PlayStation Nioh 3

سازنده
Team Ninja
تاریخ انتشار
اوایل سال 2026
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
استودیوی Team Ninja امشب در جریان مراسم State of Play سونی، به صورت رسمی از بازی Nioh 3 رونمایی کرد.
در Nioh 3، قهرمان داستان جنگجویی جوان است که در آستانه تبدیل شدن به شوگون بعدی قرار دارد. اما چرا او این‌چنین وقف مبارزه با یوکای‌ها شده؟ پاسخ این سؤال را فعلاً نگه می‌داریم برای زمانی دیگر. اما چیزی که امروز می‌توانیم با شما در میان بگذاریم این است که با آغاز نبردها، بازیکنان اکنون می‌توانند از میان دو سبک مبارزه کاملاً متفاوت یکی را انتخاب کنند: سامورایی و نینجا.

سبک سامورایی تجربه‌ای شبیه به بازی‌های قبلی Nioh ارائه می‌دهد. ویژگی‌های جدیدی مانند تسلط بر هنرهای رزمی (Arts Proficiency) که قدرت هنرهای رزمی را افزایش می‌دهد و دفع (Deflect) که به بازیکن اجازه می‌دهد حمله دشمن را در آخرین لحظه بلوکه کند، به بازی افزوده شده‌اند. این قابلیت‌ها رویارویی‌هایی شدید، نفس‌گیر و مرگبار را شکل می‌دهند.

در مقابل، سبک نینجا در حرکات سریع مانند جاخالی دادن و حرکات هوایی برتری دارد و به بازیکن اجازه می‌دهد با استفاده از تکنیک‌های متنوع نین‌جوتسو (Ninjitsu)، از فاصله‌ای امن به دشمنان حمله کند. بازیکن می‌تواند از تکنیک‌هایی مانند مه (Mist) که پس از حمله، یک بدل از شخصیت باقی می‌گذارد و گریز (Evade) که به بازیکن امکان می‌دهد از ضربات دشمن به‌طرز معجزه‌آسا جاخالی بدهد استفاده کند. این تکنیک‌ها کمک می‌کنند تا دشمن را فریب دهید و در یک چشم به هم زدن، از پشت ضربه‌ای مرگبار وارد کنید.

بازیکنان می‌توانند در هر لحظه‌ای از مبارزه، فوراً بین این دو سبک جابه‌جا شوند و بسته به شرایط داستانی که میان قوی‌ترین، سریع‌ترین و شیطانی‌ترین شخصیت‌ها روایت می‌شود، سبک دلخواه خود را انتخاب کنند. بعضی از بازیکنان بسته به نوع دشمنان یا مراحل، ترجیح می‌دهند بین سامورایی و نینجا به‌طور پیوسته جابه‌جا شوند؛ در حالی که دیگران، فقط یکی از این دو را بر اساس سختی چالش‌ها برمی‌گزینند. آزادی کامل دارید که سبک مورد علاقه‌تان را دنبال کنید و در برابر برخی از سهمگین‌ترین دشمنانی که تا به حال خلق کرده‌ایم بجنگید!

اما علاوه بر سبک‌های نبرد جدید، در Nioh 3 بازیکنان این امکان را دارند که در میدانی باز (Open Field) به گشت‌وگذار بپردازند — تجربه‌ای که حس آزادی بیشتری در کشف و رویارویی به ارمغان می‌آورد و در عین حال همان تنش و نبردهای نفس‌گیر همیشگی سری Nioh را حفظ کرده است.
با یوکای‌های ترسناک در نبردهایی غیرمنتظره روبه‌رو شوید، روستاهای مشکوکی را کشف کنید که در رازهای خشونت‌آمیز غرق‌اند، و به چالش عظیم The Crucible قدم بگذارید. از محیط‌های جدید، بی‌رحم و هیجان‌انگیز لذت ببرید، و برای بقا در این پادشاهی نفرین‌شده بجنگید!
منبع PLAYSTATION BLOG
بازی Nioh 3 تاکنون تنها با تاریخ عرضه برای کنسول‌های پلی‌استیشن معرفی شده و عرضه‌ی آن برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است.
با توجه به سابقه نسخه دوم که کمتر از یک سال پس از انتشار کنسولی برای پلتفرم PC منتشر شد، می‌توان امیدوار بود که طرفداران رایانه‌های شخصی نیز مدت زیادی در انتظار نمانند.
منبع pcgamer
photo_2025-06-05_02-00-54.jpg
photo_2025-06-05_01-59-16-jpg.383007
photo_2025-06-05_02-01-00-jpg.383008
photo_2025-06-05_01-59-21.jpg
نسخه آلفای رایگان بازی از تاریخ 4 ژوئن 2025 تا تاریخ 18 ژوئن در دسترس خواهد بود
 

Attachments

  • photo_2025-06-05_01-59-16.jpg
    photo_2025-06-05_01-59-16.jpg
    241.4 KB · مشاهده: 1,105
  • photo_2025-06-05_02-01-00.jpg
    photo_2025-06-05_02-01-00.jpg
    190.8 KB · مشاهده: 1,088
آخرین ویرایش:
واقعا هيچ استوديويي تو كامبت اصلا نميتونه نزديك اينا بشه واقعا عجيب غريب عميقه كامبت بازياشون.
ولى قضيه مشكل انجين استوديوشون خيلى ديگه داره زننده ميشه هر چند كه به نظرم اينام سبك طراحى هنرى خاص و قابل قبول خودشونو دارن ولى وضعيت فنى خيلى خرابه.
 
سیستم کامبت این بازی و المان های RPG ش اینقد عمیق هستن تا سالهای سال بازی کهنه نمیشه و از اون دسته بازیهایی که ده سال دیگه بری سراغش میبینی شبیهش هنوز نیومده...
واسه همین میتونه ریمیک اینا یه پروژه عالی واسه سونی باشه روی کنسول های بعدی...به شرط اینکه تبلیغات خوبی هم براش بشه
 
مپ چقدر بزرگ شده!
تموم نمیشه
ولی اینطوری هم نبود که پر از خالی باشه:D
از این لحاظ نگرانیم خیلی کمتر شد.

رونين هم مثل همين هر گوشه ش يكى كمين كرده بود و يه چيزى بود ولى اسير تكرار ميشد اواخر ديگه.
اينم تقريبا مثل همونه حالا نميدونم كوئست فرعى منطقى وسط راه به تورمون ميخوره يا نه.
اونجا هى تو محيط ميرفتى يا راهزنا يكيو خفت كرده بودن كمك ميخواست يا يه كمپ داشتن.
البته همونم خيلى حال ميداد وقتى اخرين راهزنو تو كمپ ضربه نهايي ميزدى كله ش ميپريد رو هوا :D
 
رونين هم مثل همين هر گوشه ش يكى كمين كرده بود و يه چيزى بود ولى اسير تكرار ميشد اواخر ديگه.
اينم تقريبا مثل همونه حالا نميدونم كوئست فرعى منطقى وسط راه به تورمون ميخوره يا نه.
اونجا هى تو محيط ميرفتى يا راهزنا يكيو خفت كرده بودن كمك ميخواست يا يه كمپ داشتن.
البته همونم خيلى حال ميداد وقتى اخرين راهزنو تو كمپ ضربه نهايي ميزدى كله ش ميپريد رو هوا :D
حالا رونین رو تو بیشتر بازی کردی ، من خیلی نمیتونم نظر بدم.
ولی این ویدئو رو که میبینم انگاری جفتک و Nioh رو ترکیب کردن.
یعنی اصلا پلیر رو بیکار نمیزارن ، مپ رو به نظر الکی بزرگ نکردن.

از روی ویدئو این یکی رو به نظر خیلی بهتر در آوردن.
================

تیم نینجا خیلی بی شرفه.
بعد Nioh 2 گفتن آرهــــــــــه ، ما کارمون با nioh کاملا تموم شده و برنامه ای برای ادامه دادنش نداریم.
بی شرفها دیروز دیدم جایی گفتن کار روی Nioh 3 رو بعد از اتمام DLC نسخه قبلی شروع کردن.
واقعا خیلی Place کش هستن:D
 
حالا رونین رو تو بیشتر بازی کردی ، من خیلی نمیتونم نظر بدم.
ولی این ویدئو رو که میبینم انگاری جفتک و Nioh رو ترکیب کردن.
یعنی اصلا پلیر رو بیکار نمیزارن ، مپ رو به نظر الکی بزرگ نکردن.

از روی ویدئو این یکی رو به نظر خیلی بهتر در آوردن.

اره قشنگ بازى تركيب همين دو تاس با عمق كامبت nioh.
اون يكم كامباش ساده سازى شده بود ولى همچنان خوب بود ولى خب چون فضا رئال بود زياد دستشونم باز نبود.
اينى كه من ديدم خيلى شبيه اونه محيطاش كه هى قدم به قدم يه خبرى هست ولى اينجا تنوع دشمنا و بالطبع تنوع مبارزاتى خيلى بالا تره.
اونجا فوقش ٣ مدل انمى بود كل بازى.

من همون موقع بازى كردن رونين خيلى با خودم ميگفتم اگه اينو با nioh تركيب كنن ميتونه چيز خوبى در بياد كه ظاهرا اصلا هدفشون همين بوده.
اپن ورلد بازى رو هم مشخصه چنتا نقشه جدا مثا رونين در اوردن ولى كوچيك تر و جمع و جورتر كه هم خوبه هم بد.
اگه خيليم تراكم مبارزات زياد باشه فرسوده ميشه آدم.
 
تو این 12 دقیقه یه دنیا جزئیات خوابیده.

Nioh 3 Takes the Fastest Soulslike and Speeds it Up Even More​



==============
همونطوری که از روی ویدئوی قبلی قضاوت کردیم طراحی مپ بازی به نظرم اینبار به نسبت کارهای قبلیشون خیلی بهتره.
همون شکل طراحی خطی مجموعه رو حفظ کرده ولی مپ خیلی بازتر شده.
فقط پشت همین بخش از منوی بازی رو که نشون داد کلی مکانیک خوابیده.
N1.jpg N2.jpg

از طرفی این دوباره نشون میده چقدر IGN وضعیتش خرابه.
ایشون که پیش نمایش رو بازی کرده طبق ویدئو Senior Gudes Producer که هست حتی نمیتونه از Ki Pulse که مکانیک پایه و اصلی این مجموعست استفاده کنه.
n3.jpg
برای کسی که کارش سرپرست نوشتن گایدهاست این واقعا بیشتر از اینکه خنده دار باشه افسردگی میاره.

کاش تو ویدئو میگفت من کلی سولزبورن/سولزلایک بازی کردم ولی Nioh رو اصلا باهاش آشنایی ندارم.
خیلی بی تفاوت هستن و بیخیال که اصلا تلاش هم نمیکنن حداقل بخش گیم پلی رو بدن به یه یوتوبری یا کسی که حداقل آشنایی داشته باشه.
خنده دار اینجاست که این بنده خدا nioh 2 رو هم نقد کرده بود.

به نظرم تیم نینجا خودش باید نمایش جدا بزاره که جذابیتهای گیم پلی بازی رو به بهترین شکل ارائه بده.
 
آخرین ویرایش:

How Nioh 3 is Changing the Game with Ninja Style and the Distinctive Mist System​



=============
تهیه کننده های بازی در مورد استایل نینجا تو بازی برای متمایز کردن این نسخه نسبت به عناوین قبلی صحبت میکنن.
اینکه در کنار استایل سامورایی هیمشگی این مجموعه پلیرها در Nioh 3 عملا دوتا بیلد با درختهای مهارت اختصاصی هر استایل دارن که در لحظه میتونن بین این دو سوییچ کنن ...
این مورد رویکرد اصلی طراحی بازی برای نسخه سوم بوده.
Screenshot 2025-09-17 194400.jpg

استایل سامورایی برای ضربه و دفاع قویتر ، سوییچ بین Stanceها
استایل نینجا برای موومنت سریع ، داج کردن سریعتر ، استفاده از نینجوتسو و... (تو استایل نینجا Stance جاش رو به نینجوتسو داده)

مورد مهمی که حین ویدئو بهش اشاره کردن در مورد تنوع اسلحه ها برای هر استایل بود.
جواب دادن که ما اسلحه ها رو بازبینی کردیم و پیش خودمون فکر کردیم که کدومها تو دسته سامورایی و کدوم ها در استایل نینجا جای میگیرن.
با این حال تعدادی اسلحه هم وجود داره که بین دو استایل مشترک هستن.
پس هر استایل علاوه بر اینکه اسلحه های اختصاصی خودش رو داره ولی تعدادی از اونها رو با دیگری شریکه.

مورد دیگه اینکه استایل سامورایی از همون Ki Pulse آشنای نسخه های قبلی بهره مند شده ، همون شکل مدیریت و...
ولی برای استایل نینجا Mist رو آوردن و جایگزین Ki شده که با استفاده از اون با حرکات اختصاصی نینجا و موومنت کرکتر مصرف میشه ( مشخصه که عملا بازی میخواد که با استایل نینجا اگرسیوتر بازی کنیم و مکانیکش رو هم در اختیارمون میزاره)
به گفته خودشون دادن گزینه Ki به استایل نینجا باعث میشد که پلیرها این استایل رو همانند استایل سامورایی بازی کنن که خب این اصلا با ویژنی که طراحها داشتن نمیخوند.
روی همین حساب به استایل نینجا Mist رو دادن که پلیرها همچنان بتونن بیشتر از مزیتهای این استایل در بازی استفاده کنن و جابه جایی های سریعتر و حرکات متفاوتی رو نسبت به استایل سامورایی داشته باشن.

و البته که بازی پلیر رو تشویق میکنه که همواره بین این دو استایل سوییچ کنه ولی اینطور هم نیست که پلیر ملزم به این باشه.
بازی هم با استایل سامورایی و هم نینجا به خودی خود قابل بازی و تموم کردنه ، پلیر مجبور به استفاده از هردو برای پیش بردن بازی یا شکست دادن دشمنها/باسهای خاصی نیست.

==============
==============
این مجموعه همین طوریش عمق بخش مبارزاتش اندازه یک دنیاست.
عملا با این ویژگیهای جدید و دادن حق انتخاب به پلیر برای اینکه فقط با یکی از این استایلها یا همزمان با هر دو بازی کنه... عمق بخش مبارزه رو چند سطح بالاتر آورده.

من دوباره دارم یک بار دیگه Nioh رو میرم.
الان تقریبا وسطهاشم ، بعدش هم با کمی فاصله نسخه دوم رو میرم و کاملا آماده میشم برای مزه مزه کردن نسخه سوم :D
 
آخرین ویرایش:
کاش این تریلرهاشون رو با دوبله انگلیسی ندن. فقط ژاپنی، اصل مزه.
تایم خوبی هم عرضه می‌شه. فکر کنم چیز خاصی تو اون موقع نیست.
بر خلاف خیلی‌ها، من جهان باز rise of ronin رو دوست داشتم. پر از کارهای متنوع. اینم همونجوری باشه کیف می‌ده.
کلا اون ساختار ماموریت به ماموریت به قول خودشون از تب و تاب آدم رو میندازه. همینجوری که جهان باز باشه، روون‌تر باید بشه.
 
کاش این تریلرهاشون رو با دوبله انگلیسی ندن. فقط ژاپنی، اصل مزه.
تایم خوبی هم عرضه می‌شه. فکر کنم چیز خاصی تو اون موقع نیست.
بر خلاف خیلی‌ها، من جهان باز rise of ronin رو دوست داشتم. پر از کارهای متنوع. اینم همونجوری باشه کیف می‌ده.
کلا اون ساختار ماموریت به ماموریت به قول خودشون از تب و تاب آدم رو میندازه. همینجوری که جهان باز باشه، روون‌تر باید بشه.
کلا تیم کارگردانهای بخش صداگذاری تو تیم نینجا از سر خیابون دوبلور انگلیسی پیدا میکنن.
ممد رو میفرستن سر خیابون و یه پلاکارد میدن دستش و هرکسی که رد میشه و انگلیسی بلده رو میارن تو استودیو میگن داداش/آبجی این چند خط رو بخون.
============

خیلی گرونه آقا.
تاخیر یکساله نسخه های قبلی یه مزیتی داشت اینکه بازی به شکل Goty منتشر میشد و تمام DLCها جزو بازی پایه بودن و تفاوت قیمتی نداشت.
ولی الان که انتشار همزمانه نسخه دیلاکسش خیلی دیگه گرونه.

البته مزیت PC اینه که به احتمال زیاد میشه DLCهارو با نرم افزار آنلاک کرد ولی نسخه استانداردش همچین ارزون نیست.
روی ارزونترین ریجن که اکراین باشه حدود 55 دلاره.
با این شرایط من انتشارش رو از دست دادم تا یه حراج ریزی بخوره:(
 
آخرین ویرایش:
کلا تیم کارگردانهای بخش صداگذاری تو تیم نینجا از سر خیابون دوبلور انگلیسی پیدا میکنن.
ممد رو میفرستن سر خیابون و یه پلاکارد میدن دستش و هرکسی که رد میشه و انگلیسی بلده رو میارن تو استودیو میگن داداش/آبجی این چند خط رو بخون.
============

خیلی گرونه آقا.
تاخیر یکساله نسخه های قبلی یه مزیتی داشت اینکه بازی به شکل Goty منتشر میشد و تمام DLCها جزو بازی پایه بودن و تفاوت قیمتی نداشت.
ولی الان که انتشار همزمانه نسخه دیلاکسش خیلی دیگه گرونه.

البته مزیت PC اینه که به احتمال زیاد میشه DLCهارو با نرم افزار آنلاک کرد ولی نسخه استانداردش همچین ارزون نیست.
روی ارزونترین ریجن که اکراین باشه حدود 55 دلاره.
با این شرایط من انتشارش رو از دست دادم تا یه حراج ریزی بخوره:(
من که انتشارش رو از دست نمی‌دم (پایرت عزیزم) ولی خرید رو میذارم واسه تایمی که همه چی رو داده باشن و تخفیف هم قشنگ خورده باشه. میفته ۲-۳ سال بعدش :D
 
کلا تیم نینجا تو ضمینه گرافیکی حرفی برای گفتن نداره ولی الان یه گیم پلی ۱۸ دقیقه ای از بازی دیدم واقعا گرافیک بازی نسبت به استاندارد بازی های تیم نینجا خیلی بهتر شده .یه محیط جهان باز برفی بود هم گرافیکش خوب بود هم خیلی هم روون اجرا میشد .کلا دلم خواست همون موقع بازیو :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or