Multi Platform Marathon

سازنده
Bungie
ناشر
Bungie
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
انتشار در September 23, 2025
Screenshot 2025-04-07 075500.jpg

........... yvbu0rzr.png ...........
Steam .. PS5 .. Xbox
برای شرکت در آلفا خصوصی ، به دیسکورد بازی بروید تا شانسی برای حضور داشته باشید.(آلفا از 3 اردیبهشت آغاز میشود.)
سیستم مورد نیاز اعلام شده:
1000003155.jpg
Marathon عنوان علمی-تخیلی و PvP در سبک استخراج و بقا، اثر جدیدی از Bungie، سازندگان افسانه‌ ای Halo و Destiny است. شما در نقش یک Runner ظاهر می‌ شوید؛ مزدوری سایبر تیک که برای بقا و ثروت قدم به دل ناشناخته‌ ها می‌ گذارد.
تا سال ۲۸۵۰، فناوری شبیه‌ سازی این امکان را فراهم کرده که انسان‌ ها بتوانند با اطمینان کامل، هوشیاری خود را بین بدن اصلی و بدن‌ های مصنوعی جا به‌ جا کنند و دوباره بازگردند.
یک کشتی ارواح عظیم در مدار پایین یک مستعمره گمشده در تاو ستی IV شناور است. ۳۰٬۰۰۰ نفر از ساکنان این سیاره بی‌ هیچ ردی ناپدید شده اند.
سیگنال‌ هایی ناشناخته از وجود آثار مرموز، هوش مصنوعی‌ های خاموش‌ شده، و گنجینه‌ هایی فراتر از تصور خبر می‌ دهند.
شما یک Runner هستید ، قدم در ناشناخته‌ ها می‌ گذارید، در نبردی برای شهرت... و رسوایی.
اما
کدام‌ یک از شما نام خود را بر ستارگان حک خواهد کرد؟
در Marathon راه‌ های زیادی برای شخصی‌ سازی سبک بازی شما وجود خواهد داشت . از سلاح‌ ها، ایمپلنت‌ ها، ارتقاء ها، و آیتم‌ های مصرفی گرفته تا خود Runnerها.

1fc8a347536014b530ca80cd37467f5e9714bcc3.jpg ss_c59353997e7484e4dbc89121f1c6c01dd6364c40.1920x1080.jpg ae716f1a8f609a44458d88e2b9b7e055c1dec768.jpg

Runner‌ای که انتخاب می‌ کنید، پایه و اساس چیدمان تجهیزات (Loadout) شما خواهد بود و نقش تعیین‌ کننده‌ ای در نحوه‌ بازی‌ شما دارد.
Runner های معرفی شده و قابلیت های آن ها:
1000002898.jpg
1000003073.jpg

[.] تریلر رونمایی بازی در رویداد پلی استیشن
[.] تریلر گیم پلی بازی
[.] تریلر گیم پلی به همراه توضیح سازندگان

[.] ویدیو تجربه بازی توسط سازندگان محتوا
[.] تریلر سینماتیک بازی
[.] 15 دقیقه گیم پلی بازی

goliath-aerial-desktop-large.jpg
ss_2ca283961b4b50f75606143dff163ba2e4cdf945.1920x1080.jpg ss_d5ca958d5e2eab53f0b612f28f4476e7cccc5db4.1920x1080.jpg ss_bab3f60effe34ed0ae16682d695a494b9c20b125.1920x1080.jpg ss_ff94903fdf4002468809cd176309c03e49bfb0bd.1920x1080.jpg ss_e8d579ad7202667d41837ec36bbe19c160a1feb7.1920x1080.jpg
 
آخرین ویرایش:
چند وقت پیش یه ارت از مانیتور یکی برداشته بودن...می گفتن بازی بازی جیسون بلاندل هست...یه شوتر سای فای ریلستیک بود...
Jason Blundell Is Heading A New Studio At Sony To Work On A New Sci-Fi Action Game With Bungie, It's Claimed
حالا نمی دونم این همون MOBA هست یا اون بازی گوفی... که کد نیم Gummy Bear داشت
View attachment 375013
View attachment 375014
یادمه یه لیکر COD همون موقع که سونی شروع کرد به تعدیل نیرو حتی قبل از تشکیل استودیو گفت سونی همین بازی کارتونی Gummybears رو سپرده به یه استودیوی جدید که رئیسش بلاندل هست.
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3
چون واقعا هرچی نشون دادن جالب نبوده متأسفانه از آرت استایل تا ui و کلا همه‌ چیز بازی اصلا جالب نیستش فقط وضعیت ui بازی تو پست بالایی خود شما مشخص هست بعد از اون تو ژانری که معمولا بازی موفق خیلی کم داره واقعا با یک نگاه میشه دید که الان تو خود همین سبک N تا بازی عرضه شده در چند سال اخیر اما‌ کلا ۲ تاش پلیر داره.

من اصن منظورم این نیست بازی خوبه یا نه. اینجام بچه‌ها انتقاد کردن گفتن خوششون نیمده و چیز خاصی نداره. من خودمم دیگه خیلی تو نخ بازی PvP نیستم حقیقتش. بعد سال‌ها کونکورد جذبم کرده بود که اونم خیلی زود ریق رحمت رو سر کشید. حرفم اینه که واقعا این حجم از نفرت پراکنی بی دلیله. یعنی توی ردیت و یوتیوب میچرخی چیزی جز ترول و نفرت پیدا نمیکنی. این داستان رو بعد از اکثر معرفی‌ها داریم. حتی مهم نیست بازی سینگل باشه یا مولتی. لحظه‌ای که از بازی جدیدی رونمایی میشه بلافاصله سم و نفرت کل فضای مجازی رو پر‌ میکنه. کاریشم نمیشه کرد متاسفانه. کاملا از کنترل خارج شده.
 
بازی تو 4 سال و با بیش از 300 کارمند ساخته شده...
View attachment 375011
‌.
.
از بعد از تعدیل ها حساب کنیم تازه بانجی شده 850 نفر...
و با توجه به اینکه اکشپنشن عظیم دیگه ای هم برا دستینی 2 ساخته نخواهد شد...صرفا اپدیت ها و ایونت ها و محتواهای کوتاه در آینده رو خواهد داشت بعیده بیش از 100تا 200 نفر روی دستینی مونده باشن...یحتمل غیر اون بازی گوفی MOBA اینا یه پروژه بزرگ دیگه در دست ساخت دارند!
جالبه که ۴ سال وقت داشتن ولی تازه الان شروع کردن روی داستان و lore کار کردن! تو ۵-۶ ماه میشه یه چیزی درآورد ولی برام سواله که چرا اینقدر دیر؟!
اینکه بیان بگن این "بازی برای همه نیست" به نظرم مارکتینگ مناسبی نیست و صرفا پوشش گذاشتنه. شاید این سبک برای همه نباشه ولی اون اثری میترکونه که بتونه پلیرهای جدید رو به خودش جذب کنه و اونارو کنجکاو کنه. کاری که مثلا BG3 نسبت به CRPG یا صدها نمونه دیگه تو آنلاین انجام دادن. من نمیدونم اینکه عنوانی بسازند که عده محدودی برن سراغش با پلن و سرمایه گذاری ميليارد یورویی سونی واقعا همخونی داره یا نه.
پیشنمایش Skill Up رو دیدم. بازی شدیدا کمبود محتوا داره و برای خیلی از موارد داخل گیم پلی هنوز راه حل مناسبی ندارند. مثل چطوری پلیرهارو درگیر کنه تا با هم مبارزه کنن. کاری که Hunt showdown در پایه خوب طراحی کرده بود. تنها دلیلی که برای بازی همچنان امید داشت اسم Bungie و طراحی خوب شوتینگشه.
 
جالبه که ۴ سال وقت داشتن ولی تازه الان شروع کردن روی داستان و lore کار کردن! تو ۵-۶ ماه میشه یه چیزی درآورد ولی برام سواله که چرا اینقدر دیر؟!
اینکه بیان بگن این "بازی برای همه نیست" به نظرم مارکتینگ مناسبی نیست و صرفا پوشش گذاشتنه. شاید این سبک برای همه نباشه ولی اون اثری میترکونه که بتونه پلیرهای جدید رو به خودش جذب کنه و اونارو کنجکاو کنه. کاری که مثلا BG3 نسبت به CRPG یا صدها نمونه دیگه تو آنلاین انجام دادن. من نمیدونم اینکه عنوانی بسازند که عده محدودی برن سراغش با پلن و سرمایه گذاری ميليارد یورویی سونی واقعا همخونی داره یا نه.
پیشنمایش Skill Up رو دیدم. بازی شدیدا کمبود محتوا داره و برای خیلی از موارد داخل گیم پلی هنوز راه حل مناسبی ندارند. مثل چطوری پلیرهارو درگیر کنه تا با هم مبارزه کنن. کاری که Hunt showdown در پایه خوب طراحی کرده بود. تنها دلیلی که برای بازی همچنان امید داشت اسم Bungie و طراحی خوب شوتینگشه.
بانجی سی ساله استایلش همینه. هیلو ۱ تو چهار سال دو بار ژانر عوض کرد و دستینی ۱ رو هم تو سال آخر تولید سر هم کردن و داستانش هم تغییراتی داشت مثلا The Crow یکی از کاراکتر های کمپین اول دستینی ۱ بود که آخرین لحظه تبدیل شد به Uldren Sov و سالها بعد توی دستینی ۲ دوباره تبدیلش کردن به Crow :دی
 
جالبه که ۴ سال وقت داشتن ولی تازه الان شروع کردن روی داستان و lore کار کردن! تو ۵-۶ ماه میشه یه چیزی درآورد ولی برام سواله که چرا اینقدر دیر؟!
اینکه بیان بگن این "بازی برای همه نیست" به نظرم مارکتینگ مناسبی نیست و صرفا پوشش گذاشتنه. شاید این سبک برای همه نباشه ولی اون اثری میترکونه که بتونه پلیرهای جدید رو به خودش جذب کنه و اونارو کنجکاو کنه. کاری که مثلا BG3 نسبت به CRPG یا صدها نمونه دیگه تو آنلاین انجام دادن. من نمیدونم اینکه عنوانی بسازند که عده محدودی برن سراغش با پلن و سرمایه گذاری ميليارد یورویی سونی واقعا همخونی داره یا نه.
پیشنمایش Skill Up رو دیدم. بازی شدیدا کمبود محتوا داره و برای خیلی از موارد داخل گیم پلی هنوز راه حل مناسبی ندارند. مثل چطوری پلیرهارو درگیر کنه تا با هم مبارزه کنن. کاری که Hunt showdown در پایه خوب طراحی کرده بود. تنها دلیلی که برای بازی همچنان امید داشت اسم Bungie و طراحی خوب شوتینگشه.
کلا باورش برام سخته اینقدر بازی ساختند هیچ جذابیتی درش نیست.
خدایی من با این وضع Concord 2 بنظرم میتونه باشه.

خودشون خیلی رک می گن بازی برا مخاطب عام نیست و همه پسند نخواهد بود
View attachment 375002
آخه حرفی هم که میزنه مسخرست.
همون موقع R6S اومده بود، حداقل حتی نمایش ها و سبک اینقدر جذاب بود که خیلی از مخاطب های عام مثل من هم جذب میکرد.
 
  • Like
Reactions: FERYGAMER
مپ چهارم بازی هم برا عرضه تو سیزن اول در نظر گرفته شده
1000003120.jpg
.
.
نظر شخصی من اینه مهم تر از لانچ، ساپورت از بازی مهم تره...! یعنی ساختار بازی رو خوب در اورده باشن می تونه شانسی در موفقیت در آینده داشته باشه...

خوده helldivers هم اول به ظاهر کلی سیاره می رفتیم...ولی ساختاری به شدت محدود بودن... و کلا دو تایپ انمی داشت:دی
ولی باز به نسبت اون استدیو خوب فروخت...
 
بازی تو 4 سال و با بیش از 300 کارمند ساخته شده...
View attachment 375011
‌.
.
از بعد از تعدیل ها حساب کنیم تازه بانجی شده 850 نفر...
و با توجه به اینکه اکسپنشن عظیم دیگه ای هم برا دستینی 2 ساخته نخواهد شد...صرفا اپدیت ها و ایونت ها و محتواهای کوتاه در آینده رو خواهد داشت بعیده بیش از 100تا 200 نفر روی دستینی مونده باشن...یحتمل غیر اون بازی گوفی MOBA اینا یه پروژه بزرگ دیگه در دست ساخت دارند!
*بیش از 4 سال و یه سری سورس ها هستن که میگن از تقریبا 2018 کار میکردن. بانجی ازون موقع تا تقریبا 2020 جدا از دستنی 3تا پروژه دیگه هم شروع کرد که یکیش همین ماراتون بود, یکی پروژه گامی بر و یه چی دیگه که آخرین چیزی که من میدونم skarrow هم حالا از زیر دهنش در رفت یا چی هر دو کنسل شدن و فقط رو ماراتن و دستنی. paul tassi هم تایید کرد که بیشتر تیم رو دستنی هستن تا ماراتن فعلا تا لانچ ماراتن و فرانتیر برا دستنی.

مدیریت ضعیف قشنگ داره خودشو نشون میده تو بانجی اونم از اون رئیس فلان فلان شدش. این همه پروژه شروع کردن از تیم دستنی کم کردن به هیچ جا نرسید کلی آدم اخراج شد و دستنی هم روز به روز کیفیتش افت کرد. همین ماراتن تا الان دو یا سه بار کارگردانش عوض شده و اینجوری هم هر کی میاد ویژن بازی عوض میشه.

کلی مصاحبه های مختلف و پادکست دیدم و گوش دادم, هر کی بانجی رو بشناسه میدونه اینا چیز درست درمونی تو لانچ تحویل نمیدن, الانم که کلا 5 ماه بیشتر نمونده و تازه آلفا رو نمایش دادن.
این سیاست بانجی که لانچ میکنن و بعدا میخوان بسازن و درستش کنن ایده آل نیست.
برا چند ماه دیگه بتا بازی تایید شده ببینیم چقدر پیشرفت میکنن تا اون موقع. امیدوارم سولو پلی و حداقل proximity chat رو اضافه کنن واقعا زشته نباشه اینا.


پلی تست جدید Arc raiders هم 30 می شروع میشه میتونین تو استیم درخواست بدین یا برا کنسول ها تو سایتشون درخواست بدین.
 
بانجی سی ساله استایلش همینه. هیلو ۱ تو چهار سال دو بار ژانر عوض کرد و دستینی ۱ رو هم تو سال آخر تولید سر هم کردن و داستانش هم تغییراتی داشت مثلا The Crow یکی از کاراکتر های کمپین اول دستینی ۱ بود که آخرین لحظه تبدیل شد به Uldren Sov و سالها بعد توی دستینی ۲ دوباره تبدیلش کردن به Crow :دی
پیرو این مطلب...بانجی به سطح جدیدی رسیده که می گه آرت استایل بازی هم تو پری الفاس:دی
1000003168.jpg
 
پیرو این مطلب...بانجی به سطح جدیدی رسیده که می گه آرت استایل بازی هم تو پری الفاس:دی
View attachment 375127
حالا این باز چیز خاصی نیست میتونن با یه کم دستکاری کردن نورپردازی به نتیجه دلخواه برسن چون طراحی کاراکتر و محیط با تریلر های CG کاملا همخوانی داره
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or