Multi Platform NINJA GAIDEN 4

سازنده
PlatinumGames Inc. / Team NINJA
تاریخ انتشار
پاییز 2025
ناشر
Xbox Game Studios
نقد و بررسی بازی Ninja Gaiden 4 توسط بازیسنتر
header.jpg
بعد از زمانی طولانی سری Ninja Gaiden بازگشته است. Team Ninja و Platinum Games دو استودیو مشهور ژاپنی با همکاری یک دیگر در حال ساخت نسخه چهارم سری هستند.
این نسخه یک قهرمان کاملا جدید را در Yakumo معرفی میکند، یک نینجا اعجوبه جوان که سرنوشتش با Ryu Hayabusa افسانه‌ ای در هم تنیده شده است.
NINJA GAIDEN 4 با درجه سختی قابل تنظیم و تجربه ای کاملا شخصی سازه شده ، بازیکنان قدیمی و جدید را به اثری منحصر به فرد دعوت میکند.

نقد و نمرات Ninja Gaiden 4

Steam / PS5 / Xbox
بازی در زمان عرضه بر روی سرویس گیم پس منتشر خواهد شد.

ss_bd4c78adadf0236f8482faf86abc2020267f4fa7.1920x1080.jpg ss_7ac7675da6a80f66c9fe88709f277eddc5cf9caa.1920x1080.jpg ss_31184a29d2a666586720ca74a169e429478ec9d8.1920x1080.jpg
...

تریلر رونمایی از بازی
توضیحات سازندگان در Xbox Developer Direct
تریلر بازی Xbox showcase 2025

...

ng4_ss_02.jpg ss_b8dc06879068be20475b6ad1edc5a205e475c687.600x338.jpg ss_a9d7fb03fe6dbe5b77aff8523ad27cd068981ed7.600x338.jpg ss_149a8c8c3efef7c6ae41374b9aa102ac98f3dc8e.600x338.jpg ss_83ebe7af6a6c5e8297da767c279cb197c491c692.600x338.jpg
ss_a26402e07bcb456568649e3296b465cdc924e354.1920x1080.jpg
ss_9ad96dc5f0aff90caf54bb1a3c53b07a097d85b8.1920x1080.jpg
ss_6bc424f0737354990e4724393b963ccb5e140414.1920x1080.jpg
ss_0ddf4fea4b1db87809e573deb9afaa18f2664b3a.1920x1080.jpg
 
آخرین ویرایش:
فقط یه سلاح داره ریو؟
تو قبلیها که متنوع بود ولی مثل اینکه اینجا همین یکی باشه.
احتمالا با DLC اسلحه جدید اضافه بشه.

این میتونه دلیلش این باشه که Ryu تو این نسخه شخصیت اصلی نیست و بیشتر پلی تایم رو با یاکومو بازی میکنیم.
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda
تو قبلیها که متنوع بود ولی مثل اینکه اینجا همین یکی باشه.
احتمالا با DLC اسلحه جدید اضافه بشه.

این میتونه دلیلش این باشه که Ryu تو این نسخه شخصیت اصلی نیست و بیشتر پلی تایم رو با یاکومو بازی میکنیم.
یادمه شماره 3 رو همین قضیه تک سلاح بودن ضربه سختی خورد، حتی بعد از اون با آپدیت با آپدیت مجانی همه سلاح ها آزاد شد، اما دیگه دیر شده بود و فایده نداشت.


امیدوارم بدونن دارن چیکار میکنن چون واقعا حیفه که بازی شکست بخوره
 
یادمه شماره 3 رو همین قضیه تک سلاح بودن ضربه سختی خورد، حتی بعد از اون با آپدیت با آپدیت مجانی همه سلاح ها آزاد شد، اما دیگه دیر شده بود و فایده نداشت.


امیدوارم بدونن دارن چیکار میکنن چون واقعا حیفه که بازی شکست بخوره
آره اونجا تک شخصیت با ریو بود.
اینجا به سبک DMC یه نرو هم داریم که باید دید چندتا سلاح به ایشون میدن.

ولی انصافا مشکل NG3. فقط تک اسلحه بودنش نبود.
جراحی بازی و حذف کلی مکانیک ازش(یکیش همین تنوع اسلحه) و اضافه کردن کلی QTE و ویژگیهای سوال برانگیز به منظور هر چه بیشتر در دسترس ساختن بازی برای پلیرهای جدید بود.

که خب نه تونست پلیرهای جدید رو قانع کنه و هم طرفدارهای سری رو فراری داد.
تو Re بهتر شد ولی خب هنوز آثار باقیمونده اون طراحی قبلی روش سایه انداخته بود.

همچنان به نظرم برای dlcها باید برنامه داشته باشن.
 
تو قبلیها که متنوع بود ولی مثل اینکه اینجا همین یکی باشه.
احتمالا با DLC اسلحه جدید اضافه بشه.

این میتونه دلیلش این باشه که Ryu تو این نسخه شخصیت اصلی نیست و بیشتر پلی تایم رو با یاکومو بازی میکنیم.

از قبل تایید کردن تو نسخه بیس بازی یاکومو چهار تا اسلحه و ریو فقط یک اسلحه داره. اسلحه های اضافی DLC و‌‌ جزئی از نسخه دلوکس هست.

_۱۵۱۴۵۰.png

Ninja Gaiden 4 Hands-On Preview and Development Team Interview — Meeting Yakumo, Ryu’s Return, New Weapons, DLC Plans And More
 
از قبل تایید کردن تو نسخه بیس بازی یاکومو چهار تا اسلحه و ریو فقط یک اسلحه داره. اسلحه های اضافی DLC و‌‌ جزئی از نسخه دلوکس هست.

View attachment 388753

Ninja Gaiden 4 Hands-On Preview and Development Team Interview — Meeting Yakumo, Ryu’s Return, New Weapons, DLC Plans And More
باورم نمیشه دوباره دارند همون خریت نسخه سوم رو انجام میدن.
اینا آدم نمیشند.
 
  • Like
Reactions: u.s.a
با این حساب یا بخش ریو قراره خیلی کوتاه باشه، در حد همون یک چپتر که تو سیگماها به کاراکترهای دیگه اختصاص میدادن (و این سلاح فقط به درد NG+ و چلنج ها میخوره)
یا هم قراره پاشنه آشیل بازی بشه بخش های ریو :|

از اون حرکاتی زدن که حس میکنی day 1 زدن، تو پاچه ت کردن و میگی صبر میکنم با تخفیف دیلاکس رو بخرم:|
 
  • Like
Reactions: u.s.a and m.d.makan
خب شخصیت اصلی ریو نیست ، اینکه مشخصه گیم پلی ما با ریو کمتره.
این وسط اگه تنوع اسلحه هم باشه میرسه به یاکومو که بالاتر تایید شده 4تا اسلحه داره و خب مابقی هم با DLC میاد قاعدتا.

من دوباره این رو میگم که مشکل نسخه سوم تک اسلحه بودن بازی نبود ، تغییرات و حذف وحشتناک کلی مکانیک و ساده سازی اونها بود که نتیجه اون شد.
وگرنه حتی اگه مکانیکهای دیگه حفظ میشدن و بازی رو جراحی نمیکردن ، حتی با همون تک اسلحه هم اکثرا راضی میبودن.

تیم نینجا با همون نسخه درس خودش رو گرفت که فن های سری رو نباید ناامید کنه.
این رو تو بازیهای بعدیشون کاملا میشه دید.
 
مصاحبه با Masakazu Hirayama تهیه کننده بازی از تیم نینجا (با دوبنده آبی در سمت چپ تصویر :D ) و yuji nakao کارگردان بازی از پلاتینیوم گیمز در سمت راست.


از پروژه های قبلی Masakazu Hirayama در تیم نینجا میشه به کارگردانی/تهیه کنندگی Wo long اشاره کرد و همینطور عناوین قدیمی تر.
yuji nakao از پلاتینیوم که از کارهای قبلیش میشه به تهیه کنندگی بیونتا 3 اشاره کرد.

  • تو این مصاحبه تهیه کننده بازی به این اشاره میکنه که آوردن شخصیت دوم یاکومو به توصیه پلاتینیوم گیمز بوده و اینکه بازی کردن با این شخصیت باید احساس جدیدی رو به پلیر منتقل کنه که با گیم پلی ریو متفاوت باشه ولی در عین حال همچنان نینجا گایدن بمونه.

  • از کارگردان سوال میشه که فلسفه طراحی برای این نسخه چی بوده ؟
    جواب میده : که در وحله اول میخواستیم زبان طراحی نینجا گایدن حفظ بشه و اونهم اینکه سرعت بالای بازی و ضرباهنگ سوییچ کردن لحظه ای بین حمله و دفاع رو در بازی به عنوان امضای بازی نگه داریم.
    با این حال این نسخه ادامه NG3 هست که بعد از 13 سال داره ادامه پیدا میکنه و خب باید نیم نگاهی هم به تغییرات جدیدی که میتونستیم در بازی بدیم هم میداشتیم.

  • در ادامه میپرسن که هنگام بازی کردن بعد از چندباری شکست خوردن بازی از شما میپرسه که نیاز به کمک دارید ؟ (تو این مورد بازی به مصاحبه کننده بعد از اینکه از باس چند باری شکست خورده بود آیتم هیل کردن پیشنهاد داده بود)
    با توجه به اینکه امروزه بازیهای سولزلایک/بورن رایج هستن و به بازیکن ویژگی تنطیم درجه سختی رو نمیدن و... شما چطور این رویکرد رو پیش گرفتید؟
    جواب دادن : که NG4 یه بازی تماما اکشنه و ما میخواستیم به بازیکنها این فرصت رو بدیم که بتونه چالشی که بازی داره رو برای خودش حفظ کنه ، اینکه از شکستهایی که از دشمن میخوره درس بگیره و دفعه بعد رویکرد بهتری جلوش داشته باشه.
    ما میتونستیم اینونتوری بازیکن رو قبل از رویارویی با باس پر از آیتم هیل کردن بکنیم و بگیم این هم باس (اینجا تیکه به سولزبورن/لایکها انداخت:D) ولی خواستیم بازیکن اول چندباری امتحان کنه و بعدش اگه خواست از کمک بازی هم استفاده کنه.

    نظرشخصی: این مصاحبه کننده احتمالا خیلی با سری آشنا نبوده ، این مورد کمک کردن بازی از نسخه اول (NG Black) تو بازی وجود داشته که بعد از چندباری شکست خوردن مثلا بازی آیتمی به بازیکن بده که دمیج بیشتری بزنه و بالطبع سختی بازی هم کمتر میشد.
    مثلا تو نسخه اول که همین چند روز اخیر دوباره دارم بازی میکنم سر همون باس وحشتناک سخت اولی بعد از چندبار مردن بازی یه آیتمی رو پیشنهاد میداد و چندبار از بازیکن سوال میکرد که مطمئنی میخوای استفاده کنی که در صورت تایید سختی بازی هم یک لول کم میشد و میومد روی Ninja Dog !

  • در مورد درجه های سختی بازی سوال شد که جواب دادن بازی گزینه های سختی مختلفی داره که قابل شخصی سازی شدن هستن که شامل Hero / Normal / Hard میشه.
    برای مثال در جه سختی Hero Mode (همون Easy) که در این حالت بازی قابلیت های کمکی Auto Dodge و Auto Guard اتوماتیک داره ولی با این حال میشه از داخل تنظیمات این قابلیتها رو تک تک خاموش و روشن کرد.

  • در مورد ویژگیهای دفاعی جدیدی مثل Perfect Guard یا Perfect Dodge یا Parry اضافه شده سوال کردن.
    کارگردان جواب داده که ایده این بوده که گیم پلی همیشگی از نینجا گایدن از تیم نینجا رو بگیریم و ویژگیهای جدیدی رو بهش اضافه کنیم که امضای بازیهای پلاتینیوم هست ولی در عین حال پلیر نیاز اجباری به استفاده از این مکانیکها نداره و ما فقط میخواستیم قابلیتهای بیشتری رو در اختیار پلیر بزاریم و دستش رو باز بزاریم که با استایل خودش بازی رو تجربه کنه.
    خلاصه اینکه فقط ابزارهای بیشتری رو در اختیار پلیر گذاشتیم که خودش انتخاب کنه که چطور میخواد بازی کنه.
در آخر اینکه چندباری از مایکروسافت و شخص فیل اسپنسر که باعث به وجود اومدن این همکاری بین پلاتینیوم گیمز و تیم نینجا شد قدردانی کردن.
البته استودیوها با هم داداشی بودن ولی خب بحث نبود پول و سرمایه گذاری روی این همکاری مطرح بود که با ورود مایکروسافت این مورد جاش پر شد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or