانسکی که Brody رو مجبور می‌کنه که پیانو زدن یاد بگیره رو داره در میاره؟ چی هست قضیه؟ یا تو جدایی،‌ پدری که سر جمع 5 دقیقه هم تو کل فیلم ندیدیم و اهمیتی تو روند داستان و تاثیرپذیری شخصیت‌ها نداشته چجوری باعث می‌شه که من گریه کنم؟ احتمالاً اگه من هم مثل کلاری سر صحنه‌ی فیلمبرداری همون‌جا به صورت زنده می‌دیدم گریه‌ام می‌رفت، اما از اول بشینی فیلم رو ببینی نه. چون دلیلی نداره. یا اصلاً فیلم درباره‌ی چی بود؟ جدایی؟ مهاجرت؟ این که جامعه دروغ‌گو شده؟ تا اواسط فیلم خوب پیش می‌ره، اما یهو خراب می‌شه. خودش رو گم می‌کنه. مثل آخرای فیلم‌های دیگه‌ی فرهادی.

1.معنای اسکار رو درک کنید لطفا، اسکار تقریبا هیچوقت به بهترین فیلم ها داده نمیشه (بگذریم که انتخاب جدایی یکی از انتخاب های محبوب اسکار بود، هم بین مردم، هم بین منتقدا هم تو خود Industry)
2.چنتا کارگردان در طول تاریخ داشتیم که هر فیلمشون نسبت به فیلم قبلشون پیشرفت داشته باشه؟ یا دائم در حال تغییر باشن؟ با این استدلال ها میشه از ایناریتو گرفته تا اندرسون (اندرسون دلقک نه PTA) تا ملیک رو کوبید.
شما چنتا منتقد درست حسابی میشناسی که الان در قید حیات نیستن؟ حتما آرتور نایت لابد؟
اما امسال ببینید گذشته که CیاC نیست اصلاً اسکار می‌بره یا نه.


1- آهان! دقیقاً اون طور گفتم که این رو زبان شما یا هر کس دیگه‌ای که می‌خواست جواب من رو بده بشنوم. :d پس خود شما هم اعتقاد داری که اسکار ارزشی نداره و لزوماً بهترین فیلم‌ها جایزه نمی‌گیرن؟ خب منم می‌گم که فیلم‌های خوبی اون سال بودن که لیاقتشون بیشتر از جدایی بود. حالا اون یه عده‌ای که بعد از گرفتن اسکار جدایی رو رفتن ببینن رو حساب نمی‌کنم.

2- چرا فکر می‌کنی کارگردان‌ها پسرفت داشتن؟ چرا اون‌هایی که کارهاشون بهتر شده (یا در همون حد مونده)، مثل هیچکاک یا برگمان، جاودانه شدن؟ چرا وودی آلن از Annie Hall و منهتن می‌رسه به فیلم متوسطی مثل Midnight in Paris یا افتضاحی به نام To Rome With Love؟ چرا برگمان تا چند سال قبل از مرگش فعالیت داشت؟ برای این که این‌ها دغدغه‌شون فیلمسازی هست. فیلم نسازن زندگیشون نابود می‌شه. هدفشون هست. منتقد خوب هم منتقد مرده هست! :d الان حضور ذهن ندارم چون خیلی وقته نقد کسی رو نمی‌خونم. وقتی میام می‌گم در Shining به داستان خوب پرداخته نشد و نوضیح مناسبی در رابطه با عکس سکانس آخر و اون دو تا آدم که توی لباس عروسکی بودن داده نشد، فقط نظر من نیست. وقتی می‌گم سکانس تبر نیکلسن تو همین فیلم در یکی از فیلم‌های victor sjostrom که خیلی وقت پیش ساخته شده وجود داره نظر من نیست.

1. یعنی "جدایی" سیاسی بود؟!
2. "گذشته" خیلی وقته که مشخص شده که شرایط بردن اسکار رو نداره.

1- جدایی از نظر یک ایرانی فیلم سیاسی نیست، ولی از نظر مدیایی که کشور‌های ME رو می‌کوبه و بد جلوه می‌ده فیلم خوبی برای بد نشون دادن جامعه بود. سیاسی نبود ولی نقشی که ایفا کرد مثل آرگو بود تقریباً. مثل فیلم‌های کیارستمی. البته من مشکلی باهاش ندارم چون اکثر اوقات حقیقت رو می‌گن این دو تا کارگردان، اما این که باعث می‌شه فیلم‌های دیگه کمتر دیده بشن من رو ناراحت می‌کنه.

2- خب همین دیگه. این "شرایط" چی هستن؟ :d این که تو ایران اتفاق نمی‌افته؟ فیلم سیاهی نیست؟ اسکار پسند نیست؟ اگه می‌شه توضیح بدی ممنون می‌شم.

ضمن اینکه شوخی، ولی:

یه دو تا مثال می‌زنم، دیگه حرفی ندارم. :d

Léon

IMDB: 8.6
Metacritic: 64
Rotten Tomatoes: 79


Fight Club

IMDB: 8.9
Metacritic: 66
Rotten Tomatoes: 81

البته Fight club که اوایل عرضه به هیچ وجه ازش استقبال نشد و فروش کمی هم داشت. طبیعتاً نمرات هم شاید تغییر کرده باشه ولی خب. چرا این دوتا فیلم از نظر مردم یکی از بهترین فیلم‌های دنیا هستن اما منتقد‌ها حسابی از خجالتشون در اومدن؟ یا ارزش بتمن و Inception (که ایده‌اش کپی بود) از فیلم‌های فلینی و هیچکاک بیشتره؟ Avengers تو این لیست 100‌تایی IMDB چیکار می‌کنه؟ سلیقه‌ی مردم داره روز به روز بدتر می‌شه. اصلاً منظورم با شما نیست، صحبتم در رابطه با موضوع عامه پسندی بود که بالاتر اشاره کرده بودید. وقتی این روز‌ها که کمتر کسی فیلم‌های قدیمی رو نگاه می‌کنه و اسم victor sjostrom و فیلم‌هاش کمتر به گوش کسی خورده، چه انتظاری می‌شه داشت؟

با تمام این‌ها من به فرهادی حس خوبی دارم و معتقدم که تازه شروع کارش هست. در واقع این‌ها فیلم‌های تمرینیش هست. امیدوارم اشتباهات فیلم‌هاش رو بررسی کنه تا فیلم‌های بهتری بسازه.

کلا در بین منتقد های ایرانی فراستی یکی از احمق ترین ها به شمار میاد که امیر پوریا یه بار از دستش تو یه مباحثه سر به بیابون گذاشته بود.منظروم اینه که با مخالفت با واضحات همیشه باکلاس نمی شیم..




من نه طرفدار فراستی هستم نه مخالفش. یک سری از نقد‌هاش رو خوندم که خوب بودن. یک سری رو هم که ترجیح می‌دم به خاطر نیارمشون! ولی حرف حساب می‌زنه بعضی مواقع. مثلاً در رابطه با فیلم‌هایی که به پیشنهاد دولت ساخته می‌شن و خواستار جدا کردن سیاست از فیلم. مثلاً منتقد می‌خوای مثل این شبکه‌های ماهواره‌ای که بیان تو نقدشون داستان فیلم رو خلاصه کنن یا نهایت دانششون این باشه که بیان بگن "داستان خیلی خوب بود"؟ نخیر. اون موقع که فراستی درباره‌ی هیچکاک داشت مقاله جمع می‌کرد هنوز ما نبودیم. بازم می‌گم من طرفدارش نیستم،‌ روحیه‌ی منفی داره و زیادی فیلم رو می‌کوبه، ولی حرف حساب هم کم نزده. همین فراستی اسکار گرفتن آرگو و جدایی رو پیش‌بینی کرده بود قبل از این که یک سری به خاطر این که فقط فیلم اسکار گرفته برن ازش تعریف کنن. البته بازم می‌گم جدایی تا اواسطش خوب بود ولی آخرش داستان معلوم نشد به کجا می‌ره (پایانش رو نمی‌گم، مسیرش رو می‌گم).

اگه جایی فکر کردی که من دارم می‌گم نظر من درسته نادیده بگیر. لحنم شاید این طور به نظر بیاد ولی راستش رو بخوای من خودم از این که یکی بگه نظر من درسته خوشم نمیاد. :d نظر شما هم محترم هست.

نامه‌ی برگمان به آکادمی:

As Smultronstället (Wild Strawberries) didn’t compete for "OSCAR" I think it is wrong to nominate the picture and therefor [sic] I want to return the "CERTIFICATE OF NOMINATION".

I have found that the "OSCAR" nomination is one for the motion picture art humiliating institution and ask you to be released from the attention of the jury in the future.


 
آخرین ویرایش:

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,373
نام
Majid
پدری که سر جمع 5 دقیقه هم تو کل فیلم ندیدیم و اهمیتی تو روند داستان و تاثیرپذیری شخصیت‌ها نداشته چجوری باعث می‌شه که من گریه کنم؟
منظورت یعنی همون پدربزرگس؟ :|
کل داستانو اون تغییر داد بعد تغییری تو روند داستان ایجاد نکرده ؟ :D

زنه میاد تا پدره رو برگردونه ماشین میزنه بهش!
یا اصلا اگه پیرمرده نمیبود اصلا اون زنه هم وجود نداشت که بیاد از پدره مواظبت کنه :D
 

Karchect

hardcore will never die, but you will
کاربر سایت
May 26, 2010
4,989
نام
کیان
Broken Flowers - 2005


یکی از بهترین کارای jarmusch که من به شخصه خیلی دوستش دارم
فیلم در مورد یه مرده که توی سالهای آخر میانسالیه، گذشته خیلی شلوغی داشته توی روابط عاطفی و هنوز هم روابطی داره ولی نه به شادابی گذشته و هنوز هم مجرده
اپنینگ فیلم خیلی خوب و سریع یه مرد رو نشون میده که هر چقدر توی کار و درآمد موفق بوده ولی به هیچ عنوان نتونسته توی زندگی و تشکیل خونواده موفق باشه، بازی عالی bill murray و اون صورت سرد و نگاه عاجزانه و عضلات افتاده ـش خیلی شیک و تمیز گویای داستانه
توی همین وضعیت داره سیر میکنه که یهو یه نامه عجیب براش میاد و باعث میشه اون به دنبال گذشته ـش بره...
توی روایت داستان علی رغم اینکه کلیت موضوع و شخصیت پردازی don میتونه غم انگیز باشه واسه بیننده، ولی با یه سری نکات خیلی ریز مثبت و فان سعی شده امیدواری رو به بیننده منتقل کنه
سکانس آخرش خیلی عالی کار شده بود، اونجا که دان به پسره اون چیزی که دوست داره واقعیت داشته باشه و از زبون پسره بشنوه رو میگه: "میدونم تو حس میکنی من پدرتم ولی.." و بعد از اینکه پسره فرار میکنه چند تا چرخش گیج و 360 درجه به اطراف میندازه و دوباره حس خوبی رو به اولین پسری که میبینه پیدا میکنه، صحنه آهسته و نگاه خیره دان و پسره به هم این حس رو درست به همون قدرت مورد قبلی توی بیننده هم ایجاد میکنه، که آدم حس میکنه این مورد دیگه میتونه خودش باشه!
یعنی خیلی عالی حس یه آدمی که خلائی توی زندگیش داره رو به آدم منتقل میکنه، که تا چه حد آدم بواسطه این ضعف میتونه احساسی و بی منطق فکر کنه و به همه موارد موجود واسه نجات خودش چنگ بندازه

10
 

pouryaps3

کاربر سایت
Aug 29, 2009
576
نام
پوریا
منظورت یعنی همون پدربزرگس؟
:|
کل داستانو اون تغییر داد بعد تغییری تو روند داستان ایجاد نکرده ؟
:biggrin1:

من از نظر گریه کردن نادر می‌گم. از نظر شخصیت‌پردازی می‌گم. اگه بخوای با استدلال شما پیش بریم می‌تونیم بگیم اگه قضیه‌ی مهاجرت نبود این دو تا از هم جدا نمی‌شدن و در نتیجه خود نادر از پدرش مواظبت می‌کرد. اصلاً وقتی یکیشون موافق با مهاجرت نبود پس چرا ادامه دادن؟

یه مثال می‌زنم از Autumn Sonata. اگه ندیدی بازش نکن. :d

وقتی که انگرید دخترش رو ترک می‌کنه، باعث مریض شدنش می‌شه. وقتی بعد از چند سال بعد می‌گرده می‌بینه که اون یکی دخترش از اون مواظبت می‌کنه. اینگرید حتی نمی‌خواد دخترش رو ببینه، چون باعث رنجش می‌شه. دخترش موقع درد و رنج خواهرش رو صدا می‌زنه نه مادرش رو، چون مادرش بی‌تفاوت بوده و دائماً در حال سفر. این‌جاست که درگیری بین مادر و فرزند پیش میاد و تمام خاطرات گذشته مرور می‌شن. اگه دختر مریضش نبود شاید هیچ‌وقت Liv جرئت یا بهانه‌ای پیدا نمی‌کرد تا حرف دلش رو به مادرش بزنه. به این می‌گن تغییر. این طوری شخصیت‌ها دچار تحول می‌شن. وگرنه پدری که عین جنازه می‌مونه، چه تاثیری داره؟ بله من هم موقع دیدن این سکانس گریه کردم. ولی نه به خاطر منطقی بودنش. به خاطر این که یاد پدربزرگم افتادم که شبیه همین وضعیت براش اتفاق افتاده بود. حالا تکلیف اونایی که پدربزرگشون قبلاً فوت کرده چیه؟ :d من فکر می‌کنم کلاری هم به خاطر تجربه‌ی شخصیش گریه کرد نه از داستان‌پردازی.
 

Elvish Hero

Channeling La Masia
کاربر سایت
Sep 23, 2005
4,143
من نگفتم همه منتقد‌ها این‌جوری هستن. گفتن نظر جمع همیشه درست نیست و بعضی وقت‌ها ممکنه اشتباه باشه. این رو قبول نداری که بعضی سایت‌ها و مجلات یه سری سیاست دارن؟ من تو پستم گفتم این نظر منه و فقط دارم نظرم رو می‌گم. هرچند نظر من این باشه که نظر شما درست نیست.
من حرفم رو در جواب این گفتم:
اینا دستشون تو جیب کمپانی هاس!کمپانی رقیب فیلم بسازه،سریع یه طومار چرتو پرت مینویسن دربارش و تهش یه متای پائین بش میدن. کمپانی خودی بسازه،سریع یه کتاب دربارهٔ عظمت این اثر تاریخی‌ و جاودان مینویسن!
وگرنه در مورد نظر جمعی یا اصلا انتقال اشتباه این نظرات جمعی (نمره هایی که متاکریتیک از ریویو ها استخراج میکنه معمولا استنباط خودشه و کمتر منتقد درست درمونی از 100 نمره میده این روزا!) یا سیاست های بعضی رسانه ها شکی نیست.
مثلاً "گذشته" چه دلیلی داشت که توی پاریس اتفاق بیفته؟ آیا فرهادی اصلاً پاریس زندگی کرده یا آشنایی با کشور فرانسه داره؟
این ایرادی بود که فراستی هم گرفته بود:D در هر صورت یه سری از اتفاقایی که تو فیلم نشون میده (اکثرا اتفاق های خیلی ریز) خیلی با نُرم جامعه نیمه سنتی ایرانی همخونی نداره، حالا اینکه چرا پاریس رو انتخاب کرده به جای لیون یا برلین نمیدونم، ولی در هر صورت این فیلم به این شکل اگه توی تهران ساخته میشد خیلی انتزاعی میشد.
یا تو جدایی،‌ پدری که سر جمع 5 دقیقه هم تو کل فیلم ندیدیم و اهمیتی تو روند داستان و تاثیرپذیری شخصیت‌ها نداشته چجوری باعث می‌شه که من گریه کنم؟
اولا که ارزش کار فرهادی تو مخلوط کردن ملودرام با حس تعلیقه، پس خیلیم نیازی نیست که حتما بحث گریه کردن پیش بیاد:D دوما تو اون صحنه خاص بیشتر به نظرم میخواست مصیبت های مختلف زندگی پیمان معادی رو نشون بده تا بدبختی باباهه!
یا اصلاً فیلم درباره‌ی چی بود؟ جدایی؟ مهاجرت؟ این که جامعه دروغ‌گو شده؟ تا اواسط فیلم خوب پیش می‌ره، اما یهو خراب می‌شه. خودش رو گم می‌کنه. مثل آخرای فیلم‌های دیگه‌ی فرهادی.
بازم اولا که دلیلی نداره هر فیلمی که ساخته میشه یه موضوع خاص رو هدف قرار بده و اونو تحلیل کنه.
همیشه میشه سری مفهوم خیلی کلی مثل "زوال ارزشهای مدنی" یا همچین چرندیاتی رو واسه خیلی از فیلما استفاده کرد:D ولی بازم میگم، چرا یک ملودرام باید یه مفهومی رو تحلیل کنه؟! به نظرم فرهادی بیشتر قصه گو هستش تا چیز دیگه ای، دنبال مفهوم گشتن تو فیلم فرهادی مثل دنبال مفهوم گشتن تو فیلمای فینچره.
1- آهان! دقیقاً اون طور گفتم که این رو زبان شما یا هر کس دیگه‌ای که می‌خواست جواب من رو بده بشنوم. :d پس خود شما هم اعتقاد داری که اسکار ارزشی نداره و لزوماً بهترین فیلم‌ها جایزه نمی‌گیرن؟ خب منم می‌گم که فیلم‌های خوبی اون سال بودن که لیاقتشون بیشتر از جدایی بود. حالا اون یه عده‌ای که بعد از گرفتن اسکار جدایی رو رفتن ببینن رو حساب نمی‌کنم.
بگذریم که انتخاب جدایی یکی از انتخاب های محبوب اسکار بود، هم بین مردم، هم بین منتقدا هم تو خود Industry
من نمیگم جدایی چون اسکاره برده فیلم خوبیه، من تا قبل از امسال تقریبا 7-8 سالی میشد که شدیدا پیگیر Awards Season بودم و تقریبا مطمئنم که جایزه ها و نامزدی های جدایی اون سال، تو این تقریبا یه دهه گذشته راحت بین 20 تا انتخاب کاملا محبوب و مقبول اسکار بود.
وگرنه یه سری فیلما مثل King's Speech یا Slumdog رو من خودم دوباره امکان نداره ببینم!
چرا فکر می‌کنی کارگردان‌ها پسرفت داشتن؟ چرا اون‌هایی که کارهاشون بهتر شده (یا در همون حد مونده)، مثل هیچکاک یا برگمان، جاودانه شدن؟
یعنی هیچکاک و برگمن همیشه روند کیفی کاراشون صعودی بوده؟! منظور من این نبود که کم کم مغز کارگردان تحلیل بره، منظورم اینه بالاخره هر کارگردانی ممکنه یه سری قدمهای اشتباهی هم ورداره.
من از هیچکاک و برگمن رو هم اگه خیلی بشه 15 تا فیلم دیدم، ولی در مورد اسکورسیزی کاملا این قضیه که بعضی وقتا میزنن تو جاده خاکی رو با پوست و گوشت لمس کردم:D
وقتی میام می‌گم در Shining به داستان خوب پرداخته نشد و نوضیح مناسبی در رابطه با عکس سکانس آخر و اون دو تا آدم که توی لباس عروسکی بودن داده نشد، فقط نظر من نیست. وقتی می‌گم سکانس تبر نیکلسن تو همین فیلم در یکی از فیلم‌های victor sjostrom که خیلی وقت پیش ساخته شده وجود داره نظر من نیست.
در مورد Shining من چون فقط داشتم میترسیدم تو کل فیلم (تنها فیلم ژانر Horror ای هست که به زندگیم دیدم) هیچ نظری ندارم، خیلی فیلم محبوبی هم نبوده برام:D
منتقد خوب هم منتقد مرده هست!
جدا از این‌ها الان چند تا منتقد درست حسابی داریم؟
الان تقریبا یکی از بهترین دوران نقد فیلمه، هم منتقدای قدیمی مثل A.O Scott و مک کارتی فعال هستن(که قطعا دستشون تو جیب هیچ کمپانی ای نیست!) هم منتقدای جوون و بلاگر های خفنی که به معنای واقعی Cinephile هستن، و هم یه آدمی مثل دیوید بوردول هنوز هم اکتیوه که وقتی احساس کنه نیازه، به صورت تخصصی وارد یه فیلم میشه:D
جدایی از نظر یک ایرانی فیلم سیاسی نیست، ولی از نظر مدیایی که کشور‌های ME رو می‌کوبه و بد جلوه می‌ده فیلم خوبی برای بد نشون دادن جامعه بود.
اگه بخوایم فیلمای ایرانی رو که تو دنیا معروف شدن از نظر سیاه نمایی ایران (به هر نحوی) بررسی کنیم، "جدایی" راحت تو ده درصد غیر سیاه نماس:D این رو میتونم قبول کنم که اگه به خاطر کمپین قوی Sony Pictures نبود شاید جدایی اونقدری دیده نمیشد، ولی اینکه چون سیاه نمایی کرده پس تحویل گرفته شده اصلا!
اگه اینطوری باشه "سگ کشی" بیضایی باید سی و دو تا اسکار میگرفت (البته از نظر سیاه نشون دادن، وگرنه حقش بود:D)
مثل فیلم‌های کیارستمی.
این بدبخت که اصلا دیگه ایران فیلم نمیسازه:D
اگه فیلمای فرهادی و کیارستمی سیاه نشون میدن، پس مخملباف و قبادی و پناهی چیکار میکنن؟! تازه اینا تو دنیا معروفن، وگرنه نصف فیلمایی که تو سینما اکران میشد یه مدت در مورد فقر و دختر فراری و اینا بود (البته با مضمون شاد:D)
==================
- خب همین دیگه. این "شرایط" چی هستن؟
هیچی لیست نُه فیلمه اولیه اومد، "گذشته" و نماینده اسرائیل و نماینده عربستان توشون نبودن با اینکه تقریبا همه فکر میکردن حداقل دو تاشون کاندید نهایی بشن.
اسکار بر خلاف چیزی که خیلیا فکر میکنن از سیاست های کلی و اصلی امریکا پیروی نمیکنه (حداقل در حال حاضر، شاید 40 سال پیش مدل دیگه ای بود)، اما خیلی وقتا خود همین هالیوودیا احساس میکنن که باید Politically Relevant باشن یا با trend جامعه و ذهن مردم همراه باشن (که البته اینا هیچ ربطی به اسکار بردن "جدایی" نداره) و واسه همین یه سری جایزه هایی رو میدن که این طرز تفکر پیش میاد که جایزه های اسکار به نوعی از بالا به پایین دیکته میشن.
جایزه بردن "آرگو" هم به نظرم رو همین قضیه بود نه اینکه یه لابی مخفیانه ای باشه که بخواد "آرگو" رو تبلیغ کنه.
=================
البته Fight club که اوایل عرضه به هیچ وجه ازش استقبال نشد و فروش کمی هم داشت. طبیعتاً نمرات هم شاید تغییر کرده باشه ولی خب. چرا این دوتا فیلم از نظر مردم یکی از بهترین فیلم‌های دنیا هستن اما منتقد‌ها حسابی از خجالتشون در اومدن؟
در مورد فیلم فینچر نظری ندارم چون احساس میکنم فیلم اون موقع یه جورایی بحث برانگیز بوده و هیچوقت هم نتونست تو گذر زمان خودشو اثبات کنه به خاطر اینکه کلا سبک فیلمسازی فینچر عوض شد (Se7en و Fight Club در مقابل Zodiac و TSN).
اما در مورد Leon که به نظرم واقعا فیلم ضعیفی بود:D و هر بار که دیدمش آبکی تر و ضعیف تر از قبل به نظرم اومد (البته لئون رو سه بار دیده بودم قبل اینکه سامورایی ملویل رو ببینم، یعنی بحث مقایسه نبوده)
ولی در مورد باقی حرفا موافقم، منم از لیست IMDb حرفی نزدم، حتی همون نمره های متاکریتیک و اینا هم همیشه معیار درستی نیست ولی حداقل از نظر شخصی معیار محکم تریه!
همین فراستی اسکار گرفتن آرگو و جدایی رو پیش‌بینی کرده بود قبل از این که یک سری به خاطر این که فقط فیلم اسکار گرفته برن ازش تعریف کنن.
اینکارو تو همین فروم فکر کنم یه سی نفری کردن:D
نامه‌ی برگمان به آکادمی:
من دفاعی از اسکار و آکادمی ندارم، اما وقتی که یه چیزایی رو تو یه بازه زمانی خاص بررسی میکنین، شرایط اون موقع رو هم در نظر بگیرین. چرا الان یکی مثل فون ترایر اینکارو نمیکنه؟!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر