Xbox OD

od1.JPG

سازنده: kojima productions
ناشر: XGS
سبک: ترسناک اول شخص
پلتفرم: Xbox Series (Cloud)
تاریخ عرضه: TBA​

عنوان جدید هیدئو کوجیما در سبک وحشت با نام OD در مراسم TGA معرفی شد.

OD که با نام Overdose نیز شناخته میشود, عنوانی ترسناک و مرموز است که به گفته جناب کوجیما بیشتر از یک بازی بوده و ریشه های ترس را به شما نشان خواهد داد.
این بازی با استفاده از تکنولوژی کلود, فرم جدیدی از سرگرمی را به وجود خواهد آورد که ترکیبی از بازی ویدیویی و فیلم است و قول داده شده که تجربه ای نو را به ارمغان خواهد آورد.

این عنوان از توانایی هنرپیشگان و نویسندگان بزرگ بهره خواهد برد
بازیگرانی که در این تیزر حضور داشته اند: سوفیا لیلیس, هانتر شیفر و اودو کی یر بوده اند, البته با توجه به ویدیوای لیک شده بازیگر شخصیت ماما در دث استرندینک, خانم مارگارت کوالی هم احتمالا در OD ایفای نقش خواهد کرد.

تا به اینجای کار از نویسندگان دخیل در پروژه که جناب کوجیما به آنها لقب "اونجرز" را داده تنها حضور آقای جردن پیل, کارگردان, نویسنده و کمدین معروف مشخص شده, او که همیشه به تجربه بازی های کوجیما پرداخته و برای ساخت فیلم هایش از کوجیما الهام گرفته بسیار مشتاق این همکاری است.

در تیزر منتشر شده با عنوان KNOCK, قسمتی از گیم پلی با فرم اول شخص به نکایش گذاشته شده که شباهت زیادی به عنوان کنسل شده p.t دارد.
براساس گزارشات, او دی به شکل آنتالوژی بودخ و داستان نویسی هر قسمت از بازی را یک نویسنده بر عهده دارد. KNOCK داستان کوجیما است.

شایعه:

یک پلی تست از بازی انجام شده و تست کننده ظاهرا اطلاعاتی را لیک کرده است.
بر اساس این لیک, بازی یه تجربه آزمایشی هست که زاویه سوم شخص و اول شخص دارد.
گیم پلی بازی هم اکتیو و هم پسیو, یعنی در بعضی از جا ها بازی قابل تعامل و شخصیت قابل کنترل نیست.
سینماتیک های بلند بخش مهمی از گیم پلی است.
تعامل با چند مدیوم دارد.

 
آخرین ویرایش:
آخرین ویرایش:
اگه بازی اونطور که فکر می کنیم خطی باشه... و بازی حالت تعاملی داشته باشه...همچین خروجی رو آنریل می تونه بده
.
.
.
.
مثلا این خروجی یک استدیو ایندی هست(صد در صد توان پردازشی یک اثر فوتوریلستیک رو لازم نداره...ولی خب کسی اگه واقعا آرتیست باشه و فنی از پسش بر میاد
 
آخرین ویرایش:
ظاهرا بازی آنتالوژی هست(حالا معلوم نیست اپیزودیک عرضه بشه یا یکجا)

قراره اسم کلی مجموعه OD باشه...

قسمتی که کوجیما داستانشو نوشته OD:Knock نام داره...
1000008555.jpg
حالا جردن پیل رو کوجیما قبلا رونمایی کرده...

ولی بعید نیست قسمتی هم به دل تورو،

البته من یادمه یک ویدیو کال هم با flanagan داشت

استاد با Ari Aster هم ملاقات داشته:دی
1000008556.jpg
عکساش با flanagan رو پیدا کردم:دی
1000008557.jpg 1000008558.jpg
 
ظاهرا بازی آنتالوژی هست(حالا معلوم نیست اپیزودیک عرضه بشه یا یکجا)

قراره اسم کلی مجموعه OD باشه...

قسمتی که کوجیما داستانشو نوشته OD:Knock نام داره...
View attachment 393985
حالا جردن پیل رو کوجیما قبلا رونمایی کرده...

ولی بعید نیست قسمتی هم به دل تورو،

البته من یادمه یک ویدیو کال هم با flanagan داشت

استاد با Ari Aster هم ملاقات داشته:دی
View attachment 393986
عکساش با flanagan رو پیدا کردم:دی
View attachment 393987View attachment 393988
احتمال حضور جونجی ایتو (خالق آثاری مثل Uzumaki) هم توی پروژه وجود داره. :دی
توی سال‌های گذشته روابط حسنه‌ای با کوجیما داشته و طراحی یکی از کاراکترهای فرعی Death Stranding (اون افرادی که محموله می‌دن) هم براساس ظاهر ایشون بود. اگه تولید یکی از اپیزودها رو جونجی ایتو برعهده بگیره و ایده‌های مریضش رو وارد بازی کنه، می‌تونه چیز جالبی از آب دربیاد! :دی

261523_251-8StnbiPZKb9UjLUjTsry-w.jpg
 
من بیشتر از physint برای این بازی هایپم و اگر روی ps عرضه نشه به خریدن سری x یا یدونه پی سی های اند حتما فکر میکنم. اصلا این ایده که در یک انتولژی، وحشت رو با عینک بزرگان ژانر وحشت ببینم خود صنعت سریال و نتفلیکس هم نابود میکنه چه برسه به اینکه گیم دیزاینری مثل کوجیما بیاد این نبوغ یونیک هر نفر رو به گیم پلی تبدیل کنه. من فکر میکنم جامعه گیم هنوز نمیدونه با چه الماسی مواجهه :D چه بسا اینکه بعد عرضه با نظرات گوهرباری مثل وای این چی بود خوابم گرفت من اکشن میخوام قرار مواجه بشیم روحم آزار میده :D
 
خیلی خوبه کوجیما داره بازی های جدیدش رو به مرور معرفی میکنه

این OD هم تو دهنی محکمی به اون کونامی بود. پفیوز آی پی به اون خفنی رو بخاطر عقده ای بازی گرفت کنسل کرد.

این تریلر جدیدش خیلی وهم آلود بود...
 
خیلی خوبه کوجیما داره بازی های جدیدش رو به مرور معرفی میکنه

این OD هم تو دهنی محکمی به اون کونامی بود. پفیوز آی پی به اون خفنی رو بخاطر عقده ای بازی گرفت کنسل کرد.

این تریلر جدیدش خیلی وهم آلود بود...
همه چیز رو نباید انداخت گردن کونامی. عقده ای در کار نبوده, بحث پول و خواسته های متفاوت بوده.
نمیدونم شایعات چقدر حقیقت داره ولی میگن کوجیما p.t رو با بودجه MGS5 و بدون اطلاع کونامی ساخته بود که هرجور بهش نگاه کنید کار جالبی نبود.
هر سهام دار و مدیری بود اخراجش میکرد, فراموش نکنید که اونا با منطق پول کار میکنن نه علاقه به شخص خلاق و...

چه این شایعات حقیقت داشته چه نه ما هم ضرر کردیم چون کوجیما در هر صورت به دلایل دیگه از کونامی جدا میشد و سایلنت هیل ساخته نمی شد.
ولی دست کم MGS5 کامل گیرمون میومد, خودمونم بهتر میدونیم که این پروژه سر تا تهش اسم سایلنت هیل رو یدک می کشید, الانم که با اسم واقعیش داریم میگیریمش پس چه فرقی میکنه؟:D
 
همه چیز رو نباید انداخت گردن کونامی. عقده ای در کار نبوده, بحث پول و خواسته های متفاوت بوده.
نمیدونم شایعات چقدر حقیقت داره ولی میگن کوجیما p.t رو با بودجه MGS5 و بدون اطلاع کونامی ساخته بود که هرجور بهش نگاه کنید کار جالبی نبود.
هر سهام دار و مدیری بود اخراجش میکرد, فراموش نکنید که اونا با منطق پول کار میکنن نه علاقه به شخص خلاق و...

چه این شایعات حقیقت داشته چه نه ما هم ضرر کردیم چون کوجیما در هر صورت به دلایل دیگه از کونامی جدا میشد و سایلنت هیل ساخته نمی شد.
ولی دست کم MGS5 کامل گیرمون میومد, خودمونم بهتر میدونیم که این پروژه سر تا تهش اسم سایلنت هیل رو یدک می کشید, الانم که با اسم واقعیش داریم میگیریمش پس چه فرقی میکنه؟:D
مساله اینه که کونامی سر لج افتاد با کوجیما (حداقل شواهد اینو نشون میده) بعد اون اومدن بدون کوجیما فاجعه متال گیر سروایو رو بوجود اوردن

اونا حتی حاضر نبودن سنگشون رو با کوجیما وا بکنن. یه تایم خاصی رو با همین فرمون جلو رفتن دیدن نتیجه نمیده، الان باز دارن بهتر میشن و به حرف فن ها گوش میدن

کوجیما یه برند هست، وقتی شما یه برند بزرگ تو دستت داری نباید از دستش بدی. وگرنه اگر بحث مخارج زیاد و ... باشه که الان DS چند 10 برابر هزینه MGS 5 و PT اومدن خرج سری DS کردن.

اینکه کوجیما آدمیه که شدیدا منابع برای توسعه بازی هاش مصرف میکنه رو انکار نمیکنم، اما سیاست های یک بعدی و پر از مشکل کونامی رو نمیتونید نفی کنید.
 
فوق العاده عالی بود، فکر کنم کوجیما وقتی از کرختی و عدم خلاقیت صنعت ایراد میگرفت، خودش رو فروتنانه حساب نکرده بود :D جدا از اینکه نظر شخصیش بود منم اصلا باهاش موافق نیستم (به نظرم خبرنگار باید چند تا بازی شاخص 5 سال اخیر رو نام میبرد که کوجی نظر بده اون وقت دیدگاهش شفاف تر میشد)

اما واقعا اگه خودش رو در نظر بگیره، نمیشه گفت خلاقیت وجود نداره، چون بازی هاش 10 سالی میشه فقط در حال ایجاد خلاقیت هستند، البته طبیعی هست که نظرش رو در مورد "کل" صنعت گفت و نه به طور خاص... چون قطعا به طور خاص نه تنها خلاقیت این روز ها وجود داره خوبشم وجود داره، که از در و دیوار هم بازی درست حسابی این روز ها میریزه (درست حسابی بودن لزوما مساوی خلاق بودن نیست، برای همین میگم نظر کوجی شخصی هست و قطعا از یک زوایایی درسته)

اینم باید در نظر گرفت که دید کوتاه مدت برای یک صنعت به شدت بزرگ و وسیع شده گیمینگ اشتباه هست، گیمینگ رو باید 10 سال 10 سال مد نظر قرار داد، در مجموع ولی قطعا کوجیما یک کهنه کار سوپر حرفه ای در هنر و فن بازی سازی هست و حرفش به شدت مهم هست و احتمالا به زوایایی دقت میکنه که من گیمر ممکنه توجه نکنم، هرچند من گیمر هم ممکنه درکی از بازی ها داشته باشم که با کوجی فرق کنه چون کوجی کوجی هست و کار اصلیش بازی سازی و بازی شناسی، منم گیمر هستم و کار اصلیم بازی کردن و بازی دوستی :D

خلاصه بازی به شدت عالی میزنه و امیدوارم هم به مرحله انتشار برسه هم زود مولتی شه، امثال این بازی ها این دوره زمونه مولتی بودن به شدت به نفعشون هست...
 
فیل اسپنسر و تیم Xbox رفتن ژاپن یه سری به کوجیما بزنن ببینن این بازی ای که واسشون میسازه (OD) به کجا رسیده و چجوره. بعد کوجیما اومده فیل اسپنسر و کل تیم Xbox رو اعم از سارا باند و بقیه رو برداشته برده به مراسمی که اونجا به قول خودشون روح ادم رو تطهیر میکنه و اونها رو نشونده تو یه معبد چیزی یه روبان با زبون ژاپنی (احتمالا دعا چیزی) بسته بهشون تا روحشون از شر شیاطین تطهیر بشه :D و دلیل اصلی این کار هم ساخت یک بازی خوش یُمن برای Xbox بوده. بقول خود کوجیما داریم یک بازی ترسناک میسازیم باید روح های خبیث رو از شر این بازی دور بکنیم! :D
این هم عکس بنده خداها تو معبد که بنظر اعصاب هم ندارن :D
View attachment 328004
Hideo Kojima wants to "scan a ghost" into OD, but he already recorded the ghost in his studio and "that's why we went to the shrine together with Microsoft" to make sure the game isn't haunted

Apparently, at one point there were "queeks" in the Kojima Productions studio. "Maybe the ghost was there, but she's no longer there anymore," Kojima says. "But anyways, and that's why we went to the shrine together with Microsoft to make sure that we have a safe build of the game."
=))
 
ظاهرا بازی آنتالوژی هست(حالا معلوم نیست اپیزودیک عرضه بشه یا یکجا)

قراره اسم کلی مجموعه OD باشه...

قسمتی که کوجیما داستانشو نوشته OD:Knock نام داره...
View attachment 393985
حالا جردن پیل رو کوجیما قبلا رونمایی کرده...

ولی بعید نیست قسمتی هم به دل تورو،

البته من یادمه یک ویدیو کال هم با flanagan داشت

استاد با Ari Aster هم ملاقات داشته:دی
View attachment 393986
عکساش با flanagan رو پیدا کردم:دی
View attachment 393987View attachment 393988
خب یکم بیشتر گشتم، ببینم میون کارگردان هایی که باهاشون دیدار یا تماس داشته کدوما می تونن پتانسیل حضور داشته باشند و چند نفر بیشتر از همه توجه هم رو جلب کردند:دی

نمی دونم چقدر کوجیما رو تو مجازی دنبال می کنید،هر مدتی به یک اثری گیر می ده و هی ازش می گه... ولی طولانی ترین زخم کردنش با یک اثر اون Lamb بود به کارگردانی Valdimar Jóhannsson
(اتفاقا از نظر خودمم یکی از بهترین فیلم هایی بود که دیدم)
1000008632.jpg
.
.
بریم سراغ نفر بعدی:دی
alex garland که همه باهاش آشنا هستیم، چه تو بحث sci fi چه بحث ترسناک روانشناختی و تعلیق کارش بسیار خوبه... و از طرفی چون با A24 هم همکاری داشته، و کوجیما هم این شرکت رو دوست داره، اصلا بعید نیست از حضورش استفاده کنه
1000008634.jpg
.
.
.
نفر بعدی آرنوفسکی هست...
(هر چند از نظر شخصیم با دوران اوجش فاصله گرفته ولی همچنان خیلی توانمند هست)
اگه فیلم Pi شو دیده باشید، مشخص می شه واقعا می تونه داستانی رو مریض و عمیق روایت کنه
(بماند اینم موبی دیک رو خیلی دوست داره:دی)
1000008635.jpg
.
.

نفر بعد Ana Lily Amirpour
بیشتر تو سریال های ترسناک کار کرده... ولی اثار سینماییش هم قابل قبول و حتی خوب هستند بعضیاشون
1000008637.jpg
.
.
.
نفرات بعدی danny and michael philippou هستند که یوتیوبر هستند و کانال RackaRacka رو دارند... و به تازگی فیلم هم می سازند مثل
Talk To Me
Bring Her Back
که هر دو آثار رو با A24 باز کار کردند:دی
1000008636.jpg
 
به نظر میاد کوجیما میخواد همون ژانر found footage و based on true story فیلم های ترسناک رو به بازی ترجمه کنه. از همون اول تریلر ها خیلی واضح به این مسئله که این یک بازی هست و بازیگر ها و حتی خونه ی روح زده 3d اسکن شده اشاره میکنه و انگار جزوی از بازی هست. در این فیلم ها هدف اینه که مخاطب فراموش کنه داره فیلم میبینه و به جای اینکه صرفا بیننده ی داستان باشه، ترس تبدیل به تجربه شخصی تر و واقعی تر بشه. توی مدیوم بازی حتی میشه چند لول سطح این immersion و باور پذیری رو بالاتر برد و ترس "این اتفاق واقعا قبلا افتاده" مخاطب سینما رو به ترس "این اتفاق مستقیما برای من داره میفته" تبدیل کنه. بماند که استفاده از cloud چقدر میتونه ایده های عجیب و غریبی به بازی اضافه کنه. فکر کنید رفتار ترس شما رو AI بتونه تحلیل کنه تا نقطه ضعفتون رو بفهمه و ترس رو شخصی سازی کنه. عملا کوجیما میخواد دیوار چهارم رو نابود کنه :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or