Xbox OD

od1.JPG

سازنده: kojima productions
ناشر: XGS
پلتفرم: Xbox Series (Cloud)
تاریخ عرضه: TBA​

عنوان جدید هیدئو کوجیما در سبک وحشت با نام OD در مراسم TGA معرفی شد.

OD که با نام Overdose نیز شناخته میشود, عنوانی ترسناک و مرموز است که به گفته جناب کوجیما بیشتر از یک بازی بوده و ریشه های ترس را به شما نشان خواهد داد.
این بازی با استفاده از تکنولوژی کلود فرم جدیدی از سرگرمی را به وجود خواهد آورد که ترکیبی از بازی ویدیویی و فیلم است و قول داده شده که تجربه ای نو را به ارمغان خواهد آورد.

این عنوان از توانایی هنرپیشگان و نویسندگان بزرگ بهره خواهد برد
بازیگرانی که در این تیزر حضور داشته اند: سوفیا لیلیس, هانتر شیفر و اودو کی یر بوده اند, البته با توجه به ویدیوای لیک شده بازیگر شخصیت ماما در دث استرندینک, خانم مارگارت کوالی هم احتمالا در OD ایفای نقش خواهد کرد.

تا به اینجای کار از نویسندگان دخیل در پروژه که جناب کوجیما به آنها لقب "اونجرز" را داده تنها حضور آقای جردن پیل, کارگردان, نویسنده و کمدین معروف مشخص شده, او که همیشه به تجربه بازی های کوجیما پرداخته و برای ساخت فیلم هایش از کوجیما الهام گرفته بسیار مشتاق این همکاری است.

 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
با اینکه هنوز چیز خاصی از بازی معلوم نیست، ولی هرچه از کوجیما رسد نیکوست! :D
از اونجایی که داداشم خیلی اهل سینماست، الآن رفتم اون بخش از کنفرانس که تم فیلم Us پخش می‌شه و جردن پیل میاد رو بهش نشون بدم و ببینم واکنشش چیه، ولی قبلش توی این تیکه گفت: «این که اودو کی‌یِر هست!» و کلی براش جالب بود که ایشون (که من درست‌حسابی نمی‌شناسمش) قراره توی بازی کوجیما حضور داشته باشه و الآن برادر گرامی هم مثل بنده کنجکاو شده که ببینه این بازی دقیقاً چیه! :D

f3a708_23udo.jpg


فقط به خاطر اینکه توانایی انجام بازی‌های ترسناک رو ندارم و کوجیما و پیل هم خیلی روی ترسناک بودن بازی OD تأکید کردن، نمی‌دونم چه غلطی بکنم! :( ولی بالاخره یه کاریش می‌کنم و حتی اگه شده با کمترین صدای ممکن، بازی رو تجربه خواهم کرد و نمی‌تونم از خیر یه اثر کوجیمایی بگذرم! :D
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
اگه تاکید داشتن که بازی یک تجربه سینگل پلیر هست بیشتر براش هایپ میشدم ولی الانم بیشتر از DS2 منتظرشم چون با نسخه اول اون خیلی ارتباط نتونستم برقرار کنم. واقعا ایده ای ندارم چی میخاد بشه ولی کوجیما دولوپری نیست بازی بد تولید کنه. حالا نمیدونم دست آخر با اینم بتونم ارتباط برقرار کنم یا نه ولی چیزی که نشون داد تا همین جاش هم جالبه بوده برام.
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
ظاهرا خوده استدیو KP داره تریدمارک های بازی رو ثبت می کنه
و ممکنه نوع قرارداد مایکی با کوجیما مثل سانست باشه!!!
.
.

نظر خودم اینه مایکی نباید راحت هر چقدر میخواد پول در اختیار کوجیما بزاره!!
اینجور که مشخصه بیس گیم همون پروژه با استدیا هست!!!
ولی با منبع پول عظیم مایکی، صرفا داره کاراکترارو با بازیگرای با استعداد عوض می کنه!! این شاید جالب باشه!! ولی من شخصا دوست دارم بخش اعظم بودجه یک پروژه ای صرف اون بازی و تکنولوژی های اون بشه تا ریخته پاش به خاطر اوردن بازیگران مختلف(مخصوصا که گفته خیلی های دیگه هستن و رو نکردم:D) اونم به اینکه ذره ای بازیگران مطرح نمی تونن یک امتیاز به یک بازی اضافه کنن و خوده محصوله که مهمه!
.
.
.
شخصا خودم در فیلم های ترسناکم همیشه از عناوینی بیشتر موقع دیدنشون احساس ترس می کنم که بازیگران کم مطرح تر و چهره های تازه باشه!! همین چهره های مطرح قبلا دیده شده اتفاقا حس انتقال ترس رو می تونه کاهش بده!!!(حالا با ژانر های دیگه کار ندارم)
 
آخرین ویرایش:

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
اگه این بازی واقعا تو جهان سایلنت هیل باشه براساس تئوری‌ها، خیلی سورپرایز میشم.
چندسال شایعه بود کونامی داره چندتا بازی از سایلنت میسازه، من فکر میکردم اون سایلنت‌ هیلی که اکس‌باکس میسازه وظیفه توسعش با بلوبر تیم هست که مشخص شد اینطور نیست. حالا اگه OD همون بازی سایلنت هیل باشه خیلی جالب میشه

IMG_20231212_010442_138.jpg

IMG_20231212_010441_827.jpg

View attachment VID_20231212_010441_394.mp4
 
آخرین ویرایش:

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
باز کوجیما یه بازی جدید معرفی کرد و باز هزاران تعوری جدید :D

علاوه بر اینکه خود تریلر و نحوه اراعش به طرز عجیبی به PT هینت میده حالا مشخص شده که تو دهن بازیگرا یه سری حروف هست که سرهمش کنی میشه کلمه Atami که یه شهر توی استان Shizuoka ژاپن هست که در زبان کانجی ( سیستم نوشتاری زبان ژاپنی) به صورت 静岡 نوشته میشه که 静 به معنای آرام یا ساکت هست و ‏岡 به معنای تپه
در واقع همون سایلنت هیل خودمون میشه!

IMG_4855.jpeg
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
یه نفر توی ریست‌ارا تئوری جالبی در مورد بازی OD داده که می‌تونه یه جورایی بحث آنلاین بودن و پردازش ابری و... رو توجیه کنه.
احتمال داره کوجیما بخواد بازیکن رو یه جورایی وارد بازی کنه و تأکیدش روی کمرنگ شدن مرزهای فیلم و بازی هم برای همین باشه. این کار هم ممکنه از طریق اسکن صورت بازیکن و با کمک MetaHuman انجام بشه که جزو بند و بساط آنریل انجین هست و لوگوش رو توی تریلر دیدیم. یعنی شاید نمایش چهره اون افراد توی تریلر، اشاره‌ای به اسکن شدن صورت‌ها باشه و مثلاً قیافه بازیکن با کمک موبایل، وارد سرور می‌شه و از طریق پردازش ابری می‌ره توی بازی.
حتی شاید اون عکس MRI (که با بالا بردن روشنایی تصویر توی یکی از صحنه‌های تریلر می‌شه دید) هم اشاره به همین ماجرای اسکن صورت باشه. این اولین بار هم نیست که کوجیما سراغ ایده‌های مربوط به ترکیب دنیای واقعی و بازی رفته و مثلاً چند سال پیش یه شایعه‌ای منتشر شده بود که قرار بوده Silent Hills توی دنیای واقعی هم با مخاطب در ارتباط باشه و مثلاً یه دفعه یه پیامی روی موبایل ملت بیاد یا ایمیلی بهشون ارسال بشه که باید فلان کار رو بکنن و... :D
این وسط حضور جردن پیل توی پروژه هم جالبه و اگه فیلم‌های Get Out و Us رو دیدین، اسپویلر رو باز کنین:
هر دو فیلم یه جورایی با همین تمِ جایگزین کردن ملت سر و کار دارن. توی Get Out با یه جماعتی طرف هستیم که مغز یه عده رو برمی‌دارن و مغز خودشون رو توی بدن اون‌ها می‌ذارن تا طرف بتونه از بدن پیر و ضعیف خودش خلاص بشه و توی یه بدن جوون و قدرتمند به زندگی ادامه بده. توی Us هم داستان به این سمت می‌ره که از ملت معمولی که دارن زندگی طبیعی خودشون رو می‌کنن، یه کپی هم زیر زمین وجود داره!
یعنی ماجراهای هر دو فیلم یه جورایی به این تئوری می‌خوره که یه کپی از بازیکن، وارد دنیای OD بشه.
----------
Dusk Golem هم یه پست طولانی از تئوری‌هاش در مورد بازی OD نوشته که هنوز کامل نخوندم، ولی اوایلش دو تا بحث جالب داشت.
یکی لوگوی بازی که خیلی‌هامون با اولین نگاه فکر کردیم چقدر شبیه لوگوی جدید Remedy هست. :D شاید این قضیه بی‌علت نباشه، چون Remedy از نظر بحث‌های فیلم/بازی خیلی شهرت داره و مثلاً توی Quantum Break، شاهد استفاده از کاتسین‌های واقعی بودیم یا Alan Wake 2 که خیلی حالت سینمایی داره:

ac2912_23ZAiwF2tKZGyEt3tDAm2tJ6-1200-80.jpg


یه موضوع دیگه هم اینکه اواخر تریلر، برای لحظات کوتاهی شاهد نمایش حالت‌های مختلفی از لوگوی OD با رنگ‌های متنوع هستیم و داسک غلام می‌گه شاید این موضوع اشاره‌ای به اپیزودی بودن بازی باشه. یعنی مثلاً ۵ تا اپیزود وجود داشته باشه که حالا یا به هم مرتبط باشن یا حالت آنتولوژی داشته باشن (مثل The Dark Pictures که هر قسمت سراغ یه چیزی می‌ره).
این قضیه وقتی جالب‌تر می‌شه که احتمال بدیم کوجیما توی هر اپیزود با یه آدم مطرح در زمینه ژانر وحشت همکاری بکنه. یعنی مثلاً یه اپیزود با همکاری جردن پیل باشه و اپیزود بعدی یکی دیگه، که شاید جونجی ایتو باشه. یه طراح معروف مانگا که روی آثاری مثل Uzumaki، Tomie و Gyo کار کرده که همگی مانگاهای ترسناک محسوب می‌شن.
ایتو سال ۲۰۲۰ در مورد همکاری احتمالی با کوجیما برای کار روی یه بازی ترسناک صحبت کرده بوده و الآن که سرچ کردم، دیدم که کوجیما سال ۲۰۲۱ از توانایی‌های ایتو توی ژانر وحشت تعریف کرده بوده و البته قبلش توی Death Stranding هم ایشون رو کنار یه سری افراد معروف دیگه، به عنوان کاراکترهایی که بهمون محموله می‌دن طراحی کرده بوده. چند وقت پیش هم شایعه همکاری این دو نفر پخش شده بود که البته ایتو تکذیبش کرد، ولی به هر حال داسک غلام دوباره اسمش رو مطرح کرده. :D
----------
یه نکته دیگه هم اینکه توی تریلر بازی، یه سری لوگو وجود داشت که یکی‌شون بی‌مفهوم بود:

b3b212_2310d1acd636c74949e0ac11215267a7da.png


حالا مشخص شده که کوجیما پروداکشنز به تازگی سه تا نشان تجاری رو توی ژاپن ثبت کرده که یکی OD هست و دو تای دیگه، چیزهای عجیب و غریبی هستن که مخفف‌شون می‌شه همین SSS.
Social Scream System (سیستم جیغ دسته‌جمعی؟! :D) و Social Stealth System (سیستم مخفی‌کاری دسته‌جمعی!) شاید بشه عبارت «اجتماعی» رو هم به کار برد، ولی به نظرم «دسته‌جمعی» بیشتر بهش می‌خوره. هنوز معلوم نیست اینا چی هستن، ولی می‌شه فهمید که مفهوم جیغ توی بازی خیلی مهمه و البته توی تریلر هم این رو دیده بودیم. و در عین حال مفهوم مخفی‌کاری هم اهمیت زیادی داره که به همون سبک ترسناکش برمی‌گرده.
-----------
در مورد Silent Hill، خیلی شک دارم که ارتباطی بهش داشته باشه و احتمالاً اینم از اون مدل کرم ریختن‌های کوجیما هست. :D یعنی حدس می‌زنم یه سری از ایده‌هایی که کوجیما برای Silent Hills داشت رو اینجا ببینیم و برای همین بهش ارجاع داده.
-----------
این پست رو با عکس‌های بانو هانتر شیفر (یکی از سه کاراکتر تریلر، در کنار اودو کی‌یِر و سوفیا لیلیس) به پایان برسونیم که رفته توی استودیو کوجیما پروداکشنز و این افتخار و سعادت رو داشته که یوجی شینکاوا یه طراحی ازش بکشه! :D

9d5712_23GA-5VZ-aQAA6NuA.jpg

faca12_23GA-6JVVawAAB8z3.jpg


 
آخرین ویرایش:

FERYGAMER

کاربر سایت
May 5, 2013
376
نام
فرنود
MetaHuman انجام بشه که جزو بند و بساط آنریل انجین هست و لوگوش رو توی تریلر دیدیم. یعنی شاید نمایش چهره اون افراد توی تریلر، اشاره‌ای به اسکن شدن صورت‌ها باشه و مثلاً قیافه بازیکن با کمک موبایل، وارد سرور می‌شه و از طریق پردازش ابری می‌ره توی بازی.
امیدوارم هیچوقت سراغ این ایده نره. رو کاغذ جذاب میده ولی بعید میدونم در اجرا خوب در بیاد چه بسا ممکنه افتضاح بشه.
 
آخرین ویرایش:

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,563
یه چیزی منو در مورد این پروژه نگران کرده و اونم چیزایه که درباره جوردن پیل شنیدم, خودم دربارش زیاد اطلاعات ندارم اما شنیدم که us از اون فیلم هاست
در کل دارم میگم که امیدوارم ایدئولوژی این اشخاص تو کار کوجیما درگیر نشه, کوجیما کسی بود که با MGS آینده رو پیش بینی کرد و عجیبه که ببینی خودش رو اینجوری به هالیوود فروخته باشه, نمیگم فروخته فقط میگم که شاید این شکلی شده باشه.

یه نفر توی ریست‌ارا تئوری جالبی در مورد بازی OD داده که می‌تونه یه جورایی بحث آنلاین بودن و پردازش ابری و... رو توجیه کنه.
احتمال داره کوجیما بخواد بازیکن رو یه جورایی وارد بازی کنه و تأکیدش روی کمرنگ شدن مرزهای فیلم و بازی هم برای همین باشه. این کار هم ممکنه از طریق اسکن صورت بازیکن و با کمک MetaHuman انجام بشه که جزو بند و بساط آنریل انجین هست و لوگوش رو توی تریلر دیدیم. یعنی شاید نمایش چهره اون افراد توی تریلر، اشاره‌ای به اسکن شدن صورت‌ها باشه و مثلاً قیافه بازیکن با کمک موبایل، وارد سرور می‌شه و از طریق پردازش ابری می‌ره توی بازی.
حتی شاید اون عکس MRI (که با بالا بردن روشنایی تصویر توی یکی از صحنه‌های تریلر می‌شه دید) هم اشاره به همین ماجرای اسکن صورت باشه. این اولین بار هم نیست که کوجیما سراغ ایده‌های مربوط به ترکیب دنیای واقعی و بازی رفته و مثلاً چند سال پیش یه شایعه‌ای منتشر شده بود که قرار بوده Silent Hills توی دنیای واقعی هم با مخاطب در ارتباط باشه و مثلاً یه دفعه یه پیامی روی موبایل ملت بیاد یا ایمیلی بهشون ارسال بشه که باید فلان کار رو بکنن و... :D
این وسط حضور جردن پیل توی پروژه هم جالبه و اگه فیلم‌های Get Out و Us رو دیدین، اسپویلر رو باز کنین:
هر دو فیلم یه جورایی با همین تمِ جایگزین کردن ملت سر و کار دارن. توی Get Out با یه جماعتی طرف هستیم که مغز یه عده رو برمی‌دارن و مغز خودشون رو توی بدن اون‌ها می‌ذارن تا طرف بتونه از بدن پیر و ضعیف خودش خلاص بشه و توی یه بدن جوون و قدرتمند به زندگی ادامه بده. توی Us هم داستان به این سمت می‌ره که از ملت معمولی که دارن زندگی طبیعی خودشون رو می‌کنن، یه کپی هم زیر زمین وجود داره!
یعنی ماجراهای هر دو فیلم یه جورایی به این تئوری می‌خوره که یه کپی از بازیکن، وارد دنیای OD بشه.
----------
Dusk Golem هم یه پست طولانی از تئوری‌هاش در مورد بازی OD نوشته که هنوز کامل نخوندم، ولی اوایلش دو تا بحث جالب داشت.
یکی لوگوی بازی که خیلی‌هامون با اولین نگاه فکر کردیم چقدر شبیه لوگوی جدید Remedy هست. :D شاید این قضیه بی‌علت نباشه، چون Remedy از نظر بحث‌های فیلم/بازی خیلی شهرت داره و مثلاً توی Quantum Break، شاهد استفاده از کاتسین‌های واقعی بودیم یا Alan Wake 2 که خیلی حالت سینمایی داره:

ac2912_23ZAiwF2tKZGyEt3tDAm2tJ6-1200-80.jpg


یه موضوع دیگه هم اینکه اواخر تریلر، برای لحظات کوتاهی شاهد نمایش حالت‌های مختلفی از لوگوی OD با رنگ‌های متنوع هستیم و داسک غلام می‌گه شاید این موضوع اشاره‌ای به اپیزودی بودن بازی باشه. یعنی مثلاً ۵ تا اپیزود وجود داشته باشه که حالا یا به هم مرتبط باشن یا حالت آنتولوژی داشته باشن (مثل The Dark Pictures که هر قسمت سراغ یه چیزی می‌ره).
این قضیه وقتی جالب‌تر می‌شه که احتمال بدیم کوجیما توی هر اپیزود با یه آدم مطرح در زمینه ژانر وحشت همکاری بکنه. یعنی مثلاً یه اپیزود با همکاری جردن پیل باشه و اپیزود بعدی یکی دیگه، که شاید جونجی ایتو باشه. یه طراح معروف مانگا که روی آثاری مثل Uzumaki، Tomie و Gyo کار کرده که همگی مانگاهای ترسناک محسوب می‌شن.
ایتو سال ۲۰۲۰ در مورد همکاری احتمالی با کوجیما برای کار روی یه بازی ترسناک صحبت کرده بوده و الآن که سرچ کردم، دیدم که کوجیما سال ۲۰۲۱ از توانایی‌های ایتو توی ژانر وحشت تعریف کرده بوده و البته قبلش توی Death Stranding هم ایشون رو کنار یه سری افراد معروف دیگه، به عنوان کاراکترهایی که بهمون محموله می‌دن طراحی کرده بوده. چند وقت پیش هم شایعه همکاری این دو نفر پخش شده بود که البته ایتو تکذیبش کرد، ولی به هر حال داسک غلام دوباره اسمش رو مطرح کرده. :D
----------
یه نکته دیگه هم اینکه توی تریلر بازی، یه سری لوگو وجود داشت که یکی‌شون بی‌مفهوم بود:

b3b212_2310d1acd636c74949e0ac11215267a7da.png


حالا مشخص شده که کوجیما پروداکشنز به تازگی سه تا نشان تجاری رو توی ژاپن ثبت کرده که یکی OD هست و دو تای دیگه، چیزهای عجیب و غریبی هستن که مخفف‌شون می‌شه همین SSS.
Social Scream System (سیستم جیغ دسته‌جمعی؟! :D) و Social Stealth System (سیستم مخفی‌کاری دسته‌جمعی!) شاید بشه عبارت «اجتماعی» رو هم به کار برد، ولی به نظرم «دسته‌جمعی» بیشتر بهش می‌خوره. هنوز معلوم نیست اینا چی هستن، ولی می‌شه فهمید که مفهوم جیغ توی بازی خیلی مهمه و البته توی تریلر هم این رو دیده بودیم. و در عین حال مفهوم مخفی‌کاری هم اهمیت زیادی داره که به همون سبک ترسناکش برمی‌گرده.
-----------
در مورد Silent Hill، خیلی شک دارم که ارتباطی بهش داشته باشه و احتمالاً اینم از اون مدل کرم ریختن‌های کوجیما هست. :D یعنی حدس می‌زنم یه سری از ایده‌هایی که کوجیما برای Silent Hills داشت رو اینجا ببینیم و برای همین بهش ارجاع داده.
-----------
این پست رو با عکس‌های بانو هانتر شیفر (یکی از سه کاراکتر تریلر، در کنار اودو کی‌یِر و سوفیا لیلیس) به پایان برسونیم که رفته توی استودیو کوجیما پروداکشنز و این افتخار و سعادت رو داشته که یوجی شینکاوا یه طراحی ازش بکشه! :D

9d5712_23GA-5VZ-aQAA6NuA.jpg

faca12_23GA-6JVVawAAB8z3.jpg


تا جایی که شنیدم دیدن این بانوی شما همچین سعادت هم بزرگی نیست :D
بازم میگم مثل جوردن پیل شنیدم که ایشون هم از اون بازیگرای وک هستن, البته خودخواهی و خود پسندی بازیگرا (که اکثرشون دارن) روی پروژه تاثیری نداره و فقط استعدادشون مهمه که امیدوارم دست کم اون رو داشته باشه چون وک ها استعداد هم ندارن :D.

مسئله این "اونجرزیه" که کوجیما مطرح کرده, اولیش که ظاهرا خوب نبوده :-".
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر