![63c758d56dc362dec0edceea20330b6e.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.develop-online.net%2Fcimages%2F63c758d56dc362dec0edceea20330b6e.jpg%3F980&hash=56bb8fad6bf7f2d8c15ba1e8af39b666)
به تازگی و بعد از موفقیت DA I یک سری نگرانیها در مورد ME بعدی ایجاد شده که بایورر قرار است یک " DA I در فضا بسازد." یعنی دقیقا ساختار کلی DA I و گیم پلی آن را در فضا، کپیپیست کند. (و البته از طرفی ماموریتهای جانبی و ساختار MMO مانند آن در DA I نیز یک سری بازخوردهای منفی را ایجاد کرده است. (Fetch Quests))
Aaryn Flynn از BioWare - علاوه بر تایید کردن این که ME بعدی تنها برای کنسولهای نسل جدید خواهد آمد - در مورد این موضوع مطالبی را در NeoGAF اظهار کرده است که به شرح زیر است:
"جدیدا یک سری تفکرات مثل این را مشاهده کردهام. و فکر کردم در حال حاضر تا آن جا که بتوانم روی این موضوع شفافسازی کنم. فکر کنم بتوانم حدس بزنم این طرز تفکر از کجا ناشی میشه؛ تمام بازی های ما در حال حاضر دارند از Frosbite استفاده میکنند. و ما گفته بودیم که ME بعدی (و IP جدیدمان، که البته هنوز نمیخواهم به آن بپردازم) از یک تعداد از تکنولوژیهای DA I بهره خواهد برد. ما از ساختن محیط های بزرگتر با محدودیت کمتر لذت برده ایم ( DA I)، پس این مسئله هم صادق است.
اما بعد از آن و در آخر سر، ME بعدی از گذشته ی غنی و موفق خود الگو برداری خواهد کرد (و باید هم این طوری باشه) تا این که DA I برای آن تصمیم گیرنده باشد. Mako را در نظر بگیرید که قبلا هم ویدیوی آزمایشی آن را نشان دادیم. ما قبلا آن را در ME 1 داشتیم، و بازگرداندن آن بیشتر به این حس ربط داره که این دفعه ما میتونیم خیلی بهتر از گذشته عمل کنیم و به قولهای قبلیمان در مورد گیم پلی آن واقعیت کامل ببخشیم. همچین چیزی اصلا ربطی به DA ندارد. در واقع حتی میتونم بگم حذف کنسول های قدیمی تاثیر بیشتری بر روی هدف های کلی ما در گیم پلی ME بعدی حتی نسبت به موفقیتهای DA I داشته است.
ما از دستاوردهایی که DA تونسته بهشون رسیده مفتخریم. اما این موضوع قرار نیست یک الگو و تقلید را برای هر بازی دیگری که میسازیم ایجاد کنه. هر فرنچایزی نیاز به بهبود و نوآوریای که برای خودشان مناسب باشد، دارد. نه این که فقط بگیم "خوب چون اون بازی موفق بود" بزار راه آن را برویم."