ND انجین بازیهای فعلی خود را برای PS4 به کار خواهد گرفت!

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
88762602575283388879.jpg


ND گفته که انجین اختصاصی ای رو که برای ساخت بازیهایی مثل U3 و The Last of Us روی PS3 استفاده کرده برای توسعه بازیهای PS4 هم به کار خواهد گرفت.
Bruce Straley کارگردان بازی The Last of Us گفته که ND در نظر داره از سردرگمی ای که موقع خلق یک انجین کاملا جدید برای PS3 به وجود اومده بود جلوگیری کنه.
"ما درس بزرگی از حرکت از PS2 به سمت PS3 یاد گرفتیم"
وی در مصاحبه ای با سایت Digital Spy گفته:
"هایپ زیادی در مورد [PS3 و Xbox 360] و اونچه که قادر به انجام اون بودن وجود داشت , بیشتر اونها در مورد این بود که اونها میتونن کیفیتی مثل یک فیلم یا یک کات سین از قبل رندر شده داشته باشن"
"چیزهایی که گفته شد حقیقت نداشت" او اضافه کرد: "چیزی که ما الان در حال حاضر قادر به انجام دادنش هستیم (به اون صحبتها) بسیار نزدیکه , اما ND برای رسیدن به این مرحله 4 تا بازی تا حالا ساخته شرکتی که یکی از توسعه دهندگان برتر در این صنعت هست و تعدادی از شگفت انگیز ترین دانشمندها در بخش های برنامه نویسی ما مشغول به کار هستن"

"ما همه چیز رو در ابتدای ساخت U1 داغون کردیم! در حالیکه انجین کاملا خوبی موقع ساخت Jak and Daxter داشتیم"

Straley میگوید ما یک انجین "کاملا خوب" برای تامین نیازهای عنوان Jak & Daxter روی PS2 داشتیم . "ما میتونستیم با چیزهایی که وجود داشت شروع کنیم و بعد از اون فقط قسمتهایی رو که نیاز به تغییر داشت تغییر بدیم " ولی نهایتا انتخاب ساخت یک انجین جدید برای Uncharted 1 " دلیل بسیاری از آشفتگی ها شد".
تیم بازی سازی در ND "درسهای مارو یادگرفته" بنابراین در نظر داره تا انجین فعلی رو برای توسعه بازیهای PS4 به کار بگیره.

نتیجتا ND قصد داره تا انجین بازیهای فعلی رو برای توسعه بازیهای PS4 به کار بگیره و فقط زمانیکه که به مانعی برخورد کنه در جهت رفع اون چیزهایی رو تغییر و یا گسترش بده.

Bruce Straley:
"این یکی از اون چیزهایی هست که ما در خلال توسعه بازیها یاد گرفتیم"
"ما چیزی رو از این تجربه به دست آوردیم و حالا میخوایم موقع حرکت به سوی نسل بعدی اون رو به کار بگیریم"

منبع:
Naughty Dog will keep its engine tech for PS4 development - GameSpot.com



پ.ن
این تیکه رو برای شناخت بهتر این استودیو خودم پایین این خبر اضافه کردم که دونستنش خالی از لطف نیست:

این استودیو و آدمایی که توش کار میکنن واقعا نابغه هستن یادمه یه مقاله میخوندم که نوشته بود از یک زبون برنامه نویسی که خودشون خلق کرده بودن به اسم Game Oriented Assembly Lisp یا به اختصار GOAL برای ساختن بازیهاشون استفاده میکردن این زبون قابلیت dynamic memory allocation رو ارائه میداد که برای استفاده از سخت افزارهایی که حافظه محدود داشتن فوق العاده کار آمد بود و باهاش انجینی رو خلق کردن که بعدا تو GOW هم مورد استفاده قرار گرفت و از بیت به بیت و کلاک به کلاک سخت افزار و بایت به بایت حافظه سیستمی که روش برنامه مینوشتن استفاده میکرد.
این استودیو واقعا دست هر کدوم از رقیبای سونی بود الان خدارو باهاش بنده نبودن البته موفقیت این استودیو فقط به تیم برنامه نویسی خارق العادش (که لقب دانشمند براشون کمه) ختم نمیشه در کنار این مغزها از هنرمندهای فوق العاده ای هم استفاده میکنن و سونی هم از هیچ کمک مالی و تکنیکی بهشون دریغ نمیکنه.
 
آخرین ویرایش:
دوستان خودتون رو خسته نکنین ! :دی سر زندگیم شرط میبندم که به جایی نمیرسین ! :دی
موضوع رو رها کنین ، خودش خود به خود تموم میشه و بحث کِش پیدا نمیکنه.
 
خوب دوستان بیشتر درخشش nd به خاطر گرافیک بازی u بوده دیگه . وقتی همه استدیو ها بتونن گرافیک خوب خلق کنن ، دیگه کسی nd رو برای گرافیک تحسین نمیکنه . :d
این چیزی که گفتید اسمش کرایسیس هست نه uncharted :|
گیم پلی به اون توپی , داستان و صداگذاری uncharted هم که کشک هستن دیگه:-j
 
دوستان خودتون رو خسته نکنین ! :دی سر زندگیم شرط میبندم که به جایی نمیرسین ! :دی
موضوع رو رها کنین ، خودش خود به خود تموم میشه و بحث کِش پیدا نمیکنه.

این جمله باید با طلا سر در بازی سنتر بنویسند :d

ولی جدا بیخیال ما که به حجایی نمیرسیم پس میذاریم بقیه ترولشونو کنند :|
 
کم پیش میاد از بیخ و بُن یه انجین جدید بنویسن. نمونه ش Source هست. به روز میشه (حذف-ارتقاع-اضافه و ... ). حتی انجین 343i که باهاش Halo 4 رو ساختن هسته اصلیش همون انجین Halo های اصلی بانجی بود.

درمورد ps4 مدیر GG (ـGuerrilla Games :دی) گفته بود اینقدر سخت افزارش راحته برای Develop کردن که همه ابزارهای موجود Up&Run هستن و تنها کاری که برایشون باقی مونده ساخت بازی هست نه دست به گریبان شدن با سخت افزار و انجین (چالش و محدودیت) :دی.
 
منم nd رو دوست دارم . هر چند سری u رو تا آخر نرفتم . ولی با دستگاه پسر خالم بازی میکردم .

ولی
دیگه کراش در حد و اندازه بازی عالی نبود . خوب بود :-b
 
این استودیو و آدمایی که توش کار میکنن واقعا نابغه هستن یادمه یه مقاله میخوندم که نوشته بود از یک زبون برنامه نویسی که خودشون خلق کرده بودن به اسم Game Oriented Assembly Lisp یا به اختصار GOAL برای ساختن بازیهاشون استفاده میکردن این زبون قابلیت dynamic memory allocation رو ارائه میداد که برای استفاده از سخت افزارهایی که حافظه محدود داشتن فوق العاده کار آمد بود و باهاش انجینی رو خلق کردن که بعدا تو GOW هم مورد استفاده قرار گرفت و از بیت به بیت و کلاک به کلاک سخت افزار و بایت به بایت حافظه سیستمی که روش برنامه مینوشتن استفاده میکرد.
این استودیو واقعا دست هر کدوم از رقیبای سونی بود الان خدارو باهاش بنده نبودن البته موفقیت این استودیو فقط به تیم برنامه نویسی خارق العادش (که لقب دانشمند براشون کمه) ختم نمیشه در کنار این مغزها از هنرمندهای فوق العاده ای هم استفاده میکنن و سونی هم از هیچ کمک مالی و تکنیکی بهشون دریغ نمیکنه.

اینو Team ICE نوشتن که زیر مجموعه ای از ND هست اما مستقل عمل میکنه و اصلا کارشون نوشتن همین میدل ورهاست.
 
تنها دلیل خرید ps4 نه خود سونیه نه سانتا نه گوریلا نه بقیه. فقط و فقط ND
خاص ترین و بی حاشیه ترین استودیوی بازیسازیه از نظره من که ساختن شاهکار نقش سرگرمی رو داره واسشون و خیلی راحت این کار رو انجام می دن
تنها دلیل خرید PS4 خود PS و سونیه.......
 
منم nd رو دوست دارم . هر چند سری u رو تا آخر نرفتم . ولی با دستگاه پسر خالم بازی میکردم .

ولی
دیگه کراش در حد و اندازه بازی عالی نبود . خوب بود :-b

داداش هر کی که یه گیمر قدیمی باشه میدونه تمام خاطرات بچگی ما با کراش رقم خورده اون موقع اصلا بازی در حدشش نبود حالا شما بدت اومده دلیل نمیشه بازی بدی باشه
 
زمانه ما تو هر کلوپی میرفتی صف بود از اون ته دولا میشودی ببینی تو کلوپ چه خبره نصفی داشتن PES میزدن نصفی داشتن کراش میزدن..............:-o.........یادش بخیر.......:d
 
الحق كه بهترين استوديويه بازي سازي هستن و بهترين برنامه نويس ها رو دارن.
تويه تريلرهايي كه تا حالا از the last of us پخش شده واقعا كيفيت سايه زني ها و سايه ها خارقالعاده هستن تا حالا تو هيچ بازي اي حتي pc همچين سايه هايه با كيفيتي نديدم واقعا كارشون فك برانداز هست از انيميشن و گرافيكي تكنيكي و هنري گفته تا خلق اتمسفر و گيم پلي بازي.
 
والا تا جایی که من می دونم کراش 1 و 2 زیبا بود . از نسخه 3 وم به بعد ظعیف شد . تا جایی که مسابقات ماشین بازی و توپ بازی و منچ و... هم اوردن و کیفیت بازی امد پایین .
البته هر کسی نظر خودش رو داره . من خودم وقتی SkullMonkeys امد دیگه کراش رو گزاشتم کنار . واقعا زیبا بود .
ترول چیه باو آدم نظرش رو هم نمیتونه تو بازیسنتر بگه !
 
بنده با افتخار اعلام مینمایم فن Mc هستم :D

اما خدا گواه کسی به کراش حرف بزنه .... ایپیشو گیر میارم دیگه بقیش ......

یادش بخیر :( خیلی بازی توپی بود .
 
والا تا جایی که من می دونم کراش 1 و 2 زیبا بود . از نسخه 3 وم به بعد ظعیف شد . تا جایی که مسابقات ماشین بازی و توپ بازی و منچ و... هم اوردن و کیفیت بازی امد پایین .
البته هر کسی نظر خودش رو داره . من خودم وقتی SkullMonkeys امد دیگه کراش رو گزاشتم کنار . واقعا زیبا بود .
ترول چیه باو آدم نظرش رو هم نمیتونه تو بازیسنتر بگه !
آقا نظر شما کاملا محترم و شخصیه. ولی کراش هرچی باشه یه بازی بود که گیم پلی عالی داشت. توی اون زمان همه بازی هارو 2 بعدی میساختن همین PS1 رو نگاه کن نصف بازی ها یا تیکن بوده یا ماشینی همین چیزا. کلا کراش یه بازی بود که سرگرمی رو به همه خونه ها آورد این حرف رو من نمیزنم کل دنیا میزدند(البته در سالهلی عرضه کراش). حالا نظر شما اینه که میگی بازی جالبی نبوده.
آقا اینقدر گیر ندین دیگه نظرشون رو گفتن:d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or