Mark Cerny معمار ارشد PS Vita بوده است

A.R.A.$.H

کاربر سایت
LB_0365_large_verge_medium_landscape.jpg



همانطور که می دانید آقای Mark Cerny معمار ارشد کنسول نسل هشتم کمپانی سونی یعنی PlayStation 4 هستند. اما طبق خبری که بر اساس صحبت های ایشان با Eurogamer بدست آمده است، آقای Cerny چنین نقشی را در ساخت PS Vita داشته اند.
همچنین از ایشان پیرامون تصمیمات برای اینکه PS4 و PS Vita با یکدیگر کار کنند سوال شد که پاسخ دادند:
این هدف همیشگی ما بوده است اما مسئله این بود که چطور چنین چیزی را محقق کنیم؟ با قابلیت Remote Play بود که متوجه شدیم چطور این دو کنسول را به یکدیگر ارتباط دهیم و قدرتی را که دوستار خانواده باشد برای PlayStation 4 خلق کنیم. ما مجبور بودیم. من و آقای Shuhei Yoshida این قابلیت را در یک روز با یکدیگر بررسی کردیم. ما تصمیم گیری یکسانی را داشتیم و کار کردن این دو پلتفرم با یکدیگر همانطور که بزرگ بود منطقی نیز بود.
نظر شما پیرامون Remote Play و ارتباط دو کنسول PS4 و PS چیست؟
GE
 
آخرین ویرایش:
دیگه خیالم حسابی راحت شد چون اگه PS4 هم بخواد موفقیت PSV رو تکرار کنه سرنی میتونه افتخار ورشکست کردن و نابود کردن سونی رو در کنار طراحی این دو کنسول به نام خودش ثبت کنه:lol:
مچکریم سرنی:bighug:
 
دیگه خیالم حسابی راحت شد چون اگه PS4 هم بخواد موفقیت PSV رو تکرار کنه سرنی میتونه افتخار ورشکست کردن و نابود کردن سونی رو در کنار طراحی این دو کنسول به نام خودش ثبت کنه:lol:
مچکریم سرنی:bighug:

واقعا فکر میکنی ویتا از لحاظ طراحی چیزی کم داره
ویتا از لحاظ طراحی یک کنسول واقعا عالی هست چیزی که ویتا رو اینجوری کرده کم بودن بازی های مناسب برای این کنسول هست
بازی مناسب صرفا بازی شاخ نیست بازی ای هست که بشه روی کنسول دستی بهترین بازده رو بده
 
واقعا فکر میکنی ویتا از لحاظ طراحی چیزی کم داره
ویتا از لحاظ طراحی یک کنسول واقعا عالی هست چیزی که ویتا رو اینجوری کرده کم بودن بازی های مناسب برای این کنسول هست
بازی مناسب صرفا بازی شاخ نیست بازی ای هست که بشه روی کنسول دستی بهترین بازده رو بده
مسلما اگه یه کنسول جوری باشه که بشه براش بازی طراحی کرد شرکتا و ناشرای مختلف میتونن اینکارو انجام بدن و بازی خوب ساخته میشه خیلی جالبه که حتی خود استدیوهای سونیم نتونستن یه اول شخص درست و حسابی واسه این کنسول طراحی کنن کیلزون و رسیستنز نمونه ای هستن برای این مورد یا اینکه چجور میشه که وقتی یوبی میاد واسه این کنسول دستی بازی OW طراحی کنه افتضاحی به اسم AC:L به وجود میاد نمیشه که این مشکل بازی نداشتن ویتا رو فقط و فقط به تنبلی ناشرا و شرکتا ربط بدیم مسلمه مشکل فقط این نیست
اگه ویتا یه کنسول نرمال بود باید لیست بازیای با کیفیتش خیلی خیلی بیشتر از این میشد
 
آخرین ویرایش:
مسلما اگه یه کنسول جوری باشه که بشه براش بازی طراحی کرد شرکتا و ناشرای مختلف میتونن اینکارو انجام بدن و بازی خوب ساخته میشه خیلی جالبه که حتی خود استدیوهای سونیم نتونستن یه اول شخص درست و حسابی واسه این کنسول طراحی کنن کیلزون و رسیستنز نمونه ای هستن برای این مورد یا اینکه چجور میشه که وقتی یوبی میاد واسه این کنسول دستی بازی OW طراحی کنه افتضاحی به اسم AC:L به وجود میاد نمیشه که این مشکل بازی نداشتن ویتا رو فقط و فقط به تنبلی ناشرا و شرکتا ربط بدیم مسلمه مشکل فقط این نیست
اگه ویتا یه کنسول نرمال بود باید لیست بازیای با کیفیتش خیلی خیلی بیشتر از اینی که الان هست بود

کيلزو روى کنسول دستى فوق العاده است بعد دارى به عنوان يک بازى بد که روى ويتا اومده مثال ميزنيش؟
ويتا از نظر طراحى هيچ کم و کاستى اى نداره و اتفاقا اگه با رقيبش مقايسه بشه به نظرم بالاتر از اونه ولى مشکل اينه که سازنده ها هم با سخت افزار ويتا آشنا نيستن هم استوديوهاى سازنده ى بازى ويتا همه ضعيفن. الان CoD ويتا رو چه استوديويى ساخت؟ resistance رو چه استوديويى ساخت؟ همون اساسين رو چه استوديويى ساخت؟
ولى عوضش شما بازى هايى مثل Gravity rush , LBP , Tearaway رو نگاه کن, هيچ مشکلى به خاطر خود دستگاه ويتا ندارن و فوق العاده طراحى شدن پس خواهشا ايراداى الکى نچسبونين به سونى و سرنى.
 
مسلما اگه یه کنسول جوری باشه که بشه براش بازی طراحی کرد شرکتا و ناشرای مختلف میتونن اینکارو انجام بدن و بازی خوب ساخته میشه خیلی جالبه که حتی خود استدیوهای سونیم نتونستن یه اول شخص درست و حسابی واسه این کنسول طراحی کنن کیلزون و رسیستنز نمونه ای هستن برای این مورد یا اینکه چجور میشه که وقتی یوبی میاد واسه این کنسول دستی بازی OW طراحی کنه افتضاحی به اسم AC:L به وجود میاد نمیشه که این مشکل بازی نداشتن ویتا رو فقط و فقط به تنبلی ناشرا و شرکتا ربط بدیم مسلمه مشکل فقط این نیست
اگه ویتا یه کنسول نرمال بود باید لیست بازیای با کیفیتش خیلی خیلی بیشتر از این میشد

 
کيلزو روى کنسول دستى فوق العاده است بعد دارى به عنوان يک بازى بد که روى ويتا اومده مثال ميزنيش؟
ويتا از نظر طراحى هيچ کم و کاستى اى نداره و اتفاقا اگه با رقيبش مقايسه بشه به نظرم بالاتر از اونه ولى مشکل اينه که سازنده ها هم با سخت افزار ويتا آشنا نيستن هم استوديوهاى سازنده ى بازى ويتا همه ضعيفن. الان CoD ويتا رو چه استوديويى ساخت؟ resistance رو چه استوديويى ساخت؟ همون اساسين رو چه استوديويى ساخت؟
ولى عوضش شما بازى هايى مثل Gravity rush , LBP , Tearaway رو نگاه کن, هيچ مشکلى به خاطر خود دستگاه ويتا ندارن و فوق العاده طراحى شدن پس خواهشا ايراداى الکى نچسبونين به سونى و سرنى.
کنسول باید جوری طراحی بشه که سازنده ها بتونن راحت باهاش بازی بسازن بزرگترین مشکل PS3 هم تو اوایل دوران عرضه همین مورد بود پس نمیشه گفت طراحی ویتا ایراد نداره و کامله اینکه سازنده ها با سخت افزار کنسول آشنا نباشن یه ایراده الانم دیگه از عرضه ی ویتا زمان زیادی گذشته و فکر میکنم سازنده ها کاملا با سخت افزارش آشنا هستن اما بازم تعداد بازیای خوب این کنسول بالا نرفته
 
وقتی شما رغیبی به اسم اسمارت فونها دارین که مثل آب خوردن میشه براشون بازی طراحی کرد شما هم باید کنسول دستیت طوری باشه که مثل آب خوردن بشه براش بازی طراحی کرد وگرنه از قافله عقب می مونی
الان ویتا طوری شده که فقط باید منتظر بود دید چه بازی AAA ی قرار برای این کنسول بیاد که تعدادش بسیار پایینه چون همه شرکتهای که بازی AAA می سازند براشون صرف نمی کنه بیان کلی وقت و هزینه روی ویتا بگزارن که بازرش سودی براشون نداره
ویتا باید رویه اسمارت فون ها رو ادامه میداد و اجازه میداد بازی های زیادی هر چند بی کیفیت روی کنسولش سرازیر می شد تا بازار قوی براش شکل می گرفت اون وقت اکثر شرکتهای بازی سازی براش بازی AAA می ساختن و کنسول رشد چشمگیری میکرد..
 
کنسول باید جوری طراحی بشه که سازنده ها بتونن راحت باهاش بازی بسازن بزرگترین مشکل PS3 هم تو اوایل دوران عرضه همین مورد بود پس نمیشه گفت طراحی ویتا ایراد نداره و کامله اینکه سازنده ها با سخت افزار کنسول آشنا نباشن یه ایراده الانم دیگه از عرضه ی ویتا زمان زیادی گذشته و فکر میکنم سازنده ها کاملا با سخت افزارش آشنا هستن اما بازم تعداد بازیای خوب این کنسول بالا نرفته

خدایی اصلا میدونی معماری ps vita چیه ؟
قطعاتی که توش استفاده شده از قطعاتی هست که معماریشو قبلا روی دستگاه های دیگه دیدن ، استفاده کردن و براش بازی ساختن
مثلا gpu دستگاه فکر کنم + sgx 543 هستش که قبلا روی ایپد بوده

- - -ویرایش - - -

کنسول باید جوری طراحی بشه که سازنده ها بتونن راحت باهاش بازی بسازن بزرگترین مشکل PS3 هم تو اوایل دوران عرضه همین مورد بود پس نمیشه گفت طراحی ویتا ایراد نداره و کامله اینکه سازنده ها با سخت افزار کنسول آشنا نباشن یه ایراده الانم دیگه از عرضه ی ویتا زمان زیادی گذشته و فکر میکنم سازنده ها کاملا با سخت افزارش آشنا هستن اما بازم تعداد بازیای خوب این کنسول بالا نرفته

خدایی اصلا میدونی معماری ps vita چیه ؟
قطعاتی که توش استفاده شده از قطعاتی هست که معماریشو قبلا روی دستگاه های دیگه دیدن ، استفاده کردن و براش بازی ساختن
مثلا gpu دستگاه فکر کنم + sgx 543 هستش که قبلا روی ایپد بوده
 
کنسول باید جوری طراحی بشه که سازنده ها بتونن راحت باهاش بازی بسازن بزرگترین مشکل PS3 هم تو اوایل دوران عرضه همین مورد بود پس نمیشه گفت طراحی ویتا ایراد نداره و کامله اینکه سازنده ها با سخت افزار کنسول آشنا نباشن یه ایراده الانم دیگه از عرضه ی ویتا زمان زیادی گذشته و فکر میکنم سازنده ها کاملا با سخت افزارش آشنا هستن اما بازم تعداد بازیای خوب این کنسول بالا نرفته

تا حالا کسيو ديدى (مثل اوايل PS3) به طراحى ويتا و سخت افزارش ايراد بگيره؟ من که به ياد ندارم.
هر چقدرم از زمان لانچ گذشته باشه تاثيرى نداره چون زمان سازنده هارو با سخت افزار ويتا آشنا نميکنه بلکه بازى ساختن اينکارو ميکنه و من خودم به ياد ندارم شرکتى بيشتر از يک بازى (AAA) برا ويتا زده باشه...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or