Piracy به فروش قانونی بازی ها کمک می کند

  • Thread starter Thread starter raya2
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
  • برچسب ها برچسب ها
    piracy

raya2

کاربر سایت
Music-pirate-piracy.jpg


در سال 2015, کمیسیون اروپا مبلغی به ارزش 360 هزار یورو (428 هزار دلار) را برای تحقیق در مورد تاثیرات Piracy بر فروش محصولات دارای قانون Copyright (از قبیل موسیقی, کتاب, بازیهای ویدیویی و فیلم) پرداخت کرد. ولی اتحادیه ی اروپا هیچوقت این گزارش را منتشر نکرد. شاید چون به این نتیجه رسیده بود که شواهدی پیدا نکرده تا Piracy را یه مشکل مهم بداند.

شرکت آلمانی Ecory مسئول تهیه ی این تحقیق و آن هم به مدت چندین ماه بود و سرانجام در سال 2015, آنرا در قالب یک گزارش 304 صفحه ای منتشر کرد. نتیجه ی این تحقیق این بود: "نتایج نتوانست آمار محکمی از تاثیر تخلف از قانون copyright بصورت آنلاین بر تغییر فروش پیدا کند. نه به این معنی که piracy تاثیری ندارد, بلکه این آمار محکم نتوانست بطرز قابل اعتمادی این تاثیر را ثابت کند."

همچنین در این گزارش اشاره شده که دانلود و پخش غیر قانونی (Piracy), در واقع می تواند فروش قانونی بازی های ویدیوی رو افزایش هم بدهد. تنها قسمت منفی در این گزارش مربوط به فیلم های پر فروش است: "نتایج, جابجایی فروش 40 درصد را نشان می دهد, یعنی از هر 10 فیلم جدید پر بیننده که از طُرُق غیر قانونی دیده شده اند, فقط 4 فیلم پایینی بصورت قانونی تهیه شده اند."

البته باید اشاره کرد که این تحقیق فقط زمانی هویدا شد که خانم Julia Reda که عضو پارلمان اروپاست, این گزارش را در وبلاگ خود منتشر کرد; آن هم بعد از دریافت رونوشتی از این گزارش در پی درخواست قسمت "آزادی اطلاعات اتحادیه ی اروپا" برای دریافت این گزارش.

سازمان حقوق دیجیتالی اروپا در بلاگی ذکر کرده که از پخش کامل این گزارش به عمد جلوگیری شده و در واقع تنها بخشی از آن با نام "Piracy فیلم ها و جابجایی فروش در اروپا" توسط دو عضو رسمی کمیسیون در سال 2016 منتشر شده است. یعنی فقط بخشی که مربوط به تاثیر منفی piracy بر فیلم های پر فروش بوده را منتشر کرده و مابقی را حذف نموده اند. همچنین این گزارش دوم اشاره نکرده که نتایجش بر اساس گزارش سازمان Ecory بوده است.

سرچشمه
 
اینکه از انتشارش جلوگیری کردن شاید بخاطر اینه که دیدن حتی پایرسی تاثیر مثبت هم داشته تو فروش:D
اما چطور همچین چیزی ممکنه؟!
دلیلش سادس شبکه ای مثل HBO واسه سریال GoT برا هر قسمت دستمزد میلیونی میده به بازیگرا شبکه Netflix بودجه ی ساخت سریال و فیلمش به چیزی حدود 5 میلیارد دلار افزایش داده GTA V سال 2013 حدود ی هفته زودتر دیسکش تو اینترنت لیک شد و هزار یک امار از دفعات دانلوش پخش شد ولی خوب چنان رکوردی تو فروش زد که صنعت سرگرمی (کتاب-فیلم-گیم -...) حالا حالا نمیتون حتی نزدیکش هم بشن یا استیمی که تازگیا رکورد 15 میلیون پلیر همزمان رو زد ! هزار یک دلیل (مثال نقض) دیگه که میگه Piracy هیچ تاثیری تو کم یا زیاد فروختن ی محصول نداره هیچ شایدم به بیشتر شدن فروشش کمک کنه .......
خیلی بامزه شد با این لغتی که گفتی جملت.:D
:D
 
آخرین ویرایش:
یکی از دلایل دیگه اینکه پایرسی میتونه تو فروش تاثیری نداشته باشه من خودم تجربه کردم.
خیلی بازیهارو من نسخه کرکی بازی میکردم، حتی یکسری رو بالای چند 100 ساعت ولی بعدش رفتم نسخه استیم رو خریدم.
اصلا سر تست بازی مثل A.Corsa اگه نسخه کرکی وجود نداشت من عمرا این بازیو اورجینال نمیخریدم، حالا بماند که بعدا خود من باعث شدم خیلی از بچه ها نسخه اصل بازیو بخرن.
مطمئنا برا خیلی از PC بازها این 2 خط بالا بارها و بارها تکرار شده و این شرایط پیش اومده.

من مطمئنم بازی اگه خوب ساخته شده باشه و چیزی برای گفتن داشته باشه حتما حتما فروش میکنه و کرک شدن هیچ تاثیری تو فروشش نداره، مخصوصا که الان بالای 50 درصد محتوا/گیم پلی بازیها تو بخش آنلاینش خلاصه شده.
سر Crysis 1 روی پی سی اگه یادتون باشه بیشترین جائی بود که پایرسی خودش رو نشون داد، بازی عملا قابل اجرا نبود، فکر کنم هر گیمری که سیستمش در حد ماشین حساب هم نبود یک نسخه کرک شده از بازیو داشت ولی اگه اشتباه نکنم بالای 1.5 میلیون فروش کرد، نه بخش آنلاین درست حسابی داشت و مشکلات پرفورمنسش هم که همه میدونن.
 
دلیلش سادس شبکه ای مثل HBO واسه سریال GoT برا هر قسمت دستمزد میلیونی میده به بازیگرا شبکه Netflix بودجه ی ساخت سریال و فیلمش به چیزی حدود 5 میلیارد دلار افزایش داده GTA V سال 2013 حدود ی هفته زودتر دیسکش تو اینترنت لیک شد و هزار یک امار از دفعات دانلوش پخش شد ولی خوب چنان رکوردی تو فروش زد که صنعت سرگرمی (کتاب-فیلم-گیم -...) حالا حالا نمیتون حتی نزدیکش هم بشن یا استیمی که تازگیا رکورد 15 میلیون پلیر همزمان رو زد ! هزار یک دلیل (مثال نقض) دیگه که میگه Privacy هیچ تاثیری تو کم یا زیاد فروختن ی محصول نداره هیچ شایدم به بیشتر شدن فروشش کمک کنه .......
خیلی بامزه شد با این لغتی که گفتی جملت.:D
-----

ما مدت‌ها پیش گفتیم که آقا والا بلا اونقد که فک میکنین این موضوع‌ها به هم ربط ندارن.:D یه بخشی از پایرسی به خاطر عدم دسترسی راحته یه بخشیشم به خاطر عدم وجود امکانات مالی.:D بخش اول رو با سرویسای بهتر میشه حل کرد و بخش دوم رو کلاً کاریش نمیشه کرد.:D اون کسایی که پول و دسترسی راحت رو دارن و پایرت میکنن خیلی کمن.
 
اینکه تاثیر نزاره قابل بحثه ! ولی اینکه باعث افزایش فروش میشه فکاهیه
خاک تو سرشون که نزدیک 400 هزار دلار خرج کردن آخرم اشتباه در اومد جوابشون، میومدن از استاد های بازیسنتر می پرسیدن 4 دلار هم خرجشون نمیشد.
حالا من از پایرسی دفاع نمی کنم چون با اینکه خودم ازش استفاده می کنم ولی کار مثبتی نیست به نظرم، اما اینکه بیاین کل کار یه تیم تحقیقاتی حرفه ای با کلی بودجه رو تو نیم خط زیر سوال ببرید خیلی جالبه:))
 
اصلا دلیل اصلیش همینه که ایران زیر بار قانون کپی رایت نمیره ، که به فروش کارهای اوریجینال در سرتاسر جهان لطمه ای وارد نشه :D ، ما اینجا سالهاس که از خودمون میگذریم تا به هم نوعان خودمون کمکی کرده باشیم ، حتی پس از این همه تحقیق نگذاشتیم متوجه حضورو تلاش ما در این عرصه بشن ، تواضع تا چه حد آخه :-" تبریک به جامعه ی پایرسی ایران :D
 
دانلود و پخش غیر قانونی (Piracy), در واقع می تواند فروش قانونی بازی های ویدیوی رو افزایش هم بدهد
میخوام بگم چرت گفته ولی میبینم از چرت گفتن هم دو هوا اونورتره! الان من واسه یه بازی کرک شده چقدر به شرکت سازنده سود میرسونم؟ هیچی! تو همین کشور خودمون میلیونها نفر بازی فوتبال رو بدون پرداخت 1 ریال دارن بازی میکنن چون کرک شده، در حالی که یه بازی مثل Gears of war 4 که کرک نشده رو مجبورن براش لایسنس بخرن و خوب هم دارن میخرن! یه سر به سایتهای دانلود بزنید و کامنتها رو بخونید متوجه میشید. حتی توی همون سایتایی که تو کار پایرسی و کرک هستن سر فروش لایسنس این بازی یه گیس و گیس کشی ای بوجود اومده که بیا و ببین! مدیر سایت شماره موبایلشو گذاشته که برای خرید لایسنس بهش زنگ بزنی! و همه اینا بخاطر اینه که این بازی کرک نشده.
 
آخرین ویرایش:
میخوام بگم چرت گفته ولی میبینم از چرت گفتن هم دو هوا اونورتره! الان من واسه یه بازی کرک شده چقدر به شرکت سازنده سود میرسونم؟ هیچی! تو همین کشور خودمون میلیونها نفر بازی فوتبال رو بدون پرداخت 1 ریال دارن بازی میکنن چون کرک شده، در حالی که یه بازی مثل Gears of war 4 که کرک نشده رو مجبورن براش لایسنس بخرن و خوب هم دارن میخرن! یه سر به سایتهای دانلود بزنید و کامنتها رو بخونید متوجه میشید. حتی خود همون سایتی که بازی برا دانلود میزاره و تو کار کرک هست بهت میگه بیا لایسنس این بازی رو از من بخر تخفیف بگیر!

428 هزار دلار خرج کرده و چرت هم گفته؟! تو چقدر خرج کردی؟! 8->

متاسفانه "اتحادیه ی اروپا" قسمت توضیحاتشو منتشر نکرده (سانـــســور کرده), پس ما مجبوریم دلایل خودمونو بیاریم.

----------

من نظرم اینه (در مورد دلایل کمک Piracy به فروش بهتر بازی ها):

1- مثال: منِ نوعیِ Pirate, یه بازی کـــرک شده بازی میکنم; اگر بازیش خوب بود (تاکید میکنم اگه خوب بود), میام این فروم و اون فروم از بازی برای بقیه تعریف میکنم. (یا ویدیو از گیم پلی بازی آپلود میکنم تو یوتوب و ...). 20 نفر دیگه می خونن و می بینن و خوششون میاد و احتمال داره مثلا 2-3 نفرشون حاضر بشن که برن بازی رو original بخره. (البته ناگفته نمونه که خودِ پایرتم هم اگه یه بازی خوشم بیاد و امکانش برام محیا باشه, میرم و می خرم بازی رو (یه چند باری این کار رو کردم :p )).
در حالی که اگه من pirate نمی کردم و تعریفی و تبلیغی از جانب من نبود, شاید اون 2-3 نفر هم هیچوقت متوجه ی این بازی نمیشدن و بازی رو نمی خریدن.
حالا همین قضیه رو در مورد تعداد بالای pirate ها ضرب میکنی, می بینی که چجوری piracy می تونه عاملی رایگان برای تبلیغ بازی ها باشه.

2- یه اصل قدیمی هستش که کاملا ثابت شده هستش و ما میتونیم در مورد piracy هم بکار ببریمش:

Popularity -> Money (Sale)

شهرت پول میاره. B-)

اگه یه بازی pirate نشه, بدون شک از شهرتش کم میشه و ...
 
  • Like
Reactions: pkarash
428 هزار دلار خرج کرده و چرت هم گفته؟! تو چقدر خرج کردی؟! 8->

متاسفانه "اتحادیه ی اروپا" قسمت توضیحاتشو منتشر نکرده (سانـــســور کرده), پس ما مجبوریم دلایل خودمونو بیاریم.

----------

من نظرم اینه (در مورد دلایل کمک Piracy به فروش بهتر بازی ها):

1- مثال: منِ نوعیِ Pirate, یه بازی کـــرک شده بازی میکنم; اگر بازیش خوب بود (تاکید میکنم اگه خوب بود), میام این فروم و اون فروم از بازی برای بقیه تعریف میکنم. (یا ویدیو از گیم پلی بازی آپلود میکنم تو یوتوب و ...). 20 نفر دیگه می خونن و می بینن و خوششون میاد و احتمال داره مثلا 2-3 نفرشون حاضر بشن که برن بازی رو original بخره. (البته ناگفته نمونه که خودِ پایرتم هم اگه یه بازی خوشم بیاد و امکانش برام محیا باشه, میرم و می خرم بازی رو (یه چند باری این کار رو کردم :p )).
در حالی که اگه من pirate نمی کردم و تعریفی و تبلیغی از جانب من نبود, شاید اون 2-3 نفر هم هیچوقت متوجه ی این بازی نمیشدن و بازی رو نمی خریدن.
حالا همین قضیه رو در مورد تعداد بالای pirate ها ضرب میکنی, می بینی که چجوری piracy می تونه عاملی رایگان برای تبلیغ بازی ها باشه.

2- یه اصل قدیمی هستش که کاملا ثابت شده هستش و ما میتونیم در مورد piracy هم بکار ببریمش:

Popularity -> Money (Sale)

شهرت پول میاره. B-)

اگه یه بازی pirate نشه, بدون شک از شهرتش کم میشه و ...
حرفهای شما متین، ولی هرگز بازی ای که کرک شده به اندازه بازی ای که کرک نشده فروش نمیکنه. اینو دیگه با چشمای خودمون داریم میبینیم. دیگه این روزا گیم پلی همه بازیها تو یوتوب هست و نیازی نیست گیمر برای خرید بازی لزوماً از دوستش مشورت بگیره.
 
آخرین ویرایش:
1- مثال: منِ نوعیِ Pirate, یه بازی کـــرک شده بازی میکنم; اگر بازیش خوب بود (تاکید میکنم اگه خوب بود), میام این فروم و اون فروم از بازی برای بقیه تعریف میکنم. (یا ویدیو از گیم پلی بازی آپلود میکنم تو یوتوب و ...). 20 نفر دیگه می خونن و می بینن و خوششون میاد و احتمال داره مثلا 2-3 نفرشون حاضر بشن که برن بازی رو original بخره. (البته ناگفته نمونه که خودِ پایرتم هم اگه یه بازی خوشم بیاد و امکانش برام محیا باشه, میرم و می خرم بازی رو (یه چند باری این کار رو کردم :p )).
در حالی که اگه من pirate نمی کردم و تعریفی و تبلیغی از جانب من نبود, شاید اون 2-3 نفر هم هیچوقت متوجه ی این بازی نمیشدن و بازی رو نمی خریدن.
حالا همین قضیه رو در مورد تعداد بالای pirate ها ضرب میکنی, می بینی که چجوری piracy می تونه عاملی رایگان برای تبلیغ بازی ها باشه.
یعنی در واقع شرکت ها دارن به نوعی از پایرسی به نفع خودشون هم استفاده میکنن. به این صورت که به نوعی تبلیغ رایگانه برای محصولاتشون. مثل یه Open Beta یا نسخه Demo میمونه. شخصی بازی میکنه و خوشش اومد پول میده میخره و حتی بازی رو تبلیغ هم میکنه.

حرفهای شما متین، ولی هرگز بازی ای که کرک شده به اندازه بازی ای که کرک نشده فروش نمیکنه. اینو دیگه با چشمای خودمون داریم میبینیم. دیگه این روزا گیم پلی همه بازیها تو یوتوب هست و نیازی نیست گیمر برای خرید بازی لزوماً از دوستش مشورت بگیره.
حرف شما از لحاظ تئوریک و روی کاغذ درسته اما در واقعیت چیز دیگه ای اتفاق میافته.
المان های خیلی مهم تر از حق کپی رایت وجود دارن تا یه بازی رو "موفق" کنند در فروش. مثل گیم پلی، زمان انتشار(این از پایرسی هم مهم تره نمونش بازی Titanfall 2 که همزمان شد انتشارش با BF1 و CoD و شکست خورد در فروش)، تبلیغات شرکت ناشر قبل از انتشار برای بازی، ساپورت بازی بعد از انتشار، و المان های پایه ای تر مثل داستان و نمایشنامه و...
نمونه هم میشه عنوان GTA V رو نام برد. تمام المان های نام برده رو بطور احسن داره و با وجود کرک شدن و پایرسی کلی رکورد فروش رو در تاریخ سرگرمی جابجا کرد.
 
  • Like
Reactions: pkarash and raya2
هر چند دوتاشون الان کرک شدن، ولی یکیشون 1-2 سال کرک نشده بود. مقایسه با خودتون:
The Witcher 3: Wild Hunt -
Just Cause 3 -
داداش قربونت برم فروش زیادش به دیر کرک شدنش ربطی نداره، بازی ای که داستان قوی و گیم پلی جذابی داشته باشه طبیعتاً بیشتر فروش میره. من نمیدونم چرا بعضیا گیر دادن که تیریپ متفاوت بودن بردارن! :)) اون گروهی هم که از کرک شدن بازیها چنین نتیجه عجیبی گرفته حرفهاش وحی منزل نیست. خوبه داریم به چشم خودمون میبینیم! یه منطقه پایرت خور مثل کشور خودمون رو در نظر بگیرید یه بازی مثل pes 2017 نسخه پی سیش کرک شد و تو ایران دیگه کسی یه پاپاسی هم بالاش پول نمیده (به غیر از یه تعداد خاص که سعی میکنن پایرت خوار نباشن) اونوخ یه بازی هم مثل GOW4 هم هست که کرک نشده و حتی همون جماعت پایرت خوار افتادن به تکاپو که لایسنس اورجینالشو بخرن. یا شما تو ایران زندگی نمیکنید یا اینکه از حال و احوال گیمرهای ایران کلاً بیخبرید.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mahdi-ps4

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or