PlayStation Marvel’s Spider-Man 2

سازنده
Insomniac Games
تاریخ انتشار
20 October
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
پیام مدیریت:

هر گونه ترول، بحث مقایسه ای، اسپویل داستانی و پست سونی vs مایکروسافت = بن مستقیم از بازی سنتر


144918_23IMG-1130.jpeg.jpg

اخرین اطلاعات:

* آقای برایان اینتیهار Creative Director و رایان اسمیت کارگردان بازی هستند
* قابل بازی بودن پیتر پارکر و مایلز مورالز تایید گردید
* اسپایدرمن 2 یک عنوان ماجراجویی تک نفره می باشد
* شخصیت ونوم توسط تونی تاد صداگذاری شده است
*در بخش OW بازی و به لطف قدرت PS5، می توان آزادانه بین پیتر و مایلز سوئیچ کنید
* نقشه ی این نسخه، حدود دو برابر نسخه قبلی هستش
کوئینز و بروکلین به بازی اضافه شدن که متفاوت از منهتنن
* بر اساس آخرین اخبار رسیده از سمت پلی استیشن، تاریخ عرضه ی بازی برابر است با 20 اکتبر 2023، برابر با 28 مهر 1402


اطلاعات جدید از کامیک کان:

◾ شخصیت J Jonah Jameson در بازی حضور دارد و مری جین برای وی کار می‌کند
◾ داستان بازی به 9 الی 10 ماه بعد از نسخه مایلز مورالز بر میگرده و مایلز وارد دانشگاه شده
◾ به گفته ی توسعه‌دهندگان ، داستان بازی دارای عواطف انسانی و تاریکی است
◾ دوال سنس و پلیت‌های ویژه ی بازی به صورت جداگانه قابل خریداری هستند
◾ قدرت های جدید پیتر یعنی Spider-Arms و Symbiote، روش های جدید Insomniac برای بهبود کامبت بازی است
◾ مایلز می‌تواند از دو شکل BioElectric Venom در هر مبارزه استفاده کند
ترکیب این توانایی ها با گجت شخصیت ها مانند Web Grabber منجر به Comboهای هیجان انگیزی می‌شود
◾ می‌توانید Coney Island را در بازی اکسپلور کنید و یکی از راه های اکسپلور آن، Web Wings است
به گفته توسعه‌دهندگان، این بازی فرصت عالی بود تا Web Wings را وارد آن کنند و Traversal نسخه اول که هسته اصلی گیم‌پلی Marvel’s Spider-Man بود را با این ویژگی ارتقا دهند
◾ ونوم از نظر قدرت و ظاهر برای طرفداران آشنا خواهد بود اما داستان منحصر به فردی دارد که طرفداران را هیجان‌زده می‌کند
ونوم از کمیک ها الهام گرفته شده اما اینسامنیاک المان های خود برای پرداخت و ساخت این شخصیت را نیز به آن اضافه کرده
آنها به دنبال تعادلی برای مایع و جامد نشان دادن ونوم بودند و از این نظر توانستند وی را همزمان هم قدرتمند و ترسناک نشان دهند
◾ اینسامنیاک همچنین اعلام کرد که به کار بر روی بازی تا زمان عرضه ادامه خواهد داد و گرافیک بیش از بیش ارتقا پیدا می‌کند

در ابتدای داستان، پیتر و مایلز با زندگی شخصی خودشون دست و پنجه نرم می‌کنن
مایلز در تلاشه که زمانی رو برای واسه نوشتن مقاله ورودی به دانشگاه پیدا کنه اما به خاطر کاری که بهش مشغوله (اسپایدرمن بودن) دائم به تعویق میفته
از طرفی پیتر نیز به دنبال پول برای پرداخت بدهی خانه زن عموی مِی هست و نمی‌خواد که اون رو بفروشه، چون اون خانه واسش بسیار مهمه
درست به مانند مایلز، پیتر نیز در تلاشه که (و شکست می‌خوره) تعادل رو بین مسئولیت هاش و زندگی شخصیش بر قرار کنه
ام جی نیز به دنبال این هست که در وام مسکن به پیتر کمک کنه اما جی جونا جیمسون برگشته و از تمامی افراد کار می‌کشه...
از این رو قهرمانان داستان به دو راهی سختی رسیدن و آینده‌ای مبهم و تصمیم‌های سختی پیش روی آنهاست

IMG_20230721_055905_536.jpg
▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎

2023_07_21_06.02.44_copy_1080x590.jpg
Marvel's Spider-Man 2 - Official Story Trailer | Comic Con 2023
LINK

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎
20210912_022134_copy_432x246.jpg
marvel’s spider-man 2 - PlayStation showcase 2021 : Reveal Trailer | PS5
YouTube

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹



🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
 
آخرین ویرایش:
داداش بازی بهرحال سلیقه اس، بالای 9 عملا بازی شاهکاره، حالا 91 با 95/6 فرق چندانی نداره، بخصوص اینکه بازی ادامه مستقیم نسخه قبل هست و قطعا تازگی نسخه اول رو نداشته ولی با این حال بازی فوق العاده اس که تونسته نمراتی بالاتر از نمرات نسخه قبل بگیره

این حرفا چیه آخه :D همین RDR2 نمره 7 هم داشته ربطی به سازنده نداره واقعا
بازی سلیقه اس و منتقد لزوما بحث فنی رو در نظر نمی گیره ملاک نمرات اکثریته که نشون دهنده کیفیت کلی بازیه
رفیق صرفا سلیقه نیست، یه بازی میتونه خیلی خوب باشه و نمره +90 بگیره ولی میتونه در عین حال یه شاهکار بی بدیل نباشه.
تعداد بازی هایی که تو رنج 90-94 هستند اصلا با بالای 95 قابل مقایسه نیستند و همین اعداد نشون دهنده تمایز بین این بازی هاست.
یه چیز خارق العاده ای مثل تو همون بازی های راکستار وجود داره که ما شبیهش رو تو هیچ دنیای دیگه ای نمیبینیم و این فکر میکنم باعث میشه این طور بازی های برن رو رنج +95 و تالار مشاهیر و تجربه ای برای تمامی عصرها ! :D
 
  • Like
Reactions: jdepp
من امروز ساعت ۲ظهر از سر کار برگشتم دیسک بازی را خریدم و تا الان مقداری بازی کردم عجب شروع میخکوب کننده ای داشت.چقدر مبارزه ها عمق دارن و طراحی محیط شهری زنده و پویا هست.فکر میکردم باوجود تجربه دو نسخه قبل برام محیط ها تکراری باشن ولی سخت در اشتباه بودم.گجت ها و اسکیل اپم چقدر سطح گیم پلی بازی چندین پله جهش داده نسبت به دو بازی قبل.
خیلی لذت میبرم از بازی و قشنگ بسیار تکمیل تر شده.طراحی مراحل هم باورنکردنیه.
نکته اخرم برخی دوستان چه در بازی سنتر چه ردیت توی نسخه فیزیکی مشکل اجرا داشتن باید بگم من صرف این موضوع جرأت نکردم ریجن اروپا بخرم.ریجن امارات خریدم هیچ مشکلی نداره و راحت اجرا میشه.کسی قصد تهیه داشت مثل من امارات بگیره دیگه خیالش راحته یا صبر کنه شاید ریجن امریکاشم اومد بازار.
 
من امروز ساعت ۲ظهر از سر کار برگشتم دیسک بازی را خریدم و تا الان مقداری بازی کردم عجب شروع میخکوب کننده ای داشت.چقدر مبارزه ها عمق دارن و طراحی محیط شهری زنده و پویا هست.فکر میکردم باوجود تجربه دو نسخه قبل برام محیط ها تکراری باشن ولی سخت در اشتباه بودم.گجت ها و اسکیل اپم چقدر سطح گیم پلی بازی چندین پله جهش داده نسبت به دو بازی قبل.
خیلی لذت میبرم از بازی و قشنگ بسیار تکمیل تر شده.طراحی مراحل هم باورنکردنیه.
نکته اخرم برخی دوستان چه در بازی سنتر چه ردیت توی نسخه فیزیکی مشکل اجرا داشتن باید بگم من صرف این موضوع جرأت نکردم ریجن اروپا بخرم.ریجن امارات خریدم هیچ مشکلی نداره و راحت اجرا میشه.کسی قصد تهیه داشت مثل من امارات بگیره دیگه خیالش راحته یا صبر کنه شاید ریجن امریکاشم اومد بازار.

سلام وقت بخیر میشه بگید فایل نصبی روی دیسک چند گیگ بود ؟
 
یعنی دقیقا جایی که فکر میکنی از این خفن تر نمیشه بازم بازی سورپرایزت میکنه و یه چیز خفن تر رو میکنه. تاحالا تو کل مدیا همچین چیزی ندیده بودم پشت سر هم صحنه ها و لحظات اپیک و خفن و پشم ریزون داشته باشه :-t:-t:-t واقعا sm2 اندرریت ترین بازی تاریخه و متای 91 خیلی خیلی کم لطفیه و امیدوارم حداقل تو جوایز آخرسال جبران کنن
 
خوب با این تعریف هایی که میشه من متعجبم که چرا نمره متاکریتیک بازی 91 شده.
چه ایرادی میشه از این بازی گرفت که میانگین نمرات تا 95-96 نره ؟
اینطور میشه گفت، با مقایسه با بهترین جهان بازها مثل RDR2 مثلا دنیاش به اون اندازه پویا نیست. Random Event در دنیای بازی بازهم اتفاق نمی افته که شما رو سورپرایز کنه برعکس RDR2 حتی GTA V بعد 10 سال هنوزم بهتره. تنها چیزی که از این بابت نسبت به قسمت اول اضافه شده، احتمالا در یه مکانی یه صحنه ی جنایت یا سرقت باشه و پلیس ها جمع شده باشن. حتی مراحل فرعی رو خودتون کشف نمیکنین و کرکتر های همراه بهتون میگن فلان جا یه چیزی هست. یه مثال دیگه از Hogwarts Legacy که بازی ضعیف تری هست ولی مثل RDR2 و GTA V به خود پلیر اجازه کشف میده بزنم. یادمه تو هاگوارتز مثلا شما یه نقشه ای پیدا میکردی و بدون اطلاع میرفتی دنبالش و از یه دخمه یه گنجی پیدا میکردی. این مورد حتی مرحله فرعی نبود، صرفا یه اکتیویتی که به پلیر اجازه کشفش رو میداد، ولی ما همچین چیزی در اینجا نداریم که پلیر اون رو Miss کنه. نسخه اول عملا یه بازی خطی ولی در دنیای جهان باز بود. اینجا یکم اختلاف رو کمتر کردن ولی باز هم همون ایراد نسخه اول حس میشه. (البته 90 % جهان باز ها با این حساب بازی خطی در محیط جهان باز هستن)

مورد دیگه، کرکتر و دنیای بازی مثل سری Arkham عمق نداره. شما فقط یه Arkham Asylum بازی میکنی Easter Egg از سر و صورت بازی میباره و یه عالمه بک استوری. یعنی در حدی هست که بعد 20 و اندی سال هنوزم درباره این بازیها حرف میزنن. 3 سال پیش گیمر ها یه اتاقی در دیوانه خانه Arkham Asylum پیدا کردن که در اون داستان Arkham City رو توضیح داده بود ولی بعد 11 سال گیمر ها پیدا کردن :)). اما همچین چیزی اینجا پیدا نمیکنی. این فقط یک مورد از ده ها موارد مهم هستش.

ولی سوالی که پیش میاد، آیا واقعا یه بازی سوپر هیرویی مثل اسپایدرمن واقعا لازمه مثل RDR2 به یه سطح از پویایی دنیا برسه؟ قطعا خیر. اصلا منطقی نیست یکسال یا دوسال بیشتر روی بازی کار میکردن تا بازی کاملا بدون ایراد میبود. حالا شاید بپرسین چطور یه بازی مثل Arkham City که 12 سال پیش اومده متای 96 گرفته؟ مهمترین دلیلش اینه که Rocksteady "اولین" استودیویی بودن که بازی سوپر هیرویی با کیفیت بالا ساختن. مثلا همین ایراد پویا نبودن عملا نمیشه برای سری Arkham گرفت. چوا از لحاظ داستانی همه اتفاقات در طول یک شب میوفته و همه مردم و به غیر از خلاف کار ها خونه هاشون هستن. یا مثلا کامبت Free-flow راکستدی هنوزم کامبت بهتری هست تا سری اسپایدرمن انسامنیاک.

البته اگه بخوایم خیلی ریز ایراد بگیریم اینارو باید بحث کنیم و من شخصا همیشه به "پکیج کلی" بیشتر اهمیت دادم تا یه سری المان جداگانه که اینجا انسامنیاک سنگ تموم گذاشته.
 
در تکمیل صحبت شما

ساکر پانچ هم دست کمی از اون استدیوهایی که نام بردی نیست و با سوشیما ثابت کرد جز سلاطین جهان باز ساز بعد از راک استار هست . بازی با بدور از یکنواختی با کلی ماموریت های متنوع و با کیفیت

گوریلا هم در مقام گرافیک سلطانه فقط باید روی عمق و کیفیت داستان سرایی بازی بیشتر کار کند
آخ آخ گفتی ساکر پانچ روزی نیست چند دقیقه به ghost of tsushima 2 فکر نکنم
 
  • Like
Reactions: delta05 and milad3d
آقا من دیگه نمیتونم،مگه میشه این همه هیجان؟؟
مگه میشه این همه غافلگیری؟؟
واقعاً نمیدونم چی باید در مورد این حسی که الان دارم،بگم.
نمره ۹۱ خدایی کمه براش،باید بازی سال بشه تا به بخشی از حقی که داره،برسه.
 
اینطور میشه گفت، با مقایسه با بهترین جهان بازها مثل RDR2 مثلا دنیاش به اون اندازه پویا نیست. Random Event در دنیای بازی بازهم اتفاق نمی افته که شما رو سورپرایز کنه برعکس RDR2 حتی GTA V بعد 10 سال هنوزم بهتره. تنها چیزی که از این بابت نسبت به قسمت اول اضافه شده، احتمالا در یه مکانی یه صحنه ی جنایت یا سرقت باشه و پلیس ها جمع شده باشن. حتی مراحل فرعی رو خودتون کشف نمیکنین و کرکتر های همراه بهتون میگن فلان جا یه چیزی هست. یه مثال دیگه از Hogwarts Legacy که بازی ضعیف تری هست ولی مثل RDR2 و GTA V به خود پلیر اجازه کشف میده بزنم. یادمه تو هاگوارتز مثلا شما یه نقشه ای پیدا میکردی و بدون اطلاع میرفتی دنبالش و از یه دخمه یه گنجی پیدا میکردی. این مورد حتی مرحله فرعی نبود، صرفا یه اکتیویتی که به پلیر اجازه کشفش رو میداد، ولی ما همچین چیزی در اینجا نداریم که پلیر اون رو Miss کنه. نسخه اول عملا یه بازی خطی ولی در دنیای جهان باز بود. اینجا یکم اختلاف رو کمتر کردن ولی باز هم همون ایراد نسخه اول حس میشه. (البته 90 % جهان باز ها با این حساب بازی خطی در محیط جهان باز هستن)

مورد دیگه، کرکتر و دنیای بازی مثل سری Arkham عمق نداره. شما فقط یه Arkham Asylum بازی میکنی Easter Egg از سر و صورت بازی میباره و یه عالمه بک استوری. یعنی در حدی هست که بعد 20 و اندی سال هنوزم درباره این بازیها حرف میزنن. 3 سال پیش گیمر ها یه اتاقی در دیوانه خانه Arkham Asylum پیدا کردن که در اون داستان Arkham City رو توضیح داده بود ولی بعد 11 سال گیمر ها پیدا کردن :)). اما همچین چیزی اینجا پیدا نمیکنی. این فقط یک مورد از ده ها موارد مهم هستش.

ولی سوالی که پیش میاد، آیا واقعا یه بازی سوپر هیرویی مثل اسپایدرمن واقعا لازمه مثل RDR2 به یه سطح از پویایی دنیا برسه؟ قطعا خیر. اصلا منطقی نیست یکسال یا دوسال بیشتر روی بازی کار میکردن تا بازی کاملا بدون ایراد میبود. حالا شاید بپرسین چطور یه بازی مثل Arkham City که 12 سال پیش اومده متای 96 گرفته؟ مهمترین دلیلش اینه که Rocksteady "اولین" استودیویی بودن که بازی سوپر هیرویی با کیفیت بالا ساختن. مثلا همین ایراد پویا نبودن عملا نمیشه برای سری Arkham گرفت. چوا از لحاظ داستانی همه اتفاقات در طول یک شب میوفته و همه مردم و به غیر از خلاف کار ها خونه هاشون هستن. یا مثلا کامبت Free-flow راکستدی هنوزم کامبت بهتری هست تا سری اسپایدرمن انسامنیاک.

البته اگه بخوایم خیلی ریز ایراد بگیریم اینارو باید بحث کنیم و من شخصا همیشه به "پکیج کلی" بیشتر اهمیت دادم تا یه سری المان جداگانه که اینجا انسامنیاک سنگ تموم گذاشته.
داداش میفهمم چی میگیا ولی متوجه نمیشم
 
  • Smile
Reactions: Sepi_60 and Rohshen
من نمیدونم مانیتورم خیلی خفنه یا این بازی اینقدر خفن شده که اینقدر از گرافیک دارم لذت میبرم :D
و از این ور چقدر بازی خوبهههههههههههههه
بر عکس همه من از اول بازی و شروعش خوشم نیومد اما بعد از 2 ساعت اول ابشو دادیم اقای میثاقی خورد اینقدررر که بازی خفن شد

دوست دارم بشینم پای بازی 5-6 ساعت بازی کنم اما این زیرنویس کردن بازی امان مارو بریده ...

 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or