نمایشگاه/رویداد Microsoft | E3 2019 Press Conference

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
پس از کنارکشیدن کمپانی بزرگ سونی از برگذاری کنفرانس خبری در E3 سال 2019 بسیاری نسبت به حضور مایکروسافت هم شک و شبه داشتند تا اینکه فیل اسپنسر رسما تایید کرد انها همانند تمام سالهای گذشته در E3 با کنفرانس خبری، حضوری قدرتمند خواهند داشت.

تاریخ برگذاری مراسم بیستم خرداد ماه ساعت 00:30 بامداد

لینک های تماشای پخش زنده:
میکسر
یوتیوب
توییچ
توییتر
فیسبوک



E3Briefing2019HERO-hero.jpg


343 Industries

استدیو 343 Industries در جریان مراسم E3 سال 2018 عنوان Halo Infinite را با یک نمایش فنی خارق العاده همراه با معرفی موتوربازیسازی جدید Slip Space به نمایش دراورد. بنا به گفته بانی راس رییس استدیو مذکور در E3 پیش رو شاهد نمایشی از انجین Slip Space خواهیم بود. این موتور جدید قرار است بستری برای اینده حداقل ده ساله سری هیلو باشد. عرضه هیلو اینفینیت در سال 2019 بعید به نظر میرسد و براساس پیش بینی ها در سال 2020 به همراه کنسول نسل بعدی اکس باکس منتشر خواهد شد.

The Coalition

استدیو د کوالیشن سال گذشته بازی Gears 5 را با یک تریلر داستانی که محوریت آن بر روی شخصیت کیت بود برای عرضه در سال 2019 معرفی کرد. حال امسال انتظار میرود با دست پر به E3 بیایند و شاهد یک تریلر گیمپلی طولانی تر از بازی و تاریخ دقیق عرضه بازی نیز مشخص بشود.
همچنین استدیو مذکور در همکاری با اسپلش دمیج بازی استراتژیک نوبتی گیرز تاکتیک را برای پی سی در دست توسعه دارد. و احتمال نمایش این اثر هم دور از انتظار نیست.
گفتنی است بعید است د کوالیشن بازی موبایلی گیرز پاپ را به کنفرانس خبری اصلی E3 بیاورد ولیکن در برنامه های جانبی ای تری همانند اینساید اکس باکس شاید شاهد اطلاعات بیشتری از بازی باشیم.

Rare

استدیو Rare در برنامه جدید اکس باکس گیمز استدیو قرار است دوباره تبدیل به کارخونه بازی سازی تبدیل بشود و در راستای این امر در یکسال گذشته حدود دو برابر تعداد اعضای استدیو رشد داشته و محل جدیدی برای گسترش فیزیکی استدیو ایجاد شده است. استدیو ریر در حال حاضر به چند تیم تقسیم شده و بخش قابل توجهی به پشتیبانی از بازی Sea of Thives ادامه میدهند و دو تیم دیگر مشغول ساخت بازیهای جدیدی هستند که شاید احتمال نمایش یکی از انها در E3 پیش رو وجود داشته باشد.
همچنین انها سال گذشته نسخه جدید Battletoads را با همکاری استدیو Dlala معرفی کردند که تاکنون این بازی در سکوت خبری به سر میبرده. انتظار منطقی وجود دارد که تاریخ عرضه دقیق این بازی همراه با نمایش گیمپلی مشخص شود.

Playground Games

استدیو پلی گراند گیمز پاییز سال گذشته عنوان فوق العاده موفق Forza Horizon 4 را عرضه کرد ولیکن تیم دوم بزرگ دیگر این استدیو از یک سال و نیم پیش در حال توسعه بازی جدیدی در سبک نقش افرینی جهان باز هستند که شاید احتمال معرفی کوتاه این اثر (براساس شایعه های معتبر فیبل 4) وجود داشته باشد. هرچند براساس نظر شخصی خودم بعید میدانم مایکروسافت از این برگ برنده بزرگ در سالی که سونی کنفرانسی ندارد استفاده کند.

Ninja Theory

استدیو نینجا تئوری سازنده بازی تحسین شده هل بلید حدود یکسال به صورت رسمی به خانواده اکس باکس استدیوز پیوسته ولیکن نمایش اثر جدید انها بسیار محتمل است. در انتهای سال گذشته میلادی فیل اسپنسر در پی پرسش مخاطبین اعلام کرد در سال اینده اطلاعاتی از بازی جدید استدیو نینجا تئوری منتشر خواهند کرد. براساس اطلاعات ثبت شده در لینکداین اعضای استدیو و دیگر منابع به نظر نینجا تئوری سالها در خفا مشغول توسعه بازی جدیدی به نام Bleeding edge بوده و حال شاید وقت نمایش عمومی این اثر مورد انتظار باشد.

دیگر استدیو های فرست پارتی در یک نگاه کوتاه:

استدیو Turn 10 باتوجه به اینکه دنبال گذاشتن زمان بیشتری برای توسعه نسخه بعدی فورزا است، پس از سالها حضور مداوم در E3 باید بگوییم امسال غایب خواهد بود.

استدیو کوچک Compulsion Games سال گذشته بازی We Happy Few را عرضه کرد و براساس منطق قطعا عنوانی در حد نمایش برای عموم در دست ندارد.

استدیو inXile Entertainment بازی Wasteland 3 را برای عرضه در سال 2019 به صورت مولتی پلتفرم دردست دارد و احتمال نمایش این بازی در کنفرانس مایکروسافت وجود خواهد داشت. گفتنی است برایان فارگو موسس استدیو ساخت بازیهای جدید معرفی نشده را تایید کرده ولیکن نمایش انها به دور از منطق است.

استدیو Obsidian Entertainment بازی The Outer Worlds را برای عرضه در سال 2019 به صورت مولتی پلتفرم در دست دارد و شاید مایکروسافت از نمایش این اثر در کنفرانس خبری خود استقبال کند. ساخت بازیهای جدید توسط استدیو مذکور تایید شده ولیکن نمایش ها تا قبل از عرضه The Outer Worlds عجیب خواهد بود.

استدیو تازه تاسیس The Initiative در حال عضوگیری و طی کردن مراحل اولیه شکل گیری است و باتوجه به سیاست های جدید مایکروسافت بابت عدم رونمایی زودهنگام بازیها، حضور انها در E3 پیش رو منتفی است.

استدیو Undead Labs سال گذشته بازی ضعیف State of Deacay 2 را منتشر کرد و نمایش بازی بعدی انها که نیز قسمت سوم همین مجموعه است قطعا در E3 2019 رخ نخواهد داد.



پ ن: تاپیک به مرور با اطلاعات کنسول نسل بعدی، خرید استدیوهای جدید و Xbox Global Publishing اپدیت خواهد شد
 
آخرین ویرایش:

usmarine

کاربر سایت
Sep 21, 2009
603
نام
ArashQ
کنفرانس داغونی بود، اصلا جای توجیه نداره
فقط شبیه ساز پرواز ماکروسافت نظر من جلب کرد
نبود فورزا برا امسال واقعا نا امید کننده بود
فورزا لگو واقعا ماکرو!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: samadi741

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,643
نام
سهيل
جسارتا از بین نمایش های پارسال سونی کدومشون نمایش n امشون بود؟ مثلا گیم پلی گوست آو سوشیما نمایش nمش بود یا لست 2؟ کنترل ؟ Ni oh 2 ؟ یا شایدم RE2 ؟ دث استرندینگ هم اولین فوتیج گیم پلیش رو نشون داد (کاری با کیفیتش ندارم) این وسط یدونه اسپایدرمن تکراری بود نهایتا. دیگه میخواید خالی ببندید هم انقد ضایع عمل نکنید :D
همون نمایش پارسال سونی از نظر سطح سوپرایز و سرگرم کنندگی چندین برابر بهتر از کنفرانس امسال مایکروسافت بود. 4تا گیم پلی دیدیم حداقل. نه که دوربین بره تو زیرزمین آخرم CG نشون بدن :D

خواهش میکنم. Tlou2 که دوتا نمایش قبل اون داشت. ولی خب تریلر گیم پلی اولین بار بود (و خب اوج کنفرانس همین بود).

Death Starnding سال 2016 معرفی شده بود و اگه اشتباه نکنم سومین تریلرش پخش شد اونجا و واقعا به لحاظ نمایش مکانیزم های گیم پلی صفر بود.

Spiderman هم باز 2016 معرفی شده بود و گیم پلیش هم نمایش قبلا داشت.

Ghost of Tsushima دومین نمایشش بود و اولین بار گیم پلی. این مشکلی نداشت.

Nioh و RE2 خوب بودن ولی در مقابل ماکروسافت کلی نمایش Third Party داشت.

حالا پارسال به کنار . الان امسال میومدن چی میخواستن نمایش بدن؟ فکر میکنید نتیجه خیلی مثبت میتونست باشه؟

در ضمن عدم رضایت نسبی ملت نسبت به کنفرانس پارسال سونی حرف من نیست و پارسال از نظرسنجی ها و واکنش ها مشخص بود.
 
آخرین ویرایش:

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,206
خواهش میکنم. Tlou2 که دوتا نمایش قبل اون داشت. ولی خب تریلر گیم پلی اولین بار بود (و خب اوج کنفرانس همین بود).

Death Starnding سال 2016 معرفی شده بود و اگه اشتباه نکنم سومین تریلرش پخش شد اونجا و واقعا به لحاظ نمایش مکانیزم های گیم پلی صفر بود.

Spiderman هم باز 2016 معرفی شده بود و گیم پلیش هم نمایش قبلا داشت.

Ghost of Tsushima دومین نمایشش بود و اولین بار گیم پلی. این مشکلی نداشت.

Nioh و RE2 خوب بودن ولی در مقابل ماکروسافت کلی نمایش Third Party داشت.

حالا پارسال به کنار . الان امسال میومدن چی میخواستن نمایش بدن؟ فکر میکنید نتیجه خیلی مثبت میتونست باشه؟

در ضمن عدم رضایت نسبی ملت نسبت به کنفرانس پارسال سونی حرف من نیست و پارسال از نظرسنجی ها و واکنش ها مشخص بود.
خب دیگه منم گفتم گیم پلی برا سوشیما و لست 2 :D اسپایدرمن هم گفتم خودمم تکراری بودنشو.
امسال اگه سونی کنفرانس میزاشت حرف شما درست بود و نمایش n امشون میشد :D برا همین نزاشت و صبر کرد با معرفی کنسول همه چیزو رو کنه. منتها هایپ مایکرو یجوری بود که همه فکر میکردیم واقعا دستش پره و میخواد کلی نمایش جذاب برامون بزاره و حتی کنسولش رو درست درمون معرفی کنه ولی عملا به هیچ نمایشیش کامل نپرداخت
عدم رضایت از کنفرانس پارسال سونی بخاطر اون جنگولک بازیهاشون بود مگرنه نمایش با کیفیت کم نداشتن
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
چه ربطی به محتوا نداشتن داره اخه :D
نمایش به اون شاخی
قرار نبود چیز بیشتری نشون بدن نه اینکه محتوایی وجود نداشته باش:D=))
پارسالو بگی بله دو سال تا عرضه داره اما نه امسال که طبق سنت بازی های AAA و بزرگی مثل halo که باید سال های قبلتر هم نمایش داشته باش که هم مشوق فروش نسل باش و هم کنسول فعلی و طرفدارایی که تشنه نمایش هستن
شما تریلر 2006 halo 3 رو ببین فقط ی مستر چیف رو نشون داد میرف ک جنگ رو تموم کنه:D:Smoke:
اتفاقا انتظار نمایشی کوتاه تر و ی نمایش بسته از زره مستر چیف باش فقط:D
بشخصه لایو ک میدیدم فقط محو مدل پر جزیات مستر چیف بودمو انتظار بیشتری نداشتم:D
____________________________
اما تابلو بود بیشتر استدیو ها سویچ کردن رو نسل بعد:D
سخته ی سال دیگم کم محتوا بودن برند اکس باکس ولی امیدوارم برای نسل بعد حرفه ای تر چه تو کنفرانس و چه تو مارکتینگ داشته باشن که تو ذوقمون نخوره
غیر از ارایه واقعا ضعیف محتوایی گرز کنفرانس هیچی از خیلی خوب کم نداشت اما بنظرم چینش ضعیف نمایشا و اصرار به اعداد بالا و تعداد نمایش بالا و کیفیت ن ضعیف اما معمولی تو ذوق میزنه
کاش دست از اعداد و ارقامی که یوزر درگیر کمیت نیست وقتی بیشتر درگیر کیفیته
خیلی به هیلو امیدوارم
خیلی به گرز امیدوارم(حس میکنم داستان درگیر کننده و عمیقی داره مخصوصا اون تریلر اول که عالی بود:x)
امیدوارم گیم پس با خدمات واقعا ارزون و بصرفه لانچ خوبی رو pc داشته باش که اگه غیر این بشه عجیب:D
به نظرم همه شرایط برای عالی بودن Halo بعدی مهیا هست از زمان مناسب تا عوض کردن کامل انجین بازی ببینیم بلاخره ۳۴۳ از ۴ و ۵ که هر کدوم تو نقاطی ضعف داشتن میتونه به تعادل برسه و حجت تموم کنه من خوشبینم به ۳۴۳ ولی به گرز هنوز نه هر چند بعیده هر چی هم باشه متاش زیر ۸۶ بره
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
به نظرم همه شرایط برای عالی بودن Halo بعدی مهیا هست از زمان مناسب تا عوض کردن کامل انجین بازی ببینیم بلاخره ۳۴۳ از ۴ و ۵ که هر کدوم تو نقاطی ضعف داشتن میتونه به تعادل برسه و حجت تموم کنه من خوشبینم به ۳۴۳ ولی به گرز هنوز نه هر چند بعیده هر چی هم باشه متاش زیر ۸۶ بره
انجین که عوض شده دیگه
نمایش رو انجین جدید بود
بحث انجین الان رفته کنار و کاملا تو پروسه ساخت بازی ولی به لحاظ نمایش محتوا قرار نبود نمایش گیمپلی یا نمایش خیلی پر محتوایی داشته باش بازی
 
  • Like
Reactions: mohsenebrahimi

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,229
نام
سروش
بخش انلاین بخاطر مکانیزم های گیم پلی که توی خود سینگل هم بود یه چیز عالی دراومده بود
ولی از جنبه ی پشتیبانی که اصلا اینطور نیست طبق چیزایی که شنیدم هنوزم یا تا چند وقت پیش برای گیرز اپدیت میومد
ضمن اینکه انلاینش pay to win بود :|

پی سی + گیم پس + پایرت

==========================
ی مسئله دیگه که هست اینه که قیمت اشتراک نتفلیکس با گیم پس تقریبا برابره ولی قیمت بازی چند برابر قیمت فیلمه ضمن از اینکه افراد خیلی بیشتری فیلم و سریال رو دنبال میکنن و قیمت اشتراک سر همین موضوع میاد میتونه بیاد پایین تر


من انتخاب اولم همیشه pc ـه ولی بحث بصرفه بودن و اقتصادی بودن مطرح شد که بستن pc تو این شرایط واقعا سنگینه ولی کنسول نسل بعد نهایت 7 تومن بشه دیگه شما بخوای pc بگیری برای بازی های نسل بعد باید 20 تومن خرج کنی
 
  • Like
Reactions: mohsenebrahimi

Skuul

کاربر سایت
Mar 18, 2007
2,986
نام
Milad
اینو میفرمایین ؟
کاری با بقیه پست ندارم اما این انگار تو بازیسنتر بد ج افتاده!!!اصلا این همکاری ربطی به Xcoud نداره!یا سونی قرار باشه چیزی روی سیستم مایکرو عرضه کنه.اینا نیاز به یه شرکت برای خدمات ابری داشتن .گزینه های موجود گوگل و آمازون و مایکروسافتن!گوگل که با استادیا شده رقیب و خودش سرویس درست کرده .سونی با آمازون الان داره همکاری میکنه و همین آمازون الان رهبر بازار کلود هست و بیشترین سهم رو داره حالا انگار به تفاهم نرسیدن باهاشون.موند مایکرو...کلا بحث زیرساختی هست نه سرویس .

پ.ن: کنفرانس بنظرم آشغال نبود کاملا عادی بود من 2 تا نمایش خوبم دیدم اون وسط که خیلی چسبید Ori &12M ...اما مشکل کنفرانس نوع برگزاری و نحوه برگزاریش بود قشنگ عصبی میشد آدم...2 تا سورپرایز داشت که یکیش متاسفانه لو رفته بود اما کیانو ریوز رو من دوست داشتم هر چند کلا چیپ بود حرکت :Dاز همه بدتر هم نداشتن گیم پلی بازیهای مهم بود
یه داستانی این برگزاری های مایکرو داره اینه که خیلی شو هستن!!!عملا هر سال و با هر مدیری اینطوریه!قشنگ سیتکام آمریکایی انگار آدم داره میبینه!اومدن اون تیکه Gears5 رو نشون دادن من پشت مانیتور خورده تو ذوقم بعد اسپنسر میاد 5-6 نفر دارن خودشونو پاره میکنن دستاشونو شکل X کردن دارن میرن تو صورتش...!!!
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
الان که فکرشو میکنم میبینم درسته مایکرو این استودیو هارو یه سالم نیست خریداری کرده از اون طرفم کنسول کامل رونمایی نشد که بازی‌هایaaa رو براش نشون بدن
ولی این حرفم که استودیویی که قبلا ایندی می‌ساخته چطور یهو میتونه AAA با کیفیت بسازه هم درسته

امیدوارم قبل E3 بعدی مشخص بشه این استودیوهای جدید چی دارن میسازن؟ و سیاست مایکرو چی هست کلا؟
 
  • Like
Reactions: samadi741

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
با اضافه شدن موج اخر بازیهای پشتیبانی از نسل قبل، پرونده این پروژه بر روی Xbox One به پایان رسید

مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد از زمان رونمایی این سرویس در E3 2015 تاکنون بیش از 600 بازی از دو نسل قبل اضافه شدند ولی دیگه برنامه ای ندارند تا بازیهای جدید به این سرویس اضافه کنند. و حالا تمرکز رفته روی اینده این پروژه (پشتیبانی اسکارلت از تمامی نسلهای قبل)

در کل باید تشکر کرد از مایکروسافت و تیم بکوارد که این قضیه رو در نسل هشتم به صورت استاندارد جا انداختند. منم تقریبا اکثریت بازیهایی که دوست داشتم به این سرویس اضافه شدن و یادم نمیاد مورد خاصی جا مونده باشه به جز مکس پین 3 لعنتی :(

اینم موج اخر بازیهای پشتیبانی از نسل قبل:

108864
Xbox-BackCompat_E3-Wave-Enhanced_1920x1080_Final.jpg

Xbox-BackCompat_E3-Wave-360_1920x1080_Final.jpg
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
آیا میدانید که دیشب Ubisoft سرویسی مثل Gamepass معرفی کرد با قیمت ماهیانه 15 دلار که DLC بازی ها هم شاملش می شه و بیش از 100 عنوان موجود بر روی UPlay Store رو پوشش می ده؟؟!!

در حال حاضر Microsoft, EA, Ubisoft دارن سرویس های ماهیانه ارائه می دن
احتمالا خودشون نمی دونن که دارن قبرشونو می کنن، لطفا بهشون اطلاع بدید
وقتی برای خوشمزگی اکانت فیک میسازید، حداقل نوشته بقیه رو با دقت بخونید ، هیچ کس نگفت این قضیه سرویس به ضرر ناشر ها تموم میشه و قبرشون کنده میشه !
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
بازی Bleeding Edge توسط یه تیم ۱۵ نفره و دقیقا از ۳ سال قبل در دست ساخت بوده. به تازگی هم تیم سازنده به ۳۰ نفر افزایش پیدا کرده. تیم سازنده هلبلید هم حدود ۱۵ نفر بودن. NT اعلام کرده چند بازی دیگه رو هم در دست ساخت داره. انصافا ساخت همچین بازی هایی با ۱۵ نفر خیلی سخته، امیدوارم این پروژه هاشون که تموم بشن با یه تیم کامل و بزرگ برن رو یه پروژه بزرگتر چون کاملا استعدادش رو دارن.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
بازی Bleeding Edge توسط یه تیم ۱۵ نفره و دقیقا از ۳ سال قبل در دست ساخت بوده. به تازگی هم تیم سازنده به ۳۰ نفر افزایش پیدا کرده. تیم سازنده هلبلید هم حدود ۱۵ نفر بودن. NT اعلام کرده چند بازی دیگه رو هم در دست ساخت داره. انصافا ساخت همچین بازی هایی با ۱۵ نفر خیلی سخته، امیدوارم این پروژه هاشون که تموم بشن با یه تیم کامل و بزرگ برن رو یه پروژه بزرگتر چون کاملا استعدادش رو دارن.

بستگی داره که بخوان برن سمت بازی بزرگ یا نه. خود استودیو باید بخواد. ولی اگر برن کاملا توانایی و استعدادش رو دارن.
 

NEXT GEN GAMER

کاربر سایت
Oct 29, 2007
1,023
مشکل مایکروسافت اینه که تکلیفش با خودش تو کنفرانس اصل‍ا مشخص نبود مثال میزنم :

استدیو پشت سرهم خریده اما معلوم نیست پروسه ساخت بازیاش چطوریه حتی مانور خاصی تو بازی های AAA ش نداد که بدونیم چه خبره
وان ایکس رو معرفی کرد اما ذره ای از پتانسیلش سخت افزاریش استفاده نکرد تو این کنفرانس انتظار داشتم حداقل گرز ۵ (مثل thlou2) یه جورایی مانور سخت افزاری برای وان x هم باشه
ازین طرف اسکارلت رو معرفی کرد اما کوچکترین اطلاعاتی نداد انگار مثلا خواسته به سونی و بیننده بگه ما پیشتازیم تو نسل بعد در صورتی که فقط یه تاریخ انتشار داد مثل این خرده فروشیا!
مانور ایکس کلود در برابر استادیا خب پس چرا سخت افزارقوی؟!!!
الان که فکر می کنم کنفرانس نداشتن و اماده شدن برای یه کنفرانس جداگانه (مثل برنامه احتمالی سونی) به مراتب خیلی بهتر از حضور بی محتوا توی E3 هستش
پارسال این اتفاق برای سونی افتاد ولی حداقلش از قبل مشخص کرده بود که برای همون بازی های AAA ش برنامه داره و نمایش گیم پلی رو داشتن (کنفرانس پارسال مایکرو هم که کاملا قابل قبول بود اکثرا میدونیم)
 
آخرین ویرایش:

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,229
نام
سروش
بازی Bleeding Edge توسط یه تیم ۱۵ نفره و دقیقا از ۳ سال قبل در دست ساخت بوده. به تازگی هم تیم سازنده به ۳۰ نفر افزایش پیدا کرده. تیم سازنده هلبلید هم حدود ۱۵ نفر بودن. NT اعلام کرده چند بازی دیگه رو هم در دست ساخت داره. انصافا ساخت همچین بازی هایی با ۱۵ نفر خیلی سخته، امیدوارم این پروژه هاشون که تموم بشن با یه تیم کامل و بزرگ برن رو یه پروژه بزرگتر چون کاملا استعدادش رو دارن.


اینا با این تعداد کم همچین چیزیایی میسازن اگه با تمام قوا رو یک پروژه کار کنن چی میشه ؟:D
 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر