Project Cars 2

m.d.makan

کاربر سایت
Apr 14, 2007
3,323
6,847
نام
مــاکــان
Project-Cars-2-Logo.png

Pcars Tpoic.png

تریلر معرفی :



سال 2015 درست 2 ماه بعد از ریلیز نسخه اول بازی، استودیو اعلام کرد به دنبال حامی مالی برای استارت پروژه نسخه بعدی بازی هست.در اون زمان صدای بخشی از بازیکنها بلند شد که چرا اینقدر زود نسخه بعد رو استارت زدید؟
جدای از اینکه اینکار برای استودیوها امری عادی هست که درست بعد از پایان ساخت پروژه بعدی رو شروع کنن، استودیوی SMS سکوت کرد و به هدفش که جمع آوری 7 میلیون یورو بود رسید.
حالا بعد از نزدیک به 18 ماه از اون تاریخ، Slighty Mad Studios نسخه جدید Project Cars رو معرفی کرده.

از جزئیات جدیدی که بازی اضافه شده بخش "رالی" هست، در واقع این بخش قرار بود در ورژن قبلی بازی هم حضور داشته باشه.
اما بازکینان حامی مالی ( کیک استارتر) از استودیو خواسته بودن که در نسخه اول تمرکز بر روی مسابقات روی آسفالت باشه و در ادامه این بخش رو اضافه کنن.
به نظر تصمیم درستی بود، چرا که برای پیاده سازی این نوع از بازی موتور فیزیک بازی باید دستخوش تغییر میشد.
چون با گل،جاده های خاکی و سرخوردن ماشین روبرو هستیم و این با فیزیک نسخه اول حور در نمیومد.

در ادامه میتونید جزئیات بیشتری از نسخه جدید رو مطالعه کنید.


graphic low.png

بر کسی پوشیده نیست که گرافیک در سری Project Cars یکی از مهمترین ارکان بازی هست، گرافیک نسخه اول بازی حتی الان هم جزو بهترین گرافیکها بین بازیهای ریسینگ هست.Pcars 1 در رزولوشن 4K گرافیک فک براندازی رو ارائه میده، حالا استودیو اعلام کرده که نسخه پیش رو از رزولوشن باورنکردنی 12K پشتیبانی میکنه!!!



جدای از اینکه چه سیستمی توانائی اجرای بازی در چنین رزولوشنی رو داره، فکر به این که شاهد چه خروجی در این دقت تصویر خواهیم بود منجر به مغز درد میشه!

غیر از این مسئله تو این نسخه علاوه بر چمن تمام درختهای اطراف هم 3D خواهند بود.در نسخه قبلی بصورت تصادفی و بعضی پیستها این مورد رعایت شده بود ولی حالا تمام پیستها شامل درختهای 3D میشن.

البته شاید موقع رانندگی به چشم نیاد اما مثلا پیست "Nordschleife" رو در نظر بگیرید، میبینید که تک تک این مسائل ریز در انتقال فضاسازی مورد نظر تاثیر دارن.


همینطور تایید شده بازی در PS4 Pro و Scorpio دارای بهبودهای گرافیکی و فنی خواهد بود.

خب مقایسه مقدار این بهبودها در 2 کنسول بیهودست ،چراکه اسکورپیو هنوز معرفی نشده.




tc_torques low.png
مهمترین، مهمترین و باز هم مهمترین نکته تو هر بازی ریسینگ "فیزیک" هست.

این فیزیک هست که تعیین میکنه که یک بازی ریسینگ در کدام یک از دسته های آرکید، نیمه شبیه ساز (SimCade) و یا شبیه ساز (Simulator) قرار میگیره.

فیزیک نسخه قبل اگرچه بهترین فیزیک پیاده شده تو بازیهای ریسینگ شبیه ساز نبود اما بمراتب از رقبای
کنسولی خودش(GT , Forza) در امر شبیه سازی جلوتر بود.

اما این دلیل نمیشه که بگیم فیزیک P.Cars 1 بی نقص بود.

مخصوصا وقتی شما پای عناوینی مثل R3E , Assetto Corsa , Automobilista وشبیه سازهائی در این سطح وقت گذاشته باشید.


فیزیک بازی جاهائی عالی عمل میکرد و در ادامه در بعضی نقاط در حد بازیهای نسل هفتمی تنزل میکرد (در حد Shift 2).

اینها آدم رو متعجب میکرد که واقعا چرا؟

ماشینها خیلی میل به تماس با آسفالت داشتن، این مورد بعد از رد شدن از روی دست اندازها و کرب های پیست خودش رو نشون میداد، اما امان از وقتی که ماشین از یک حدی بیشتر بلند میشد!

کلا قوانین فیزیک دراین حالت نقص میشد!


اما این موارد کم پیش میومد، در نتیجه گیری کلی میشه برآیند بخش فیزیک بازی را روبه خوب توصیف کرد.

SMS اینبار با یک موتور فیزیک جدید برگشته که قرار هست همه اون ضعفها رو پوشش بده.

توضیح زیادی در مورد این انجین گفته نشده چون بازی هنوز در دست توسعه هست و راه زیادی تا ریلیز موند.

برسیم به بخش مخصوص دارندگان Wheel ها که همون FFB هست.

بخش تنظیمات FFB برای کسانی که "فرمانِ بازی" داشتن خودش یک هزارتوی تمام نشدنی بود.

گزینه های زیاد و تنظیمات گیج کننده از طرفی و بدست نیومدن نتیجه مورد انتظار خیلی فرسایشی بود و شما باید برای هر ماشین بطور جدا تنظیمات درست رو با سعی و خطی پیدا میکردید .


اما در بحث FFB گفته شده که ساده سازیهای زیادی در این مورد انجام شده به علاوه تنطیمات پیشرفته ای برای کسانی که دوست دارن بهترین تاثیر رو از رفتار ماشینها توسط فرمان حس کنن.

از این رو میشه گفت P.Cars 2 هم داره راه DiRT4 رو میره.

بازی هم برای تازه کارها قابل بازی هست و هم قرار هست که هاردکورها رو به چالش بکشه.

امیدوارم که اینطور باشه.

xEfXs.png
در این نسخه بیش از 170 عدد ماشین تائید شده،سعی شده نقطه ضعف ورژن قبل که غیبت نامهای بزرگ اتوموبیل سازی بود تا حد زیادی جبران بشه.همونطور که میدونیم بطور 100 درصد برند پورشه در بازی حاضر هست.
به احتمال زیاد برندهای فراری و لامبورگینی و 100 البته استون مارتین هم در بازی حضور دارند .

اتوموبیل هائی که تا حالا تائید شده:

باید یادآوری کنم که این لیست همه از ویدئوها ، عکس ها و مصاحبه هائی که از بازی پخش شده جمع آوری شده:
Honda / Acura NSX (road)


Aston Marin Vulcan


Corvette C7.R


Corvette Z06


McLaren 650S GT3


Mercedes AMG GT3


Mercedes AMG GT R


Mercedes AMG C63 S Coupé


Nissan GTR GT3


Ginetta G57

Ford F150 Funhaver


Ford Focus WRC


Mini Countryman Rallycross


Ford Sierra Cosworth


Mitsubishi Lancer Evo


Mercedes A-Class


BAC Mono


Ford Mustang


Ford GT 2017


Ferrari 288 GTO

Jaguar XJ220S


Lamborghini Huracan Super Trofeo


McLaren P1 GTR


McLaren P1


1973 Nissan Fairlady 240Z-G GTS-II


Pagani Zonda R


Porsche 935
View attachment 71971
Ford GT LM GTE


Nissan GT-R Nismo 2017

Aston Martin Vantage GTE (behind the Corvette)

Ford GT LM GTE
همینطور
  • McLaren F1 GTR
  • Pagani Huayra BC
  • BMW 320 Turbo Group 5
  • Ford Capri Zakspeed
  • Formula Ford
  • Porsche 918 Spyder
  • Ferrari La Ferrari
  • Arial Atom
  • KTM X-Bow
  • Volkswagen Polo WRC/WRX ؟
  • Lamborghini Veneno
  • Ford Escort (Mexico?)
  • Potentially entry level oval stockcar based on the 1990 Caper Monterrey from PC1
  • Audi R8

ggzJZ.png
مشکل اصلی کسانی که برای اولین بار P.Cars 1 رو اجرا میکردن و شاید همون 1 ساعت اول تبدیل میشد به آخرین تجربشون با بازی، مشکل هندلینگ (در واقع گیم پد) بود.

مخصوصا بازیکنانی که تجربه قبلیشون Forza بوده. سری Forza همیشه بهترین کنترل رو بر پایه گیم پد داشته و نه فرمان ، اما این در مورد P.Cars برعکس هست. بازی اونطور که با فرمانها قابل بازی هست با گیم پد میونه خوبی نداره. البته این مورد تا بخش زیادی با تنظیمات قابل رفع هست ولی اینجا هم تنظیمات کمی گیج کننده هست و در آخر شاید هر کسی نتونه اون نتیجه دلخواه رو بدست بیاره.

استودیو تو مصاحبه هائی که تو این چند روز داشتن به این مشکل اذعان داشتن و تاکید کرن نزدیک به 2 سال هست که دارن روی این موضوع کار میکنن که بالانس خوبی بین گیم پد و Wheel ها بوجود بیارن.




اگه بگیم بهترین و قویترین بخش از نسخه قبل مبحث صداگذاری بازی بود مبالغه نکردیم.

صداگذاری بازی بقدری خوب بود که اگه در نزدیکی کسی بودید که مشغول بازی بود و شما چشمانتون رو میبستید شاید با صدای گرفته شده از دوربین آنبورد مسابقات اشتباه میگرفتید.

استودیوی SMS با پروجکت کارز چندین مرتبه مبحث صداگذاری در بازیهای ریسینگ رو به جلو حرکت داد.

البته استودیوی SMS تو مبحث صداگذاری واقعا یک استودیوی پیشرو هست، چرا که اگر یادتون باشه حتی NFS Shift 2 هم صداگذاری خیلی خوبی داشت.

برای ملموس تر شدن قضیه میتونید این ویدئو رو ببینید که مقایسه صداگذاری بین Pcars , DriveClub و Forza 6 هست.
با این همه باعث نشده که استودیو به همین اکتفا کنه، Ian Bell رئیس استودیو اعلام کرده که صداگذاری بازی مجهز به انجین FMOD شده و اونها سخت مشغول کار روی صدابرداری ماشینهای جدید و انتقال صداهای ضبط شده عنوان قبلی به این سیستم هستن.


امروزه تکنولوژی Laser Scaning در بازیهای ریسینگ به یک باید تبدیل شده.همونطور که میدونید تمام پیست ها در بازیهای
Asseto Corsa و همینطور Forza MotorSport 6 کاملا لیزراسکن شدن. این تکنولوژی پیست رو با دقت میلیمتری با تمام پستی پلندیها، دست اندازها، زاویه پیچ ها و هر خصوصیت دیگه ای که در دنیای واقعی دارن اسکن میکنه و در اختیار تیم سازنده میده. در نسخه اول P.cars فقط پیستهای داخل انگلستان با این تکولوژی اسکن شده بودن مثل سیلوراستون.

اما استودیو تائید کرده که که بدین منظور از تعداد زیادی پهباد (Drone) برای عکسبرداری هوائی پیستها استفاده کردن.این روش علاوه بر صرفه جوئی در هزینه ها، بدلیل وسعت جزئیاتی که از حاشیه پیست ها رو پوشش میده خیلی کاربردی تر هست. چرا که خروجی اون فقط اطلاعات قسمت آسفالت پیست رو پوشش نمیده، بلکه ساختمانها، درختها، نقطه دقیق دوربینهای حاشیه پیست و هر چیزی که در دنیای واقعی داخل پیست هست رو شامل میشه.

این نکته خیلی مهمی هست چرا که در بازیهای دیگه با اینکه داخل پیست لیزراسکن شده ولی حاشیه پیستها(مثل ساختمانها و...) هیچ شباهتی با دنیای واقعی نداره.

تفاوت حاشیه پیستها :


P.Cars 2 دارای بیشترین تعداد پیست مسابقه نسبت به هر بازی دیگه ای روی کنسولهاست.
از این بابت دارای یک رکورد هست.
تعداد پیستهای تائید شده برای Project Cars 2 عدد 60 هست. احتمالا در این 60 عدد، Laoyut های مختلف هر پیست هم حساب شده.


این مورد نیاز به توضیح نداره، چرا که یکی از نقاط قوت نسخه قبلی همین تغییرات آب و هوا بود.
اما اینطور که از ویدئوها و مصاحبه ها برمیاد، این مورد در نسخه دوم قرار هست خیلی پیشرفت داشته باشه.

بازی هر 4 فصل سال رو پشتیبانی میکنه!


از هوای کاملا آقتابی وصاف گرفته تا کولاک و برف وبارانهای سیل آسا.

حتی در تریلر بازی بارش برف در پیست هم مشاهده شده.

این مورد به تنوع هر چه بیشتر بازی و وجود چالش بیشتر در بازی کمک میکنه.

یکی از این چالش ها ی جالب میتونه تجربه پیست نوربرگ رینگ در آب و هوای برفی باشه!

از موارد دیگر پیشرفت آب و هوا به تغییر جهت وزش باد اشاره کرد.

ازمهمترین پیشرفت این تغییرات، خصوصیت Live Track 3.0 هست.

سازندگان مکانیک سیالات رو به انجین بازی اضافه کردن، با کمک این ویژگی در اثر بارش باران، آب توسط پیست جذب میشه، بعد از اینکه سرریز شد، گودال های آب در پیست ایجاد میشه ونهایتا بیشتر آسفالت رو غرق آب میکنه.

نکته اصلی Live track 3.0 اینه که شما میتونید در هر پیستی با هر شرایطی بازی کنید: زمستان، تابستان،برفی، بارانی ، شب، روز، طوفانی... ولی شرایط پیست تغییر میکنه واین بازی رو چالش برانگیزتر میکنه.

برای مثال اوایل بازی ممکن پیست خشک باشه ولی چند دور مانده به پایان روی پیست پر بشه از چاله های آب.

پس باید استراتژی داشته باشید: چه لاستیکی استفاده کنم، کی برم به پیت استاپ و...





میرسیم به مبحث مهم مولتی پلیر و مشکلات همیشگی این بخش از بازیهای آنلاین.

طبق انتظار بخش مولتی پلیر بازی دارای سرور اختصاصی نیست، چیز عجیبی هم نیست چون بازیهای خیلی پرخرج تر از این هم دارای چنین ویژگی نیستن.


تنها گزینه روی میز پروتوکل P2P میمونه که استودیو قول داده روی نت کد بازی به نحوی کار کنه که مشکلات این بخش به کمترین میزان برسه.


همینطور که میدونید P.Cars1 اولین بازی ریسینگی بود که مسابقات Esports رو حمایت میکنه. در نسخه دوم بازی از روز اول دارای این ویژگی هست.


بدین منظور بازیکنها دارای مدارک رانندگی در درجات مختلف میشن و اجازه شرکت در Esports رو کسب میکنن.
Driver Rating System
مهمترین بخش این ویژگی این هست : بازیکنان یا بهتر بگم ترولرهائی که وسط مسابقه خلاف جهت میرن و باعث تصادف میشن و یا در همون پیچ اول سعی میکنن با زدن به ماشینهای کناری برای خودشون راه باز کنن نمرات منفی میگیرن و در Match Making فقط با افرادی مثل خودشون هم لابی! میشن.
این همون ویژگی هست که در GT Sport هم خواهیم دید (تائید شده) و به احتمال زیاد در Forza M. 7
مسلما بازیکنان کم اشتباه تر و حرفه ای تر هم با هم به مسابقه میپردازن و نگرانی از این بابت در بازی نخواهند داشت.
Online Championship




این بخش به بازیکنان اجازه میده تا مسابقات قهرمانی رو بصورت لیگ برگزار کنن که شامل چند دور میشه.
ادمین(برگزار کننده مسابقات) میتونه تنظیمات هر دور رو مشخص کنه، که شامل مدت زمان مسابقه، شرایط پیست (آب و هوا، روز یا شب ...) و برنامه زمانی میشه.
زمانی که شرایط این مسابقات مشخص شد، بازیکنها دعوت میشن و این اجازه رو دارن که تیم و ماشین مورد نظرشون رو قبل از شروع مسابقه انتخاب کنن.



در طی اتمام هر دور اطلاعات رده بندی تیم ها و راننده ها برای هر یک از شرکت کننده ها قابل دیدن هست، که خب پیگیری مسابقات رو خیلی راحت میکنه. با این توضیح که ادمین میتونه برنامه زمانی و تغییزات رو در هر زملنی میتونه انجام بده.
همه اینها با کمک سیستم رتبه دهی بازیکنها (Driver Rating System)، مسابفت رو خیلی هدفمند تر و همینطور یکدست تر میکنه.









روی PC که خب از روز اول به احتمال زیاد از Oculus و Vive پشتیبانی میکنه، روی کنسولها استودیو داره شرایط رو برای استفاده از PSVR بررسی میکنه، چراکه مبحث خروجی کار خیلی مهم هست.

اینکه بتونن تجربه کاملی از P.Cars2 رو اعم از فریم ریت، گرافیک ، تغییرات آب و هوا و... رودر PSVR پیاده کنن بطوری که به بازی لطمه وارد نشه ، خیلی چالش برانگیز هست.


در این بخش از مراحل توسعه بازی، استودیو امکانات زیادی رو برای بازی در نظر گرفته، از رالی گرفته تا مسابقات GT و فرمول ها.
نزدیک به 200 عدد خودرو، 60 عدد پیست مسابقه ،دوباره نویسی موتور فیزیک بازی ،آپدیت بخش صداگذاری و...
همه اینها نشان از عزم راسخ استودیوی SMS برای ریلیز یک بازی کامل از هز جهت رو داره.
اما نکته ای که زیاد ازش اطلاعاتی داده نشده، بخش "کریر" هست که در نسخه قبل هوادار و مخالفان زیادی داشت.
مطمئنا تو این ماه های زیاد به تاریخ ریلیز بازی، خبرهای زیادی از این بخش خواهیم شنید.

Project Cars 2 مطمئنا یک پیشرفت برای Ian Bell و استودیوی تحت فرماندهیش هست، اما اینکه اونها چقدر میتونن دل طرفدارها و احتمالا مخالفان رو با نسخه پیش رو بدست بیارن، زمان مشخص میکنه.

به نظر شخصی من، بازی دوباره همون فرمول نسخه قبل رو اینبار به نحو بهتری سعی در پیاده سازیش خواهد داشت.
همون کاری که GT و Forza انجام میدن، یعنی جذب بازیکنان کنسولی و در کنارش نیم نگاهی هم به هاردکور گیمرهای سبک شبیه ساز خواهد داشت. فرمولی که بطور 100 درصد در نسخه قبل عملی نشد ولی به احتمال زیاد با این نسخه اهداف مورد انتظار استودیو قابل دسترس خواهد بود.

جزئیات نسخه های مختلف بازی برای پیش خرید
خب بالاخره نسخه های مختلف برای Pre-Order بازی معرفی شد:
گیمرها میتونن بین 3 نسخه Ulta , Limited و Collector Edition یکیو انتخاب کنن.

Maclaren 720 S به عنوان نماد بازی انتخاب شده، و مدل واقعی تو سایز 1/12 از سایز واقعی این ماشین در پکیچ Ultra Edition از بازی برای فروش آماده هست.
این پک بصورت محدود تولید میشه و فقط 1000 نسخه تو دنیا توضیع میشه.


نسخه Ultra علاوه بر اون شامل 2 عدد کتابچه، یک کلاه، یک عدد استیکر و Esport VIP Pass میشه.
Esport VIP Pass مشخص نیست دقیقا چیه، ولی مربوط به مسابقات E-Sport هت که بصورت لیگ/دوره ای برگذار میشه.
قیمت نسخه Ultra Edition حدود 470 دلار! هست.
================================

میمونه نسخه های کالکتور و لیمیتد که هر 2 پک شامل Japanese Car Pack و Motorsport Pack میشن:
Japanese Car Pack شامل این ماشینها میشه:

  • Nissan R32 Skyline Group A
  • Nissan 280ZX IMSA GTX
  • Honda Civic Type R
  • 2015 Honda 2&4 Concept Car
Motorsport Pack:
  • 1974 Jaguar E-Type V12 Group 44
  • Panoz Esperante GTR-1
  • 1991 Audi V8 DTM
  • 2016 Opel Astra TCR


تفاوت Collector Edition با Ultra تو اینه که مدل Maclaren تو مالکتور به 1/43 از سایز واقعی کاهش پیدا کرده، همینطور کلاه و کتابچه طرحهای Maclaren 720S هم ازش حذف شده.
اما سیزن پس، استیل بوک،استیکر،Car Pass و VIP Pass سر جاشون باقی هستن.
قیمت نسخه کالکتور ادیشن 230 دلار هست.
================================
در آخر نسخه Limited Edition که در واقع هم قیمت بازی نهائی هست و فقط به خاطر پیش خرید شامل این موارد میشه:
Steel Book , استیکر و Japanese Car Pack

قیمت نسخه لیمیتد (60 دلار) مشخص شده که همون بازی اصلی هست.

Cars List

Open Wheel

2011 FORMULA A
2011 FORMULA ROOKIE
2015 FORMULA RENAULT 3.5
2018 FORMULA X
2016 FORMULA C

Vintage Open Wheel

1986 LOTUS TYPE 98T RENAULT
1977 LOTUS TYPE 78 COSWORTH
1967 LOTUS TYPE 49 COSWORTH
1970 LOTUS TYPE 49C COSWORTH
1972 LOTUS TYPE 72D COSWORTH
1963 LOTUS TYPE 25 CLIMAX
1967 LOTUS TYPE 51

Indycar

2016 DALLARA DW 12 CHEVY (OVAL)
2016 DALLARA DW 12 HONDA (ROAD COURSE)
2016 DALLARA DW 12 CHEVY (ROAD COURSE)
2016 DALLARA DW 12 HONDA (OVAL)

Vintage Indycar

1963 AGAJANIAN WATSON ROADSTER
1965 LOTUS TYPE 38 FORD
1968 LOTUS TYPE 56 FORD

Group 4

1981 BMW M1 PROCAR

Group 5

1978 BMW 320 TURBO GROUP 5
1977 PORSCHE 935/77
1980 FORD CAPRI ZAKSPEED GROUP 5
1979 PORSCHE 935/80
1984 NISSAN KDR30 SUPER SILHOUETTE
1982 NISSAN 280ZX IMSA GTX*

Group 6

1978 RENAULT ALPINE A442B
1977 PORSCHE 936 SPYDER

Group A

1991 AUDI V8 DTM**
1991 BMW E30 M3 GROUP A
1991 MERCEDES BENZ 190E 2.5-16 EVO2 DTM
1990 NISSAN SKYLINE GT-R (R32) GROUP A*
1988 FORD SIERRA RS500 COSWORTH GROUP A

Group C

1988 JAGUAR XJR-9
1988 JAGUAR XJR-9 (LE MANS VERSION)
1989 SAUBER C9 MERCEDES BENZ
1989 SAUBER C9 MERCEDES BENZ (LE MANS VERSION)
1988 NISSAN GTP ZX-TURBO
1989 NISSAN R89C
1989 NISSAN R89C (LE MANS VERSION)
1987 PORSCHE 962C
1988 PORSCHE 962C LANGHECK

GTO

1989 AUDI 90 QUATTRO IMSA GTO
1994 NISSAN 300ZX TURBO LE MANS
1997 FORD MUSTANG COBRA SCCA TRANSAM
TBA
1994 NISSAN 300ZX TURBO IMSA GTS
TBA

GT1

1997 MCLAREN F1 GTR LONGTAIL
TBA
1998 MERCEDES BENZ CLK-LM
1998 PORSCHE 911 GT1-98
TBA
1998 PANOZ ESPERANTE GTR-1**
1998 NISSAN R390 GT1 LONG TAIL

GTE

2015 ASTON MARTIN VANTAGE GTE
2016 FORD GT LM GTE
2016 BMW M6 GTLM
TBA
2015 CHEVROLET CORVETTE C7.R

GT3

2017 ACURA NSX GT3
2013 ASTON MARTIN VANTAGE GT3
2015 AUDI R8 LMS GT3
2015 AUDI R8 LMS GT3 ENDURANCE
2015 BENTLEY CONTINENTAL GT3
2016 BENTLEY CONTINENTAL GT3 ENDURANCE
2016 BENTLEY CONTINENTAL GT3
2016 BMW M6 GT3
2012 BMW Z4 GT3
2015 CADILLAC ATS-V.R GT3
2016 FERRARI 488 GT3
2012 GINETTA G55 GT3
2016 MCLAREN 650S GT3
2015 MERCEDES AMG GT3
2013 MERCEDES BENZ SLS AMG GT3
2016 NISSAN GT-R NISMO GT3
2016 PORSCHE 911 GT3 R
2016 PORSCHE 911 GT3 R ENDURANCE
TBA
TBA

GT4

2013 ASTON MARTIN VANTAGE GT4
2016 FORD MUSTANG RTR GT4
2016 PORSCHE CAYMAN GT4 CLUBSPORT MR
2012 BMW M3 GT4 E92
2012 GINETTA G55 GT4
TBA
2013 FORD MUSTANG BOSS 302R1
2016 KTM X-BOW GT4

GT5

2015 GINETTA G40 GT5

LMP 1

2014 AUDI R18 E-TRON QUATTRO
TBA
2014 MAREK RP339H
2016 RWD P30 LMP1

LMP2

2016 LIGIER JS P2 NISSAN
2016 LIGIER JS P2 HONDA
2016 LIGIER JS P2 JUDD
2016 RWD P20 LMP2
2013 MAREK RP219D
2013 ORECA 03 NISSAN

LMP3

2016 GINETTA LMP3
2016 LIGIER JS P3

LMP900

2002 AUDI R8 (LMP900)
TBA
2003 BENTLEY SPEED 8
TBA
1999 BMW V12 LMR

Vintage Prototype

TBA
1967 FORD GT40 MK. IV
1965 LOTUS TYPE 40 FORD

Touring Car

2012 BMW 320 TC (E90)
2016 MERCEDES AMG A45
2016 OPEL ASTRA **
2016 RENAULT MEGANE R.S

Vintage Touring Car & GT

1959 ASTON MARTIN DBR1/300
1973 NISSAN FAIRLADY 240ZG GTS-II
1974 JAGUAR E-TYPE V12 GROUP44**
TBA
1972 BMW 2002 STANCEWORKS EDITION
1972 FORD ESCORT MK1 RACING
1971 MERCEDES BENZ 300SEL 6.8 AMG
TBA
1952 MERCEDES BENZ 300SL (W194)

Road Cars

2017 MCLAREN 720S
2015 PORSCHE 918 SPYDER
TBA
TBA
2016 PORSCHE 911 GT3 RS
2014 MCLAREN P1
2014 RADICAL RXC TURBO
2016 FORD GT
TBA
2017 ACURA NSX
2016 PAGANI HUAYRA BC
2017 BAC MONO
1994 JAGUAR XJ220 S TWR
2010 PAGANI ZONDA CINQUE ROADSTER
2015 ASTON MARTIN VANTAGE GT12
2015 AUDI R8 V10 PLUS
2015 CHEVROLET CORVETTE C7 Z06
TBA
2016 MCLAREN 570S
1994 MCLAREN F1
2016 MERCEDES AMG GT R
2017 NISSAN GT-R NISMO (R35)
TBA
TBA
2011 BMW 1M STANCEWORK EDITION
2015 CATERHAM SEVEN 620 R
2017 CHEVROLET CAMARO ZL-1
2016 JAGUAR F-TYPE SVR
2015 KTM X-BOW R
2011 BMW 1-SERIES M COUPÉ (E82)
TBA
2015 FORD MUSTANG GT
2015 MERCEDES AMG A45 4MATIC EDITION 1
2016 MERCEDES AMG C63 COUPÉ S
2006 MITSUBISHI LANCER EVOLUTION IX FQ-360
2012 MITSUBISHI LANCER EVOLUTION X FQ-400
2013 AUDI A1 QUATTRO
2016 HONDA CIVIC TYPE-R (EURO SPEC)*
1999 MITSUBISHI LANCER EVOLUTION VI T.M.E.
2014 RENAULT MEGANE R.S. 275 TROPHY-R
1973 BMW 2002 TURBO
1972 FORD ESCORT MK1 RS1600
2016 FORD F-150 RTR FUNHAVER
1966 FORD MUSTANG 2+2 FASTBACK
TBA

Track Day Cars

2015 ASTON MARTIN VULCAN
2016 GINETTA G57
2016 MCLAREN P1 GTR
2016 MITSUBISHI LANCER EVO VI SVA
2013 ZONDA ZONDA REVOLUCION
2011 RADICAL SR8 RX
2012 CATERHAM SP/300R
2015 HONDA 2+4 CONCEPT*
TBA
1999 NISSAN SKYLINE GT-R (R34) SMS-R
2011 RADICAL SR3 RS

WRX

2016 FORD FOCUS RS RALLYCROSS
2016 MINI COUNTRYMAN RX
2016 HONDA CIVIC COUPÉ GRX
2016 RENAULT MEGANE R.S. RALLYCROSS
2016 MERCEDES AMG A45 RALLYCROSS
2016 VOLKSWAGEN POLO RX SUPERCAR

RX Lites

2016 OMSE RX SUPERCAR LITE

Vintage RX

1972 FORD ESCORT MK1 RALLYCROSS

Miscellaneous

2015 MAZDA MX-5 RADBUL
2013 FORD FALCON FG (COTF)
2009 RENAULT MEGANE TROPHY V6
2015 RENAULT SPORT R.S. 01
2012 GINETTA G40 JUNIOR
2013 RENAULT CLIO CUP
2016 FORD FUSION STOCK CAR
2011 KART 100CC
 
آخرین ویرایش:

B_O_X_E_R

کاربر سایت
Feb 16, 2016
575
378
نام
BOBBY
این بازیرو دو سال پیش چون بازی ریس جالبی برای پی اس ۴ نمییومدش مجبوری ۶۰ دلار بی زبون دادم خریدم! گرافیک و تغییر آب و هواش خوب بود. ولی واقعا به لعنت خدا نمیارزید. حیف اون پول. حیف پی اس ۴ که ریس شاخی واسش نیمد و نمیاد هنوزم!
 

mostafa682

FIFA 16 ULTIMATE TEAM
کاربر فعال
Aug 25, 2010
10,768
8,990
این بازیرو دو سال پیش چون بازی ریس جالبی برای پی اس ۴ نمییومدش مجبوری ۶۰ دلار بی زبون دادم خریدم! گرافیک و تغییر آب و هواش خوب بود. ولی واقعا به لعنت خدا نمیارزید. حیف اون پول. حیف پی اس ۴ که ریس شاخی واسش نیمد و نمیاد هنوزم!
ریس شاخ؟ ps4 بهترین و شبیه سازترین ریسینگ کنسولی رو داره، اینقدر لابی هاش پر هستن اصلا نمیفهمی این بازی 3ساله اومده، گرافیک هندلینگ سرورها مقررات توی آنلاین همه در بهترین حالت خودش هستن توی کنسول روی دست این بازی نیست اونم چیزی نیست جز gts
 

B-King

کاربر سایت
Mar 6, 2019
810
1,463
گرنتوریسمو نه تنها بهترین ریسینگ کنسوله .نسخه اسپرت بهترین استاندارد ریسینگ تاریخ هست

حالا بماند تعریف استاندارد چیه استاندارد ویژوال دمیجه پرجکت شت کارز یا استاندار پنالتی و ..... های فراوان گرنتوریسمو

اصلا در یک سطح دیگه ست جی تی
 

m.d.makan

کاربر سایت
Apr 14, 2007
3,323
6,847
نام
مــاکــان
گرنتوریسمو نه تنها بهترین ریسینگ کنسوله .نسخه اسپرت بهترین استاندارد ریسینگ تاریخ هست

حالا بماند تعریف استاندارد چیه استاندارد ویژوال دمیجه پرجکت شت کارز یا استاندار پنالتی و ..... های فراوان گرنتوریسمو

اصلا در یک سطح دیگه ست جی تی
من با کمی تغییر همون تیکه "بهترین ریسینگ آنلاین تاریخ کنسوله" قبول دارم.
فراتر از اون منوط میشه وقتی شما باقی عناوین هم تجربه کنی، بعدش از این دست نظرها بدی.
 

B-King

کاربر سایت
Mar 6, 2019
810
1,463
من همون تیکه "بهترین ریسینگ تاریخ کنسوله" قبول دارم.
فراتر از اون منوط میشه وقتی شما باقی عناوین هم تجربه کنی، بعدش از این دست نظرها بدی.
ریسینگ سیم یا سیم کید همچو پرجکت و جی تی مسعله این است

دسته اول ک اوضاع ش مشخصه دسته دوم هم نسخه های پی سی هست ک صرفا فقط فیزیک ن و دیگر هیچ
 

m.d.makan

کاربر سایت
Apr 14, 2007
3,323
6,847
نام
مــاکــان
ریسینگ سیم یا سیم کید همچو پرجکت و جی تی مسعله این است

دسته اول ک اوضاع ش مشخصه دسته دوم هم نسخه های پی سی هست ک صرفا فقط فیزیک ن و دیگر هیچ
احنست، بعد اونوقت نظرت در مورد iRacing چیه که GTS کپی پیست ساده از اونه؟
ویژگی مورد مقایسه شما خلاصه میشه فقط تو "گرافیک" ؟
 
  • Like
Reactions: mostafa682

B-King

کاربر سایت
Mar 6, 2019
810
1,463
احنست، بعد اونوقت نظرت در مورد iRacing چیه که GTS کپی پیست ساده از اونه؟
ویژگی مورد مقایسه شما خلاصه میشه فقط تو "گرافیک" ؟
اتفاقا گرافیک برام اصلا در اولویت نیست

وقتی قبل عرضه پرجکت کارز و بعدش رو میبینم برام اولویت میشه اون موقع چون قبل عرضه مانور میدن رو گرافیک و هوای داینامیک و فلان ولی در عمل میبینی هیچ و پشم . اگه قبل عرضه اغراقی نمیکردن مشکلی نبود .

ای ریسینگ هم هنوز استاندارد پنالتی نداره پرجکت کارز هم ک چ آفلاین چ آنلاین هرکی بیشتر ماشین های دیگه رو هدایت کنه ب باقالی ها از همه خفنتره بدون کوچکترین مجازات .

باز نظرم ب کورسا نزدیکتر است تا ای ریسینگ


آی ریسینگ تجربه تمام و کمالش نیاز ب هزینه چندهزار دلاری داره ! والا تو ایران کسی تمرینات هفتگی موتواسپرت نداره
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر سایت
Apr 14, 2007
3,323
6,847
نام
مــاکــان
اتفاقا گرافیک برای کم اصلا در اولویت نیست

وقتی قبل عرضه پرجکت کارز و بعدش رو میبینم برام اولویت میشه اپن موقع چون قبل عرضه مانور میدن رو گرافیک و هوای داینامیک و فلان ولی در عمل میبینی هیچ و پشم . اگه قبل عرضه اغراقی نمیکردن مشکلی نبود .

ای ریسینگ هم هنوز استاندارد پنالتی نداره پرجکت کارز هم ک چ آفلاین چ آنلاین هرکی بیشتر ماشین های دیگه رو هدایت کنه ب باقالی ها از همه خفنتره بدون کوچکترین مجازات .
در مورد Pcars چندتا کامنت بالاتر بهت توضیح دادم، البته مشکل تو باهاش اتفاقا تو بخش گرافیک هست.

این جرایم پنالتی و ... که خودم از چندسال قبل ریلیز GTS ، بارها بهش اشاره کردم و سعی کردم جا بندازم.
اما فقط وقتی میتونه مورد قیاس واقع بشه که فقط بخش "آنلاین" بازیها مورد مقایسه باشه، که اونوقت خیلی از ریسینگها این مورد ندارن.
رو همون کنسول فورزا هم هست که اتفاقا ریسینگ خیلی خوبیه اما تو بخش آنلاین این موارد رو نداره، بجاش محتوای بیشتر (ماشین و پیست)، کریر بهتر و... داره.
همونطور که کسی که محتوای بیشتر براش مهم هست و طرفدار فورزاست نمیتونه بگه بهترین ریسینگ فقط FM7 هست، شما هم نمیتونی بگی بخاطر جرایم و... فقط GTS.

"در حال حاظر برای کسی که دنبال رقابت آنلاین تو یک بازی ریسینگ هست اونم روی کنسول، چیزی بهتر از GTS پیدا نمیکنه."

در مورد ریسینگهای PC همون بهتر که هیچ نظری ندی، چون هیچ اطلاعی نداری، نظرت مثل شلیک تو پا میمونه.
 

B-King

کاربر سایت
Mar 6, 2019
810
1,463
آقا ابتدا چرا میزنی هی ؟:D

منظور من از 3صفحه پیش کاملا روشنه!


خلاصه حرفم اینه که : پرجکت کارز وقتی پر از اشکاله رو کنسول (چه فنی چه بصری و....) چرا عرضه شده؟ کدوم دسته از ریسینگ بازها رو هدف گرفته؟ این هندلینگ و فیزیک با کنترلر یکم خنده داره نیست؟ چرا در مورد کنسول acc دچار این سرطان نیست! مگه چی کمتر داره از پرجکت !


در مورد pc هم پرجکت در حد و اندازه i racing و امثال اعهم نیست چون یک چی فراتر از سیم آرکید و پایین تر از فول سیم قرار گرفته


چه پی سی چه کسنول جفتشو تست کردم کلا با فرمون های میان رده یعنی چیزایی مثل g 29 هم نمیشه زیاد توش مهارت ب خرج داد یعنی یه چی در حد دو موتوره های fanatecنیازه ولی کسی که میره fan atec میخره نمیاد خودشو با پرجکت کارز و اشکالات ش و مخصوصا تو آنلاین خودشو ایسگاه کنه که .

با 16گیگ رم و گرافیک 1080 تی آی هم دچار افت فریم و مشکل میشه این فقط حرف من نیست تو کامیونیتی هاش همه دارن میگن اصلا چیزی هم نیست که نیاز ب این سخت افزار هم داشته باشه یعنی سیستم میان رده هم براش کافیه چون هرچقدر هم اولترا کنی تنظیمات رو بازم همونه مخصوصا محیط و لود شدن آبجکت ها و............
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Abyss Watchers

B-King

کاربر سایت
Mar 6, 2019
810
1,463
و اگر کنسول محدودیت سخت افزاری داره چرا میشه غولی در حد گرنتوریسمو ( حالا در بحش بصری هم مثلا درایو کلاب ) رو رندر کرد ولی امثال پرجکت اشکتو در میاره



فیزیک پرجکت رو تحسین میکنم هندلینگ ش رو نه

ولی فیزیک و هندلینگ acc رو یکجا تحسین میکنم


جی تی بحث ش جداست . وقتی میگم استاندارد های ریسینگ رو ارتقاء داده منظور فقط جزییات و گرافیک و موارد بصری نیست . استانداردهای فیزیک و هندلینگ در مورد این 3 بازی تفاوت هایی هست ولی هر 3دارن sim cade رو یدک میکشن! اگه پرجکت و acc فول سیم بودن اصلا با جی تی مقایسه نمیکردم ولی چون سیم کید هست در کنار جی تی قرار میگیره بعد آدم بعد از تجربه چندین ساعته هر دو میگه این کجا و آن کجا !


تکلیف پرجکت مثل acc و گرنتوریسمو روشن نیست . بالاخره سیم کید هستی یا نیستی ! یا باید یه چیزی باشی در حد i racing فول سیم رفتار کنی یا باید مثل acc و جی تی رفتار کنی کسی رو زجر ندی حداقل

در خفن بودن جی تی در سیم کید کسی شکی داره؟
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Abyss Watchers

m.d.makan

کاربر سایت
Apr 14, 2007
3,323
6,847
نام
مــاکــان
اشکال نداره، منم میدونم GTS چقدر خوبه و پلیرهاش چقدر باهاش حال میکنن.
اما بازم میگم PCars روی PC مشکلی نداره، من با لپ تاپ و گرافیک 850 هم اجراش کردم، حالا یکی میخواد با سیستم پائین تو هوای فول طوفانی و بارونی اجرا کنه، چه ربطی به بازی داره.، اون حالت فریم خیلی میاد پائین.

فرمون G29 و 920 هردو یکین، 920 فقط چیپ ایکس باکس داره که Xone ساپورت کنه و همینطور ظاهر متفاوت .
شما کاری نیست که با همین فرمون های معمولی مثل G29 یا 920 نتونی بکنی، نظرت در مورد مهارت به خرج دادن با این فرمون یا اون یکی درست نیست.
لپ کلام اینه که اگه میخوای از GTS طرفداری کنی و بالا ببریش که واقعا هم حقشه، دلیلی نداره بازی دیگه ای بکوبی، از بازی که دوست داری تعریف کن.
راستی . و اگر کنسول محدودیت سخت افزاری داره چرا میشه غولی در حد گرنتوریسمو ( حالا در بحش بصری هم مثلا درایو کلاب ) رو رندر کرد ولی امثال پرجکت اشکتو در میاره
ما که نباید یک بازی انحصاری با یک استودیو که رو 3 پلتفرم در آن واحد داره بازی میسازه مقایسه کنیم.
شرایط این 2بازی اصلا برابر نیست، Pcars یکسری ویژگیهای اضافه داره که نیاز به منابع بیشتری داره، مثل تایر مدل، صداگذاری بهتر، فیزیک بهتر، آب و هوا و....
اینها همش حرفهای تکراریه که بارها نوشتم، شما دیر رسیدی منم دلیلی نمیبینم دوباره بخوام خودم تکرار کنم.

من مشکلی با اینکه GTS تو بخش مولتی پلیر خیلی بهتر Pcars هست ندارم، خودم هم تایید میکنم، ضعیف تر بودن گرافیک اون نسبت به GTS روی PS4 با اینکه "چشم کور میکنه" نیست ولی باز قبول دارم.
اما کلیت بازی و پکیج کاملی که ارائه میکنه ، مخصوصا کریر، ریس انجینیر که شمارو تو ستاپ کردن کمک میکنه، Online Championship و کلی ویژگی دیگه که از حوصله خارج هست و فقط بخاطر گرافیک ضعیف تر نسبت به GTS که نباید زیر سوال برد.
بالاتر نوشتی که تجربه کامل آیریسینگ نیاز به چندهزار دلار داره که باز هم اشتباست.
من خودم 3 سال هست که عضوشم و فکر نکنک کلا بیشتر از 100 دلار هزینه کرده باشم، اونم بیشتر برا زمان دلار 4000 و 3000 تومنی بوده.
الان فقط حق عضویت میدم.
شما ها روی کنسول شاید سالی چندبرابر این هزینه بازیها کنید.
هر پیست 15 دلار، هر ماشین 10-12 دلار، یکسری پیست و ماشین هم خودش رایگان با حق عضویت بهت میده، شما فقط با خریدن چندتا پیست و پیست های رایگان میتونی با ماشین های رایگان نهایت لذت ببری.
اونجا کسی عشق اینکه 1000 تا ماشین داشته باشه نیست، مثل دنیای واقعی یک ماشین میخری و مسابقه میدی، اگه دوست داشتی چندتای دیگه هم میخری و تو مسابقات بیشتر شرکت میکنی، اجباری تو این نیست.

میگم فقط از بازی که دوست داری تعریف کن همینه، چرا در مورد چیزی که اطلاعات نداری باید نظر بدی؟
بعد میگه هی میزنی :D
 

Abyss Watchers

کاربر سایت
Nov 8, 2019
44
153
اشکال نداره، منم میدونم GTS چقدر خوبه و پلیرهاش چقدر باهاش حال میکنن.
اما بازم میگم PCars روی PC مشکلی نداره، من با لپ تاپ و گرافیک 850 هم اجراش کردم، حالا یکی میخواد با سیستم پائین تو هوای فول طوفانی و بارونی اجرا کنه، چه ربطی به بازی داره.، اون حالت فریم خیلی میاد پائین.

فرمون G29 و 920 هردو یکین، 920 فقط چیپ ایکس باکس داره که Xone ساپورت کنه و همینطور ظاهر متفاوت .
شما کاری نیست که با همین فرمون های معمولی مثل G29 یا 920 نتونی بکنی، نظرت در مورد مهارت به خرج دادن با این فرمون یا اون یکی درست نیست.
لپ کلام اینه که اگه میخوای از GTS طرفداری کنی و بالا ببریش که واقعا هم حقشه، دلیلی نداره بازی دیگه ای بکوبی، از بازی که دوست داری تعریف کن.

ما که نباید یک بازی انحصاری با یک استودیو که رو 3 پلتفرم در آن واحد داره بازی میسازه مقایسه کنیم.
شرایط این 2بازی اصلا برابر نیست، Pcars یکسری ویژگیهای اضافه داره که نیاز به منابع بیشتری داره، مثل تایر مدل، صداگذاری بهتر، فیزیک بهتر، آب و هوا و....
اینها همش حرفهای تکراریه که بارها نوشتم، شما دیر رسیدی منم دلیلی نمیبینم دوباره بخوام خودم تکرار کنم.

من مشکلی با اینکه GTS تو بخش مولتی پلیر خیلی بهتر Pcars هست ندارم، خودم هم تایید میکنم، ضعیف تر بودن گرافیک اون نسبت به GTS روی PS4 با اینکه "چشم کور میکنه" نیست ولی باز قبول دارم.
اما کلیت بازی و پکیج کاملی که ارائه میکنه ، مخصوصا کریر، ریس انجینیر که شمارو تو ستاپ کردن کمک میکنه، Online Championship و کلی ویژگی دیگه که از حوصله خارج هست و فقط بخاطر گرافیک ضعیف تر نسبت به GTS که نباید زیر سوال برد.
بالاتر نوشتی که تجربه کامل آیریسینگ نیاز به چندهزار دلار داره که باز هم اشتباست.
من خودم 3 سال هست که عضوشم و فکر نکنک کلا بیشتر از 100 دلار هزینه کرده باشم، اونم بیشتر برا زمان دلار 4000 و 3000 تومنی بوده.
الان فقط حق عضویت میدم.
شما ها روی کنسول شاید سالی چندبرابر این هزینه بازیها کنید.
هر پیست 15 دلار، هر ماشین 10-12 دلار، یکسری پیست و ماشین هم خودش رایگان با حق عضویت بهت میده، شما فقط با خریدن چندتا پیست و پیست های رایگان میتونی با ماشین های رایگان نهایت لذت ببری.
اونجا کسی عشق اینکه 1000 تا ماشین داشته باشه نیست، مثل دنیای واقعی یک ماشین میخری و مسابقه میدی، اگه دوست داشتی چندتای دیگه هم میخری و تو مسابقات بیشتر شرکت میکنی، اجباری تو این نیست.

میگم فقط از بازی که دوست داری تعریف کن همینه، چرا در مورد چیزی که اطلاعات نداری باید نظر بدی؟
بعد میگه هی میزنی :D
بنظر من اصلا باید پروجکت کارز از مقایسه حذف بشه! چرا؟ چون واقعا هندلینگ داغونی داره، تو خود فروم بازی هم خیلی ها اعتراض کردند، تو نسخه دوم کمی بازی بهتر شد ولی بازم هندلینگش داغون بود، همین چند وقت پیش خود سازنده ها اعتراف کردن در مورد شبیه ساز بود بازی بشدت سخت گیری کردن و بازی بیس قابل قبولی نداشته .کریر بازی هم واقعا هیچ چیز درست و درمونی نداره مثل فرزا یا مثل نسخه اخر GT بخش انلاین کمال و تمام پر جزئیاتی هم نداره، در مورد بعد فنی اب و هوای بازی که سازنده ها هم اون اوایل زیاد روش مانور میداند و میگفتند میخوان بهترین اب و هوای داینامیک رو تو بازی قرار بدن ولی در مقابل بازی مثل درایو کلاب در برابر یک بودجه میان رده حرفی برای گفتن نداره و فریم ریت در پروجکت کارز حتی بعضی وقت ها تو شب ها تا 13 هم پایین میاد که از فاجعه هم اون ورتره
از نظر گرافیکی هم ما سری GT رو پلی استیشن داریم با اختلاف هم میتونیم درایو کلاب رو اسم ببریم، رو ایکس باکس هم دو سری فورزا رو که با یک بودجه میان رده برای کنسول کاری واقعا فراتر از حد خودشون انجام میدند ولی رو کامپیوتر هم
Assetto Corsa رو داریم که تو 4k با کارتی مثل GTX 970 که برای 5 سال پیش هست گرافیکی چند برابر GT و FMS داره ولی مشکلی که شبیه ساز های کامپیوتر مثل این دارند اینه بیشتر رو شبیه سازی ماشین ها و پیست ها و فیزیک کار میکنند، دیگه، کریر، و لیست ماشین ها، هندلینگ خوب، جزئیات پیست ها، و اب و هوای داینامیک و صدا گذاری رو یادشون میره که یک بازی هر چند شبیه ساز باید داشته باشه ....
حالا در مجموع سری GT و FMS شاید مثل این شبیه ساز های کامپیوتر بشدت رو جزئیات شبیه سازی کار نکرده باشند ولی در اکثر مواقعه یک تواضع بین ، شبیه سازی، گرافیک، بخش داستانی ، فیزیک . بخش انلاین و لیست ماشین ها برقرار کردند که درمجموع بهترین شبیه ساز ها FMSو GTS هستند.
 
  • Like
Reactions: B-King

mostafa682

FIFA 16 ULTIMATE TEAM
کاربر فعال
Aug 25, 2010
10,768
8,990
بنظر من اصلا باید پروجکت کارز از مقایسه حذف بشه! چرا؟ چون واقعا هندلینگ داغونی داره، تو خود فروم بازی هم خیلی ها اعتراض کردند، تو نسخه دوم کمی بازی بهتر شد ولی بازم هندلینگش داغون بود، همین چند وقت پیش خود سازنده ها اعتراف کردن در مورد شبیه ساز بود بازی بشدت سخت گیری کردن و بازی بیس قابل قبولی نداشته .کریر بازی هم واقعا هیچ چیز درست و درمونی نداره مثل فرزا یا مثل نسخه اخر GT بخش انلاین کمال و تمام پر جزئیاتی هم نداره، در مورد بعد فنی اب و هوای بازی که سازنده ها هم اون اوایل زیاد روش مانور میداند و میگفتند میخوان بهترین اب و هوای داینامیک رو تو بازی قرار بدن ولی در مقابل بازی مثل درایو کلاب در برابر یک بودجه میان رده حرفی برای گفتن نداره و فریم ریت در پروجکت کارز حتی بعضی وقت ها تو شب ها تا 13 هم پایین میاد که از فاجعه هم اون ورتره
از نظر گرافیکی هم ما سری GT رو پلی استیشن داریم با اختلاف هم میتونیم درایو کلاب رو اسم ببریم، رو ایکس باکس هم دو سری فورزا رو که با یک بودجه میان رده برای کنسول کاری واقعا فراتر از حد خودشون انجام میدند ولی رو کامپیوتر هم
Assetto Corsa رو داریم که تو 4k با کارتی مثل GTX 970 که برای 5 سال پیش هست گرافیکی چند برابر GT و FMS داره ولی مشکلی که شبیه ساز های کامپیوتر مثل این دارند اینه بیشتر رو شبیه سازی ماشین ها و پیست ها و فیزیک کار میکنند، دیگه، کریر، و لیست ماشین ها، هندلینگ خوب، جزئیات پیست ها، و اب و هوای داینامیک و صدا گذاری رو یادشون میره که یک بازی هر چند شبیه ساز باید داشته باشه ....
حالا در مجموع سری GT و FMS شاید مثل این شبیه ساز های کامپیوتر بشدت رو جزئیات شبیه سازی کار نکرده باشند ولی در اکثر مواقعه یک تواضع بین ، شبیه سازی، گرافیک، بخش داستانی ، فیزیک . بخش انلاین و لیست ماشین ها برقرار کردند که درمجموع بهترین شبیه ساز ها FMSو GTS هستند.
اسم فورتزا آوردن کنار Gts اصلا توهین به Gts هست بازیش فرسنگها با Gts فاصله داره
 

m.d.makan

کاربر سایت
Apr 14, 2007
3,323
6,847
نام
مــاکــان
@Abyss Watchers
خب پس Pcars وضعش رو کنسول ها داغونه، یعنی چی تا 13 فریم میاد پائین، اینکه نمیشه اصلا بازی کرد، جای طرفداری نداره واقعا.
منم تا حالا هرچی گفتم در مورد نسخه PC اون بوده، نسخه کنسولی فقط تو یوتیوب دیدم.

از اونجائی که در مورد AC گفتی، پس معلوم که با ریسینگهای PC آشنائی داری.
ما هیچ بازی نداریم که کامل باشه، از صدا، گرافیک، مولتی پلیر و... پرفکت باشه، واقعا نداریم.
با این طرز فکر هر ریسینگی میشه گفت یک نقطه قوت داره.

روی PC ما Raceroom و ACC داریم که بهترین صداگذاری تو این سبک دارن.
گرافیکی ما PCars 2 و ACC داریم، که واقعا خیلی خوبن.
در مورد فیزیک rF2 و الان ACC فوق العادن.
بخش آنلاین، جرایم، رتبه بندی رانندها تو کل صنعت مثل iracing پیدا نمیشه.
تنها بخشی که اینها توش لنگ میزنن، همین کریر هست، که خب باید بهشون حق داد، با استودیوهای نهایتا 40-30 نفری (بجز SMS که بزرگترینشون هست)، و با بودجه خیلی کم، نمیتونن کاری که کدمسترز با کریر بازیها میکنه انجام بدن.

از روز اول اینطوری بوده، از زمان GP Legends که اون موقع GT تازه روی PS1 داشت تاتی تاتی میکرد، ما رو PC سیم ریسینگ داشتیم( حتی خیلی سال قبل اون) که اساس اون بر مسابقات آنلاین و رقابت بین پلیرها بوده.
برای همین سیم ریسر روی PC از اول به این که شبیه سازهای محبوبش بخش کریر نداشتن و ندارن عادت کرده، بدمون نمیاد که یک بازی بیاد و بخش کریر قوی هم داشته باشه ولی برامون تعیین کننده نیست.
بهمین دلیل وقتی مشخص شد که GTS اون بخش کریر همیشگی خودش نداره، برای من خیلی چیز جدیدی نبود.
چون میدونم چیزی که پلیرها رو پای بازی ریسینگ نگه میداره، بخش مولتی پلیر اون و رقابتی که ایجاد میکنه هست.

وقتی به اینجا میرسیم همه چی خلاصه میشه تو اون 20 دقیقه/یک ساعتی که میخوای ریس بدی.
نه بخش کریر مهم میشه و نه لیست ماشین و...
اون خواسته ها تبدیل میشه به جزئیات دقیق پیست، شبیه سازی درست فیزیک و رفتار ماشین، صداگذاری خوب، بالانس بین ماشینهای یک کلاس، گرافیک حداقل قابل قبول، جرایم مسابقه، وجود پرچم آبی،زرد و... در کل هرچیزی که باعث میشه شرایط یک بازی نزدیکه به مسابقه واقعی باشه.
به اینها که میرسیم ریسینگهای PC (نه همشون) میشن رقبای همدیگه، رقیبی روی کنسول ندارن.
خیلی از این ریسینگها اصلا زیرساخت درست برای اینکه روی کنسول منتشر بشه ندارن، چه بسا اینکه بخوان تو فروش موفق بشن.
Pcars اگر تونست روی کنسولها ریلیز بشه، راه کنسولیزه شدن طی کرد، تو خیلی از قسمتها فیتیله کشیدن پائین تا بتونه بین گیمرهای کنسول هم طرفدار جمع کنه.
وگرنه ما روی PC به Pcars میگیم ArcadeCars، با این نکته که بین بازی های کنسولی، بهترین فیزیک و تایر مدل که مهمترین بخش یک عنوان ریسینگ هست داره.

اما اینو همیشه گفتم و خودمم قبول دارم که GT/Forza همیشه "بازی" بهترین، ولی اینکه بگیم شبیه ساز بهترین از نظر من اشتباست.


اینو از روز اول معرفی GTS گفتم، هر چندوقت کامنتهای بچه هارو که میبینم بیشتر مطمئن میشم که نظرم درست بوده:
اینکه با توجه به پلیر بیس وحشتناک بازی مثل GT، اینکه پولی فونی این نسخه رو جوری ساخت که همرو به سمت رقابت آنلاین سوق داده، بزرگترین خدمت به جامعه ریسینگ چه کنسول و چه PC کرد.
خیلی از همین پلیرها اگه بخوان کمی حرفه ای تر دنبال کنن بعدا جذب ریسینگهای PC میشن، یا که نه همون سری GT ادامه میدن و تو نسخه های بعدی که اگه کریر خوبی هم داشته باشه، بیشتر سعی میکنن از بخش آنلاین اون لذت ببرن.
GTS باعث شد خیلی از طرفدارهای قدیمی این سری هم که فقط بخش کریر تموم میکردن و باقی ساعت مشغول بخش فوتو مد میشدن به این سمت ببره که درک کنن چقدر رقابت تو یک بازی ریسینگ میتونه جذاب باشه، اگر شرایط مسابقه درست باشه، مثل داشتن جریمه.

ما نمیتونیم بصورت کلی حتی GT/Forza با هم مقایسه کنیم، موردی میشه اینکارو کرد، مثلا من که بخش آنلاین دوست دارم پس GTS، یکی دیگه که مثلا کریر و تعداد ماشین دوست داره پس Forza..
لپ کلام اینکه اصلا مقایسه GT/Forza با عناوین مشابه روی PC (منظورم PCars نیست)، اساسا اشتباست.

اگه حوصله نکردین و پست کامل نخوندین فقط به این توجه کنین که بحث مقایسه اینکه GT بهتره یا Pcars نیست، یکی از دوستان GT/Forza با ریسینگهای PC مقایسه کرد، ادامش شد همچین پستهائی.
مقایسه بازی های انحصاری با بودجه نامحدود با یک استودیو که بازیهاشون با کمک مردمی ساخته و داره روی 3 پلتفرم منتشر میکنه زیاد منصفانه نیست.
من اینجا اصلا از Pcars طرفداری نمیکنم و نکردم، یکسری موارد لیست کردم که توش واقعا فراتر از کنسول عمل میکنه، یکسری دیگه هم دوستان شمردن که واقعا در حد کنسول نیست.

لپ کلام 2 اینکه :D
از بازیهای خودمون لذت ببریم، چرا همش باید مقایسه کنیم، مخصوصا اونهائی که اصلا تجربه نکردیم.
مرسی آه :))
یک خسته نباشید پررو به خودم بگم واقعا ها؟
چه حوصله ای دارم من :D

اگر تا حالا حوصله کردین و خوندین اینو بینین که بشوره و ببره پائین :
watch?v=3FZFGWvjU9c

اینو ریسینگ باز جماعت متوجه میشه یعنی چی
 
آخرین ویرایش:

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
1,967
1,800
نام
محسن
رو کنسول واقعا نمیشه از این بازی ها لذت برد چون هم بحث هندلینگ هست که نیازه به فرمان واقعی.. هم بحث تکنیکی که فریم و.. این مصیبت ها رو داره هم بخش کریر و داستانی که زود خسته کننده نشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟