ND انجین بازیهای فعلی خود را برای PS4 به کار خواهد گرفت!

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
88762602575283388879.jpg


ND گفته که انجین اختصاصی ای رو که برای ساخت بازیهایی مثل U3 و The Last of Us روی PS3 استفاده کرده برای توسعه بازیهای PS4 هم به کار خواهد گرفت.
Bruce Straley کارگردان بازی The Last of Us گفته که ND در نظر داره از سردرگمی ای که موقع خلق یک انجین کاملا جدید برای PS3 به وجود اومده بود جلوگیری کنه.
"ما درس بزرگی از حرکت از PS2 به سمت PS3 یاد گرفتیم"
وی در مصاحبه ای با سایت Digital Spy گفته:
"هایپ زیادی در مورد [PS3 و Xbox 360] و اونچه که قادر به انجام اون بودن وجود داشت , بیشتر اونها در مورد این بود که اونها میتونن کیفیتی مثل یک فیلم یا یک کات سین از قبل رندر شده داشته باشن"
"چیزهایی که گفته شد حقیقت نداشت" او اضافه کرد: "چیزی که ما الان در حال حاضر قادر به انجام دادنش هستیم (به اون صحبتها) بسیار نزدیکه , اما ND برای رسیدن به این مرحله 4 تا بازی تا حالا ساخته شرکتی که یکی از توسعه دهندگان برتر در این صنعت هست و تعدادی از شگفت انگیز ترین دانشمندها در بخش های برنامه نویسی ما مشغول به کار هستن"

"ما همه چیز رو در ابتدای ساخت U1 داغون کردیم! در حالیکه انجین کاملا خوبی موقع ساخت Jak and Daxter داشتیم"

Straley میگوید ما یک انجین "کاملا خوب" برای تامین نیازهای عنوان Jak & Daxter روی PS2 داشتیم . "ما میتونستیم با چیزهایی که وجود داشت شروع کنیم و بعد از اون فقط قسمتهایی رو که نیاز به تغییر داشت تغییر بدیم " ولی نهایتا انتخاب ساخت یک انجین جدید برای Uncharted 1 " دلیل بسیاری از آشفتگی ها شد".
تیم بازی سازی در ND "درسهای مارو یادگرفته" بنابراین در نظر داره تا انجین فعلی رو برای توسعه بازیهای PS4 به کار بگیره.

نتیجتا ND قصد داره تا انجین بازیهای فعلی رو برای توسعه بازیهای PS4 به کار بگیره و فقط زمانیکه که به مانعی برخورد کنه در جهت رفع اون چیزهایی رو تغییر و یا گسترش بده.

Bruce Straley:
"این یکی از اون چیزهایی هست که ما در خلال توسعه بازیها یاد گرفتیم"
"ما چیزی رو از این تجربه به دست آوردیم و حالا میخوایم موقع حرکت به سوی نسل بعدی اون رو به کار بگیریم"

منبع:
Naughty Dog will keep its engine tech for PS4 development - GameSpot.com



پ.ن
این تیکه رو برای شناخت بهتر این استودیو خودم پایین این خبر اضافه کردم که دونستنش خالی از لطف نیست:

این استودیو و آدمایی که توش کار میکنن واقعا نابغه هستن یادمه یه مقاله میخوندم که نوشته بود از یک زبون برنامه نویسی که خودشون خلق کرده بودن به اسم Game Oriented Assembly Lisp یا به اختصار GOAL برای ساختن بازیهاشون استفاده میکردن این زبون قابلیت dynamic memory allocation رو ارائه میداد که برای استفاده از سخت افزارهایی که حافظه محدود داشتن فوق العاده کار آمد بود و باهاش انجینی رو خلق کردن که بعدا تو GOW هم مورد استفاده قرار گرفت و از بیت به بیت و کلاک به کلاک سخت افزار و بایت به بایت حافظه سیستمی که روش برنامه مینوشتن استفاده میکرد.
این استودیو واقعا دست هر کدوم از رقیبای سونی بود الان خدارو باهاش بنده نبودن البته موفقیت این استودیو فقط به تیم برنامه نویسی خارق العادش (که لقب دانشمند براشون کمه) ختم نمیشه در کنار این مغزها از هنرمندهای فوق العاده ای هم استفاده میکنن و سونی هم از هیچ کمک مالی و تکنیکی بهشون دریغ نمیکنه.
 
آخرین ویرایش:
شما هر بازی با هر انجینی بسازید شاهکاره. :bighug:

هنوزم برام سخته باور کنم the last of us روی ps3 اجرا میشه:d
این عکس بالایی که بیشتر به بازی لانچ ps4 میخوره.

به قول یکی از بچه ها:

ای کسانی که تا به امروز ایمان نیاورده اید.
ایمان بیاورید..........
 
آخرین ویرایش:
سر همین تغییر انجین کلی از نفرات مهم استودیو رو اول نسل از دست دادند.

ND دقیقا داره همون کاری میکنه که سانتا مونیکا با انجین GOW I وGOW II کرد.تغییرات کافی تو انجین و نتیجه غول گرافیکی مثل GOW III.
 
معقول ترم هست که نیان همین اول نسل جدید موتوری رو که این همه روش کار کردن و بازی به بازی توسعه اش دادن تا رسیدن به یه غولی مثل TLOU رو دور بندازن و دوباره از اول شروع کنن به طراحی یه انجین جدید !

- - -ویرایش - - -

یعنی انجینشون انقدر قوی؟؟؟ :d

قوی که هست ولی فقط به قدرت نیست . مهمترش اینه که به تمام ریزه کاریای موتورشون واردن الان اصلا خوب نیست که برن این همه سرمایه و هزینه بذارن یه موتور جدید بسازن که معلوم نیس آخرش خوب جواب بده یا نه . همینو نگه میدارن واسه بازی یا بازیای بعد فقط Develop اش میکنن .
 
بسیار هم عالی . با این موتور رسماً میتونن با قدرت PS4 چیزی تحویل بدن که تو ذهن منو شما نگنجه ! همون CG Style Graphics !
اگه اشتباه نکنم عکس واسه بخش مولتی هم هست، دیگه بخش تک نفره مشخصه چقدر خوفناکه :دی
تابلوئه مولتیه دیگه اشتباه کردن نداره :دی استایل سینگل پلیر کجا این کجا :دی
28702647848174710857.jpg


32365071245425045651.jpg


92088568204488689737.jpg
 
عجب هم با cell سازگار هست هم با cpu ps4 :d
ولی نهایتا انتخاب ساخت یک انجین جدید برای Uncharted 1 " دلیل بسیاری از آشفتگی ها شد".
کاش یک بار دیگه این اشتفگی تکرار بشه با یک موتور دیگه:d
البته موتورشون خیلی قوی هست اما باید ارتقا بدن
 
کاری که با انجین call of duty انجام دادن.اینکه میخوان خرج اضافی نکنن یه بحثه ولی به نظرم با تغییر نسل باید انجین جدید و هماهنگ ساخته بشه که تغییرات هرچه بشتر تو نسل جدید حس بشه
 
کاری که با انجین call of duty انجام دادن.اینکه میخوان خرج اضافی نکنن یه بحثه ولی به نظرم با تغییر نسل باید انجین جدید و هماهنگ ساخته بشه که تغییرات هرچه بشتر تو نسل جدید حس بشه
فکر نمی کنم نورپردازیش به خوبی COD : dogs بشه ;;)
 
88762602575283388879.jpg




تعدادی از شگفت انگیز ترین دانشمندها در بخش های برنامه نویسی اون مشغول به کار هستن.

این جملش همه ی سازنده هارو لح میکنه خدایا چی میشد از این افراد تو ایران هم فقط 1 نفر پیدا میشد.........

موتور Uncharted 1 هزینه تولیدش 20 میلون دلار شد بد تو هر بازی روش کارکردن که الان اخره نسلی قدرت ps3 رو تو سر xbox میکوبه.......اگر نتونن چند میلون خط برنامه نویسی برای ps4 اپتیمایز کنن حتمی از اول مینویسن......
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or