Xbox Quantum Break

l0i3_jhvdo_uvqi.jpg






qvje_جزئیات.jpg



- بازی دارای دو شخصیت اصلی می باشد که نام آنها Jack Joyce و Paul Serene می باشد.
- شخصیت Paul دارای قدرتی بیشتر از Jack می باشد و آن هم دیدن آینده است.
- به جز Jack ، شخصیت دیگر هم قابل کنترل است اما برای مدتی محدود و در پایان مراحل.
- گیم پلی بازی بر اساس شوتر سوم شخص است.
- کاورگیری در بازی وجود دارد اما وابستگی به آن ندارد و شما همیشه مجبور به استفاده از آن نیستید.
- شما می توانید زمان را کنترل کنید اما به صورت محدود. (
عکس)
- کنترل کردن زمان به شما یک قابلیت شش گانه می دهد که آنها شامل Time Stop ، Time Dodge ، Time Rush ، Time Shield ، Time Blast می باشند.شرح در زیر:
» Time Stop: توقف زمان.همه چیز از حرکت می ایستد و تنها کسی که حرکت می کند ، شما هستید.
» Time Dodge: تکنیک انتقال.شما برای صدم ثانیه ای به چند متر دور تر از خود انتقال پیدا می کنید.
» Time Rush: سرعت نور.زمان می ایستد و شما با سرعتی بالا می توانید حرکت کنید.
» Time Shield: سپر محافظ.در مقابل خود یا دشمنتان حبابی به منزله حفاظت از خود می سازید.
» Time Blast: شکست زمان.نقطه ای را انتخاب می کنید و با شکست زمان آن نقطه را تخریب می کنید.
» Time Vison: مانند Detective Mode بتمن، می توانید به محیط اطراف خود مسلط باشید/
- تمام این قدرت ها از ابتدا قابل دسترسی نیست.
- مبارزات تن به تن در بازی وجود دارد ولی تنوع آن هنوز مشخص نیست.
- تخریب پذیری در کیفیت بالایی قرار دارد و برای از بین بردن دشمنان کارگشا هستند. نام سیستم استفاده شده برای تخریب پذیری DMM نام دارد که در فیلم آواتار مانند آن را دیدیم.توضیحات بیشتر در مورد DMM در اسپویلر ...


DMM is a deformation-based fracture system that simulates the physical properties of any material using finite element analysis. If a structure exists - big or small, dense or thin, floppy or rigid - DMM causes it to react in the same way as dictated by reality. For example, wood doesn't simply break along a predetermined seam every time - rather, it bends and splinters into pieces from the point of impact. The same rules apply to any substance imaginable: rubber bends and snaps back into place. Glass shatters. Steel dents and bends. Plastic deforms. DMM can even simulate plants and organic objects through the adjustment of 14 different material physics settings ranging from toughness to volume preservation



DMM has been incorporated into a Maya plugin that can be used to author very high-end destruction scenes. To date, over 20 feature films, commercials and even TV series have had key destruction sequences created using DMM technology



The DMM Playback system allows 3-dimensional animations produced with the DMM plugin to be played back in-game with real-time performance. DMM Playback makes use of GPU-acceleration to minimize CPU overhead



DMM has played a key role in shaping Quantum Break, our vision of next-gen entertainment. We have been able to simulate complex scenarios on a scale that hasn't been possible before and then allow players experience them in real time. "Can't wait to show the world more of what we're able to do!", said Mikko Uromo, Tech Team Lead at Remedy Entertainment

- صدا گذاری به لطف تکنولوژِی Umbra به صورت سه بعدی ساخته شده است که نظیر آن را در عنوان Witcher 3 تجربه کردیم.
- برای پیاده سازی هر چه بهتر قوانین کوانتوم از دانشمندان علم فیزیک کمک گرفته شده است.
- تمام کات سین های بازی بصورت In-Game می باشد.


اطلاعاتی در رابطه با لایو اکشن

- این مینی سریال دارای 4 اپیزود است.
- مدت زمان هر اپیزود 22 دقیقه می باشد.
- هر اپیزود در پایان هر مرحله نشان داده می شود.
- شما با شخصیت Paul در پایان هر مرحله تصمیمی می گیرید که در بازی و نحوه نمایش لایو اکشن تاثیر خواهد گذاشت.
- لایو اکشن بیانگر اتفاقات از دید Paul می باشد که تماشا نکردن آن لطمه ای به درک داستان نمی زند.
- در آخر ، این مینی سریال همراه با بازی به صورت رایگان عرضه خواهد شد.

kdph_بازیگران.jpg



نام بازیگر نقش در بازی
Shawn AshmoreJack Joyce
Dominic MonaghanWilliam Joyce
Aiden GillenPaul Serene
Courtney HopeBeth Wilder
Marshall AllmanCharlie Wincott
Lance ReddickMartin Hatch
Patrick HeusingerLiam Burke
Mimi MichaelsFiona Miller
Amelia Rose BlaireAmy Ferraro
Brooke NevinEmily Burke
Jacqueline PinolSofia Amaral
Jeannie BoletKate Ogawa
Sean DurrieNick Marsters

ycfq_تصاویر.jpg


بازی :



لایو اکشن:



iljq_تریلر_ها.jpg



میانگین نمرات بازی در سایت Metacritic:

9ow7_gvb1.jpg

 
آخرین ویرایش:

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
سم لیک ادم با تجربه ای هست صدرصد خودش بهتر میدونه چطوری این قابلیت کنترل زمان تو بازی قرار بده که اسون نشه انقدر تجربه داره که بتونه این قابلیت به درستی بزاره تو بازی و استفاده کردن ازش رو ، مثل همون کاری که تو مکس پین کرد
 

sajjad++

کاربر سایت
May 9, 2014
1,862
نام
Sajjad
امیدوارم Time Power ها به مرور و در طول بازی آزاد بشن و جوری نباشه که همون اوایل همه قدرت ها رو به دست بیاریم :D مورد دیگه اینکه تو بازی های شوتر این مدلی دست سازنده بسته هست چون فقط میتونه یه سری دشمن متفاوت تو بازی بزاره ولی برای جلوگیری از تکراری شدن بازی باید یه سری مراحل متفاوت وجود داشته باشه. تو نمایش GC پارسال که یه سری بخش های پلتفرمینگ نشون دادن، اگه بتونن چند تا مرحله هیجان انگیز هم اضافه کنن واقعا عالی میشه، مثلا یه چیزی پشت سر یا جلوی شخصیت اصلی خراب بشه و این بخواد با سرعت این مرحله رو رد کنه. مکانیزمش هم ساده هست، فقط میخواد دکمه A رو نگه داریم و جا خالی بدیم! :D اینجور مراحل میتونن اون حس تکراری شدن مبارزات رو خیلی کمتر کنن چون اگه بخوایم پشت سر هم به دشمن ها شلیک کنیم و از Time Power استفاده کنیم، حتی اگه بهترین کیفیت ممکن رو هم داشته باشه بازم خسته کننده میشه. خلاصه اینکه امیدوارم همون طور که قبلا هم گفتن، از اشتباهات Alan Wake درس بگیرن.

خود سم لیک گفته که جک جویس مثل مرد عنکبوتی،ناگهان متوجه قدرت خودش میشه سعی میکنه که کار با اون رو یاد بگیره و نیرو هایی هم وجود داره که تو طول زمان پدیدار میشن:D
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
Gamescom 2015: Quantum Break's Time-Bending Gameplay Looks Stunning

Gamescom 2015: Quantum Break's Gameplay Looks Stunning


Three stunning exclusive for the Xbox One: Crackdown 3, Quantum Break and Scalebound

Three stunning exclusive for the Xbox One: Crackdown 3, Quantum Break and Scalebound - Gamer-Boom

Quantum Break preview: do we have a timeless classic on our hands?


My first thought is that for an early build of the game, Quantum Break looks phenomenal

Quantum Break preview: do we have a timeless classic on our hands?

- - -ویرایش - - -

توی اون لینکایی که محمد گذاشته یکی از ایراداتی که مترو به بازی گرفته اینه که "وقتی گرافیک بازی اینقدر خوبه اصلا چه نیازی به Live-action هست؟" :d

bfld_untitled.jpg
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
این رمدی مرض داره ؟! اخه یکی بره بگه چه درد و مرضی دارید که تریلرهاتون را به صورت direct feed واسه دانلود نمیزارید باز این بار شاهکار کردند چند ثانیش را گذاشتند واسه دانلود ولی از تریلر کامل خبری نیست . تو کف موندیم تریلرهاشون را به صورت direct feed دانلود کنیم همش باید با کیفیت افتضاح تیوب نگاه کنیم .
اصلا نمیتونم درک کنم که منظور از این کارشون چیه ؟
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
اینطوری که Polygon نوشته کل بازی الان قابل بازی کردن هست:

Quantum Break is already playable from beginning to end, Remedy told us. And to be clear, it looks absolutely gorgeous, if not quite finished.

البته ساخت بازی تموم نشده و دارن پولیش میکنن بازی رو.

How you***39;ll play and watch Quantum Break (and why you shouldn***39;t skip the cutscenes) | Polygon

- - -ویرایش - - -

Quantum Break was one of the most impressive console exclusives since its reveal and it has gotten even better

http://wccftech.com/quantum-breaks-...es-rarity-times-visual-upgrade/#ixzz3i9bnDn6w

- - -ویرایش - - -

In a few words, Quantum Break looks phenomenal.

http://4onegaming.com/quantum-breaks-gamescom-footage-and-tv-trailer

Looking over the gameplay bits and pieces of the trailer beyond the narrative, it called forth games like Dark Sector and Prototype, with interesting visual effects and a realistic aesthetic. The motion capture is especially impressive

http://www.cinemablend.com/games/See-How-Time-Becomes-Your-Ally-Quantum-Break-75967.html



How the TV show in Xbox One exclusive 'Quantum Break' works


http://www.engadget.com/2015/08/06/quantum-break-tv-explained/
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
اینطوری که Polygon نوشته کل بازی الان قابل بازی کردن هست:

البته ساخت بازی تموم نشده و دارن پولیش میکنن بازی رو.
به به ! یعنی یه 8 ماه وقت دارن بازی را پولیش کنند ! دیگه چی بهتر از این .
 
آخرین ویرایش:

.Evanescence.

کاربر سایت
Oct 7, 2011
2,896
اینایی که به تغییر شخصیت اصلی گیر می‌دن همون افرادی هستن که اگر شخصیت لایو اکشن ها رو با شخصیت قابل بازی یکی نمی دیدن میگفت ای سم لیک احمق! انقدر شعورش نرسیده که از یه شخصیت استفاده کنه!
کاری نداشته باشین به اینا :d
من خیلی خوشم اومد از این تغییر.
 

BIGnote

کاربر سایت
Apr 14, 2010
1,040
نام
مجید
GameInformer:
[h=2]Quantum Break Is More Than The Sum Of Its Gameplay And Live-Action Parts[/h]In a behind-closed-doors demo, we got an extended look at Quantum Break that picks up where the Microsoft Gamescom press briefing segment left off. As Lake promised us in our interview, the adventure pieces that are expressed as clever platforming within time stutters are still in place. They look even better than they did a year ago, requiring use of time abilities to surmount. The time distortion aesthetics are even more pronounced, and look sharper and more stylized than I recall. I imagine I'll want to find safe spaces along the way to stop and watch how time is crumbling the environment as it breaks down.

I also saw a live-action scene between two characters that is then mirrored in-game from Jack's point of view. These cross-overs help tie the experience together. If the clever, well-acted bits I saw are representative of how the full 22-minute segments play out, I'm on board.

With a killer cast, including Ashmore, Reddick, Aiden Gillen (The Wire, Game of Thrones), and Dominic Monaghan (The Lord of the Rings), the star power is there. Provided the story and script match, Remedy may have a hit (and a new game genre) on its hands. We'll know for sure when Quantum Break is released on April 5.

http://www.gameinformer.com/games/q...um-of-its-gameplay-and-live-action-parts.aspx
 

BIGnote

کاربر سایت
Apr 14, 2010
1,040
نام
مجید
رمدی برای نورپردازی از یک سیستم GI جدید استفاده میکنه (Multi-Scale Global Illumination) که دستاورد خودشون هست و قراره فردا تو همایش 2015 Siggraph در مورد این سیستم GI صحبت کنن

Abstract: This talk will cover Remedy’s approach to multiscale global illumination in Quantum Break. Firstly, we present an efficient voxel tree structure and demonstrate its applications to world-space global illumination and to automatic specular probe generation
using local visibility analysis. Secondly, to complement the large-scale illumination, we present our screen-space lighting solution which handles small scale ambient occlusion, reflections, and indirect lighting.

Ari Silvennoinen (Remedy), Ville Timonen (Remedy

Ari Silvennoinen is a graphics programmer at Remedy, where he works on research and development of new rendering techniques. Prior to joining Remedy in 2013, he obtained a master’s degree from the University of Helsinki and worked as a principal programmer at Umbra Software for 7 years. His main interests are in global illumination, visibility algorithms and real-time rendering and he has contributions in graphics conferences and journals, including SIGGRAPH, I3D, CGF and EGSR.

Ville Timonen joined Remedy as a graphics programmer in 2014, and has developed screen-space techniques for lighting and shadowing for Quantum Break. Prior to joining Remedy, he received his PhD in computer graphics in 2014 from Åbo Akademi University, Finland. His main interests are in high performance rendering algorithms and computing, and has contributions in graphics journals and conferences including CGF, Eurographics, EGSR, and HPG.

جالبه که این دو برنامه نویس ارشد رمدی بعد از Alan Wake به رمدی ملحق شدن

اوج کار این سیستم رو بنظرم میشه تو قسمت پایانی نمایش جدید دید اونجایی که نورپردازی و زمان و آبجکتها مدام در حال تغییر بود. ولی من شخصا تا خودم اون قسمت رو بازی نکنم نمیتونم قبول کنم Real-time انجام شده باشه:d
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
Abstract: This talk will cover Remedy’s approach to multiscale global illumination in Quantum Break. Firstly, we present an efficient voxel tree structure and demonstrate its applications to world-space global illumination and to automatic specular probe generation using local visibility analysis. Secondly, to complement the large-scale illumination, we present our screen-space lighting solution which handles small scale ambient occlusion, reflections, and indirect lighting.

Ari Silvennoinen (Remedy), Ville Timonen (Remedy

Ari Silvennoinen is a graphics programmer at Remedy, where he works on research and development of new rendering techniques. Prior to joining Remedy in 2013, he obtained a master’s degree from the University of Helsinki and worked as a principal programmer at Umbra Software for 7 years. His main interests are in global illumination, visibility algorithms and real-time rendering and he has contributions in graphics conferences and journals, including SIGGRAPH, I3D, CGF and EGSR.

Ville Timonen joined Remedy as a graphics programmer in 2014, and has developed screen-space techniques for lighting and shadowing for Quantum Break. Prior to joining Remedy, he received his PhD in computer graphics in 2014 from Åbo Akademi University, Finland. His main interests are in high performance rendering algorithms and computing, and has contributions in graphics journals and conferences including CGF, Eurographics, EGSR, and HPG.

خوب با این توضیحات من معتقدم که Remedy به احتمال خیلی خیلی قوی داره از الگوریتمی شبیه به VXGI که چند وقت پیش nVidia با کارتهای با معماری Maxwell 2.0 معرفی کرد استفاده میکنه.
Voxel accelerated Global Illumination یه تکنیک کارآمد برای اعمال نورپردازی GI و AO در گرافیکهای ریل تایم هست، اعمال GI تکنیک خیلی پر هزینه ای به حساب میاد.
خود انویدیا ادعا میکنه برای اعمال این تکنیک از شتابدهنده های سخت افزاری در تراشه های نسل جدیدش استفاده کرده:
Since that time, NVIDIA has been working on the next generation of this technology—VXGI—that combines new software algorithms and special hardware acceleration in the Maxwell architecture.

VXGI | Technology | GeForce

voxel-5.jpg


خیلی بعیده که با منابع محدود سخت افزاری ایکس باکس وان بشه این تکنیک رو اجرا کرد مگر اینکه از شتابدهنده های سخت افزاری استفاده کرده باشن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر