Mass Effect: Andromeda

Hazmat

7th Day
عضو تحریریه
Feb 2, 2013
1,144
نام
میلاد


Developer: BioWare
Publisher: Electronic Arts
Platforms: Xbox One, PS4, PC
Genre: Action Role Playing
Release Date: Q1 2017

تـولــیــد:

بعد از پایان سه گانه ی Mass Effect، در نوامبر 2012 بود که توئیت Casey Hudson به عنوان کارگردان تریلوژی، اولین شایعات را رقم زد.
"ما در حال طراحی مس افکتی کاملا جدید هستیم. شما دوست دارید چه چیزی را در آن ببینید؟"
طولی نکشید که BioWare در 12 نوامبر 2012 تایید کرد که نسخه ی جدیدی از ME را با انجین خانگی استدیوی DICE، یعنی Frostbite 3 -مشابه Dragon Age: Inquisition- در دست ساخت دارد.
در مارس 2013، نمایشگاه PAX East کیسی هادسن تایید کرد که ساخت نسخه ی جدیدی در فرانچایز آغاز شده است.
روز 18 ژوئن 2013 بود که Yanick Roy با توئیتی در جواب کاربر Shinobi602 تایید کرد که بازی مکانیزیم هایی را از Dragon Age: Inquisition قرض خواهد گرفت.
7 نوامبر 2013 که به روز N7 Day برای طرفداران مس افکت معروف است اولین تصاویر از تولید بازی به شکل اف-اسکرین منتشر شد.
اما در E3 2014، روز نهم June بود که ساخت بازی به طور رسمی بدون هیچ عنوانی تایید شد.
با توجه به صحبت های Chris Priestly که community manager بایوور است، آن ها دوست نداشتند مردم شماره ی بعدی را با نام Mass Effect 4 بشناسند.
Yanick Roy رئیس استدیوی منترال تاکیید کرد که سه گانه به پایان رسیده و کار بر روی داستانی کاملا جدید آغاز گشته است.
در E3 2014 بود که ویدئویی مفهومی و بسیار کوتاه از مراحل اولیه ی بازی منتشر شد.
January 19 تایید شد که 200 نفر بر روی بازی کار می کنند و تاریخ انتشار 2016 خواهد بود.
نهایتا در 15 ژوئن 2015 بود که Mass Effect: Andromeda به طور رسمی در کنفرانس خبری EA E3 2015 معرفی شد.
BioWare توضیح داد: "ما می دانستیم که می خواهیم با یک پایه متشکل از بهترین قطعات عناوین گذشته ی سری شروع کنیم.
دنیای جدید هیجان انگیز، شخصیت های بزرگ و اکشنی درگیر کننده.
ما می خوایم تعریف شما از آنچه که از Mass Effect بعدی میخواهید، را گسترش دهیم."
در تاریخ 18 ژوئن، تایید شد که هواداران سری برای اطلاعات بیشتر باید تا پایان سال 2015- احتمالا N7 Day- منتظر بمانند.
در روز N7 Day 2015، تیزری کوتاه از بازی به نمایش درآمد که پیام خداحافظی شپرد با طرفداران را به همراه داشت. همچنین سه کانسپت آرت جدید نیز به نمایش گذاشته شد.
اخیرا دو تن از اعضای مهم تیم ساخت بازی، یعنی مدیر ارشد توسعه بازی و نویسنده اصلی بایوور مونترال را ترک کردند. بازی با تاخیری چند ماهه در سه ماهه اول سال 2017 عرضه خواهد شد.

اطلاعات کلی:

— عنوان بازی شماره نداره و با پسوند Andromeda شناخته میشه.
— در ابتدا قرار بود بازی نام Mass Effect: Beyond رو یدک بکشه.
— بازی در دنیایی متفاوت با تریلوژی قبلی و در کهکشان آندرومدا جریان داره.
— وظیفه ی اصلی ساخت بازی به عهده ی شعبه ی مونترال بایوور هست.
— شعب دیگه ی BioWare هم توی ساخت بازی کمک می کنن.
— برای گشت و گذار Mako از شماره ی اول سری برگشته.
— خبری از شخصیت های تریلوژی قبلی نیست و بازی چندین سال بعد از اتفاقات سه گانه روایت میشه.
— ساخت بازی از اوایل 2013 به طور جدی شروع شده.بازی از انجین Frostbite استفاده می کنه.
— وجود نژاد Salarian تایید شده.
— بازی تمرکز زیادی روی بخش "گشت و گذار" و همچنین "شخصی" سازی داره.
— مثل شماره های قبل، رومنس توی بازی وجود داره.
— مدیر خلاق تولید پروژه اعتقاد داره آندرمدا بهترین و بزرگ ترین شماره ی ME خواهد بود.
— احتمالا سیستم آب و هوای پویا وجود داره.
— بازی دارای داستانی در گیر کننده مثل شماره های قبلی خواهد بود.
— سیستم مبارزات شبیه به نسخه ی سوم هستش.
— تیم سازنده ی بازی 200 نفر را شامل می شود.
— بازی داری بخش مولتی پلیر همکاری خواهد بود.
— سیستم هایی از Dragon Age: Inquisition در Andromeda حضور خواهند داشت.

شایعات مربوط به داستان بازی


Ark Theory






خطر اسپویل شدید

قسمت اول | تئوری Ark

سال 2148


اتفاقات ما قبل تریلوژی:
بشریت با یافتن بقایای پنهان یک نژاد کهن بر روی مریخ، به اطلاعات این نژادی باستانی و پیشرفته که 50,000 سال قبل زندگی می‌کردند دست می‌یابد. نام این موجودات «Prothean»ـها است.
درحالی که خیلی از موضوعات کشف نشده باقی می‌مانند ولی انسان‌ها می‌توانند به تکنولوژی FTL و Mass Effect دست پیدا کنند.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
در همین حین باستان‌شناسان نشانه‌ها و سرنخ‌هایی را ردگیری و دنبال می‌کنند که درنهایت آن‌ها را به سمت ARK راهنمایی می‌کند.


سال 2149


اتفاقات ما قبل تریلوژی:
قمر پلوتو، «Charon» در حالی کشف می‌شود که در واقع یک Mass Relay پوشانده شده با یخ است.
بشریت مس‌ریلی را فعال کرده و اولین موج سفرهای اکتشافی به «Arcturus System» آغاز می‌گردد. در سال‌های بعدی انسان‌ها به اکتشافات خود ادامه می‌دهند و به ساخت کلونی در سیستم‌های ستاره‌ای می‌پردازند.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
باستان‌شناسان به سفرهای متعددی برای کشف محل دقیق Ark ادامه می‌دهند تا موفق به کشف محل آن می‌شوند.
چون درک درستی از مفاهیم Protheanـها وجود ندارد، Ark به صورت یک معمای بزرگ باقی می‌ماند. تلاش‌ها همچنان برای مخفی باقی ماندن پروژه ادامه دارد.

سال 2157



اتفاقات ما قبل تریلوژی:
زمانی که Turianـها، انسان‌ها در حال تلاش برای فعال سازی Relay 314 می‌بینند، در این امر مداخله کرده و این کش‌مکش باعث آغاز The First Contac War می‌شود. اینجاست که Citadel Council وارد عمل شده و خیلی زود جنگ را پایان می‌دهد.
بشریت وارد انجمن کهکشانی شده و سفارتی را در سیتادل به دست می‌آورد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
اکتشافات مرتبط با Ark به بن‌بست برخورد می‌کند و هدف وجود Ark و عملکردش برای 28 سال به صورت راز باقی می‌ماند.

25 سال بعد... سال 2183


اتفاقات مس‌افکت 1:
حمله به Eden Prime فرمانده شپرد را متوجه رهگیری Specter خیانت‌کار یعنی Saren می‌کند. در اتفاقات بعدی شپرد با مکاشفه متوجه وجود ریپرها می‌شود.
قدرت سیتادل و نیروهای ارشد Alliance وجود ریپرها رو رد می‌کنند.
شپرد در حمله‌ای که توسط سفینه‌ای ناشناس به نرماندی رخ میده، جان خود را از دست می‌دهد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
تعداد محدودی از نیروهای ارشد ارتش Alliance به رهبری Admiral Hackett اخطار شپرد را جدی می‌گیرند.
Hackett تیمی خبره از دانشمندان Asari, Turian و Salarian جمع کرده تا تحقیق روی Ark رو ادامه بدهند. پروژه به صورت فوق محرمانه ادامه پیدا می‌کند.


قسمت دوم | تئوری Ark
سال 2185


اتفاقات مس‌افکت 2:
شپرد به وسیله پروژه‌ای با نام لازاروس توسط سربروس، برای مقابله با «Collector»ـها احیا می‌شود.
شپرد کشف می‌کند که Collectorـها برای ریپرها کار می‌کنند.
وی به لیارا کمک می‌کند تا «Shadow Broker» را شکست داده و این امر باعث می‌شود لیارا اطلاعات مهمی را به دست آورد رو آن‌ها را در اختیار شپرد بگذارد.
شپرد Collectorـها را شکست می‌دهد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
با منابع بدست آمده از طریق شکست Shadow Broker، لیارا برای پیروزی بر ریپرها تلاش می‌کند و ارتباطش را با Admiral Hackett حفظ می‌کند.

سال 2186 | شش ماه اول


اتفاقات پس از مس‌افکت 2:
شپرد به «Bahak System» سفر کرده و در آن‌جا دانشمندانی را می‌بیند که مشغول فعال سازی «Alpha relay» هستن؛ ریلی‌ای که سرعت ورود ریپرها به کهکشان راه شیری را افزایش می‌دهد.
شپرد ریلی را نابود و در نتیجه سرعت ریپرها را کاهش می‌دهد ولی یکی از کلونی‌های «Batarian»ـها در این بین نابود می‌شود.
لیارا کلیدهای رمزنگاری را در یکی از معابد Protheanـها در سیاره Kahje پیدا می‌کند.

سال 2186 | جولای به بعد


اتفاقات مس‌افکت 3:
حمله ریپرها آغاز می‌گردد و زمین اولین قربانی آن‌هاست.
به خواست «اندرسن»، شپرد زمین را ترک می‌کند تا تمام کهکشان را برای مقابله با ریپرها و جلوگیری از انتقراض متحد سازد. اما قبل از این کار، Hackett از شپرد می‌خواهد که به مریخ سفر کند.
در یکی از مراکز تحقیقاتی مریخ، شپرد دوباره لیارا را ملاقات می‌کند.
لیارا از کلیدهای رمزنگاری برای رمزگشایی طرح ساخت «Crucible» استفاده می‌کند.
شپرد و تیمش به متحد کردن نژادهای کهکشان و جمع‌آوری منابع برای ساخت Crucible، که در حقیقت سلاحی ابداع شده توسط Protheanـها برای مقابله با ریپرهاست ادامه می‌دهند.
پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
Admiral Hackett، کلیدهای رمزنگاری و اطلاعات به دست آمده از Protheanـها را در اختیار دانشمندان Ark می‌گذارد.
در ادامه به تحقیقات سرعت داده شده و کشف می‌شود که در حقیقت Ark یک گذرگاه به کهکشان آندرومدا است!
اطلاعات خیلی سریع و همچنان به صورت محرمانه در اختیار شورای سیتادل و نیروهای ارشد Alliance قرار می‌گیرد و به آن‌ها توضیح داده می‌شود که از این طریق راه فراری برای جلوگیری از مقابله مستقیم با ریپرها فراهم شده است.
Ark Contingency یا به اختصار ARKCON، به عنوان گزینه‌ آخر در صورت شکست شپرد و Crucible شکل می‌گیرد. ARKCON با استفاده از کلیدهای رمزنگاری و اطلاعات Protheanـها، موفق به فعال سازی Ark می‌شود.
اولین موج اکتشافات با اسم «Pathway Initiative» شروع می‌شود که به بررسی امن بودن مسیر و امکان ایجاد کلونی در مقصد می‌پردازد.


قسمت سوم | تئوری Ark

اوایل سال 2186/اواخر 2187


اتفاقات مس‌افکت 3:

سربروس از این‌که شپرد به ماهیت Catalyst پی ببرد جلوگیری می‌کند.
Thessia به دست نیروهای ریپر سقوط می‌کند.
عدم دانش پیرامون چگونگی کامل کردن Crucible باعث می‌شود تا آینده کهکشان تیره و تار به نظر رسد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:

پس از عدم موفقیت شپرد در نجات Thessia، آساری Counselor طی سخنانی می‌گوید: «آن‌ها در حال آماده سازیِ طرحی برای استمرار تمدن هستند!»
صحبت‌های بالا به Ark Contingency اشاره دارد.
ARKCON به صورت محرمانه به گردآوری ناوگان، سفینه‌های محل زندگی، کشتی‌های مخصوص زراعت، منابع اولیه مورد نیاز، سیستم‌های لازم برای ساخت و ساز و هرآنچه که برای پایه‌گذاری یک تمدن جدید در کهکشان آندرومدا لازم است، مشغول می‌شود.

اتفاقات مس‌افکت 3:

شپرد مرکز فرماندهی سربروس را می‌یابد و متوجه می‌شود که Catalyst همان Citadel است.
Admiral Hackett نیروهای متعددی را از سراسر کهکشان برای نبرد پایانی در مقابله با ریپرها گرد هم می‌آورد.
ریپرها سیتادل را به زمین انتقال می‌دهند تا بتوانند کنترل و دفاع بیشتری روی آن داشته باشند.
شپرد فرماندهی نیروهای سطح لندن را برای باز پس‌گیری سیتادل به دست می‌گیرد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:

طی نبرد پایانی ناوگان متعلق به ARKCON به شکل آماده باش درمی‌آید، تا در صورت پیروزی نیروهای ریپر کهکشان را ترک کند.

ساعات پایانی مس‌افکت 3

اتفاقات مس‌افکت 3:

درگیری در خیابان‌های لندن شدت می‌گیرد.
ارتباط با شپرد قطع شده و نیروهای Alliance تصور می‌کنند که وی مرده است.
نیروهای ریپر در نبرد پیروز می‌شوند.

شروع (؟) اتفاقات آندرومدا:

به ناوگان ARKCON دستور داده می‌شود تا از طریق سیستم آرک، از راه شیری فرار کنند.

اتفاقات مس‌افکت 3:

شپرد به طرز معجزه آسایی زنده می‌ماند و Crucible را فعال می‌سازد.

اتفاقات همزمان آندرومدا:

Ark نابود می‌شود و سیستم ارتباطی از بین می‌آورد، در نتیجه مسیر بازگشتی برای ARKCON به راه شیری باقی نمی‌ماند.

اتفاقات پس از تریلوژی

اتفاقات پس از مس‌افکت 3:

تصمیمات بازیکن در نقش شپرد، سرنوشت راه شیری را مشخص می‌کند.
هرچند این تصمیمات و آینده راه شیری -با توجه به نابودی آرک- برای ناوگان ARKCON و شخصیت اصلی آندرومدا به صورت راز باقی می‌ماند.

اتفاقات مس‌افکت آندرومدا:

Pathfinder Initiative موفق به کشف خانه‌ای جدید برای بازماندگان جنگ با ریپرها می‌شود.
شخصیت جدید فشارهای زیادی را ناشی از رها کردن خانواده و دوستان خود در راه شیری و بی‌خبری از سرنوشت آن‌ها متحمل می‌شود.
بعضی از بازماندگان، ریپرها را پیروز و برخی دیگر تمدن راه شیری را پیروز جنگ می‌دانند، هرچند که هیچ وقت از سرونوشت کهکشان خانه خود با خبر نخواهند شد.



شـایـعــات:

واقع بازی در Helius Cluster اتفاق می افتد. خوشه ای که 100 منظومه ی خورشیدی در کهکشان آندرومدا را شامل می شود.
شما در نقش Pathfinder در فاصله ی زمانی و مکانی دور از اتفاقات تریلوژی قبلی و تصمیمات شپرد، برای ایجاد کردن خانه ای جدید برای بشریت عاظم خوشه ی Helius می شوید.
زمانی که شما در این منظومه های خورشیدی گسترده (چیزی تقریبا 4 برابر سایز Mass Effect3) به کاوش می پردازید، منابع جمع می کنید و کلونی می سازید؛ با بی رحمی سرزمین های رام نشده و خطر نژاد های بیگانه روبرو می شوید.
برای ادامه ی حیات و گسترش کلونی ها در این فضای وحشی شما احتیاج دارید تا زراد خانه، خدمه و کشتی خود را گسترش داده و با استراتژی و بر قراری اتحاد با دیگران، در برابر این دشمنان قدرتمند ایستادگی کنید.
در ادامه ی راه شما با بقایای یک نژاد قدرتمند و مرموز روبرو می شوید، که این بقایا، کلید دستیابی به تکنولوژی فراموش شده در این قسمت از کهکشان خواهد بود.
زمانی که شما کشف می کنید که این بقایا از چه نژادی بوده اند و به راز خرابه های تمدن آن ها دست میابید به مسابقه ای خشونت آمیز برای پیدا کردن منبع تکنولوژی فراموش شده، که تایین کننده ی آینده ی بشریت است، کشیده می شوید.
جست و جو کردن منظومه ها و سیارات برای یافتن منابع و بلوپرینت های تکنولوژی نژاد فراموش شده، به شما کمک می کند تا تجهیزات و سلاح های بهتری بسازید.
نظیر بهبود دادن زره پا برای پرش های جت پکی، اپگرید کردن cryo-beam(همان توپ لیزری معروف ME) برای هدف قرار دادن دشمنان یا وارد کردن آسیب منطقه ای.
زمانی که شما زرادخانه و منابع پایه ی خود را ساختید و افزایش دادید، قادر خواهید بود تا عمیق تر در منظومه های خورشیدی خطرناک کاوش کنید و به منظومه هایی با منابع اولیه بیشتر دست یابید.
در طول داستان 7 عضو همراه خواهید داشت.
هر عضو، شخصیت به خصوص و توانایی های خاص خود را دارد که به شما انتخاب های استراتژیکی را جهت همراه کردن دو تن از آن ها با خود، در طی مراحل می دهد.
برای مثال، Cora، توانایی ایجاد یک سپر بایوتیک را دارد که کسی در داخل آن را از خطرات خارجی حفظ می کند ولی همچنان به اعضای داخل اجای تیراندازی به بیرو نرا می دهد.
اعضای تیم شما همواره در کنار شما رشد می کنند و در بخش های مختلف: سلاح، توانایی های و ابزار قابل ارتقاع هستند.

شــایـعات جـدیدتر:

  • ترکیب بندی گروه همانند سه نسخه قبلی است: شما در نقش شخصیت اصلی و دو نفر از همراهانتان.
  • دو تن از همراهانتان را یک زن بلوند ریز نقش و یک «Krogan» تشکیل می‌دهند. [مشابه چیزی که در تریلر E3 دیده شد.]
  • شما در نقش «Pathfinder» بازی خواهید کرد.
  • ماموریت و هدف اصلی یافتن خانه‌ جدیدی برای بشریت است.
  • نژادهای دیگر نیز در بازی حضور خواهند داشت.
  • شما و همراهانتان از «جت‌پک» استفاده می کنید که نقش موثری در گشت و گذار در محیط بازی دارد.
  • «Omni tool» حالا دارای تعامل‌های کاربردی بیشتری شده‌ است. برای مثال؛ قابلیت ایجاد سپر دفاعی در مبارزات افزوده شده است.
  • اسلحه مشابه سری قبلی هستند.
  • جزئیات و کیفیت بالای انیمیشن‌‌های صورت و مدل شخصیت‌ها، از موراد پیشرفت رندرینگ بازی است.
  • «کاورها» تخریب پذیر هستند.
  • سفینه جدید طراحی کاملا متفاوتی نسبت به «نرماندی» دارد. «Mako» در طبقات پایین‌تر قابل مشاهده است و اتاق ویژه‌ای برای Pathfinder در نظر گرفته شده.
  • مراحلی با عنوان «Strike» از داخل سفینه قابل مدیریت هستند.
  • اتاق جلسه برای تعامل با همراهان وجود خواهد داشت.
  • Mako تا حدودی مشابه تریلر E3 است ولی به نظر می‌رسد که قابلیت شخصی سازی داشته باشد.
  • شخصی سازی کرکترها شامل زره، کلاه و موارد متعددی می‌شود.
  • «گلگسی مپ» سنتی وجود نخواد داشت و سفر به سیارات مختلف با کنترل سفینه به صورت اول شخص صورت می‌گیرد.
  • «FTL drive» برای سفرهای سریع استفاده می‌شود.
  • علایمی برای راهنمایی بازیکن وجود خواهد داشت.
  • دشمنان بیگانه اصلی، چیزی ما بین «Vorcha» و «Collectors» هستند.
  • در نسخه‌های اولیه ساخت، دشمنان از سفینه‌های «سربروس» خارج می‌شدند، هر چند به نظر می‌رسد در بازی اصلی شاهد چنین موضوعی نباشیم.


افراد کلیدی تیم سازنده:


Yanick Roy | BioWare Montréal
سابقه ی 6 سال فعالیت در شعبه ی مونترال و کمک به پایه گذاری و گسترش آن
مدیر ارشد پروژه ی Mass Effect در سال 2006


Chris Wynn | Senior Development Director
مدیر ارشد توسعه ی بازی. کسی که تلاش می کنه همواره خلاقیت تیم حفظ بشه
بیشتر از 15 سال سابقه ی توی گیمینگ. همکاری با مایکروسافت و Epic Games
تهیه کننده ی GeoW 3 و تهیه کننده ی ارشد GeoW: J


Mac Walters | Director
نزدیک به 10 سال سابقه ی کار روی فرانچایز Mass Effect
بیشتر از 10 سال سابقه ی نویسندگی، نویسندگی ارشد و کارگردان روایت در BioWare
سابقه ی کار روی 4 عنوان AAA با متای متوسط 92
دستیار نویسنده ی Mass Effect 2 و نویسنده ی ارشد Mass Effect 3


Fabrice Condominas | Producer
سابقه ی Designe و تهیه کنندگی.
تهیه کننده ی Mass Effect 3: Omega و تشکیل دهنده ی تیم خلاق برای شعبه ی منترال
سابقه ی فعالیت روی ME3/بخش مولتی/DLCـها و پشتیبانی تیم هنری شخصیت های Inquisition
سابقه ی Lead Designe در EA و LucasArts


Ian Frazier | Lead Designer
طراح، کارگردان خلاق و رهبر پروژه ی بزرگ بعدی Big Huge Games قبل از فروپاشی
طراح ارشد Kingdoms of Amalur: Reckoning
تهیه کننده و طراح ارشد Dawn of War: Soulstorm


Joel MacMillan | Art Director
6 سال سابقه ی طراحی هنری و 4 سال سابقه ی انیماتوری سینمایی ارشد
انیماتور ارشد سینمایی روی پروژه ی مس افکت2
انیماتور و انیماتور سینمایی ME و Dragon Age


Mike Gamble | Producer
سابقه ی 6 سال تهیه کنندگی برای فرانچایز Mass Effect
تهیه کننده ی دو DLC محبوب ME: تهیه کننده ی ارشد Lair of the Shadow Broker و دستیار تهیه Citadel
سابقه ی کار با بازی های Unreal Tournament, Neverwinter Nights و Oblivion
تهیه کنندگی برای EA
I live and breathe Mass Effect-


Chris Schlerf | Lead Writer
نویسنده ی ارشد عنوان Halo 4


کـانسپت های N7 Day سال 2015:



کـانسپت های N7 Day سال 2014:



تصــاویـر تریلر E3 سال 2015:



________________

مقایسه ی تریلر CG از Mass Effect 3 با تریلر In-Engine از Mass Effect: Andromeda:



.Technology has opened up so many doors for us. For comparison, doing this scene in engine vs CG for ME3
Michael Gamble-



تاپیک در حال بروز رسانی ...
 
آخرین ویرایش:

Hazmat

7th Day
عضو تحریریه
Feb 2, 2013
1,144
نام
میلاد
آخه از این چیه این لیارای نچسب شما خوشتون میاد؟ :biggrin1:
شما فعلا برو تو بهر کانون گرم خانوادمون! :)):d اگر از مُریدهای جک، میراندا یا اشلی هستی... مشکوک به نژاد پرستی می‌باشی! :-?:d

قسمت دوم حرفت یکم ایراد داره..(الان دارم مس افکت 3 رو میرم خودت در جریانی..:d)
زمانی که شپرد مرده بود و بعدش هم که وارد جنگ با کالکتورا شد هیچکس اعتقادی به ریپرها نداشت!:d خود Alliance هم تا موقعی که اومدن رو زمین (شروع 3) بازم با شک نگاه میکردن به قضیه... اما نکته دوم حرفت رو میشه یکجور دیگه در نظر گرفت و اونم استفاده از تکنولوژی Mass Relayای بود که روی ilos پیدا کردن.. شاید تونسته باشن یه جوری اطلاعات رو درآورده باشن و یه Relay مخصوص بسازن... البته بدم نیست قاطی گروه ارسالی (:d) 2-3 تا مامور سربروس هم اومده باشن!:d
امیدوارم روی بخش کلونی‌ها خیلی خوب کار کنن چون قضیه برطرف کردن نیاز و آی بیاید کمک موجودات عجیب و روستای ما آب نداره وصل کنید و ... دیگه قدیمی شده!:d
پ.ن:جدی فقط من اینجا طرفدار Gethام؟:d
تا قبل از اینکه به اواخر Mass Effect 1 هم برسیم کسی اعتقادی به ریپرها نداشت ولی خب جریاناتی پیش اومد که می‌دونی! :d
جالبی کار هم همین جاست که اشخاص زیادی اعتقاد نداشته باشن به اینکه ریپرها دوباره برمی‌گردن... ولی اون عده‌ محدود هستن که کارشون رو برای فرار برنامه ریزی می‌کنن و دلیل اینکه این حرکت هم مخفی دنبال بشه و کسی ازش با خبر نباشه همین موضوع هستش! :d
به هر حال توی راه شیری به این بزرگی تعداد محدودی هستن که با شپرد هم عقیده بوده باشن یا حداقل ریسک قبول نکردن و فکر نکردن به ایده‌های اون رو نپذیرن و لااقل یه راه فرار یا یه پلن بی در نظر بگیرن. :d
حالا باید دوباره مس3 رو بازی کنم.
اما درباره Gethـها من Legion رو با اون زره احیا شده توسط ارمور N7 رو خیلی دوست داشتم.


پ.ن:
1. یه نظریه وجود داره به اسم ARK که قبلا هم من بهش اشاره کردم، هم بهروز توی تاپیک نسخه PC... اطلاعات جامعی درباره‌اش وجود داره که خیلی خیلی جالبه. خیلی خوب بهش شاخ و برگ هم دادن. در اسرع وقت می‌‌ذارمش... خلاصه خودتون رو برای اسپویل آماده کنید! :d
2. خوبه... یه ذره مشارکت کنید. 8-|:d
 

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,610
نام
کامیار
شما فعلا برو تو بهر کانون گرم خانوادمون! :)):d اگر از مُریدهای جک، میراندا یا اشلی هستی... مشکوک به نژاد پرستی می‌باشی! :-?:d



تا قبل از اینکه به اواخر Mass Effect 1 هم برسیم کسی اعتقادی به ریپرها نداشت ولی خب جریاناتی پیش اومد که می‌دونی! :d
جالبی کار هم همین جاست که اشخاص زیادی اعتقاد نداشته باشن به اینکه ریپرها دوباره برمی‌گردن... ولی اون عده‌ محدود هستن که کارشون رو برای فرار برنامه ریزی می‌کنن و دلیل اینکه این حرکت هم مخفی دنبال بشه و کسی ازش با خبر نباشه همین موضوع هستش! :d
به هر حال توی راه شیری به این بزرگی تعداد محدودی هستن که با شپرد هم عقیده بوده باشن یا حداقل ریسک قبول نکردن و فکر نکردن به ایده‌های اون رو نپذیرن و لااقل یه راه فرار یا یه پلن بی در نظر بگیرن. :d
حالا باید دوباره مس3 رو بازی کنم.
اما درباره Gethـها من Legion رو با اون زره احیا شده توسط ارمور N7 رو خیلی دوست داشتم.


پ.ن:
1. یه نظریه وجود داره به اسم ARK که قبلا هم من بهش اشاره کردم، هم بهروز توی تاپیک نسخه PC... اطلاعات جامعی درباره‌اش وجود داره که خیلی خیلی جالبه. خیلی خوب بهش شاخ و برگ هم دادن. در اسرع وقت می‌‌ذارمش... خلاصه خودتون رو برای اسپویل آماده کنید! :d
2. خوبه... یه ذره مشارکت کنید. 8-|:d
آره اما ما داریم در مورد یه پروژه خیلی بزرگ صحبت میکنیم که فقط یه سازمان بزرگ میتونه از پس هزینهاش بر بیاد.. ممکنه یه گروه دیگه مثل سربروس دربیارن ولی خیلی کلیشه میشه اون وقت:d
البته بازی زوایای پنهان خیلی خوبی داشت که نمونش DLC لوایتن بود که در عین تعجب اون نظریه Indoctroniation شپرد رو تایید میکرد (اگر نشانه‌ها و حالت ذهنی شپرد موقع حرف زدن با لوایتن و خواب‌هاش رو مقایسه کنیم، عین همن..).. میدونم بحث کلا منحرف میشه ولی این موضوع که ممکنه خود Reaperها میخواستن شپرد به Crucible برسه و ساختش رو تموم کنه بعید نیست..
====
برگردیم به بحث آندرومدا... به نظرم اینکه منشا این پروژه از کجاست رو میشه از اعضای ARK فهمید.. کاملا مشخصه اگر همه انسان باشن یکی مثل سربروس یا Alliance پشت قضیس (که امیدوارم این جوری نباشه) نکته دوم درمورد زمان اتفاق بازی (توی راه شیری) باید یه جوری باشه که خودش plot hole به وجود نیاره.. اگر در زمان جنگ نهایی باشه یکم ناجور میشه چون چجوری بوده که پروژه از Reaperها حفظ شده.. بهترین حالت همون 2-3 هست ولی ظرافت خیلی خاصی میخواد..
 

Hazmat

7th Day
عضو تحریریه
Feb 2, 2013
1,144
نام
میلاد
همون طور که قبلا گفتم یه نظریه کامل و جامع که شاخ و برگ خوبی گرفته درباره Mass Effect: Andromeda وجود داره به اسم «Ark» که حالا سعی شده وقایع آندرومدا رو با تریلوژی ارتباط بده و یه تایم لاین مشخص بکنه.
اگر نسخه‌های قبلی رو بازی نکردید یا اینکه اعتقاد دارید تئوری امکان درست بودنش هستش، از خوندن ادامه متن دوری کنید که خطر اسپول شدید وجود داره.

قسمت اول | تئوری Ark

- سال 2148

اتفاقات ما قبل تریلوژی: بشریت می‌تونه به بقایای پنهان روی مریخ، از اطلاعات نژادی باستانی و پیشرفته که 50,000 سال قبل زندگی می‌کردن دست پیدا بکنه. این نژاد «Prothean»ـها بودن.
درحالی که خیلی از موضوعات کشف نشده باقی می‌مونه ولی انسان‌ها می‌تونن به تکنولوژی FTL و Mass Effect دست پیدا بکنن.

اتفاقات آندرومدا: در همین حال باستان‌شناس‌ها نشونه‌ها و سرنخ‌هایی رو ردگیری و دنبال می‌کنن که درنهایت اونها را به سمت ARK راهنمایی می‌کنه.

-سال 2149


اتفاقات ما قبل تریلوژی: قمر پلوتو «Charon» در حالی کشف می‌شه که در واقع یه Mass Relay پوشونده شده با یخ هستش.
بشریت مس ریلی رو فعال می‌کنه و اولین موج از سفرهای اکتشافی به «Arcturus System» شروع میشه. در سال‌های بعدی انسان‌ها به اکتشافات خودشون ادامه می‌دن و به ساخت کلونی در سیستم‌های ستاره‌ای می‌پردازن.

اتفاقات آندرومدا: باستان‌شناس‌ها به سفرهای متعددی برای کشف محل دقیق Ark ادامه می‌دن تا اون رو پیدا می‌کنن.
چون درک درستی از مفاهیم Protheanـها وجود نداشته Ark به صورت یک معمای بزرگ باقی می‌مونه. تلاش‌ها همچنان وجود داره تا پروژه مخفی باقی بمونه.

-سال 2157

اتفاقات ما قبل تریلوژی: زمانی که Turianـها می‌بینن که انسان‌ها برای فعال سازی Relay 314 تلاش می‌کنن، توی این امر مداخله کرده و این کش مکش The First Contac War رو استارت می‌زنه. اینجاست که Citadel Council وارد عمل شده و خیلی زود جنگ رو جمع می‌کنه.
بشریت وارد انجمن کهکشانی شده و سفارتی رو در سیتادل به دست میاره.

اتفاقات آندرومدا: اکتشافات مرتبط با Ark به بن‌بست برمی‌خوره و هدف وجود Ark و عملکردش برای 28 سال بعد به صورت راز باقی می‌مونه.

25 سال بعد | -سال 2183

اتفاقات مس افکت 1:
حمله به Eden Prime فرمانده شپرد رو متوجه رهگیری Specter خیانت‌کار یعنی Saren می‌کنه. در اتفاقات بعدی شپرد با مکاشفه متوجه وجود ریپرها می‌شه.
قدرت سیتادل و نیروهای ارشد Alliance وجود ریپرها رو رد می‌کنن.
شپرد در حمله‌ای که توسط سفینه‌ای ناشناس به نرماندی رخ میده جان خودش رو از دست می‌ده.

اتفاقات آندرومدا: تعداد محدودی از نیروهای ارشد ارتش Alliance به رهبری Admiral Hackett اخطار شپرد رو جدی می‌گیرن.
Hackett یه تیم خبره از دانشمندان Asari, Turian و Salarian جمع می‌کنه تا تحقیق روی Ark رو ادامه بدن. پروژه به صورت فوق محرمانه ادامه پیدا می‌کنه.

ادامه دارد...
 
آخرین ویرایش:

WESKER ALBERT

کاربر سایت
Jan 10, 2016
11
نام
بهزاد
ممنون بابات اطلاعات دوست خوبمان john 117

واقعا سری بازی مس افکت فراموش نشدنی هست
 

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,610
نام
کامیار
همون طور که قبلا گفتم یه نظریه کامل و جامع که شاخ و برگ خوبی گرفته درباره Mass Effect: Andromeda وجود داره به اسم «Ark» که حالا سعی شده وقایع آندرومدا رو با تریلوژی ارتباط بده و یه تایم لاین مشخص بکنه.
اگر نسخه‌های قبلی رو بازی نکردید یا اینکه اعتقاد دارید تئوری امکان درست بودنش هستش، از خوندن ادامه متن دوری کنید که خطر اسپول شدید وجود داره.

قسمت اول | تئوری Ark

- سال 2148

اتفاقات ما قبل تریلوژی: بشریت می‌تونه به بقایای پنهان روی مریخ، از اطلاعات نژادی باستانی و پیشرفته که 50,000 سال قبل زندگی می‌کردن دست پیدا بکنه. این نژاد «Prothean»ـها بودن.
درحالی که خیلی از موضوعات کشف نشده باقی می‌مونه ولی انسان‌ها می‌تونن به تکنولوژی FTL و Mass Effect دست پیدا بکنن.

اتفاقات آندرومدا: در همین حال باستان‌شناس‌ها نشونه‌ها و سرنخ‌هایی رو ردگیری و دنبال می‌کنن که درنهایت اونها را به سمت ARK راهنمایی می‌کنه.

-سال 2149


اتفاقات ما قبل تریلوژی: قمر پلوتو «Charon» در حالی کشف می‌شه که در واقع یه Mass Relay پوشونده شده با یخ هستش.
بشریت مس ریلی رو فعال می‌کنه و اولین موج از سفرهای اکتشافی به «Arcturus System» شروع میشه. در سال‌های بعدی انسان‌ها به اکتشافات خودشون ادامه می‌دن و به ساخت کلونی در سیستم‌های ستاره‌ای می‌پردازن.

اتفاقات آندرومدا: باستان‌شناس‌ها به سفرهای متعددی برای کشف محل دقیق Ark ادامه می‌دن تا اون رو پیدا می‌کنن.
چون درک درستی از مفاهیم Protheanـها وجود نداشته Ark به صورت یک معمای بزرگ باقی می‌مونه. تلاش‌ها همچنان وجود داره تا پروژه مخفی باقی بمونه.

-سال 2157

اتفاقات ما قبل تریلوژی: زمانی که Turianـها می‌بینن که انسان‌ها برای فعال سازی Relay 314 تلاش می‌کنن، توی این امر مداخله کرده و این کش مکش The First Contac War رو استارت می‌زنه. اینجاست که Citadel Council وارد عمل شده و خیلی زود جنگ رو جمع می‌کنه.
بشریت وارد انجمن کهکشانی شده و سفارتی رو در سیتادل به دست میاره.

اتفاقات آندرومدا: اکتشافات مرتبط با Ark به بن‌بست برمی‌خوره و هدف وجود Ark و عملکردش برای 28 سال بعد به صورت راز باقی می‌مونه.

25 سال بعد | -سال 2183

اتفاقات مس افکت 1:
حمله به Eden Prime فرمانده شپرد رو متوجه رهگیری Specter خیانت‌کار یعنی Saren می‌کنه. در اتفاقات بعدی شپرد با مکاشفه متوجه وجود ریپرها می‌شه.
قدرت سیتادل و نیروهای ارشد Alliance وجود ریپرها رو رد می‌کنن.
شپرد در حمله‌ای که توسط سفینه‌ای ناشناس به نرماندی رخ میده جان خودش رو از دست می‌ده.

اتفاقات آندرومدا: تعداد محدودی از نیروهای ارشد ارتش Alliance به رهبری Admiral Hackett اخطار شپرد رو جدی می‌گیرن.
Hackett یه تیم خبره از دانشمندان Asari, Turian و Salarian جمع می‌کنه تا تحقیق روی Ark رو ادامه بدن. پروژه به صورت فوق محرمانه ادامه پیدا می‌کنه.

ادامه دارد...
تا اینجا همه چیش خوبه جز اون آخرش... هیچجوره نمیتونم فکر کنم هکت بره سراغ نژاد دیگه‌ای جز انسان..:d (تورین‌ها مگه دانشمند دارن؟:d)
 

hosseincode

کاربر سایت
Dec 15, 2007
849



داشتم توی devianart قسمت sci-fi گشت می زدم لامصب چه شاهکارهایی که خلق نمیکنن! فکر کن تو یه سیاره ای فرود میای و با ماکو از یه تپه ای بالا میری و پشتش با یه همچین چیزی مواجه میشی! حالا یا مجسمه باقی مونده از تمدن های قبلی یا کاملاً زنده با همین ابعاد!

این عکس هیچ ربطی به Mass Effect نداره و فقط میخوام بگم کاش از پتانسیل گشت و گذار تو سیاره های ناشناخته به خوبی استفاده کنن.
 

Hazmat

7th Day
عضو تحریریه
Feb 2, 2013
1,144
نام
میلاد
خطر اسپویل شدید
قسمت دوم | تئوری Ark

-سال 2185

اتفاقات مس افکت 2: شپرد به وسیله پروژه‌ای به اسم لازاروس توسط سربروس، برای مقابله با «Collectors» احیا میشه.
شپرد کشف می‌کنه که Collectorـها برای ریپرها کار می‌کنن.
به لیارا کمک می‌کنه تا «Shadow Broker» رو شکست بده و لیارا هم اطلاعات به دست آمده رو در اختیار شپرد قرار می‌ده.
شپرد Collectorـها رو هم شکست می‌ده.

اتفاقات آندرومدا: با منابع بدست اومده از طریق شکست Shadow Broker، لیارا برای پیروزی بر ریپرها تلاش می‌کنه و ارتباطش رو با Admiral Hackett حفظ می‌کنه.

-سال 2186 | شش ماه اول


اتفاقات پس از مس افکت 2: شپرد به «Bahak System» میره و دانشمندانی رو می‌بینه که مشغول فعال سازی «Alpha relay» هستن. ریلی‌ای که سرعت ورود ریپرها به راه شیری رو افزایش میده.
شپرد ریلی رو نابود و در نتیجه سرعت ریپرها رو کاهش میده ولی یکی از کلونی‌های «Batarian»ـها از بین میره.
لیارا کلیدهای رمزنگاری رو از یکی از معبدهای Protheanـها توی سیاره Kahje پیدا می‌کنه.

-سال 2186 | جولای به بعد


اتفاقات مس افکت 3: حمله ریپرها شروع میشه و زمین اولین قربانی اون‌هاست.
به خواست «اندرسن»، شپرد زمین رو ترک می‌کنه تا تمام کهکشان رو برای مقابله با ریپرها و جلوگیری از انتقراض متحد بکنه. اما قبل از این کار، Hackett از شپرد می‌خواد که به مریخ بره.
توی یکی از مراکز تحقیقاتی مریخ، شپرد دوباره لیارا رو ملاقات می‌کنه.
لیارا از کلیدهای رمزنگاری برای رمزگشایی طرح ساخت «Crucible» استفاده می‌کنه.
شپرد و تیمش به متحد کردن نژادهای کهکشان و جمع‌آوری منابع برای ساخت Crucible، که در حقیقت سلاحی ابداع شده توسط Protheanـها برای مقابله با ریپرها هستش ادامه می‌دن.

اتفاقات آندرومدا:
Admiral Hackett، کلیدهای رمزنگاری و اطلاعات به دست اومده از Protheanـها را در اختیار دانشمندان Ark می‌ذاره.
در ادامه به تحقیقات سرعت داده میشه و کشف میشه که در حقیقت Ark یه گذرگاه به کهکشان آندرومدا هستش!
اطلاعات خیلی سریع و همچنان به صورت محرمانه در اختیار شورای سیتادل و نیروهای ارشد Alliance قرار می‌گیره و به اون‌ها توضیح داده میشه که از این طریق میشه از ریپرها فرار کرد.
Ark Contingency یا به اختصار ARKCON، به عنوان گزینه‌ای آخر در صورت شکست شپرد و Crucible شکل می‌گیره. ARKCON با استفاده از کلیدهای رمزنگاری و اطلاعات Protheanـها موفق به فعال سازی Ark می‌شه.
اولین موج اکتشافات با اسم «Pathway Initiative» شروع میشه که بررسی امن بودن مسیر و امکان ایجاد کلونی در مقصد می‌پردازه.

ادامه دارد...
 

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,302
نام
مهرداد
این قضیه Arc Theory فکر کنم از این عکس شروع شده:D
 

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,610
نام
کامیار



داشتم توی devianart قسمت sci-fi گشت می زدم لامصب چه شاهکارهایی که خلق نمیکنن! فکر کن تو یه سیاره ای فرود میای و با ماکو از یه تپه ای بالا میری و پشتش با یه همچین چیزی مواجه میشی! حالا یا مجسمه باقی مونده از تمدن های قبلی یا کاملاً زنده با همین ابعاد!

این عکس هیچ ربطی به Mass Effect نداره و فقط میخوام بگم کاش از پتانسیل گشت و گذار تو سیاره های ناشناخته به خوبی استفاده کنن.
خدا خیرت بده اگر من خودم با ماکو برم یهو پشت تپه این باشه همون جا سکته رو میزنم!:d خیلی مخوفه..(ولی کانسپت جالبیه مسئولان استفاده کنن!:d)
 

A.Pato7

کاربر سایت
Jul 6, 2011
894
در مورد این تئوری Ark یه سری چیزایی برام نامشخصه:d مثلا ریپرها خبر ندارن از همچین چیزی؟ چه تضمینی هست نیان آندرومدا؟ اصلا ریپرها فقط تو راه شیری Cycle رو اجرا میکنن؟ به آندرومدا کاری ندارن؟:d
 

Hazmat

7th Day
عضو تحریریه
Feb 2, 2013
1,144
نام
میلاد
این قضیه Arc Theory فکر کنم از این عکس شروع شده:biggrin1:
اره دقیقا! :d
یکی از منابع اصلی الهام تئوری، همین لباس تیم کارمندای بایوور مونتراله.:d

_______________

در مورد این تئوری Ark یه سری چیزایی برام نامشخصه:d مثلا ریپرها خبر ندارن از همچین چیزی؟ چه تضمینی هست نیان آندرومدا؟ اصلا ریپرها فقط تو راه شیری Cycle رو اجرا میکنن؟ به آندرومدا کاری ندارن؟:d
اتفاقا این مسائل برای من هم سوال بود.
دی ال سی Mass Effect 3: Leviathan کلا به تاریخچه و ریشه ریپرها اختصاص داده شده که Plot Holeـها رو از بین ببره و اتفقا کمک می‌کنه به ادامه سری. :d
منم نتونستم DLCـها رو بازی کنم... ولی یه صحبتی که با کامیار داشتم اون کامل برام توضیح داد داستان از چه قراره. :bighug:
با این چیزهایی که من شنیدم خیلی خیلی بعیده که ریپرها رو دوباره ببینیم و عملا وقایع تریلوژی رو توی راه شیری جا گذاشتن و به نظر همه چیز جدید میاد. :d
یادمونه توی ME 1 بود که شپرد با Sovereign گفت و گو داشت. اونجا در مورد آفرینش ریپرها ازش پرسید و جوابی که شنید این بود که ریپرها اول و آخر ندارن و بی‌نهایت هستن.
این رو شنیدیم ولی یه «ماشین» هیچ وقت نمیتونه بی‌نهایت باشه و خالق نداشته باشه... همه اینها به شکل سوال باقی می‌مونه و توی DLC جواب داده میشه! :|:d

________________________



نمی‌دونم دقت کردید یا نه. همکاری بین ویسرال گیمز و بایوور، وجود داشته. هر دو زیر مجموع EA هستن و موارد کراس فرانچایز هم بین Dead Space با Dragon Age و Mass Effect دیدیم.
حالا اگر بیشتر دقت کنیم مثلا سیستم Bench و شخصی‌سازی سلاح‌ها رو می‌بینیم که توسط بایوور و ویسرال تقریبا توی یه بازه زمانی مورد استفاده قرار گرفت. نمی‌دونم این مورد شانسی بوده یا هر چیز دیگه... ولی دوست دارم توی آندرومدا یه سری مورد وجود داشته باشن که ما رو یاد Dead Space بندازن. :d
مثلا اگر بتونن مراحلی شبیه جاذبه صفر دد اسپیس طراحی کنن جالبه.
 

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,610
نام
کامیار
من یک توضحیحی بدم در مورد ریپرا.. ریپرها همگی بومی کهکشان شیری هستن.. توی دی ال سی لوایتن، معلوم میشه ساورن و بقیه همگی ارگانیک بودن اما اینتلجنس رو که خلق کردن (برای جلوگیری از هرج و مرج) اولین قربانی ها خود لوایتن ها بودن.. پس خیلی بعیده توی کهکشان دیگه حضور داشته باشن..
 

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,302
نام
مهرداد
این قضیه Arc Theory فکر کنم از این عکس شروع شده:D
من نمی دونم این عکس کی منتشر شده و اصلا ربطی به سری جدید داره یا نه اما به نظرم خیلی شبیه ارم لباس بالاست:D

به فرض اینکه این Art برای سری جدید باشه، اصلا معلوم نیست که این سازه برای چه کاریه؟!
دوتا تئوری در موردش وجود داره:
اولیش سفینه ای که داره انسان ها و بقیه نژادهارو حمل میکنه(کشتی نوح)
دومیش، به خاطر اون شی نورانی می‌تونه gate باشه و وسیله برای teleport کردن سفینه ها بین کهکشان‌ها

کلا همه‌ی شواهد دال بر درست بودن Arc Theory هست.
 
آخرین ویرایش:

AchyTunic

I'll be watching over you
ناظم انجمن
Sep 15, 2009
3,111
نام
Ehsan
من نمی دونم این عکس کی منتشر شده و اصلا ربطی به سری جدید داره یا نه اما به نظرم خیلی شبیه ارم لباس بالاست:D

به فرض اینکه این Art برای سری جدید باشه، اصلا معلوم نیست که این سازه برای چه کاریه؟!
دوتا تئوری در موردش وجود داره:
اولیش سفینه ای که داره انسان ها و بقیه نژادهارو حمل میکنه(کشتی نوح)
به خاطر اون شی نورانی می‌تونه gate باشه و وسیله برای teleport کردن سفینه ها بین کهکشان‌ها
این آرت مربوط به همین آندرومدا هست که N7 Day سال 2014 منتشر شد. بهش میخوره نقش مس ریلی رو ایفا میکنه تو این نسخه ! :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟