ND انجین بازیهای فعلی خود را برای PS4 به کار خواهد گرفت!

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
88762602575283388879.jpg


ND گفته که انجین اختصاصی ای رو که برای ساخت بازیهایی مثل U3 و The Last of Us روی PS3 استفاده کرده برای توسعه بازیهای PS4 هم به کار خواهد گرفت.
Bruce Straley کارگردان بازی The Last of Us گفته که ND در نظر داره از سردرگمی ای که موقع خلق یک انجین کاملا جدید برای PS3 به وجود اومده بود جلوگیری کنه.
"ما درس بزرگی از حرکت از PS2 به سمت PS3 یاد گرفتیم"
وی در مصاحبه ای با سایت Digital Spy گفته:
"هایپ زیادی در مورد [PS3 و Xbox 360] و اونچه که قادر به انجام اون بودن وجود داشت , بیشتر اونها در مورد این بود که اونها میتونن کیفیتی مثل یک فیلم یا یک کات سین از قبل رندر شده داشته باشن"
"چیزهایی که گفته شد حقیقت نداشت" او اضافه کرد: "چیزی که ما الان در حال حاضر قادر به انجام دادنش هستیم (به اون صحبتها) بسیار نزدیکه , اما ND برای رسیدن به این مرحله 4 تا بازی تا حالا ساخته شرکتی که یکی از توسعه دهندگان برتر در این صنعت هست و تعدادی از شگفت انگیز ترین دانشمندها در بخش های برنامه نویسی ما مشغول به کار هستن"

"ما همه چیز رو در ابتدای ساخت U1 داغون کردیم! در حالیکه انجین کاملا خوبی موقع ساخت Jak and Daxter داشتیم"

Straley میگوید ما یک انجین "کاملا خوب" برای تامین نیازهای عنوان Jak & Daxter روی PS2 داشتیم . "ما میتونستیم با چیزهایی که وجود داشت شروع کنیم و بعد از اون فقط قسمتهایی رو که نیاز به تغییر داشت تغییر بدیم " ولی نهایتا انتخاب ساخت یک انجین جدید برای Uncharted 1 " دلیل بسیاری از آشفتگی ها شد".
تیم بازی سازی در ND "درسهای مارو یادگرفته" بنابراین در نظر داره تا انجین فعلی رو برای توسعه بازیهای PS4 به کار بگیره.

نتیجتا ND قصد داره تا انجین بازیهای فعلی رو برای توسعه بازیهای PS4 به کار بگیره و فقط زمانیکه که به مانعی برخورد کنه در جهت رفع اون چیزهایی رو تغییر و یا گسترش بده.

Bruce Straley:
"این یکی از اون چیزهایی هست که ما در خلال توسعه بازیها یاد گرفتیم"
"ما چیزی رو از این تجربه به دست آوردیم و حالا میخوایم موقع حرکت به سوی نسل بعدی اون رو به کار بگیریم"

منبع:
Naughty Dog will keep its engine tech for PS4 development - GameSpot.com



پ.ن
این تیکه رو برای شناخت بهتر این استودیو خودم پایین این خبر اضافه کردم که دونستنش خالی از لطف نیست:

این استودیو و آدمایی که توش کار میکنن واقعا نابغه هستن یادمه یه مقاله میخوندم که نوشته بود از یک زبون برنامه نویسی که خودشون خلق کرده بودن به اسم Game Oriented Assembly Lisp یا به اختصار GOAL برای ساختن بازیهاشون استفاده میکردن این زبون قابلیت dynamic memory allocation رو ارائه میداد که برای استفاده از سخت افزارهایی که حافظه محدود داشتن فوق العاده کار آمد بود و باهاش انجینی رو خلق کردن که بعدا تو GOW هم مورد استفاده قرار گرفت و از بیت به بیت و کلاک به کلاک سخت افزار و بایت به بایت حافظه سیستمی که روش برنامه مینوشتن استفاده میکرد.
این استودیو واقعا دست هر کدوم از رقیبای سونی بود الان خدارو باهاش بنده نبودن البته موفقیت این استودیو فقط به تیم برنامه نویسی خارق العادش (که لقب دانشمند براشون کمه) ختم نمیشه در کنار این مغزها از هنرمندهای فوق العاده ای هم استفاده میکنن و سونی هم از هیچ کمک مالی و تکنیکی بهشون دریغ نمیکنه.
 
آخرین ویرایش:
من تعمییر کار انجینم بیارن پیشم براشون تقویت میکنم.
خدا وکیلی با بازی های ND خیلی حال میکنم ولی متاسفانه این گرونی ها به من اجازه نداد که یه PS3 بخرم و لذت ببرم. باشد که خداوند همه ماهارا مورد ارزانی قرار دهد.
 
تنها دلیل خرید ps4 نه خود سونیه نه سانتا نه گوریلا نه بقیه. فقط و فقط ND
خاص ترین و بی حاشیه ترین استودیوی بازیسازیه از نظره من که ساختن شاهکار نقش سرگرمی رو داره واسشون و خیلی راحت این کار رو انجام می دن
 
این استودیو و آدمایی که توش کار میکنن واقعا نابغه هستن یادمه یه مقاله میخوندم که نوشته بود از یک زبون برنامه نویسی که خودشون خلق کرده بودن به اسم Game Oriented Assembly Lisp یا به اختصار GOAL برای ساختن بازیهاشون استفاده میکردن و باهاش انجینی رو خلق کردن که بعدا تو GOW هم مورد استفاده قرار گرفت و از بیت به بیت و کلاک به کلاک سخت افزاری که روش برنامه مینوشتن استفاده میکردن.
این استودیو واقعا دست هر کدوم از رقیبای سونی بود الان خدارو باهاش بنده نبودن البته موفقیت این استودیو فقط به تیم برنامه نویسی خارق العادش (که لقب دانشمند براشون کمه) ختم نمیشه در کنار این مغزها از هنرمندهای فوق العاده ای هم استفاده میکنن و سونی هم از هیچ کمک مالی و تکنیکی بهشون دریغ نمیکنه.
 
این استدیو حتی یه کار خوب یا خیلی خوب هم نداره ، هر چی ساخته خود شاهکاره.
مطمئنن بهترین و برترین استدیو سازنده گیم با فاصله از بقیه هستند.
بدون هیچ حرف اضافی.
 
این استودیو واقعا دست هر کدوم از رقیبای سونی بود الان خدارو باهاش بنده نبودن البته موفقیت این استودیو فقط به تیم برنامه نویسی خارق العادش (که لقب دانشمند براشون کمه) ختم نمیشه در کنار این مغزها از هنرمندهای فوق العاده ای هم استفاده میکنن و سونی هم از هیچ کمک مالی و تکنیکی بهشون دریغ نمیکنه.
Game Changing Factor که میگن همینه دیگه :دی

از ان جمله های تاریخی مخصوص بازیسنتر بودا!
بابا کجای کاری رفته رو امضا ها
biggrin1.gif
 
خوب دوستان بیشتر درخشش nd به خاطر گرافیک بازی u بوده دیگه . وقتی همه استدیو ها بتونن گرافیک خوب خلق کنن ، دیگه کسی nd رو برای گرافیک تحسین نمیکنه . :d

- - -ویرایش - - -

این استدیو حتی یه کار خوب یا خیلی خوب هم نداره ، هر چی ساخته خود شاهکاره.
مطمئنن بهترین و برترین استدیو سازنده گیم با فاصله از بقیه هستند.
بدون هیچ حرف اضافی.

الان کراش شاهکار بوده ؟ ;;)
 
الان کراش شاهکار بوده ؟ ;;)
متای 91 از 100 و گیم رنکینگ 90.07 نشون میده بازی فوق العاده ای بوده.
از نظر گرافیکی کراش اولین بازی ای بود که روی یک کنسول (مطمئن نیستم و شاید برای اولین بار در کل بازیهای کامپیوتری) تکنیک بک گراند سه بعدی قابل چرخش رو داخل بازی پیاده سازی کرده بودن.
 
خوب دوستان بیشتر درخشش nd به خاطر گرافیک بازی u بوده دیگه . وقتی همه استدیو ها بتونن گرافیک خوب خلق کنن ، دیگه کسی nd رو برای گرافیک تحسین نمیکنه . :d

بازی اگه فقط گرافیک داشته باشه متاش 96 و 92 نمیشه , ادامه نده که Super Epic Fail میشی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or