Multi Platform No Rest for the Wicked

سازنده
Moon Studios
ناشر
Private Division
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
capsule_616x353.jpg
اثر جدید سازندگان Ori که در گیم آواردز 2023 معرفی شد.
--------------------------------------------
سازنده: Moon Studios
ناشر: Private Division
تاریخ عرضه: نامشخص
پلتفرم: PC, PS5, XSX|S
--------------------​
اطلاعات
  • سبک بازی اکشن RPG با دوربین ایزومتریک.​
  • بازی در یک دنیای جدید اتفاق میافتاد. جایی که پادشاه سابق مرده و این مسئله باعث آشوب سیاسی شده. همزمان نوعی همه گیری در این پادشاهی در حال گسترش است.​
تصاویر
--------------------

Screenshot 2023-12-08 194045.png Screenshot 2023-12-08 194052.png Screenshot 2023-12-08 194106.png

تریلر(ها)
--------------------

 
یعنی جایی حرفی زدن که ملت رو بر علیه خودشون کردن؟ صرفا ربطی به مایکروسافت و کنسول وار که نداره؟!
یک سری حرفای به شدت درست زدن در نقد سونی و مایکی و کل صنعت
خارج از وضعیتشون... خوده حرفا درسته و بارها منم اشاره کردم

مثلا سونی رو نقد کردن سر گس یا افزایش بودجه های بازی
یا اینکه این بودجه ها درست خرج محصولات نمی شه
اینکه تمرکز باید روی تکامل کنترلر ها باشه و اینا
اینکه ناشران صاحب یک سری استدیو های مطرح بشن به ضرر صنعت هستن

تمام حرفاشون درست بود

یا حتی می گفت جای اینکه سونی بیاد 400میلیون خرج یک بازی گس بکنه، قطعا موفق نمی شه... بجاش بیاد این پول رو خرج بازی های ایندی بکنه با بودجه های یک تا دو میلیون دلاری...اینطوری بین چند صد تا بازی ایندی حداقل یکیش می تونه به پتانسیل نزدیک به ماینکرفت برسه و این جالبه

در کل حرفاشون درست بود

ولی دقیقا برای بقیه سخنرانی می کردن...مثل یوشیدا و لیدن:دی

شما که می گی استدیو ها باید اسکیل و توانایی های خودشون رو بدونن...شما که در ابتدا یک استدیو دور کار بودید و بعدا استدیو شدید...خوب بهتر بود یک بازی با مقیاس همون ori می ساختید و اهسته اهسته پروژه بلند پروازانه می ساختید!!!!
 
یعنی جایی حرفی زدن که ملت رو بر علیه خودشون کردن؟ صرفا ربطی به مایکروسافت و کنسول وار که نداره؟!
تاپیک سر خط خبر رو بخونی مشت نمونه خرواره. مورد دومی که گفتی اصلا کم تاثیر نبوده :D ذوق و خوشحالی از شایعه بعید تعطیلی استدیو رو میشه از پشت مانیتور حس کرد.
 
تاپیک سر خط خبر رو بخونی مشت نمونه خرواره. مورد دومی که گفتی اصلا کم تاثیر نبوده :D ذوق و خوشحالی از شایعه بعید تعطیلی استدیو رو میشه از پشت مانیتور حس کرد.

آره اون حرفا که خیلی عجیبن. آرزوی بسته شدن استودیو واسه اینکه به یه کمپانی بیلیون دلاری گفتن بالا چشمت ابروعه ولی خب جریان ریویو بامب فکر نمیکنم خیلی ربطی به این داستان داشته باشه. یعنی منطقی نیست اصلا. بالانس کردن بازی تو این سبک خیلی سخته. من خودم قشنگ طعمشو چشیدم. وقتی کلی جون میکنی که یه بیلد بسازی بعد با یه آپدیت کلا همه چیزت یه چوخ میره، اما ریویو بامب اونم به شکلی که طرف داره توضیح میده دلایل خیلی بیشتری باید داشته باشه :D
 
سلام

من از روز اول که این بازی روی EA بود. هر وقت نسخه آپدیت شده ازش می اومد. دانلود می کردم و بازی می کردم.
نسخه اول که خیلی وقت پیش اومد، فاجعه بود. من نتونستم از کشتی خارج بشم.
ولی این نسخه که هفته پیش اومد رو مجددا دانلود کردم و رفتم سراغش. به طور واضح بازی پیشرفت کرده در تولید.
خیلی اتفاق بهتری در روند بازی افتاده.
ولی نمی دونم چرا نمی تونم با این مدل Movement بازی ارتباط بگیرم. شاید به خاطر این هست که دارم با موس و کیبورد بازی می کنم. اگر با دسته برم این اتفاق نمی افته (آخه من دسته بلد نیستم بازی کنم)
ولی خیلی بازی رووون تر شده.
کمی دوربین هنوز مشکل داره.
قدرت ضربات کاملا خودش رو نشون می ده توی حرکات و کامبت ها.
دشمن ها معلومه تکلیفشون با خودشون چیه.
بازی خیلی ساده نیست.
روی Autolock کردن بازی گیر داره و توی درگیری های که دشمن زیاد دارید، کمی گیج می زنه کارکتر شما.
گرافیک بازی واقعا زیباس و جز این هم انتظار نمی شه داشت از Moon
صداگذاری بازی واقعا عالیه.

روند بهبود کار رو قشنگ میشه دید ولی من فکر کنم بازی حدود 6 ماه تا 1 سال هنوز کار داره که قابل بازی و ارائه بشه.

امیدوارم توی این مدت کار رو در بیارن و نگن بودجه نداریم، در شرکت رو تخته کنن.

به نظرم یکی از اشتباهات Moon این بود که خودش رو مستقل کرد. باید می رفت زیر پرچم یه کمپانی که بتونه بودجه بگیره و کار رو پالیش شده تحویل بده که فحش نخوره.

مخلص.

یا علی...
 
من فقط یه چیز رو اشاره کنم اونم اینکه اینها زیرشاخه Private Division و 2K بودن که پروژه رو استارت زدن.
این وسط که 2K زد PD رو ترکوند خب اینها دوراه داشتن یا باید دنبال یه ناشر دیگه میگشتن که معلوم نبود چه مدت طول بکشه.
اینکه اصلا به پروژشون چراغ سبز میداد و یا نظرات خودش رو میخواست اعمال کنه و...
یا اینکه لایسنس رو از ناشر پس بگیرن و سعی کنن به پشتوانه همین بازی که کم سر و صدا نکرده و خوب کار کرده مستقل شدن خودشون رو جشن بگیرن.

به نظرم حرکت درستی بوده ، خریداری شدنشون توسط ناشر خیری براشون نداشت.

اما فکر کنم اینها دارن زورشون رو میزنن که خودشون ناشر بازی بمونن.
فکر کنم اگه اوضاع خیلی وخیم بشه حتما میتونن با ناشری وارد مذاکره بشن که بودجه بازی رو تامین کنه.
بازی اونقدری کیفیت داره که ناشرهای زیادی به دنبالش باشن.

==============

ولی در مورد توماس مالر فکر نمیکنم این جنجال اخیر خیلی به حرفهایی که بابت سونی/پلی استیشن زده باشه.
یعنی همش این نیست.
خودش سرش درد میکنه برای بحث کردن و کل کل کردن تو توییتر یا جاهای دیگه و حرفهای جنجالی زدن.

دیدین تو همین بازیسنتر بعضی وقتها بحثهامون بالا میگیره و تو جواب همدیگه طومار مینویسیم.
ولی از یه جایی به بعد میگی خب بیخیال من دیگه ادامه نمیدم ولی طرف مقابل ول نمیکنه و همچنان طومار مینویسه تا بگه حرف من درسته؟
توماس مالر یه همچین شخصیتی داره ، تا حرفش رو به کرسی نشونه ول کن نیست و خب این جزو شخصیتشه دیگه ، کاریش نمیشه کرد.

روی این حساب تو سطح اینترنت خیلی ها ممکنه که باهاش درگیر شده باشن و ازش خاطره بدی داشته باشن.
حالا این رو بسط بدین به ضدیتش با جامعه ووک و... که خب این جماعت فرقه وار حرکات هماهنگ انجام میدن و با کمک توییتر و... طرف رو تخریب کنن.
مابقی هم که در جریان نیستن میتونن تو تله همین ها بیفتن و حرفهای اونها رو تکرار کنن.

این خلاصه دردسرهاییه که مالر برای خودش درست کرده.
به نظرم اگه سرش رو بندازه پایین و هدف تموم کردن بازیش باشه و با این و اون درگیر نشه (حتی اگه حرفش کاملا درست باشه)، این جماعت چپول هم هیچ چیز اضافه ای نمیتونن بخورن.
 
من فقط یه چیز رو اشاره کنم اونم اینکه اینها زیرشاخه Private Division و 2K بودن که پروژه رو استارت زدن.
این وسط که 2K زد PD رو ترکوند خب اینها دوراه داشتن یا باید دنبال یه ناشر دیگه میگشتن که معلوم نبود چه مدت طول بکشه.
اینکه اصلا به پروژشون چراغ سبز میداد و یا نظرات خودش رو میخواست اعمال کنه و...
یا اینکه لایسنس رو از ناشر پس بگیرن و سعی کنن به پشتوانه همین بازی که کم سر و صدا نکرده و خوب کار کرده مستقل شدن خودشون رو جشن بگیرن.

به نظرم حرکت درستی بوده ، خریداری شدنشون توسط ناشر خیری براشون نداشت.

اما فکر کنم اینها دارن زورشون رو میزنن که خودشون ناشر بازی بمونن.
فکر کنم اگه اوضاع خیلی وخیم بشه حتما میتونن با ناشری وارد مذاکره بشن که بودجه بازی رو تامین کنه.
بازی اونقدری کیفیت داره که ناشرهای زیادی به دنبالش باشن.

==============

ولی در مورد توماس مالر فکر نمیکنم این جنجال اخیر خیلی به حرفهایی که بابت سونی/پلی استیشن زده باشه.
یعنی همش این نیست.
خودش سرش درد میکنه برای بحث کردن و کل کل کردن تو توییتر یا جاهای دیگه و حرفهای جنجالی زدن.

دیدین تو همین بازیسنتر بعضی وقتها بحثهامون بالا میگیره و تو جواب همدیگه طومار مینویسیم.
ولی از یه جایی به بعد میگی خب بیخیال من دیگه ادامه نمیدم ولی طرف مقابل ول نمیکنه و همچنان طومار مینویسه تا بگه حرف من درسته؟
توماس مالر یه همچین شخصیتی داره ، تا حرفش رو به کرسی نشونه ول کن نیست و خب این جزو شخصیتشه دیگه ، کاریش نمیشه کرد.

روی این حساب تو سطح اینترنت خیلی ها ممکنه که باهاش درگیر شده باشن و ازش خاطره بدی داشته باشن.
حالا این رو بسط بدین به ضدیتش با جامعه ووک و... که خب این جماعت فرقه وار حرکات هماهنگ انجام میدن و با کمک توییتر و... طرف رو تخریب کنن.
مابقی هم که در جریان نیستن میتونن تو تله همین ها بیفتن و حرفهای اونها رو تکرار کنن.

این خلاصه دردسرهاییه که مالر برای خودش درست کرده.
به نظرم اگه سرش رو بندازه پایین و هدف تموم کردن بازیش باشه و با این و اون درگیر نشه (حتی اگه حرفش کاملا درست باشه)، این جماعت چپول هم هیچ چیز اضافه ای نمیتونن بخورن.
ماکان یک نکته ای با اجازت اضافه کنم
private division مثل EA originals بود... یعنی پروژه رو فاند می کرد اما حق امتیاز بازی ها برای استدیو ها محفوظ بود... الان حق امتیاز بازی های جوزف فارس هم برای Hazelight هست نه EA...این مدل ناشرا صرفا تو سود بازی شریک می شن!

پس از ابتدا اینا نه تنها مستقل بودند بلکه اصلا زیر مجموعه T2 نبودند...بلکه حق امتیازم برای خودشون بود

و اصلا به خاطر نوع کاری و اینکه می خواستن مستقل باشن و مثل ori حق امتیاز بازی از دستشون خارج نشه...سراغ private division رفتن... بنظرم باید اینا می رفتن سراغ همون EA...

حتی Gamefreak سازنده بازی های پوکمون...برای اینکه یه ip جدید بسازه ولی نمی خواست با نینتندو شریک باشه...سراغ اینا رفت که تهش PD به فنا رفت:دی

Private Division announces publishing partnership with Game Freak for action adventure title ‘Project Bloom’
 
ماکان یک نکته ای با اجازت اضافه کنم
private division مثل EA originals بود... یعنی پروژه رو فاند می کرد اما حق امتیاز بازی ها برای استدیو ها محفوظ بود... الان حق امتیاز بازی های جوزف فارس هم برای Hazelight هست نه EA...این مدل ناشرا صرفا تو سود بازی شریک می شن!

پس از ابتدا اینا نه تنها مستقل بودند بلکه اصلا زیر مجموعه T2 نبودند...بلکه حق امتیازم برای خودشون بود

و اصلا به خاطر نوع کاری و اینکه می خواستن مستقل باشن و مثل ori حق امتیاز بازی از دستشون خارج نشه...سراغ private division رفتن... بنظرم باید اینا می رفتن سراغ همون EA...

حتی Gamefreak سازنده بازی های پوکمون...برای اینکه یه ip جدید بسازه ولی نمی خواست با نینتندو شریک باشه...سراغ اینا رفت که تهش PD به فنا رفت:دی

Private Division announces publishing partnership with Game Freak for action adventure title ‘Project Bloom’
من دقیقا در جریان مراحل کار نیستم ولی چون تو مصاحبه چندماه پیش توضیح دادن که بعد چندماه بالاخره با ناشر به توافق رسیدیم و... حدس زدم که پس میخواستن لایسنس رو پس بگیرن.
پس اینطور نبود و مشکل کاغذ بازی و... بوده.
ممنون بابت توضیح.

بیشتر منظورم این بود که پروژه سرمایه گذار داشت و برای همین رفتن به دنبال ساخت بازیی که همیشه دلشون میخواست بسازن.
اینکه این وسط ناشر رفت رو هوا خب غیرمنتظره بوده و نمیشه گفت زیاده خواهی استودیو دلیل این شرایطشونه.
بالاخره همه استودیوها تا شرایط رو مصاعد میبینن دوست دارن که پیشرفت کنن و روی پروژه های مهمتری کار کنن.
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3
آقا این کارگردان به نظرم زرنگ‌بازی در آورده و الکی اسم بمباران نقد منفی رو آورده تا نظر مثبت ثبت بشه.
چون من همون روزی که آپدیت بزرگ جدیدشون اومد، یعنی اول مِی رفتم نقدهای کاربرها رو بخونم ببینم چطوریه، بگیرم یا نه. چون هنوز از پارسال منتظرم که بهتر بشه.
ولی همه از دم گفته بودن نه آقا، بهتر نشده که بدتر شده. از لحظ آپتیمایز و روون شدن و اینا نمی‌گم، از نظر گیم‌پلی انگار هنوز مشکل داره.
یک سری چیزهای بیخودی مثل بازی‌های موبایل داره که باید ساخت و ساز کنی، چیز میز گیر بیاری، بزنی بسازه، باز یه مدت وایستا تا زمانش برسه دوباره بسازی و هی باید یک منطقه تکراری با دشمن‌های تکراری رو فارم کنی. به قولی گرایندینگ زیادی داره.
این به خودی خودش یک روند تکراریه ولی خب بازی ارلی اکسس هست و خریدار باید اینم در نظر بگیره. می‌خوام بگم من نقدهای کاربرها رو می‌خوندم، همه به ساختار و core گیر داده بودن که بهتر نشده و هنوز جای کار داره.
جالبی کاربرهای استیم اینه هیچوقت هیچ استودیویی رو خیلی عزیز دردونه نمی‌دونن که ازش بد نگن. همیشه یک چیزی بد باشه، همون بدی رو میان می‌گن و لاپوشانی نمی‌کنن. مثلا شاید فن‌بوی سونی از یک بازی انحصاری بدش بیاد، ولی بازم طرفداریش رو می‌کنه. اینجا از این خبرها نیست.
خودتون با بمبارون نقد منفی آشنایین. همه یک خط یک جمله می‌نویسن که خاک تو سرتون، این چه مسخره‌ایه. دیسلایک! همه اکثرا همینجورین. ولی اینجا از این خبرها نبود. همه تایم خوبی بازی کرده بودن و واقعا انتقاد سازنده داشتن. الان خودتون برین توی استیم و روی ۱ می و نقدهای منفی بذارین و بخونین.
بعد این آقا اومد اول توی دیسکورد گفت ای بابا اگه همش منفی بگیریم که چند ماه دیگه ورشکست می‌شیم بعد فرداش که «بمبارون نقد مثبت» شد، اومد گفت نه آقا حالا اینطوری هم نیست که ورشکست بشیم و بازی شب بخیر بشه.
به نظر من، اونطور که ازش دیدم، زرنگ‌بازی در آورده. حالا من ضد استودیو و بازیشون نیستم، اتفاقا می‌گم یک ساله پیگیرشم که بگیرم ولی خب انگار باید وایستم همون نسخه نهایی که شاید فرجی بشه.
بعد آخه بازیش ۳۵ هزارتا نقد داره. واسه همچین بازی با این سبک و به صورت ارلی اکسس، به نظرم خیلی خریدار داشته و اینکه گفت بازی فروش خوب نداشته، به نظرم عجیبه. هیدیس ۲ که اونم تو ارلی اکسسه و پارسال تقریبا همزمان با این اومد و ترکوند، نزدیک ۶۰ هزارتا نقد داره.
البته که فلان تعداد نقد نشون دهنده فلان تعداد خریدار نیست. قاعدتا خریدارها خیلی بیشتر از این هستن که مثلا ۳۵ هزارتاشون حس و حال داشتن بیان نظر بدن. کلا حس می‌کنم فروش آنچنان بدی هم نداشته. شاید مثل اسکوئر انیکس واسه بازی‌هاش، انتظار بی‌جا از میزان واحد فروش داشتن، نمی‌دونم...
 
  • Like
Reactions: pouria.sh


ویدئوی جالبیه در مورد اتفاقات پیرامون بازی.
چندتا نکته اساسی داره که محور اصلی حرفاش هستن. باز خوبه یکی پیگیر این جریان شد و یه مصاحبه کرد با توماس ماهلر.

یکی در مورد سیستم نقد کاربرا توی استیم میگه. اینکه اگه یه نقد منفی اونجا گذاشته بشه و بعدا مشکلاتی که توی اون نقد ذکر شده، رفع بشن، احتمال اینکه اون نقد ویرایش بشه خیلی کمه. تو تمام سیستم‌های نقد همین داستان رو داریم. مثلا بازی لانچ میشه و مشکلات زیادی داره و طرف که پول داده بازی رو خریده و عصبانی هم هست، میره به بازی ۱ میده اما بعدا که با آپدیت مشکلات فیکس بشن دیگه اون امتیاز ۱ رو اصلاح نمیکنه و شاید اصن دیگه بازی رو نداشته باشه! به طور خاص در مورد این بازی، میگه ارلی اکسس با متای ۷۰ لانچ شده ولی دیگه هیچ نقد جدیدی از سوی رسانه‌های اصلی نمیبینی که بگن بازی پیشرفت کرده بهتر شده پس بیام یه نقد جدید بنویسم. ولی خب ازون‌ور اشاره میکنه به اهمیت استیم ریویو و اینکه بودنش خیلی مهمه اما نیاز به یه سری تغییرات داره.

دوم در مورد رسانه‌های جریان اصلی حرف میزنه. اینکه بدون هیچ تحقیقی همشون بلا استثنا یه تیتر رو میزنن و همه چیز رو به گند میکشن و هیچوقت هم زحمت نمیدن که اون گندشون رو درست کنن یا حتی توضیحی بدن. در مورد اتفاقات گذشته میگه که یه نفر گفت توی استودیو فضای سمی وجود داره و شوخی‌های جنسی میکنن و مُدام توهین میکنن و نژادپرستن و تمام رسانه‌ها تیتر بزرگ زدن که وضع استودیو فاجعست و ازین حرفا. ظاهرا هیچ مدرکی نبود و حتی شکایتی هم نشد ولی خب هیچکدوم از رسانه‌ها نیمدن توضیح بدن که داستان چی بوده.

در مورد ارلی اکسس هم توضیح میده که در عین حال که میتونه خیلی مفید باشه و کمک کنه به سازنده و ده‌ها مثال هم میزنه اما هم‌زمان میتونه باعث مشکلاتی هم بشه. حالا این مشکلات دو بخشن. یکی کسانی که سو استفاده میکنن و با کلی وعده و وعید از ملت پول میگیرن و در نهایت غیبشون میزنه و گروه دومی که یه تیم کوچیکن و ممکنه با یه آپدیت بد کلی نقد ناجور بگیرن و خیلی زود کارشون تموم شه.
 
کسی میدونه اپدیت های بازی رو از کجا میشه دانلود کرد ؟ الان چون EA نهایت اپدیت های بزرگ رو سایت ها بزارن cs.rin.ru رو هم زیر و رو کردم تاپیک نداره اونجا
 
کسی میدونه اپدیت های بازی رو از کجا میشه دانلود کرد ؟ الان چون EA نهایت اپدیت های بزرگ رو سایت ها بزارن cs.rin.ru رو هم زیر و رو کردم تاپیک نداره اونجا
چون حجم زیادی نداره سایت‌های ایرانی کل بازی رو میذارن،‌ خود آپدیت رو جداگونه فکر نکنم بذارن. دانلودها ۱۱ می روی سایتش آپلود کرده که می‌شه بعد از هات‌فیکس سوم که ۷ می عرضه شده. فکر کنم همین خوب باشه.
 
Thomas Mahler در مورد آپدیت The Breach Refined که از بازخوردهایی که از پلیرها گرفتن این تغییرات رو انجام دادن




=============
از مهمترین پولیشهایی که انجام دادن میشه به اضافه شدن سه درجه سختی جدید اشاره کرد:
  • Path of the Torn که درجه سختی آسون بازیه
    نوار سلامتی دشمن 20 درصد کمتر شده و مقدار دمیجی که میتونن به پلیر بزنن 50 درصد کمتره

  • Path of the Chosen درجه سختی نرمال و پیش فرض

  • Path of the Unspoken هم درجه هارد برای پلیرهای باتجربه تر
    نوار سلامتی دشمن 20 درصد بیشتر شده و مقدار دمیجی که میتونن به پلیر بزنن 35 درصد بیشتره ولی در عین حال XP که تو این مود پلیر دریافت میکنه 20 درصد بیشتره

  • با این آپدیت Gem هارو میشه از آرمور و اسلحه ها حذف کرد و به طور سالم برمیگرده به اینونتوری که برای آرمور و اسلحه بعدی و مورد نظرمون مورد استفاده قرار بدیم.


  • از این به بعد هر کرکتر میتونه 4تا Rune به طور پیش فرض روی خود شخصیت داشته باشه و این دیگه مختص به اسلحه و... نیست


  • کرکتر هنگام وارد کردن ضربات همیشه کنار لبه پرتگاه ها متوقف میشه و دیگه امکان اینکه وسط مووستها از دره پرت بشیم پایین وجود نداره و فیکس شده.
    در ادامه Fall Damage رو هم خیلی کم کردن که برای این سبک که اکسپلوریشن درش حیاتیه واقعا الزامی بود
غیر از این کلی QOL و بالانسینگ و... رو به بازی آوردن.
سینماتیکهای جدید و کوئستهای جدید اضافه شده.
 
تو یوتوب بودم اینو دیدم گفتم بذارم اینجا اگه کسی خواست بخره از این فرصت استفاده کنه. اینم صفحه رسمی استودیو در یوتوب(لینک)
تو بخش posts های کانال یوتوب معمولا این جور چیزا اطلاع میدن.بد نیست اگه منتظر بازی هستید کانالشون رو سابسکرایب داشته باشید
no resst.png

no rest_11zon.jpg

پ.ن: لعنتی ازون بازیاس که جون میده واسه گیمپس و پلاس.امیدوارم مایکرو بره سراغ این بازی;;)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or