Pro Evolution Soccer 2010 - XBOX 360

نکته: این پیش نمایش مربوط به کدی که در لندن تست شده هستش و 30 درصد از ساخت بازی مونده .

http://www.pesgaming.com/blog/pes-20...2010-29082009/


Dougieو من دیروز در یک پلی تست اختصاصی از بازی PES 2010 که در لندن برگزار شد شرکت داشتیم . بعلت یکسری از مسائل مقرراتی من فقط تونستم یک ساعت اونجا بمونم . بنابراین اینجا من نظر و برداشت خودمو از بازی ارائه میدم و شما میتونید منتظر برداشت Dougie( احتمالا کامل تر ) در روز چهار شنبه باشید . مهمه که خاطر نشان کنم کدی که ما بازی کردیم کد 70 درصدی بازی بود . این بدین معناست که هنوز مقدار زیادی از جزئیات به بازی اضافه نشده .بنابراین این متن رو وحی منزل که غیر قابل تغییره در نظر نگیرید خصوصا با در نظر گرفتن این مساله که بعضی از مسائلی که من توی این متن در موردش صحبت نمیکنم به کد 70 درصدی هنوز اضافه نشده . من یک سری از سوالاتی رو که جوابش برامون مشخص نبود رو در نظر داشتم که توی پلی تست جواب هاشونو پیدا کنم بنابراین من بیشتر این ابهامات و سوالات رو جواب خواهم داد با وجود اینکه من اونجا محدودیت زمانی داشتم .من با نسخه Playstation 3 کار رو آغاز کردم .چیزی که مشخص بود , اینه که جلوه های بصری (مسائل مربوط به گرافیک و ...) بسیار عالی و شگفت انگیز بودن .جزئیات ظریف گرافیکی باور کردنی نبود و این مساله در نسخه Xbox 360 هم مشخص بود . Mark Lawrenson گزارشگر بازیه و اگر چه من زیاد به مقوله گزارشگری توجه نکردم اما بنظر میرسید مختصر و مربوط ( مرتبط با اتفاقات بازی )گزارشگری میکرد .

منوها شفاف تر شدن و گشت زدن توی منوها خیلی راحت تر شده . مشخصا زرق و برق کمتری نسبت به نسخه 2009 دارن و اینکه با ظرافت طراحی شده اند .مود لیگ قهرمانان هنوز تکمیل نشده بود .بنابراین من سریع رفتم سراغ قسمت قسمت تمرینات .این بخش شامل این قسمتها میشه : Free Training, Corners و Free kicks . ضربات شروع مجدد که قابل تنظیم باشند(قابل تنظیم بشکل دلخواه و مورد نظر )توی این نسخه وجود نداشت که وجود اونها در نسخه 2011 جذاب و دیدنی خواهد بود .

بعد از این قسمت من رفتم سراغ بخش quick exhibition : ایتالیا در برابر آرژانتین . من میتونم حقیقتا بگم که حرکت 360 درجه یک تغییر و تحول اساسی در بازی ایجاد کرده .عجب کنترل جهت خارق العاده ای ! مشخصا عادت کردن بهش سخته اما این نوآوری خوبیه . Dougie گفت در حقیقت این نوآوری موجب میشه که گیمرها بازیو از دوباره آموزش ببینن . بعد از دو سال اخیر Pro Evo قابلیتی رو تحصیل کرده که بواسطه اون مردم میتونن ویرایش جدیدی از بازی رو که منطبق بر استاندارد بالایی قرار داره تجربه کنن . به نظر میرسه برای کسب مهارت باید مقداری تمرین داشت .من باید این نکته رو خاطر نشان کنم که در نسخه PS3 از طریق D-pad دسته بازی میشه در 16 جهت حرکت کرد .از اونجایی که دسته Xbox 360 در این زمینه محدودیت سخت افزاری داره نمیشه با اون در 16 جهت حرکت کرد .


درمجموع گیم پلی بازی توی این نسخه چیز فوق العاده ایه . الان شما میتونید در بین 8 جهت هم حرکت داشته باشید . یکی از چیزهایی که من متوجه اون شدم این بود که پاسها خیلی عالی طراحی و تنظیم شدن . ضربات شوت فنی لب ( چیپ ) هم بهبود پیدا کردن , یک چیزجالب اینکه من از خارج محوطه جریمه یک چیپ زیبا بسمت دروازه داشتم که دروازه بان Dougie به عقب شیرجه زد و توپو از بالای تیر افقی دروازه روانه اوت کرد .ما تغییرات عمده ای در دروازه بان ها ندیدیم همینطور هیچ اشتباه احمقانه هم از اونا مشاهده نشد و در چند مورد شاهد مهارهای زیبایی از اونا بودیم .اینو باید در نظر بگیریم که این نسخه 70 درصدیه بازیه و هنوز کارهایی لازمه که روی دروازه بانها انجام بشه . هیچ خطای هندی در طول بازی ما اتفاق نیفتاد .ما آنلاین هم نتونستیم بازی کنیم بخاطر اینکه هنوز سرورها آماده نبودن هرچند این در یک بازی در حال ساخت که دو ماهش هنوز مونده چیز معمولیه بنابراین جای نگرانی نیست !


ممکنه این دو ماه باقی مونده زمان کافی برای برطرف کردن مشکلات کوچیک بازی باشه امکان داره که اینطور هم نباشه .هنوز دیواره های نامرئی در زمان پرتاب اوت وجودداشت و دروازه بانها هنوز به نزدیک ترین مدافع پاس میدن . بهر حال Paul ( کسی که با خوش برخوردی بازی رو برای پلی تست ما آماده کرد ) گفت راهی برای پاس دادن به مدافعی که مدنظر گیمره وجود داره که اینکار از طریق وضعیت کنترل دروازه بان دستی امکان پذیر میشه . با فشار دادن دکمه R3 ( آنالوگ سمت راست ) بطور اتوماتیک در هر لحظه ای از بازی ( حتی زمانیکه توپ به اوت رفته ) کنترل دروازه بان در اختیار شما قرار میگیره . من زیاد روی کنترل دستی دروازه بان وقت نذاشتم اما Dougie با توجه به وقتیکه روی این کنترل صرف کرد احتمالا قابلیتهای این کنترل رو بخوبی تجربه کرده .

پنالتیها ( درحین بازی ) از زاویه کناری هم قابل مشاهده هستن که به نظر من خیلی عجیب بود .من نمیتونم بفهمم کسی که میخواد پنالتی بزنه در زمان پنالتی زدن چطوریه میتونه از این زاویه جهت شوتشو تنظیم کنه . Dougie وقتی پنالتی زد شوتش به اوت رفت ما باید صبر کنیم و منتظر بمونیم تا ببینیم از چه طریقی اونا سیستم پنالتی روبهینه از کار درمیارن .

ما همچنین عمدا چند تا خطا هم کردیم تا ببینیم نحوه برخورد داور چطوره . چند تا تکل روی بازیکن حریف داشتیم که انیمیشن تعدادی از اونا شبیه تکلهای نسخه 2009 نبود .داور تعدادی از این تکلها رو خطا گرفت . دو تا تکل وحشتناک از پشت هم داشتیم ( در نقاط مختلف زمین ) که در هر دومورد داور کارت قرمز مستقیم داد که این مساله منجر به اعتراض تماشاگران بازی شد . بنظر نمیرسید تماشاگران درمورد خطاهایی که بازیکن تیمشون انجام میده هیچ سروصدا و اعتراضی بکنن. ودر زمانیکه تیمشون گل میزد حسابی خوشحالی میکردن و تیمشون رو تشویق میکردن . تماشاگران الان بیشتر توی ورزشگاه چنتهای دسته جمعی میخونن که به نظر میرسه این قسمت نسبت به نسخه قبلی پیشرفت داشته .
درمورد مود ادیت شرمندم راستش به دلیل کمبود وقت نتونستم وارد این قسمت بشم . ممکنه Dougie واردش شده باشه .

نظر کلی من : باتوجه به وضعیتی که این بازی پارسال داشت و با در نظر گرفتن پیشرفتهایی که در این نسخه صورت گرفته باید اقرار کنم که جلوی خودمو گرفتم که دچار هیجان تعصبی نشم . من با ترس و احتیاط ریویووهایی که اخیرا از بازی منتشر شده رو میخوندم و اگرچه اونا همگیشون نسبت به این بازی خوش بین بودند ( بعضیا خیلی زیاد) من سعی کردم زیادخوش بین نباشم .اما من الان میتونم صادقانه بگم pes به مسیر اصلی خودش برگشته .دوستان شما عاشقش خواهید شد .این متنی که خوندید یک مقاله رادیویی نیست این دیدگاه صادقانه من بود . و من میتونم بصورت قاطع بگم این بهترین بازی از سری بازیهای pes بود که تا الان بازی کرده بودم .
 
آخرین ویرایش:
romell جان ممنون از ترجمه ای که زحمت کشیدی ولی بهتره منبع رو هم قرر بدی تا اگر کسی خواست بتونه بهش مراجعه کنه
در ضمن به نظر من تا بازی نیاد و خودمون بازی نکنیم هیچ کدوم از اینا فایده آنچنانی نداره
به امید شاهد بودنه یه PES 2010 عالی که بتونه دهن مخالفا رو ببنده;)
 
با سلام
همونطور که شاهد بودین دیروز دیدگاه یکی از کاربران سایت pesgaming بنام فرانسیس رو در رابطه با پلی تست اخیرش داشتیم . ایشون گفته بود دوست و همراهش ( Dougie )یکی از همین روزا دیدگاه خودشو توی سایت قرار میده و امروز این اتفاق افتاد و ایشون هم نظارت خودشو از بازی ارائه داد که در زیر میخونید .


برداشت و اظهارنظر Dougiedonut دررابطه با آخرین پلی تستی که داشته .


نوشته شده توسط dougiedonut در اخبار PES 2009 در تاریخ 30 آگوست .


همونطوریکه که قبلا قول داده بودم دیدگاه و نظراتمو از کدی که بازی کردیم جمع بندی کردم . ببینید !


برداشت های کلی :


من احساس کردم سرعت بازی توی کد 70 درصد یک کم بیشتر از کد 50 درصده , که قبلا بازی کرده بودم .این چیز بدی نیست آهنگ بازی هنوز نسبت به نسخه 2009 کمتره . شخصا دوست داشتم یک ذره سرعت بازی کمتر باشه مثل همون کد 50 درصد اما شاید هم من دارم یک کم سخت میگیرم .


ما قبلا گفته بودیم این نسخه مشابه همونیه که قبلا بچه های سایت WENB دیده بودنش ( همون که قبلا ساف و آدام درموردش دیدگاهشون رو بیان کرده بودن ) بنابراین ما داریم درباره کد 70 درصد صحبت میکنیم (.نسخه نمایشگاه آلمان که ویدئوهای زیادی ازش منتشر شد مربوط میشه به حداقل یک ماه قبل از این کد )


ظاهر کلی بازی و چیزی که از یک مسابقه و بازی احساس میشه خیلی گیرا و هیجان انگیزبود . شما بلافاصله احساس میکنید که دارینPES بازی میکنین. من نمیخوام درباره گرافیک صحبت کنم شاید شما دربارش از منابع مختلف زیاد شنیده باشید که چقدرعالی و ماه بنظر میرسه اماباید بگم حیرت انگیزه !


در وضعیت روز, اتمسفر و جو حاکم بر بازی خیلی خوب به نظر میرسه . سروصدای جمعیت با شکوه جلوه میکنه .ما بازیوفقط توی یک مانیتور LCD استاندارد با بلندگوهای استریو اجرا کردیم بنابراین قادر نیستم درمورد قابلیتهای صوتی surround sound بازی چیزی بگم .همونطوریکه فرانسیس گفت در زمان به ثمر رسیدن گل با توجه به وضعیت مهمان یا میزبان بودن تیم تفاوت قابل توجهی در تشویق تماشگران احساس میشد اما ما از صدای surround sound بهره نبردیم ( چون بلندگوها استریو بود) .


من منتظر بودم صدای بازیکنان میزبان رو هم بشنوم یا چیزای ظریف و جزئی دیگه مثل این چیزا اما توی این نسخه چنین چیزهایی وجود نداشت .


متاسفانه برخلاف اون چیزی که فرانسیس گفت چنتها ( سرودهایی که تماشاگران طرفدار تیمها دسته جمعی میخونند) هنوز توی بازی وجود داره .من با لیورپول بازی میکردم و هنوز همون چنت های قدیمی ( قبلا کونامی به بازی اضافه کرده بود) رو که فریاد میزدن لیورپول لیورپول لیورپول رو میشنیدم صدای این چنتها به اندازه نسخه 2009 بلند و رسا نیست اما وجود دارن و همین کافیه که احساس نفرت به من دست بده . من واقعا آرزو میکنم که کونامی چنتهای تیمهای خاص رو حذف کنه و روی سروصداهایی که در حین بازی بصورت پویا و براساس اتفاقات درون زمین وجود داره تمرکز کنه .کونامی , امیداورم درراه انجام این کار برای ما موفق باشی ! به نظر من قابلیت وارد کردن فایل چنت تیمها نیاز شخصی و سلیقه ایه افراد رو تامین میکنه .


توی این پلی تست تمرکز اصلی ما روی گیم پلی بازی بود , نه روی مودهای بازی .من یک نظر خلاصه و کوتاه دررابطه با مستر لیگ دارم .شما باید دستورالعمل این بخش رو بخونید یا اینکه به HELP های روی صفحه توجه کنید . این بخش خیلی بروز شده و رقابتها بشکل جذابی درش طراحی شدن که من فکر میکنم خیلی از ما ازش لذت خواهیم برد . این بخش از نو ساخته شده و ما رو هیجان زده کرده بود .


من نسخه های PS3 و360 رو بازی کردم .تفاوتهایی در گرافیک و احتمالا گیم پلی بازی بین این دو نسخه وجود داشت .همونطوریکه فرانسیس گفت نسخه 360 پردازش بیشتری روی گرافیکش صورت گرفته بود .من نمیخوام سر اینکه کدوم نسخه کنسولی بهتره یا کدوم بدتره و از این دست حرفا جنگ را بندازم .من بدون هیچ شکی پیش بینی میکنم هردوتا نسخه بشکل یکسانی ساخته و عرضه میشه .



کنترل 360 درجه



الان که ما این کنترل رو داریم ما لازمه که بفهمیم این کنترل توی PES 2010 چه قابلیتی داره. درابتدا من میتونم اینو مشخص کنم که با dpad کنسول PS3 میشه در 16 جهت حرکت کرد اما با دسته 360 میشه فقط در 8 جهت حرکت کرد . من گفته بودم این اختلاف بخاطر محدودیت سخت افزاری دسته بازی 360 هست و نباید ربطی به کونامی داشته باشه .


به هر حال با آنالوگ سمت چپ تمام دسته های بازی میشه حرکت و کنترل 360 درجه رو انجام داد . معنی این سیستم کنترل چیه ؟وقتی شما پا به توپ نیستید شما کنترل کاملی روی حرکت بازیکنتون دارید . این آزادی کامل ممکنه بعضی از گیمرها رو شوکه کنه بخاطر اینکه ما عادت کرده بودیم بازیکن رو به محدوده توپ برسونیم ودر ادامه بازیکن بصورت اتوماتیک خودشو به توپ میرسوند و توپو صاحب میشداما الان اینطور نیست بخاطر کنترل کاملی که روی بازیکن دارید باید اونو به محل دقیق توپ هدایت کنید . بعضی از مردم ممکنه درابتدا نسبت به این مساله شاکی باشن . اینا چیزائیه که شما باید براش تمرین کنید مثل یک بازی واقعی فوتبال . بازی کمتر توی ریل و مسیر مشخص و از قبل طراحی شده حرکت میکنه اینجا مسئولیت کنترل و حرکت باریکنان با شماست باید قبول کنید که درستش هم همینه .


معنی کنترل 360 درجه این نیست که شما هر حرکت غیر ممکنی رو میتونید باهاش انجام بدین . درهر حالتی شما نمیتونید تغییر زاویه و تغییر مسیر بدین . معنی این کنترل اینه که شما یک دامنه حرکتی بیشتر و دقیق تری دارید که بصورت طبیعی و نرمال وجود داره . بایستی اینو بدونید که شکل تغییر جهت بازیکنان طبیعی تر شده . بعنوان مثال در حال دویدن به جلو امکان تغییر جهت ناگهانی وجود نداره و اینکه بدون تغییر آهنگ سرعت بازیکن نمیشه شروع به دویدن در زاویه های بیشتر از 45 درجه کرد .


همونطوریکه قبلا گفتم شما نمیتونید با شتاب حرکت کنید و بلافاصله تغییر 90 درجه در مسیرتون بدین چیزی که در حال حاضر امکانش براتون وجود داره .وقتیکه بخواید تغییر زاویه تیزی داشته باشید بازیکن با تاخیر اینکار رو میکنه . این بدین معنیه که شما باید یادبگیرید چطوری سرعت رو کم کنید و یا به اون شتاب بدین تا با این کنترل عادت کنید . سرعت بیشتر تغییر جهت ناگهانی رو سخت تر میکنه .مشخصه که دریبلرهای ماهر نسبت به اونایی که مهارت کمتری دارن کار راحت تری برای تسلط روی این مورد دارن .بله بازی احساس میشه که آشنا و مانوسه اما به اندازه کافی فرقهایی توش وجود داره که شما رو پای بازی نگه داره و متوجه اونچه که دارید انجام میدید بکنه .


انیمیشن های حرکات بازیکنان بطور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده . شما الان احساس میکنید که انواع مختلفی از بازیکنان با سبک های حرکتی مشهود بیشتری در بازی وجود داره . توی دو تا نسخه قبلی احساس رباتیک بودن خیلی زیادی به انسان دست میداد که انیمیشن های یکنواختی درش وجود داشت .الان شما چند سبک دویدن دارید که احساس طبیعی بودن بیشتری رو القاء میکنه . دویدن های سیخکی خنده دار , مثل سابق نیست و در اون حد وجود نداره .



توپهای بلند



تغییر عمده دیگه ای که من متوجهش شدم اینه که ارسال توپهای بلند خیلی مطبوع تر و رضایت بخش تر شدن من عموما از توپهای بلند زیاد توی سبک بازیم استفاده نمیکنم بخاطر اینکه من احساس کرده بودم استفاده از اونا بیشتربه ضررمه تا اینکه به من کمک کنن . اما الان من احساس میکنم که اونا خیلی مفید هستن و کمک میکنن که شناوری در حملاتمو بیشتر کنم . فیزیک توپ نسبت به قبلا بهتر شده و اینطوری احساس میشه که حرکت توپ خیلی طبیعی تر شده . شما احساس میکنید کنترل بیشتری روی توپ و کارهایی که باهاش انجام میدید دارید.


سانترهای بازیکنان خیلی رضایت بخش شده بخاطر اینکه شما الان عملا میتونید توپو جایی بفرستید که مد نظرتونه . من انواع سبک های مختلف ارسال سانتررو امتحان نکردم و توی بازی که من داشتم تنظیمات به شکل پیش فرض بود .به هر حال بعضی وقتام توپ محل مورد نظر من نمیرفت ....


شوت ها


وضعیت شوتها هم رضایت بخش به نظر میرسید . گوناگونی شوتها بستگی به مکانی داشت که بازیکن در اون قرار داره . شوتهای چیپ هم توی بازی وجود داشتند و من با اونام راحت بودم . من چند تا گل خیلی قشنگ هم از اینطریق زدم بنابراین از طرف من تایید میشن .



دروازه بانها



متاسفانه در شروع مجدد بازی توسط دروازه بان دوباره دروازه بانها (در نسخه ای که ما بازی کردیم) به شما اجازه نمیدن که مدافع خاصی رو برای پاس دادن انتخاب کنید .هنوز هم دفاع پیش فرض همیشه توپو از دروازه بان دریافت میکنه .


ظاهرا شما از طریق آنالوگ سمت راست دسته بازی ( در حالت دستی ) میتونید توپ دروازه بان رو به بازیکن دلخواه و مورد نظرتون پاس بدین .


دروازه بانها وضعیتشون خوب بود و من اشتباه فاحش یا حرکت اضافی و چیزایی از این دست ازشون ندیدم .


یک ویژگی جدیدی بنام کنترل دستی دروازه بان به بازی اضافه شده که بنظر من واقعا در حفظ دروازه از باز شدن موثره .این قابلیت از طریق فشار دادن آنالوگ راست دسته فعال میشه و از این طریق شما میتونید کنترل دروازه بان رو در اختیار بگیرید . از طریق این کنترل شما میتونید بسرعت دروازه بان رو به جلو بکشید و اینکه این کنترل در برابر حملات حریف آزادی عمل بیشتری به شما میده .این یک سیستم ابتکاری متهورانه به حساب میاد که بخوبی کار میکنه .


البته برای تسلط روی اون شما احتیاج به آموختن این مساله دارید که چه وقت و چطوری برای مقابله با حملات به حالت کنترل دستی سوییچ کنید . اما نهایتا شما مزد این کارتون روبا توانمندی بی نظیر این کنترل میگیرید .البته باید شجاعت کافی برای انجام این کار رو داشته باشید .


یک چیزی که من باید ذکر کنم اینه که وقتی شما کنترل دستی دروازه بان رو فعال میکنید این کنترل فعال خواهد بود تا زمانیکه شما مجددا آنالوگ سمت راست رو فشار بدید .تا زمانیکه این کنترل غیر فعال نشده تمام بازیکنان تیمتون از طریق هوش بازی کنترل میشن .



نکات ریز بازی



هنوز توی این نسخه بازی دیواره های نامرئی سابق در زمان پرتاپ اوت وجود دارند چیزی که ازش متنفریم .ما منتظر بودیم که این مورد ارائه نشه اما دوباره این مساله ( حذف کردن این دیوار) توی نسخه ای که ما بازی کردیم , رعایت نشده بود .بعلت تفاوت در نسخه های بازی من از بازی نمیخوام انقاد کنم .در حال حاضر ما به کدهای قدیمی تر بازی هم دسترسی داریم ما باید دقت کنیم که فقط مواردی رو گزارش کنیم که توی این کدها دیدیم و از مواردی که هنوز اضافه نشده انتقاد نکنیم . عدم ارتباط شفاف و کامل با کونامی میتونه سهوا منجر به تبلیغات سوء برای اونا بشه و ما خیلی دوست داریم که از این حالت دور باشیم . من منتظرم به زودی به ما اجازه یک پلی تست از یک نسخه جدیدتر داده بشه .اگه ویژگیهای مورد نظر ما توی اون نسخه نبود ما میتونیم نگران بشیم اما تا الان کونامی چیزایی که به ما گفته راست و درست بوده .


هنوز فریبها روی آنالوگ قرار داده نشده و هنوز باید R2 ( یا RT در 360) رو بهمراه آنالوگ سمت چپ برای فعال کردن اونا بکار بگیرید . آنالوگ راست هنوز برای پاسهای دستی استفاده میشه . دوباره توی این موردگزارشات مختلف ارائه شده از بازی با هم اختلاف دارن , بنابراین این میتونه از مواردی باشه که توی نسخه ای که ما بازی کردیم هنوز قرارداده نشده باشه پس من دوباره از شما تقاضا میکنم که فعلا روی این موارد( و مورد دیوار نامرئی پرتاپ اوتها ) قضاوت نکنید . من اگه بتونم سعی میکنم بزودی خبر رسمی این موارد رو بدست بیارم . فعلا توی کد ما اجرای فریبها مثل نسخه 2009 هستش .



استادیوم ها



در مجموع 22 ورزشگاه توی بازی وجود داره . هر زمینی الگوی چمن خودشو داره و به نظر چمن بازی خیلی شاداب و زنده میاد .بازی کردن توی این زمین ها مشخصا خیلی مطبوع و خوشایند به نظر میرسه .



خلاصه



من از جلسه پلی تست با آرامش خاطر و اطمینان نسبت به نسخه امسال بیرون اومدم .
 
خیلی ممنون از ترجمه..

نمیدونم این ها چه گیری دادن به دیوار نامرئی..!! البته اگر برداشته بشه خیلی خوب میشه ولی زیادم مهم نیست..

نکته بسیار خوبی که اشاره کرد تغییر مسیر ها بود که تو سرعت زیاد کامل عمل نمیکنه.. تو نسخه 2009 شما خیلی راحت میتونستین با تغییر مسیر های سریع بازیکن ها رو جا بگزارین و با دروازه بان تک به تک بشین که به نظر من اصلا جالب نبود و بازی رو آسون میکرد..
با این کاری که انجام دادن بازی از حالت تک روی خارج میشه و خاصیت تاکتیکی میگیره..

من تعجب میکنم که چرا زیاد در مورد خط دفاع حرف نمیزنن.!! البته با کنترل 360 درجه فکر کنم خیلی راحت بتونیم جلوی مهاجم ها رو سد کنیم.. چون اگر یادتون باشه به علت محدودیت حرکتی مدافع ها باید مسیری بیشتری رو برای رسیدن به بازیکن مهاجم طی میکردن..

این کنترل دستی دروازه بان هم به نظر من هیچ کاربردی نداره..
 
این کنترل دستی دروازه بان هم به نظر من هیچ کاربردی نداره..

تو نسخه های قدیمی این بازی کنترل دستی وجود داشت.البته برای این منظور شما باید وضعیت دسته رو از حالت نیمه اتوماتیک به حالت MANUAL در می اوردید که اتفاقا خیلی هم کاربردی و به درد بخور بود.زمانی که مهاجم حریف با دروازه بان شما تک به تک میشه به راحتی میتونه دروازه بان رو دریبل بزنه و دروازه خالی رو باز بکنه ولی اگه شما دروازه بان رو به حالت دستی ببرید در این حالت دروازه بان به شکل یه دفاع عمل می کنه و در صورتی که یه خورده مهارت داشته باشید می تونید توپ رو از زیر پای حریف در بیارید.حتی وقتی که حریفتون شوت کنه می تونید توپ اونرو کنترل کنید که این مورد اخری تا %50 شانس گل خوردنتون را کم می کنه
البته نمی دونم این مکانیسمی که گفته شده به چه شکلی هست و ایا اساسا با سیستمی که گفتم فرق داره یا نه؟
 
تو نسخه های قدیمی این بازی کنترل دستی وجود داشت.البته برای این منظور شما باید وضعیت دسته رو از حالت نیمه اتوماتیک به حالت MANUAL در می اوردید که اتفاقا خیلی هم کاربردی و به درد بخور بود.زمانی که مهاجم حریف با دروازه بان شما تک به تک میشه به راحتی میتونه دروازه بان رو دریبل بزنه و دروازه خالی رو باز بکنه ولی اگه شما دروازه بان رو به حالت دستی ببرید در این حالت دروازه بان به شکل یه دفاع عمل می کنه و در صورتی که یه خورده مهارت داشته باشید می تونید توپ رو از زیر پای حریف در بیارید.حتی وقتی که حریفتون شوت کنه می تونید توپ اونرو کنترل کنید که این مورد اخری تا %50 شانس گل خوردنتون را کم می کنه
البته نمی دونم این مکانیسمی که گفته شده به چه شکلی هست و ایا اساسا با سیستمی که گفتم فرق داره یا نه؟

آره میدونم قبلا میشد دروازه بان رو در اختیار گرفت.. ولی کسی استفاده نمیکرد و کاربردی هم نداشت..

الان هم برای اینکه دروازه بان رو از حالت اتوماتیک خارج کنی باید R3 رو بزنی و اگر دوباره بخوای برگرده باید R3 رو تکرار کنی..
 
این لیستیه که سایت winningelevenblog قرار داده و شاید 100% نباشه
بر اساس این لیست باز هم لیگ انگلستان کامل لیسانس نگرفته و لیگ آلمان هم وجود نداره
اما چیزی که برای من شک برانگیز اینه که کونامی قول داده بود که تیمهای لیگ قهرمانان اروپا لیسانس کامل شدن اما توی این لیست ما تیمهای انگلیسی < آلمانی رو نمیبینیم.
http://winningelevenblog.com/blog/pes-2010-team-list/
 
این PES شورش را دیگه در آورده
من موندم این لیگ قهرمانان چطوری اجازه داره این PES اون را به اختیار بگیره در حالی که نصف تیم های لیگ قهرمانان در اون حضور ندارند
واقعا خجالت آوره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or