Persona 4 The Golden

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان

لگوی رسمی بازی



اولین بار در سال 2008 برای PlayStation 2 در Japan منتشر شد و در سال 2009 نیر در دیگر نقاط جهان. بازی Persona 4 به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین RPG های تمام دوران PS2 یاد میشود. میانگین نمرات بالای داشت. اطمینان دارم دوستانی که این بازی رو اون زمان بازی کردن میدونن چی بازی بود . حالا پس از گزشتن چندسال سرانجام سازندگان این بازی یعنی Atlus ( که پیشتر بازی Cathrine رو روی Xbox360-PS3 منتشر کرده بودند ) نسخه ارتقا یافته این بازی برای PlayStation Vita در دست تولید دارند.



نمای از Box art رسمی بازی
نام : Persona 4 The Golden
ناشر : Atlus
سازنده: Atlus
سبک: RPG
تاریخ انتشار :
Japan: June 14, 2012
Asia: August 16, 2012
North America: November 20, 2012
Europe: Spring 2013
Australia : Feb 2013

داستان:
داستان در شهری به نام اینبا (Inba) اتفاق میفته. شهری زیبا به دور از خیابانهای شلوغ و پردسر Tokyo. اما این شهر زیبا هم خالی از اشکال نیست. چندی هست که پلیس جنازه های افراده مختلف رو پیدا میکنه که اونها جلوی تلویزیون خودشون کشته شدن. اونطور که شایعات به گوش میرسه ظاهرا در روزهای بارانی نگاه کردن به تلویزون خاموش مشکل ساز میشه ! به نظر میرسه شخصی مشابه شما (PERSONA) به دنیای شما میاد ... اما هیچ کس از راز پشت پرده این سری قتلهای زنجیره ای اطلاع دقیقی نداره. در ادامه گروهی از دانش اموزان دبیرستانی نیمبا پس از جست و جو متوجه میشن که میتونن به دنیای مه گرفته ای از طریق تلویزیون دسترسی پیدا کنن و موجوداتی به نام Shadow در حال تسخیر اونجا هستن .... هر کدوم از این دانش اموزا متوجه میشن در این دنیا میتوننShadow Sleves های خودشون رو ظاهر کنن و از قدرتهای Persona استفاده کنن تا بتونن راز این سر قتلها رو کشف کنن و به اون پایان بدن .

68474444367482262562.jpg


نمایی از محل خرید شهر Inba در غروب. بالا سمت راست بازه زمانی به شما نشون داده میشه. معبد در راستای خیابان جزو مکانهای جدیدی هست که برای ویتا طراحی شده .


شخصیت اصلی داستان پسری هست به که به تازگی به اینبا اومده تا به مدت یک سال با عموی خود Ryotaro Dojima که یک پلیس هست زندگی کنه و سال اخر دبیرستانش رو اینجا بگزرونه در کنار دختر عموی 6 ساله یعنی Nanako . شما به سرعت پس از ورود به مدرسه دوستای زیادی رو پیدا میکنید :
Yosuke Hanamura پسر دست و پا چلفتی که پسر ریس مغازه ای در محل Shopping area هست .
Chie Satonaka : دختری به ظاره قوی و با نشاط که علاوقه زیادی به فنون رزمی هم دارد ! لول
Yukiko Amagi: دختری ساده و مهربان که بیشتر موقع به خانواده خود در Bussiness رسمی خودشون کمک میکنه.
در ادامه من داستان رو Spoil نمیکنم ما 4 شخصیت جالب دیگه به گروه شما اضافه میشن که به مراتب به داستان بازی عمق بسیار بیشتر رو میدن .
در ادامه من داستان بازی Spoil نیمکنم اما داستان بازی از اون چیزی که به نظر میرسه در ابتدا پا رو فراتر میزاره و سوپرایزهای بسیار زیادی رو ادامه تا پایان به شما نشون میده ....



نمای از شخصیتهای اصلی بازی که در بالا توضیح داده شد.
مروری بر Gameplay بازی :
سری بازیهای Persona همیشه نقاطی در Gameplay خود داشتن که باعث میشه اونها رو از سری بازیهای Traditional سبکهای RPG متمایز کنه. نسخه Vita این بازی نه تنها از این مورد متمایز نیست بلکه Atlus نسخه Vita بازی رو برعکس Persona 3 Portable که بر روی PSP منتشر شده بود و سازندگان برای سازگاری PSP مجبور بودن بازی رو مقداری ساده سازی کنن در این نسخه بلعکس نسخه Vita بسیار بیشتر ارتقا یافته که در ادامه به اون میپردازیم.
بازی Persona 4 گیم پلی در بین یک بازی RPG و یک بازی Simulated داره . شما در دنیای بازی به جای شخصیت پسری بازی میکنید که نام اون رو خودتون انتخاب میکنین. زمان بازی در یک سال دبیرستان سپری میشه . شما در بازی به مدرسه میرین ... دوستان زیادی پیدا میکنین ... به گشت و گزار در شهر میپردازید ... کارهای پاره وقت پیدا میکنید ... با دوستان خود بیرون میرید ... با مردم ارتباط برقرار میکنید ... به درس خوندن میپردازید ... شبهای به بیرون از خونه فرا میکنید و در شهر گشت میزنید ... و یا از تعطیلات لذت میبرید و به ماهی گیری میروید ! بازی Persona شامل یک تقویم میشه که هر روز رو برای شما توضیح داده . کارهای زیادی برای انجام دادن هست اما مجموعه این کارها بسته به زمانی که در یک روز در اون قرار دارید محدو میشه . هر روز در بازی به 4 قسمت مثل عصر ... زمان مدرسه ... شب ... پس از مدرسه تقسیم بندی میشه . بعضی از ACtivity ها نیز بسته به اب و هوای شهر نیمبا هم داره . بر فرض مثال وارد شدن به دنیای درون تلویزیون جایی که داستان اصلی بازی اتفاق میفته.



زمان مدرسه ! به شما اجازه ارتقای Knowledge stat میده همچنین شما میتونید به پیدا کردن دوستان و شیطنت بپردازید !




Teddie یکی از شخصیتهای دوست داشتنی بازی در Midnight channel زندگی میکنه و به شما کمک میکنه در پیشروی داستان


سیستم Level up بازی به سبک سنتی کشتن و دریافت Exp خطم نمیشه . بلکه در بازی شما 4 Primary stats شامل Understanding, Diligence, Courage, Knowledge and Expression دارید . ارتقا دادن هر یک از این Primary stat های خطم میشه در ابتدا به Social link با ارتباطاط شما با دوستانتان. هرچقدر Activity های ببیشتر رو انجام بدید با دوستان ... بهشون بیشتر نزدیک بشه Rank شما با دوست خود به مراتب بالاتر میره و Activity های بیشتری برای شما ازاد میشه که بتونید هر یک از Primary stat های رو افزایش بدید. مثلا Knowledge شما با درس خوندن و فعال بودن هنگام رفته به مدرسه بالا میره و یا Courage شما با Activity های خاص دیگری بالا میره. Upgrade کردن هر یک از یان Primary stat های ضروری هست چراکه گاه برای پیشروی در نقاط خاص داستانی Minimum های برای میزانهای Primary stat های وجود دارد. با افزایش این Stat های نیز شما ازقابلیتهای Persona خود بیشتر اگاه میشید و به مراتب میتونید در نبردهای بازی که در دنیای داخل Television اتفاق میفته Strategy های بیشتر رو به کار ببردی.



یکی دیگر از امکانات بازی که برای ویتا اضافه شده وسیله نقلیه هست که شما اجازه گشتن راحتر دنیای بازی رو میده.





شما میتونید در شب به گشت و گزار در Nimba بپردازید که امکان در نسخه اصلی وجود نداشت. در شب شهر Nimba رنگ و روی متفاوتی دارد.

هسته Action , RPG بازی دارای یک بازه زمانی خاص هست. به این ترتیب که هر هفته از اخباری که دانش اموزان گروه شما به دست میارن تعدادی افراد ناپدید شدن و به دنیای Midnight Channel که توی تلویزیون هست برده شدن. شما یک هفته برای نجات افراد ربوده شده وقت دارید. همچنین اب و هوای هر هفته روی تقویم وجود دارد که به شما نشان میدهد چه تعداد شانس برای ورود به دنیای داخل تلویزون و نجات افراد داری. اخر هفته با یک روز مه گرفته خطم میشه که در صورتی که شما نتونید افراد ربوده شده رو نجات دهید بازی رو میبازید.
دنیای Midnight Channel همانند کلاسیکهای Dungeon crawling به چند طبقه Dungeon تقسیم شده که اطاقها همگی به صورت رندوم ظاهر میشن و هر کدوم بر اساس شخصیتهای هست که توی این دنیا گیر افتادن. همانند بازیهای کلاسیک این Dungeon ها شامل دشمنان و Loot میشن که هسته RPG بازی رو شکل میدن.
08655339087963863317.jpg


نمای از صحنه های اغازین نبرد و همچین قابلیت جدید Tag Team که در ویتا اضافه شده به شما اجازه میده با ترکیب قدرتها و Persona همگی با هم حمله کنید.



نمای از Dungeon ها که در نسخه ویتا بیشتر رندومایز میشن. همچنین به طور کلی 2 Dungeon کاملا جدید برای ویتا طراحی شده که به هسته داستانی و Gameplay زمان و عمق بیشتری رو اضافه میکنه.


امکانات اضافه شده در نسخه Vita

1. دو شخصیت جدید Marie , Adachi به بازی اضافه شدن که هر کدوم Social link خاص خودشون رو دارن - در ادامه Side mission و Dungeon mission های خودشون رو دارن که صورت انحصاری برای ویتا طراحی شدن.

2.بازی دارای سیستم جدیدی برای میزان سختی هست. بازی شامل New Game+ میشه و همچنین سختی بازی از منوی بازی قابل تنظیم هستش

3.Chie , Teddie صدا پیشگی جدید رو دارن و حتی تعدادی از دیالوگها به صورت کامل از اول صدابرداری شدن تا میزان کیفیت بالایی داشته باشن

4.تعداد زیادی Anime های جدید برای بازی طراحی شدن که داستان رو بیشتر بازگو میکنن.

5. بازی دارای Persona های جدید و حتی سیستم جدید به اسم Ultimate Persona هست.

6. تعداد زیادی محیطهای جدید برای نسخه ویتا طراحی شدن که در بازی اصلی PS2 قابل ورود نبودن و یا فقط در دیالوگها به اون اشاره میشد. یک منطقه جدید به اسم Okina city - ساحل ... محل اسکی و ...

7. مناسبتهای جدید در بازی گنجاده شده مثل تعطیلات ... جشن Halloween

8. شما برای اولین بار میتونید شهر اینبا رو در شب ببینید. برای اینکار زمانی که عموی شما شیفت شب دارد میتونید به بیرون از خونه برید. محلهای مختلف در شب از صبح متفاوت هستند. تعداده زیادی ACtivity - Side mission های و حتی بخشی از داستان اصلی در شب اتفاق میفته که پیشتر در نسخه PS2 وجود نداشتن.

9. شما میتونید از موتور به عنوان وسیله نقلیه استفاده کنید.

10. یک Mini game به عنوان امتحانات در زمان مدرسه گنجاده شده که قبول شدن در اون به شما Bonus Exp میده .

11.در زمان نبر میشه نبردهای چند نفر از تیم با هم ترکیب بشه.

12. مقداری زیادی Item برای بازی طراحی شده که به شما اجازه میده شکلی تیم خودتون رو عوض کنید. مثل لباس و ... البته اینها در Primary Stat های تاثیری نمیزارن.

13.Mini game های در رابطه با باغ داری و حتی شکار حشرات طراحی شده !!!!

14. تروفی !

15. به شما اجازه داده میشه Skill های Persona ها رو کاستومایز کنید. قبلا همه به صورت PreFIx بودن.

16.شما وقتی به میزان خاص Critical میرسید و یا دچار مشکل میشید از طریق Wifi میتونید از دیگر کسانی که در حال بازی Persona هستن برای یاری شما در نبر دعوت کنید.

17.شما میتونید کلیپهای موسقی Persona از سال 2008-2009 در بازی نگاه کنید. از منو یا تلویزیون ظاهرا

18. Mp3 player به شما اجازه میده موسقی های درون ویتا رو توی بازی گوش کنید

19. اجازه نگاه کردن همه Anime ها در Gallery بازی

20.شما میتونید همه Cutscene ها و دیالوگها رو به صورت Skip کنید

21. اگر شما بازی رو در حالت A+ و Good ending پایان ببرید به شما وقت اضافه داده میشه. شخیت اصلی بازی پس از پایان دبیرستان به جای بازگشت مقداری زمان اضافه داره که بتونه Primary stat های خودش رو Upgrade کنه و خودش برای سختی های بیشتر و New Game + اماده کنه.

22. یک پیش نمایش جدید برای بازی

23.تغییرات در Gameplay نیز اعمال شده - مثلا شخصیتها حالا بالانس بیشتر دارن. دشمنان قابلیتهای جادویی جدیدی دارن و ...

Atlus میگه نسخه Vita بازی Persona 4 the golden مثل یک بازی جدید میمونه و نسبت به نسخه PS2 خودش خیلی بزرگتر و بهتر هست و به ما قل بیش از 100 ساعت Gameplay رو دادن. با توجه به پیشینه ای که Atlus در طراحی Persona داشته با نظر میرسه که Persona 4 یکی از بهترین بازیهای ویتا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Cait Sith

s0h3ill

کاربر سایت
Apr 21, 2006
847
نام
s0heill
واقعا تنها بازی ویتا هستش که من از زمان اعلامش حواسم بهش هست,و فک نمیکردم نسخه ویتا بهتر و بزرگتر از PS2 باشه! به نظر من یک GOTY Worthy کامله!;)
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
واقعا تنها بازی ویتا هستش که من از زمان اعلامش حواسم بهش هست,و فک نمیکردم نسخه ویتا بهتر و بزرگتر از PS2 باشه! به نظر من یک GOTY Worthy کامله!;)
ازه نسخه VITA خیلی بهتر و بزرگتر شده
این بازی توی Japan یکی از اصلی ترین عاملهای بالا رفتن فروشه ویتا هم بود ... همچنین بیشتر میزان Pre Order هم در بین بازیهای VITA و همچنین در یک هفته داشه.
 

s0h3ill

کاربر سایت
Apr 21, 2006
847
نام
s0heill
من شماره قبلیشو رو PS2 بیشتر از 100 ساعت بازی کردم و یدونم رو PSP تموم کردم اما این یکی محشره با گرافیک و قابلیت های ویتا حرف نداره!
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
تعریف این بازی رو چند سال پیش خیلی شنیدم.
کاش یه باندل میدادن...
یک Permium edition داره ! و Sold oout هم شده ... اونهایی که Pre Order هاشون رو دارن توی Ebay میفروشن قیمتهاش روی 100-150 دلار داره میچرخه - کلا 100,000 کپی Permium edition ظاهرا تولیدمیشه ... البته چیزه خاصی نداره ! سرچ کنی تو نت میاد اما برای فنها خیلی خوبه
اره بسیار بازی خوبی هست. کلا من کارهای Atlus رو دوست دارم. بازیاشون همیشه حس خاصی داره . اخریش هم CAthrine خیلی بازی جالبی بود. به داستان و سبک خاص Gameplay خیلی اهمیت میدن
من شماره قبلیشو رو PS2 بیشتر از 100 ساعت بازی کردم و یدونم رو PSP تموم کردم اما این یکی محشره با گرافیک و قابلیت های ویتا حرف نداره!
من حوالی 40-50 ساعتی تو PS2 بازی کردم . یک سری هم Persona 3 portable رو خیلی مشغول شدم روی PSP . کلا بازیهای عالی هستن همشون .
دقیقا این بازی باید رو تصویر عالی ویتا ... خلاصه غیره و ... بازی خوبی از اب در بیاد.
20 November منتظرشم ...البته تا دستم برسه فکر کنم 2 هفته بکشه.
 

Danteppc

کاربر سایت
Dec 29, 2008
995
من Persona 3 رو برای PSP گرفتم ببینم کلا این سری چه سبکیه. در یک کلام بی نظیره. داستان فوق العاده درگیر کننده، کاراکتر های زیاد که با هر کدوم که بیشتر حال کنید اجتماعی میشید، دیالوگ ها بی نقص و بسیار با حس، موزیک که دیگه نگو :d در حد FF واقعا. طراحی هنری فوق العاده... تازه 80% بازی فاقد گرافیک 3D بود اما به صد تا بازی کنسولی الان میارزه. حالا Persona 4 که همش 3D هست چی میشه :x
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
آخرین مجموعه نمرات بازی »
Machinima : 9/10
Games Radar: 9/10
Games Nexus: 9/10
Gameblog.fr: 100
Destructoid: 100
ZT Game Domain: 100
جمع 96 ..بالاترین بازی ویتا تا این لحظه ...
من همیشه کارهای خاص Atlus رو دوست داشتم ... بازیهای اخرشون خیلی خوب بود ... CAthrine - Persona 4 The Arena و الان هم این ...
انتظار GOTY شدن ویتا رو ازش دارم
 

GT5

کاربر سایت
Nov 4, 2010
821
نام
امين
این بازی چه طوری هست؟
سبکش چیه؟
داستانش چیه؟
احساس میکنم یه چیری تو مایه های Harvest Moon باشه،هان؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر