Platforms Xbox One, PlayStation 4, PC Developers BioWare Publishers Electronic Arts Release Date May 14, 2021
تریلوژی اپیک و نفس گیر مس افکت قرار ـه به صورت یک جا در قالب Legendary Edition بهار سال دیگه برای کنسول های نسل هشت و PC منتشر بشه گرافیک بازی علاوه بر فریم ریت و رزولویشن بهتر طبق گفته Bioware دست خوش بهبود هایی مثل تکسچر های باکیفیت تر مدلینگ , افکت و شیدر های بروز شده هستش و قرار ـه یک تجربه نسبتا مدرن شده از این سگانه رو به ارمغان بیاره
Mass Effect Legendary Edition is a fan's dream come true. With all three games and almost all of their DLC included in one upgraded package there simply isn't more to be asked for here other than a full remake.
چند نفر هم تو Preview تعریف کردن
منتقد گیم اسپات نوشته فعلا نسخه 1 رو بازی کرده و با اینکه Combat نسخه 1 (Original) رو دوست نداشته ولی تو کالکشن خوب شده
گیم اینفورمر گفته نسخه خوبی برای تجربه داستان شپرد هست
نمیتونم نظر کلی بدم چون هنوز ۲ ۳ رو پلی ندادم و فعلا مشغول side quest های فراوان و کپی پیست شده ی me 1 هستم.
بزرگترین نکته مثبتش افزایش کیفیت بخش شوتینگ و در کل کامبت بازیه. دقیقا یک سال پیش بود که داشتم me 1 پلی میدادم و حالم از این حجم از rng تو شوتینگ بازی بهم خورده بود. ولی این مشکل ۸۰% تو ریمستر حل شده و در کل کامبت خیلی حس بهتری داره.
انتظار داشتم بعضی از texture ها کیفیتشون بهتر باشه و کمتر تو چشم بزنه مخصوصا در مقایسه با کیفیت armor ها ولی در کل از نظر گرافیکی مخصوصا برای بازی که در موقع عرضه هم آش دهن سوزی از نظر فنی نبوده ، واقعا اوکیه. سیستم نورپردازی جدید و reflection هایی که اضافه کردن خیلی به این موضوع کمک کرده.
کنترل mako واقعا بهتر شده. فیزیکش خیلی بهتر عمل میکنه و دیگه مثل قبل یکدفعه ای سر یه collision کوچیک ماشینو کله ملق نمی کنه. با اینکه uncharted world ها هنوزم تو مخی ان ولی این قابلیت بوست خیلی به بالا رفتن از سطوح ۹۰ درجه کمک میکنه.
یک مشکل بزرگی که me 1 اصلی داشت و هیچکس به زبون نیاورد مشکل صدا بود. خیلی وقت ها خیلی از دیالوگ ها بخاطر تداخل کلا دچار مشکل میشد و نه صدای دیالوگ اصلی دیگه پخش میشد و نه صدای دومی که با اولی تداخل داشت. و این مشکلی بود که در نسخه اصلی به شدت دیده میشد و خدا را شکر اینجا حل شده.
حالا میرسیم به مشکلات?:
اول اینکه نمیدونم چه بلایی سر انجین بازی آوردن ولی هر از چندگاهی کلا ۳ ۴ ثانیه فریز میشه و این مشکل تو هیچ کدوم از نسخه های قدیم me نبود.
دوم باگ های game breaking که تو ۲۰ ساعت گیم پلی با ۲ تاشون مواجه شدم و مجبور شدم به سیو ۱ ساعت قبلش برگردم.
سوم سیستم لول آپ و لولینگ جدید که اصلا بالانس نیست. تو نسخه اوریجینال گیم سخت شروع میشه و به مرور زمان بالانس میشه ولی تو این نسخه نرمال شروع میشه و بعد ۴ ۵ ساعت به شدت ez میشه. چیزی که فهمیدم gear ایی که دراپ میشه براساس لول هست و با این سیستم جدید منی که الان حتی به virmire هم نرسیدم به max level نزدیکم و gear خودم و اسکوادم تقریبا مکسه و هیچ چلنجی ندارم تقریبا (vanguard هم برداشتم و طبیعت کلاسش تانک بایوتیک هست)
تا جایی ام که یادمه گفته بودن AI بازی رو ارتقا دادن ولی چیزی که من دیدم هیچ تغییری نکرده. هنوز مشکلات pathing هست هنوزم دشمنا به جای کاور گرفتن مثل چی میان تو دهنت با pistol.
و میرسیم به بزرگترین و قابل انتظار ترین تغییری که رخ نداد و اونم توانایی بالا آورن quest tracker بازی در قسمت galaxy map هست. (خدا نکنه اسم اون جایی که میخوای بری رو فراموش کنی)
و لعنت خدا بر اون کسی که اون موزیک نویز مانند و تو مخی رو برای هر side quest ایی که میری گذاشت. قشنگ تو خوابم هم صداش از ذهنم بیرون نمیره.
feels good to be killing ashley the great racist for the 1000th time
نمیتونم نظر کلی بدم چون هنوز ۲ ۳ رو پلی ندادم و فعلا مشغول side quest های فراوان و کپی پیست شده ی me 1 هستم.
بزرگترین نکته مثبتش افزایش کیفیت بخش شوتینگ و در کل کامبت بازیه. دقیقا یک سال پیش بود که داشتم me 1 پلی میدادم و حالم از این حجم از rng تو شوتینگ بازی بهم خورده بود. ولی این مشکل ۸۰% تو ریمستر حل شده و در کل کامبت خیلی حس بهتری داره.
انتظار داشتم بعضی از texture ها کیفیتشون بهتر باشه و کمتر تو چشم بزنه مخصوصا در مقایسه با کیفیت armor ها ولی در کل از نظر گرافیکی مخصوصا برای بازی که در موقع عرضه هم آش دهن سوزی از نظر فنی نبوده ، واقعا اوکیه. سیستم نورپردازی جدید و reflection هایی که اضافه کردن خیلی به این موضوع کمک کرده.
کنترل mako واقعا بهتر شده. فیزیکش خیلی بهتر عمل میکنه و دیگه مثل قبل یکدفعه ای سر یه collision کوچیک ماشینو کله ملق نمی کنه. با اینکه uncharted world ها هنوزم تو مخی ان ولی این قابلیت بوست خیلی به بالا رفتن از سطوح ۹۰ درجه کمک میکنه.
یک مشکل بزرگی که me 1 اصلی داشت و هیچکس به زبون نیاورد مشکل صدا بود. خیلی وقت ها خیلی از دیالوگ ها بخاطر تداخل کلا دچار مشکل میشد و نه صدای دیالوگ اصلی دیگه پخش میشد و نه صدای دومی که با اولی تداخل داشت. و این مشکلی بود که در نسخه اصلی به شدت دیده میشد و خدا را شکر اینجا حل شده.
حالا میرسیم به مشکلات?:
اول اینکه نمیدونم چه بلایی سر انجین بازی آوردن ولی هر از چندگاهی کلا ۳ ۴ ثانیه فریز میشه و این مشکل تو هیچ کدوم از نسخه های قدیم me نبود.
دوم باگ های game breaking که تو ۲۰ ساعت گیم پلی با ۲ تاشون مواجه شدم و مجبور شدم به سیو ۱ ساعت قبلش برگردم.
سوم سیستم لول آپ و لولینگ جدید که اصلا بالانس نیست. تو نسخه اوریجینال گیم سخت شروع میشه و به مرور زمان بالانس میشه ولی تو این نسخه نرمال شروع میشه و بعد ۴ ۵ ساعت به شدت ez میشه. چیزی که فهمیدم gear ایی که دراپ میشه براساس لول هست و با این سیستم جدید منی که الان حتی به virmire هم نرسیدم به max level نزدیکم و gear خودم و اسکوادم تقریبا مکسه و هیچ چلنجی ندارم تقریبا (vanguard هم برداشتم و طبیعت کلاسش تانک بایوتیک هست)
تا جایی ام که یادمه گفته بودن AI بازی رو ارتقا دادن ولی چیزی که من دیدم هیچ تغییری نکرده. هنوز مشکلات pathing هست هنوزم دشمنا به جای کاور گرفتن مثل چی میان تو دهنت با pistol.
و میرسیم به بزرگترین و قابل انتظار ترین تغییری که رخ نداد و اونم توانایی بالا آورن quest tracker بازی در قسمت galaxy map هست. (خدا نکنه اسم اون جایی که میخوای بری رو فراموش کنی)
و لعنت خدا بر اون کسی که اون موزیک نویز مانند و تو مخی رو برای هر side quest ایی که میری گذاشت. قشنگ تو خوابم هم صداش از ذهنم بیرون نمیره.
feels good to be killing ashley the great racist for the 1000th time[/SPOI
سیستم لولینگ بازی خیلی تغییر داشته الان خیلی راحت شده لول آپ کردن نیازی نیست فرعی هارو بری خودم هم پیشنهاد میکنم گه نری چون ۹۹درصدشون یک شکل اند و زیاد مهم نیستند.
با اینکه برای بار سوم بود تریلوژی رو تموم می کردم (که آخرین بارش 10 سال پیش بود) بازم پشمام ریخت حتی بیشتر از اون موقع بخصوص اینکه هیچ DLC ای هم ازش نرفته بودم قبلاً. احساس کردم خیلی انتخاب های کوچک و بزرگ ام منطقی تر، پخته تر و درست تر بود نسبت به 10 سال پیش و برای اولین باره که از پایانی که بهم زدم برای تریلوژی به شدت راضی ام. چقدر داستان افسانه ای بود، عجب اسطوره ای شد شپرد برای یه کهکشان! واقعاً معرکه بود از هر نظر و کیف کردم و حسرت خوردم که چه دوران اوجی داشت EA و چرا انقدر بازی های تاپ انگشت شمار شده الان و ما دائم باید برگردیم بازی های عالی گذشته رو پلی بدیم
10 سال پیش پایانی که انتخاب کردم Synthesis بود ولی الان Control رو انتخاب کردم؛ خواستم تا اونجا که میشه شرایط کهکشان رو تغییر ندم چرا که اگر Destroy رو انتخاب می کردم به غیر از نابودی ریپر ها پیامدی که داشت این بود که کل کهکشان باید از صفر دوباره شروع می کرد چون همه تکنولوژی ها نابود می شد یا انتخاب قبلیم باعث می شد ریشه موجودات عوض شه، در نتیجه آخر تصمیم گرفتم شپرد تبدیل شه به همه اون ریپر هایی که باهاشون از نسخه 1 می جنگید و صلح رو تو کهکشان بر قرار کنه.