Mass Effect: Andromeda | PC

31301096596202116049.jpg

سازنده : BioWare
ناشر : Electronic Arts
سبک : Action role-playing,third-person shooter
پلتفرم : Xbox One ,PlayStation 4 ,Microsoft Windows
تاریخ انتشار : March 21, 2017

توضیحات و اطلاعات بازی :

63c758d56dc362dec0edceea20330b6e.jpg


شعبه مونترال بایوور وظیفه ی ساخت بازی را بر عهده دارد.

Design Work و ساخت بازی از اواخر 2012 آغاز شد.

N7 Day سال 2013 :

اولین کانسپت های آف اسکرین [و یک اسکرین شات از گیم پلی] از نسخه جدید منتشر شد:




E3 سال 2014 :



کنفرانس دیشب EA حاوی ویدیویی در مورد بازی های آینده استودیوی بایوور بود که در بخشی از آن مطالب کوتاهی در مورد Mass Effect جدید به همراه یک ویدیوی پروتوتایپ مفهومی از بازی توسط کیسی هادسن و سازندگان بازی ارائه شد.

ویدیو: watch?v=4H1FN2_--EM

*پخش موزیک Uncharted Worlds از Mass Effect 1*

"قصه‌های عالی مختص یک دوره نیستند و برای همیشه انسجام خودشون رو حفظ می‌کنند. برای همین ما در بایوور به شدت در حال کار بر روی این مورد هستیم.

یعنی شما واقعا با این شخصیت‌ها خو می‌گیرید، این آدم‌ها در خاطرتون میمونه و حتی داستان هم بعد از مدتی طولانی از بازی کردنتان در یاد شما هست.

این قصه‌ای نیست که صرفا بخواهیم بازگو کنیم، بلکه این قصه‌ای که (توسط شما) باید کشف بشه و در آن مکاشفه شود. در واقع این یک داستان گویی تعاملی است.

زمانی که شروع به طراحی و ساخت ME بعدی کردیم، در ابتدا از فن ها پرسیدیم که اونا از بازی چی میخوان و ME برای اون ها باید چه جوری باشه. یکی از بیشترین چیزهایی که هواداران به ما گفتند و خواهان آن در ME بودند، این بود که به یه جای جدید برویم... و به جلو حرکت کنیم [منظور دنباله؟]

جاهای جدید، شخصیت های جدید، آدم های جدیدی که عاشقشون بشین.

ما شما را با خودمون به یه محیط کاملا جدید از فضا می بریم.

این دنیا این قدر وسیعه که بتوانید در افق آن محو شوید. دنیایی که تجربه های بیشتر و بیشتری را برای لذت بردن بازیکن فراهم می‌کنه.

یک سیاره را اون سر کهکشان انتخاب کنید. به اونجا پرواز کنید و ببینید چه چیزهایی میتونید در آن جا کشف کنید.

تصور کنید که الان چه کارهایی میتونیم با قدرت کنسول های جدید و نرم افزارهای فوق العاده [منظور انجین] انجام دهیم... همه‌ی این ها واقعا شگفت انگیز به نظر میرسه. ما هیچوقت شخصیت هایی به این اندازه طبیعی و واقعی ندیده بودیم.

من فکر میکنم فن هایی سری در آینده واقعا متعجب می‌شوند که ما تا چه اندازه‌ای (در این موارد) تونستیم به جلو حرکت کنیم."


Comic-Con سال 2014 (بازگشت Mako) :



پنل مس افکت در کامیک کان ===> watch?v=00YqU7CT3XQ
ویدئوی مربوط به ساخت و طراحی Makoـیه جدید ===> watch?v=MzueBbcXqRk


خب Bioware پنلی توی SDCC داشته و اطلاعاتی رو از Mass Effect جدید منتشر کرده که در ادامه بخش هایی از اون رو میخونید:

- اسم بازی Mass Effect 4 نیست.
- Mako برگشته! تصاویری از اون منتشر شده که پایینتر میبینید. ظاهرا توی ویدئویی که از بازی نشون دادن Mako خیلی سریع شده.
- بازی بر اساس کشف مکان های جدید ساخته شده، پس به یه وسیله نقلیه برای اینکار احتیاج دارید.
- رندرهایی از Armor شخصیت ها نشون دادن که تصاویرش رو میتونید پایینتر ببینید
- ظاهرا داستان قراره در زمان زندگی شپرد باشه ولی شپرد توی داستان بازی نیست، شاید بازی در یه کهکشان دیگه اتفاق بیوفته. البته هنوز هیچ چیز به طور رسمی در این مورد گفته نشده.
- اعضای تیم سازنده تاکید میکنند که داستان کاملا جدیده و بازی در مورد شپرد نخواهد بود.
- Timeline بازی به صورت رسمی در پنل اعلام نشد. (تنها اشاراتی در این مورد داشتن)
- در کنار چیز های جدید، یه ذره هم از قدیمی ها میبینید (احتمال حضور شخصیت های قدیمی)
- تمرکز بیشتر MP بر روی همکاری بجای رقابت.
- Mass Effect جدید بیشتر حال و هوای یه دنباله معنوی برای سری اصلی رو خواهد داشت.
- تیم سازنده دوست داره تا جایی که میشه دست بازیکن رو باز بزاره و بهش حق انتخاب بده.
- به لطف Frostbite 3 انیمیشن های بازی فراتر از تصورات اولیه تیم سازنده بازی هستند.
- چندین منبع خبر از کهکشان جدید میدن ولی این خبر هنوز به صورت رسمی تایید نشده.
- پایه بازی بر اساس کشف مناطق ناشناخته است و Mako برای گشت و گذار سریع در سیارات مختلف طراحی شده.
- هنوز خبری در مورد نژاد بازیکن ها اعلام نشده.

تصاویر:




اطلاعات تکمیلی تر از Comic-Con 2014 :

صحبت های که Mike Gamble تهیه کننده ی سری :

"این، همون Makoـی که شما به یاد دارید نیست، Makoـیِ جدید کاملا متفاوت طراحی شده." ادامه میده: " نکته اینجاست که Mako حالا بسیار سریع شده، تفاوت داره با اون چیزی که قبلا دیدید. دیگه مثل قبل cannonـی روی اون تعبیه نشده.
شاید حالا بتونه روی آب شناور باشه، شاید بتونه بپره."
" Mako در اینجا مثل یه راه حل سریع می مونه که شما رو از نقطه ای به نقطه ی دیگه انتقال میده. در واقع میتونید خیلی راحت و سریع به نقاط مختلف یه سیاره برید. ما کارهای زیادی رو روی فیزیک انجام دادیم، چون فیزیک بخش خیلی واجبی برای Makoـی هستش که بخش مهمی از بازی رو پوشش میده. ما در حال ساخته عنوانی هستیم که در مورد کاوش مکان هاست و بدیهی هستش که برای این کاوش به یه وسیله ی نقلیه ی مناسب، نیاز داریم. "


یکی دیگه از نکات مهم equipment و ability منحصر به هر فرد ـه : " شخصی سازی، این چیزیه که ما به دقت روش تمرکز کردیم. ما این احساس رو داریم که اگر شما مدت زیادی رو داخل وسلیه ی نقلیه ی خودتون [Mako] گذروندید، شخصی سازی، اون قدری قدرتمند باشه که منعکس بکنه که شما یه بازیکن هستید و شخصی سازی هم [مثل بخش driving] یه المان مهم برای شماست."
احتمالا توی بحث مدل کارکتر هم شخصی سازی بیشتری داریم.
" طراح های شخصیت ما، همه چیز رو توی مراحل و لایه های متفاوت طراحی کردن. مثلا شما می تونید بخش های مختلف زره ـی که به تن دارید رو خارج کنید. این سطح از شخصی سازی برای هر چیزی که شما بپوشید امکان پذیره. "


در مورد نژاد قابل بازی: " مطمئنا شخصیت اصلی انسان خواهد بود، ولی آیا نژاد قابل بازیه دیگه ای هم در نظر گرفته شده؟!... این چیزیه که ما فعلا نمی تونیم در مورد اون صحبت کنیم. "

" موضوع اینه که ما دوست داریم یه تجربه ی جدید رو به ارمغان بیاریم، ولی اینم می خواهیم که بعضی از عنصر هایی که شما از سگانه می شناسید و دوست دارید رو برگردونیم؛ شاید بعضی از شخصیت ها."


N7 Day سال 2014 :

تصاویر :



توضیحات :

- عکس چهارم مربوط به محیط زندگی یکی از نژادهای جدید بازی می باشد. در توصیفش گفته شده که "سرسبز، باشکوه، شاعرانه و حس ایده آل گرایی؛ جایی که تکنولوژی و طبیعت در هم آمیخته شده اند." عکس آخر هم مربوط به یکی دیگر از نژادهای جدید هست که دقیقا برعکس بالایی است جایی که خفقان، تاریکی و معماری فوق العاده منحصر به فرد و پیشرفته در آن موج میزند."
[نکته: در لیک های مربوط به نمایشگاه PAX 2013، لیک هایی که باور میشه واقعی باشند، در توصیف دو نژاد جدید گفته شده بود "سرکش، ظاهری بسیار لاغر و تقریبا اسکلتی با چشمان درخشان، و یک چیزی شبیه به آن که گردن آن ها به سینه ی آن ها دوخته شده است [تقریبا هم خوانی با یکی از نژادهای توصیف شده بالا] "و نژاد بعدی، "نژاد محافظ" کهن و باستانی و البته پیشرفته. گالم های سنگی فانتزی و Sci fi را در نظر بگیرید، بعد به آن ها خطوط درخشان دقیقا مثل فیلم Tron در سطوح بدنشون بیفزایید. رنگی به مانند ریپرها و یک سری قطعه و تیکه که در بعضا در سطح بدنشون وجود داره."


- عکس ششم مربوط به یکی از ابزارهای کرکتر ما می باشد. چیزی زیادی گفته نشد اما مثل اینکه در سیاره های جدید و ناشناخته این تول مربوط به راهبری و موقعیت شناسی و در واقع نقش مپ شما را ایفا میکند.

- تمرکز کامل بر روی اکتشاف در سرزمین های ناشناخته.

اطلاعات دیگر:

- انجین بازی Frosbite 3 هست.
- حضور نژاد Salarian در نسخه جدید تایید شده.
- رومنس و Same-S*X همچنان جزو ویژگی های بازی هست.
- احتمال ریلیز اواخر 2015/اوایل 2016 می باشد که با سیاست جدید EA یعنی دوره ی سه ساله ساخت برای بازی های AAA این کمپانی هم خوانی دارد.
- شعبه مونترال که وظیفه ی ساخت بازی را بر عهده داره قبلا بر روی مالتی پلیر ME 3 و چند مورد از DLCهای داستانی کار کرده بود که DLCی Omega محصول تکی این استودیو است.

لیست اعضای کلیدی تیم توسعه:

Chris Schlerf, Lead Writer [نویسنده Halo 4]
Chris Wynn, Senior Development Director
Fabrice Condominas, Producer
Ian Frazier, Lead Designer
Joel MacMillan, Art Director
Mac Walters, Creative Director (همکاری با
Drew Karpyshyn برای نویسندگی شماره دوم بازی، نویسنده ارشد شماره سوم - طراح اصلی و شخصیت پرداز دو کرکتر Wrex و Garrus و ...)
Mike Gamble, Producer [معمولا تهیه کننده ها در بازی های EA در راس تیم قرار میگیرند. مایک رهبری تیم ساخت رو بر عهده داره. وی از Mass Effect 2 وارد بایوور شد و یکی از دلایل پیوستنش به این استودیو شماره اول Mass Effect بود! (وی از آن به عنوان بهترین بازی عمرش یاد میکنه). بعدا نقش های متفاوتی در بایوور داشت که در مورد این فرنچایز، وی در DLCی تحسین شده ی Lair of the Shadow Broker یکی از اعضای کلیدی تیم ساخت بود. همکاری در تهیه کنندگی DLCی Ciatdel وتهیه کننده ارشد Extended Cut و چندین مورد دیگر از کارهای وی هست.)


به روزرسانی :

تیم مونترال لباس های جدید خودشون رو دریافت کردند که روش یه برچسب و لوگوی جدید داره. احتمالا مربوط به Mass effect جدید هست (مثل لوگوی Pathfinder Initiative .(N7 ممکن است به ماموریت ما در کهشکان جدید (ناشناخته) اشاره دارد. A.R.K. C.O.N معلوم نیست مخففه چه عبارتی می باشد اما احتمال دارد مخفف یک سازمان یا کمپانی (حالا رسمی و زیر نظر دولت یا غیر رسمی) باشد.



E3 سال 2015 :
لوگوی رسمی بازی: (ممکن است بعدا یک مقدار تغییر کند)



کانسپت آرت جدید:



اولین ScreenShot:





تصاویر تریلر:



توضیحات :

از بلاگ BioWare و (Aaryn Flynn (Studio General Manager) , Yanick Roy (Studio Director

"ما امروز اولین تریلر سینماتیک بازی بعدیمان، Mass Effect™: Andromeda را به معرض نمایش گذاشتیم. در حالی که همچنان ماه های زیادی تا عرضه بازی در تعطیلات 2016 زمان باقی مانده است، اما هیجان زده ایم که کمی از مرحله کنونی که ما درش قرار داریم را به شما نشان دهیم. اول بهتره به سراغ پیش زمینه این بازی برویم.

زمانی که ما تریلوژی اصلی بازی را با Mass Effect 3: Citadel در اوایل 2013 به پایان رساندیم، ساخت و طراحی Andromeda به طور کامل در جریان خودش بود. ما این را در نظر داشتیم که پایه کار برای شروع طراحی بازی، ترکیبی از بهترین بخش های تریلوژی قبلی باشد: دنیاهای پر مخاطره برای اکتشاف، شخصیت های گیرا و اکشن قوی. در همین حال آشکارا در نظر خود داشتیم که به معنای واقعی به بسط و گسترش آن چه که شما از یک Mass Effect می خواهید جامه عمل بپوشانیم.

با اینکه همچنان آمادگی این را نداریم که وارد جزییات شویم، اما با توجه به محتوای تریلر و همچین عنوان آن، اون چه که می توانید در مورد بازی بگویید این است که این عنوان تقریبا یک ماجراجویی کاملا جدید است که از نطر موقعیت زمانی خیلی بعدتر از تریلوژی اصلی و در مکانی بسیار دور از آن به وقوع می پیوندد. شما در نقش یک انسان، مرد یا زن، قرار دارید. اگرچه این شخصیت در واقع کسی را که در تریلر دیدید نیست (بعدا در مورد آن صحیت می کنیم)، شما به اکتشاف کهکشانی کاملا تازه، Andromeda، و همچین به هدایت Mako جدید و بهبود یافته می پردازید که در طول این برهه، شما دارای یک تیم جدیدی خواهید بود که تشنه ماجراجویی هستند، و به همکاری با آن ها می بپردازید، ازشون یاد می گیرید، در کنارشان به مبارزه می روید و در یک کلام عاشقشان می شوید."

"تریلری که مشاهده کردید بر روی موتورمان، Frostbite™ ساخت و اجرا شده است که نشان دهنده هدف ویژوالی و گرافیکی که برای این بازی در نظر داریم می باشد [...] و با قرار دادن تمرکز کامل مان بر روی PC و کنسول های فعلی [...][...] و مشتاق این هستیم که جزییات بیشتری از بازی را در اواخر امسال با شما به اشتراک بگذاریم. تا آن زمان، سه تیم مونترال، آستین و ادمنتن به شدت در حال بر روی این ماجراجویی جدید هستند که [...] [...] ... [...]"

آنالیز تریلر:

1- آهنگ در حال پخش داخل تریلر با نام "Ghost Riders in the Sky" کاری از Johnny Cash [ لینک یوتیوب youtu.be/Mynzbmrtp9I ]

2- به نظر میرسه یک نوع جانور (جاندار) شب تاب مانند در این صحنه در سمت راست تصویر در حال حرکت است.[0:13]



3- کلمه ARK در کنار RW1 در هر زمان که N7 Trooper بین صفحات سوییچ میکنه در صحنه ظاهر میشه. (شاید پیش بینی ها در مورد ساخت یک ARK و فرستادن آن به کهشکانی جدید برای پیدا کردن حیات دوباره در ضمن حمله ریپرها واقعیت داشته باشد) [0:20]



4- حشره سوسک مانند فضایی در این صحنه در وسط تصویر [0:24]




5- دوباره همان حشره این دفعه به طور واضح



6- چند تصویر دیگه از آن


7- جانوری بالدار و در حال پرواز در این دو تصویر دیده می شود (تصویر دوم در انتهای راست) [0:31]






8- سفینه ای که به نظر میرسه N7 Trooper در آن قرار داده یک جامپ FTL انجام میده، همان طور که در تصویر هم FTL Destination را میبینید (FTL که اساس آن Mass Effect است به Mass Relay احتیاج دارد که البته در این صحنه اثری از Mass Relay دیده نمیشود. شاید بتوان گفت که سفینه مستقیما از تکنولوژی Relayها بهره می برد که یعنی به نوعی سفینه یک Relay متحرک است. و شاید با این تفسیر بتوان گفت که چگونه بشر خودشو تونسته به Andromeda برسونه. با این که همچنان چیزی مشخص نیست) [0:45 و 0:49 و 0:55]



9- اسلحه ای که شخصیت ما در دست داره از خانواده (Carnifex (M 6- Carnifex می باشد که در تریلوژی آن را دیدیم. [1:03]





10- هلمت به نظر میاد چیزی میان دو هلمت Capatictor and Kestrel در تریلوژی باشد با قسمت فوقانی کاملا یک دست.

KestrelHelmet.png
ME2_Capacitor_Helmet.PNG


11- Chargeـه Mako به سمت پایین تپه. Mako نشان داده شده M-40 می باشد (Mako اورجینال M-35 نام داشت) [1:13]



12- صدای مخصوص نژاد جدید بازی؟ [1:19]

13- تعدادی برج در این صحنه از شن ها سر در اوردن که شباهت نسبی به ساختار و طراحی برج های نژاد Prothean در DLC From Ashes در ME 3 دارند. [1:26]




640px-Eden_prime_dig_site.png


14- دو شخصیت در کنار N7 Trooper هستند. یک Krogan و همچین یک Human زن (تهیه کننده بازی مورد دوم را در توییتر تایید کرد - Mike Gamble)، این دو به نظر میرسه Drack و Cora باشند که از طریق نظر سنجی لیک شده چندی پیش به آن ها اشاره شده بود. باید اشاره کرد که این کرکتر زن در حال حمل یک شات گان می باشد. شاید بتوان گفت که وی از کلاس Vanguard می باشد (Vanguardها سلاح اصلیشان شات گان می باشند). همچنین به نظر می آید که وی هلمت N7 Breather Helmet (که بخش کوچیکی از صورت آن قابل شناسایی میشود) را به سر دارد که در این صورت انسان بودن آن و همچین شاید N7 بودن آن مشخص شود. [1:27]





N7 Breather Helmet :

N7Breather.png


10- شیلد در این صحنه شکسته می شود. [1:28]



11- در این صحنه دشمنان بازی رو می بینیم که البته تشخیص آن ها سخت است. چیزی را که میشه به آسانی تشخیص داد پاهای آن ها می باشد که مانند بعضی از نژادهای بازی مثل Turianها خم شده و برعکس حرکت میکند. چیز دیگه ای مشخص نیست. همچین نور ایجاد شده در سیستم Rocket-Jump شخصیتمان رو میبینید و همچین در این صحنه Omni Blade در حالت فعال قرار داره. شاید به این نوعی یکی از حرکات سیستم Mele بازی باشد. [1:30]


N7 Day سال 2015

تصاویر :



توضیحات :

به روز میشود ....
 
آخرین ویرایش:

dark_knight

کاربر سایت
Dec 2, 2011
367
نام
علی
کلا ما ایرانی ها آدمایی هستیم که فقط به عقب نگاه میکنیم. هیچوقت نمیگیم "کاش این جوری بشه"، میگیم "اون موقع اینجوری بود" (کلی از مشکلات ما هم به همین دلیله). طبیعتا وقتی کسی به جلو نگاه نمیکنه داستان های علمی-تخیلی نباید هم طرفدار داشته باشه.
در مورد کمبود اطلاعات هم همین الان بازیهایی هستند که هنوز نیومدند و اینجا براشون تاپیک زدند بیشتر از 100 صفحه هم جلو رفتند. کاربرا میتونن از انتظاراتشون بگن، از شایعه ها یا حتی خاطراتی که با این سری داشتند.
الان داشتم تو بخش PS4 دنبال یه همچین تاپیکی میگشتم ولی انگار کسی اصلا نساخته :|
از کشوری که مشاورین و روان شناس کودکانش بازی های علمی تخیلی ممنوع میکنن انتطار زیادی داره!
 

Hazmat

7th Day
عضو تحریریه
Feb 2, 2013
1,167
نام
میلاد
مقایسه ی جالبیه! :d



Technology has opened up so many doors for us. For comparison, doing this scene in engine vs CG for ME3. pic.twitter.com/PsLgfAB953
— Michael Gamble (@GambleMike) June 24, 2015

____________

Chris Wynn درباره Alienها :



____________

اینم یه فن ارت خفن از Pathfinder [!] :



____________

و در آخر Jay Wataniuk و Secret IP خودمون! :d

Looking at new concept art today and giving feedback. #secretIP
Meeting on revamp of a plot went well. Less open hand slaps and weeping. #secretIP

با همین Mass Effect: Andromeda خون همه ی فن ها رو توی شیشه کردن، خدا IP جدید رو به خیر بگذرونه! :d
_______________________
پ.ن: تاپیک MEA = اغما :|:d
یکی از ناظم ها هم خواهشا جای تاپیک رو درست کنه.
 

Emad47

کاربر سایت
Oct 22, 2011
1,234
یکی از بهترین تجربه های نسل قبل رو از دست میدی به همین راحتی !؟ برو بشین بازی کن از این حرفا هم نزن :D ..
دیگه بازی از دهن افتاده الان،:d گرچه 2 ش واقعا شاهکار نسل قبل بود ! 3 بار تمومش کردم سیو هاش رو هم تا همین الان نگه داشتم:x
ولی...
اون اولا ME3 که تازه اومده بود شنیدم شپرد اخرش میمیره دیگه دلو دماغمو واسه ادامه دادنش از دست دادم بعدشم که ea چندتا اپدیت داد که پایان بازی رو تغییر بده دیگه نمیدونم چی شد اخرش دیگه حوصلش رو هم ندارم بازیش کنم.:|
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
دیگه بازی از دهن افتاده الان،:d گرچه 2 ش واقعا شاهکار نسل قبل بود ! 3 بار تمومش کردم سیو هاش رو هم تا همین الان نگه داشتم:x
ولی...
اون اولا ME3 که تازه اومده بود شنیدم شپرد اخرش میمیره دیگه دلو دماغمو واسه ادامه دادنش از دست دادم بعدشم که ea چندتا اپدیت داد که پایان بازی رو تغییر بده دیگه نمیدونم چی شد اخرش دیگه حوصلش رو هم ندارم بازیش کنم.:|
کاری به اخرش نداشته کلیت بازی رو بچسب در مورد اسپویلر هم :
بازی چند تا پایان داشت تو بیشترش شپرد میمرد بعضیاش هم جون سالم به در میبرد البته تا قبل اون DLC یه :D
در کل ٬ سه گانه شپرد باید خاتمه پیدا میکرد منتهی اینا یکم زیاده روی کردن وگرنه خود بازی که جواهری برا خودش ...
 

Behrooz

کاربر سایت
Apr 14, 2006
3,009
درمان جینوفیژ؟

همتون میدونید این جریان چیه و از کجا شروع شد، موضوعی که از همون ME 1 همه درگیرش بودند. اما میخوام بپرسم شما تو بازی چه کار کردید؟ من از دید گیم پلی و War Asset صبحت نمیکنم بلکه از دید داستانی میخوام نظرتون رو بدونم.

یه سری نکات:

Garvug، یکی از سیاراتی بود که بعد از Rachni Wars به خاطر وفاداری Kroganها به اون ها تعلق گرفت. اما Kroganها با افزایش شدید جمعیت تمامی منابع این سیاره رو مصرف کردند. کل اکوسیستم سیاره رو نابود کردند و اون جا رو ترک و در نهایت وارد جنگ با بقیه نژادها شدند.

هر کروگان ماده و بارور بدون جینوفیژ میتونه 1000 عدد تخم در ظرف یک سال تولید کنه.

اما باید بدونیم قبل از اینکه Kroganها به سفر فضایی به کمک Salarianها دست پیدا کنند موضوع بالا مشکل جدی ای محسوب نمیشد چون میزان مرگ و میر به علل طبیعی در توچانکا (خانه اصلی این نژاد) زیاد بوده (شرایط نامناسب طبیعی، جوی، منابع، وجود خطرات و بلاهای طبیعی و حیوانات بسیار وحشی و بزرگ)

با این که توچونکا از اول اینطوری نبوده و منابع زیادی داشته اما در مدت کوتاه در زمانی که کلن ها بر سر هر چی و همه چی جنگ میکنند (بیشتر به خاطر منابع)، یک جنگ اتمی بین Kroganها رخ میده و منجر به نابودی بیشتر سطح توچانکا و رادیواکتیو شدن اون میشه. تو این زمان این نژاد رو به نابودی و منقرض شدن میره. (هنوز Salarianها تو این زمان این نژاد رو کشف نکرده بودند)

EDI به این اشاره میکنه که اگه تنها 1 درصد از 1 میلیون کروگان ماده به تولید مثل بپردازه در طول یک سال تعداد 10 میلیون نوزاد متولد میشه اما همه اینا کجا باید برن؟

کروگان ها از لحاظ بیولوژیکی قادر به زیستن در خیلی از سیارات و محیط ها نیستن اما در زمان جینوفیژ و سازگار شدن با بعضی از شرایط آن (انتخاب طبیعی و تغییرات ژنیتیکی و نوترکیبی) و همچنین در نهایت با درمان آن، توانایی زیستن در یه تعداد سیارات جدید که قبلا نمیتونستند رو پیدا کنند.

رکس حتی قبل از درمان، یه سری جاه طلبی هایی از خودش بروز میده و میگه ما باید در اندیشه کولونیزه کردن سیارات جدید باشیم. حتی اگه رکس بتونه جلوی بقیه کروگان ها در مسئله انتقام از دیگر نژاد ها بعد از جریان جتوفیژ بگیره، انفجار جمعیت در اثر تولید مثل چیزی نیست که به سادگی بشه حلش کرد.

مشکل از جایی شروع میشه که Salarianها این نژاد رو کشف میکنند و تکنولوژی لازم رو برای سفر در اختیارشون قرار میدند. اما این نژاد کروگان در اون زمان هنوز آمادگی و بلوغ لازم برای تحول رو در خودشون نداشتند. در واقع شاید بشه گفت Salarians تنها از این نژاد استفاده کردند تا Rachni wars رو ببرند.

رکس، ایو و چند نفر دیگه شاید خیلی کم بتونند عوامل فرهنگی و بیولوژیکی این نژاد که همیشه جنگ طلب هستند رو تغییر بده، حداقل تو مدت زمان کم.

رکس اشاره داشت "شاید جنوفیژ داره کروگان ها رو میکشه اما این خودمونیم که داریم خودمون رو میکشیم. تو تا حالا کی یه دانشمند کروگان رو دیدی؟ ما این همه مدت (1000 خورده ای سال) وقت داشتیم جنوفیژ رو درمان کنیم، اما از یک کروگان بپرسی درمان یا رسیدن به پول با مزدوری همیشه راه دوم رو انتخاب میکنه. کروگان ها برای جنگیدن به دنیا اومدن و این تو خونشونه.

هر کروگان میتونه 1000 سال عمر کنه.


خوب حالا میخواستم نظر شما رو بدونم؟ تو بازی چه کار کردید؟ :d


 

SMB2VF

کاربر سایت
Dec 23, 2013
555
نام
Mehdi
من اول ME3 رو بازی کردم و واسه همین Wrex که از قبل مرده بود و Eve هم مرد منم از اونجایی که از Wreave خیلی جنگ‌طلب به نظر مییومد جنوفیژ رو درمان نکردم:dولی چند ماه پیش که ME2 رو بازی کردم و سیو رو تو ME3 ایمپورت کردم Eve زنده موند و به نظرمیومد میتونه Wreave رو کنترل کنه واسه همین درمان کردم جنوفیژ رو:d
 

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
من درمان کردم (هر چند هزینه‌ش سنگین بود..) از War Assets که بگزریم من توی Eve دیدم که میتونه این گوساله‌ها رو رام کنه:d
(یه بحثی هم در مورد جنگ بین Geth و Quarian بکنید:d)
 

dark_knight

کاربر سایت
Dec 2, 2011
367
نام
علی
چه بحث سختی!!
من بار اول درمان انتخاب کردم (عذاب وجدان و این حرفا:d)
ولی کلا Kroganها نژاد عجبی بودن!فقط به فکر جنگ و کشتن! نه سیاست مداری که رهبریشون کنه نه دانشمندی! به نظرم اگه منقرض هم میشدن اتفاق خاصی نمی افتاد!!
 

Albis

کاربر سایت
Sep 11, 2008
1,761
منم Cure کردم هر چند منجر به مرگ یکی از باحال ترین کاراکترا شد :(

یکی از صحنه هایی که هیچوقت فراموش نمیکنم و نخواهم کرد صحنه ای بود که Legion فداکاری کرد
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
رکس رو که از ME1 داشتم تا ME3 به نظرم حرفش منطقی بود. منم درمان کردم. این و Eve کاملا پتانسیل آدم کردن اینا رو داشتن :d
 

stv

کاربر سایت
Jan 20, 2015
129
نام
soheil
اول بحث جنوفیج والا من درمان کردم ولی منطقا نباید درمان می کردم بعد از اون همه خونریزی تو کهکشان همین مونده ظرف یه مدت کوتاه چند میلیارد سرباز کروگان بریزن تو کهکشان و شروع به کلونیزه کردن سایر سیاره ها کنن
ولی انتظارات من از me جدید
بعد از بازی کردن ویچر نه تنها من بلکه کل rpg باز های دنیا سطح استاندارداشون بالا رفته اول تو زمینه داستان محوری کوچکترین کوئست جانبی دارای شخصیت پردازی و داستان بود چیزی که متاسفانه تو ساخته آخر bioware یعنی dragon age 3 دیده نمی شد مراحل جانبی به آدم حس پیک موتوری می داد مثلا برو سه تا پوست خرس بیار آخه که چی بشه زمانیکه شخصیت سازی و داستان محوری گسترش پیدا کنه محیط و اتمسفر بازی دارای روح می شه و از حالت استاتیک و دکوری خارج می شه امیدوارم وقتی یه استودیو کوچیک مثله cp می تونه همچین کاری کنه استودیو بزرگی مثله bw ازش شونه خالی نکنه
مسئله بعدی سیستم دیالوگ هاست تو mass effect یه دیالوگ معمولی داشتیم یه خوب یه بد شاید اولین باری که این سبک مطرح شد این سیستم دیالوگ خوب به نظر می رسید ولی فقط می تونه یه وضعیت سیاه و سفید رو ارائه کنه سیستم دیالوگ ویچر کاملا خاکستری بود دیالوگ بد و خوب نبود بلکه به صورت زنجیره ای ارائه می شد که با دیالوگ اول دو تا دیالوگ دیگه و همینطور که انتخاب های مختلف تو این زنجیره می تونست نتایج متفاوتی بیاره
و انتظار آخرم اینه که بازی خاکستری تر بشه ببینید همین درمان جنوفیج یه انتخاب خوب بود و درمان نکردنش یه کار بد این سیستم دو دو تا چهار تا دوره اش به سر اومده یعنی کلا pagan دوره اش تموم شده من دوست دارم بازی انقدر راحت در مورد انتخاب هام قضاوت نکنه اجازه بده خودم بدون هیچ پیش فرضی که با رنگ آبی و قرمز مشخص بشه تصمیم بگیرم
و در نهایت سیستم رومنس و دوستانمونو قشنگ روش کار کنه تو da 3 زیادی کلیشه ای و سمبل شده بود یه کم نو آوری کنه اجازه بده کاراکتر ها متنوع و پیچیده بشه سیستم بر قراری رابطه رو هم یکم پیچیده تر کنه مثله سابق نباشه که طرف یه کوئست بده بعدش من برم انجام بدم و بیام رومنس کنیم
فعلا این لیست توقعات بود تا بعدا بشینم فکر کنم ببینم چه چیزه دیگه ای دوست دارم تو بازی ببینم
 

Ma$ter

کاربر سایت
Apr 3, 2013
97
درمان جینوفیژ؟

همتون میدونید این جریان چیه و از کجا شروع شد، موضوعی که از همون ME 1 همه درگیرش بودند. اما میخوام بپرسم شما تو بازی چه کار کردید؟ من از دید گیم پلی و War Asset صبحت نمیکنم بلکه از دید داستانی میخوام نظرتون رو بدونم.

(...)

خوب حالا میخواستم نظر شما رو بدونم؟ تو بازی چه کار کردید؟ :d



منم درمان کردم ، چون با همه ی این تفاسیر بنظرم کروگن ها لایق یک شانس دوباره بودن ...
درسته که کلاً نژاد ناراحتی هستن (:d) ، ولی ایجاد نقص ژنتیکی برای کنترل جمعیتشون (با اینکه لازم بود اما) بنظرم ظالمانه بود .
از طرفی تک تک کروگان هایی که زنده هستن ، عواقب شورش و genophage رو یادشون نرفته و میدونند در صورت شورش دوباره ممکنه چه بلاهایی سرشون بیاد!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر