در مورد مونلایت که نظرمون مثل همه. مونلایت فیلم خوبیه، ولی لیاقت کسب بهترین فیلم رو در حضور رقبایی مثل لالالند نداشت.در جواب دو کاربر،باید بگم که بحث مونلایت اصلا اینجا مطرح نیست که ایا لایق دریافت جایزه بوده یا نه اما اگر فیلم Call Me By your name با همین محوریت و موضوع سال پیش به جای مونلایت اکران می شد و اسکار بهترین فیلم رو میگرفت، قطعا مخالفتی با ان نداشتم و کاملا هم راضی بودم به این دلیل که این فیلم یک درجه از سایر فیلم ها بالاتر است. داستانی از عشق ممنوعه که تا پایان اشک شما را در می اورد. من فیلم را تونستم با کیفیت به شدت اشغال ببینم اما در ان کیفیت هم واقعا فیلمی بود که هم در ان هنر سینما به زیبایی دیده می شود. مونلایت جدا از،بحث سیاسی اش و غیره،از فیلم نامه خوبی برخوردار نبود. فیلمی که از روی کتاب خوب به بدترین شکل اقتباس یافته بود.
قضیه دوست دیگر در مورد اسکار 2015، واقعا لیاقت اسپاتلایت خیلی بیشتر بود و خوشحال شدم این فیلم برد. چون فیلم نامه ای به شدت قوی و محکمی داشت که واقعا ستودنی بود. تیم بازیگری هم در سطح عالی بودند که نمیشه بهشون ایراد گرفت. یکی از نکاتی که اکادمی خیلی بیشتر بهش اهمیت می دهد،فیلم نامه است. بازگشته و مدمکس فیلم نامه چندان خوبی نداشتند و بازگشته یک لول از سایر فیلم های ایناریتو پایین تر بود. لالالند به این علت قضیه رو باخت که فیلم نامه چندان به کلمه ای WTF نداشت در که خود فیلم پر از نبوغ و استعداد بود. امسال هم هرکی بتونه جایزه فیلم نامه رو دریافت کنه، شانس بردن بهترین فیلم زیاده. البته من روی Call Me By Your Name شرط بستم!
در خصوص اسپاتلایت، مگه همه چیز فیلمنامه هست؟ کلیت یک فیلم مهمه که خوب باشه. اسپاتلایت به غیر از فیلمنامه چی داشت؟ بازیاش که کاملا معمولی بودن. حتی فیلمنامه ش هم معمولی بود و فقط میشه گفت که نسبت به استانداردهای فیلمای 2015 خوب بود. مثلا شیکاگو 2002 فیلمنامه رو نبرد، ولی به نظرم کاملا حقش بود بهترین فیلم رو بگیره. چون کلیت فیلم از همه رقبا بهتر بود.
خلاصه که نمیشه گفت اسپاتلایت چون فیلمنامه ش خوب بود، پس حقش بود اسکار بهترین فیلمو بگیره، و در کلیت فیلم نسبت به رقباش مثل مد مکس ضعیفتر بود.