PlayStation Nioh 3

سازنده
Team Ninja
تاریخ انتشار
اوایل سال 2026
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
استودیوی Team Ninja امشب در جریان مراسم State of Play سونی، به صورت رسمی از بازی Nioh 3 رونمایی کرد.
در Nioh 3، قهرمان داستان جنگجویی جوان است که در آستانه تبدیل شدن به شوگون بعدی قرار دارد. اما چرا او این‌چنین وقف مبارزه با یوکای‌ها شده؟ پاسخ این سؤال را فعلاً نگه می‌داریم برای زمانی دیگر. اما چیزی که امروز می‌توانیم با شما در میان بگذاریم این است که با آغاز نبردها، بازیکنان اکنون می‌توانند از میان دو سبک مبارزه کاملاً متفاوت یکی را انتخاب کنند: سامورایی و نینجا.

سبک سامورایی تجربه‌ای شبیه به بازی‌های قبلی Nioh ارائه می‌دهد. ویژگی‌های جدیدی مانند تسلط بر هنرهای رزمی (Arts Proficiency) که قدرت هنرهای رزمی را افزایش می‌دهد و دفع (Deflect) که به بازیکن اجازه می‌دهد حمله دشمن را در آخرین لحظه بلوکه کند، به بازی افزوده شده‌اند. این قابلیت‌ها رویارویی‌هایی شدید، نفس‌گیر و مرگبار را شکل می‌دهند.

در مقابل، سبک نینجا در حرکات سریع مانند جاخالی دادن و حرکات هوایی برتری دارد و به بازیکن اجازه می‌دهد با استفاده از تکنیک‌های متنوع نین‌جوتسو (Ninjitsu)، از فاصله‌ای امن به دشمنان حمله کند. بازیکن می‌تواند از تکنیک‌هایی مانند مه (Mist) که پس از حمله، یک بدل از شخصیت باقی می‌گذارد و گریز (Evade) که به بازیکن امکان می‌دهد از ضربات دشمن به‌طرز معجزه‌آسا جاخالی بدهد استفاده کند. این تکنیک‌ها کمک می‌کنند تا دشمن را فریب دهید و در یک چشم به هم زدن، از پشت ضربه‌ای مرگبار وارد کنید.

بازیکنان می‌توانند در هر لحظه‌ای از مبارزه، فوراً بین این دو سبک جابه‌جا شوند و بسته به شرایط داستانی که میان قوی‌ترین، سریع‌ترین و شیطانی‌ترین شخصیت‌ها روایت می‌شود، سبک دلخواه خود را انتخاب کنند. بعضی از بازیکنان بسته به نوع دشمنان یا مراحل، ترجیح می‌دهند بین سامورایی و نینجا به‌طور پیوسته جابه‌جا شوند؛ در حالی که دیگران، فقط یکی از این دو را بر اساس سختی چالش‌ها برمی‌گزینند. آزادی کامل دارید که سبک مورد علاقه‌تان را دنبال کنید و در برابر برخی از سهمگین‌ترین دشمنانی که تا به حال خلق کرده‌ایم بجنگید!

اما علاوه بر سبک‌های نبرد جدید، در Nioh 3 بازیکنان این امکان را دارند که در میدانی باز (Open Field) به گشت‌وگذار بپردازند — تجربه‌ای که حس آزادی بیشتری در کشف و رویارویی به ارمغان می‌آورد و در عین حال همان تنش و نبردهای نفس‌گیر همیشگی سری Nioh را حفظ کرده است.
با یوکای‌های ترسناک در نبردهایی غیرمنتظره روبه‌رو شوید، روستاهای مشکوکی را کشف کنید که در رازهای خشونت‌آمیز غرق‌اند، و به چالش عظیم The Crucible قدم بگذارید. از محیط‌های جدید، بی‌رحم و هیجان‌انگیز لذت ببرید، و برای بقا در این پادشاهی نفرین‌شده بجنگید!
منبع PLAYSTATION BLOG
بازی Nioh 3 تاکنون تنها با تاریخ عرضه برای کنسول‌های پلی‌استیشن معرفی شده و عرضه‌ی آن برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است.
با توجه به سابقه نسخه دوم که کمتر از یک سال پس از انتشار کنسولی برای پلتفرم PC منتشر شد، می‌توان امیدوار بود که طرفداران رایانه‌های شخصی نیز مدت زیادی در انتظار نمانند.
منبع pcgamer
photo_2025-06-05_02-00-54.jpg
photo_2025-06-05_01-59-16-jpg.383007
photo_2025-06-05_02-01-00-jpg.383008
photo_2025-06-05_01-59-21.jpg
نسخه آلفای رایگان بازی از تاریخ 4 ژوئن 2025 تا تاریخ 18 ژوئن در دسترس خواهد بود
 

Attachments

  • photo_2025-06-05_01-59-16.jpg
    photo_2025-06-05_01-59-16.jpg
    241.4 KB · مشاهده: 1,105
  • photo_2025-06-05_02-01-00.jpg
    photo_2025-06-05_02-01-00.jpg
    190.8 KB · مشاهده: 1,088
آخرین ویرایش:
آیا Nioh 3 تلاش تیم نینجا برای رقابت با موفقیت عظیم Elden Ring از فرام‌سافتور محسوب می‌شه؟
مبارزات در Nioh 3 حالا چابک‌تر و پویاتر از همیشه طراحی شده‌اند — چیزی که از تجربه‌ی تیم نینجا در بازی‌هایی مثل Wo Long: Fallen Dynasty و Rise of the Ronin نشأت گرفته. حالا بازیکن‌ها می‌تونن پرش دوگانه انجام بدن و حتی در هوا جاخالی بدن؛ قابلیتی که حس تحرک عمودی بیشتری به گشت‌وگذار و نبردها اضافه کرده و باعث شده Nioh 3 از نظر آزادی حرکتی، جهش بزرگی نسبت به نسخه‌های قبلی داشته باشه.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید این نسخه، قابلیت تعویض آنی بین دو سبک مبارزه‌ی سامورایی و نینجا است. هر کدوم از این سبک‌ها مجموعه‌ای خاص از مهارت‌ها، حرکات و تجهیزات اختصاصی خودشون رو دارن.
سامورایی‌ها بیشتر دفاع‌محور هستن و با حملات شارژی و سنگین وارد میدان می‌شن، در حالی که نینجاها با سرعت بالا و مانورهای سریع، می‌تونن با حرکاتی مثل «Mist» از دشمن فاصله بگیرن، به پشت سرش برسن و با ضربات سریع و پشت‌سرهم نابودش کنن.

تیم نینجا به بازیکن‌ها این آزادی رو داده که بین دو سبک بازی بسته به شرایط مبارزه، جابه‌جا بشن. ممکنه بعضی‌ها فقط با یکی از این دو سبک احساس راحتی کنن، اما طراحی بازی طوریه که تعویض سبک در لحظه، نقش بزرگی در مدیریت مبارزات سخت‌تر ایفا می‌کنه.

اما تحولات Nioh 3 فقط به مبارزات ختم نمی‌شه. همان‌طور که FromSoftware با Elden Ring از فرمول «طراحی مرحله‌ی خطی» فاصله گرفت و وارد دنیای باز شد، حالا تیم نینجا هم تصمیم گرفته راه مشابهی رو بره.
مرحله‌ی آغازین Nioh 3 یه آموزش جمع‌وجور و منسجم ارائه می‌ده، جایی که بازیکن‌های تازه‌کار و طرفداران قدیمی فرصت دارن با سیستم‌ها آشنا بشن و خودشونو برای اولین باس سخت آماده کنن — یکی از اعضای سواره‌نظام سرخ‌پوش تاکدا شینگن.

ولی بعد از اون، بازی کاملاً در یک دنیای وسیع و باز رها می‌شه. نشونه‌ای روی قطب‌نما هست، اما بازیکن‌ها آزاد هستن که مسیر خودشونو انتخاب کنن، گنج‌های مخفی کشف کنن، مأموریت‌های فرعی انجام بدن و حتی به دشمن‌هایی برخورد کنن که از نظر قدرت اصلاً در حدشون نیستن!

معابد (Shrines) در سطح نقشه به عنوان نقاط ذخیره‌سازی عمل می‌کنن؛ جایی که می‌تونین آیتم‌ها رو بازیابی کنین، منابع رد و بدل کنین، و آمار و مهارت‌های شخصیت‌تون رو ارتقا بدین. این یعنی راه برای ساخت انواع و اقسام بیلدهای شخصی کاملاً بازه.

با تجربه‌ی دمو آلفای Nioh 3، کاملاً مشخصه که تیم نینجا این‌بار فقط به بزرگ‌تر کردن بازی بسنده نکرده — بلکه بازی رو عمیق‌تر، چندلایه‌تر و انعطاف‌پذیرتر از همیشه طراحی کرده. این بازی نه‌تنها بر اساس دستاوردهای قبلی ساخته شده، بلکه سعی کرده بهترین نوآوری‌ها رو از آثار اخیر این استودیو در خودش جای بده.
منبع Nioh 3 Preview - Team Ninja's answer to Elden Ring? | TheSixthAxis
 
نظرات من بعد از چند ساعت بازی کردن. من عاشق این سری هستم ولی متاسفانه
نیو ۳ تا اینجا بنظرم نه تنها بهتر نشده، بلکه یه پسرفت حساب‌ی هم داشته. ui بازی نسبت به قبل به شدت پیچیده و شلوغ شده.
گیم‌پلی بازی متاسفانه اصلا نرم نیس و سیستم مبارزات بازی خیلی خشکِ!
بالانس نبودن دشمنا هم مثل دموهای این سری خیلی تو مخ هست.
ضد حالترین بخش اینه که بعد از این همه مدت تغییر درستی تو بازی نیس، دشمنا بیشترشون هم نسخه‌های قبلن، گرافیک بازی حتی نسبت به nioh 2 پایین تره. عجیبه واقعا. امیدوارم تو نسخه اصلی فیکس کنند.
 
نظرات من بعد از چند ساعت بازی کردن. من عاشق این سری هستم ولی متاسفانه
نیو ۳ تا اینجا بنظرم نه تنها بهتر نشده، بلکه یه پسرفت حساب‌ی هم داشته. ui بازی نسبت به قبل به شدت پیچیده و شلوغ شده.
گیم‌پلی بازی متاسفانه اصلا نرم نیس و سیستم مبارزات بازی خیلی خشکِ!
بالانس نبودن دشمنا هم مثل دموهای این سری خیلی تو مخ هست.
ضد حالترین بخش اینه که بعد از این همه مدت تغییر درستی تو بازی نیس، دشمنا بیشترشون هم نسخه‌های قبلن، گرافیک بازی حتی نسبت به nioh 2 پایین تره. عجیبه واقعا. امیدوارم تو نسخه اصلی فیکس کنند.

من اتفاقا برام جای تعجبه یه استودیو مگه چند تا بازی میتونه بسازه...وولانگ و رونین و الان این بازی که میخواد عرضه بشه به زودی!!!
اینقد عجله واقعا واسه چیه؟این همه پتانسیل رو میتونن خیلی بهتر و در مسیر درست تر تبدیل به یه بازی عالی کنن..

بعدش همون نسخه دوم هم خیلی دشمنا رو از نسخه اول داشت..و عجله رو بعضی از طراحی باس ها تو نسخه دوم هم دید...با این وجود فک کنم نسخه سوم هم یه افت نسبت به دوم داشته باشه..
شاید کاری که تو نسخه اول کردن رو نمیتونن دوباره تکرار کنن
 
  • Like
Reactions: Farh@d
منم حقیقتش ناامید شدم اندکی. گیم‌پلی که خوب و فانه همچنان مثل همیشه اما انیمیشن و گرافیک و انمی و باس و خیلی چیزای دیگه همونایی هستن که تو دو نسخه‌ی قبلی به وُفور دیدیم! من دمو رو تموم نکردم و نمیدونم چیز جدیدی داره واسمون یا نه اما کُلیت بازی تغییری نکرده. متاسفانه چیزی هم تا لانچ تغییر نخواهد کرد چون انجین همونه. با این وضع احتمال زیاد صبر میکنم وقتی آف تُپُل خورد میرم تو کارش. تا سال دیگه ببینیم چی میشه. ولی این نینجوتسو خیلی حال میده خصوصا وقتی دوال کاتانا داری.
 
  • Like
Reactions: db07 and milad3d
منظورت اینه که بخش مبارزات ساده سازی شده داره مثل wo long ؟
اگه اینطور باشه که خیلی بده.
نگران ساده سازی شدن نباش اصلا. بازی نه تنها ساده نشده بلکه حتی کمی زیادی پیچیده شده نسبت به نسخه قبل. تو همین ۳ ساعتی که دمو رو بازی کردم بازی ۲۰ تا سیستم و مکانیک رو سرم خالی کرد.:|
پری هم تو این دمو مثل بازیای سولزی بیشتر مثل یه آپشن اضافه بود تا یه چیز ضروری.

----------------

خب، منم دیشب دمو رو تموم کردم. گفتم بیام نظراتم، خوبی و بدی ها و جزئیات دمو رو برای کسایی که نمیتونن/نمیرسن بازیش کنن بگم.

بازی هسته کمبتش همچنان با دو نسخه قبل یکیه. به غیر از دکمه جامپ و قابلیت sneak که از وولانگ و رایز پورت شدن، بزرگترین تحول این نسخه اضافه شدن استایل نینجا در کنار استایل دو نسخه قبله (تو این بازی بهش میگن سامورایی) که از لحاظ گیم پلی بسیار با قبلیه تفاوت داره.

استایل سامورایی دقیقا همون کمبتیه که اگه دو نسخه قبل رو بازی کردین میشناسین. تغییراتی که این دفعه کرده اضافه شدن قابلیت parryئه (دو نسخه قبلی اسکیل های پری داشتن، ولی این مثل پری سکیرو یا وولانگه) و یه bar که با ضربه زدن و گارد/پری کردن پر میشه و heavy attack ها و اسکیل های مثلث رو برای یه مدتی باف میکنه.

استایل نینجا فقط یه stance داره، کمبو هاش خیلی سریعتر هستن و استامینای خیلی کمتری مصرف میکنن، سرعت راه رفتن و جاخالی دادنش حتی از low stance سامورایی سریعتره و مهم تر همه Ki Pulse نداره. به جای Ki Pulse یه حرکت به نام Mist داره که در اصل یه داج directionalئه که اجازه کنسل کردن کمبو و چرخیدن دور دشمن رو بهت میده. همچنین این استایل به جای deflect قابلیت perfect dodge رو میگیره.

علاوه بر این، استایل نینجا در همه حال به ninjutsu های نسخه های قبلی مثل shuriken دسترسی داره (حتی حین حرکت و جامپ) و با ضربات عادی استفاده هاشون رو ریشارژ میکنه.

شما هر موقع که خواستین (حتی وسط کمبو) با R2 میتونین بین دوتا استایل سوییچ کنین و خود انیمیشن سوییچ کردن حکم burst counter برای پری کردن ضربات قرمز دشمنا و باس هارو داره.

تو دمو هر استایل محدود به ۳ نوع سلاح بود (کاتانا، نیزه و اوداچی برای سامورایی و مُشت، کوساریگاما و دوال کاتانا برای نینجا) و guardian spirit و آرمور ست های مختص خودش رو داشت. این جدا بودن سلاح ها خیلی بین استایل ها تو کامیونیتی بازی خیلی بحث برانگیز بوده چون سلاح های نینجا همه moveset و stance های دو نسخه قبلیشون رو از دست دادن و ساده تر شدن.

Yokai ability ها از نسخه دوم برگشتن و بازی یه سوپر مود جدید به نام living artifact داره که یه چیزی بین living weapon و yokai shift نسخ یک و دوئه. از لحاظ سرعت پر شدن و دمیج مثل نسخه دومه ولی مثل نسخه اول هر سلاح یه moveset خاص حین استفادش میگیره.

-----------

ساختار مراحل/دنیای بازی همچنان یه علامت سوال بزرگه. منطقه اول و آخر دمو مثل بازیای قبلی محیط های بسته و خطی هستن، ولی بین این دوتا به یه مپ خیلی بزرگ دسترسی پیدا میکنین که توش به طور پخش انمی، مینی باس و مینی گیم ریخته. من کامل نگشتم این نقشه رو، ولی فکر نمیکنم open world واقعی باشه. به من بیشتر حس مناطق بازیایی مثل بردرلندز رو میداد.

-------------

حالا می‌رسیم به نظر کلیم درباره دمو و خوبی و بدی هاش.

اول همه بدترین قسمت دمو که گرافیک و ظاهر کلی بازی و پرفورمنسه رو بگم.[-(

گرافیک بازی برای یه بازی ۲۰۲۶یی کاملا تو دیواره و طراحی هنری این سه تا منطقه ای که توشه میتونم بگم از دو بازی قبلی بدتره.:|

مخصوصا منطقه سوم و آخر دمو که از اول تا آخر خاکستری و سیاهه و همه جاش رو مواد مذاب و سنگای شدیدا نارنجی/قرمز گرفته. این منطقه از شدت نارنجی و نورانی بودن به معنای کلمه سرطان چشمه.x_x

پرفورمنس دمو هم برای چنین گرافیکی کاملا غیر قابل قبوله. رو حالت پرفورمنس قسمت نیمه اپن ورلد دمو هر موقع توش دوربین رو میچرخونی فریم بدجور افت میکنه.:-w

کمبت بازی همچنان بزرگترین نقطه قوت بازیه، و تغییرات و اضافات این نسخه باعث عمیق تر شدنش شدن.:-bd

خیلی از دشمنای دمو از نسخه های قبلین ولی طراحی دوتا باس دمو و بیشتر دشمن جدیدا خوبه. من از اول تا آخر دمو ۷ بار مردم که دو بارش در برابر باس آخر بود و یه بارش در برابر باس اول.#:-S

طراحی مراحل دمو آنچنان چنگی به دل نمیزنه ولی اضافه شدن جامپ یه مقداری نسبت به دو نسخه قبل بهترش کرده.:-<

یه مشکلی که دمو داشت و رو اعصابم بود یه حس input lag حین ضربه زدن و غیر responsive بودن حرکت کردن با کارکتر بود. وقتی استیک چپ رو بدون lock on سریع ۱۸۰ درجه میچرخوندی به جای اینکه کارکتر سریع برگرده خیلی آروم برمیگشت.~X(
این حدس میزنم باگ باشه چون سه چهار ماه پیش که برگشتم نسخه دوم رو بازی کردم اصلا این مشکل رو نداشت. امیدوارم رفعش کنن.

-----------

امتیاز کلیم به دمو ۷-۷.۵ از ۱۰ئه. مشکلات اصلیش:

۱. ظاهر و پرفورمنس داغون8-|
۲. طراحی متوسط مراحل
۳. استایل نینجا همچنان نسبت به استایل سامورایی نیاز به کار داره
۴. خوانا نبودن و گیج کننده بودن بعضی از منو ها
۵. بازیافت کردن خیلی از asset های دو نسخه قبل
 
آخرین ویرایش:
به نظرم اینا کلا تمرکزشدن رو گیم پلی هست و از چیزای دیگه واقعا غافل شدن...
حالا گرافیک فنی به کنار
ولی گرافیک هنری خیلی مهمه
طراحی مراحل خیلی مهمه

مراحله اول نسخه یک..توی زندان قلعه ای که راه پله داشت...اون بارون شدید که داشت میومد و اون آهنگ ژاپنی که یه بچه پشتش فریاد می کشید واقعا حس خوفی داشت..و یه شروع عالی واسه بازی بود..ولی اون طراحی مرحله واقعا تو نسخه ۲ اصلا تکرار نشد و فقط سر هم آوردن بود..
دیگه چی بگم کاریش نمیشه کرد
 
  • Like
Reactions: SaDrA-HhH and AM!R
پس میشه گفت برای این دمو رو فعلا روی استیم منتشر نکردن چونکه انجین همچنان بهینه نیست.
واقعا چه اسراریه که روی این انجین فسیل همچنان دارن مانور میدن؟

اگه فرام سافتور این کار رو میکنه توجیه داره و اون طراحی هنری درجه یک مراحل و دنیای بازیه که ضعفهای ویژوال یا پرفورمنس رو تا حد خیلی زیادی میپوشونه.

برای تیم نینجا این موارد عملا بعد Nioh 1 (تو زمان خودش) که میشه گفت متوسط رو به خوب بود تو باقی واقعا سطح پایین یا نهایتا متوسط بودن.
استودیوی دیگه ای بود میگفتم گرافیک و بهینه سازی تو مراحل آخر توسعه پیشرفت قابل توجهی میکنه ولی این استودیو طبق سابقه بازی نهاییشون آنچنان تفاوتی با آلفا/بتاهایی که میدن ندارن.(گرافیک و بهینه سازی)

عجیبه که هیچکاری برای پیشرفت تو این موارد نمیکنن ولی از اون عجیب تر اینکه اینهمه ملت اعتراض میکنن ولی به هیچ جاشون نیست.
==============

طبق معمول برای گیم پلی Nioh باید هیجان داشت که واقعا منحصر به فرد و اعتیادآوره.
امیدوارم بازی نهایی بیاد و تجربه های جفتک/وولانگ رو بشوره ببره.
 
آخرین ویرایش:
جا داشت بيشتر گيم پلى بازيو شبيه رايز اف رونين كنن؛الان يكم به نظر عقيم مونده.
قابليت جامپ و كراوچ كردن واقعا كاربرديه.
اين تغيير كلاس بين سامورايي و نينجا هم واقعا يه دايناميسيته خاصى داده به بازى.
منو ها خيلى گيج كننده تر شدن و درخت مهارت هاى سلاح ها همچنان مثل نسخه دوم هست.
گرافيك بازى واقعا تو ديواره!
حتى نسبت به بازى اخرشون رايز آف رونين كه كاملا جهان باز بود هم افت كرده به نظر.
اون حداقل طراحى هنرى خوبى داشت ولى اين اصلا رنگ و روى خوبيم نداره.
پرفورمنس جالبيم نداشت و حتى روى pro افت فريم داشت.
 
جا داشت بيشتر گيم پلى بازيو شبيه رايز اف رونين كنن؛الان يكم به نظر عقيم مونده.
قابليت جامپ و كراوچ كردن واقعا كاربرديه.
اين تغيير كلاس بين سامورايي و نينجا هم واقعا يه دايناميسيته خاصى داده به بازى.
منو ها خيلى گيج كننده تر شدن و درخت مهارت هاى سلاح ها همچنان مثل نسخه دوم هست.
گرافيك بازى واقعا تو ديواره!
حتى نسبت به بازى اخرشون رايز آف رونين كه كاملا جهان باز بود هم افت كرده به نظر.
اون حداقل طراحى هنرى خوبى داشت ولى اين اصلا رنگ و روى خوبيم نداره.
پرفورمنس جالبيم نداشت و حتى روى pro افت فريم داشت.
الان ازش ویدئو دیدم به نظر منم انگاری انجین و بیلد Nioh 2 رو گرفتن و روی اون این آلفا رو ساختن.
گرافیک کاملا همون Nioh 2 رسما.

ولی خب آلفاست و بازی آخرشون تاحدی گرافیک بهتری به نسبت این آلفا داشت پس اینجا رو میشه پیش بینی کرد که حتما از این بهتر میشه.

چقدر این استایل عوض کردن (Stance) حین مبارزه رو خوشم اومده ازش.
خیلی به مبارزه عمق بیشتری داده.
امیدوارم روی همین بسازن و برن بالا و بیش از این دیگه نخوان بازی رو در دسترس تر کنن.
تمام جذابیت این مجموعه به همین بخش مبارزه منحصر به فردشه که استاد شدن درش مهارت میخواد.

واقعا اینکه تگ سولزلایک برای مخصوصا Nioh 2 میزارن خیلی بی انصافیه ، هرچی هم میگذره بیشتر به این ایمان میارم که تیم نینجا فرام سافتور سبک خودشه.
Nioh مخصوصا شماره دوم به نظرم باید سبکی به اسم خودش داشته باشه (NioLike یا همچین چیزی).
آوردن تگ سولزلایک برای اون ارزش زحمتی که برای این بازیها میکشن رو کم میکنه.

فقط یه موردی که امیدوارم ایندفعه خیلی بیشتر روش کار کنن اینکه:
این بخش لوت بازی رو کمی جذابترش کنن و آیتمهایی که پیدا میکنیم رو کمتر کنن ولی ارزش بیشتری بهشون بدن.
مثل کارهای فرام سافتور که وقتی لوت پیدا میکنی واقعا حس خوبی پیدا میکنی.
تو Nioh 2 با فیلتر و... خیلی بهتر شد ولی خب چرا اصلا اینطور باید باشه که بخوایم فیلتر و... روش بزاریم.
دیگه از پیدا کردن اسلحه های تکراری با stats های متفاوت حرفی نزنیم که واقعا عجیبه.

خب پاداش لوت رو ارزش بیشتری بهش بدن و آیتمهای خفن تر با دراپ ریت کمتری رو قرار بدن و تعدادشون رو هم کمتر کنن.
چون عملا برای به دست آوردن آیتمهای درست و حسابی باید اینجا هم فارم کرد.

همچنین حالا که مپها بزرگتر شدن باید اکسپلوریشن رو خیلی بهتر طراحی کن که الان جزو واجباته.
(این رو شک دارم که بتونن)
مخصوصا که الان بازیهای ایندی هم اکسپلوریشن رو واقعا جذاب طراحی میکنن.

امیدوارم تیم نینجا یه طراح مرحله درجه یک و یه نویسنده حداقل متوسط جذب کرده باشه.
این دوتا مورد به اضافه صداگذاری شخصیتها واقعا سطح بازیهاشون رو پایین نگه داشتن و اصلا در حد باقی بخشهای بازی نیستن.
 
جا داشت بيشتر گيم پلى بازيو شبيه رايز اف رونين كنن؛الان يكم به نظر عقيم مونده.
قابليت جامپ و كراوچ كردن واقعا كاربرديه.
اين تغيير كلاس بين سامورايي و نينجا هم واقعا يه دايناميسيته خاصى داده به بازى.
منو ها خيلى گيج كننده تر شدن و درخت مهارت هاى سلاح ها همچنان مثل نسخه دوم هست.
گرافيك بازى واقعا تو ديواره!
حتى نسبت به بازى اخرشون رايز آف رونين كه كاملا جهان باز بود هم افت كرده به نظر.
اون حداقل طراحى هنرى خوبى داشت ولى اين اصلا رنگ و روى خوبيم نداره.
پرفورمنس جالبيم نداشت و حتى روى pro افت فريم داشت.
درسته، خیلی از چیزایی که گفتی قابل درکه، مخصوصاً در مورد طراحی منوها و درخت مهارت که هنوز جای کار داره. ولی از اون طرف به نظرم تغییر کلاس بین سامورایی و نینجا یکی از قوی‌ترین ویژگی‌های جدیده که واقعاً به گیم‌پلی تنوع داده. درباره گرافیک هم قبول دارم که شاید نسبت به Rise of the Ronin یه‌کم افت داشته باشه، ولی به نظرم هنوز توی طراحی باس‌ها و محیطای تاریک خودش یه جذابیت خاص داره.
در مورد پرفورمنس، امیدوارم تو نسخه نهایی بهینه‌تر شه چون فعلاً دموئه و خیلی چیزا ممکنه هنوز کامل نشده باشه. کلاً به نظرم پتانسیل داره ولی باید دید تیم نینجا چقدر به بازخوردها گوش می‌ده.
 
یکی از سلاح های خیلی خوبه نسخه دوم fist بود..خیلی سریع بود کمبوهای عالی داشت و ریتم بازی رو خیلی تند می کرد...
فینیشرهاش هم عالی بود و خیلی جذاب بود و در کل با همه سلاح های بازی فرق داشت...

این حالت نینجا توی نسخه ۳ رو تو یوتیوب دیدم ..یه چیز پیشرفته تر از نسخه قبل هستش و بازی رو سریع تر میکنه و در کل ایده خیلی بود...مغز این لعنتی ها واسه گیم پلی خیلی خوب کار میکنه:D

------

ولی بازم نمیدونم دفلکت رو چطور میخوان دربیارن...چون یکم با بیس نیوه فاصله داره... تو نسخه های قبل هم میتونستی آزادش کنی ولی زیاد خوب تنظیم نمی شد و آدم قیدش رو میزد..
البته اون دفلکت های قرمز تو نسخه ۲ خیلی عالی درمیومد
 
این که دوال کاتانا و کوساریگاما فقط یک stance دارن اصلا قابل قبول نیست و باید اصلاح بشه. خیلی مسخرست. من کل nioh 2 رو با همین دوتا اسلحه تو حالت high stance رفتم.
 
این که دوال کاتانا و کوساریگاما فقط یک stance دارن اصلا قابل قبول نیست و باید اصلاح بشه. خیلی مسخرست. من کل nioh 2 رو با همین دوتا اسلحه تو حالت high stance رفتم.
کاملاً درسته، انگار حذف استنس‌ها برای ساده‌سازی بوده ولی واقعاً به تنوع مبارزه آسیب زده. امیدوارم بازخوردها رو بشنون و تو نسخه نهایی یا آپدیت برگردونن، چون الان حس میشه یه بخش اساسی گیم‌پلی ناقصه.
 
من به نظرم تیم نینجا داره یه چیز خفن میپزه که جدید باشه و Nioh 2 رو هم بازنشست کنه.
اینکه همون سیستم Nioh 2 رو کپی پیست بیارن اینجا چه فایده داره؟
به نظرم دارن به فرمول درست که جدید باشه نزدیک میشن.

من بازی نکردم ولی از روی ویدئوهایی که امروز دیدم به نظرم دارن به اون سمت میرن.
یه چیز دیگه اینکه آلفاهای Nioh 1-2 یادتون بیاد که چقدر به نسبت بازی اصلی متفاوت بود.
اینجا هم هدف انتشار این آلفا همینه و خیلی موارد نهایی نیست و بهش اضافه نشده یا کلا حذف شده که پلیرها ویژگیهای مورد نظر تیم نینجا رو فقط تست کنن.
مثل همین حذف استنس از اسلحه و... که پلیر رو سوق میده به استفاده از مکانیک جدید و بازخوردهایی که ازش میگیره.

به نظرم خیالتون راحت باشه که مواردی مثل این حتما فیکس میشن.

ولی فکر کنین اگه در آخر تو بازی نهایی همه اسلحه ها استنس داشته باشن و هم ضربات سامورایی و هم نینجا رو و این سوییچ کردن لحظه ای بین این دوتا وسط مبارزه خیلی تنوع بالایی به اون میده و اون رو واقعا جذاب میکنه.
حین نوشتنش خودم هایپ شدم :D

این ترکیب Nioh 3 رو دست نیافتنی میکنه.
فکر نکنم بازی اکشنی تو این سبک روی دست Nioh 3 با این شکل و عمق مبارزه بتونه بیاد.
امیدوارم در آخر اینطور بشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or