Alarm
یه داستان ساده. راجع به تلاش یک نفر برای غلبه بر خوابیدن و رفتن به سر کاره. جذابیت بصریش خیلی بالا بود و واقعا از این نظر یکی از بهترین انیمیشن هایی بود که این اواخر دیدم. حتی جزئی ترین آبجکت ها هم کاملا طبیعی و دقیق به نظر میرسیدن. به اضافه رنگ بندی بینظیر. 6.5/10
==
Big Buck Bunny
خیلی دلربا و بامزه بود. یک خرگوش گنده بک و نیمه خل و چل تصمیم میگیره تا یه درس اساسی به 3 تا سنجاب شرور که حیوونا رو اذیت میکنن بده. دلم میخواد این خرگوشه رو تو یه انیمیشن بلند ببینم. خیلی خرگوش باحالی بود
7/10
==
Elephant's Dream
بدک نبود. لااقل از لحاط تکنیک خوب بود. ولی ما میخوایم تو 6-7 دقیقه یه داستان خوب هم ببینیم علاوه بر جنبه بصری. 5/10
==
French Roast / 2008
یه آقای مثلا با پرستیژ بعد از سفارش دادن قهوه میفمه که کیف پولش رو همراش نیاورده و برای حفط آبروش سعی میکنه پول قهوه رو از یکی بدزده
آخرش جالبناک بود. نامزد اسکار هم بوده ظاهرا. 7.5/10
==
Pigeon : Impossible
یه کبوتر با یه جاسوس سیا در میوفته
اینم نسبتا بامزه بود و اتفاق ها خیلی سریع رخ میده توش. 6/10
==
The Backwater Gospel
one of the best horror short animated movie
یه شاهکار بود. اینو حتما برید ببینید. با هر بار اومدن مامور کفن و دفن یکی از اهالی دهکده میمیره و مردم هم به کلسیا پناه میبرن تا کشیش راهنمائیشون کنه.
به صورت زیبا و سمبلیک مذهب رو یه چیز ویرانگر یه تصویر کشیده. از سبک جالبش و تم خشن و تاریکش خیلی خوشم اومد. 8/10
==
Zero
Born into a world of numbers, an oppressed zero discovers that through determination, courage, and love, nothing can be truly something
یکی از بهترین استاپ-موشن هایی بود که این اواخر دیدم. داستان توسط راوی گفته میشه. تو یه دنیایی که همه از 0 تا 9 شماره بندی شده هستن و احترام و ارزششون از طریق شماره ای که از زمان تولد همراهشون بوده مشخص میشه, صفر این بدشانسی رو داشت که صفر بشه! بنابراین همه جا توسری میخوره و از همه جا طرد میشه. تقریبا یک متافور از همین دنیای خودمونه که همه فقط از روی برچسبشون اعتبار و ارزش پیدا میکنن. نه چیزای دیگه.
کاراکتر طرد شده ی zero آدمو یاد binding of isacc مینداخت
. چیز دوست داشتنی ای بود. توصیه میکنم این رو هم ببینید حتما. 8/10
==
Tabula Rasa
راجع به تلاش یک روباته برای نجات یک گیاه. منو یاد وال-ای انداخت. با این حال نسبتا کلیشه بود.
موزیکش هم خیلی زیبا و دپرس بود.
5.5/10
==
The Mighty Hunter
یک سری کله ی بریده شده که شکارچی ها به دیوار نصب میکنن تصمیم میگیرن شکارچیشون رو بکشن!! خیلی جالب و غیرمنتظره بود.
فیل با لهجه ی هندی این وسط از همه خنده دارتر بود
6/10
==
The Lady and the Reaper / 2009
زیبا بود. مبارزه ی بین Death برای قبض کردن روح یک پیرزن و بردنش به اون دنیا و تلاش دکترا برای پس گرفتن روح! که این وسط به درگیری فیزیکی بین Death و دکترا منجر میشه
2010 نامزد اسکار بود. 7.5/10
==
Invention of love
در یک دنیای تمام ماشینی که همه چیز با روغن و چرخ دنده کار میکنه و روحی وجود نداره دو نفر عاشق هم میشن ولی سه نقطه
غم انگیز بود و با موسیقی شوپن غم انگیزتر هم شد. از اونایی بود که بعد از دیدنش عمه ی کارگردان رو مورد عنایت قرار میدین واسه این اندینگ غمناک. 6.5/10