Obsidian و InXile به ساخت بازی های RPG ادامه میدهند

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
سلام.

اول از همه این تاپیک بیشتر شامل دوتا خبر و یه تاریخچه کوتاه از جفت استودیو ها میشه. خریده شدنشون فکر نمیکنم نیازی به خبر جدا میداشت. اما حرف هایی که میزنن و چرا به فروش رفتن، فکر میکنم تو این دوتا خبر بهتر پوشش داده شده:

============================

خرید های مایکروسافت همچنان ادامه دارد. یکی از این استودیو ها InXile است که توسط Brian Fargo تاسیس شد. من از Fargo پرسیدم که خرید استودیو چه پیامدی برای انها خواهد داشت که جواب داد:
"ما بیشتر از این نمیتوانیم خوشحال باشیم که مایکروسافت ما را حمایت کند. آنها به ما چیز هایی را ارائه میدهند که برای تمام سازنده ها حیاتیست، یعنی زمان و سرمایه و منابع. این مسئله انرژی به من میدهد که تاکنون سابقه نداشته"

او همچنین در یوتیوب فن های خود را مخاطب قرار داد و بیان کرد به ساخت پروژه هایی که استودیو به آنها اعتقاد دارد ادامه خواهند داد:
"یکی از رویا های من ساخت محیطی بوده (محیط استودیو) که خلاقیت در همه جای آن در جریان باشد. و این اتفاق این فرصت را به نوعی که قبلا امکان آن را نداشتیم به ما میدهد. این امکان را به من میدهد که 100% وقت خودم را صرف ساخت و توسعه عناوین کنم. این چیزیست که کمپانی های زیادی از آن برخوردار نیستند. یکی از مواردی که احتمالا شنیده اید، شرایط سخت بقا برای استودیو هایی با بزرگی متوسط است. ما در حالی در این شرایط به سر میبردیم که هزینه های ساخت بازی از جمله صداگذاری و گرافیکی و تکنولوژی و ... بشدت در حال افزایش است. پیوستن به مایکروسافت باعث میشود تا انرژی خود را تنها صرف ساخت بازی کنیم"

mvqt_wasteland-3.jpg

به گفته InXile این یعنی تمام منابع و تکنولوژی های مایکروسافت در اختیار انها خواهد بود. البته به گفته Fargo این بدان معنا نیست که هدف آنها در ساخت بازی تغییر خواهد کرد:
"البته که ما به ادامه ساخت بازی های RPG ادامه خواهیم داد. ما عاشق ساخت دنیا های متفاوت هستیم. یکی از چیزهایی که در مورد RPG ها دوست دارم این است که میتوانیم باعث شویم پلیر احساسات متفاوتی را در طول آن تجربه کند. واقعا سبک فوق العاده ای برای کار است"


همچنین خرید استودیو توسط مایکروسافت تاثیری در روند عرضه Wasteland برای 2019 نخواهد داشت:
"استودیو ما به خاطر ساخت عناوین عمیق RPG مثل Wasteland 2 شناخته میشود. بازی هایی که براساس تصمیمات پلیر و تاثیر این تصمیمات در روند دنیای بازی ساخته میشوند. به تازگی Brads Tail IV را عرضه کردیم که بازی های مدل Dungeon را به شکل مدرنی به اجرا در آورد. و Wasteland 3 هم در ادامه سبک خود را ادامه خواهد داد"


Fargo در همین ویدیو ادامه میدهد که پس از Wasteland 3 باید انتظار چه چیزی را داشت:
"به طور کلی به ساخت بازی هایی خواهیم پرداخت که تاکنون نمیتوانستیم انجام دهیم (به دلیل بودجه) و حتی بهتر اینکه DNA استودیو دست نخورده باقی خواهد ماند. مایکروسافت میخواهد ما جوری که هستیم باقی بمانیم و شرایط و ساپورتی را به وجود آورد تا بتوانیم به تمام پتانسیل خود برسیم"

ویدیو صحبت های Fargo:

watch?v=Qg1Nu65iG7o

Source

============================
مایکروسافت در X018 رسما تایید که یکی از با سابقه ترین و موفقترین استودیوهای سازنده بازی های RPG یعنی Obisidian Entertainment را به مالکیت خود درآورده است. خرید هایی که مایکروسافت در این مدت انجام داده در این راستا خواهد بود که بتواند با لاین آپ قدرتمند برای خود و همچنین Game Pass مخاطبان بیشتری را به اکوسیستم خود جذب کند. به گفته مایکروسافت:

bqrt_obsidian-1320x640.jpg

"Obisidian سابقه طولانی در ساخت عناوین عمیق RPG دارد. و بسیار خوشحالیم که این فرصت را به دست آوردیم تا تجربه آنها را به مایکروسافت اضافه کنیم و بتوانند به تمام جاه طلبی های خود دست پیدا کنند. Obisidian در طول حیات خود توانسته با ناشران متفاوتی کار کند که نماینگر قدرت خلاقیت آنهاست. قدرتی که ما در پروژه هایی مانند Star Wars: Knights of the Old Republic II، Fallout New Vegas و Pillars of Eternity مشاهده کردیم. ما قرار نیست تغییری در روند استودیو بدهیم و تنها قدرت و ساپورتی که میخواهند را در اختیارشان میگذاریم و در عین حال مستقل بودن خود را در ساخت عنوان هایی که دوست دارند بسازند، حفظ کنند. در واقع تغییری در تیم استودیو به وجود نخواهد آمد"


ویدیو توضیحات Obsidian:

watch?v=Suvxb0OfhpQ

Source

============================
یک تاریخچه کوتاه از هردو استویدیو:

در سال 1996 استودیو Black Isle به عنوان یکی از زیرمجموعه های Interplay توسط Feargus Urquhart در اورنج کانتی کالیفرنیا با هدف تمرکز بر ساخت عناوین RPG تاسیس شد. هرچند پس از عرضه Fallout تعدادی از اعضای تیم به دلیل اختلاف نظر با ناشر در مورد اینکه باید بر روی چه چیزی کار کنند از استودیو جدا شدند. در همین زمان Black Isle مشغول کار بر روی Fallout 2 بود. عنوانی که با وجود مشکلات تیم، با عرضه خود توانست به موفقتی بزرگ دست یابد. این موفقیت ها با عرضه Baldur's Gate , Baldur's Gate 2 نیز ادامه پیدا کرد. با وجود اینکه استودیو از نظر موفیت از دید منتقد ها و مالی بسیار موفق عمل میکرد، اما کمپانی مادر Interplay با مشکلات اقتصادی روبرو بود. Feargus Urquhart در این مورد گفت:

"ما به خوبی داشتیم ادامه میدادیم. استودیو سود ده بود. همه چیز در Black Isle داشت خود پیش میرفت"


5fr1_1.jpg
اما مشکلات ناشر باعث شد تا تمام استودیو Black Isle روز 9 دسامبر 2003 توسط Interplay تعطیل شود. و بیشتر اعضای Black Isle به موسسین و اعضای ارشد آن یعنی Feargus Urquhart، Chris Avellone، Joshua Sawyer و Tim Cain پیوستند تا Obsidian Entertainment متولد شود.

از طرف دیگر یکی از موسسین Interplay یعنی Brian Fargo نیز استودیو InXile را تاسیس کرد. کسی که رابطه نزدیکی با اعضای Obsidian داشت. و به عنوان تهیه کننده Fallout و Wasteland و ... کار کرده بود. او همچنین با Allen Adham و Michael Morhaime بر روی RPM Racing کار کرد. دو نفری که بعده ها Blizzard را تاسیس کردند و Warcraft و Diablo را به وجود آوردند. InXile در کالیفرنیا قرار دارد و به دلیل اندازه کار خود را با عناوین کوچک آغاز کرد. تا بالاخره با استفاده از Kickstart شروع به جمع آوری بودجه برای ساخت Wasteland 2 کرد. عنوانی که در زمان Interplay به موفقیت رسیده بود و بیشتر اعضای اصلی سازنده آن از جمله Chris Avellone بالاخره در Inxile حضور پیدا کرده بودند. پروژه 300% بهتر از انتظار عمل کرد و توانست تقریبا 3 میلیون دلار بودجه جمع آوردی کند. بازی در سال 2014 عرضه شد و توانست متای 80 را کسب کند که موفقیتی برای اولین پروژه نسبتا بزرگتر استودیو بود. البته نباید از یاد برد که با کنسل شدن Heist در سال 2010 توسط Codemasters استودیو در شرایط سختی قرار گرفته بود. InXile هم اکنون مشغول کار بر روی Wasteland 3 است.

t2fi_2.jpg

اما Obsidian شرایط متفاوتی داشت. بعد از مشکلات مالی Interplay ساخت Fallout 3 و Baldur's Gate 3 کنسل شد و اعضای استودیو به این نتیجه رسیدند که پایان کار Black Isle خواهد بود که چنین نیز شد. با تاسیس Obsidian، آنها گفتگویی را با Ubisoft برای ساخت ادامه Might & Magic کردند، هرچند پروژه به Arkane رسید و پروژه Futureblight با همکاری Take Two نیز کنسل شد. در اواخر سال 2003 رئیس وقت Lucas Arts یعنی Simon Jeffrey با Obsidian تماس حاصل کرد تا یک پروژه RPG در دنیای Star Wars ساخته شود. هرچند ایده اولیه رد شد و Simon Jeffrey از آنها خواست تا ادامه عنوان Bioware یعنی KOTOR 2 را بسازند. بازیی که با نام KOTOR 2:The Sith Lords شناخته میشود و استودیو تنها 15 زمان برای ساخت آن داشت. با وجود مشکلات زمانی که باعث شد Obsidian فرصت پولیش کافی نداشته باشد، بازی به موفقیت خوبی با متای 85 رسید.

سپس استودیو با همکاری آتاری شروع به ساخت Neverwinter Nights 2 کرد. عنوانی که نسخه اول آن به وسیله Bioware ساخته شد. ساخت پروژه به 10 نفر در سال 2005 شروع شد و تعداد اعضا به 50 نفر در روند ساخت افزایش پیدا کرد. در همین حال Bioware نیز پشتبانی تکنیکی را ارائه میکرد و بازی با تاخیر در اکتبر 2006 عرضه شد. عنوانی که با متای 82 بازهم موفقتی برای استودیو نسبتا کوچک و تازه تاسیس Obsidian بود. این موفقیت ها باعث شد تا ناشران متفاوتی به دنبال همکاری با ان باشند. EA به دنبال ساخت رقیبی برای Elder Scrolls با استودیو تماس گرفت و سگا به دنبال ساخت عنوانی در دنیای Alien بود. Obsidian ایده اولیه را برای سگا فرستاد که ظاهرا سگا بودن در نظر گرفتن دمو پروزه را کنسل کرد. در همین بین آتاری نیز به دنبال ساخت Baldur's Gate 3 بود و Obsidian بودجه به نسبت بزرگی برای ساخت آن میساخت که از توانایی ناشر خارج بود و مذاکره به نتیجه نرسید. اگرچه سگا پروژه Alien را کنسل کرد. اما همچنان به دنبال همکاری با آنها بود و یک IP جدید با نام Alpha Protocol شکل گرفت.

t8uz_3.jpg

استودیو طرح و دید دقیقی برای IP نداشت و سگا نیز از سمت خود به دلیل خیلی مسائل امکاناتی را از آن حذف کرد. این عدم داشتن هدف مشخص و بالا پایین شدن امکانات باعث شد تا بزی تقریبا شکست تجاری برای هردو باشد. هرچند درخواست های زیاد برای ساخت ادامه آن وجود داشت، اما Urquhart بیان کرد که آنها دوست دراند نسخه دوم را بسازند و اینبار بهتر عمل کنند، اما IP متعلق به سگا است و در حال حاضر برنامه برای ساخت آن نیست. در همین زمان Bethesda از Obsidian خواست تا عنوانی در دنیای Star Trek بسازد که پروژه هیچگاه شروع نشد و با پایان ساخت Fallout 3، تمرکز Bethesda بر روی نسخه بعدی Elder Scrolls یعنی Skyrim بود. بنابراین از Obsidian خواستند تا بازیی در دنیای Fallout بسازند و New Vegas در سال 2010 عرضه شد که با متای 85 و فروش 11 میلیون نسخه ای به موفقیتی قابل توجه دست یافت. در این بین پروژه Dungeon Siege 3 نیز توسط Square Enix عرضه شد که موفقیت چندانی نداشت.

در استانه شروع نسل جدید مایکروسافت به دنبال همکاری با Obsidian برای ساخت عنوانی انحصاری برای نسخه بعدی Xbox بود. پروژه بزرگی با نام Stormlands. اما مشکلات و اختلافات با مدیریت وقت مایکروسافت و xbox، پروژه در سال 2012 کنسل شد و Obsidian را دچار مشکلات بزرگ مالی و حتی پیش بردن تا آستانه تعطیلی کرد. به طوری که 30 نفر از اعضای استودیو تعدیل شدند. اما مشکلات فقط این نبود. انها درآمد اضافه New Vegas را از دست دادند چون پروژه در متا 1 نمره کمتر از متای Bethesda بدست آورده و همچنین مشغول ساخت عنوانی در دنیای South Park با همکاری THQ بودند. خود ناشر که در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود و Obsidian بشدت نگران بود که با کنسل شدن این پروژه احتمال بقای آن کم خواهد بودو هرچند سری توسط Ubisoft خریداری شد و بازی با عنوان The Stick of Truth عرضه شد. عنوان موفقی که باعث حداقل استودیو تعطیل نشود. وضع استودیو به نوعی بود که به گفته Adam Brennecke نمیتوانستد کوچک ترین ریسکی کنند. یعنی اگر پروژه بزرگی را استارت میزدند و ناشر آن را رد میکرد، قطعا Obsidian ورشکسته و تعطیل میشد. به همین دلیل Josh Sawyer (کارگردان New Vegas) پیشنهاد که پروژه ای را در Kickstart آغاز کنند. سرانجام پروژه ای که از این راه آغاز شد، نام Pillars of Eternity گرفت و ادامه معنوی Baldur's Gate محسوب میشد. پروژه Kickstart موفقیت آمیز بود و توانستند 4 میلیون دلار سرمایه جمع کنند که رکوردی محسوب میشد.

u870_4.jpg

بازی به وسیله Paradox عرضه شد و توانست به متای 89 برسد که موفقیتی بزرگ بود. در ماه جون 2015، آقای Chris Avellone از Obsidian جدا شد و به InXile پیوست. آنها همچنین پلتفرم FIG را راه اندازی کردند مخصوص جمع آوری بودجه از مردم مختص بازی های کامپیوتری میشد. در 27 ژانویه 2017 استودیو پروژه Pillars of Eternity II را اضافه کرد و در طول تنها یک روز توانست بودجه مورد نظر را کسب کند و بازی با متای 88 در می 2018 عرضه شد. هرچند فروش بازی موفقیت آمیز نبود. این مسائل اخیر باعث شد تا سرانجام Obsidian به مایکروسافت بپیوندد. جایی که مشکلات اصلی از آنجا شروع شد و شاید روند تغییرات بزرگ مایکروسافت زیر نظر Nadella و اسپنسر در این خرید بی تاثیر نبوده است.

با تشکر
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
سلام ممنون بابت زحمت ترجمه و جمع اوری مطالب

حقیقتا به عنوان یک کنسول گیمر از خرید این دو استدیو که بیشتر crpg میسازند خیلی جا خوردم :D ولی در کل با شرایط و پتانسیل استدیو ها مشخصه تیم اسپنسر (و مت بوتی) ظرافت خیلی بیشتری تو خرید استدیو به خرج میدن
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
خیلی متشکر بابت مطالب
اینا فیبل رو بسازن منطقی تر میاد تا پلی گراند یا حداقل از وجود اینا استفاده حداکثری کنن

پلی گراند هم مدیریت باهوشی داره. رالف فولتون بود اگر اشتباه نکنم تو یکی از مصاحبه ها گفته بود که میدونن تا زمانی که خارج از سبک ریسینگ بازی نسازن نمیتونن اعتباری شبیه به بقیه استودیوهای بزرگ کسب کنن.

برای ساخت فیبل هم 100 در 100 استعدادهای خوبی رو کنار هم جمع میکنن و از طنز انگلیسی هم استفاده میکنن برای این کار. بعد خود فیبل هم درسته RPG هست ولی به هیچ وجه عمق و خصوصیات بازی‌های این دو تا استودیو رو نداره. اینها دوست دارن RPGهای عمیقتری بسازن و فیبل بیشتر میره سمت انتخاب‌های سطحی تر و اکشن محورتر هست.

اینکه مایکروسافت تو یه بازه زمانی 3 تا 4 ساله 3 تا استودیو و 5-6 تا تیم نقش آفرینی ساز رو بتونه بیاره کنار هم و بهشون کمک کنه پروژه‌های جاه‌طلبانه‌تر بسازن واقعا فوق‌العادست. :D انتظار برای E3 2019 و دیدن اولین خروجی کارهای اینها واقعا سخته
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
موندم چرا ماکرو انقدر راحت اجازه میده ای پی به این قوی از دستش دربره بازی جدید obsidianکم از شاهکار نداره
درسته قبل خرید ماکرو در دست ساخت بوده اما واقعا حیف شد همچین بازی با کیفت و AAA در شرف خرید استدیو از دست بره و استدیو ماکروسافت برای کنسول رقیبم بازی بسازه (ک بنظرم احتمالا این رفتار از سیاست اقتصادی میاد که وقتی بازی اولشون فروش مناسب داشته باش رو پلتفروم های بیشتر راحت تر میرن رو خرید استدیو های بدی و برگشت هزینه مالی سریعتر با سرعت بیشتری اتفاق میوفته)
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
موندم چرا ماکرو انقدر راحت اجازه میده ای پی به این قوی از دستش دربره بازی جدید obsidianکم از شاهکار نداره
درسته قبل خرید ماکرو در دست ساخت بوده اما واقعا حیف شد همچین بازی با کیفت و AAA در شرف خرید استدیو از دست بره و استدیو ماکروسافت برای کنسول رقیبم بازی بسازه (ک بنظرم احتمالا این رفتار از سیاست اقتصادی میاد که وقتی بازی اولشون فروش مناسب داشته باش رو پلتفروم های بیشتر راحت تر میرن رو خرید استدیو های بدی و برگشت هزینه مالی سریعتر با سرعت بیشتری اتفاق میوفته)

مایکروسافت به استودیوهاش اجازه میده به قول و قرارهای قبلیشون و طرفداراشون پایبند باشن. از نسخه بعدی دیگه مولتی پلتفرم نیست. البته این کار فواید دیگه هم داره که خودت گفتی.
 

Only Xbox

کاربر سایت
Jun 12, 2018
474
پلی گراند هم مدیریت باهوشی داره. رالف فولتون بود اگر اشتباه نکنم تو یکی از مصاحبه ها گفته بود که میدونن تا زمانی که خارج از سبک ریسینگ بازی نسازن نمیتونن اعتباری شبیه به بقیه استودیوهای بزرگ کسب کنن.

برای ساخت فیبل هم 100 در 100 استعدادهای خوبی رو کنار هم جمع میکنن و از طنز انگلیسی هم استفاده میکنن برای این کار. بعد خود فیبل هم درسته RPG هست ولی به هیچ وجه عمق و خصوصیات بازی‌های این دو تا استودیو رو نداره. اینها دوست دارن RPGهای عمیقتری بسازن و فیبل بیشتر میره سمت انتخاب‌های سطحی تر و اکشن محورتر هست.

اینکه مایکروسافت تو یه بازه زمانی 3 تا 4 ساله 3 تا استودیو و 5-6 تا تیم نقش آفرینی ساز رو بتونه بیاره کنار هم و بهشون کمک کنه پروژه‌های جاه‌طلبانه‌تر بسازن واقعا فوق‌العادست. :D انتظار برای E3 2019 و دیدن اولین خروجی کارهای اینها واقعا سخته
مطمئنی به E3 2019 میرسن؟
فکر نکنم تا 2020 نمایش داشته باشن چون هنوز تازه خریداری شدن پروژه ای رو شروع نکردن
 

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,980
نام
Mohammad
سلام.
ممنون بابت وقتی که گذاشتین ترجمه روان و سلیسی بود.لذت بردیم.
به نظر من اگه مایکرو بودجه و زمان کافی رو در اختیار این دو استودیو قرار بده میتونن عناوین ماندگاری رو عرضه کنند.مسئله ای که به دفعات ثابتش کردن.
 

Aurlito

کاربر سایت
Feb 16, 2008
1,749
نام
چوبک
سلام.
ممنون بابت وقتی که گذاشتین ترجمه روان و سلیسی بود.لذت بردیم.
به نظر من اگه مایکرو بودجه و زمان کافی رو در اختیار این دو استودیو قرار بده میتونن عناوین ماندگاری رو عرضه کنند.مسئله ای که به دفعات ثابتش کردن.
همونطوری که مایکروسافت RARE رو از عرش به فرش رسوند؟
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
ا

اره همون طور که سونی پولی فونی دیجیتال رو از متا96 به متا 75 گرن اسپورت رسوند راستی از استاااااااااد یامائوچی چه خبر:))
اشتباه زدی پولی فونی استودیویی هستش که نظر فن ها منتقدا و حتی سونی به چیزشه و کار خودش میکنه نه برای اونا مهمه که gt چه متایی میگیره نه برای سونی حالا خوبی بدیش هیچ ربطی به rare و مایکرو فن ها نداره rare تا قبل از اینکه مایکرو بخرتش ضعیف شده بود اما نه انقدری که تو دوران 360 ر.ده بود بازی های ایندشون هرچی که بود بهتر از بازیایی بود که برا 360 ساختن ادامه مستقیم perfect dark با اسم perfect dark core که فوتیج هاش نشون دهنده یه چیز انقلابی بود(مواردی داشت که بعدها تو cod mw و dying light دیده شدن@-)) اما بعدش چی شد؟ مایکرو استودیو خرید بازی رو کنسل کرد خالقین بازی رفتن و نسل بعد اشغالی به اسم perfect dark zero (با متای 81)ساخته شد. مورد بعدی conker2 یه پروژه با داستان کامل و اماده توسعه اما چی شد؟ مایکرو خرید بازی رو کنسل کرد حتی نزاشت به مرحله توسعه برسه.بعدی conker l&r ریمیک کانکر با متای 77(نسخه اصلی93) رو xbox که بدرد لای جرزم نمیخورد فقط گرافیکش بالا بود.کنسل کردن banjox ریمیک بانجو(متای نسخه الی 94) و ساخت اشغالی به اسم banjo b&n با متای 78. مورد بعدی کامل نکردن cameo رو 360 قشنگ همون ورژن گیم کیوب گرفتن فقط با گرافیک بالاتر بدون هیچ پیشرفتی دادن بیرون.و هزاران پروژه دیگه (خوب یا بد) که بهتره حرفی ازش زده نشه......
حالا فلسفه پولی فونی چیه..... بازی متای 95 گرفت با 15 میلیون فروش. یامائوچی:به درک بریم بعدی بازی متای 75 گرفت با 4 میلیون فروش.یامائوچی:بازم به درک بریم بعدی.......
هیچ ربطی به هم ندارن پولی فونی یه استودیو ازاده که خودش خودش به چیز داده ولی rare یه استودیو مثل اسمش بود که مایکرد تبدیل به shitش کرد :D
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
مطمئنی به E3 2019 میرسن؟
فکر نکنم تا 2020 نمایش داشته باشن چون هنوز تازه خریداری شدن پروژه ای رو شروع نکردن

ببین برای فیبل شاید زود باشه ولی بعید نیست یه تیزر نشون بدن از بازی شبیه هیلو اینفینیت. فک کنم از 2017 استارت زده باشن. یا مثلا از پروژه های دیگه این‌اگزایل و آبسیدین... در کل همینکه اینها بیان تو یه کنفرانس کارهاشون رو نمایش بدن خودش جالبه. بقیه استودیوها که بماند :D
 
  • Like
Reactions: Only Xbox

Only Xbox

کاربر سایت
Jun 12, 2018
474
ببین برای فیبل شاید زود باشه ولی بعید نیست یه تیزر نشون بدن از بازی شبیه هیلو اینفینیت. فک کنم از 2017 استارت زده باشن. یا مثلا از پروژه های دیگه این‌اگزایل و آبسیدین... در کل همینکه اینها بیان تو یه کنفرانس کارهاشون رو نمایش بدن خودش جالبه. بقیه استودیوها که بماند :D
فقط انیشیتیو فک کن بیاد تیزر بده
اینگزایل هم یه بازی شاید داشته باشن برای نمایش
 
  • Like
Reactions: LiviNG D3AD

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
اشتباه زدی پولی فونی استودیویی هستش که نظر فن ها منتقدا و حتی سونی به چیزشه و کار خودش میکنه نه برای اونا مهمه که gt چه متایی میگیره نه برای سونی حالا خوبی بدیش هیچ ربطی به rare و مایکرو فن ها نداره rare تا قبل از اینکه مایکرو بخرتش ضعیف شده بود اما نه انقدری که تو دوران 360 ر.ده بود بازی های ایندشون هرچی که بود بهتر از بازیایی بود که برا 360 ساختن ادامه مستقیم perfect dark با اسم perfect dark core که فوتیج هاش نشون دهنده یه چیز انقلابی بود(مواردی داشت که بعدها تو cod mw و dying light دیده شدن@-)) اما بعدش چی شد؟ مایکرو استودیو خرید بازی رو کنسل کرد خالقین بازی رفتن و نسل بعد اشغالی به اسم perfect dark zero (با متای 81)ساخته شد. مورد بعدی conker2 یه پروژه با داستان کامل و اماده توسعه اما چی شد؟ مایکرو خرید بازی رو کنسل کرد حتی نزاشت به مرحله توسعه برسه.بعدی conker l&r ریمیک کانکر با متای 77(نسخه اصلی93) رو xbox که بدرد لای جرزم نمیخورد فقط گرافیکش بالا بود.کنسل کردن banjox ریمیک بانجو(متای نسخه الی 94) و ساخت اشغالی به اسم banjo b&n با متای 78. مورد بعدی کامل نکردن cameo رو 360 قشنگ همون ورژن گیم کیوب گرفتن فقط با گرافیک بالاتر بدون هیچ پیشرفتی دادن بیرون.و هزاران پروژه دیگه (خوب یا بد) که بهتره حرفی ازش زده نشه......
حالا فلسفه پولی فونی چیه..... بازی متای 95 گرفت با 15 میلیون فروش. یامائوچی:به درک بریم بعدی بازی متای 75 گرفت با 4 میلیون فروش.یامائوچی:بازم به درک بریم بعدی.......
هیچ ربطی به هم ندارن پولی فونی یه استودیو ازاده که خودش خودش به چیز داده ولی rare یه استودیو مثل اسمش بود که مایکرد تبدیل به shitش کرد :D

خیلی اشتباه بود در روایت شما. ممکنه که مایکرو یسری از پروژه ها رو کنسل کرده باشه ولی معنیش این نیست که Rare هم فقط تحت تاثیر این تصمیمات بوده باشه. بعد مثلا بانجو رو مثال زدی که زمان خودش ایده جالبی داشت و تنها ایرادش این بود که مکانیسم گیم پلیش دقیقا همونی نبود که فن‌ها میخواستن ولی بازی اصلا بد نبود و شاید حتی از زمان خودش هم جلوتر بود.

Rare هم الان فقط یه تیم 150 تا 180 نفره بالاسر SOT داره و تیم دومش هم 70 نفره هست تقریبا و کار رو آی پی جدیدش رو شروع کردن. این استودیو که میگید مرده به عنوان اولین بازی تماما آنلاین خودش اومده SOT رو بر اساس یکی از قدیمی‌ترین ایده های خودش ساخته و این 9 ماه هم واقعا پیشرفت خوبی داشتن و آپدیتهای معنی داری دادن برای بازی و فن بیس خودشون رو دارن و کلا موفق هستن و با نظر کامیونیتی دارن فیدبک میگیرن و بازی رو بهتر میکنن.

الان تیم تولید کننده محتوای SOT از تیمی که ساختنش بزرگتره و آزادی عمل زیادی هم داره. یه همچین بازی ریسکی و متفاوتی رو ساختن و بودجش رو هم بیشتر کردن و... فلسفه Rare از اول همین بوده که ایده‌های جدید و بازی‌های متفاوت رو کار کنه و الان هم با همون فلسفه داره کار میکنه.

بعد با تمام این تفاسیر میگید Rare از عرش به فرش رسیده؟ وقتی همه چیز رو در متا خلاصه میکنید نتیجش میشه همین.

فقط انیشیتیو فک کن بیاد تیزر بده
اینگزایل هم یه بازی شاید داشته باشن برای نمایش
اینیشیتیو هنوز خیلی زوده. بازیشون در زودترین حالت 2023 یا 2022 فک کنم بیاد. ولی اینگزایل ویستلند 3 رو داره و یه پروژه دیگه هم در مراحل ابتدایی داره که مایکرو قبل از خرید استودیو دیدتش.
 
آخرین ویرایش:

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
خیلی اشتباه بود در روایت شما. ممکنه که مایکرو یسری از پروژه ها رو کنسل کرده باشه ولی معنیش این نیست که Rare هم فقط تحت تاثیر این تصمیمات بوده باشه. بعد مثلا بانجو رو مثال زدی که زمان خودش ایده جالبی داشت و تنها ایرادش این بود که مکانیسم گیم پلیش دقیقا همونی نبود که فن‌ها میخواستن ولی بازی اصلا بد نبود و شاید حتی از زمان خودش هم جلوتر بود.

Rare هم الان فقط یه تیم 150 تا 180 نفره بالاسر SOT داره و تیم دومش هم 70 نفره هست تقریبا و کار رو آی پی جدیدش رو شروع کردن. این استودیو که میگید مرده به عنوان اولین بازی تماما آنلاین خودش اومده SOT رو بر اساس یکی از قدیمی‌ترین ایده های خودش ساخته و این 9 ماه هم واقعا پیشرفت خوبی داشتن و آپدیتهای معنی داری دادن برای بازی و فن بیس خودشون رو دارن و کلا موفق هستن و با نظر کامیونیتی دارن فیدبک میگیرن و بازی رو بهتر میکنن.

الان تیم تولید کننده محتوای SOT از تیمی که ساختنش بزرگتره و آزادی عمل زیادی هم داره. یه همچین بازی ریسکی و متفاوتی رو ساختن و بودجش رو هم بیشتر کردن و... فلسفه Rare از اول همین بوده که ایده‌های جدید و بازی‌های متفاوت رو کار کنه و الان هم با همون فلسفه داره کار میکنه.

بعد با تمام این تفاسیر میگید Rare از عرش به فرش رسیده؟ وقتی همه چیز رو در متا خلاصه میکنید نتیجش میشه همین.


اینیشیتیو هنوز خیلی زوده. بازیشون در زودترین حالت 2023 یا 2022 فک کنم بیاد. ولی اینگزایل ویستلند 3 رو داره و یه پروژه دیگه هم در مراحل ابتدایی داره که مایکرو قبل از خرید استودیو دیدتش.
این من نگفتم مردم و خود کارمندای rare مثل اهنگساز سابق rare این گفتن یه مقاله هم هست با اسم چه چیزی rare را کشت شما به راحتی می تونید ضعف بازیای rare بعد خریده شدنش ببینید همین sot زمان عرضه مگه بازی خوبی بود؟ نه پر از باگ و مشکلات دیگه بود شاید الان با پچ درست کرده باشن اما زمان عرضه خیلی تو موفقیت بازی تاثیر داره من به شما قول میدم اگه rare دست نینتندو بود با ازادی کامل کارش انجام میداد و اون پروژه های کنسل شده همش ساخته میشد که از شانس بدشون نینتندو تو وضعیت خوبی قرار نداشت و نخریدشون الان باید دید مدیریت فیل اسپنسر چجوریه و همونطور که گفته به این تیما ازادی میده یا نه الان همین battletoads برای چی نباید کامل توسط rare ساخته بشه؟ چون هنوزم با وجود تغییرات ضعف دارن من به مدیریت فیل اسپنسر ایمان دارم ولی اگه به حرفاش عمل کنه تا الان که چیزی ندیدم دیگه امیدم به E3 هرچند مطمئنم که rare دیگه اون rare سابق نمیشه
یسری از xbox فن ها جو برشون داشته متاسفانه هی تو تاپیکای مختلف میگن سونی فلانه نینتندو فلانه:| اخه کی پولی فونی که یه ریسینگ سازه با rare که به قول خودتون بازی های خاص میساخت مقایسه میکنه:| یچی بگید ادم خندش نگیره:)) استودیوتون داغونه دیگخ چرا زور میزنید
 
  • Like
Reactions: robb stark

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر