Movie Center

نوشته شده توسط Slayer:
با سلام خدمت تمام دوستان. گفتم یه تاپیک در مورد غنی ترین موسیقی ممکن بزنم( البته خیلی بالاتر از موسیقی و این چیزهاس) بچه ها اگه سوال ، موضوع، بحث و یا هر چیز دیگه ای در مورد این سبک دارند هستیم در خدمتشون. البته من نمیدونم از اینجا استقبال بشه یا نه! ولی خب امتحانش که ضرر نداره نه؟؟!

سلام .
دوست عزیز . معلومه که تازه عضو شدی و هنوز با خیلی تاپیک ها آشنایی نداری !
یه تاپیک هست به نام Movie and Music Center . اونجا من و خیلی های دیگه که از من وارد ترن به موقع اش در مورد سبک متال صحبت کردیم . یه سر به این تاپیک بزن و پست های صفحات قبل رو یه مطالعه بکن .
در مورد سبک متال باهات موافقم که جزو بهترین هست و واقعا موسیقی فوق حرفه ای هست اما چه سبکی ؟؟؟؟ چه گروهی ؟؟؟؟؟
این دو تا خیلی خیلی مهمه !!
اینم لینک تاپیک :
حدودا برو 10 - 15 صفحه قبل . اونجا تا حدودی صحبت کردیم .

http://www.bazicenter.com/forums/showthread.php?p=12170#post12170
 
آخرین ویرایش:
برادر عزيز جناب اقاي Kain شما انتظار داشتی که من 30 تا تاپیک در مورد سبکها و گروه های متال درست کنم!!؟؟؟ چون همونطوری که میدونید سبکها و گروه های خیلی خیلی زیادی داره. البته من تازه اینجا عضو شدم ولی فکر میکنم متال یه بحث و تاپیک جدا لازم داره همونطوری که در مورد موضوعات خیلی غیر ضروری و ... ... تاپیک هست فکر نمیکنم اشکالی داشته باشه اگه یه تاپیک هم در مورد متال باشه! من این تاپیک رو زدم که بچه های متالی توی اینجا با هم اشنا بشند و بتونیم به بحث مفید رو در کنار بحثهای مرتبط به موضوعات سایت داشته باشیم. فکر میکنم اگه دوستداران این عقیده و دین اینجا زیاد باشند میتونیم به روند رو به رشد این تاپیک امیدوار باشیم و البته فعال هم باشیم تا ببینیم نظر بقیه چه طوریه!
 
نوشته شده توسط Slayer:
برادر عزيز جناب اقاي Kain شما انتظار داشتی که من 30 تا تاپیک در مورد سبکها و گروه های متال درست کنم!!؟؟؟ چون همونطوری که میدونید سبکها و گروه های خیلی خیلی زیادی داره. البته من تازه اینجا عضو شدم ولی فکر میکنم متال یه بحث و تاپیک جدا لازم داره همونطوری که در مورد موضوعات خیلی غیر ضروری و ... ... تاپیک هست فکر نمیکنم اشکالی داشته باشه اگه یه تاپیک هم در مورد متال باشه! من این تاپیک رو زدم که بچه های متالی توی اینجا با هم اشنا بشند و بتونیم به بحث مفید رو در کنار بحثهای مرتبط به موضوعات سایت داشته باشیم. فکر میکنم اگه دوستداران این عقیده و دین اینجا زیاد باشند میتونیم به روند رو به رشد این تاپیک امیدوار باشیم و البته فعال هم باشیم تا ببینیم نظر بقیه چه طوریه!
باشه . خوبه . منم بدم نمیاد که در مورد موسیقی مورد علاقه ام بصورت جداگانه و تو یه تاپیک تحصصی بحث بشه اما باید طرفدارای دیگه ای هم بیان و موافقت خودشونو اعلام کنن تا دیگه جدی جدی بریم سراغ بحث متال و زیر شاخه هاش و ...
حالا بزار ببینیم بقیه دوستان چه نظری دارن . ممنون . :o
 
سلام
می بینم که این چند روزی که نبودم اینجا خیلی تکون خورده .
=====
داوود هنرپیشه دونی دارکو " درو باریمور " هست دیگه ؟
=====
جواب زیاد داشتم برا این چند صفحه ولی چون حوصله نقل قول نداشتم بی خیال شدم .
=====
مونا از تو هم برا کمکت ممنونم .
 
سلام
من که با این کار مخالفم .
اگر هر کسی بخواد برای سبک موسیقی و یا فیلم مورد علاقش یه تاپیک بزنه که هیچی دیگه .
فکر کنم کارمون رو تو همون تاپیک فیلم و موسیقی ادامه بدیم بهتر باشه .
 
شبکه تهران خداب جنگ رو نشون داد .......
فکر کنید دلیلشو بدونید که چرا قرار هست نشون بده (یا داده !!!)
اگه نه بگید تا بنویسم (کپی کنم

کی نشون داد . ولی اگرم ندیدین بچه ها این فیلم رو حتما ببینید . فوق العادست
 
نشون داد . ولی اگرم ندیدین بچه ها این فیلم رو حتما ببینید . فوق العادست

فيلم خداي جنگ هموني نيست كه تام كروز بازي مي كنه؟

راستی بچه ها کسی تونسته بلیط کنسرت استاد شجریان رو بگیره ؟
اگر تونستین
از کجا گرفتین ؟
چند گرفتین

كنسرت ايشون تو تهران هست...مگه مي خواي پرهام جان بري؟
 
من اصلاً كلاً مخالفم كه كسي بخواد در مورد موسيقي متال صحبت كنه.. فكر ميكني چند نفر متال باز واقعي مياد تو اين انجمنها؟! درضمن غني شايد اما غني ترين سبك نه... سبكهاي غني متال Black‌و Doom هست چون به مسائلي پرداخت ميكنه كه در ساير ژانرهاي موسيقي كاري بهش ندارن... در هر صورت اگر كسي بخواد در مورد اين سبك به بحث و تبادل نظر بپردازه حتماً جاش رو هم بلده اينجا جاش نيست.. من حتي به گروه Children of Bodom هم نميگم متال شايد بشه گفت خز متال گروهي كه آهنگ بريتني اسپيرز رو كاور ميكنه بايد اعضاش خودكشي دست جمعي بكنن.. نهايت متالري كه اينجا پيدا بكني متالترين چيزي كه در زندگيش گوش داده متاليكا بوده و بتازگي هم كه مد شده گروه هاي نو متال هم جزو زير شاخه متال حساب ميشن!! حتي پاپ هم نيستن.. از سبكهاي تلفيقي هم كه اصلاً خوشم نمياد البته منظور سبكاي تلفيقي خارج از مباني كلاسيك و زيرشاخه هاي اصلي موسيقي متاله .. درست مثل رپ متال كه نمونش كارهاي مزخرف و صفيحانه لينكين پاركه.. كسي كه اينارو گوش ميده و ادعاي متالر بودن داره رو بايد دار زد...
 
من موافقم با اين که تاپيک جدا بشه
چون من 1 بار با kain عزيز بحث کردم همه فيام دوستها صداشون در اومد که چقدر از متال حرف ميزنيد

در صورتي که اسم اين تاپيک movie & music Center hast


حالا خودشون شورشو در اوردن همش کنستانتين نقد ميکنن

ولي با نظر dark field هم موافقم که نمي خواد ما ها که عددي تو متال نيستيم نظري در مورد اين موزيک بديم
وخواننده هاي بزرگ رو ازشون انتقاد کنيم
پس بيايد هر چي مطلب
در مورد متال ميدونيم بنويسيم تا شايد 1 کم با اين سبک تخصصي اشنا شيم
و 1 کم کمک کنيم تا نسل اين رپرها کنده شه
 
Children Of Bodom ،
گروهي که در سال 1993 در فنلاند تشکیل شد. اسمش به یکی از بزرگترین کشتارها در تاریخ اسکاندیناوی بر میگرده. گروه با نوازندگی گیتار و خوانندگی Alexi Laiho و درام Jaska Raatikainen تشکیل شد. Lead گیتاریست گروه Alexander 'Ale' Kuoppala ، Henkka Blacksmith بیسیست و Janne Wirman نوازنده کیبرد گروه. نوازندگانی قوی که با توجه به کشورشون و خصوصیات منطقه Scandinavi مانند خیلی از گروههای دیگه در این منطقه Black و یا به عبارتی Scandinavian black metal هستند.

اولین آلبوم گروه در سال 1998 و با نام Something Wild . اولین آلبوم گروه به قدری قوی ارایه شد که بسیاری از جمله شنوندگان عادی ، صاحبنظران ، و هواداران گروه رو به خود جلب کرد. این آلبوم به سرعت گروه را مورد توجه عموم قرار داد ، خصوصا بدلیل توانایی های منحصر به فرد نوازندگان گروه خصوصا Lead Guitarist قوی گروه. استفاده از یک گیتار نوازی سریع و با تکنیک ، اولین آلبوم گروه رو به قدری قوی عرضه کرد که به عقیده کارشناسان Progressive Black را به طرز قوی جزو بهترین های متال معرفی کرد و بسیاری از مخالفین Black را تحت تاثیر این سبک قرار داد. این اثر با بسیاری از نقد های خشن و دور از واقعیت نیز روبرو شد. نقدهای موافق و مخالف در مورد این اثر بسیار ارایه شد ، اما به طور کلی این اثر رو واقعا بی رقیب ميدونن. نوازندگی Jaska Raatikainen رو در این آلبوم عالی به شمار آوردن و به نوعی در برخی از Song ها اون رو پیش برنده کار گروه میدونن. خصوصا در Track های مثل Lake Bodom و Red Lights in my eye . کوتاه بودن زمان این البوم که حدوده 35 دقیقه هست رو بزرگترین مشکل آلبوم میدونن. In The Shadows و Lake
Bodom از این آلبوم واقعا قوی کار شده.

hra1kj.jpg



کار بعدی گروه در سال 1999 و با نام Hatebreeder عرضه شد. به دیده کارشناسان سریعتر ، اجرای قوی تر و Heavy تر از کار قبلی گروه. در دید کلی آلبوم رو یه کاره Black به حساب میارن ، اما شیوه خوندن خواننده گروه رو بیشتر نزدیک به Scandinavian Black metal میدونن. دقیقا چیزی که گروه و هوادارانش اونو بیشتر دوست دارن. کارهای این آلبوم رو دوست داشتنی و زیبا میدونن ، اما با زیاده روی خواننده گروه در استفاده از صدای جیغ دار و ترس آور. دقیقا همون 2 موردی که میشه جزو خصیصه های Black به حساب آورد. نوازندگی گیتار رو بسیار خشن و سریع و نوازندگی درام رو نامانوس میدونن. یه مورد جالب در مورد این اثر استفاده بیش از حد سرعت در نوازندگی گیتار میدونن . در مورد تکنیک دو نوازنده گروه هیچ شکی وجود نداره ، اما استفاده بیش از حد سرعت کمی از ظرافت کار به دیده کارشناسان کم کرده. و همین باعث شده COB رو جزو سریعترین گروه های متال تا حال میدونن.
Follow the Reaper عرضه شده در سال 2001 ، که عقیده دارن در اون شادترین ریتمهای که تو Black با کیبرد زده شده رو داراست. کاری قوی از نظر سرعت و بحث Mix به حساب میاد.

hra1vq.jpg



COB به طور کلی یکی از بهترین گروههای Black ی که تا به حال وجود داشته به حساب میاد. Drum رو قوی و Lead Guitar رو عالی میدونن. سرعتی و در عین حال تکنیکی . نوازنده ریتم و خواننده رو هم قوی میدونن. خصوصا به دلیل جنس صدا که با خصوصیت های Black مطابقت داره. Cover های آلبومهای گروه اصولا از یک فرم با افراط در ترس ، رنگ زمینه کار شده. طرح Cover ها هم اصولا از یک شخصیت ترسناک که در Video ها شون هم ازش استفاده شده ، طراحی شده. Every Time I Die رو از نظر خوده گروه بهترین و دوست داشتنی ترين از بقيه هستش ، Video بسیار زیبایی داره که باز هم از همون شخصیت استفاده شده. Video اهنگ Downfall از گروه هم زیبایی خاصی داره که میشه سرعت نوازندگی و ضرافت Lead گیتار گروه رو دید.یک تم سبز رنگ کل کار رو تحت تاثیر قرار داده. مثل اکثر گروههای متال دیگه از IronMaiden کاور کرده ، آهنگ The Trooper که بسیار سرعتی و با خصیصه های Black کار شده.


hra1xg.jpg
 
آخرین ویرایش:
به نظر من هیچ اشکالی نداره راجع به هر چیزی 10 صفحه هم بحث بشه . فقط بحث باید یه فایده ای ام داشته باشه . یه چیزی یاد بده یا نظر درست وحسابی باشه .
چیزیم که خیلی بیخوده، کل کل الکی و یکی بدوهای بیهوده ای هست که تو خیلی از فرمهای دیگه فارسی دیده میشه.

نسل جوان و عشق کل کل.

یه سایتی بود من یکی از تاپیکاش اسمش خوب بود گفتم ببینم چی داره ، 15 صفحه از 150+ صفحه شو دیدم . 1 پست درست و حسابی هم توش نبود. همش پست های دو کلمه ای و یا شر و ور.

اینجا هم از همه دوستان خواهش میکنم اگه میبینید پستهایی راجع به یه مطلب خیلی زیاد شده نگید چرا تاپیک و منحرف میکنید و از این حرف ها. بیاید دو تا پست که خودتون دوست دارید راجع بهش بحث بشه بزنید تاپیک خودش متعادل میشه.

البته گفتم با کل کل الکی و بحث های بیهوده همه مخالفن
 
Pink Floyed Legends

pink floyd

موسیقی آغازین برنامه تاریخ رادیو ایران از سال ها پيش برای بیشتر شنوندگان آشنا بوده است. قطعه ای که با ضرباهنگ خاص خود و ترکیب سازهای مختلف و جلوه های صوتی به موثرترین شکل گذشت زمان را در ذهن شنونده متجلی می کند در واقع این قطعه بخشی از آهنگ زمان مربوط به آلبوم نیمه تاریک ماه است که در سال 1974 پينک فلوید را به عنوان سرآمد تصنیف سرایان اجتماعی _روانشناختی _سیاسی در جهان غرب نام آور ساخت . آوازه موسیقی نو مرزها را در نوردید چنان که از جاهایی غریب چون برنامه رادیو ایران سر در آورد :mrgreen: . فراز ترکیب موسیقی متفاوت ازهر آنچه به نام موسیقی راک خوانده می شد با اشعاری تلخ که مضمون گزنده انتقادی نسبت به جامعه غربی و جهان سیاست داشت سبب شد در کوتاه ترین زمان نیمه تارک ماه به پرفروشترین آلبوم جهان تبدیل شود شگفت آنکه این آلبوم تا سالهای بعد از انتشار همچنان درصدر جدول آلبوم های جذاب دنیا قرار داشت و در طی این مدت بیش از 24 میلیون نسخه از آن ها تنها به شکل قانونی و رسمی به فروش رفت . :P

موسیقی این گروه از دیر باز برای شنوندگان بسیاری در بیرون از انگلستان که زادگاه آن بود وحتی جهان غرب جاذبه ای جادویی داشت . گروهی این جاذبه را به کاربرد نوآورانه و هوشمندانه سازهای الکترونیکی مانند کیبورد و گیتار الکتریک و ترکیب آن با جلوه های صوتی مانند صدای انفجار- تک تک ساعت - گریه کودک و... نسبت می دهند . عده ای دیگر متفاوت بودن مایه ها و نغمه های موسیقیایی به کار رفته در تصنیف را در این امر سهیم می دانند و گروه سومی نیز بر این باورند که اجراهای زنده و تکان دهنده - ترکیب شگفj انگیزجلوه –های نوری و جلوه های تأتری نمادهای آشنایی چون هواییمایی که منفجر می شود یا تصاویری که در بالای سر گروه نقش می بندد با کیفیت سحر انگیزی صدای کوادروفونیک وجه تمایز pink floyd از دیگران است ونیز هستند بسیار کسانی که اشعار معنی دار تلخ و نامتعارف گروه را همچون صدای اعتراضی علیه نظم موجود عامل موثری در گستردگی مخاطبان این نوع موسیقی می شمارند.

در کنار این برداشت ها عامل دیگری باعث شده تا افسانه ها و تصورات گوناگون درباره گروه و اعضای آن بر سر زبان ها افتد که در بیشتر موارد فرسنگ ها از حقیقت دور است این عامل گمنام و ناشناس بودن تک تک اعضای گروه است

اعضای این گروه هرگز به صورت ستاره های موسیقی عامیانه مانند بیتل ها یا رولینگ استونز مطرح نبودند و خود همواره بر این گمنامی اصرار داشتند.

در نتیجه بعد از 30 سال فعالیت خلاقه هنری و آفریدن تعدادی از پرفروشترین آلبوم های دوران هویت و زندگی اعضای گروه همواره در سایه کیفیت آثار واجراهای زنده آن ها گم شده است .

قسمت دوم – اعضای گروه :

سید برت (syd barret ) به همراه راجر واترز (roger waters) و دیوید گیلمور (david Gilmour ) در دبیرستانی در کمبریج هم مدرسه ای بودند . (سید برت متولد سال 1946-راجر واترز متولد سال 1944-دیوید گیلمور متولد سال 1945 ) بعد از اتمام دبیرستان سید به دانشکده هنردر لندن رفت و در رشته نقاشی مشغول به تحصیل شد . واترز که به همراه نیک میسون (nick mason ) و ریچارد رایت (Richard wright ) که هردو متولد سال 1945 بودند در لندن معماری می خواند . گروهی به نام sigma تشکیل داد که بعدها به t.set-megadeath&screaming abdabs تغییر نام داد و سرانجام برت و یک گیتاریست جز (jazz) به نام باب کلوز (bob close) به آن گروه پیوستند .

کمی بعد از آن سید برت گروه pink floyd را تشکیل داد که عنوان آن ترکیبی بود از نام دو نوازنده قدیمی موسیقی بلوز (bluse) از جورجیای آمریکا به نامهای پینک اندرسون (pink Anderson) و فلوید کانسل (floyd council) . گروه اواخر سال 1966 را به اجرای برنامه در کلوپهای زیر زمینی لندن گذراند . در نخستین آهنگ خود به نام آرنولد لِین را بیرون داد . موسیقی ابتکاری-اشعار نا متعارف و لهجه انگلیسی سید برت در تقابل با لهجه آمریکایی که بر تمامی آهنگهای راک چیرگی داشت آنرا جزو بیست آهنگ پرفروش انگلستان قرار داد . در ما مه سال 1967 آهنگ « نواختن امیلی را ببین » منتشر شد و به جای ششم جدول صعود کرد .

در اوت همان سال نخستین آلبوم گروه نی زن بر دروازه های سپیده دم نقش غالب سید برت را در گروه نشان داد . آوازهای این آلبوم سرشار از تصاویر کودکانه و انعکاسی از آثار لوئیس کارول آفریننده داستان آلیس در سرزمین عجایب بود و عناصر معصومیت و خوف را در هم می آمیخت . کار گیتار برت که با شیوه نامعمول ارگ نواختن ریچارد رایت کامل می شد بسیار چشمگیر بود . کمی بعد از انتشار این آلبوم رفتار برت به طرز عجیبی غیر عادی شد و رو به تباهی رفت . در برخی از کنسرتها او اصلآ چیزی نمی نواخت و بی حرکت روی صحنه می ایستاد :twisted: در سال 1968 دیوید گیلمور که در آن زمان دانشجوی زبانهای مدرن بود را به گروه فرا خواندند . بدون اشعار برت گروه بخت چندانی برای موفقیت در آهنگهای تک نداشت . در عوض گروه کار خود را بر اجراهای زنده متمرکز کرد و پیشگام کنسرت در هاید پارک لندن شد . آلبوم یک نلعبکی پر از راز نشان داد که گروه می تواند به حیات خود ادامه دهد . در این آلبوم از کار الکترونیکی و همسرایی راجر واترز بویژه در آهنگ دستگاهها را روی قلب خورشید تنظیم کن بهره گیری شد .

کنسرتهای بعدی نوآوری و قدرت تخیل گروه را در استفاده از نور پردازیهای مدرن و بکارگیری صوت شفاف نشان داد .

قسمت سوم :

گروه در اجرای زنده موسوم به (( دیوانگی خشم آلود..........)) از سیستم پخش مبتکرانه ای به شیوه دالبی و سیستم صوتی سه بعدی استفاده کرد به صورتیکه صدا در تمام جهات سالن قابل شنیدن بود.این نوع پخش صوت در زمان خود بی مانند بود.گروه آلبوم ((مادر قلب اتمی)) را در سال 1970 به بازار ارائه کرد.

در اوایل سال 1971 در کنسرتی زیر باران و آتش بازی آهنگ ((بازگشت به پسر هیچ)) به اجرا در آمد.یک بداهه نوازی ملودیک ممتد که سرانجام در شکل آهنگ ((پژواکها)) به عنصر اصلی آلبوم بعدی یعنی (( دخالت )) تبدیل شد.

آلبوم (( نیمه تاریک ماه )) که در سال 1972 منتشر شد تبلور اندیشه های مختلف گرد آمده در طول سالها- مرگ و فروپاشی احساسی ناشی از ترس-تنهایی و فقر معنوی را دستمایه خود قرار داد.این کارهمچنین نمایانگر بدبینی و نگرش تیره راجر واترز بود که شاید آگاهانه رمانتیسم گریز گرایی سید برت را که نابود کرده بود رد می کرد.کیفیت صوتی این آلبوم در زمان خود بی همتا و تکان دهنده بود.

آلبوم (( ای کاش تو اینجا بودی )) که در سال 1975 منتشر شد بار دیگر به مسأله نابودی فرد در زیر فشارهای زندگی ماشینی می پرداخت و آلبوم (( حیوانها )) که در سال 1977 بیرون آمد استعاره ای بود از امیال متعارض و تیره درون انسان.

آلبوم شبه زندگینامه ای (( دیوار )) که در سال 1979 منتشر شد بار دیگر گروه را در صدر پرفروشترین گروههای موسیقی راک جهان قرار داد.

آلبوم بعدی یعنی (( ضربه آخرین )) آشکارا نمایانگر چیرگی واترز و دیدگاه تیره او نسبت به جامعه غربی و تحولات جهانی بود.در سال 1984 اختلافات در گروه بالا گرفت ودر نتيجه ریچارد رایت و نیک میسن از گروه خداحافظی کردند و اعضای گروه همگی پراکنده شدند.

در سال 1987 آلبوم (( لغزش آنی در عقل )) بدون وجود راجر واترز منتشر شد و بار دیگر پینک فلوید به صحنه بازار موسیقی وارد شد.

در سال 1994 بعد از وقفه ای هفت ساله نوبت به آلبوم (( ناقوس جدایی )) رسید که بی درنگ به رتبه اول جدول فروش جهید.آخرین کنسرت زنده پینک فلوید در سال 1994 با پشتیبانی هفتصد تن تجهیزات- یک سیستم بخش کوادرو فونیک دارای سیصد اسپیکر و نور پردازی و صحنه آرایی شگفت انگیز به اجرا در آمد.یک روزنامه-نگار انگلیسی این کنسرت را چنین توصیف می کند :

یک مخزن عظیم الکتریکی پر از نور و صدا......منظره ای مهیب......به طور وحشتناکی جالب و عالی.

سالها پیش نیک میسون گفته بود : پینک فلوید یعنی موسیقی و نور.

پینک فلوید از بدو تشکیل خود سه نسل را به خود دیده است و جالب اینکه گذشت زمان موجب نشد که غبار کهنگی بر آن بنشیند زیرا پینک فلوید با موسیقی بدیع خود و اشعار تکان دهنده اش همواره از زمان خود جلوتر بوده است.

بطور قطع طرفداران این گروه و این نوع موسیقی بعد از گذشت ده سال از آخرین آلبوم و آخرین کنسرت گروه منتظر بازگشت مجدد این گروه به عرصه رقابت هستند
 
King of Thrash metll

SEPULTRA


hra4i8.jpg





(Thrash Metal) ترش متال اين سبك از موسيقي متال كه مملو از ريتمهاي مختلف به همراه صداي مخرب Distortion گيتار الكتريكي كه با صداي غيرطبيعي خواننده تركيب شده است، قفط براي تاثيرگذاري هر چه بيشتر مضامين اشعار خاصي استفاده مي شود كه تنها هدف آن در تلاش براي نمايش ترس از دنياي مدرن و پوچ امروزي، مرگ بدليل معضلات بي ارزشي چون: اعتياد، جنگ، اضطراب در مواجه شدن با فرهنگهاي نا آشنا و مخرب، تنفر از وضعيت نامناسب موجود، پرخاش به دولتمردان و سردمداران حاكم كه با واقعيتهاي زندگي انساني و معتقدانه بيگانه اند، سير مي كند.

طبق گفته هاي خود اعضاي Sepultura سپولترا (سپولچرا) گروه هرگز در برخورد با اين نوع تفكرات كنار نيآمده اند و تاثير عميقي كه نابرابريها و فساد موجود در جامعه فقير برزيل و كل جهان در روحيه آنان گذاشته است باعث بوجود آمدن گروهي موفق و پرمايه در زمينه موسيقي متال بنام Sepultura گرديده است.

آلبومهاي موفق گروه مانند Arise و Chaos A.D. كه از آهنگهاي معروف آن مي توان از Under Siege، Arise، Desperate Cry، Territory، Refuse/Resist نام برد، كه انتقادات گروه را در زمينه انزجار از بي ديني و جنگ به زيبائي نشان مي دهد. اشعاري چون Kaiowas اعتقادات سنت گرايانه و فرهنگ قوي آمريكاي لاتين را در حفظ ارزشهاي واقعي نشان مي دهد.

پسران وحشي برزيلي در اين دو آلبوم و آلبوم Roots خود را كمي از سبك ترش متال كنار كشيده اند. اين نقطه عطف در سبك گروه، كه با يك رزنانس و رابطه گرفته شده از سنتها و تلاشهاي فرهنگ قديمي و غني برزيل شانه خالي مي كرد ارتباط معكوس دارد.

عدم توجه تهيه كننده آلبومArise به آنها يك روش انتقام جويانه و متخاصمانه نشان داد كه بطور كامل به كل آلبومهاي بعدي نيرو مي داد. همچنين يك آزمايش محتاط آميز در ريتمهاي آمريكايي موجود در Refuse/Resist ، آواهاي ناموزون تلاوت بعضي دعاهاي باستاني برزيلي در Amen از موارد قابل توجه در اين سبك هستند كه بسيار كم نظيرند.

با شجاعت و كنجكاوي زيادي كه گروه در تهيه كارهايشان نشان داده است نام گروه و آلبومهاي اخيرشان يكي از عناصر مهم تاريخي و با شكوه در رده كارهاي بيادماندني و مبتكرانه موسيقي متال قرار گرفته است.

Sepultura در سال 1984 در بلو هوريزونت برزيل توسط برادران كاوالرا ( ايگور كاوالرا Igor Cavaleraمتولد 24 سپتامبر 1970 در برزيل بعنوان درامر و مكس كاوالرا Max Cavalera متولد 4 آگوست 1969 در برزيل بعنوان گيتاريست و خواننده)، پائولو جي آر Paulo J.R. ( متولد 30 آوريل بعنوان بيسيست) و گيتاريست گروه جيروتي كه در آوريل 1987 با آندرياس كيسر Anderias Kisser (متولد 24 آگوست 1968) جايگزين گرديد، در زماني كه سبك متال در برزيل همه گير شده بود شكل گرفت.

سپولترا كه در اصل يك واژه پرتغالي به معناي گور مي باشد و همانطور كه از نام گروه مشخص است اين واژه مخاطب را به ذات و حقيقت موزيكي، كه با ترس و تخريب و مبارزه تا مرگ قرارداد بسته است راهنمائي مي كند. سبك كار گروه جزو زير گروه سبك خاصي از متال بنام ترش متال است كه نوع كار گروه بدون تاثير از گروههاي فعال ديگري در اين سبك مانند Slayer و Venom نيست.

در سال 1985 اولين كار آنها به كمك گروه برزيلي Overdose به بازار عرضه شد. Bestial Devastation بعنوان كار اول از لحاظ كيفيت ضبط صدا و نشر بسيار ضعيف بود و تيراژ پائيني داشت.

اولين كار مستقلانه گروه به نام Morbid Vision (بصيرت بيمار) در سال 1986 منتشر و در فاصله حدوداً يكسال بعد Schizophrenia (روان پريشي) نيز تهيه گرديد.

موسيقي و سبك گروه نمونه بارزي از سرعت و تغرض و هيجان است كه مي تواند به دليل توجه و مشغوليت ذهني اعضاي گروه نسبت به شرايط اجتماعي نامناسب، ضعيف و فقيرانه سرزمين مادريشان برزيل باشد.

گروه بدليل توجه مونت كورنر از استوديوي معروفRoad Runner و تهيه كننده معروفي بنام اسكات بورنز در شهر ريو برزيل در سال 1989 با ضبط آلبوم جديدي بنامBeneath the Remains شهرت يافت و مورد توجه ديگران قرار گرفت. با تلاش ديويد بيرن در تلفيق سبك موسيقي پير و باستاني برزيلي و رساندن موسيقي آمازوني به گوش مردم آمريكاي شمالي در اين آلبوم اين كار گروه يكي از سرشناسترين متدهاي متفرقه در سبك متال مي باشد.

ملاقات با گلوريا بوژنوفسكي در فستيوال ديناموي هلند و ملاقات با مدير سكريد ريخ در سال 1990، منجر به تهيه دوباره Schizophrenia گرديد.

علي رغم موفقيت در اروپا و آمريكا سپولترا برزيل را ترك نكرد و در كنسرت هاي راك من جمله 1990 ريو شركت كرد.Arise در سال 1991 تهيه گرديد و به پرفروش ترين كار شركت Road Runner مبدل شد.

در سال 1993 آلبوم ديگري بنام Choas A.D كه نشان دهنده انعطاف گروه در تهيه آلبومها به سبك مختلف متال است. ميتوان گفت اين كار نمونه اي بارز در سبك Punk است.

پانك: جنبشي نوين در سبك موسيقي Rock و در اواسط دهه 70 كه شامل 2 پارامتر مهم است.

1- واكنش شديد در برابر مستقر شدگان و هنرمندان راك مسلط و سلطه گر و بازاري تجاري.

2- پرخاشي علني برعليه جامعه بي اصالت، كه از گروه هاي معروف در اين سبك مي توان از گروه Sex Pistols نام برد.

در سال 1994 يك پروژه متفرقه از خواننده و گيتاريست سپولترا (مكس كاوالرا) و گيتاريست و خواننده فاج تونل ( آلكس نيوپورت) كه هر دو در حال حاضر فونيكس آريزونا آمريكا ساكن هستند بنام Point Black تحت نام گروه نيل بمب Nail Bomb تهيه گرديد، در زماني كه درست بعد از برگزاري آخرين اجراي زنده در تور مينستري Ministry در سان ديگو و در يك جشن پس از اجرا ماكس و آلكس با هم در حال صحبت و تجزيه و تحليل كار هر دو گروه بودند. ماكس بدليل نزديك بودن زمان تولد پسرش (Zyon) تصميم نداشت مانند بقيه اعضاي گروه كه در حال رفتن به برزيل بودند، برگردد. اما او بيكار نماند و طبق توافقات دوستانه اي كه با آلكس بعمل آمد تصميم گرفته شد كه در فونيكس چند ترانه به همكاري يكديگر تهيه گردد. آنها حتي اسمي براي اين اشتراك نداشتند. اما بالاخره نيل بمب تنها به اميد ميخكوب كردن ديگران برگزيده شد. عمليات ضبط صدا و ميكس و بقيه كارها توسط شركت Road Runner صورت گرفت و نتيجه آلبوم Point Black بود كه كاري دو نفره را با كيفيت عالي و با جانب داري متعصبانه از سبك پانك Punk نشان مي داد.

در سال 1966، آلبوم Roots كه يكي ديگر از قابليتهاي گروه را در سبك موسيقي متال نشان مي دهد. در اين آلبوم و آلبوم Choas A.D بسياري از تم هاي موسيقي آمريكاي جنوبي در تهيه موسيقي استفاده شده و ادغام اين نوع موسيقي با موسيقي متال از ابداعات در اين سبك مي باشد. بعد از چند دوره موفقيت، يکباره گروه دچار افت شديدي شد . آن آلبومي بود که آنها از گروههاي ديگر و مخصوصا برزيلي بازنوازي کرده بودند. از معروفترين آن مي توان از آهنگ Symptom of the Universe، کار سالهاي دور گروه Black Sabbath ياد کرد. اسم اين آلبوم Blood Rooted بود که در سال 1997 ريليز شد. مكس Sepultura را ترك گفت و گروه جديدي را بنام Soulfly تاسيس کرد. سپولترا با استخدام عضو جديد Derrick Green دست از فعاليتهاي خود برنداشت. با توجه به تغييرات زيادي كه در سبك كار بسياري از گروههاي همرديف در Trash Metal و Metal بوجود آمده است، در سال 1999 آلبوم ديگري بنام Against تهيه و ارائه شد كه نشان دهنده پايداري اعضاي گروه نسبت به عقايد و روش خاص كار بود. از کارهاي جديد گروه مي توان به Nation محصول سال 2001 و Roorback ساخته 26 ماه مي سال 2003 اشاره کرد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or