Adrian Chmielarz موسس و کارگردان استودیو People Can Fly گفت کسانی که فکر می کنند Bulletstorm یک شوتر بدون فکر و Run-Gun است، وقتی بازی اصلی را تجربه کنند، شوکه می شوند!
او در مصاحبه ای با BigDownload گفت، بزرگترین تفاوت بین این بازی و شوتر قبلی آن ها، یعنی Painkiller تنها زیبایی های بصری نیست، بلکه داستان است.
Chmielarz گفت: "با اینکه Painkiller آخرین شوتر ِ سبک کلاسیک بود اما روح آن در Bulletstorm نیز جریان دارد. Bulletstorm طراحی مدرن تری دارد، یاران و هوش مصنوعی پیشرفته دارد، دیالوگ های پویا در هنگام بازی دارد، اسکریپت نویسی سنگین و ... . اما برای خود ِ من، شخصا، مهم ترین چیز داستان است. در Painkiller ما یک بهانه جور می کردیم تا مراحل بازی را بسازیم و با هم ادغام کنیم، اما در Bulletstorm همه چیز تحت تاثیر داستان ساخته می شود. بر اساس ویدیوهای گیم پلی که تا به حال منتشر کردیم، خیلی ها فکر می کنند Bulletstorm یک شوتر Run-Gun و بدون تامل است، اما وقتی آن ها بازی اصلی را تجربه کنند شوکه می شوند."
او ادامه داد: "امیدوارم کسانی که انتظار یک شوتر بی فکر را دارند، وقتی آن را بازی کنند متوجه شوند هم در داستان و هم در گیم پلی عمق زیادی وجود دارد. هر چند ممکن است این فقط یک شعار به نظر بیاد، اما من امید دارم وقتی پیش نمایش های بازی منتشر شود، مردم روی دیگری از Bulletstorm را خواهند دید که بسیاری را سورپرایز می کند."
Bulletstorm در فوریه 2011 عرضه خواهد شد.