Mercury Steam اسامی افرادی که کمتر از 1 سال روی Metroid Dread کار کرده اند را در تیتراژ بازی لحاظ نکرده

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
1634299092248.png
طی این سال ها در مورد اتفاقات ناگواری که بر سر توسعه دهندگان حوزه ویدیو گیم در استدیوهای مطرحی مثل CDPR، Rockstar، Bioware، Naughty Dog، Blizzard و Riot Games و... رخ داده شنیده ایم. برگ جدید این دفتر سیاه این بار در مورد استدیوی اسپانیایی Mercury Steam است که اخیرا بازی ستایش شده ی Metroid Dread را توسعه داده اند.

طبق گزارشی که سایت Vandal از پروسه تولید بازی با مصاحبه از افراد مختلف تهیه کرده مشخص شده افرادی که با مرکوری استیم جهت تولید Metroid Dread همکاری کرده اند، طبق قراردادشان اگر کمتر از 25% مدت زمان تولید پروژه با استدیو همکاری نداشته باشند، اسم شان در بخش تیتراژ و Credits بازی نمی آمده و حال که بازی کامل عرضه شده و Credits بازی قابل مشاهده است گویا مرکوری استیم کاملا در راستای قرارداد زورگویانه اش عمل کرده و هیچ اسمی از افرادی که کمتر از مدت معین با استدیو همکاری داشته اند نیاورده.

از آن جا که طبق مشاهدات پروسه تولید این بازی 4 سال به طول انجامیده (از سال 2017) به طور کلی اگر توسعه دهنده ای کمتر از یک سال استخدام مرکوری استیم بوده یا با آن ها همکاری داشته، اسمی ازشان در تیتراژ بازی آورده نشده.

تلخی این قضیه از مصاحبه با 3D Artist ـی به نام روبرتو مخیاس حاصل شده که گفته علی رغم 8 ماه کار مداوم روی این بازی اسمی از او در تیتراژ بازی آورده نشده.

مرکوری استیم نیز به این انتقادات پاسخ داده و گفته که دقیقا مطابق این قراردادها، اسمی از افرادی که کمتر از یک سال با آن ها همکاری داشته اند در تیتراژ انتهای بازی اورده نشده.
در دفاع از خود البته، مرکوری استیم گفته که اکثریت تیم توسعه بازی این شرط را تکمیل کرده اند و افرادی که کمتر از این مدت با استدیو همکاری داشته اند ولی کمک شان به پروسه بازی شایان بوده مورد استثناء قرار گرفته و در تیتراژ اسم شان آمده.
متاسفانه مرکوری استیم دقیق بیان نکرده که معیار این کمک های شایان چیست

We accredit all those who certify a minimum participation in a particular project--usually the vast majority of devs. We set the minimum at 25% of development time,​
We also credit those who, even though they have not been in the project for too long, have had significant creative and/or technical contributions. A game development is a complex, hard and exhausting endeavor. We understand any of us needs to contribute at a minimum to it, to be accredited in the final product. Thanks for your interest.

منبع: MercurySteam defends leaving developers out of Metroid Dread credits
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
به شدت حرکت Dick Move ـی زدن.

چون کلا این مثل پورتوفیلوی آدم میمونه. خیلی افسرده کننده است 8 ماه روی یه بازی به این موفقی کار کنی و هیچ مدرکی نداشته باشی اگه بخوای بیاریت تو رزومه ات. چون حداقل تو ظاهر کار و تیتراژی که بررسی میشه اسمی ازت نیست و استدیوئه آدم حسابت نیاورده.

میتونم درک کنم یه استدیو نخواد هر بنی بشری که اومده و رفته رو بیاره تو Credits کارش. (هر چند بهتره بکنه) ولی یه سال خیلی زیاده. حداکثرش 6 ماه. تازه اونم آدم زورش میاد
 

Aperture

کاربر سایت
Apr 30, 2012
1,381
کلا مدیران ارشد این استودیوی اسپانیایی یه تختشون کمه یادمه سره انتشار بازی castlevania los2 هم خیلی با کارمنداشون بد رفتار کرده بودن و بی احترامی میکردن بهشون خوراک این lgbt ها هستن بیان دمار از روزگارشون مثل blizzard در بیارن
 
  • Poker Face
Reactions: Arima Kishou

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
چقدر حال بهم زن واقعا... طرف 2 ماهم کار کرده باشه اسمش باید بیاد. حالا هرچقدر اسمش پایین تر توی لیست باشه کمتر دیده میشه و خب دلیل نمیشه بگیم چون طرف کمتر از فلانی کار کرده پس اسمشم نمیاریم...

بدبخت اونی که این همه کار کرده و تهش جوابش این بوده...
 

franticfixer

کاربر سایت
Mar 5, 2011
395
چقدر حال بهم زن واقعا... طرف 2 ماهم کار کرده باشه اسمش باید بیاد. حالا هرچقدر اسمش پایین تر توی لیست باشه کمتر دیده میشه و خب دلیل نمیشه بگیم چون طرف کمتر از فلانی کار کرده پس اسمشم نمیاریم...

بدبخت اونی که این همه کار کرده و تهش جوابش این بوده...
خوب متاسفانه مدل قراردادشون اینجوری بوده و خیلی نمیشه به کمپانی ایراد گرفت. اینها قراردادها رو اینجوری تنظیم میکنن که کارمندهای انگیزه داشته باشند طولانی مدت بمونن با استودیو چون نفر جدیدی که استخدام میکنن یکی دو ماه اول گرفتار کارای اداری و آموزش و جا افتادنه و بعد از ۲ ماه اینا بازدهیشون ایده آل میشه. واسه همین سعی میکنن قرارداد رو جوری تنظیم کنن که به اصطلاح turn over زیاد بالا نباشه. کسی هم که امضا می‌کنه این رو‌ می‌دونه. بدیش اینه که تو صنعت ویدیوگیم سخته پیشبینی کنی که کار می میاد بیرون و چه قدر دقیقا طول می‌کشه. ۲۵ درصد بدیش همینه. مثلا قرارداد می‌گفت حداقل یک سال بهتر بود
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
امروز چشمم به یه مورد نسبتا مشابهی با قضیه متروید خورد، واقعا آدم تعجب میکنه که بعضی استودیوها چطوری این چیزا رو مدیریت میکنن. :|
IGN اومده یه مطلبی گذاشته از یکی از سخنرانی های GDC مربوط به Ratchet & Clank: Rift Apart، که یکی از طراح های ارشد اینسامنیاک گیمز میاد توش توضیح میده پروسه انتخاب کردن اسم شخصیت Rivet به چه شکل بوده. گویا یکی از نویسنده های ارشد بازی به اسم سم مگز کسی بوده که تو خلق این شخصیت و انتخاب کردن این اسم، نقش اساسی داشته اما به دلایلی طراح ارشد اینسامنیاک گیمز توی سخنرانیش هیچ اشاره ای به ایشون نمیکنه.

مورد عجیب تر اینکه اسم نویسنده ای که چنین تاثیری داشته روی خلق یکی از مهم ترین شخصیت های بازی، اصلا بین نویسنده ها ثبت نشده داخل Credits. (من از روی کنجکاوی رفتم چک کردم و به نظر میاد اسمش فقط داخل بخش Special thanks ثبت شده، بدون اشاره به اینکه نویسنده ارشد بازی بوده.) خلاصه که طرف یکی دو ساعتی میشه که داره زمین و زمان رو فحش میده و حسابی کلافه شده (بیشتر بخاطر اون سخنرانی GDC)، که حقم داره بنظرم چون انتخاب کردن اسم مناسب برای شخصیت واقعا کار دشواری هست. :D البته اینم گفته که حضور تو اینسامنیاک گیمز شدیدا براش تجربه مثبتی بوده و بخاطر تفاوت فکری با مدیریت از استودیو جدا شده.

یه مدت پیش هم یادمه یه بنده خدایی میگفت آرت روی باکس RAGE 2 کار خودش بوده اما اسمشو کلا هیچ جایی ثبت نکردن. حالا چه تو این مثال و چه مثال پست اول، مشکل Credit ندادن درست حسابی چیزیه که آدم با خودش میگه حل کردنش اصلا نباید سخت نباشه. اما خب به هر دلیلی مدام تکرار میشه این قضیه، حالا یه سریشون به گوش ما میرسه و یه سریشون هم اصلا سر و صدایی نمیکنن.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
اصلا چرا همچین قرارداد احمقانه ای رو از اول تنظیم کردن؟ که چی بشه مثلا؟:D اسم چهار نفر بیشتر تو credits خرجی نداره که.

حالا اینارو خیلی دقیق نمیدونم، ولی اصولا اعضا قدیمی تیم ها جفتک میندازن و با فشار اون ها چنین قوانین مسخره ای ابداع میشه. اکثرا از اینکه تو ماه های آخر یه نفر بیاد و کردیت ساخت رو تصاحب کنه راضی نیستن و یا فشار میارن کلا کسی جذب نشه یا اگه امد اثری ازش تو کردیت نباشه.
 

M4JiD

کاربر سایت
Feb 8, 2008
2,610
نام
defective pixel
البته از یه دید هم نگاه کنید که کمپانی میاد کلی هزینه میکنه و یه نیرو رو جذب میکنه و اون نیرو روی یه پروژه کار میکنه. بعد یهو تصمیم میگیره بره. خب این هم هزینه داره برای کمپانی هم نمیشه همون کردیتی رو بگیره که یه نیرو حدود مثلا ۲ ۳ سال روی اون پروژه کار کرده.
من منظورم این نیست که حق با کمپانیه. ولی بحثم اینه که صفر و یک هم نیست.
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
البته از یه دید هم نگاه کنید که کمپانی میاد کلی هزینه میکنه و یه نیرو رو جذب میکنه و اون نیرو روی یه پروژه کار میکنه. بعد یهو تصمیم میگیره بره. خب این هم هزینه داره برای کمپانی هم نمیشه همون کردیتی رو بگیره که یه نیرو حدود مثلا ۲ ۳ سال روی اون پروژه کار کرده.
من منظورم این نیست که حق با کمپانیه. ولی بحثم اینه که صفر و یک هم نیست.

اتفاقا به نظره من کاملا صفر و یکه ! اونی که یهو تصمیم میگیره بره ، دلیلی نمیشه که کسی که فلان قدر کار کرده نسبت بهش اسمش نیاد ! مشکل کمپانی هست که یارو رفته به اونی که تازه آمده ربطی نداره.با هر مقدار زحمتی باید اسم طرف بیاد.
 
  • Like
Reactions: omid0

mohsenjyubi201

کاربر سایت
Jun 17, 2011
558
امروز چشمم به یه مورد نسبتا مشابهی با قضیه متروید خورد، واقعا آدم تعجب میکنه که بعضی استودیوها چطوری این چیزا رو مدیریت میکنن. :|
IGN اومده یه مطلبی گذاشته از یکی از سخنرانی های GDC مربوط به Ratchet & Clank: Rift Apart، که یکی از طراح های ارشد اینسامنیاک گیمز میاد توش توضیح میده پروسه انتخاب کردن اسم شخصیت Rivet به چه شکل بوده. گویا یکی از نویسنده های ارشد بازی به اسم سم مگز کسی بوده که تو خلق این شخصیت و انتخاب کردن این اسم، نقش اساسی داشته اما به دلایلی طراح ارشد اینسامنیاک گیمز توی سخنرانیش هیچ اشاره ای به ایشون نمیکنه.

مورد عجیب تر اینکه اسم نویسنده ای که چنین تاثیری داشته روی خلق یکی از مهم ترین شخصیت های بازی، اصلا بین نویسنده ها ثبت نشده داخل Credits. (من از روی کنجکاوی رفتم چک کردم و به نظر میاد اسمش فقط داخل بخش Special thanks ثبت شده، بدون اشاره به اینکه نویسنده ارشد بازی بوده.) خلاصه که طرف یکی دو ساعتی میشه که داره زمین و زمان رو فحش میده و حسابی کلافه شده (بیشتر بخاطر اون سخنرانی GDC)، که حقم داره بنظرم چون انتخاب کردن اسم مناسب برای شخصیت واقعا کار دشواری هست. :D البته اینم گفته که حضور تو اینسامنیاک گیمز شدیدا براش تجربه مثبتی بوده و بخاطر تفاوت فکری با مدیریت از استودیو جدا شده.

یه مدت پیش هم یادمه یه بنده خدایی میگفت آرت روی باکس RAGE 2 کار خودش بوده اما اسمشو کلا هیچ جایی ثبت نکردن. حالا چه تو این مثال و چه مثال پست اول، مشکل Credit ندادن درست حسابی چیزیه که آدم با خودش میگه حل کردنش اصلا نباید سخت نباشه. اما خب به هر دلیلی مدام تکرار میشه این قضیه، حالا یه سریشون به گوش ما میرسه و یه سریشون هم اصلا سر و صدایی نمیکنن.


بهتر، اصن اشتباه بزرگ رو اینسامنیاک کرد که این موجود رو آورد. خداروشکر اومد بیرون.

بیسبسیبسیب.PNG

مثل اینکه تو بازی gta online هم بهش ت*اوز شده بوده سر اون موضوع هم زیادی سرو صدا کرده
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,374
نام
محمد
بهتر، اصن اشتباه بزرگ رو اینسامنیاک کرد که این موجود رو آورد. خداروشکر اومد بیرون.

View attachment 250601

مثل اینکه تو بازی gta online هم بهش ت*اوز شده بوده سر اون موضوع هم زیادی سرو صدا کرده
خدا شفاشون بده!
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
1648678249180.png

1648678279015.png

1648680844865.png

خودش اسمش رو از جای دیگه کش رفته الان که گندش در اومد میگه نه کار تیمی بوده و من جزو از اون تیم بودم LOL


1648678767316.png

وای وای داره گندش در میاد 😂 اومده میگه رو چه حسابی داری به اسم بقیه واسه خودت Credit میگیری LOL سایز سینه های Rivet هم مشکلی نداشت که مثل دیوونه ها جو رو متشنج کردی 😂
طرف دنبال توجه میگشت که خوب موفق شد

پ.ن : Irony ماجرا اونجاست که طرف خودش رو کشته بگه رو چه حسابی یـ موجود فضایی باید سینه برجسته داشته باشه مگه انسان ـه بعد همون میاد مقایسه 1 به 1 با آدما میکنه و میگه Rivet گی ـه :))

======================================================
@Ludens

ایشون با یـ نفر دیگه سر یـ سری چیزا مثل دیزاین Rivet (سایز سینه و کمرش LOL )تو استدیو به مشکل بر میخورن سر همینم از استدیو میان بیرون اون یکیشون یـ رشته توئیت در منباب همین قضیه زده :

Former Insomniac dev: Rivet in R&C Rift Apart almost had noticeable breasts and wider hips to be more feminine-looking Sony

سر همینم احتمالا بهشون Credit ندادن (به شخصه حرکتشون رو تایید نمیکنم)
 
آخرین ویرایش:

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
View attachment 250617

View attachment 250618

View attachment 250622

خودش اسمش رو از جای دیگه کش رفته الان که گندش در اومد میگه نه کار تیمی بوده و من جزو از اون تیم بودم LOL


View attachment 250621

وای وای داره گندش در میاد 😂 اومده میگه رو چه حسابی داری به اسم بقیه واسه خودت Credit میگیری LOL سایز سینه های Rivet هم مشکلی نداشت که مثل دیوونه ها جو رو متشنج کردی 😂
طرف دنبال توجه میگشت که خوب موفق شد

پ.ن : Irony ماجرا اونجاست که طرف خودش رو کشته بگه رو چه حسابی یـ موجود فضای باید سینه قابل مشاهده داشته باشه مگه انسان ـه بعد همون میاد مقایسه 1 به 1 با آدما میکنه و میگه Rivet گی ـه :))

======================================================
@Ludens

ایشون با یـ نفر دیگه سر یـ سری چیزا مثل دیزاین Rivet (سایز سینه و کمرش LOL )تو استدیو به مشکل بر میخورن سر همینم از استدیو میان بیرون اون یکیشون یـ رشته توئیت در منباب همین قضیه زده :

Former Insomniac dev: Rivet in R&C Rift Apart almost had noticeable breasts and wider hips to be more feminine-looking Sony

سر همینم احتمالا بهشون Credit ندادن (به شخصه حرکتشون رو تایید نمیکنم)
ای بابا عجب درامای مسخره ای درست شده... :)) حالا من خیلی کاری به بقیه بحثا ندارم (تا حد زیادی آف تاپیک هست اصلا، پست اول کلا در مورد این موضوع Credit دادن هست)، ولی به هر حال به قول خودت اینکه سر چنین جنگ و دعواهایی طرف رو از لیست نویسنده ها خط بزنی همچنان زیاد جالب نیست. یه بنده خدای دیگه ای هم از اینسامنیاک بود که میگفت یه سال بین لیدها فعالیت کرده اما بازم اسمشو فقط تو Special thanks آوردن. بنظر یه سری قواعد خاص خودشون رو دارن که البته طبیعتا برای افرادی مثل ما خیلی واضح و روشن نیست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر