Mass Effect: Andromeda

1emz_gpm20idtl0zleq7zvh1n_%28copy%29.jpg


Developer: BioWare
Publisher: Electronic Arts
Platforms: Xbox One, PS4, PC
Genre: Action Role Playing
Release Date: Q1 2017

تـولــیــد:

بعد از پایان سه گانه ی Mass Effect، در نوامبر 2012 بود که توئیت Casey Hudson به عنوان کارگردان تریلوژی، اولین شایعات را رقم زد.
"ما در حال طراحی مس افکتی کاملا جدید هستیم. شما دوست دارید چه چیزی را در آن ببینید؟"
طولی نکشید که BioWare در 12 نوامبر 2012 تایید کرد که نسخه ی جدیدی از ME را با انجین خانگی استدیوی DICE، یعنی Frostbite 3 -مشابه Dragon Age: Inquisition- در دست ساخت دارد.
در مارس 2013، نمایشگاه PAX East کیسی هادسن تایید کرد که ساخت نسخه ی جدیدی در فرانچایز آغاز شده است.
روز 18 ژوئن 2013 بود که Yanick Roy با توئیتی در جواب کاربر Shinobi602 تایید کرد که بازی مکانیزیم هایی را از Dragon Age: Inquisition قرض خواهد گرفت.
7 نوامبر 2013 که به روز N7 Day برای طرفداران مس افکت معروف است اولین تصاویر از تولید بازی به شکل اف-اسکرین منتشر شد.
اما در E3 2014، روز نهم June بود که ساخت بازی به طور رسمی بدون هیچ عنوانی تایید شد.
با توجه به صحبت های Chris Priestly که community manager بایوور است، آن ها دوست نداشتند مردم شماره ی بعدی را با نام Mass Effect 4 بشناسند.
Yanick Roy رئیس استدیوی منترال تاکیید کرد که سه گانه به پایان رسیده و کار بر روی داستانی کاملا جدید آغاز گشته است.
در E3 2014 بود که ویدئویی مفهومی و بسیار کوتاه از مراحل اولیه ی بازی منتشر شد.
January 19 تایید شد که 200 نفر بر روی بازی کار می کنند و تاریخ انتشار 2016 خواهد بود.
نهایتا در 15 ژوئن 2015 بود که Mass Effect: Andromeda به طور رسمی در کنفرانس خبری EA E3 2015 معرفی شد.
BioWare توضیح داد: "ما می دانستیم که می خواهیم با یک پایه متشکل از بهترین قطعات عناوین گذشته ی سری شروع کنیم.
دنیای جدید هیجان انگیز، شخصیت های بزرگ و اکشنی درگیر کننده.
ما می خوایم تعریف شما از آنچه که از Mass Effect بعدی میخواهید، را گسترش دهیم."
در تاریخ 18 ژوئن، تایید شد که هواداران سری برای اطلاعات بیشتر باید تا پایان سال 2015- احتمالا N7 Day- منتظر بمانند.
در روز N7 Day 2015، تیزری کوتاه از بازی به نمایش درآمد که پیام خداحافظی شپرد با طرفداران را به همراه داشت. همچنین سه کانسپت آرت جدید نیز به نمایش گذاشته شد.
اخیرا دو تن از اعضای مهم تیم ساخت بازی، یعنی مدیر ارشد توسعه بازی و نویسنده اصلی بایوور مونترال را ترک کردند. بازی با تاخیری چند ماهه در سه ماهه اول سال 2017 عرضه خواهد شد.

اطلاعات کلی:

— عنوان بازی شماره نداره و با پسوند Andromeda شناخته میشه.
— در ابتدا قرار بود بازی نام Mass Effect: Beyond رو یدک بکشه.
— بازی در دنیایی متفاوت با تریلوژی قبلی و در کهکشان آندرومدا جریان داره.
— وظیفه ی اصلی ساخت بازی به عهده ی شعبه ی مونترال بایوور هست.
— شعب دیگه ی BioWare هم توی ساخت بازی کمک می کنن.
— برای گشت و گذار Mako از شماره ی اول سری برگشته.
— خبری از شخصیت های تریلوژی قبلی نیست و بازی چندین سال بعد از اتفاقات سه گانه روایت میشه.
— ساخت بازی از اوایل 2013 به طور جدی شروع شده.بازی از انجین Frostbite استفاده می کنه.
— وجود نژاد Salarian تایید شده.
— بازی تمرکز زیادی روی بخش "گشت و گذار" و همچنین "شخصی" سازی داره.
— مثل شماره های قبل، رومنس توی بازی وجود داره.
— مدیر خلاق تولید پروژه اعتقاد داره آندرمدا بهترین و بزرگ ترین شماره ی ME خواهد بود.
— احتمالا سیستم آب و هوای پویا وجود داره.
— بازی دارای داستانی در گیر کننده مثل شماره های قبلی خواهد بود.
— سیستم مبارزات شبیه به نسخه ی سوم هستش.
— تیم سازنده ی بازی 200 نفر را شامل می شود.
— بازی داری بخش مولتی پلیر همکاری خواهد بود.
— سیستم هایی از Dragon Age: Inquisition در Andromeda حضور خواهند داشت.

شایعات مربوط به داستان بازی


Ark Theory


kim_106880_%28copy%29.jpg




خطر اسپویل شدید

قسمت اول | تئوری Ark

سال 2148


اتفاقات ما قبل تریلوژی:
بشریت با یافتن بقایای پنهان یک نژاد کهن بر روی مریخ، به اطلاعات این نژادی باستانی و پیشرفته که 50,000 سال قبل زندگی می‌کردند دست می‌یابد. نام این موجودات «Prothean»ـها است.
درحالی که خیلی از موضوعات کشف نشده باقی می‌مانند ولی انسان‌ها می‌توانند به تکنولوژی FTL و Mass Effect دست پیدا کنند.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
در همین حین باستان‌شناسان نشانه‌ها و سرنخ‌هایی را ردگیری و دنبال می‌کنند که درنهایت آن‌ها را به سمت ARK راهنمایی می‌کند.


سال 2149


اتفاقات ما قبل تریلوژی:
قمر پلوتو، «Charon» در حالی کشف می‌شود که در واقع یک Mass Relay پوشانده شده با یخ است.
بشریت مس‌ریلی را فعال کرده و اولین موج سفرهای اکتشافی به «Arcturus System» آغاز می‌گردد. در سال‌های بعدی انسان‌ها به اکتشافات خود ادامه می‌دهند و به ساخت کلونی در سیستم‌های ستاره‌ای می‌پردازند.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
باستان‌شناسان به سفرهای متعددی برای کشف محل دقیق Ark ادامه می‌دهند تا موفق به کشف محل آن می‌شوند.
چون درک درستی از مفاهیم Protheanـها وجود ندارد، Ark به صورت یک معمای بزرگ باقی می‌ماند. تلاش‌ها همچنان برای مخفی باقی ماندن پروژه ادامه دارد.

سال 2157



اتفاقات ما قبل تریلوژی:
زمانی که Turianـها، انسان‌ها در حال تلاش برای فعال سازی Relay 314 می‌بینند، در این امر مداخله کرده و این کش‌مکش باعث آغاز The First Contac War می‌شود. اینجاست که Citadel Council وارد عمل شده و خیلی زود جنگ را پایان می‌دهد.
بشریت وارد انجمن کهکشانی شده و سفارتی را در سیتادل به دست می‌آورد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
اکتشافات مرتبط با Ark به بن‌بست برخورد می‌کند و هدف وجود Ark و عملکردش برای 28 سال به صورت راز باقی می‌ماند.

25 سال بعد... سال 2183


اتفاقات مس‌افکت 1:
حمله به Eden Prime فرمانده شپرد را متوجه رهگیری Specter خیانت‌کار یعنی Saren می‌کند. در اتفاقات بعدی شپرد با مکاشفه متوجه وجود ریپرها می‌شود.
قدرت سیتادل و نیروهای ارشد Alliance وجود ریپرها رو رد می‌کنند.
شپرد در حمله‌ای که توسط سفینه‌ای ناشناس به نرماندی رخ میده، جان خود را از دست می‌دهد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
تعداد محدودی از نیروهای ارشد ارتش Alliance به رهبری Admiral Hackett اخطار شپرد را جدی می‌گیرند.
Hackett تیمی خبره از دانشمندان Asari, Turian و Salarian جمع کرده تا تحقیق روی Ark رو ادامه بدهند. پروژه به صورت فوق محرمانه ادامه پیدا می‌کند.


قسمت دوم | تئوری Ark
سال 2185


اتفاقات مس‌افکت 2:
شپرد به وسیله پروژه‌ای با نام لازاروس توسط سربروس، برای مقابله با «Collector»ـها احیا می‌شود.
شپرد کشف می‌کند که Collectorـها برای ریپرها کار می‌کنند.
وی به لیارا کمک می‌کند تا «Shadow Broker» را شکست داده و این امر باعث می‌شود لیارا اطلاعات مهمی را به دست آورد رو آن‌ها را در اختیار شپرد بگذارد.
شپرد Collectorـها را شکست می‌دهد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
با منابع بدست آمده از طریق شکست Shadow Broker، لیارا برای پیروزی بر ریپرها تلاش می‌کند و ارتباطش را با Admiral Hackett حفظ می‌کند.

سال 2186 | شش ماه اول


اتفاقات پس از مس‌افکت 2:
شپرد به «Bahak System» سفر کرده و در آن‌جا دانشمندانی را می‌بیند که مشغول فعال سازی «Alpha relay» هستن؛ ریلی‌ای که سرعت ورود ریپرها به کهکشان راه شیری را افزایش می‌دهد.
شپرد ریلی را نابود و در نتیجه سرعت ریپرها را کاهش می‌دهد ولی یکی از کلونی‌های «Batarian»ـها در این بین نابود می‌شود.
لیارا کلیدهای رمزنگاری را در یکی از معابد Protheanـها در سیاره Kahje پیدا می‌کند.

سال 2186 | جولای به بعد


اتفاقات مس‌افکت 3:
حمله ریپرها آغاز می‌گردد و زمین اولین قربانی آن‌هاست.
به خواست «اندرسن»، شپرد زمین را ترک می‌کند تا تمام کهکشان را برای مقابله با ریپرها و جلوگیری از انتقراض متحد سازد. اما قبل از این کار، Hackett از شپرد می‌خواهد که به مریخ سفر کند.
در یکی از مراکز تحقیقاتی مریخ، شپرد دوباره لیارا را ملاقات می‌کند.
لیارا از کلیدهای رمزنگاری برای رمزگشایی طرح ساخت «Crucible» استفاده می‌کند.
شپرد و تیمش به متحد کردن نژادهای کهکشان و جمع‌آوری منابع برای ساخت Crucible، که در حقیقت سلاحی ابداع شده توسط Protheanـها برای مقابله با ریپرهاست ادامه می‌دهند.
پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:
Admiral Hackett، کلیدهای رمزنگاری و اطلاعات به دست آمده از Protheanـها را در اختیار دانشمندان Ark می‌گذارد.
در ادامه به تحقیقات سرعت داده شده و کشف می‌شود که در حقیقت Ark یک گذرگاه به کهکشان آندرومدا است!
اطلاعات خیلی سریع و همچنان به صورت محرمانه در اختیار شورای سیتادل و نیروهای ارشد Alliance قرار می‌گیرد و به آن‌ها توضیح داده می‌شود که از این طریق راه فراری برای جلوگیری از مقابله مستقیم با ریپرها فراهم شده است.
Ark Contingency یا به اختصار ARKCON، به عنوان گزینه‌ آخر در صورت شکست شپرد و Crucible شکل می‌گیرد. ARKCON با استفاده از کلیدهای رمزنگاری و اطلاعات Protheanـها، موفق به فعال سازی Ark می‌شود.
اولین موج اکتشافات با اسم «Pathway Initiative» شروع می‌شود که به بررسی امن بودن مسیر و امکان ایجاد کلونی در مقصد می‌پردازد.


قسمت سوم | تئوری Ark

اوایل سال 2186/اواخر 2187


اتفاقات مس‌افکت 3:

سربروس از این‌که شپرد به ماهیت Catalyst پی ببرد جلوگیری می‌کند.
Thessia به دست نیروهای ریپر سقوط می‌کند.
عدم دانش پیرامون چگونگی کامل کردن Crucible باعث می‌شود تا آینده کهکشان تیره و تار به نظر رسد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:

پس از عدم موفقیت شپرد در نجات Thessia، آساری Counselor طی سخنانی می‌گوید: «آن‌ها در حال آماده سازیِ طرحی برای استمرار تمدن هستند!»
صحبت‌های بالا به Ark Contingency اشاره دارد.
ARKCON به صورت محرمانه به گردآوری ناوگان، سفینه‌های محل زندگی، کشتی‌های مخصوص زراعت، منابع اولیه مورد نیاز، سیستم‌های لازم برای ساخت و ساز و هرآنچه که برای پایه‌گذاری یک تمدن جدید در کهکشان آندرومدا لازم است، مشغول می‌شود.

اتفاقات مس‌افکت 3:

شپرد مرکز فرماندهی سربروس را می‌یابد و متوجه می‌شود که Catalyst همان Citadel است.
Admiral Hackett نیروهای متعددی را از سراسر کهکشان برای نبرد پایانی در مقابله با ریپرها گرد هم می‌آورد.
ریپرها سیتادل را به زمین انتقال می‌دهند تا بتوانند کنترل و دفاع بیشتری روی آن داشته باشند.
شپرد فرماندهی نیروهای سطح لندن را برای باز پس‌گیری سیتادل به دست می‌گیرد.

پیش‌زمینه اتفاقات آندرومدا:

طی نبرد پایانی ناوگان متعلق به ARKCON به شکل آماده باش درمی‌آید، تا در صورت پیروزی نیروهای ریپر کهکشان را ترک کند.

ساعات پایانی مس‌افکت 3

اتفاقات مس‌افکت 3:

درگیری در خیابان‌های لندن شدت می‌گیرد.
ارتباط با شپرد قطع شده و نیروهای Alliance تصور می‌کنند که وی مرده است.
نیروهای ریپر در نبرد پیروز می‌شوند.

شروع (؟) اتفاقات آندرومدا:

به ناوگان ARKCON دستور داده می‌شود تا از طریق سیستم آرک، از راه شیری فرار کنند.

اتفاقات مس‌افکت 3:

شپرد به طرز معجزه آسایی زنده می‌ماند و Crucible را فعال می‌سازد.

اتفاقات همزمان آندرومدا:

Ark نابود می‌شود و سیستم ارتباطی از بین می‌آورد، در نتیجه مسیر بازگشتی برای ARKCON به راه شیری باقی نمی‌ماند.

اتفاقات پس از تریلوژی

اتفاقات پس از مس‌افکت 3:

تصمیمات بازیکن در نقش شپرد، سرنوشت راه شیری را مشخص می‌کند.
هرچند این تصمیمات و آینده راه شیری -با توجه به نابودی آرک- برای ناوگان ARKCON و شخصیت اصلی آندرومدا به صورت راز باقی می‌ماند.

اتفاقات مس‌افکت آندرومدا:

Pathfinder Initiative موفق به کشف خانه‌ای جدید برای بازماندگان جنگ با ریپرها می‌شود.
شخصیت جدید فشارهای زیادی را ناشی از رها کردن خانواده و دوستان خود در راه شیری و بی‌خبری از سرنوشت آن‌ها متحمل می‌شود.
بعضی از بازماندگان، ریپرها را پیروز و برخی دیگر تمدن راه شیری را پیروز جنگ می‌دانند، هرچند که هیچ وقت از سرونوشت کهکشان خانه خود با خبر نخواهند شد.



شـایـعــات:

واقع بازی در Helius Cluster اتفاق می افتد. خوشه ای که 100 منظومه ی خورشیدی در کهکشان آندرومدا را شامل می شود.
شما در نقش Pathfinder در فاصله ی زمانی و مکانی دور از اتفاقات تریلوژی قبلی و تصمیمات شپرد، برای ایجاد کردن خانه ای جدید برای بشریت عاظم خوشه ی Helius می شوید.
زمانی که شما در این منظومه های خورشیدی گسترده (چیزی تقریبا 4 برابر سایز Mass Effect3) به کاوش می پردازید، منابع جمع می کنید و کلونی می سازید؛ با بی رحمی سرزمین های رام نشده و خطر نژاد های بیگانه روبرو می شوید.
برای ادامه ی حیات و گسترش کلونی ها در این فضای وحشی شما احتیاج دارید تا زراد خانه، خدمه و کشتی خود را گسترش داده و با استراتژی و بر قراری اتحاد با دیگران، در برابر این دشمنان قدرتمند ایستادگی کنید.
در ادامه ی راه شما با بقایای یک نژاد قدرتمند و مرموز روبرو می شوید، که این بقایا، کلید دستیابی به تکنولوژی فراموش شده در این قسمت از کهکشان خواهد بود.
زمانی که شما کشف می کنید که این بقایا از چه نژادی بوده اند و به راز خرابه های تمدن آن ها دست میابید به مسابقه ای خشونت آمیز برای پیدا کردن منبع تکنولوژی فراموش شده، که تایین کننده ی آینده ی بشریت است، کشیده می شوید.
جست و جو کردن منظومه ها و سیارات برای یافتن منابع و بلوپرینت های تکنولوژی نژاد فراموش شده، به شما کمک می کند تا تجهیزات و سلاح های بهتری بسازید.
نظیر بهبود دادن زره پا برای پرش های جت پکی، اپگرید کردن cryo-beam(همان توپ لیزری معروف ME) برای هدف قرار دادن دشمنان یا وارد کردن آسیب منطقه ای.
زمانی که شما زرادخانه و منابع پایه ی خود را ساختید و افزایش دادید، قادر خواهید بود تا عمیق تر در منظومه های خورشیدی خطرناک کاوش کنید و به منظومه هایی با منابع اولیه بیشتر دست یابید.
در طول داستان 7 عضو همراه خواهید داشت.
هر عضو، شخصیت به خصوص و توانایی های خاص خود را دارد که به شما انتخاب های استراتژیکی را جهت همراه کردن دو تن از آن ها با خود، در طی مراحل می دهد.
برای مثال، Cora، توانایی ایجاد یک سپر بایوتیک را دارد که کسی در داخل آن را از خطرات خارجی حفظ می کند ولی همچنان به اعضای داخل اجای تیراندازی به بیرو نرا می دهد.
اعضای تیم شما همواره در کنار شما رشد می کنند و در بخش های مختلف: سلاح، توانایی های و ابزار قابل ارتقاع هستند.

شــایـعات جـدیدتر:

  • ترکیب بندی گروه همانند سه نسخه قبلی است: شما در نقش شخصیت اصلی و دو نفر از همراهانتان.
  • دو تن از همراهانتان را یک زن بلوند ریز نقش و یک «Krogan» تشکیل می‌دهند. [مشابه چیزی که در تریلر E3 دیده شد.]
  • شما در نقش «Pathfinder» بازی خواهید کرد.
  • ماموریت و هدف اصلی یافتن خانه‌ جدیدی برای بشریت است.
  • نژادهای دیگر نیز در بازی حضور خواهند داشت.
  • شما و همراهانتان از «جت‌پک» استفاده می کنید که نقش موثری در گشت و گذار در محیط بازی دارد.
  • «Omni tool» حالا دارای تعامل‌های کاربردی بیشتری شده‌ است. برای مثال؛ قابلیت ایجاد سپر دفاعی در مبارزات افزوده شده است.
  • اسلحه مشابه سری قبلی هستند.
  • جزئیات و کیفیت بالای انیمیشن‌‌های صورت و مدل شخصیت‌ها، از موراد پیشرفت رندرینگ بازی است.
  • «کاورها» تخریب پذیر هستند.
  • سفینه جدید طراحی کاملا متفاوتی نسبت به «نرماندی» دارد. «Mako» در طبقات پایین‌تر قابل مشاهده است و اتاق ویژه‌ای برای Pathfinder در نظر گرفته شده.
  • مراحلی با عنوان «Strike» از داخل سفینه قابل مدیریت هستند.
  • اتاق جلسه برای تعامل با همراهان وجود خواهد داشت.
  • Mako تا حدودی مشابه تریلر E3 است ولی به نظر می‌رسد که قابلیت شخصی سازی داشته باشد.
  • شخصی سازی کرکترها شامل زره، کلاه و موارد متعددی می‌شود.
  • «گلگسی مپ» سنتی وجود نخواد داشت و سفر به سیارات مختلف با کنترل سفینه به صورت اول شخص صورت می‌گیرد.
  • «FTL drive» برای سفرهای سریع استفاده می‌شود.
  • علایمی برای راهنمایی بازیکن وجود خواهد داشت.
  • دشمنان بیگانه اصلی، چیزی ما بین «Vorcha» و «Collectors» هستند.
  • در نسخه‌های اولیه ساخت، دشمنان از سفینه‌های «سربروس» خارج می‌شدند، هر چند به نظر می‌رسد در بازی اصلی شاهد چنین موضوعی نباشیم.



افراد کلیدی تیم سازنده:


Yanick Roy | BioWare Montréal
سابقه ی 6 سال فعالیت در شعبه ی مونترال و کمک به پایه گذاری و گسترش آن
مدیر ارشد پروژه ی Mass Effect در سال 2006


Chris Wynn | Senior Development Director
مدیر ارشد توسعه ی بازی. کسی که تلاش می کنه همواره خلاقیت تیم حفظ بشه
بیشتر از 15 سال سابقه ی توی گیمینگ. همکاری با مایکروسافت و Epic Games
تهیه کننده ی GeoW 3 و تهیه کننده ی ارشد GeoW: J


Mac Walters | Director
نزدیک به 10 سال سابقه ی کار روی فرانچایز Mass Effect
بیشتر از 10 سال سابقه ی نویسندگی، نویسندگی ارشد و کارگردان روایت در BioWare
سابقه ی کار روی 4 عنوان AAA با متای متوسط 92
دستیار نویسنده ی Mass Effect 2 و نویسنده ی ارشد Mass Effect 3


Fabrice Condominas | Producer
سابقه ی Designe و تهیه کنندگی.
تهیه کننده ی Mass Effect 3: Omega و تشکیل دهنده ی تیم خلاق برای شعبه ی منترال
سابقه ی فعالیت روی ME3/بخش مولتی/DLCـها و پشتیبانی تیم هنری شخصیت های Inquisition
سابقه ی Lead Designe در EA و LucasArts


Ian Frazier | Lead Designer
طراح، کارگردان خلاق و رهبر پروژه ی بزرگ بعدی Big Huge Games قبل از فروپاشی
طراح ارشد Kingdoms of Amalur: Reckoning
تهیه کننده و طراح ارشد Dawn of War: Soulstorm


Joel MacMillan | Art Director
6 سال سابقه ی طراحی هنری و 4 سال سابقه ی انیماتوری سینمایی ارشد
انیماتور ارشد سینمایی روی پروژه ی مس افکت2
انیماتور و انیماتور سینمایی ME و Dragon Age


Mike Gamble | Producer
سابقه ی 6 سال تهیه کنندگی برای فرانچایز Mass Effect
تهیه کننده ی دو DLC محبوب ME: تهیه کننده ی ارشد Lair of the Shadow Broker و دستیار تهیه Citadel
سابقه ی کار با بازی های Unreal Tournament, Neverwinter Nights و Oblivion
تهیه کنندگی برای EA
I live and breathe Mass Effect-


Chris Schlerf | Lead Writer
نویسنده ی ارشد عنوان Halo 4


کـانسپت های N7 Day سال 2015:



کـانسپت های N7 Day سال 2014:



تصــاویـر تریلر E3 سال 2015:



________________

مقایسه ی تریلر CG از Mass Effect 3 با تریلر In-Engine از Mass Effect: Andromeda:



.Technology has opened up so many doors for us. For comparison, doing this scene in engine vs CG for ME3
Michael Gamble-

1446915180419.png


تاپیک در حال بروز رسانی ...
 
آخرین ویرایش:
حالا که فعلا خبری از بازی نیست، یه چیزی رو نقل کنم که برای خودم خیلی جالب بود.
شاید برای شما هم جالب باشه. :d

چند وقت پیش بود که خیلی اتفاقی آرشیو یه تعداد نشریه ی گیمی فارسی به دستم رسید. برای تجدید خاطره با بازی ها، بینشون ورق می زدم که یهو چشمم افتاد به پیش‌نمایش Dragon Age: Inquisition توی یکی از شماره های دیبازی.
برای اینکه پیش‌نمایش بود و بازی حالا مدت هاست که ریلیز شده، تصمیم گرفتم بخونمش. یه بخشی از متنش به نظرم بی‌ربط با Mass Effect: Andromeda نیست. متن نوشته ی متین ایزدی بود ولی چون دیگه این پیش‌نمایش در دسترس من نیست نمی تونم مستقیم نقل قول کنم. پس با اندکی دخل و تصرف:

روزی سعدی شیرازی در جمعی از بزرگان نشسته بود. صحبت از اشعار حماسی در زبان فارسی پیش آمد و بحث بالا گرفت.
چون سعدی به سرودن غزلیات عارفانه و عاشقانه شهرت داشت، فردی گزافه گو سعدی را به نداشتن توانایی در سرودن اشعار حماسی متهم کرد.
سعدی بعد از شنیدن این حرف، فی البداهه بیتی با حال و هوای حماسی بدین سان سرود:
خدا کشتی آنجا که خواهد برد/ وگر ناخدا جامه بر تن درد
سپس از مجلس خارج شد. شب هنگام چون شیخ شیرازی به خواب فرو رفت رویای عجیبی دید. حکیم ابوالقاسم فردوسی به خواب وی آمده و به سعدی گفت شعری که سرودی بسیار خوب بود ولی حماسی نبود!
سعدی متعجب شد و گفت مگر از این حماسی تر هم می‌شود؟
فردوسی دستی بر محاسن سپید خود کشید و فرمود:
برد کشتی آنجا که خواهد خدا/ وگر جامه بر تن درد ناخدا
صبح روز بعد، هنگامی که سعدی از خواب برخواست، چنین نوشت: چنین گفت فردوسی پاکزاد/ که رحمت بر آن تربت پاک باد.

جدای اینکه آیا این داستان مستند هست یا نه، درس بزرگی پشت این حکایت پنهان شده.
برای حماسی بودن و خوب بودن لازم به ویژگی عجیب و غریبی نیست.
برای حماسی بودن و خوب بودن، تعداد بی‌شماری کوئست، +120 ساعت گیم پلی و گسترش بی جهت داستان لازم نیست.

بلایی که شاید دامن Inquisition رو گرفت و نذاشت عنوانی عالی و حماسی در حد Origins باشه! مشکلی که امیدوارم از سمت BioWare اینبار برای MEA تکرار نشه.
 
یه تئوری جالب در مورد اسم شخصیت اصلی بازی

ثانیه‌ی 0:44 تیزری که اخیرا منتشر شد رو Pause کنید. نمای کاکپیت سفینه که زمین رو نشون میده. ولی به سمت چپ، روی داشبورد دقت کنید.
یه پلاک هست که ظاهرا عبارت RYDER/RIDER روش نوشته شده که به نظر اسم شخصیت اصلی بازی میاد.

sx_jpg.jpg


جالبه بدونید اولین زن آمریکایی که تونست به فضا سفر کنه Sally Ride نام داشت و شاید اینجا رفرنس به اون باشه. قبلا هم شپرد، اشاره‌ای به اسم Alan Shepard اولین مرد آمریکایی که به فضا سفر کرد بود.
موضع بعدی برمیگرده به تریلر E3 که موزیک بک‌گراندش از Johnny Cash به اسم Ghost Riders in the Sky بود. (watch?v=Mynzbmrtp9I)
قبلا Chris Wynn تایید کرده بود که شخصیت اصلی یه اسم خاص داره.
 
Rumour: Small new Mass Effect: Andromeda details

  • Same party-of-three setup of the last three games: you plus two squadmates
  • (Two of the squadmates include a petite, buxom, blonde human woman. And a krogan (spotted in the E3 trailer
  • "Play as "Pathfinder
  • Tasked with finding a new home for the human race
  • Other races included too, obviously
  • Squadmates + yourself have jetpacks that play a key role in exploration
  • Omni tool is more versatile with situational interactivity. EG: deploy a shield in combat
  • Similar weapons as per previous games
  • Quality of facial features and character models a major feature of rendering improvements
  • Destructible cover
  • "New ship is an entirely new design plus new layout from the Normandy. Has a balcony to observe lower levels, and see stuff like the Mako, and a "Pathfinder's quarters
  • Conduct "Strike" missions from ship
  • Meeting room to interact with squad
  • Mako more or less identical to what appeared in the E3 trailer. Likely customisable
  • Character customisation includes armour, helmet, gauntlet, etc
  • Traditional galaxy map navigation gone. Galaxy traversal now done via first person view of the ship, manually flying to locations
  • FTL drive for rapid travel
  • Markers on planets and what not for guiding
  • Main alien enemies described as a cross between Vorcha and Collectors
  • During early build combat enemies dropped in via Cerberus ships. Unsure if this is a placeholder or legit
  • One antagonist is a human soldier, armoured similar to you but without the N7 branding. Can spare/kill him. Motivations unknown
 
طبق لیست اخیر استخدام BioWare ظاهرا Andromeda از سیستم آب و هوای داینامیک، سیستم تاثیر گذاری آب و هوا و سیستم ذرات In-Game استفاده می‌کنه.

پ.ن: قول می‌دم MEA از نظر بصری و فنی مغزمون رو منفجر می‌کنه! :d
 
میدونم ربطی نداره، ولی هنوز دلم خیلی پره! شماره سه ی افتضاح بود
من شماره دو رو شخم زدم ، فک کنم حداقل بیست بار رفتم 2 رو تا بالاخره فهمیدم چجوری همه دیالوگای قرمز و آبی رو باز کنم
گیم پلی 3 + سایر موارد در حد 2 + گرافیک خوب = شاهکار
 
میدونم ربطی نداره، ولی هنوز دلم خیلی پره! شماره سه ی افتضاح بود
من شماره دو رو شخم زدم ، فک کنم حداقل بیست بار رفتم 2 رو تا بالاخره فهمیدم چجوری همه دیالوگای قرمز و آبی رو باز کنم
گیم پلی 3 + سایر موارد در حد 2 + گرافیک خوب = شاهکار

مطمئنی ME3 رو بازی کردی! فقط همون سکانس ها و مراحل سینمایی-حماسی :دی کافی بود برای راضی کردن یه ME فن.
 
مطمئنی ME3 رو بازی کردی! فقط همون سکانس ها و مراحل سینمایی-حماسی :دی کافی بود برای راضی کردن یه ME فن.
از وقتی Drew رفت بعد از شماره دو داستان بازی کلا مسیرش عوض شد و به بدترین حالت ممکن تموم شد. یادم نمیره که چقدر دنبال این بودم Indoctrination Theory درست باشه که نشد.
 
از وقتی Drew رفت بعد از شماره دو داستان بازی کلا مسیرش عوض شد و به بدترین حالت ممکن تموم شد. یادم نمیره که چقدر دنبال این بودم Indoctrination Theory درست باشه که نشد.

بازی دقیقا تا همون لحظه ی پایانی بینظیر بود حالا اینکه تو اون سکانس پایانی چی شد( که همونم با اپدیت درست کردن تا جایی که یادمه) باعث نمیشه که یهو از کل بازی بدم بیاد! مثه این میمونه گوشت گوساله بخوری و خیلی هم بهت بچسبه، ولی تموم که شد بهت بگن گوشت شتر بوده و تو یهو همه چی رو فراموش کنی بگی اه اه چه قدر بدمزه بود.:)) :دی
 
بازی دقیقا تا همون لحظه ی پایانی بینظیر بود حالا اینکه تو اون سکانس پایانی چی شد( که همونم با اپدیت درست کردن تا جایی که یادمه) باعث نمیشه که یهو از کل بازی بدم بیاد! مثه این میمونه گوشت گوساله بخوری و خیلی هم بهت بچسبه، ولی تموم که شد بهت بگن گوشت شتر بوده و تو یهو همه چی رو فراموش کنی بگی اه اه چه قدر بدمزه بود.:)) :دی
اون مساله با آپدیت هم درست نشد. پایان مسخره، آوردن Catalyst از بین بردن ابهت reaper ها پیدا شدن یه اسلحه ناشناخته اونم از Prothean Beacon که نزدیک 100 سال روی مریخ بوده بعد اتقاقی اول داستان 3 پیدا میشه که راحت میشه درستش کرد که Star Child Override کنه و قول هایی که راجع به تصمیم گیری ها داده بودن که همشون توی یه عدد خلاصه شد و پایان هایی که باید از یک آهنگ Wintersun Starchild سال 2009 گرفته شده باشه حتی سه رنگ پایانی و صحنه آخر بازی که نوه با پدربزرگ صحبت میکنه، نشون دادن صورت tali در یک عکس که اونم یک عکس edit شده کاملا آماتوری از یک عکس مدل که تو google سرچ کرده بودن، از کنار بردن harbinger به عنوان نقش منفی بعد از اینکه اینقدر در آخر شماره دو و arrival برای رویارویش زمینه سازی کردند. اشتباه های تاکتیکی reaper ها در طول بازی و .... واسه طرفدارانی که دقیق داستان بازیو دنبال میکردن اصلا خوب نبود.
در مورد خود بازی نه اصلا افتضاح نبود و خیلی هم خوب بود و در بعضی صحنه ها epic بود که هیچ شکی نیست ولی ضربه ای که پایان بازی به خود بازی زد متاسفانه خیلی زیاد بود. من اتفاقا بعد از چند سال به اکانت تویتر خودم سر زدم برای پینشهاد های بازی های PS2 برای PS4 که چشمم به سوال جواب های خودم افتاد از Drew Krypshin که در جواب من گفته بود mac walters کلا خواست بعد از شماره دوم سکان داستان بازی را بر عهده بگیره که دوباره یادم افتاد که اصلا در شماره اول بازی mac walters در نوشتن داستان بازی در کار نبود و در شماره دوم به عنوان دستیار به Drew کمک می کرد و بعضی از کاراکتر هارو نوشته بود.
 
نمیدونم چرا با وجود اینکه ثانیه ای یبار میگن دیگه شپرد و اعضاش و دنیاش رو نمیبینیم ولی یه حس قوی و محکم دارم که تو بازی اصلی یا بهرحال بعنوان یه DLC داستانی بالاخره شاهد رفرنس کامل به سه گانه قبلی هستیم :دی

بنظرتون برای بازی که قرار سال 2016 عرضه بشه اطلاعات و کلا نمایش و رونمایی بازی در حد داغون نبوده؟ :| البته یادمه Inquisition هم اطلاعات تکمیلی و کامل دقیقه نود اومد :دی
 
نمیدونم چرا با وجود اینکه ثانیه ای یبار میگن دیگه شپرد و اعضاش و دنیاش رو نمیبینیم ولی یه حس قوی و محکم دارم که تو بازی اصلی یا بهرحال بعنوان یه DLC داستانی بالاخره شاهد رفرنس کامل به سه گانه قبلی هستیم :دی

بنظرتون برای بازی که قرار سال 2016 عرضه بشه اطلاعات و کلا نمایش و رونمایی بازی در حد داغون نبوده؟ :| البته یادمه Inquisition هم اطلاعات تکمیلی و کامل دقیقه نود اومد :دی
اینکه گفتن کلا نمی بینیمشون (گفتن ؟) فک نکنم ربطی به این که قرار فلش بک بزنن یا نه داشته باشه . اینا کلا چپ راست میخوان بگن داستان بعد تریلوژی ـه و تو یـ جا و مکان دیگست شخصیتا همه از دم مردن و قرار نیست دوباره ببینیمشون (تو آینده) حالا اینکه بخوان فلش بک بزنن ربطی به این موضوع فک نکنم داشته باشه ....
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or