طی این سال ها در مورد اتفاقات ناگواری که بر سر توسعه دهندگان حوزه ویدیو گیم در استدیوهای مطرحی مثل CDPR، Rockstar، Bioware، Naughty Dog، Blizzard و Riot Games و... رخ داده شنیده ایم. برگ جدید این دفتر سیاه این بار در مورد استدیوی اسپانیایی Mercury Steam است که اخیرا بازی ستایش شده ی Metroid Dread را توسعه داده اند.
طبق گزارشی که سایت Vandal از پروسه تولید بازی با مصاحبه از افراد مختلف تهیه کرده مشخص شده افرادی که با مرکوری استیم جهت تولید Metroid Dread همکاری کرده اند، طبق قراردادشان اگر کمتر از 25% مدت زمان تولید پروژه با استدیو همکاری نداشته باشند، اسم شان در بخش تیتراژ و Credits بازی نمی آمده و حال که بازی کامل عرضه شده و Credits بازی قابل مشاهده است گویا مرکوری استیم کاملا در راستای قرارداد زورگویانه اش عمل کرده و هیچ اسمی از افرادی که کمتر از مدت معین با استدیو همکاری داشته اند نیاورده.
از آن جا که طبق مشاهدات پروسه تولید این بازی 4 سال به طول انجامیده (از سال 2017) به طور کلی اگر توسعه دهنده ای کمتر از یک سال استخدام مرکوری استیم بوده یا با آن ها همکاری داشته، اسمی ازشان در تیتراژ بازی آورده نشده.
تلخی این قضیه از مصاحبه با 3D Artist ـی به نام روبرتو مخیاس حاصل شده که گفته علی رغم 8 ماه کار مداوم روی این بازی اسمی از او در تیتراژ بازی آورده نشده.
مرکوری استیم نیز به این انتقادات پاسخ داده و گفته که دقیقا مطابق این قراردادها، اسمی از افرادی که کمتر از یک سال با آن ها همکاری داشته اند در تیتراژ انتهای بازی اورده نشده.
در دفاع از خود البته، مرکوری استیم گفته که اکثریت تیم توسعه بازی این شرط را تکمیل کرده اند و افرادی که کمتر از این مدت با استدیو همکاری داشته اند ولی کمک شان به پروسه بازی شایان بوده مورد استثناء قرار گرفته و در تیتراژ اسم شان آمده.
متاسفانه مرکوری استیم دقیق بیان نکرده که معیار این کمک های شایان چیست
منبع: MercurySteam defends leaving developers out of Metroid Dread credits
طبق گزارشی که سایت Vandal از پروسه تولید بازی با مصاحبه از افراد مختلف تهیه کرده مشخص شده افرادی که با مرکوری استیم جهت تولید Metroid Dread همکاری کرده اند، طبق قراردادشان اگر کمتر از 25% مدت زمان تولید پروژه با استدیو همکاری نداشته باشند، اسم شان در بخش تیتراژ و Credits بازی نمی آمده و حال که بازی کامل عرضه شده و Credits بازی قابل مشاهده است گویا مرکوری استیم کاملا در راستای قرارداد زورگویانه اش عمل کرده و هیچ اسمی از افرادی که کمتر از مدت معین با استدیو همکاری داشته اند نیاورده.
از آن جا که طبق مشاهدات پروسه تولید این بازی 4 سال به طول انجامیده (از سال 2017) به طور کلی اگر توسعه دهنده ای کمتر از یک سال استخدام مرکوری استیم بوده یا با آن ها همکاری داشته، اسمی ازشان در تیتراژ بازی آورده نشده.
تلخی این قضیه از مصاحبه با 3D Artist ـی به نام روبرتو مخیاس حاصل شده که گفته علی رغم 8 ماه کار مداوم روی این بازی اسمی از او در تیتراژ بازی آورده نشده.
مرکوری استیم نیز به این انتقادات پاسخ داده و گفته که دقیقا مطابق این قراردادها، اسمی از افرادی که کمتر از یک سال با آن ها همکاری داشته اند در تیتراژ انتهای بازی اورده نشده.
در دفاع از خود البته، مرکوری استیم گفته که اکثریت تیم توسعه بازی این شرط را تکمیل کرده اند و افرادی که کمتر از این مدت با استدیو همکاری داشته اند ولی کمک شان به پروسه بازی شایان بوده مورد استثناء قرار گرفته و در تیتراژ اسم شان آمده.
متاسفانه مرکوری استیم دقیق بیان نکرده که معیار این کمک های شایان چیست
We accredit all those who certify a minimum participation in a particular project--usually the vast majority of devs. We set the minimum at 25% of development time,
We also credit those who, even though they have not been in the project for too long, have had significant creative and/or technical contributions. A game development is a complex, hard and exhausting endeavor. We understand any of us needs to contribute at a minimum to it, to be accredited in the final product. Thanks for your interest.
منبع: MercurySteam defends leaving developers out of Metroid Dread credits