MASS EFFECT تنها برای نسل جدید

Behrooz

کاربر سایت
Apr 14, 2006
3,009
63c758d56dc362dec0edceea20330b6e.jpg



به تازگی و بعد از موفقیت DA I یک سری نگرانی‌ها در مورد ME بعدی ایجاد شده که بایورر قرار است یک " DA I در فضا بسازد." یعنی دقیقا ساختار کلی DA I و گیم پلی آن را در فضا، کپی‌پیست کند. (و البته از طرفی ماموریت‌های جانبی و ساختار MMO مانند آن در DA I نیز یک سری بازخوردهای منفی را ایجاد کرده است. (Fetch Quests))

Aaryn Flynn از BioWare - علاوه بر تایید کردن این که ME بعدی تنها برای کنسول‌های نسل جدید خواهد آمد - در مورد این موضوع مطالبی را در NeoGAF اظهار کرده است که به شرح زیر است:

"جدیدا یک سری تفکرات مثل این را مشاهده کرده‌ام. و فکر کردم در حال حاضر تا آن جا که بتوانم روی این موضوع شفاف‌سازی کنم. فکر کنم بتوانم حدس بزنم این طرز تفکر از کجا ناشی میشه؛ تمام بازی های ما در حال حاضر دارند از Frosbite استفاده می‌کنند. و ما گفته بودیم که ME بعدی (و IP جدیدمان، که البته هنوز نمی‌خواهم به آن بپردازم) از یک تعداد از تکنولوژی‌های DA I بهره خواهد برد. ما از ساختن محیط های بزرگتر با محدودیت کمتر لذت برده ایم ( DA I)، پس این مسئله هم صادق است.

اما بعد از آن و در آخر سر، ME بعدی از گذشته ی غنی و موفق خود الگو برداری خواهد کرد (و باید هم این طوری باشه) تا این که DA I برای آن تصمیم گیرنده باشد. Mako را در نظر بگیرید که قبلا هم ویدیوی آزمایشی آن را نشان دادیم. ما قبلا آن را در ME 1 داشتیم، و بازگرداندن آن بیشتر به این حس ربط داره که این دفعه ما می‌تونیم خیلی بهتر از گذشته عمل کنیم و به قول‌های قبلیمان در مورد گیم پلی آن واقعیت کامل ببخشیم. همچین چیزی اصلا ربطی به DA ندارد. در واقع حتی میتونم بگم حذف کنسول های قدیمی تاثیر بیشتری بر روی هدف های کلی ما در گیم پلی ME بعدی حتی نسبت به موفقیت‌های DA I داشته است.

ما از دستاوردهایی که DA تونسته بهشون رسیده مفتخریم. اما این موضوع قرار نیست یک الگو و تقلید را برای هر بازی دیگری که میسازیم ایجاد کنه. هر فرنچایزی نیاز به بهبود و نوآوری‌ای که برای خودشان مناسب باشد، دارد. نه این که فقط بگیم "خوب چون اون بازی موفق بود" بزار راه آن را برویم."
 

Behrooz

کاربر سایت
Apr 14, 2006
3,009
یکی که بازی کرده میشه بگه ساید کوئست های DA I در چه وضعیتی هستند؟ :-/ :d وحشتناک MMOای ان؟ :-/ :d چون خیلی میبینم فن ها عصبانین (فن های خود DA). با این که ME 1 هم بعضا در بعضی موارد این طوری بود، اما DA مثل اینکه کلا Fetch Questsـه. یه وقت همچین چیزی برای ME جدید نشه که همچنین عکسی رو درست کردن براش. :d



V8SCMPd.png
 

Kratos-_-0_0

کاربر سایت
Sep 10, 2012
938
نام
ارین
من اتفاقا امیدوارم پیشاپیش به DA: I نزدیک بشه یعنی دقیقا یه کپی پیست در فضا هم باشه من رازی ام :d:d:d
لامصب از بس این بازی جذاب و گیرا بود ، البته
باید بگم هنوزم هست :x
به هر حال از قدیم گفتن:d :
از دوست هر چه رسد نیکوست
 

B.A.B

کاربر سایت
Oct 3, 2011
631
نام
Babak
من نمیدونم دقیقا چه ایرادی از ساید کوئست های DA:I گرفتن ولی حداقل واسه من اونقدری لذت بخش بود که همشون رو 100% کردم که نسبت به تمام RPG هایی که بازی کرده بودم خیلی بهتر بودن و حتی بعضیاشون خیلی تاثیر گذار بودن برای قوی شدن کاراکتر ، بدست آوردن آیتم های خاص و شناخت بهتر دنیای بازی :d

کلا DA:I به طرز مهلکی به من چسبید و برام بهترین نسخه این سری بود :x
البته ME توی اون سگانه خودش به حد کافی ساختار محکمی داشت و اگه نکات مثبت هر سه نسخه رو کنار هم بزارن (بخصوص 1 و 2) نیازی به الهام گرفتن DA هم ندارن حتی

ما از ساختن محیط های بزرگتر با محدودیت کمتر لذت برده ایم ( DA I)، پس این مسئله هم صادق است.
تاثیر این کارشون خییلی خیلی مثبت بود توی DA:I. شهرها و مناطق ME با عظمت چندین برابرِ قبل و بازگشت Mako، همینا یه گیم پلی لذتبخش حداقل 100 ساعته رو تضمین میکنه :bighug:
 
آخرین ویرایش:

Farshad360

کاربر سایت
Aug 10, 2010
1,550
نام
فرشاد
اميدوارم هر چه زودتر اطلاعاتى از ME جديد بياد ، اين بى خبرى نگران ميكنه آدمو كه نكنه هنوز خودشونم نميدونن ميخوان با ادامه ى بازى چيكار كنن !
واقعا دلم براى فرمانده تنگ ميشه :(
 

Roter Jäger

کاربر سایت
Mar 17, 2009
1,750
نام
سهراب
یکی که بازی کرده میشه بگه ساید کوئست های DA I در چه وضعیتی هستند؟ :-/ :d وحشتناک MMOای ان؟ :-/ :d چون خیلی میبینم فن ها عصبانین (فن های خود DA). با این که ME 1 هم بعضا در بعضی موارد این طوری بود، اما DA مثل اینکه کلا Fetch Questsـه. یه وقت همچین چیزی برای ME جدید نشه که همچنین عکسی رو درست کردن براش. :d

اون فن هایی که عصبانی هستن غلط کردن،:d Inquisition به معنای کلمه Perfection بود، Quest های جانبی هم با اینکه حالت MMO داشتن ولی اصلا پوچ و بی هدف نبودن و بعضی اوقات از نظر جذابیت از ماموریت های اصلی چیزی کم نداشتن، اتفاقا من امیدوارم BIOWARE این رویه رو ادامه بده چون نسخه آخر DA این شرکت رو به روزهای اوجش توی 2002-2004 برگردوند.
 

Morgoth

کاربر سایت
Jan 15, 2009
1,656
نام
پوريا
تقریبا 80% ماموریت های DA I (به خصوص ماموریت های اوایل بازی) صرفا رفتن به یه نقظه، جمع کردن یه آیتم و کشتن فلان کسی و ... بودن. DA I ماموریت های فرعیش زیاد حالت MMOـی داشت به نظرم، اما کم لطفی در حقش نکنیم، چند تا ماموریت فرعی خیلی خیلی خیلی خوب هم داشت که واقعا ازشون لذت بردم. منتها به طور کلی ماموریت های فرعی بازی زیاد جالب و جذاب نبودن و معمولی بودن، نه خیلی بد که این فن های افراط Neogaf می گن (نئو گف=کانون overreacting) نه خیلی عالی بودن
ولی خب بیاید و فراموش نکنیم که DAI اصلا قرار بوده یه بازی Multiplayer only باشه، البته نمی دونم این موضوع چقدر اثر می گذاره، و آیا این فرم MMOـی ماموریت های فرعی از اون زمان تو بازی باقی مونده یا نه

در مورد محیط های DAI هم این رو بگم که DAI با اینکه محیط های بسیار بزرگ و زیبایی داشت اما این محیط ها تو روند اصلی بازی خیلی دخیل نبودن، بین ماموریت های اصلی بازی، اگه اشتباه نکنم فقط و فقط یکیشون تو یکی از این محیط ها اتفاق می افتاد و بقیشون تو محیط های موقتی رخ می دادن. بعضی از این محیط ها هم خیلی کم جزئیات (از نظر طراحی و گرافیکی منظورم نیست، از نظر تعداد ماموریت های فرعی منطورمه) بودن، مثلا Hissing wastes که محیط خیلی خیلی بزرگی بود ولی خب بی خودی بزرگ بود :d البته محیط های خیلی خوبی هم مثل Emprise du lion داشت.

برای ME بیان و از DAI درس بگیرن، هم ماموریت های فرعی رو بهتر کنن (کمیت اصلا مهم نیست تو ME به نظرم، ماموریت ها مثل ME2 کم باشه ولی خوب باشن) هم محیط ها رو پر جزئیات تر کنن. من همیشه دلم می خواست ME پر از hub های مختلف تو home world هر نژاد باشه :d
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
اگه ساید کوئست های مس افکت بعدی یه چیزی در حد سایت کوئست های DAS I باشن . فنهای مس افکت باید شدیدا کلاشونو بندازن هوا . ساید کوئست های دراگون ایج از خیلی از مین کوئست های بازی های دیگه چند لول بالاترن . اصلا یه سری ساید کوئست داره که خودشون می تونن بازی جداگونه محسوب بشن:d
اینقدر دنیای دراگون ایج و عمیق ساختن که یه نفر فقط با بازی کردن ساید کوستها می تونه خودشو تو بازی غرق کنه .
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
یکی که بازی کرده میشه بگه ساید کوئست های DA I در چه وضعیتی هستند؟ :-/ :d وحشتناک MMOای ان؟ :-/ :d چون خیلی میبینم فن ها عصبانین (فن های خود DA). با این که ME 1 هم بعضا در بعضی موارد این طوری بود، اما DA مثل اینکه کلا Fetch Questsـه. یه وقت همچین چیزی برای ME جدید نشه که همچنین عکسی رو درست کردن براش. :d


V8SCMPd.png
من نمی دونم بازی های MMO چطوری هستن ولی ماموریت های DA: I خیلی خوب هستن و تا حالا هیچ مشکلی با ماموریت ها نداشتم :D البته ممکنه سلیقه ای باشه ولی برای من که ماموریت ها واقعا لذت بخش بودن. البته یه سری ماموریت های فرعی صرفا صحبت کردن و اینا هست که بازم در طول بازی پخش شدن و مشکلی ایجاد نمیکنن.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
به شخصه من هیچ لزومی نمیبینم که دست به سیستم ماموریت های ME بزنن هم شماره 2 و هم شماره 3 ماموریت های فرعی خوبی داشتن فقط دلم میخواد لوکیشن های بازی رو بیشتر کنن و محیط ها رو هم یکم باز تر کنن خیلی محیطا بسته بود گیم پلی بازی هم جوری بود که باز محدود ترشون میکرد ....
 

Roter Jäger

کاربر سایت
Mar 17, 2009
1,750
نام
سهراب
اگه ساید کوئست های مس افکت بعدی یه چیزی در حد سایت کوئست های DAS I باشن . فنهای مس افکت باید شدیدا کلاشونو بندازن هوا . ساید کوئست های دراگون ایج از خیلی از مین کوئست های بازی های دیگه چند لول بالاترن . اصلا یه سری ساید کوئست داره که خودشون می تونن بازی جداگونه محسوب بشن:d
اینقدر دنیای دراگون ایج و عمیق ساختن که یه نفر فقط با بازی کردن ساید کوستها می تونه خودشو تو بازی غرق کنه .

دقیقا! آدم ضایع ترین Side Quest بازی Inquisition با داستان اصلی کل بازی Diablo III بیاد مقایسه کنه بازم یه سر و گردن بالاتره اون Side Quest ه! :d
 

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
ماموریت جانبی های DA I یکی از بهترین و در واقع بهترین ماموریت جانبی های بازی های RPG تاریخ هست :D بعضا پیدا شده که این ماموریت جانبی ها جذاب تر و زیبا تر از ماموریت های اصلی هستند.

نکته جالبه دیگه هم در مورد DA I اینه که تک تک ماموریت های جانبی تعامل و داینامیک هستند و شما کوچکترین تفکری ندارید که اون ماموریت جانبی کجا شما رو میبره. بعنوان مثال که میشه بعنوان یکی از فوق العاده ترین ماموریت جانبی بعنوان نمونه گفت اینه که یه ماموریت میگیریم تو صحرا به یه بنده خدایی صحبت کنیم. بعد از انجام چندتا کار خرده ریز مشخص میشه ایشون محقق و علاقه مند به اژدهایان هستند :D تا اینکه بعدا بازیباز متوجه میشه این ماوریت ختم پیدا میکنه به مبارزه با یکی از 10 اژدهایان بازی :D یعنی اصلا اون موقع من خر کیف شده بودم :D

این یه نمونه، نمونه بعدی که میشه گفت اینه که ماموریت های جانبی بازی یه رابطه عمیق و تعاملی با ماموریت های اصلی بازی داشتند و تاثیر رو میشد در ماموریت های اصلی به وضوح و عینه دید :D

یعنی Mass Effect بعدی کوچکترین شباهتی به این ماموریت های DA I داشته باشه خیلی راحت میشه بهترین قسمت سری :D
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
[MENTION=110190]Red V™[/MENTION]
وحید خواهشا اسپویل نکن، واسه منی که کوچیکترین جزییات بازی هم مهمه و بازی رو هنوز بازی نکردم چرا تعداد اژدهای بازی رو لو میدی و یکی از ماموریت های فرعی رو هم اسپویل می کنی?:|
-------------------------------
به نظرم مس افکت هرچی کمتر شبیه DA باشه بهتره، باید راه خودش رو بره!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر