آخه نریمان سرعت پیشرفت تکنولوژی که فقط منوط به سخت افزار نیست که.الان سه طرف این ماجرا به ترتیب کنسول ساز،گیمر جماعت و بازی سازها (ناشرو سازنده) هستن که دو طرفش از این ماجرا زیان میبینن.
هر چه قدر قدرت سخت افزاری افزایش پیدا میکنه فضا برای افزایش گرافیک افزایش پیدا میکنه اما به چه قیمتی؟ به قیمت اینکه سازنده و ناشر مجبورن کلی زمان و هزینه بیشتر صرف کنن.
نسل ششم با 5-10 میلیون دلار بازی میساختن به نحوی که Shenmue که جاه طلبانه ترین پروژه تاریخ نسبت به زمان عرضه است اون زمان 70 میلیون دلار هزینه برداشت. الان یک بازی AAA متوسط حدود 80-100 میلیون دلار هزینه برای ناشر داره. حالا این هزینه ها اوایل نسل که ناشر مجبور به تغییر موتور و وفق دادن خودش با سخت افزار جدید هست هم باز بیشتر میشه.تازه یکی دو سال که میگذره و چندتا بازی عرضه میکنن میتونن هزینه هاشون رو کاهش بدن.دلیل این همه ریمستر هم دقیقا از اینه.الان با این حرکت سونی و ماکروسافت هزینه های اضافی که قرار بود هر 7-8 سال یکبار جهش داشته باشه میره رو سه سال. و اینم دقیقا منجر به ورشکست شدن و یا کنار کشیدن ناشر های بیشتر خواهد بود(بوکمارک کن حرفم رو).
این حرکت از یک طرف هم به نظر به خلاقیت و ساخت بازی های خلاقانه تر هم ضربه میزنه. یکی هست که اون انرژی صرف متریال مربوط به گیم پلی بشه، یا صرف متریال مربوط به گرافیک.