Multi Platform Project Motor Racing

سازنده
Straight 4
تاریخ انتشار
2024
ناشر
Unknown
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
بازگشت نسخه جدید اولین ریسینگ شبیه ساز ساخته شده در دنیا یعنی GTR با پسوند Revival توسط تمامی عوامل قبلی در استودیوی تازه تاسیس straight 4 شامل اعضای slightly mad studios و simbin uk با مدیریت Ian Bell

F4C-nGiXcAApuHj.jpg

Game Name: Project motor racing
Genre: Racing Simulator
Platforms: PS5, Xbox series X|S, PC
Release Date: 2025
Studio: Straight 4
Publisher: Unknown
Engine: Unreal Engine 5​

پس از خریداری شدن SMS توسط codemasters و پس از آن خریداری شدن Codemasters توسط EA، سری Project CARS هنگام ساخت pCARS 4 برای همیشه منحل شد و پشت بند آن یان بل و تیمش باری دیگر از EA شدند و با استودیوی simbin uk که پروژه کنسل شده GTR3 را داشت ادغام شدند و استودیوی Straight 4 را تشکیل دادند. همچنین این استودیو همکاری خودش را با Reiza طبق سابق ادامه خواهد داد
  • بازی ادامه مستقیم GTR 2 خواهد بود.
  • تمامی پیست ها و ماشین ها از GTR2 بازخواهند گشت.
  • طبق گفته بل بازی شامل تنوع زیاد کلاس های مختلف و پیست های زیاد خواهد بود.
  • ادامه همکاری با Reiza
  • شامل چرخه کامل شب و روز و آب و هوای پویا
  • وجود گزارش در replay و ارتباط رادیویی با مهندس مسابقه ای به وسیله AI (مشابه چیزی که تو PC با Crewchief داریم ولی اینبار رو کنسول هم پیاده سازی شده)
  • بازی در مرحله Pre Alpha هستش.



با منتشر شدن اطلاعات بیشتر و معرفی رسمی بازی به روز رسانی خواهد شد​
 
آخرین ویرایش:

Project Motor Racing | True2Track Trailer​


View attachment Project Motor Racing - True2Track Trailer - PS5 Games.mp4

پیستهای تایید شده رسمی یا دیده شده در تریلرها تا این لحظه:

Bathurst - Mount PanoramaAustraliayes
Daytona Road CourseUSAyes
ImolaItalyno - shown in True2Track trailer
InterlagosBrazilno - shown in True2Track trailer
KyalamiSouth Africayes
Lime RockUSAyes
Mosport - Canadian Tire Motorsport ParkCanadayes
Mid-OhioUSAno - shown in True2Track trailer
Nürburgring (incl. Nordschleife)Germanyyes
Red Bull RingAustriano - shown in True2Track trailer
SebringUSAyes
Silverstone (as Northampton)United Kingdomyes
Spa-FrancorchampsBelgiumyes
ZolderBelgiumyes

Le Mans رو هم که خودشون قبلا تایید کرده بودن.
========

پیش نمایش بازی ، تست Ai و تغییرات آب و هوایی :
از دقیقه 10 با گیم پد و روی کنسول بازی رو تست میکنن



=========
 
آخرین ویرایش:
این قسمت پیش شروع کمپینش خیلی خوبه.
همون فرمول PCars 2 رو گرفتن و عمق و جزئیات بیشتری بهش دادن.
احسنت ، بسیار عالی.

دلم لک زده برای یک کمپین درست و حسابی.
لعنتی اینهم دیگه آرزو شده.
این بازی واسه کنسول پلیرها بهترین گزینه است.
ولی رو پیسی به هیچ وجه با AMS2 قابل مقایسه نیست، از هیچ لحاظی.
سال دیگه هم که کریر بهش اضافه میشه.
اگه کسی پول داره میخواد تو حراجی ریسینگ بخره AMS2 پک کامل رو بخره.
اندازه ۳ تا ریسینگ محتوا داره.
رو کنترلر هم هندلینگش خوبه.
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
این بازی واسه کنسول پلیرها بهترین گزینه است.
ولی رو پیسی به هیچ وجه با AMS2 قابل مقایسه نیست، از هیچ لحاظی.
سال دیگه هم که کریر بهش اضافه میشه.
اگه کسی پول داره میخواد تو حراجی ریسینگ بخره AMS2 پک کامل رو بخره.
اندازه ۳ تا ریسینگ محتوا داره.
رو کنترلر هم هندلینگش خوبه.
خب منطقیه که نتونه تو روز انتشار با یه بازی 5ساله از لحاظ محتوا و ویژگیها رقابت کنه.
ولی همینکه کریر داره خودش نقطه مثبتیه.

AMS2 کریرش 2026 و احتمالا اواخرش براش منتشر میشه تازه اگه تاخیر نخوره.
چون قبلش میخوان کلی از ویژگیهایی که نداره رو بهش اضافه کنن.
بازی پیستهای آمریکای جنوبی خیلی خفنی داره ولی برای کریر نمیتونن روی اونها حساب باز کنن.
برای همین بازی پیستهای جدید میخواد ، خب کلاسهای جدید میخواد و...
============
کنسولیها خیلی خوش به حالشونه ، PMR داره میاد قبلش هم Rennsport میاد.
در ادامه LMU هم داره پورتش تکمیل میشه و بعدش هم که ACE رو داریم.
به احتمال خیلی زیاد AMS2 هم بعد گرفتن کمپین یا به طور همزمان برای کنسولها هم پورت میشه.
همچنین AC Rally هم که براشون میاد.

اواخر 2025 و کلا خود 2026 برای کنسولها کلی شبیه ساز پورت میشه.
دیگه خیلی نمیشه بین ریسینگ بازهای کنسولی و PC تفاوت قائل شد.
عملا همه به شبیه سازهای بزرگ غیر از iRacing که فعلا مختص به پی سی میمونه دسترسی پیدا میکنن.
 
  • Like
Reactions: Eazy-E



بازی پیستهای آمریکای جنوبی خیلی خفنی داره ولی برای کریر نمیتونن روی اونها حساب باز کنن.
برای همین بازی پیستهای جدید میخواد ، خب کلاسهای جدید میخواد و...
دیگه چه پیستی میخواد که بازی نداره؟ :D
فورزا و GT با کویر پیست مواجه هستن کریر دارن این که جنگل امازونه
 
  • Like
Reactions: m.d.makan




دیگه چه پیستی میخواد که بازی نداره؟ :D
فورزا و GT با کویر پیست مواجه هستن کریر دارن این که جنگل امازونه
خب نه اینکه هیچ پستی نداره ولی کریر رو میخوان بر پایه مسابقات رسمی بسازن که خب همه پیستهای اون سری باید تو بازی باشه یا براش ساخته بشه.
نگاه که کنی برای سری مسابقات مختلف حداقل یکی و گاها چندتا پیست رو کم داره.
خب این زمانبره و به نظرم کریر به این زودیها آماده نمیشه.
کلاسهای مختلف ماشین هم نیازه ، پیشرفت AI همچنان نیازه و...
=======
فورتزا/GT که کلا بازیهای فانتزی هستن بیشتر ، کریرشون بر اساس مسابقات واقعی لایسنس شده نیست.
برای همین دستشون بازتره.
 
  • Like
Reactions: Eazy-E
View attachment 394826


بخش مولتی پلیر بازی واقعا با تفکر طراحی شده.
جزئیاتش اینطوره که برای ورود به بخش مولتی پلیر باید یه تست بدیم که بسته به کلاس و منطقه جغرافیایی که انتخاب میکنین متفاوته.

در آخر بازی به شما بین 100-1 یه نمره ای میده که بر اون اساس شمارو با پلیرهایی که نمره مهارت مشابه دارن تو یک لابی میندازه.

تا اینجا مثل باقی بازیهاست ولی از اینجا به بعد داستان فرق میکنه.
این نمره DR فقط مربوط به اون کلاسی میشه که انتخاب کردین.
مثلا اگه کلاس GT4 رو انتخاب کردین و تست دادین و نمره نهایی رو گرفتین... قرار نیست که با این DR بتونین کلاس فرمول یا... رو هم بتونین شرکت کنین.
برای هر کلاس باید تست جدا بدین تا بازی بدونه که شما میتونین تو اون کلاس هم نمره خوبی بگیرین و وقتی وارد یه لابی میشین با طرز رانندگی با اون ماشین هم آشنا باشین.

بنابراین مثلا شما میتونین تو کلاس GT3 یه تازه کار باشین ولی تو کلاس فرمول جزو تاپ پلیرهای بازی باشین.
موفقیت تو یک کلاس همگروهی با راننده های باکیفیت تر تو یک کلاس دیگه رو تضمین نمیکنه و برای هر کلاسی که علاقه به شرکت درش دارید وقت بزارین و پله پله خودتون رو بکشید بالا.

نکته دیگه اینکه هر فصل بازی شامل یه Championship میشه که اینجاش خیلی شبیه به iRacing شده.
به این صورت که در طول هفته که مسابقه میدین بازی دوتا از مسابقت شما رو که بهتر نتیجه گرفتین رو انتخاب میکنه و بر اون اساس به شما امتیاز میده.
حالا میخواید 200تا ریس داده باشید یا همون دوتا رو... ، مهم نیست.
این باعث میشه بین یکی که روزی 10 ساعت ریس میده و یکی که روزی/هفته ای نهایتا یکی دوتا ریس... بالانس برقرار بشه و توازن بین پلیرها رعایت بشه.

تو رده بندی این Championship که بالا میرین به مسابقات خاص دعوت میشین و دسترسی پیدا میکنین که جوایز خودش رو داره.

مورد مهم دیگه اینکه سرورها کاملا اختصاصی هستن و رده بندی و جرایم درشون رعایت میشه و از اون جالبتر اینکه کراس پلی هم داره و این جامعه آماری پلیرها رو خیلی بیشتر میکنه و همینطور شاید جذابتر.
من قبلا یه پست در مورد ویژگیهای بخش مولتی پلیر نوشته بودم ولی استودیو جزییات کامل این بخش رو منتشر کرده.
حجمش زیاد بود و دادم AI ترجمه کنه ولی کمی ویرایش کردم که خواناتر و قابل فهمتر باشه:

Project Motor Racing Online — راهنمای کامل بخش آنلاین​


📅تاریخ انتشار: ۱۲ نوامبر ۲۰۲۵
🕓شروع رسمی بخش آنلاین بازی : ۲۵ نوامبر ۲۰۲۵


انتظارها تموم شد! بخش آنلاین PMR قراره از ۲۵ نوامبر فعال بشه.
چه تازه‌کار باشید، چه شبیه‌سازباز حرفه‌ای، این پست یه مرور کامل از تمام چیزهاییه که باید قبل از اولین استارت بدونید.

🌐 بازی بین پلتفرمی (Cross-Play)​


از این به بعد، بازیکنان کنسول و PC میتونن باهم مسابقه بدن و از فیزیک و سیستم مسابقه‌ی یکسانی استفاده کنن.
یعنی رقبای جدید، رقابت بیشتر، و تنوع واقعی‌تر توی مسابقات آنلاین.

Screenshot 2025-11-13 004110.jpg

مسابقات زمان‌بندی‌شده (Scheduled Racing)​


برخلاف بازی‌هایی که فقط یه دکمه "Join now " دارن، مسابقات آنلاین بازی شبیه دنیای واقعی برنامه‌ریزی می‌شن.
روند کلی به این شکله:
رویدادهای Ranked و Social آینده رو مرور کن.
مسابقه‌ای رو انتخاب کن که با حال و حوصله‌ات می‌خوره.

🔸Social Races = معمولی‌تر و در دسترس‌تر.
🔸Ranked Races = رقابتی‌تر و امتیازدار، با رتبه‌بندی بر اساس عملکرد کلی و کلاس خودرو (۱۳ کلاس در زمان شروع).


PPMR_Online_Socials.jpg

🕹️ چطور وارد مسابقه بشیم؟​

  • قبل از پایان شمارش معکوس، ثبت‌نام کن.
  • فایرفاکس (سیستم) شما رو وارد لابی‌ای می‌کنه که راننده‌هایی با مهارت مشابه داری.
  • مرحله‌ی Qualifying (تعیین خط) انجام می‌دی و بعد از اون مسابقه اصلی شروع می‌شه.



🚦 از کجا شروع کنم؟​


🔸 Social Races​

  • طول مسابقه: حدود ۱۵ دقیقه
  • شروع جدید تقریباً هر ۱۵ دقیقه
  • مناسب تازه‌کارها، تمرین، یا تست تنظیمات فرمان و پدال

🔸 Ranked Races​

  • طول مسابقه: بین ۲۰ تا ۶۰ دقیقه
  • مخصوص راننده‌هایی که دنبال رقابت جدی هستن
  • مسابقه با راننده‌های حرفه‌ای و تمیز
  • امتیازدهی خودکار برای قهرمانی ماهانه
  • فقط دو نتیجه برتر هر هفته حساب می‌شن

💡نکته: وقتی می‌تونی حدود ۲۰ دقیقه بدون از دست دادن کنترل ماشین رانندگی کنی، زمانشه بری سراغ Ranked



🎓 تست لایسنس (License Test)​


برای ورود به مسابقات رنکد باید آزمون زیر رو بگذرونی:


🛞Lime Rock Park License Test
  • ۸ دور در برابر AI با سرعت رقابتی
  • باید در زمان ۸:۲۰ دقیقه یا کمتر تموم کنی
  • هدفش کنترل تمیز و دقیق رانندگیه، نه صرفاً سرعت

اگه بار اول قبول نشدی، اشکال نداره — این آزمون طراحی شده تا بفهمی چقدر باید تمرین کنی تا مسابقات آنلاین برات لذت‌بخش بشن.


PMR_Online_RankedTest.jpg

تنوع مسابقات و قهرمانی‌ها​


:مسابقات رنکد شامل طیف گسترده‌ای از خودروها و فرمت‌هاست
  • Trophy و Spec Race (حدود ۲۰ دقیقه)
  • Endurance (تا ۶۰ دقیقه)
  • چند قهرمانی برای هر کلاس (مثلاً GT3 اروپا و GT3 آمریکای شمالی)
  • بدون قفل منطقه‌ای — هرجا خواستی شرکت کن!

باز کردن مراحل بالاتر (Unlock Tiers)​


بردن هر مسابقه (در هر کلاسی) باعث می‌شه به کلاس بالاتر دسترسی پیدا کنی :

🏁Group C
🏁LMDh

این یه جور پاداشه برای راننده‌هایی که اولین برد خودشون رو به دست میارن و آمادهٔ چالش‌های سنگین‌تر هستن

قوانین و جریمه‌ها​


رفتارهای غیراخلاقی (مثل رانندگی برعکس، بریدن مسیر، یا خراب‌کاری عمدی) باعث دیسکوالیفای فوری می‌شن
اگه از یه حدی بگذره از لابی پزت میشن بیرون

جریمه‌های زمانی برای:
  • استارت زودتر از مجاز
  • سرعت غیرمجاز در پیت
  • بریدن مسیر و کسب زمان غیرقانونی

💡نکته: اگه از پیست خارج شدی، کمی گاز رو بردار تا جریمه نگیری

🧾 سیستم گزارش (Report System)​


ابزار گزارش مخصوص مسابقات رنکد آماده است
میشه پلیرها رو برای شرایط زیر گزارش کرد:

خراب‌کاری عمدی، تقلب یا تخریب بازی
تصادف‌های معمول و اشتباهات انسانی


و بعد سیستم گزارش دهی (Report)، بازیکن‌های متخلف رو بررسی و تعلیق می‌کنه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or