PlayStation Marvel’s Spider-Man 2

سازنده
Insomniac Games
تاریخ انتشار
20 October
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
پیام مدیریت:

هر گونه ترول، بحث مقایسه ای، اسپویل داستانی و پست سونی vs مایکروسافت = بن مستقیم از بازی سنتر


144918_23IMG-1130.jpeg.jpg

اخرین اطلاعات:

* آقای برایان اینتیهار Creative Director و رایان اسمیت کارگردان بازی هستند
* قابل بازی بودن پیتر پارکر و مایلز مورالز تایید گردید
* اسپایدرمن 2 یک عنوان ماجراجویی تک نفره می باشد
* شخصیت ونوم توسط تونی تاد صداگذاری شده است
*در بخش OW بازی و به لطف قدرت PS5، می توان آزادانه بین پیتر و مایلز سوئیچ کنید
* نقشه ی این نسخه، حدود دو برابر نسخه قبلی هستش
کوئینز و بروکلین به بازی اضافه شدن که متفاوت از منهتنن
* بر اساس آخرین اخبار رسیده از سمت پلی استیشن، تاریخ عرضه ی بازی برابر است با 20 اکتبر 2023، برابر با 28 مهر 1402


اطلاعات جدید از کامیک کان:

◾ شخصیت J Jonah Jameson در بازی حضور دارد و مری جین برای وی کار می‌کند
◾ داستان بازی به 9 الی 10 ماه بعد از نسخه مایلز مورالز بر میگرده و مایلز وارد دانشگاه شده
◾ به گفته ی توسعه‌دهندگان ، داستان بازی دارای عواطف انسانی و تاریکی است
◾ دوال سنس و پلیت‌های ویژه ی بازی به صورت جداگانه قابل خریداری هستند
◾ قدرت های جدید پیتر یعنی Spider-Arms و Symbiote، روش های جدید Insomniac برای بهبود کامبت بازی است
◾ مایلز می‌تواند از دو شکل BioElectric Venom در هر مبارزه استفاده کند
ترکیب این توانایی ها با گجت شخصیت ها مانند Web Grabber منجر به Comboهای هیجان انگیزی می‌شود
◾ می‌توانید Coney Island را در بازی اکسپلور کنید و یکی از راه های اکسپلور آن، Web Wings است
به گفته توسعه‌دهندگان، این بازی فرصت عالی بود تا Web Wings را وارد آن کنند و Traversal نسخه اول که هسته اصلی گیم‌پلی Marvel’s Spider-Man بود را با این ویژگی ارتقا دهند
◾ ونوم از نظر قدرت و ظاهر برای طرفداران آشنا خواهد بود اما داستان منحصر به فردی دارد که طرفداران را هیجان‌زده می‌کند
ونوم از کمیک ها الهام گرفته شده اما اینسامنیاک المان های خود برای پرداخت و ساخت این شخصیت را نیز به آن اضافه کرده
آنها به دنبال تعادلی برای مایع و جامد نشان دادن ونوم بودند و از این نظر توانستند وی را همزمان هم قدرتمند و ترسناک نشان دهند
◾ اینسامنیاک همچنین اعلام کرد که به کار بر روی بازی تا زمان عرضه ادامه خواهد داد و گرافیک بیش از بیش ارتقا پیدا می‌کند

در ابتدای داستان، پیتر و مایلز با زندگی شخصی خودشون دست و پنجه نرم می‌کنن
مایلز در تلاشه که زمانی رو برای واسه نوشتن مقاله ورودی به دانشگاه پیدا کنه اما به خاطر کاری که بهش مشغوله (اسپایدرمن بودن) دائم به تعویق میفته
از طرفی پیتر نیز به دنبال پول برای پرداخت بدهی خانه زن عموی مِی هست و نمی‌خواد که اون رو بفروشه، چون اون خانه واسش بسیار مهمه
درست به مانند مایلز، پیتر نیز در تلاشه که (و شکست می‌خوره) تعادل رو بین مسئولیت هاش و زندگی شخصیش بر قرار کنه
ام جی نیز به دنبال این هست که در وام مسکن به پیتر کمک کنه اما جی جونا جیمسون برگشته و از تمامی افراد کار می‌کشه...
از این رو قهرمانان داستان به دو راهی سختی رسیدن و آینده‌ای مبهم و تصمیم‌های سختی پیش روی آنهاست

IMG_20230721_055905_536.jpg
▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎

2023_07_21_06.02.44_copy_1080x590.jpg
Marvel's Spider-Man 2 - Official Story Trailer | Comic Con 2023
LINK

▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎¤¤▪︎
20210912_022134_copy_432x246.jpg
marvel’s spider-man 2 - PlayStation showcase 2021 : Reveal Trailer | PS5
YouTube

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹



🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
 
آخرین ویرایش:
یعنی چی ؟ تو بازی نمیره ؟
شاید ریجن اکانت وریجن دیسک یکی نیس،البته این مشکل بیشتر سرdlcها اتفاق میافته،ولی حالا بازچک کن شاید ریجن ها یکی نیس
مشکل برای اروپاست. الان رفتم چک کردم خیلی ها این مشکل رو دارن. برای بعضی ها انگار سی دی یا ... مشکل داره.
دیگه باید چند روزی صبر کنم ببینم آپدیت جدید میدن یا شاید دیسک رو عوض کنم که خودش یک هفته حداقل زمان میبره.
اینم شانس مایه
 
من برام سواله... چجوریه که این بازی از ریتم نمیوفته؟ چرا تک تک مراحل اینقدر خاص و هیجان انگیزن که هر لحظه انتظار هرچیزی رو داری جز اونی که اتفاق میوفته؟ مگه میشه واقعا؟ مراحل فرعی به یک شکل با کاراکتر های مختلف، مراحل اصلی ام که هیجان تا خرخره بالاس... آدم میمونه واقعا اینا چجوری همچین چیزی ساختن با این جزئیات! مجبورم هی چند دقیقه یک بار گیم پلی خودمو رکورد کنم دوباره ببینم لذت ببرم. دوست ندارم تموم بشه برای همین فقط جانبی میرم :)
 
مشکل برای اروپاست. الان رفتم چک کردم خیلی ها این مشکل رو دارن. برای بعضی ها انگار سی دی یا ... مشکل داره.
دیگه باید چند روزی صبر کنم ببینم آپدیت جدید میدن یا شاید دیسک رو عوض کنم که خودش یک هفته حداقل زمان میبره.
اینم شانس مایه
حالا یه چیزی رو امتحان کن
اینترنت کنسول رو خاموش کن بازی رو از اول نصب کن اگه درست شد دوباره اینترنت رو روشن کن بزار آپدیت رو بگیره
 
من برام سواله... چجوریه که این بازی از ریتم نمیوفته؟ چرا تک تک مراحل اینقدر خاص و هیجان انگیزن که هر لحظه انتظار هرچیزی رو داری جز اونی که اتفاق میوفته؟ مگه میشه واقعا؟ مراحل فرعی به یک شکل با کاراکتر های مختلف، مراحل اصلی ام که هیجان تا خرخره بالاس... آدم میمونه واقعا اینا چجوری همچین چیزی ساختن با این جزئیات! مجبورم هی چند دقیقه یک بار گیم پلی خودمو رکورد کنم دوباره ببینم لذت ببرم. دوست ندارم تموم بشه برای همین فقط جانبی میرم :)
داداش تا الان چند ساعت پا بازی بودی؟
می‌خوام بدونم حداقل ۳۰ ساعت میشه نشست پا بازی ؟
اینم بگم من ghost of Tsushima راحت ۵۰_۶۰ ساعت بازی کردم تا تموم شد( بازی که شنیده بودم ۳۰ ساعته تموم میشه)
 
  • Like
Reactions: SiminSecret
داداش تا الان چند ساعت پا بازی بودی؟
می‌خوام بدونم حداقل ۳۰ ساعت میشه نشست پا بازی ؟
اینم بگم من ghost of Tsushima راحت ۵۰_۶۰ ساعت بازی کردم تا تموم شد( بازی که شنیده بودم ۳۰ ساعته تموم میشه)
من 10 ساعت 22 درصد بازی
 
حالا یه چیزی رو امتحان کن
اینترنت کنسول رو خاموش کن بازی رو از اول نصب کن اگه درست شد دوباره اینترنت رو روشن کن بزار آپدیت رو بگیره
هیچ کدوم از راه حل های اینترنت جواب نمیده. مشکل خیلی هاست و از خاموش روشن کردن بگیر تا ریست فکتوری همه رو زدم ولی نشد که نشد.
سونی هم فعلظا واکنشی نشون نداده و تیم ساپورتشون گفتن باید با فروشنده تماس بگیرم و دیسک رو مرجوع کنم.
 
بعد از ۱۲ ساعت بازی کردن این شاهکار فرصت شد یه بررسی فنی و تکنیکی از بازی بکنم. بازی از هر لحاظ که فکر کنید یه عنوان نسل بعدیه. چون متن کمی طولانیه میذارم تو اسپویلر.
پیشنهاد میکنم بخونید
عجب شاهکار فنی و تکنیکی هست این بازی‌.
کاملا مشخصه اینسامنیاک چقدر از لحاظ فنی وقت گذاشته رو این بازی .
یک سری ریزه کاریهایی هست که در نگاه اول شاید به چشم ما نمیاد ولی اگه دقت کنید میتونی ببینید ولی همین ریزه کاری ها پردازش بازیو دهها بار سنگین تر می‌کنه.
مثلا همین محیط سه بعدی که واسه اتاق های آسمانخراش ها طراحی کردند. از پنجره که نگاه میکنی میبینی داخل همه این آسمانخراش اتاقهایی هست که کسی داخلش نشسته.
یا مثلا رندر RT رفلکشن در رفلکشن. یا مثلا ری تریسینگ VFX افکتز مثل دود و ابر .
شما حتی میتونید رفلکشن سایه NPC ها رو هم ببینید که با RT رندر میشه.

IMG_20231022_093405_699.jpg

از همه سنگین تر رفلکشن سطوح آب دریا هست.چون میدونید ساده ترین نوع RT رفکشن سطوح گلوسی یا صافه. ولی آب دریا چون حالت صاف نداره و در دارای موج هست همین پردازش RT رفلکشن رو براش خیلی خیلی سنگین تر می‌کنه و البته اینسامنیاک از عهده اینم بر اومده.

IMG_20231022_092936_330.jpg

تو مود Fidelity تقریبا هیچ سرفیسی نیست که RT Reflection روش اعمال نشده باشه. حتی دگمه لباس اگر فلزی باشه شما از سطحش میتونی رفلکشن دنیای بیرون رو ببینی. هرجایی رو نگاه کنید که کمی حالت براق داشته باشه میتونید از سطح رفلکشن محیطو ببینید .

IMG_20231022_093405_051.jpg IMG_20231022_093404_909.jpg IMG_20231022_093401_288.jpg

کیفیت مو ها و پشم ها واقعا تو یه لول دیگس. یادمه یه روزی انودیا و AMD کلی تکنیک رندرینگ مو معرفی می‌کردند که هزینه پرفورمنس زیادی هم داشت و اختصاصی PC هم بود ولی الان رندرینگ مو و پشم تو بازی حتی از اون تکنیک ها هم بهتره.
مثلا مرحله ای هست یک ببر توش داره این شاید طبیعی ترین حیوانی هست که من تو یه بازی دیدم.


یا مثلا موهای مری جین واقعا اینقدر زیبا رندر میشه که با واقعیت مو نمیزنه..

IMG_20231022_093401_470.jpg
IMG_20231022_094939_346.jpg

خود تکسچر لباس مدلها عالیه. کلا کیفیت لباس ها واقعا فوق العاده اس خوراک اینه که ۴۰۰ درصد زوم کنی ولی هیچ کاهش کیفیتی رو نبینی.

IMG_20231022_093400_909.jpg

لباس سیمبیوت پیتر واقعا یه چیز خفنیه. انقدر این سیمبیوت ها پالیگان دارن که شما گاهی فکر می‌کنی داری CG یا فیلم ونوم رو میبینی .
بخصوص که اون سطح خیس لباس سیمیوت هم RT رفلکشن داره که تو عکس زیر مشخصه .

IMG_20231022_093405_136.jpg

اضافه کردن AO پیشرفته به محیطایی که پوشش گیاهی دارن چقدر محیط پارک های داخل شهر رو زیباتر کرده.

IMG_20231022_093405_018.jpg
IMG_20231022_093401_754.jpg

اضافه شدن LOD شهر نسبت به نسخه قبلی واقعا شهر رو از منظر دیداری زنده تر و واقع پذیر تر میکنه.
ترافیک شهر به معنای واقعی بالاست. خیلی مواقع خیابانها قشنگ قفله از بس ماشین شما دوربرت می‌بینی. ذره ای pop-in تو بازی شما نمبینی. همه چیز تا دوردست ها بخوبی مشخصه.

IMG_20231022_094939_209.jpg
IMG_20231022_094940_722.jpg

بعد جالبه شما در محیط های داخلی و غیر شهری یه بُعد دیگه از دیتیلز رو میتونید ببینید. انقدر جزییات تو محیطای داخلی بالاست که تشخیصش از واقعیت گاهی دشواره.

IMG_20231022_092439_228.jpg IMG_20231022_092439_404.jpg IMG_20231022_092438_961.jpg IMG_20231022_092438_751.jpg
IMG_20231022_100621_430.jpg
IMG_20231022_100621_206.jpg
IMG_20231022_100621_402.jpg


و از مهم تر و جالب تر از همه اینها مراحلی تو بازی هست که قشنگ مشخصه SDD لازمه. مثلا مرحله ای که با باس اول شمارو از این سر مپ پرت میکنه اون سر مپ. یا مرحله ای که مثل رچت پورتال داره و از توشون رد میشی میری تو نقاط مختلف مثل قطب شمال.
یعنی حتی سخت افزار PS5 اینجا رو لول دیزاین بازی هم تاثیرشو گذاشته.
فست تروال تو این بازی واقعا یه شوخیه. انقدر انتقال از این سر شهر به اون سر شهر سریعه اصلا نیازی به این کار نیست.گاهی واقعا آدم فکر می‌کنه کل شهر یکجا داره تو حافظه PS5 رندر میشه . این ها همش به لطف سیستم I/O پلی استیشن ۵ هستش.
در انتها هم بگم این بازی به معنای واقعی یه شوکیس نسل بعدیه. بازیی هست که داره از تمام امکانات PS5 بخوبی استفاده میکنه. با اینکه هنوز سه سال از نسل جدید نگذشته و هنوز یکی دوماه دیگه مونده تا سالگرد سومین سال شروع نسل نهم باشه ولی اینسامنیاک به معنای واقعی نسل جدید رو بهمون نشون داده. قبلا رچت و حالا اسپایدرمن ۲.
گوریلا با فوربیدن وست و بخصوص DLC Burning Shores برید بازی کنید چون این DLC فقط برای نسل نهم اومده علتش چیه. رندرینگ ابر و مواد مذاب و پوشش گیاهی واقعا تو لول دیگس.
خداراشکر میکنم که استودیوهایی هستند تو این صنعت به این جزییات توجه میکنند.
تصور اینکه در ادامه استودیوهای پلی استیشن و حتی برخی استودیوهای ترد پارتی مثل راکستار تو این نسل چه چیزایی میتونن خلق کنند هیجان انگیزه
 
آخرین ویرایش:
بعد از ۱۲ ساعت بازی کردن این شاهکار فرصت شد یه بررسی فنی و تکنیکی از بازی بکنم. بازی از هر لحاظ که فکر کنید یه عنوان نسل بعدیه. چون متن کمی طولانیه میذارم تو اسپویلر.
پیشنهاد میکنم بخونید
عجب شاهکار فنی و تکنیکی هست این بازی‌.
کاملا مشخصه اینسامنیاک چقدر از لحاظ فنی وقت گذاشته رو این بازی .
یک سری ریزه کاریهایی هست که در نگاه اول شاید به چشم ما نمیاد ولی اگه دقت کنید میتونی ببینید ولی همین ریزه کاری ها پردازش بازیو دهها بار سنگین تر می‌کنه.
مثلا همین محیط سه بعدی که واسه اتاق های آسمانخراش ها طراحی کردند. از پنجره که نگاه میکنی میبینی داخل همه این آسمانخراش اتاقهایی هست که کسی داخلش نشسته.
یا مثلا رندر RT رفلکشن در رفلکشن. یا مثلا ری تریسینگ VFX افکتز مثل دود و ابر .
شما حتی میتونید رفلکشن سایه NPC ها رو هم ببینید که با RT رندر میشه.

View attachment 315739

از همه سنگین تر رفلکشن سطوح آب دریا هست.چون میدونید ساده ترین نوع RT رفکشن سطوح گلوسی یا صافه. ولی آب دریا چون حالت صاف نداره و در دارای موج هست همین پردازش RT رفلکشن رو براش خیلی خیلی سنگین تر می‌کنه و البته اینسامنیاک از عهده اینم بر اومده.

View attachment 315756

تو مود Fidelity تقریبا هیچ سرفیسی نیست که RT Reflection روش اعمال نشده باشه. حتی دگمه لباس اگر فلزی باشه شما از سطحش میتونی رفلکشن دنیای بیرون رو ببینی. هرجایی رو نگاه کنید که کمی حالت براق داشته باشه میتونید از سطح رفلکشن محیطو ببینید .

View attachment 315743View attachment 315745View attachment 315750

کیفیت مو ها و پشم ها واقعا تو یه لول دیگس. یادمه یه روزی انودیا و AMD کلی تکنیک رندرینگ مو معرفی می‌کردند که هزینه پرفورمنس زیادی هم داشت و اختصاصی PC هم بود ولی الان رندرینگ مو و پشم تو بازی حتی از اون تکنیک ها هم بهتره.
مثلا مرحله ای هست یک ببر توش داره این شاید طبیعی ترین حیوانی هست که من تو یه بازی دیدم.


یا مثلا موهای مری جین واقعا اینقدر زیبا رندر میشه که با واقعیت مو نمیزنه..

View attachment 315749
View attachment 315760

خود تکسچر لباس مدلها عالیه. کلا کیفیت لباس ها واقعا فوق العاده اس خوراک اینه که ۴۰۰ درصد زوم کنی ولی هیچ کاهش کیفیتی رو نبینی.

View attachment 315748

لباس سیمبیوت پیتر واقعا یه چیز خفنیه. انقدر این سیمبیوت ها پالیگان دارن که شما گاهی فکر می‌کنی داری CG یا فیلم ونوم رو میبینی .
بخصوص که اون سطح خیس لباس سیمیوت هم RT رفلکشن داره که تو عکس زیر مشخصه .

View attachment 315737

اضافه کردن AO پیشرفته به محیطایی که پوشش گیاهی دارن چقدر محیط پارک های داخل شهر رو زیباتر کرده.

View attachment 315741
View attachment 315746

اضافه شدن LOD شهر نسبت به نسخه قبلی واقعا شهر رو از منظر دیداری زنده تر و واقع پذیر تر میکنه.
ترافیک شهر به معنای واقعی بالاست. خیلی مواقع خیابانها قشنگ قفله از بس ماشین شما دوربرت می‌بینی. ذره ای pop-in تو بازی شما نمبینی. همه چیز تا دوردست ها بخوبی مشخصه.

View attachment 315759
View attachment 315758

بعد جالبه شما در محیط های داخلی و غیر شهری یه بُعد دیگه از دیتیلز رو میتونید ببینید. انقدر جزییات تو محیطای داخلی بالاست که تشخیصش از واقعیت گاهی دشواره.

View attachment 315752View attachment 315753View attachment 315754View attachment 315755
View attachment 315766
View attachment 315767
View attachment 315765


و از مهم تر و جالب تر از همه اینها مراحلی تو بازی هست که قشنگ مشخصه SDD لازمه. مثلا مرحله ای که با باس اول شمارو از این سر مپ پرت میکنه اون سر مپ. یا مرحله ای که مثل رچت پورتال داره و از توشون رد میشی میری تو نقاط مختلف مثل قطب شمال.
یعنی حتی سخت افزار PS5 اینجا رو لول دیزاین بازی هم تاثیرشو گذاشته.
فست تروال تو این بازی واقعا یه شوخیه. انقدر انتقال از این سر شهر به اون سر شهر سریعه اصلا نیازی به این کار نیست.گاهی واقعا آدم فکر می‌کنه کل شهر یکجا داره تو حافظه PS5 رندر میشه . این ها همش به لطف سیستم I/O پلی استیشن ۵ هستش.
در انتها هم بگم این بازی به معنای واقعی یه شوکیس نسل بعدیه. بازیی هست که داره از تمام امکانات PS5 بخوبی استفاده میکنه. با اینکه هنوز سه سال از نسل جدید نگذشته و هنوز یکی دوماه دیگه مونده تا سالگرد سومین سال شروع نسل نهم باشه ولی اینسامنیاک به معنای واقعی نسل جدید رو بهمون نشون داده. قبلا رچت و حالا اسپایدرمن ۲.
گوریلا با فوربیدن وست و بخصوص DLC Burning Shores برید بازی کنید چون این DLC فقط برای نسل نهم اومده علتش چیه. رندرینگ ابر و مواد مذاب و پوشش گیاهی واقعا تو لول دیگس.
خداراشکر میکنم که استودیوهایی هستند تو این صنعت به این جزییات توجه میکنند.
تصور اینکه در ادامه استودیوهای پلی استیشن و حتی برخی استودیوهای ترد پارتی مثل راکستار تو این نسل چه چیزایی میتونن خلق کنند هیجان انگیزه
یه دونه گوتی برا این بازی کمه.هر چی فکر میکنی میبینی تو هیچ زمینه ای کم نذاشتن
 
خوب با این تعریف هایی که میشه من متعجبم که چرا نمره متاکریتیک بازی 91 شده.
چه ایرادی میشه از این بازی گرفت که میانگین نمرات تا 95-96 نره ؟
سازندش! اگه راک استار ساخته بود متاش 99 بود!
 
خوب با این تعریف هایی که میشه من متعجبم که چرا نمره متاکریتیک بازی 91 شده.
چه ایرادی میشه از این بازی گرفت که میانگین نمرات تا 95-96 نره ؟
داداش بازی بهرحال سلیقه اس، بالای 9 عملا بازی شاهکاره، حالا 91 با 95/6 فرق چندانی نداره، بخصوص اینکه بازی ادامه مستقیم نسخه قبل هست و قطعا تازگی نسخه اول رو نداشته ولی با این حال بازی فوق العاده اس که تونسته نمراتی بالاتر از نمرات نسخه قبل بگیره
سازندش! اگه راک استار ساخته بود متاش 99 بود!
این حرفا چیه آخه :دی همین RDR2 نمره 7 هم داشته ربطی به سازنده نداره واقعا
بازی سلیقه اس و منتقد لزوما بحث فنی رو در نظر نمی گیره ملاک نمرات اکثریته که نشون دهنده کیفیت کلی بازیه
 
  • Like
Reactions: jdepp
من بازی را الان تموم کردم .هنوز هضم چیزایی که بازی کردم ودیدم برام سخته.بلاشک این بازی بهترین چیزیه که اینسامنیاک از ابتدای وجودش تا الان ساخته و داره قشنگ خودشو به سانتا مونیکا و ناتی داگ نزدیک میکنه.
و یه بار دیگه جا داره بگم که اینا بازی هایی هستن که باعث میشن ماها به سونی فن بودن خودمون افتخار کنیم چرا‌ که جای دیگه ای نزدیک به این بازی ها هم پیدا نمیشه
در تکمیل صحبت شما

ساکر پانچ هم دست کمی از اون استدیوهایی که نام بردی نیست و با سوشیما ثابت کرد جز سلاطین جهان باز ساز بعد از راک استار هست . بازی با بدور از یکنواختی با کلی ماموریت های متنوع و با کیفیت

گوریلا هم در مقام گرافیک سلطانه فقط باید روی عمق و کیفیت داستان سرایی بازی بیشتر کار کند
 
داداش بازی بهرحال سلیقه اس، بالای 9 عملا بازی شاهکاره، حالا 91 با 95/6 فرق چندانی نداره
درسته بالای ۹ شاهکاره و تجربش کلی لحظات زیبا رو خلق میکنه ، اما بین ۹۱ با ۹۶ خیلی فرقه :D
اونی که ۹۶ میشه رسما میره تو تالار مشاهیر و حتی میتونه انقلابی کنه تو سبک خودش.(مثلا کاری که تلو کرد)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or