Multi Platform No Man's Sky

no-mans-sky.jpg



نام بازی: No Man's Sky

طراح: Gareth Bourn

استدیو سازنده:Hello Games

ناشر: Hello Games

پلتفرم: PlayStation 4, Microsoft Windows

سبک:Adventure




  • بازی No Man's Sky در نمایشگاه E3 سال 2014 برای PS4 معرفی شد و مدتی بعد برای PC تایید شد.
  • بازی داری 2 مد سینگل و مالتی پلیر هست.
  • بازی داستان ندارد و شما در این بازی داستان مخصوص به خود را خواهید ساخت.
  • دیدن کل جهان بازی 5 میلیارد سال زمان میبرد.
  • سیاره های گوناگونی در این بازی قرار خواهد داشت که هر کدام دارای ویژگی هایی مانند زندگی، محیط زیست، دریاچه ها، غارها، آبشارها و دره ها هستند.
  • شما توانایی پرواز و فرود بر روی هر سیاره ای را خواهید داشت.
  • تعداد سیارات بازی 18 Quintillionـه !
  • امکان آپگرید اسلحه ها و سپر ها و ... در بازی وجود دارد.
  • گیم پلی بازی بر سه پایه مبارزه,گشت و گذار ,مبادله هست.
  • در زمان ورود به سیاره میشه اسمش رو عوض کنیدو همینطور اسم موجودات اون سیاره رو.
  • اگر موجودات زیادی بکشید,میزان Wanted لولتون بالا میره و اول نگهبان های سیاره میان سراغتون و بعد پلیس فضا و بعد هم ارتش!
  • اگر بمیرید تمام اطلاعاتی که در Atlus سیو نکرده باشید از بین میره.
  • وقتی بازی تموم بشه, میتونید به گشت و گذار ادامه بدید.
  • بازی در تاریخ 9 , 10 و 12 آگوست در آمریکا ,اروپا و انگلستان منتشر خواهد شد.
  • قیمت این عنوان 60 دلار تعیین شده و به صورت فیزیکی و بر روی دیسک نیز عرضه خواهد شد.
با تشکر از mamad2010 و Heska


 
Last edited by a moderator:
اوه اوه، آپدیت اول بازی به شدت خفنه و اندازه یه بازی کامل خرت و پرت داره. از روز اول در دسترسه.
  • The Three Paths – there are now new, unique “paths” you can follow throughout the game. You must start the game on a fresh save, with the patch, as early choices have significant impact on what you see later in the game, and the overall experience.​
  • The Universe – we changed the rules of the universe generation algorithm. Planets have moved. Environments have changed biomes. Galaxies have altered shape. All to create greater variety earlier. Galaxies are now up to 10x larger.​
  • Diversity – Creatures are now more diverse in terms of ecology and densities on planets.​
  • Planets – we’ve added dead moons, low atmosphere and extreme hazardous planets. Extreme hazards include blizzards and dust storms.​
  • Atmosphere – space, night time and day skies are now 4x more varied due to new atmospheric system, which refracts light more accurately to allow for more intense sunsets.​
  • Planet rotation – play testing has made it obvious people are struggling to adjust to this during play so it’s effects have been reduced further…​
  • Terrain generation – caves up to 128m tall are now possible. Geometric anomalies have been added. Underwater erosion now leads to more interesting sea beds.​
  • Ship diversity – a wider variety of ships appear per star system, and are available to purchase. Cargo and installed technology now vary more, and ships have more unique attributes.​
  • Inventory – ship inventories now store 5 times more resources per slot. Suit inventories now store 2.5 times more per slot. This encourages exploration and gives freedom from the beginning. We’re probably going to increase this even further in the next update, for people in the latter game phases, and will allow greater trading potential.​
  • Trading – trading is deeper. Star systems and planets each have their own wants and needs, based off a galactic economy. Observing these is the key to successful trading. We still working on adjusting this based on how everyone plays, but all trading values have been rebalanced across the galaxy, giving a greater depth. A bunch of trade exploits were uncovered and have been removed​
  • Feeding – creatures now have their own diet, based on planet and climate. Feeding them correctly will yield different results per species, such as mining for you, protecting the player, becoming pets, alerting you to rare loot or pooping valuable resources.​
  • Survival – recharging hazard protection requires rare resources, making shielding shards useful again. Storms can be deadly. Hazard protection and suit upgrades have been added. Liquids are often more dangerous​
  • Graphical effects – Lighting and texture resolution have been improved. Shadow quality has doubled. Temporal AA didn’t make it in time, but it’s so close​
  • Balancing – several hundred upgrades have had stat changes (mainly exo-suit and ship, but also weapon), new upgrades have been added.​
  • Combat – Auto Aim and weapon aim has been completely rewritten to feel more gentle in general, but stickier when you need it. Sentinels now alert each other, if they haven’t been dealt with quickly. Quad and Walker AI is now much more challenging, even I struggle with them without a powered up weapon.​
  • Space Combat – advanced techniques have been introduced, like brake drifting and critical hits. Bounty missions and larger battles now occur. Pirate frequency has been increased, as well as difficulty depending on your cargo.​
  • Exploits – infinite warp cell exploit and rare goods trading exploit among other removed. People using these cheats were ruining the game for themselves, but people are weird and can’t stop themselves ¯\_(シ)_/¯​
  • Stability – foundations for buildings on super large planets. Resolved several low repro crashes, in particular when player warped further than 256 light years in one session (was only possible due to warp cell exploit above).​
  • Space Stations – interiors are now more varied, bars, trade rooms and hydroponic labs have been added​
  • Networking – Ability to scan star systems other players have discovered on the Galactic Map, increasing the chance of collision. Star systems discovered by other players appear during Galactic Map flight​
  • Ship scanning – scanning for points of interest from your ship is now possible. Buildings generate earlier and show up in ship scans​
  • Flying over terrain – pop-in and shadow artefacts have been reduced. Generation speed has been increased two fold (planets with large bodies of water will be targeted in next update)​
  • Writing – The Atlas path has been rewritten by James Swallow (writer on Deus Ex) and me. I think it speaks to the over-arching theme of player freedom more clearly now. Early mission text has been rewritten to allow for multiple endings.​
Update 1.03

تازه بعدش واسه آپدیت بعدی این رو هم گفته:
Next up we’re adding the ability to build bases and own giant space freighters. Temporal AA and my new cloud rendering tech should be coming soon too. It will really change the game again, and enhance it visually.
قابلیت ساختن پایگاه و ...؟ Game of the Century confirmed.
پ.ن: حجم 800 مگ.
 
Last edited by a moderator:
اونایی که زودتر به بازی دسترسی پیدا کردن بعد ریلیز رسمی کل کارایی که تو بازی انجام دادن(کشف و نامگذاری سیارات و موجودات و ...) ریست میشه.مثل اینکه سونیم گفته حتی سطح بازی بازیکنام ریست میشه حالا این دومیو نمیدونم حقیقت داره یا نه!
عملا اونیکه 1300 دلار پای بازی داده یه سیلی زدن تو گوشش:Dاین دومیم حقیقت داشته باشه از صدتا فحش براشون بدتره همه چیشون صفر میشه لول
 
  • Like
Reactions: jhoobin
من عاشق این بازی هستم، دل تو دلم نیست... ولی نمیدونم چرا ته دلم احساس میکنم شکست سختی میخوره
یه تیم ۱۵ نفره و همچین هایپی غیرمنطقیه!
 
حجم بازی واقع عجیب نگران کننده هست :-SS باید خود بازی بیاد تا ببیتیم چی میشه :x:-bd
اونطوری که فکر میکنی نیست
بیسش 6 گیگه طی بازی بسته به کشف هایی که میکنی حجم بازی رندر میشه و بیشترمیشه و طبق گفته ی خودشون نهایتا 32 گیگ میرسه اون 6 گیگ کاملا اولیس و این موضوع یه تکنولوژی جدیده که امید وارم سایر استدیو هاهم استفاده کنن
بازی از نظر تکنولوژی هیچی کم نداره باید دید خودش چی میشه
 
  • Like
Reactions: jhoobin
اونطوری که فکر میکنی نیست
بیسش 6 گیگه طی بازی بسته به کشف هایی که میکنی حجم بازی رندر میشه و بیشترمیشه و طبق گفته ی خودشون نهایتا 32 گیگ میرسه اون 6 گیگ کاملا اولیس و این موضوع یه تکنولوژی جدیده که امید وارم سایر استدیو هاهم استفاده کنن
بازی از نظر تکنولوژی هیچی کم نداره باید دید خودش چی میشه
شرمنده، ولی تقریبا کل پستت اشتباهه.
  1. حجم بازی همون 6 گیگ می مونه، چون لازم نیست بازی دنیا هایی که رفتی رو ذخیره کنه و فرمول های ریاضی طوری طراحی شدن که همیشه یه جواب رو بدن و تصادفی نیستن و هر چند نفر که برن به یه سیاره همون نتیجه رو می گیرن. البته سیو بازی ممکنه زیاد بشه(نه 24 گیگ البته) و فقط بلاهایی که سر محیط اوردی رو ثبت کنه، ولی خوب همونطور که گفتم فکر نکنم حجمش زیاد بشه خیلی و ربطی به حجم خود بازی نداره.
  2. هیچ اطلاعاتی از دنیای بازی توی دیتای بازی نیست و کلش توسط یه سری فرمول ریاضی (انواع نویز مثل Simplex Noise و چیزای دیگه) درست می شه. این 6 گیگ بیشترش صداست و اگه قرار بود بازی بی صدا باشه شاید خیلی کمتر از این حرفا می شد. یه بازی تو مایه های Doom با حجم 96 کیلوبایت: .kkrieger - Wikipedia, the free encyclopedia که از همین روش استفاده می کنه.
  3. تکنولوژی جدیدی نیست، Spore داشت(بی شباهت به این بازی هم نیست، متاسفانه EA گند زد به ایده های ویل رایت و گرنه شاهکار خیلی خفنی می شد بازی)، این بالایی که گفتم داشت، حتی خودم یه "چیزی" ساختم که زمینش به صورت تصادفی درست می شه(البته فقط همینکار رو می کنه و گیم پلی نداره:D)، Kerbal Space Program تا حدودی همینجوریه و کلی بازی دیگه.
پ.ن: به خودت نگیر خواهشا، هدفم این بود که اطلاعاتم رو منتقل کنم.
 
کاش یک ماشینی موتوری چیزی هم داشت.انگشتم درد گرفت انقدر پیاده روی کردم.البته شایدم هست من نمیدونم!فعلا یکی دو ساعت بازی کردم و رفتم به یک سیاره دیگه.تا اینجا خوب بوده

جالبه هنوز هیچ سایتی امتیاز نداده هنوز!
 
کاش یک ماشینی موتوری چیزی هم داشت.انگشتم درد گرفت انقدر پیاده روی کردم.البته شایدم هست من نمیدونم!فعلا یکی دو ساعت بازی کردم و رفتم به یک سیاره دیگه.تا اینجا خوب بوده

جالبه هنوز هیچ سایتی امتیاز نداده هنوز!
دقیقا منم همین درد رو دارم مخصوصا وقتی که می خوابی دنبال یه منابع بگردی. بخوایی از سفینه هم استفاده که سوخت می خواد دیگه باید دنبال سوخت سفینتم بگردی:|...امیدوارم یه ماشینی چیزی باشه واقعا اینطوری نمیشه:D
 
  • Like
Reactions: Royal_Star

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or