NVIDIA در سومین روز از ماه March قصد انقلابی در صنعت گیمینگ دارد...تحولی عظیم!

homayoon k2

کاربر سایت
images



اگر قصد دارید بدانید که NVIDIA در چند ماه گذشته در حال انجام چه کارهایی بوده، فقط کافی چند هفته دیگر صبر کنید.

این شرکت بزرگ فعال در زمینه سخت افزار و بازی های رایانه ای، در دعوت نامه ای که برای مطبوعات و اشخاص خاص صنعت فرستاده، از آنها دعوت کرده تا در روز سه شنبه، سوم ماه مارس برای مراسمی در سان فرانسیسکو گرد هم آیند.
بر طبق این دعوت نامه، آقای Jen-Hsun Huang رئیس انویدیا، حضار را دعوت به مراسمی کرده که در آن چیزی نمایش داده خواهد شد که به مدت 5 سال در دست ساخت بوده و قرار است آینده این صنعت را به طور کامل متحول کند.
من قصد دارم شما را دعوت به شرکت در یک مراسم بسیار ویژه در روز سوم مارس بکنم.
چیزی که من می خواهم با شما به اشتراک بگذارم بیشتر از 5 سال در حال ساخت بوده و آینده صنعت گیم را دوباره تعریف خواهد کرد.



nexus2cee_invite_thumb.png



نظر شما در این مورد چیست؟؟ آیا با یک کارت گرافیک انقلابی رو به رو خواهیم بود، یا اینکه این شرکت صاحب یک کنسول خواهد شد؟؟؟؟

آپدیت:


بالاخره آن انقلاب (:d) رخ داد و انویدیا از یک کنسول به نام NVIDIA Shield رونمایی کرد که بر مبنای Cloud Gaming بوده و از 4K پشتیبانی می کند...این دستگاه هم چنین به چیپ ست Tegra X1 مجهز می باشد.


shield-hero-image.0.0.0.jpg


اگر منتظر انقلاب دیگری بودید لطفا باز هم منتظر باشید:d







 
آخرین ویرایش:
حتما میخواد یک قابلیتی رو عرضه کنه که روی کارتهای قبلیش نیست و حتما باید 1000 دلار بردی GPU جدید بخری
بالاخره باید برای فروش کارتهای جدید بهانه ای هم باشه

این 1000 دلار رو به ما هم نشون میدی؟ یا دوباره یه فکت هوایی صادر کردی؟:-/
 
داداش واقعا این رو داری میگی یا داری شوخی میکنی؟

حرفم خنده داره بوده مگه ؟! درسته زیاد از سخت افزار سر درنمیارم اما همین حالا حافظه مشترک تو کنسولاََ وجود داره که نیاز پردازشی رو کمتر میکنه
حالا نمیدونم شاید این تصور برای PC خنده داره
 
حرفم خنده داره بوده مگه ؟! درسته زیاد از سخت افزار سر درنمیارم اما همین حالا حافظه مشترک تو کنسولاََ وجود داره که نیاز پردازشی رو کمتر میکنه
حالا نمیدونم شاید این تصور برای PC خنده داره
نیاز پردازشی رو کمتر نمی کنه، رم موجود رو برای بازی بیشتر می کنه. که اونم تا زمانی که DDR4 نیومده به درد PC نمی خوره، پهنای باند DDR3 کمه:دی
پ.ن: البته بیشتر هم نمیکنه، فقط وقتی که یه بازی مثلا 2 گیگ استفاده می کنه، منی که 8 گیگ رم دارم 6 تاش خالی میمونه، این تکنولوژی کاری می کنه که اون 6 گیگ رو به عنوان Vram استفاده کنه:دی
 
آخرین ویرایش:
حرفم خنده داره بوده مگه ؟! درسته زیاد از سخت افزار سر درنمیارم اما همین حالا حافظه مشترک تو کنسولاََ وجود داره که نیاز پردازشی رو کمتر میکنه
حالا نمیدونم شاید این تصور برای PC خنده داره
خنده دار نیست فقط یک مقدار اشتباهه
خلاصه داستان اینه که سونی و ماکروسافت برای اینکه بیان و هزینه رو کم کنند و عمر کنسول رو هم افزایش بدند اومدند و حافظه رو مشترک کردند بین سی پی یو و گرافیک
اینکار باعث شد که:
۱. پورت کردن بازی ها فوق العاده سخت تر بشه با اینکه معماری پردازنده های کنسول 64 بیتی هست
2. سیستم های مورد نیاز برای اجرا بازی ها رو کنسول یهو افزایش پیدا کنه تصور نکنید که چون نسل جدید هست این طبیعیه دلیل این افزایش اینه که چون رم مشترکه سازنده های بازی ها که اول اون رو روی کنسول میسازند میتونن از هر قدر 8 گیگ رم موجود روی کنسول ها استفاده کنن که این باعث میشه پورت هایی به وجود بیاد مثل dying light , the evil within که متاسفانه کارت های گرافیکی قوی هم تو اجراشون کم میارن این به خاطر این نیست که کیفیتشون بالاست به خاطر اینه که سازنده ها وقتی میتونن راحت از 8 گیگ رم استفاده کنن بازی رو نمیان بهینه کنن که روی 1-2 گیگ وی رم درست کار کنه
3. اصولا استفاده از gddr5 برای پردازنده اشتباهه به خاطر latency بالایی که دارن و اینکه قابل مقایسه نیست با یه چیزی مثل ddr4
4. روی یه چیزی مثل کنسول که فقط برای بازیه اینکار قابل انجامه چون که خود سازنده بازی به طور مجازی میاد و رم رو دو قسمت میکنه و به گرافیک کارت میگه چقدر رو استفاده کنه ولی روی پی سی که آدم باهاش همه کاری میکنه قابل اجرا نیست
5.باتوجه به اینکه کارت های گرافیک اصلا نمیتونن از ddr3 /ddr4 به دلیل bandwidth و سرعت پایینش استفاده کنن پس باید به جای ddr اصولا از gddr استفاده بشه که این یعنی شما دیگه رم نمیتونی داشته باشی و ارتقاش بدی رمت متصله به گرافیک و اینطوری ما باید گرافیک هایی با رم 16-18 گیگ داشته باشیم که کمپانی ها همچین کاری رو نمیکنند
6.خیلی از افراد مثل خود من برای کارشون 64 گیگ رم میخوان ولی گرافیکشون 512 مگ رم هم براش کافیه اونا باید چیکار کنند؟

کلی مورد دیگه هم هست که متاسفانه از حوصله خارجه برای توضیح همین قدر بگم اینکاری که سونی و ماکروسافت کردند انقلاب یا نوآوری و ... نبوده یه حرکت بی شرمانه بود که میخواستند بدون اینکه هزینه کنند کنسول بدن بیرون و از طرفی میخواستند کنسول 7-8 سال کار کنه برداشتن رم مشترک گذاشتن و با اینکارشون یک نسل از بازی هایی با پورت بی کیفیت و پر باگ و نیازمند سیستم های آنچنانی رو برای ما به ارمغان اوردن
اگر به جای اینکه روی کنسول سود کنن مثل نسل های قبل رو کنسول هاشون ضرر میدادند و روی بازی و .. سود میکردند میشد یه کنسول ساخت بدون این مسخره بازی ها اونطوری هم پورت کردن فوق العاده ساده میشد هم هزینه ها کمتر

در اخر هم بگم هنر نیست که رم مشترک بین سی پی یو و گرافیک داشته باشیم اصلا تا قبل از سال 1980 رم مشترک بود و الان هم توی گوشی ها / تبلت ها همینطوریه بی دلیل نیومدند رم سی پی یو و گرافیک کارت رو جدا کنند ترکیب دوبارشون میشه برگشت به عقب اونم 30 سال

- - -ویرایش - - -

راستی داداش اگر اینکلیسیت خوبه این دو تا مقاله رو بخون که متوجه بشی اینکار سونی و ماکروسافت چه ضربه ای به صنعت گیم و جیب مای مصرف کننده زد
http://www.pcgamesn.com/welcome-to-the-vram-apocalypse
http://www.digitaltrends.com/computing/how-the-ps4-and-xbox-have-raised-pc-system-requirements/
 
آخرین ویرایش:
^ ^ ^
مرسی این موارد رو نمیدونستم . ممنون از اطلاعات مفیدت
البته قضیه پورت کاری به سیاست مایکرو و سونی نداره . این سیستم های موردنیاز غیرمعقول به خاطر کم کاری سازنده ها و عدم بهینه سازیه . کما اینکه بازیهای با کیفیت با سیستم موردنیاز منطقی هم وجود دارن و در آینده هم خواهند اومد
 
میخواد یه کنسول گرون قیمت و همچنین قدرتمند رو معرفی کنه که هم برای این نسل هم نسل بعد پوز کنسول های دیگه رو به خاک بماله

تنها چیزی که 5 سال زمان میبره همینه

خلاصه که منتظر کنسول SHIELD از طرف انویدیا باشید
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or