Movie Center

SiminSecret

کاربر سایت
pulp-fiction-h_upscayl_2x_high-fidelity-4x.png
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy My brothers. And you will know I am the Lord when I lay My vengeance upon you​

فهرست سایت ها و ربات های دانلود فیلم و سریال که بدون سانسور هستن (آپدیت شده در تاریخ 9 آذر 1404):

رایگان:
farsiland.com = دانلود فیلم های سینمای ایران به محض پخش شدن + سریال های پخش شده از سرویس های استریم ایرانی
سیلیکس | دانلود فیلم , دانلود سریال
خانه | شوفیلیکس
دانلود رایگان فیلم و سریال | موبو مووی
www.kargadanmovie.com
آن کات مووی - مرجع بروز فیلم و سریال
دارک نما | DARKNAMA
دنیای سریال
https://almasmovie.website/
cinema-tika.com
hashtagfilm.site
کیمولند | دانلود رایگان فیلم و سریال بدون سانسور
فیلمیاتو
http://movie-zone.co/
https://bcmoviez.com/
https://www.f2medi.ir/ نیمه اشتراکی
kiamovie.ir نیمه اشتراکی
انیمه http://animebin.arshiaplus.com
https://mercimovie.info/ انیمه
boxmovie.github.io‎
https://b2n.ir/FreeMovie
https://cinemaplus-app.vercel.app

اشتراکی (پولی):

https://digimoviez.com
https://avamovie.shop/
https://30nama.com/
https://nightmovie.org
https://www.f2medi.ir/
https://9movie.tv/
https://imovies-dl.com/
https://empirebesttv.com
https://mywir57.sbs‎
https://mymoviz.co/
https://zarfilm.com
https://bamabin.com
https://bluemoviee.com
https://www.cineby.app/
https://rahamovie.top/
https://filmyar.net/
https://www.niik.fun/
https://cinemafreak.net/
https://grandcinema.tv
https://ymoviz.com/
https://serfil.cc/
http://mavimovie.com
https://www.ariomovie.site/landing
https://neterplay.com/
https://playrooz.com/
https://lucimovie.com/
https://www.lookapo.fun
https://www.nitrugen.com/
http://tiny-movie.com
https://tvpedia.tv/

ربات های رایگان تلگرامی:

@OmegaDlBot
@NT_Movie_bot
@dooqbot
@donyayeserialbot
@MegamoviBot
@TenFlixBot
@FileMovieBot
@filmgirbot
@streamwidebot
@redmoviesdl_bot
@diakomoviebot
@filmyarrbot
@viewfliexbot
@HashtagFilm2Bot
@frameamirbot
@BoxOffice_VipBot
@chibebinm1_bot
@alphadlbot نیمه اشتراکی

اپلیکیشن های تماشای آنلاین و دانلود فیلم و سریال

اپلیکیشن فیلم جذاب ببین رایگان
https://filmjazabapp.info/

اپلیکیشن فیلم و سریال خارجی رایگان بدون سانسور زد مووی
https://github.com/CluvexStudio/ZedMovie/releases

دیجی موویز:
https://digimoviez.com/app-landing/

بلبل جان
https://bolboljan.net/

مووی باز:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.idea.moviebaz24

جم مووی:
https://yek.link/gemovies.net

فیلمکیو
https://filmkio.run/wp-content/uploads/2024/02/FilmKio1.5.apk

تی وی:
https://filmkio.run/wp-content/uploads/2024/02/FilmKioTv1.1.apk

فلامینگو:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filamingo.app
....
مووی باکس (ایرانفلیکس):
https://zil.ink/movieboxapp

لیموفیلم «نارنج»
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.narenji.org&hl=en_GB

مووی جوان
moviejavan.website

الماس مووی
https://zil.ink/almasmovieapp

فیلمجو
نسخه آیفون
https://tdmmo.xyz/login

نسخه اندروید
http://dlas3.tdmmov.xyz/f3.apk

اپلیکیشن اسکل خان
https://oskolkhan.site/OskolKhan-1.9.1.apk

ویدیو کلوب
https://go.vidiocloob.com/

کینگ مووی
https://king-movie.net/app.apk

نکست مووی
https://nextmovieapp.xyz/nextmovie.apk

اپلیکیشن دلفان

https://delfanapp.ir/

اپلیکیشن سیمبا پلاس

https://dornaplus.github.io/dorna/sigma.html

اپلیکیشن CCloud
https://github.com/code3-dev/CCloud/releases/latest

اپلیکیشن سینما پلاس
https://cinemaplus-app.vercel.app/s...hbmQgU2VyaWFsIEtpbGxlcg==&type=serie&id=29461

اپلیکیشن highfilm
https://highfilm.github.io/download/

نماشا
https://namashoapp.ir/

موویلیکس
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.expertapp.movielix

"فیلم ناز Filmnaz"
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filmnaz.app

تیک توک
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.developerkashef.tiktokfilm

مووی چی!؟
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.arianadeveloper.movie.chi

ویدیوکلوب
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.moboplus.pro

پارادوکس مووی
https://paradoxmovie.ir/

نیک مووی
https://www.niik.fun/apps/nikmoviez.apk
.
.
.
Stremio
(از تورنت استریم میکنه)
stremio.com

تماشای آنلاین فیلم و سریال خارجی:
fmovies.co
movies2watch.tv

 
آخرین ویرایش:
قبل از دیدن گلادیاتور 2
چه چیز عِ گلادیاتور 1 ما رو مفتون خودش کرد.
لحن کتابی رو ببخشید
اون پشت مشت هاش من رو دریابید :D
واقعاً چرا ما عاشق فیلم Gladiator، درام تاریخی ریدلی اسکات هستیم؟ چه چیزی این اثر را برای هر قشر سنی و هر جنسیتی این گونه جذاب و روح و ذهن او را تسخیر می‌کند؟ احتمالاً قضیه به چیزی فراتر از روم و دوره‌های تاریخی برمی‌گردد، در واقع در فیلم گلادیاتور، این بار روم خود را به عنوان بستری برای ماجراجویی قهرمان کیهانی، قهرمانی برگرفته از کهن‌الگوی انسانی ارائه می‌کند، قهرمانی که شرف دارد، دروغ نمی‌گوید، تجسم کلمه اعتماد است و با شجاعت و رفتارش، باعث اعتلای زندگی اطرافیانش می‌شود، یعنی صرف مشاهده‌ی اعمال این قهرمان، آدمی را با ذات بالاترش مرتبط می‌کند.

white


نکته مهم همین‌جاست، قهرمانی که زندگی اطرافیانش را اعتلا می‌دهد، آن هم با اعمالی که در حضور آن‌ها در موقعیت‌های مختلف انجام می‌دهد. این بار این قهرمان کیهانی، به دیار روم رفت و لباس گلادیاتور به تن کرد. به راستی چرا ما عاشق درام تاریخی ریدلی اسکات هستیم؟

طبیعت چقدر می‌تواند بی‌رحم باشد؟ ماکسیموس، قهرمان قصه، با پیروزی در آخرین نبردش، صلح را برقرار کرده و حالا تنها چیزی که می‌خواهد بازگشت به خانه و خانواده‌اش است، یعنی همسر و پسر هشت ساله‌اش. اما خانه رفتن برای ماکسیسموس به این راحتی‌ها نیست. نه این که فقط امپراطور است که جلوی او را می‌گیرد(با این که در سناریو این گونه به نظر می‌رسد)، بلکه وقتی فردی به سطح شخصیت قهرمان‌گونه ماکسیموس می‌رسد، طبیعت نمی‌تواند او را به سمت خانه راهی کند و باید از این شخصیت نمونه بهره ببرد. پس این قهرمان کیهانی، به راحتی اجازه خانه رفتن ندارد، طبیعت برای او قصه‌ی دیگری تدارک دیده است، قصه‌ای که در آن، محل خانه و کاشانه قهرمان داستان عوض می‌شود و از جایی این‌جهانی، به مکانی آن‌جهانی و در بُعدی پس از مرگ منتقل می‌شود.

ماکسیموس که بعد از پیروزی‌ها و به علت شخصیتش تمامی سربازان جان خود را برای او می‌دهند، دیگر به مهره‌ای تبدیل می‌شود که نمی‌تواند در بازی قدرت روم قرار نگیرد، به همین علت چاره‌ای جز بازی کردن نقشی فعال در انتقال قدرت روم از دیکتاتوری به جمهوری ندارد، به هر حال این درخواست مارکوس اورلیوس، امپراطوری است که به او در حد یک پدر، احترام قائل است. پس از این ماجرا، او وارد آن‌گونه ماجراجویی‌ای می‌شود که طبیعت از چنین قهرمان‌هایی طلب می‌کند.

اما طبیعت تا چه حد می‌تواند بی‌رحم باشد؟ یا طور دیگه بپرسم: طبیعت چطور و چگونه می‌تواند این‌گونه بی‌رحم باشد. ماکسیموس که تمام اعمالش بر اساس شرف و احترام است، کودک و همسرش کشته می‌شوند و خود او هم به پایین‌ترین مرتبه انسانی ممکن پرت می‌شود: برده! فکر کنید نه تنها زن و بچه خود را از دست می‌دهید، بلکه باید اکنون نقش یک برده را هم بازی کنید... و این جایزه‌ای است که طبیعت به خاطر اعمال نیک و شرافتمندانه به شما می‌دهد. با تمام این اوصاف، با پرت شدن ماکسیموس، قهرمان کیهانی قصه به پایین‌ترین مرتبه انسانی، شروع داستان قهرمان می‌تواند کلید بخورد، داستانی که در خلال آن، طبیعت جایزه خود را از مکان موعود این جهانی (خانه و کاشانه‌اش)، به مکان موعود آن‌جهانی می‌برد و تعریف خود را از خانه برای گلادیاتور کاملاً تغییر می‌دهد...


حالا بگذارید بگویم: شخصیت اصلی قصه گلادیاتور، در واقع اطرافیان او هستند و تأثیری که اعمال گلادیاتور در رشد شخصیتی آن‌ها می‌گذارد. ماکسیموس در میان آن‌ها پرت می‌شود و از پی اعمال، رفتار و شرافت در نیاتش، الگویی را برای اطرافیانش عرضه می‌دارد. مهم نیست که برده باشید، یا که صاحب برده‌ها باشید، مهم نیست فرمانده نظامی باشید یا حتی شاهدخت قصه. وقتی که ماکسیموس در خلال قصه، از موقعیت‌هایی که افراد نام‌برده در آن‌ها قرار دارد گذر کند، باعث اعتلای روحی آن‌ها می‌شود، چون این افراد در اعماق وجودشان، همواره می‌دانند که هر تصمیمی ماکسیموس می‌گیرد، حق با اوست و تا قبل از این، باورشان نمی‌شد موجودی به نام انسان می‌تواند پتانسیل زندگی بر اساس چنین کدهای اخلاقی داشته باشد... تا این که حضور ماکسیموس در کنار آن‌ها، این قهرمان کیهانی، به آن‌ها نمونه‌ای از چنین انسانی می‌دهد. هر کدام از اطرافیان ماکسیموس، اگر مردند، شرافتمندانه و «سر بالا» مردند و هر کدام که زندگی کردند، شرافتمندانه و «سر بالا» به زندگی‌شان ادامه دادند.

پس طبیعت چطور می‌تواند این‌گونه بی‌رحم باشد؟ با توجه به دو پاراگراف بالا اگر به تصویر کلی‌تر داستان نگاه کنیم، می‌بینیم هدف طبیعت از پرت کردن ماکسیموس در چنین ماجراجویی تلخ و مرگ‌باری، در واقع نه فقط اعتلای اطرافیان، بلکه عوام مردم روم بوده است. در همان ابتدای فیلم می‌بینیم که امپراطور مارکوس اورلیوس، چطور از عوام مردم و عوض شدن چهره روم در حضور ماکسیموس ناله می‌کند، عوام مردمی که در واقع آن‌ها هستند که رئیس روم هستند، و از ناآگاهی آن‌ها سناتور و امپراطورها می‌توانند به نفع خود استفاده کنند. مارکوس اورلیوس می‌داند که فرزند ناخلف‌اش، از این عوام‌الناس به نحو بدی سواستفاده خواهد کرد به همین خاطر می‌خواهد روم را دوباره به حالت جمهوری برگرداند، و در این راه چه کسی جز ماکسیموس، که تجسم کلمه اعتماد است، می‌تواند به او کمک کند؟ انگار هر چقدر وظیفه‌ سنگین‌تر باشد و گروهی که باید آگاه شوند و اعتلای روحی و ذهنی پیدا کنند روانی تاریک‌تر و درمانده‌تر داشته باشند، از آن سمت قهرمانی که باید آن‌ها را آگاه کند و اعتلا بخشد، باید سترگ‌ترین روح و پایدارترین ذهن و قوی‌ترین بدن را داشته باشد.


فیلم در ابتدا اصلا نگاه خوبی به عوام مردم ندارد و حتی آن‌ها را دلیل اصلی تمام بدبختی‌های روم می‌بیند، افرادی که آن‌قدر در پایین‌ترین سطوح روحی و ذهنی قرار دارند که حتی می‌توان به آن‌ها با عرضه‌ی نمایشی از قتل و خون‌ریزی، یعنی همان نبردهای گلادیاتورها در کولوسئوم، محبوب شد و با تسخیر این محبوبیت، بر آن‌ها حکم راند. پس رئیس اصلی روم همان‌طور که در خود فیلم بارها اشاره می‌شود، نه سناتور و نه امپراطور، بلکه همین مردم عامه هستند، عوام ناآگاهی که هیچ درک و فهمی از ارزش‌های انسانی خود ندارند.

مشاهده‌ی این موضوع ضربه‌ی سختی به مخاطب می‌زند، چون بیننده سریعاً می‌فهمد شاید قصه در ۲۰۰۰ سال قبل اتفاق می‌افتد، اما این غرایز و امیال، در عصر مدرن هم در او و به طور کلی انسان‌ها وجود دارد و فهم این موضوع برایش بسیار آزاردهنده است. برای فردی که در حال مشاهده‌ی اعمال خداگونه‌ی ماکسیموس است و از دیدن این رفتارها و نیات لذت می‌برد، و در عین حال و در همان لحظه، از میل و خواست درگیری، کشتار و خواست مرگ مردم عامه، خجالت می‌کشد.


بله، انگار در بیننده، عوام‌الناس و گلادیاتور «همزمان» وجود دارد. حالا که باز هم یک قدم عقب‌تر بیایم به تصویری باز هم کلی‌تر نگاه کنیم، شخصیت‌های اصلی فیلم گلادیاتور، در واقع همین بیننده‌ها هستند، یعنی فیلم از عامه مردم مربوط به ۱۸۰ سال پس از میلاد مسیح امپراطوری روم استفاده می‌کند، سپس از پرده‌های سینما و صفحه نمایش‌های تلویزیون بیرون می‌آید، ذهن و روح مخاطب را تسخیر می‌کند و او را وارد چالش‌های ذهنی، روحی و اخلاقی می‌کند و به او می‌گوید: «تویی که شیفته رفتار، نیات و صلابت ماکسیموس هستی، همزمان در داخل تو، غرایزی همچون خواست مرگ و خون‌ریزی و ریاکاری و ... وجود دارد.»

و شاید برای همین است که داستان فیلم گلادیاتور این‌گونه برای «همه»، تأکید می‌کنم «هر فردی» گیرا و شیفته‌کننده است، چون دست روی چیزی می‌گذارد که نمونه آن را در اکثر ماجراجویی‌های قهرمان‌گونه باستانی داشتیم. در وجود انسان، انگار همزمان یک فرشته و یک شیطان، که همان غرایز حیوانی و امیال سطح پایین اوست، وجود دارد، و داستان مبارزه‌، فرشته‌ای که به دنبال اعتلای ذات انسان و وصل کردن او به بعدی فراتر از زندگی حیوانی است که درآن مفاهیمی همچون شرافت، احترام، اعتماد و نیکی وجود دارد، و در آن سمت شیطانی که می‌خواهد او را بند به جایی کند که خواستار ارضای دم‌دستی‌ترین غرایز و امیال حیوانی باشد و لذت را در آن‌جا بجوید.


و قهرمان کیهانی قصه‌ی ما، که این بار لباس گلادیاتور به تن کرده، کسی است که به این نبرد فائق آمده است. این فرد دوباره توسط دست طبیعت، به پایین‌ترین درجات انسانی فرستاده می‌شود تا در موقعیت‌های مختلف، باز هم آن صلابتی را نشان دهد که آن نیروی کیهانی، آن فرشته‌ی قدرتمند درون او، به او اعطا کرده است، تا با این کار به افراد عادی که در آن موقعیت قرار دارند نشان دهد که هیچ موقعیتی، نمی‌تواند بهانه‌ای باشد تا شما را از کرداری بر اساس ذات و فهم بالاترتان باز دارد.

از زاویه‌ای دیگر، عامه مردم به قسمت ناخودآگاه روان انسان اشاره دارد که پر از آشوب، بی‌نظمی و ناآگاهی است که خواست ارضای غرایز سطح پایین، می‌تواند او را به هر سمتی بکشاند، به حدی که با نمایشی از کارناوال کشتار و مرگ، می‌توان بین آن‌ها به محبوبیت دست یافت! خب این عامه مردم، یه یک پالایش روحی و ذهنی نیاز دارد و طبیعت برای پالایش روحی و ذهنی عامه مردم، کسی را در میان‌شان می‌فرستد، که خود به این نبرد درونی فائق آماده و مثالی از زندگی بر اساس ذات بالاتر انسانی‌اش است، یعنی ماکسیموس.


ماکسیموس تا حالا برای دولت روم عمل می‌کرد، اما اکنون باید یک دور درس فرهنگی به مردم روم هم بدهد و برای این کار، نباید از دور، به سبک امپراطور و سناتورها، «از» مردم حرف بزند در صورتی که هیچ تجربه‌ای از زندگی در میان آن‌ها ندارد، بلکه باید «لباس» این مردم را بپوشد و در مراتب پایین اجتماعی آن‌ها فرو رود تا بدین ترتیب ارتباطی مستقیم با زندگی آن‌ها داشته باشد... اما آیا ماکسیموس در نهایت توانست روح و ذهن مردم عادی را اعتلا بخشد؟ با توجه به پایان‌بندی و مقایسه واکنش‌های عامه مردم در ابتدا و انتهای قصه، می‌شود گفت بله. ماکسیموس توانست این وظبفه‌ای که طبیعت به او سپرد را انجام دهد و جایزه‌اش، منزل موعود آن‌جهانی‌اش است.

اما آیا توانست همین کار را با تماشاچیان فیلم بکند؟ شاید این شوق و انتظاری که برای نسخه‌ی دوم فیلم گلادیاتور داریم، خود پاسخی برای این پرسش باشد.
 
بحث فیلم ایرانی شد اگه شطرنج باد رو ندیدین ببینین حتما، چند سال پیش نسخه 35 میلی متریش رو پیدا میکنن، موسسه فیلم مارتی اسکورسیزی بازسازیش میکنه
یه نکته مهم فیلم اینه که کل فیلم با نور طبیعی و شمع فیلمبرداری شده و از همون لنز فیلم بری لیندون کوبریک استفاده کردن
chess-of-the-wind.jpg
 
به طور معمول با افزایش سن، انسان خرفت و احمق میشه!
نمونه؟
اسکاتی که رسماً کارنامه‌ی کاریش رو در این چند سال اخیر به گه کشونده!
گلادیاتور ۲ رو از نیمه بیشتر نتونستم ببینم.
موندم چطور یه نفر مثل نولان میاد وسط میگه این بهترین فیلم امسال بوده!
در سالی که فیلمی مثل آنورا داره میشه بهترین فیلم سال از نگاه منتقدین؛ دیگه حرفی نمی‌مونه.
هشتصدبار در این تاپیک گفتم؛ سینما سالهاست مُرده. اگر همچنان فیلم می‌بینم به این دلیله که یک امید واهی در من هنوز هست که با خودش میگه
شاید شاید جونی دوباره به این سینما دمیده بشه....
 
به طور معمول با افزایش سن، انسان خرفت و احمق میشه!
نمونه؟
اسکاتی که رسماً کارنامه‌ی کاریش رو در این چند سال اخیر به گه کشونده!
گلادیاتور ۲ رو از نیمه بیشتر نتونستم ببینم.
موندم چطور یه نفر مثل نولان میاد وسط میگه این بهترین فیلم امسال بوده!
در سالی که فیلمی مثل آنورا داره میشه بهترین فیلم سال از نگاه منتقدین؛ دیگه حرفی نمی‌مونه.
هشتصدبار در این تاپیک گفتم؛ سینما سالهاست مُرده. اگر همچنان فیلم می‌بینم به این دلیله که یک امید واهی در من هنوز هست که با خودش میگه
شاید شاید جونی دوباره به این سینما دمیده بشه....
آنورا خیلی خوبه اما واقعا بهترین بودن خیلی براش زیادیه.یکی از بچه ها اون رو با الماس های تراش نخورده مقایسه کرده بود ، اما برای من حس اینو میده که یه نسخه فیک از الماس های تراش نخوردس با کیفیت مثال زدنی.
حالا فیلم های خیلی خوبی مثل The Brutalist و Vermiglio و Nickel Boys و The Fire Inside و Babygirl و Nosferatu و ... رو ندیدیم و جای زیادی برای بهترین بودن هست.
 
این گلادیاتور 2 چه فاجعه ای بود آخه؟ 😲
یه مشت اتفاق رو تند تند چیدن پشت هم بدون هیچ منطقی...تو کل فیلم نه شکوهی نه عظمبی.طرف به همه چی شبیه جز گلادیاتور.تدوین فیلم هم که کلا تو دیوار

طرف دست میزنه به خاک بعد به همین دلیل میگه اِ این پسر منه یا همینطوری میگه من فلانیم و همه هم میگن باشه دروغ که نداره بگه پس حتما شاهزاده روم هست😐
 
به نظر من نه Anora نه گلادیاتور 2 هیچکدوم در حد تعاریف ظاهر نشدن.

آنورا مشکلش این بود که منه مخاطب همش دوست داشتم (طبیعی تر هم میشد) شخصیت اصلی به خودش بیاد و بفهمه که گول خورده اما تا لحظه آخر تلاش کرد به پسره وفادار بمونه و بگه ازدواج ما واقعی بوده در حالی که فقط جذب ثروت خانوادگی شون شده بود و خودش هم اینو میدونست. آدمی که برای یک هفته نقش دوست دختر بازی کردن 15 هزارتا گرفته بود برای طلاق توافقی به 10 هزارتا راضی شد؟!

گلادیاتور هم که کاملا مشخص بود نیازمند همون کات 4 ساعته هست! فیلم یه جاهایی یه کات های مسخره و بی موردی میخورد که اصلا داستان رو داغون کرده بود! پدرو پاسکال از جنگ بر میگرده میگه خستم برم جای زنم ولی دوتا برادر بهش میگن باید برای ما هند و ایران رو بگیری اینم کله ش داغون... شب میره جای زنش به هم سلام میدن فیلم کات میخوره، فردا صبح زندان گلادیاتور ها رو نشون میده، فیلم کات میخوره دوباره شبه و پاسکال داره با زنش راجع به دیکتاتور بودن امپراطور ها و اینکه میخواد عزلشون کنه با ارتشش صحبت میکنه!! یا سکانس تیر خوردن زنه که یه نگاه میکنه لوسیوس و کات میخوره سکانس بعدی دنبال اسب میگرده :/ اون سکانس های میمون و کوسه و خوک هم که ماشالا معلوم نبود این پرسی جکسونه یا گلادیاتور! بعد منتقدا به آدامس خوردن و روزنامه خوندن گیر داده بودن.
 
گلادیاتور هم که کاملا مشخص بود نیازمند همون کات 4 ساعته هست! فیلم یه جاهایی یه کات های مسخره و بی موردی میخورد که اصلا داستان رو داغون کرده بود! پدرو پاسکال از جنگ بر میگرده میگه خستم برم جای زنم ولی دوتا برادر بهش میگن باید برای ما هند و ایران رو بگیری اینم کله ش داغون... شب میره جای زنش به هم سلام میدن فیلم کات میخوره، فردا صبح زندان گلادیاتور ها رو نشون میده، فیلم کات میخوره دوباره شبه و پاسکال داره با زنش راجع به دیکتاتور بودن امپراطور ها و اینکه میخواد عزلشون کنه با ارتشش صحبت میکنه!! یا سکانس تیر خوردن زنه که یه نگاه میکنه لوسیوس و کات میخوره سکانس بعدی دنبال اسب میگرده :/ اون سکانس های میمون و کوسه و خوک هم که ماشالا معلوم نبود این پرسی جکسونه یا گلادیاتور! بعد منتقدا به آدامس خوردن و روزنامه خوندن گیر داده بودن.
حالا به جز داستان حیوونا؛
اون روزنامه خوندن کاری کرد که هر لحظه منتظر بودم یکی از کاراکترها آیپدش رو در بیاره!
یا مثلاً به جای اسب؛ سوار تسلا بشن!
.
.
.
چند سال پیش که بحث ساخت گلادیاتور۲ پیش افتاده بود؛
ریدلی اسکات از نیک کیو(nick cave) خواسته بود فیلمنامه‌ای بنویسه.
گویا این فیلمنامه هم نوشته شده اما هیچ وقت پذیرفته شد.
در واقع اگه نیک کیو رو بشناسید؛
اون هم در فیلمنامه‌هاش و هم در آثار موسیقیاییش به شدت پایبند به فضاهای شاعرانه و دارکه.
از چت Gpt نقل قول می‌کنم:
در این فیلمنامه، ماکسیموس در برزخی پُر از خدایان رومی بیدار می‌شد و خدایان از او می‌خواستند در ازای بازگشت به خانواده‌اش، در نقشه‌ای برای انتقام از یک خدا همکاری کند. داستان به طور عجیب و غریبی در زمان و ابعاد مختلف ادامه می‌یافت، حتی صحنه‌هایی از مبارزات ماکسیموس در جنگ‌های صلیبی، جنگ‌های جهانی و ویتنام در نظر گرفته شده بود. با این حال، راسل کرو، بازیگر نقش ماکسیموس، این طرح را نپذیرفت و گفت: «دوستش ندارم، رفیق.»

speedy3m

در مورد کولوسئوم می‌تونید این قسمت از بی‌پلاس رو ببینید.
داستان بزرگ‌ترین تماشاخانه و قتلگاه تاریخ
 
آخرین ویرایش:
ریدلی اسکات در کنار فتیشی که برای تحریف تاریخ همیشه داشته و داره، یه سیس خود خفن پنداری هم پیدا کرده و معلوم نیست کی قراره ترمزش کشیده بشه.
خیلی حرفه حتی نسخه طولانی ناپلئونت هم مزخرف باشه و تر بزنی به یکی از نوابغ نظامی تاریخ بشر و بعد بیای دنباله‌ای بسازی که معلوم نیست هدفش چیه و اصلا چرا باید ساخته بشه.
دنباله‌ای که هیچ حرفی برای گفتن نداره و احتمالا باز باید بشینیم منتظر نسخه طولانی‌ترش که از مزخرف تبدیل بشه به قابل تحمل! جالبه فیلم اول حتی تو بحث جلوه های ویژه هم همچنان سرتره حالا کاری به قدرت هنرنمایی بازیگراش و فیلم نامه تاپش ندارم.
فکر کنم بدترین هنرنمایی دنزل واشینگتن هم دیدم. چه کاراکتر مسخره و نقش آفرینی آبکی و خنده داری داشت مخصوصا سکانسی که خیر سرش
علیه یکی از اون ۲قلوها خیانت کرد
شاید تنها نکته مثبت اونم تا حدودی، نقش آفرینی پدرو پاسکال بود که تو همچین کالکشن افتضاحی از همه چی، یکم تونست سکانسارو قابل تحمل کنه.
 
فضاسازی فیلم گلادیاتور حقیقتا بی نظیره، موسیقی شگفت انگیزه، نورپردازی خارق االعاده ست. طراحی صحنه، نماهای دوربین، انتخاب بازیگران، اکت بازیگران چقدر درست است. چه اسطوره سازیی در فیلم در جریان است، چه عدای دینی به ماکسیموس می شود. پل مسکال چه اکتی دارد این همه سال کجا بود. چه دیالوگ هایی رد و بدل می شود و چقدر به صحنه می آیند. فیلم از بعضی جریانات به سرعت گذر می کند مشکل تدوین فیلم است که اینگونه است این به ارتباط لطمه می زند اما مانع ارتباط نیست. بهترین فیلمی است که امسال دیده ام {نه به کیفیت فیلم اول} در بالاترین حد ممکن از آن مسرور شدم و اشتیاقی در من در ایجاد تا روحم به پرواز در آید.
کسی را نکوهش نمی کنم که آن را دوست نداشته است. اما دوست نداشتنش کار بس سختیست.
 
چه یبوستی بود این گلادیاتور ۲
این همه بودجه اضافه کردن و سرتاسر فیلم رو اکشن کردن ، دقیقا هم جلوه های ویژه فاجعه ای داره و هم اکشن نابود.بازی ها افتضاح دوربین افتضاح ...عملا با این همه متریال یه B movie تحویل داده اسکات
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or