Pro Evolution Soccer 2010 | PC

Galerie_Pro_Evolution_Soccer_2010_Galeria_1_17215_1009_08042009.jpg


Pro Evolution Soccer 2010

boxart_default.jpg


سازنده: Konami
ناشر: Konami
پلتفرم: PSP, Xbox 360, PC, PlayStation 2 , PlayStation 3 و گوشی های موبایل
تاریخ انتشار: پاییز 2009
ژانر: Soccer Simulator
درجه: ESRB:Rating Pending

مقدمه

کونامی امروز Pro Evolution Soccer 2010 را رسماٌ announce کرد و به طرفداران PES قول داد که تغییرات مهمی را در گیم پلی بازی اعمال کرده و آن را به واقعی ترین شبیه ساز مسابقات فوتبال بدل سازد.
به گفته ی کونامی گیم پلی،گرافیک،اتمسفر،انمیشن ها و حرکات جدیدی در بازی وجود خواهد داشت.
Naoya Hatsumi تهیه کننده ی بازی در این باره گفته است:"ما بازخوردها و نظرات هواداران را درباره ی تغییر و تحول سری PES در این چند وقت اخیر دنبال کرده ایم و در PES 2010 ایده ها و درخواست های هوادران را اعمال خواهیم کرد.ما می خواهیم که PES 2010 بیشتر باب طبع فوتبال دوستان باشد و در عین حال از تجربه ی گیم پلی بازی های قبلی این سری که عامل موفقیت این سری بوده نیز استفاده کند.PES 2010 ظاهر بهتری خواهد داشت،گیم پلی بهتری خواهد داشت و تا جایی که دستگاه های امروزی توان داشته باشند از قدرت آنها استفاده خواهد کرد."
PES 2010 در پاییز امسال برای PSP, Xbox 360, PC, PlayStation 2 , PlayStation 3 و گوشی های موبایل عرضه خواهد شد.کونامی هنوز عرضه ی نسخه ی Wii بازی را تأیید نکرده است.

نکات

گیم پلی: دفاع فشرده ی منطقه ای بازی و بستن فضا سبب می شود که به فکر راه های تازه ای برای گلزنی باشید.بازی مبتنی بر شبیه سازی واقعی فوتبال است و به همین دلیل برای پیروزی نیاز به یک استراتژی صحیح و عکس العمل هایی سریع دارید.دروازه بان ها در PES 2010 باهوش تر خواهند بود و توانایی شوت گیری آنها ارتقا خواهد یافت.سیستم کنترل داوران بازی بهبود یافته است و داوران از هوش مصنوعی بهتری برخوردار خواهند بود و تصمیمات سنجیده تری را در طول بازی خواهند گرفت.

گرافیک بهبود یافته: گرافیک بازی دستخوش تغییر بزرگی شده است.چهره و انیمیشن های بازیکنان بیشتر از قبل به واقعیت نزدیک شده است.از جمله اینکه با استفاده از یک سیستم نورپردازی پیشرفته که سبب ایجاد تفاوت در شرایط مختلف می شود بیان احساسات بازیکنان طبیعی تر به نظر خواهد رسید.جزئیات استادیوم ها نیز پیشرفت چشم گیری کرده است و هم چمن ورزشگاه و هم تماشاگران بهتر نمایش داده می شوند.

انیمیشن ها و حرکات جدید: مهارت های فردی بیشتری در PES 2010 وجود دارد که از جمله ی آنها حرکات فریب دهنده ی جدید است که بر روی جریان بازی تأثیرگزار خواهد بود.المان های بسیاری از نو ساخته شده اند؛انیمیشن های دریبل زدن،چرخیدن و شوت زدن به طور قابل ملاحظه ای ارتقا یافته اند و تفاوت فاحشی بین سرعت یک پاس هنگامی که از یک بازیکن ایستاده فرستاده می شود و زمانی که یک بازیکن در حال دویدن آن را می فرستد وجود دارد.

جو ورزشگاه: واکنش تماشاگران به اتفاقاتی که در داخل زمین رخ می دهد متنوع تر از قبل است و تشویق ها و سرودهای جدیدی اضافه شده است.میهمان و میزبان بودن نیز تأثیر بیشتری نسبت به قبل دارد و تماشاگران نسبت به شرایط خاص بازی واکنش پر رنگ تری از خود نشان می دهند.به عنوان مثال رضایت یا ناراحتی خود را نسبت به وقوع خطا یا به ثمر رسیدن گل به گونه ای طبیعی تر نشان می دهند.گزارش بازی هم جذاب تر و کامل تر خواهد بود.

هوش مصنوعی: کونامی توکیو برای ارتقای هوش مصنوعی بازی تلاش فراوانی کرده است و Teamvision 2.0 را برای استفاده در این بازی تکمیل کرده است.همکاری مدافعین و خط میانی برای پوشش دادن فضاهای خالی و خنثی کردن حملات بهتر از قبل است و پوشش اعمال شده توسط بازیکنان خط میانی برای مدافعین سطح پایین تر بیشتر از مدافعین سطح بالا خواهد بود.به این ترتیب احتمال خوردن گل های آسان کاهش پیدا کرده است و PES 2010 بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده است.در هنگام حمله بازیباز قادر است بازیکنان بیشتری را به سمت دروازه ی حریف بفرستد و آنها را در فضاهای مختلف پخش کند که منجر به افزایش احتمال گلزنی می شود.در PES 2010 طرح ریزی به اندازه ی دادن پاس های سریع اهمیت خواهد داشت و سیستم جدید به بازیباز اجازه می دهد که کنترل بیشتری روی بازیکنانش داشته باشد.به عنوان مثال در هنگام زدن ضربات ایستگاهی،بازیباز قادر است حرکات بازیکنانش را که در محوطه ی جریمه در انتظار توپ هستند تنظیم کند.

خصوصیان فردی: در PES های قبلی،team formation حرکات بازیکنان را در زمین تعیین می کرد.PES 2010 سیستم جدیدی را معرفی می کند که در آن طبیعت فردی حمله و دفاع بازیکنان به نحوه ی بازی آنها بستگی دارد.هر بازیکن در مورد توانایی های برجسته اش از یک هوش مصنوعی مخصوص به خود بهره می برد که در عملکرد هم تیمی هایش انعکاس پیدا می کند؛به عنوان مثال وقتی بازیکنی که سانترهای خوبی به روی دروازه می فرستد صاحب توپ می شود بازیکنان بیشتری برای دریافت سانتر وارد محوطه ی جریمه می شوند.

استفاده از استراتژی: یک سیستم سنجش قدرت جدید به بازیبازها اجازه می دهد که قبل از شروع بازی استراتژیشان را با استفاده از یک روش سریع اما جامع تعیین کنند.تمامی المان ها(تناوب پاس ها،حرکت،خطی که مدافعین روی آن حرکت می کنند،عمق بازی و جایگاه خط حمله) را می توان بسته به شرایط تیم مقابل اصلاح کرد: به عنوان مثال یوونتوس تورین در ضد حمله خطرناک است و بارسلونا در زمان حمله از عمق به فراوانی استفاده می کند که با استفاده از این سیستم جدید می توان تاکتیک های موثرتری را برای کنترل بهتر تیم مقابل اتخاذ کرد.

پنالتی ها: سیستمی کاملاٌ جدید استفاده شده است که کنترل،جایگیری و دقت بهتری را امکان پذیر می سازد.

---------------
منبع:
Code:
http://forum.p30world.com/showthread.php?t=310550

منبع اصلی:
Code:
http://www.vg247.com/2009/04/08/konami-pes-2010-will-recreate-real-football-as-closely-as-the-current-hardware-will-allow/#more-29466
 
آخرین ویرایش:
اینم یکسری عکس جدید از مجله PSM3 :

o2nnccps268tvgx2nlk.jpg


1pc3hxpl2w6f851rmco.jpg


958qflfkbm78vmk12b3.jpg


urho3r0ovoozdbg705i.jpg


9mapeq0udphd8jhrco1.jpg


اینم سایز اصلی عکس ها :

Code:
http://img7.imageshack.us/img7/1592/37729383.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/6503/58118779.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/145/30985112.jpg
http://img219.imageshack.us/img219/1342/21899511.jpg
http://img403.imageshack.us/img403/2981/93466489.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/7153/49141223.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/8194/84214710.jpg
 
شما اگر توی درجه سختی ۵ ستاره PES 2009 به حریف ۶تا ۶تا گل می زنید ، رسما برای مسابقات آینده Konami Cup ثبت نام بکنید . هزینه سفرتون رو هم ما پرداخت می کنیم .

;)


ببخشید اما چون اینجا دیدم این سوال رو دارم چگونه و شرایطش چیه؟آیا جایی حمایت مالی میکنه؟برادر من رو آخرین درجه سختی با ایران 11 تا گل به برزیل میزنه!!!!!!:eek:
 
ببخشید اما چون اینجا دیدم این سوال رو دارم چگونه و شرایطش چیه؟آیا جایی حمایت مالی میکنه؟برادر من رو آخرین درجه سختی با ایران 11 تا گل به برزیل میزنه!!!!!!:eek:
بله با هوش مصنوعی بسیار پایین همه چیز امکان پذیره...مثلا با مالدیو هم میشه 15 تا گل به برزیل زد...
skill وقتی هست که بتونی به یه پلیر دیگه اینجوری بازی کنی.
 
حالا چرا توی تاپیک 2010 در مورد 2009 دارین بحث میکنین ؟

به نظر من که خیلی عالی شده مخصوصا با این تغییراتش توی چینش بازیکنا و تاکتیک تیم خیلی حال کردم
 
اول پاییز میاد یا وسطش یا آخرش؟؟؟؟؟؟
هنوز روز دقیقش اعلام نشده.
ولی به احتمال زیاد اواسط پاییز ریلیز میشه.(آبان ماه)
November 2009
 
آخرین ویرایش:
Autumn run out for PES 2010 on Wii

attachment.php


کونامی اخبار PES2010 نسخه Wii رو منتشر کرد ...............

این بازی برای کنسول wii منتشر خواهد شد اما خبر خوش اینکه این بازی برای این کنشول همزمان با ارایه برای دیگر کنسولها خواهد بود . بدین معنی که برخلاف گذشته که چند ماه بعد از دیگر کنسولها نسخه Wii منتشر میشد این نسخه امسال همزمان با دیگر کنسولها منتشر خواهد شد .......

این نسخه در فصل پاییز منتشر خواهد شد .....


تغییرات در گیم پلی بازی ، اضافه شدن انیمیشنهای جدید ، سیستم جدید ضربات آزاد ، اضافه شدن امکانات به مستر لیگ و............از نکات جدید در این نسخه است .........

جام قهرمانان اروپا و جام یوفا نیز در این نسخه وجود خواهد داشت ................
بر روی کاور بازی نیز همانند دیگر نسخه ها مسی و تورس را شاهد خواهیم بود .....

آقای Akiyoshi کار گردان بازی در این باره گفته است کونامی دوباره در این نسخه دست به نوآوری زده است و طرفداران این بازی رو سورپرایز میکند ...!
 
این اطلاعات جدید از سایت رسمی KONAMI اگه یه نفر ترجمه کنه بفهمیم چی گفته خیلی خوب میشه

New Game Details Announced

Konami’s development team has revealed more details for PES2010. The next version will focus on realism, which will be reflected in the pace of the game. Build up play will be key. Players will need to make the most of passing and movement to break down opposition and work scoring opportunities. Soft goals will be eliminated.
Individual player skills are being reworked and a new system will allow users to incorporate them into team strategies. Mixing up these abilities, switching some on and other off will generate new ways to play PES.
Further details of the tactical slider system have also been unveiled. The sliders allow for real time fine tuning of defensive and attacking play, pressing, width, support and a range of other settings. Each team in PES will have a unique tactical setting, but players are free to alter every area to suit their own style of play.
The Master League now incorporates both the Champions League and Europa Leagues, offering a complete season for players to enjoy. Success in the Master League will see players streamed into these competitions. The lure of European football can also be used to attract stronger players to your side, with transfer dealings and contracts now significantly more realistic in their use and including real currency dealings.
More details on exciting new features will be announced shortly




منبع

 
PES2009

اخبار جدید .............................

- A lot of Japanese professional footballer do motion-captures too, not only Messi
- Complete mo-caps sessions 1 time each week in Japan studio
- Some Japanese players try to same moves like big stars and when isn’t perfect the designer make it better.
- Animations is one of big priority for PES2010
- Satoshi Suzuki is project leader for animations



موشن کپچر تنها مختص مسی نخواهد بود ، بازیکنان حرفه ای فوتبال در ژاپن در حال اجرای موشن کپچر برای شبیه سازی ها هستن ...!!!(اینو من نفهمیدم )
بازیکنان بزرگی در تلاشند تا حرکات ستارگان فوتبال را شبیه سازی کنند و حرکاتی شبیه به آنها انجام دهند تا طراحان و تیم کپچر اون رو تکمیل کنند ...
انیمیشنها یک اولویت بزرگ برای نسخه 10 بازی هستند
آقای Satoshi Suzuki هم رهبر گروه موشن کپچر را بعهده دارد ..
 
PES 2010 Preview From PSM3

اینم اخبار جدید از بازی +دو تا Screenshot جدید از بازی .............................

14.JPG

سایز بزرگتر :


http://imglot.com/uploads/28672937.jpg
.................................................. ......
torres.jpg

سایز بزرگتر :

http://imglot.com/uploads/2569s.jpg


.................................................. ............................................
منوی اصلی بازی شامل گزینه های زیر خواهد بود .

* UEFA Champions League
* Exhibition
* Master League
* Become A Legend
* League/Cup
* Community
* Online
* Training
* Edit
* Gallery
* System Settings
* Exit

.................................................. .........................
موزیکهای لیسانس شده در بازی وجود خواهد داشت از جمله :House-Tech Funk- House- Indie


.................................................. .............................................
شش گزینه در Exhibition وجود داره که شامل موارد زیر هستش ..........
The Exhibition menu
Has six options:

* Team Select
* Stadium
* Kick Off!
* Game Plan (i.e. where you adjust tactics, players etc)
* Uniform
* Options

.................................................. ................................گزینه های صفحه Formation بازی شامل موارد زیر است ............
The Game Plan menu
It's the equivalent of the old formations/tactics menu, with the following options:

* Match Start
* Assist Setting
* Change Player
* Set Formation
* Tactics
* Setplay Settings
* Data Management

.................................................. ..........................................
زیر منوهای گزینه Set formation در صفحه formation

Set Formation
This menu contains the options:
Edit Position
Change Formation
Mark Settings
CARD
.................................................. .............

اینم کل مطالب هستش ........................................

Slower. More painstaking. Less goals. That's how PES 2010 hopes to steal the critical high ground from EA's FIFA 10. Sounds unlikely? It'll make sense when you read our exclusive PES 2010 hands-on, plus exclusive development team interview, in PSM3#116 on-sale now for £4.99 at all good newsagents - but we've been holding some juicy information back. Until now...

There's ten pages of revealing Pro Evo 2010 hands-on insight in the mag, but we still had to cut out some interesting, if niche, new details; including player stats, menu options and data, that - as gently obsessive fans - make us oddly excited. Click to read more...

The following are offcuts from our notebook that didn't make the magazine, partly because they're a little too hardcore for less committed Pro Evo players, partly because we ran out of space. Here goes...

PES 2010 Menu Options
The code we played was a controlled, two-team, demo, with only Exhibition matches active, but the main menu currently contains the following blanked out options:

* UEFA Champions League
* Exhibition
* Master League
* Become A Legend
* League/Cup
* Community
* Online
* Training
* Edit
* Gallery
* System Settings
* Exit

The menu screens are - we must stress - placeholder, but the main menu options are currently arranged in a circle (a bit like the outline of a ball, as recall it). The overall visual style resembles a match ticket, or match day programme - relaying a real 'fan' feel.



Music
Currently, there's no licensed music, but lots of generic menu tunes in classic PES style, from genres such as House, Techno, New Rave and Indie. One track was literally labelled New-Rave, Tech Funk.
When we asked Konami Japan how the music would change, they simply replied 'There will be more variety'.

Edit Player Position - bias arrows
When you edit a player's position, we couldn't find the traditional eight way arrows (where you can highlight two of eight directions as the player's preferred areas of movement). Perhaps this has been removed so the tactical sliders (see the magazine) are more powerful. They were pretty obscure/confusing for the mass market, so that might be another reason for their removal. This is only our speculation, mind you, so don't be shocked if the arrows return - we just couldn't find them in the current code.

Player stats are position-specific
PES 2010 features an accurately rendered version of Liverpool's home stadium Anfield. Note the new 3D crowds.
All players have a 'top line' stat, just like FIFA, so, say, Gerrard has an overall score of 96, Torres 80, Agger 74 etc. Don't worry - the traditional stats for individual attributes like short pass acc, dribbling, balance etc are still visible, but the 'top line' stat makes it easier for newcomers to judge their best players.

When you move a player into an unfamiliar position, their stats will be adjusted accordingly. e.g. Benayoun is 78 AMF, 63 CMF and 47 DMF - which makes sense, since this smaller, skillful player would be better deployed 'in the hole' up front, and not as a holding player in deep midfield. Utility players like Gerrard suffer much less when moved out of their prefered position, making squad utility players even more important to cover for key injuries.

Man Marking
When you set a player to man mark the opposition, you can compare their top line stats and - handily - height, so you don't put a tiny defender up against a huge forward by mistake. You can also toggle between Loose/Tight marking.

Match menus
As it stands, and this may change, the in-game Pause menu has the same options as PES 2009. It's the same at half-time, too, with familiar Match Details and Highlights options.

Player celebrations
There are more player-specific goal celebrations, the most memorable we saw being Torres' thumb sucking motion.

Streamlined VS matches
When you go into a game and choose VS. Player (i.e. two-player), you no longer need to move the pads either side of the screen like in PES 2009 - the game assumes you want a two-player match and goes straight to the 'Kick Off' menu. Don't worry - you can still manually adjust the pads for two-player co-op matches in the Pause menu. It's simply a more intuitive way to enter a quick two-player VS match.

There's a VS.Com option for going straight into Human vs CPU games.

There's a Custom option for multi-player matches, with two or more human players.

The Exhibition menu
Has six options:

* Team Select
* Stadium
* Kick Off!
* Game Plan (i.e. where you adjust tactics, players etc)
* Uniform
* Options

Condition Arrows


Are the same as ever. Five arrows, from Excellent (Red), to Normal (Green) and Terrible (a dull purple/grey colour).

The Game Plan menu
It's the equivalent of the old formations/tactics menu, with the following options:

* Match Start
* Assist Setting
* Change Player
* Set Formation
* Tactics
* Setplay Settings
* Data Management

We'll go through the new menus, and changes, one by one:


Assist Setting
Contains simple sliders where you can adjust broad brush issues, such as

Change Player (0, 1, 2, 3) - which allows you to automatically choose your formation based on Ability/Balanced/Condition, or None (0). It's like the old auto-select feature, but easier to understand. The option to 'Balance' your team is new, and the computer will pick the best team allowing for player ability *and* condition e.g. it might still pick Gerrard, even if he's on a slightly downward sloping condition arrow, since he is still a key player, but would not pick a less important player, like Kuyt, if his condition was poor - as it says, it's all about balance.

Change Formation (0, 1, 2, 3) - Set your team to play broadly Centre Attack, Side Attack or None.

Auto-form change (On/Off)

Change Game Plan (0, 1, 2, 3) - None (0), Normal type (1), Balanced (2) or (3) Special type. This affects the way you change tactics 'on the fly' in-game, but we didn't experiment with it. You can still assign mid-match strategy changes to L2 and combinations of square, circle etc etc

Auto Tactics (0, 1, 2, 3)

Change Player
Players are colour coded...
Brown - GK
Blue - Defence
Green - Midfield
Red - Attack

You can see a player's preferred foot via an on-screen outline of their feet, plus there's a little visual representation of their height - a generic body outline next to a 'ruler' e.g. 188cm

Players have an overall 'top line' rating to reflect their ability, just like FIFA - which makes it easier when comparing players head-to-head. Don't worry - the normal individual stats still exist, but the 'top line' score is just a quick visual indicator.

Here are some example scores from the Liverpool team in early PES 2010 code:

* Reina 73
* Hypia 81
* Agger 74
* Skrtel 71
* Carragher 71
* Gerrard 96
* Alonso 78
* Kuyt 77
* Riera 81
* Benayoun 78
* Torres 80
* Mascherano 88
* N'Gog 59

It's worth noting that this 'top line' score changes if you play someone out of position, for example Hypia's score of 81 plummets if you play him as CF.



How is the 'top line' score worked out?
There's no official word from Japan, but we'll perform an experiment by taking Gerrard's individual stats, and taking an average.

If you add these up, and divide by the number of attributes 1840/22 = 83.6

So since Gerrard's actual score is 96, this number can't be a pure average, but must take into account other stats that aren't measured as 1-100. e.g. Aggression, Mentality, Team Work, Condition, Weak Foot Accuracy, Weak Foot Frequency etc

More importantly, the 'top line' score must take into account a player's unique abilities, previously know as ability stars, but now known as the 'Ability Card' system.

Set Formation
This menu contains the options:
Edit Position
Change Formation
Mark Settings
CARD

There's a host of default formations, as usual, including 4312, 4213, 442, 4411, 451, 4123 etc

CARD - this option allows you to toggle card abilities on/off. Once again, see PSM3#116 for a detailed explanation.

The effect of each card is demonstrated by the player's movement (represented by moving dots) on the overhead tactics pitch view above the lower menu. For example, you can see the Torres' dot move to break the defensive line when you activate the Goal Poacher dot.

Tactics
There's a lot more on this in PSM3#116, with detailed analysis of the tactics sliders, so we'll focus on what we had to leave out.

Strategy
You can still manually assign 'on the fly' tactics changes to the shoulder/face buttons e.g. press L2 and circle to perform a counter attack/pressure/CB Overlap/Offside Trap etc, depending on what buttons you assign.

Setplay Settings
The options are the same as usual, but they're listed in a long vertical list to make it easier to see who's assigned to what duty.

Camera Types
From what we've seen, they're the same as ever, and we played in classic 'Wide' view
 
Assist Setting
Contains simple sliders where you can adjust broad brush issues, such as

Change Player (0, 1, 2, 3) - which allows you to automatically choose your formation based on Ability/Balanced/Condition, or None (0). It's like the old auto-select feature, but easier to understand. The option to 'Balance' your team is new, and the computer will pick the best team allowing for player ability *and* condition e.g.


خیلی جالبه ............
سیستم جدید که دارای 4 گزینه هستش(شامل 0-1-2-3-4) که بطور اتوماتیک به شما اجازه میده با انتخاب یکی از این گزینه ها که شامل توانایی-توازن و تعادل تیم -موقعیت و آخری هم none هستش که هیچی رو اعمال نمیکنه .......

اون شبیه کار auto select قدیم هستش اما از اون ساده تره و میشه خیلی راحت تر فهمید که بیاد چیکار کنی ..
گزینه 'Balance' هم جدید اضافه شده و با انتخاب این گزینه کامپیوتر اتوماتیک بهترین ترکیب رو برای شما انتخاب میکنه که پایه Ability و Condition هستش .......
 
PES 2010 Preview From PSM3

اینم اخبار جدید از بازی +دو تا Screenshot جدید از بازی .............................

14.JPG

سایز بزرگتر :


http://imglot.com/uploads/28672937.jpg
.................................................. ......
torres.jpg

سایز بزرگتر :

http://imglot.com/uploads/2569s.jpg


.................................................. ............................................
منوی اصلی بازی شامل گزینه های زیر خواهد بود .

* UEFA Champions League
* Exhibition
* Master League
* Become A Legend
* League/Cup
* Community
* Online
* Training
* Edit
* Gallery
* System Settings
* Exit

.................................................. .........................
موزیکهای لیسانس شده در بازی وجود خواهد داشت از جمله :House-Tech Funk- House- Indie


.................................................. .............................................
شش گزینه در Exhibition وجود داره که شامل موارد زیر هستش ..........
The Exhibition menu
Has six options:

* Team Select
* Stadium
* Kick Off!
* Game Plan (i.e. where you adjust tactics, players etc)
* Uniform
* Options

.................................................. ................................گزینه های صفحه Formation بازی شامل موارد زیر است ............
The Game Plan menu
It's the equivalent of the old formations/tactics menu, with the following options:

* Match Start
* Assist Setting
* Change Player
* Set Formation
* Tactics
* Setplay Settings
* Data Management

.................................................. ..........................................
زیر منوهای گزینه Set formation در صفحه formation

Set Formation
This menu contains the options:
Edit Position
Change Formation
Mark Settings
CARD
.................................................. .............

اینم کل مطالب هستش ........................................

Slower. More painstaking. Less goals. That's how PES 2010 hopes to steal the critical high ground from EA's FIFA 10. Sounds unlikely? It'll make sense when you read our exclusive PES 2010 hands-on, plus exclusive development team interview, in PSM3#116 on-sale now for £4.99 at all good newsagents - but we've been holding some juicy information back. Until now...

There's ten pages of revealing Pro Evo 2010 hands-on insight in the mag, but we still had to cut out some interesting, if niche, new details; including player stats, menu options and data, that - as gently obsessive fans - make us oddly excited. Click to read more...

The following are offcuts from our notebook that didn't make the magazine, partly because they're a little too hardcore for less committed Pro Evo players, partly because we ran out of space. Here goes...

PES 2010 Menu Options
The code we played was a controlled, two-team, demo, with only Exhibition matches active, but the main menu currently contains the following blanked out options:

* UEFA Champions League
* Exhibition
* Master League
* Become A Legend
* League/Cup
* Community
* Online
* Training
* Edit
* Gallery
* System Settings
* Exit

The menu screens are - we must stress - placeholder, but the main menu options are currently arranged in a circle (a bit like the outline of a ball, as recall it). The overall visual style resembles a match ticket, or match day programme - relaying a real 'fan' feel.



Music
Currently, there's no licensed music, but lots of generic menu tunes in classic PES style, from genres such as House, Techno, New Rave and Indie. One track was literally labelled New-Rave, Tech Funk.
When we asked Konami Japan how the music would change, they simply replied 'There will be more variety'.

Edit Player Position - bias arrows
When you edit a player's position, we couldn't find the traditional eight way arrows (where you can highlight two of eight directions as the player's preferred areas of movement). Perhaps this has been removed so the tactical sliders (see the magazine) are more powerful. They were pretty obscure/confusing for the mass market, so that might be another reason for their removal. This is only our speculation, mind you, so don't be shocked if the arrows return - we just couldn't find them in the current code.

Player stats are position-specific
PES 2010 features an accurately rendered version of Liverpool's home stadium Anfield. Note the new 3D crowds.
All players have a 'top line' stat, just like FIFA, so, say, Gerrard has an overall score of 96, Torres 80, Agger 74 etc. Don't worry - the traditional stats for individual attributes like short pass acc, dribbling, balance etc are still visible, but the 'top line' stat makes it easier for newcomers to judge their best players.

When you move a player into an unfamiliar position, their stats will be adjusted accordingly. e.g. Benayoun is 78 AMF, 63 CMF and 47 DMF - which makes sense, since this smaller, skillful player would be better deployed 'in the hole' up front, and not as a holding player in deep midfield. Utility players like Gerrard suffer much less when moved out of their prefered position, making squad utility players even more important to cover for key injuries.

Man Marking
When you set a player to man mark the opposition, you can compare their top line stats and - handily - height, so you don't put a tiny defender up against a huge forward by mistake. You can also toggle between Loose/Tight marking.

Match menus
As it stands, and this may change, the in-game Pause menu has the same options as PES 2009. It's the same at half-time, too, with familiar Match Details and Highlights options.

Player celebrations
There are more player-specific goal celebrations, the most memorable we saw being Torres' thumb sucking motion.

Streamlined VS matches
When you go into a game and choose VS. Player (i.e. two-player), you no longer need to move the pads either side of the screen like in PES 2009 - the game assumes you want a two-player match and goes straight to the 'Kick Off' menu. Don't worry - you can still manually adjust the pads for two-player co-op matches in the Pause menu. It's simply a more intuitive way to enter a quick two-player VS match.

There's a VS.Com option for going straight into Human vs CPU games.

There's a Custom option for multi-player matches, with two or more human players.

The Exhibition menu
Has six options:

* Team Select
* Stadium
* Kick Off!
* Game Plan (i.e. where you adjust tactics, players etc)
* Uniform
* Options

Condition Arrows


Are the same as ever. Five arrows, from Excellent (Red), to Normal (Green) and Terrible (a dull purple/grey colour).

The Game Plan menu
It's the equivalent of the old formations/tactics menu, with the following options:

* Match Start
* Assist Setting
* Change Player
* Set Formation
* Tactics
* Setplay Settings
* Data Management

We'll go through the new menus, and changes, one by one:


Assist Setting
Contains simple sliders where you can adjust broad brush issues, such as

Change Player (0, 1, 2, 3) - which allows you to automatically choose your formation based on Ability/Balanced/Condition, or None (0). It's like the old auto-select feature, but easier to understand. The option to 'Balance' your team is new, and the computer will pick the best team allowing for player ability *and* condition e.g. it might still pick Gerrard, even if he's on a slightly downward sloping condition arrow, since he is still a key player, but would not pick a less important player, like Kuyt, if his condition was poor - as it says, it's all about balance.

Change Formation (0, 1, 2, 3) - Set your team to play broadly Centre Attack, Side Attack or None.

Auto-form change (On/Off)

Change Game Plan (0, 1, 2, 3) - None (0), Normal type (1), Balanced (2) or (3) Special type. This affects the way you change tactics 'on the fly' in-game, but we didn't experiment with it. You can still assign mid-match strategy changes to L2 and combinations of square, circle etc etc

Auto Tactics (0, 1, 2, 3)

Change Player
Players are colour coded...
Brown - GK
Blue - Defence
Green - Midfield
Red - Attack

You can see a player's preferred foot via an on-screen outline of their feet, plus there's a little visual representation of their height - a generic body outline next to a 'ruler' e.g. 188cm

Players have an overall 'top line' rating to reflect their ability, just like FIFA - which makes it easier when comparing players head-to-head. Don't worry - the normal individual stats still exist, but the 'top line' score is just a quick visual indicator.

Here are some example scores from the Liverpool team in early PES 2010 code:

* Reina 73
* Hypia 81
* Agger 74
* Skrtel 71
* Carragher 71
* Gerrard 96
* Alonso 78
* Kuyt 77
* Riera 81
* Benayoun 78
* Torres 80
* Mascherano 88
* N'Gog 59

It's worth noting that this 'top line' score changes if you play someone out of position, for example Hypia's score of 81 plummets if you play him as CF.



How is the 'top line' score worked out?
There's no official word from Japan, but we'll perform an experiment by taking Gerrard's individual stats, and taking an average.

If you add these up, and divide by the number of attributes 1840/22 = 83.6

So since Gerrard's actual score is 96, this number can't be a pure average, but must take into account other stats that aren't measured as 1-100. e.g. Aggression, Mentality, Team Work, Condition, Weak Foot Accuracy, Weak Foot Frequency etc

More importantly, the 'top line' score must take into account a player's unique abilities, previously know as ability stars, but now known as the 'Ability Card' system.

Set Formation
This menu contains the options:
Edit Position
Change Formation
Mark Settings
CARD

There's a host of default formations, as usual, including 4312, 4213, 442, 4411, 451, 4123 etc

CARD - this option allows you to toggle card abilities on/off. Once again, see PSM3#116 for a detailed explanation.

The effect of each card is demonstrated by the player's movement (represented by moving dots) on the overhead tactics pitch view above the lower menu. For example, you can see the Torres' dot move to break the defensive line when you activate the Goal Poacher dot.

Tactics
There's a lot more on this in PSM3#116, with detailed analysis of the tactics sliders, so we'll focus on what we had to leave out.

Strategy
You can still manually assign 'on the fly' tactics changes to the shoulder/face buttons e.g. press L2 and circle to perform a counter attack/pressure/CB Overlap/Offside Trap etc, depending on what buttons you assign.

Setplay Settings
The options are the same as usual, but they're listed in a long vertical list to make it easier to see who's assigned to what duty.

Camera Types
From what we've seen, they're the same as ever, and we played in classic 'Wide' view

نظرات مبسوط مجله PSM3 در مورد نسخه 2010 این بازی



برخی از ویژگیهای این نسخه


سرعت کمتر بازی , تلاش و تکاپوی بیشتر بازیکنان و همچنین گل کمتر در بازی یا بعبارتی موفقیت کمتر در امر گلزنی . در اینجا چند وچون و کیفیت نسخه 2010 این بازی نشان داده شده است که انتظار میرود گوی سبقت رو از فیفا 10 بربابد . این مساله بعید به نظرتون میرسه ؟این موضوع برای شمازمانی مشخص خواهد شد که اخبار و اطلاعات انحصاری این نسخه رو بهمراه اخباری از نظرات تیم طراح بازی که درشماره 116 مجله 3 PSM اومده رو بخونید این مجله در حال حاضر به قیمت 4.99 پوند در تمام باجه های خبری معتبر موجوده .اما ما تا این لحظه مانع انتشار بعضی اخبار جذاب شدیم ...


10 صفحه از این مجله اختصاص پیدا کرده به اخبار و اطلاعات جدید این بازی اما ما هنوز باید جدا کنیم بعضی از اخبار جذاب و جزئیات جدیدی شامل وضعیت بازیکنان ,آپشن ها و فهرست منوی بازی و اطلاعاتی که به شکل عجیبی ما رو به هیجان آوردن.


در زیر قسمتهایی از یادداشتهای ما رو میبینید که توی مجله وجود ندارد بخشی از اون بخاطر اینکه اطلاعاتی کاملا اختصاصی از بعضی از بازیکنانه و بخشی از اون بخاطر اینه که ما از اون فضا خارج شدیم ...


فهرست منوی های بازی- PES 2010 Menu Options


کدی که ما در اون بازی کردیم یک کد کنترل شده , دو تیمی و نسخه ای دمو از بازی بود که در اون فقط مسابقاتExhibition فعال بود .اما منوی اصلی شامل این بخشهاست :






* UEFA Champions League
* Exhibition
* Master League
* Become A Legend
* League/Cup
* Community
* Online
* Training
* Edit
* Gallery
* System Settings
* Exit

صفحات منو بشکل placeholder هستند اما آپشن ها و گزینه های منوی اصلی بشکل دایره ای طراحی شدن ( یه کم شبیه نمای ظاهری یک توپ ) در مجموع شکل ظاهری شبیه یک بلیط مسابقه طراحی شده که باعث تحریک احساسات طرفداران بازی میشه .





موزیک و آهنگ های بازی -Music


در حال حاضر هیچ موزیکی لایسنس نشده اما توی بعضی از منوهای بازی از آهنگهای قدیمی بازی استفاده شده مثل مواردی از این جمله :House, Techno, New Rave and Indie New-Rave, Tech Funk.


وقتیکه ما از کونامی ژاپن در مورد آهنگهای بازی پرسیدیم اونا در جواب گفتند آهنگهای بازی بسیار متنوع خواهند بود .


ویرایش پست بازیکنان – فلش های جهت دار-Edit Player Position - bias arrows


هنگام ویرایش پست بازیکنان ما فلش های جهت دار رو( هشت جهت) که توی نسخه های قبلی بازی بود رو مشاهده نکردیم (اشاره داره به اونجایی که توی بخش ویرایش پست بازیکنان ما برای جهت دار کردن حرکت بازیکنان تیم از این فلش ها استفاده میکردیم ) شاید این بخش بخاطر اضافه شدن اسلایدرهای تاکتیکی جدید و قدرتمند این بازی حذف شده باشن .اونا( فلش های جهت دار ) یک کم باعث سر در گمی میشدن شاید یکی دیگه از علتهایی که اونا رو حذف کردن همین مساله باشه .البته این فقط برداشت شخصی ما بود و ممکنه کونامی دوباره اونا رو توی تنظیمات بازی قرار بده ما فقط نتونستیم اونا رو توی کد فعلی بازی پیدا کنیم .


وضعیت بازیکنان براساس مکانی که در زمین قرار میگیرند -Player stats are position-specific


PES 2010 یک مدل رندر شده دقیقی از ورزشگاه خانگی تیم لیورپول یعنی ورزشگاه آنفیلد ارائه میکند .


ملاحظه کنید شکل سه بعدی جدید جمعیت تماشاگران را .


تمام بازیکنان توی این نسخه یک TOP LINE ( بالاترین کیفیت کاری یک بازیکن در یک پست ) دارند شبیه به فیفا که این فاکتور اشاره داره به امتیاز هر بازیکن در هر پستی مثلا جرالد در پست تخضصی خودش دارای امتیاز 96 است , تورس 80 و اگر 74 و الی آخر .نگران نباشید وضعیت امتیازی قدیمی بازیکنان برای هر ویژگی و توانایی مثل دقت پاس کوتاه , دریبلینگ , تعادل و بقیه مواردی که توی نسخه های قبلی این بازی وجود داشت در این نسخه هم ارائه شده اما وضعیت TOP LINE کا ر رو برای گیمرهایی که هنوز شناخت زیادی از بازی ندارند راحت ترمیکنه تا از این طریق بتونن آسون تر بهترین بازیکنان تیمشون رو شناسایی کنند .


زمانیکه شما یک بازیکن رو توی یک پست غیر تخصصی قرار میدین وضعیتش براساس اون پست تنظیم میشه بعنوان مثال بنایون در پست AMF دارای امتیاز 78 خواهد بود و در پست CMF63 و در پست DMF47 که این مساله کاملا با عقل جور در میاد براین اساس میشه متوجه این قضیه شد که این بازیکن در پستهای جلویی تیم عملکرد بهتری نسبت به پستهای عقب تر داره .بازیکنان چند پسته مثل جرارد با تغییر دادن پست تخصصیشون کمتر عملکرد و کاراییشون نسبت به بقیه بازیکنان کاهش پیدا میکنه .استفاده از بازیکنان چند پسته حتی موجب پوشش دادن نقاط آسیب پذیر تیم میشه .



استراتژی دفاعی یارگیری من تو من -Man Marking




زمانیکه شما یک بازیکن تیمتون رو برای مهار یک بازیکن معینی از حریف مامور میکنید شما میتونید مقایسه کنید امتیاز top line هر دو بازیکن رو بنابراین شما نمیتونید یک مدافع معمولی رو مامور مهار یک مهاجم بزرگ بکنید .شما همچنین قادر خواهید بود سوییچ کنید بین حالات سخت گیری در یارگیری بازیکن حریف و یا عدم سخت گیری در یار گیری .


منوهای مسابقه -Match menus


منویی که در زمان نگهداشتن بازی(pause کردن بازی) توی نسخه 2009 وجود داشت اینجا هم همون منو وجود داره که البته ممکنه کونامی این منو رو تغییر بده. همچنین منویی که در زمان استراحت بین دو نیمه (هاف تایم بازی) وجود داشت دقیقا از همون منو توی این نسخه استفاده شده با همون جزئیات و آپشن های مشابه نسخه 2009 .


جشن های بازیکنان -Player celebrations


توی این نسخه شادی های پس از گل بیشتری وجود داره (شادیها و حرکات اختصاصی زننده گل ) مهم ترین چیزی که در این زمینه ما رو متوجه خودش کرد مکیدن شست توسط تورس بود .


فرم خطی شکل " در برابر حریف مسابقه " -Streamlined VS matches




زمانیکه شما در حال طی کردن مراحل مختلف انتخاب تیم و گزینهای مورد نظرتون هستید (بعنوان مثال در مرحله انتخاب حریف ) شما دیگه لازم نیست شبیه 2009 pes جهتهای دسته بازیو برای هر دو سمت صفحه حرکت بدین .پیش فرض بازی طوری طراحی شده که مستقیما شما رو به منوی 'Kick Off' راهنمایی و هدایت میکنه . نگران نباشید شما هنوز میتونید بصورت دستی در جریان بازی از طریق متوقف کردن بازی ( زدن دکمه pause)کنترل دو تیم رو عوض کنید ضمنا انتخاب کنترل دو تا بازیکن در برابر حریف به راحتی امکان پذیره .


آپشنی بشکل VS.Com وجود داره که یک میون برمحسوب میشه برای ورود مستقیم به وضعیتHuman vs CPU


همچنین یک آپشن وجود داره برای مسابقات multi-player که امکان انتخاب دو یا چند بازیکن رو به گیمر میده .


منوی Exhibition




این منو شش تا آپشن داره :

Team Select
Stadium
Kick Off!
Game Plan (i.e. where you adjust tactics, players etc)
Uniform
Options



فلش های وضعیتی -Condition Arrows




مثل نسخه قبلی . 5 جهت در چند رنگ , قرمز وضعیت عالی یک بازیکن , سبز وضعیت نرمال و رنگ زرشکی تیره یا خاکستری وضعیت وخیم یک بازیکن رو نشون میده .


منوی Game Plan


این منوهمون منوی formations/tactics توی نسخه 2009 این بازیه که شامل این بخش ها میشه :

Match Start
Assist Setting
Change Player
Set Formation
Tactics
Setplay Settings
Data Management

ما در اینجا مرور میکنیم منوهای جدید رو و تغییراتشون رو یکی به یکی


تنظیمات کمکی


شامل اسلایدرهای ساده ای میشه که این امکانو به شما میده موارد و جزئیاتی که نقص و کمبود درشون دیده میشه رو تنظیم کنید مثلا تغییر و انتخاب بازیکن (حالتهای 0-1-2-3) - که به شما این اجازه رو میده که بصورت اتوماتیک ترکیب تیم تون رو به ترتیب براساس وضعیت /توانایی /تعادل و یا (0 هیچکدوم از این سه حالت) انتخاب کنید .این سیستم شبیه سیستم انتخاب اتوماتیک در نسخه های قبلیه اما قابل فهم تر از سیستم نسخه های قبل . البته آپشن حالت بالانس و تعادل جدیده .با این آپشن کامپیوتر بهترین ترکیب ممکنه رو براساس تواناییهای بازیکنان تیم و همینطور وضعیت جسمانی اونا انتخاب میکنه . آپشن حالت تعادل و بالانس ممکنه جرارد رو توی ترکیب قرار بده هر چند که حالت فلش های وضعیتی اون زیاد خوب نباشه علت اینکار اینه اون یک بازیکن کلیدی محسوب میشه . در حالیکه ممکنه یک بازیکن که تاثیر گذاری کمتری در ترکیب تیم داره رو انتخاب نکنه مثلا کوویت درصورتیکه وضعیتش جالب نباشه . اینها تمام چیزی بود که میشد درباره آپشن وضعیت تعادل و بالانس بیان کرد.


تغییر ترکیب (حالتهای 0-1-2-3) که این اجازه رو به شما میده که ترکیب تیمتون رو بصورت وضعیت کاملا هجومی از مرکز , هجومی از جناحین و یا حالت عادی انتخاب کنید .


تغییر فرم بصورت اتوماتیک (On/Off)


تغییر نقشه بازی (حالتهای 0 تا3) وضعیت صفر عدم انتخاب –وضعیت 1 شکل نرمال – وضعیت 2 شکل متعادل شده و وضعیت 3 نوع ویژه و مخصوص .با تغییر این حالتها میتونید سبک و روش بازیتونو بشکلی که در منوی تنظیمات از قبل تعیین نکرده باشید تغییر بدبن اما ما این سیستم رو امتحانش نکردیم .شما هنوز این امکانو دارین که استراتژی mid-match رو با دکمه L2 تغییر بدین ومیتونین ترکیبهای مختلفی رو با دکمه دایره ای شکل یا مربع شکل و یا دکمه های دیگه دسته بازیتون انتخاب کنید.


تاکتیهای اتوماتیک (حالتهای 0 تا 3)


تغییر بازیکنان


بازیکنان بر اساس رنگهای مختلف کد گذاری شده اند :


قهوه ای – دروازه بان


آبی – مدافعین


سبز – هافبکها


قرمز – مهاجمین


شما از روی یک راهنمایی که روی صفحه وجود داره میتونید متوجه بشید که یک بازیکن چپ پاست یا راست پا بعلاوه میتونید از طریق این راهنما قد و نمای کلی وضعیت بدنی بازیکن رو مشاهده کنید .


بازیکنان یک 'top line' کلی دارن که مربوط میشه به بازتاب تواناییهاشون شبیه به فیفا که این 'top line' مقایسه بازیکن به بازیکن رو خیلی آسون میکنه .نگران نباشید آمار تواناییهای فردی هر بازیکن هنوز وجود داره اما 'top line' یک شاخصی محسوب میشه برای مقایسه سریع بازیکنان .


در اینجا نمونه هایی از آمار 'top line' بازیکنان تیم لیورپول قابل مشاهده است که بزودی در بازی کد گذاری خواهند شد :


* Reina 73
* Hypia 81
* Agger 74
* Skrtel 71
* Carragher 71
* Gerrard 96
* Alonso 78
* Kuyt 77
* Riera 81
* Benayoun 78
* Torres 80
* Mascherano 88
* N'Gog 59

این چیز با ارزشیه که نمره 'top line' با به تغییر پست دادن یک بازیکن تغییر میکنه بعنوان مثال اگه شما هیپیا رو توی پست مهاجم قرار بدید امتیازش تا 81 کاهش پیدا میکنه .



اما این 'top line' چطوری کار میکنه ؟


هیچ کلمه ای در این رابطه ازطراحان ژاپنی در یافت نکردیم .اما ما از طریق گرفتن آمار اختصاصی جرارد یک تحقیقی صورت دادیم و یک میانگینی از آمارش گرفتیم .


اگه شما ایناروبا هم جمع بزنید و بعد حاصل جمع رو بر تعداد فاکتورها تقسیم کنید به عدد 83.6 میرسید 1840/22 = 83.6 .


از اونجایی که امتیاز جرارد 96 هست این عدد بدست آومده (83.6) نمیتونه میانگین ضعیفی تلقی بشه اما باید بقیه امتیازات که بر اساس معیار 1-100 درجه بندی نشده اند رو هم تعیین ارزش کرد مثلا مواردی مثل قدرت پای ضعیف تر دقت پای ضعیف تر کار گروهی وضعیت و موارد دیگه .


بشکل جدی 'top line' باید تواناییهای منحصر به فرد هربازیکن رو تعیین ارزش کنه قبلا این مورد از طریق ستاره دار بودن یک ویژگی خاص یک بازیکن تعیین و مشخص میشد اما توی این نسخه این مساله تحت عنوان 'Ability Card' قرار گرفته .


Set Formation


این منو شامل این آپشن ها میشه :


Edit Position
Change Formation
Mark Settings
CARD




طبق معمول یک ترکیب پیش فرض برای تیمها وجود داره مثل 4312 -4213 و موارد دیگه .


card:


این آپشن این اجازه رو به شما میده که card abilities رو به حالت on/offسوویچ کنید .شماره 116 مجله Psm3رو برای توضیحات بیشتر مطالعه کنید .


تاثیر هر کدوم از کارتها بوسیله حرکات بازیکنان در بازی تایید شد. بعنوان مثال شما میتونید ببینید زمانیکه تیکGoal Poacher روبرای این بازیکن فعال میکنید تورس به خط خط دفاعی حریف نفوذ میکنه .


تاکتیکها -Tactics


در این رابطه توی مجله Psm3 توضیحات زیادی داده شده همراه با با تحلیل کاملی از اسلایدرهای تاکتیکی بنابراین ما روی مواردی که بهشون اشاره نشده باید متمرکز بیشیم .


استراتژی-Strategy


شما هنوز بصورت دستی میتونید تاکتیکهای از پیش طراحی نشده رو با دکمه های shoulder/face تعیین کنید و اونا رو تغییر بدید .بعنوان مثال با فشار دادن دکمه L2 و دکمه دایره یکی از استراتژبهای حمله, پرسینگ , اورلپ ,آفسایدگیری و ... رو با توجه به تعریف هر استراتژی برای هر دکمه دسته بازی میتونید تغییر بدید .


Setplay Settings


دراینجا هم آپشنها مثل نسخه قبلی بازیه اما یک لیست عمودی وجود داره که اونوبرای کسی که با این تنظیمات داره کار میکنه بشکل گویا تری نشون میده .


نوع دوربین -Camera Types


با توجه به اون چیزی که ما دیدیم زاویه دوربین مثل سابقه و ما با دوربین قدیمی WIDE بازی رو اجرا کردیم .
 
این بازی تا همه تیم ها رو لایسنس نکنه بدرد لا جرز هم نمیخوره! :(:mad:
اسم+همه لباس تیم ها باید عین واقعیت باشه! از PES7 تا الان لباس چلسی عوض نشده! اسم تیما توی لالیگا و لیگ انگلیس!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or