Multi Platform Mafia: The Old Country

Mafia : The Old Country

IMG_20240820_232908_287.jpg

تاریخ انتشار: 8 آگوست 2025

پلتفرم ها: PS5, XBOX Series X|S , PC

جزییات بازی:

توی این بازی نقش «انزو فاوارا» رو خواهید داشت.او یک جوان سیسیلی است که از کار طاقت‌فرسا توی معدن‌های گوگرد فرار می‌کنه، به "دون توریسی" قسم وفاداری می‌خوره و توی دنیای خشن و بی‌رحم جرایم سازمان‌یافته، توی شهر خیالی «سن چِلِسته» رشد می‌کنه و بالا می‌ره.

- برخلاف مافیا ۳، این نسخه چهارم اصلی بازی، تجربه‌ای داستانی و خطی‌تر رو ارائه می‌ده که تمرکزش روی روایت قوی، ریتم سریع و اصالت تاریخی هست؛ همه این‌ها با موضوعات وفاداری، فداکاری و خانواده گره خورده.

- بازی با موتور Unreal Engine 5 ساخته شده و گرافیک سینمایی فوق‌العاده‌ای داره؛ از نورپردازی GI ریل تایم، تکنولوژی Nanite و نورپردازی ری تریسینگ پشتیبانی می‌کنه و روستاهای سیسیلی، مناطق روستایی و بازارچه‌های سنگفرش رو خیلی زنده نشون می‌ده.

- توی یکی از کلیپ‌های جدید، تنوع گیم‌پلی کاملاً دیده می‌شه؛ از اسب‌سواری و رانندگی با ماشین‌های قدیمی گرفته تا حذف بی‌صدا با چاقو و تیراندازی‌های سنگین با اسلحه‌های اون دوران.

- استودیو Hangar 13 برای واقعی‌تر شدن داستان، با استودیوی ایتالیایی Stormind Games همکاری کرده تا زندگی سیسیلی اوایل قرن بیستم رو از معماری گرفته تا لهجه دقیق و درست نشون بده.

- ضبط حرکات بازیگران و طراحی صدا برای سازنده‌ها خیلی مهم بوده و طبق گفته‌های توسعه‌دهنده در اواخر ماه می و تریلر PAX East که توی Summer Game Fest نشون داده شد، تأکید زیادی روی تأثیر بصری و احساسی بازی شده.

- اولین نمایش گیم‌پلی بازی توی IGN هم تحسین منتقدها رو از سایت‌هایی مثل MeriStation و WCCFTech به همراه داشت و خیلی‌ها معتقد بودن که نسبت به مافیا ۳، بازی جدید خیلی پخته‌تر و امیدوارکننده‌تره.

- هر دو نسخه استاندارد و دیلاکس بازی برای پیش‌خرید موجوده و هر دو شامل بسته Soldato می‌شن. نسخه دیلاکس علاوه بر اون، آیتم‌هایی مثل شاتگان، لباس، اسب، ماشین، موسیقی دیجیتال و کتاب هنری رو هم داره.

- استودیو Hangar 13 همچنین یک بسته داستانی با محوریت قدرتمند شدن"دون توریسی" رو برای بعد از عرضه بازی معرفی کرده که با سیزن‌پس ارائه می‌شه.

- این بازی قول یک داستان قوی، گرافیک چشمگیر و تجربه‌ای احساسی رو می‌ده که روایت‌گر تولد مافیای سیسیل هست و هم برای طرفدارهای قدیمی سری و هم تازه‌واردها ساخته شده.


تریلر معرفی:



View attachment VID_20240820_233437_753.mp4

 
آخرین ویرایش:
هیچ جوره نمیتونم با ان بازی ارتباط بگیرم ، هرچقدر هم خوب باشه
از این میسوزم اینقدر صبر کردم آخرش شد این
انتظاز یه مافیا امریکایی رو داشتم
از عکس پروفایلت که شاید بخاطر صورت زخمی باشه مشخصه عاشق دنیای جنایتکارها و گنگسترها هستی.

بعضی چیزها رو که علاقه داری سعی کن به بررسی ریشه و تاریخچه اونها بپردازی هر موضوعی هم باشه چه دنیایی جنایتکارها چه چیزهای ملایمی مثل موزیک و ورزش و...میبینی که اون موضوع وقتی ریشه هاشو بررسی میکنی ده برابر برات جذابتر میشه.

مافیا همینی بود که دیدی و خیلی خیلی موارد جالبی داره که بسیاریشون اصلا توی این بازی بهشون پرداخته نشده بود.

یه مثال از این قوانین و مرام های جذاب (حداقل برای من) میزنم "یه قانونی توی مافیا هست بنام امرتا یعنی چی یعنی ، یعنی اگر اعضای خونوادت رو هم کشتن حق نداری به مامورای دولتی و پلیس اطلاع بدی این قانون اونقدر رعایت میشه بین مافیا که اگر کسی ازش تخطی کنه و بفهمن رفته به دولت و پلیس چیزی گفته می کشنش."

توی این بازی برادر طرف رو وقتی کشتید انزو به طرف میگه اون یه کاپورژیم (دو تا رده پایینتر از دون یا همون رئیس) بود چرا کشتیش میگه اولا یه سرباز بود دوما امرتا رو شکسته بود و خواه و ناخواه باید کشته میشد."

اینها جذابیتهای دنیای مافیا هستن که حتی یه اشاره کوچیک بشون توی بازی میتونن برای علاقمندای به این موضوع جذاب باشن.

به نظرم اگه میخواستن به عنوان مثال این شماره رو توی شیکاگو دهه 30 یا 40 بسازن و با کلاه و پالتوی بلند و تامی گان و اون وایب...به نظرم خیلی خیلی بازی شبیه همین ریمیک مافیا 1 میشد...گاهی برای تولد ایده های داستانی و یا ایده های لول دیزاین و صد البته پیشرفت های فنی ایجاد وقفه حتی ضروریه...
یکی مثل راکستار گیمز به قول خودشون (راست و دروغش گردن خودشون!) یه بازی که میسازن میگن کانسپت اولیه و کلی از ایده های اون رو مثلا 10-12 سال قبل داشتیم و تازه اینقدر کارشون طول میکشه...اونوقت انتظار دارید یکی مثل هنگر13 که بجز یه افتضاح و یه رنگ آمیزی یه نقاشی که یک نفر دیگه کشیده بود بخواد بیاد یه چیزی در حد مافیا 1 بسازه...همین طراحی هنری و خلق محیطی که سر این بازی داشتن هم واقعا شگفت انگیز بود و من هیچ وقت فکرش رو هم نمی کردم.
 
آخرین ویرایش:
از عکس پروفایلت که شاید بخطر صورت زخمی باشه مشخصه عاشق دنیای جنایتکارها و گنگسترها هستی.

بعضی چیزها رو که علاقه داری سعی کن به بررسی ریشه و تاریخچه اونها بپردازی هر موضوعی هم باشه چه دنیایی جنایتکارها چه چیزهای ملایمی مثل موزیک و ورزش و...میبینی که اون موضوع وقتی ریشه هاشو بررسی میکنی ده برابر برات جذابتر میشه.

مافیا همینی بود که دیدی و خیلی خیلی موارد جالبی داره که بسیاریشون اصلا توی این بازی بهشون پرداخته نشده بود.

یه مثال از این قوانین و مرام های جذاب (حداقل برای من) میزنم "یه قانونی توی مافیا هست بنام امرتا یعنی چی یعنی ، یعنی اگر اعضای خونوادت رو هم کشتن حق نداری به مامورای دولتی و پلیس اطلاع بدی این قانون اونقدر رعایت میشه بین مافیا که اگر کسی ازش تخطی کنه و بفهمن رفته به دولت و پلیس چیزی گفته می کشنش."

توی این بازی برادر طرف رو وقتی کشتید انزو به طرف میگه اون یه کاپورژیم (دو تا رده پایینتر از دون یا همون رئیس) بود چرا کشتیش میگه اولا یه سرباز بود دوما امرتا رو شکسته بود و خواه و ناخواه باید کشته میشد."

اینها جذابیتهای دنیای مافیا هستن که حتی یه اشاره کوچیک بشون توی بازی میتونن برای علاقمندای به این موضوع جذاب باشن.

به نظرم اگه میخواستن به عنوان مثال این شماره رو توی شیکاگو دهه 30 یا 40 بسازن و با کلاه و پالتوی بلند و تامی گان و اون وایب...به نظرم خیلی خیلی بازی شبیه همین ریمیک مافیا 1 میشد...گاهی برای تولد ایده های داستانی و یا ایده های لول دیزاین و صد البته پیشرفت های فنی ایجاد وقفه لازم و حتی ضروریه...
یکی مثل راکستار گیمز بخ قول خودشون (راست و دروغش گردن خودشون!) یه بازی که میسازن میگن کانسپت اولیه و کلی از ایده های اون رو مثلا 10-12 سال قبل داشتیم و تازه اینقدر کارشون طول میکشه...اونوقت انتظار دارید یکی مثل هنگر13 که بجز یه افتضاح و یه رنگ آمیزی یه نقاشی که یک نفر دیگه کشیده بود بخواد بیاد یه چیزی در حد مافیا 1 بسازه...همین طراحی هنری و خلق محیطی که سر این بازی داشتن هم واقعا شگفت انگیز بود و من هیچ وقت فکرش رو هم نمی کردم.
اینکه ریشه این بازی اینه درسته
ولی آیا کسی که علاقمند به اتومبیل هست با اولین سری ماشین ها میتونه ارتبط بگیره ؟ قطعا خیر
به نظرم از دهه 50-90 و شهری شبیه به لاس وگاس میتونست جذاب باشه
فقط مسئله اینه که این هنگر 13 در حد همچین آیپی نیست
حق این عنوان بیش از ایناست
به نظر من این عنوان باید یکجورایی از نظر کیفیتی در حد GTA/RDR و ما بین بازه زمانی این 2 باشه
جایی که هیچ عنوانی در این دوره در صنعت گیم در حال حاضر نداریم
در کل من هنوز هم میگم دنیایی مافیا امریکایی رو بیشتر میپسندم
البته اگه قفل دنوو نبود قطعا بازی تجربه میکردم
ولی چیزی نیست که بخوام چندبار تمومش کنم یا باهاش زندگی کنم
 
آخرین ویرایش:
درسته سیسیل ریشه مافیا حساب می شه ولی مافیا در آمریکا هم وجود داشته و فیلم و بازی های خیلی خوبی هم ازشون ساخته شده. حتی در RDR2 هم ما گروه ایتالیایی برونته رو داشتیم با اینکه اون بازی تمرکزش روی چیز دیگه ای بود. فیلم و سینما هم که هرچی بخواید از آثار فاخر در این دوره وجود داره. خود سری این بازی هم که در آمریکا بوده.
می خوام بگم اگه کسی مافیای آمریکایی رو برای این بازی می خواسته نمی شه بهش گفت صرفا سلیقه ات اینه چون اکثر آثار خفن مافیایی و نسخه های قبلی این بازی واسه این دوره بودن.
 
آمار درستی از فروش بازی من ندیدم فعلا ولی واقعا امیدوارم این فرانچایز زنده بمونه بخصوص بعد از پایان The old country قشنگ زمینه اینکه یه بازیه خوب ازش دربیارنو دارن ، متاسفانه کم به این بازی بها دادن بعد از نسخه سومم که ول کردن کلا مدت زیادی …
امیدوارم بقیه به نمرات نگاه نکنن دلسرد شن و این فرانچایز ادامه دار باشه شخصا سالی که مافیا ۲ اومد پلی دادم با خودم میگفتم نسخه بعدیه این بازی صد در صد رغیب GTA میشه که نشد ولی امیدوارم در آینده احیاش کنن
 
  • Like
Reactions: Thundersky
دوستان لطفا بدخی موارد داستانی رو اگر بیان میکنید داخل اسپویلر بزارید ممنونم🙏.
بازی فروشش فکر میکنم خوب بوده باشه قیمتش هم مناسبه و واقعا هرکی بازی کرده لذت برده. احساس میکنم یکم باید آندرریت شده باشه بازی. ارزشش بیشتر از امتیاز کلیش هست فکر میکنم.
 
دوستان لطفا بدخی موارد داستانی رو اگر بیان میکنید داخل اسپویلر بزارید ممنونم🙏.
بازی فروشش فکر میکنم خوب بوده باشه قیمتش هم مناسبه و واقعا هرکی بازی کرده لذت برده. احساس میکنم یکم باید آندرریت شده باشه بازی. ارزشش بیشتر از امتیاز کلیش هست فکر میکنم.

نمره متای بازی [۷۵] مشخصا نشون دهنده یه بازی خوب و دارای ارزش تجربه و اما نه استثنایی و شاخص هست و این بنظر دقیقا چیزیه که بازی هست!
 
  • Like
Reactions: Thundersky
نمره متای بازی [۷۵] مشخصا نشون دهنده یه بازی خوب و دارای ارزش تجربه و اما نه استثنایی و شاخص هست و این بنظر دقیقا چیزیه که بازی هست!
نمره متا که خب بله ۷۵ یعنی یک بازی خیلی خوب. من خودم هنوز بازی رو انجام ندادم منتها عرض کردم با توجه به فیدبکی که از مخاطبین گرفتم احساس میکنم بازی ارزنده تر از نمراتی هست که گرفته. متاسفانه فضای ژورنالیستی صنعت بازی دچار معضلات ایدئولوژیکی شده که میتونه ایجاد تاثیرات جهت داری بکنه. من چون بازی رو خودم تجربه نکردم واقعا به طور قطعی نظری نمیدم منتها چیزی که دارم میبینم و میزان رضایت مخاطبین چیزی بهتر از این نمرات رو داره منعکس میکنه به همین خاطر حدس میزنم بازی کمی آندرریت شده باشه و تمام حقش رو استیفا نکرده باشه.
 
نمره متا که خب بله ۷۵ یعنی یک بازی خیلی خوب. من خودم هنوز بازی رو انجام ندادم منتها عرض کردم با توجه به فیدبکی که از مخاطبین گرفتم احساس میکنم بازی ارزنده تر از نمراتی هست که گرفته. متاسفانه فضای ژورنالیستی صنعت بازی دچار معضلات ایدئولوژیکی شده که میتونه ایجاد تاثیرات جهت داری بکنه. من چون بازی رو خودم تجربه نکردم واقعا به طور قطعی نظری نمیدم منتها چیزی که دارم میبینم و میزان رضایت مخاطبین چیزی بهتر از این نمرات رو داره منعکس میکنه به همین خاطر حدس میزنم بازی کمی آندرریت شده باشه و تمام حقش رو استیفا نکرده باشه.
از اون بازیهاس که چندسال دیگه ارزشش مشخص میشه و تازه راجبش صحبت ها زیاد میشه. شخصیت انزو برای من رفت تو لیست بهترین پروتاگونیست های تاریخ کنار اتزیو ، مکس پین ، جان مارستون، نیتن دریک ، آرتور مورگان و جوئل و تامی ورستی.
به همه توصیه میکنم بازیش کنید واقعا ارزشمنده تو دوره زمونه ای که این چند سال با یه مشت بازی گس و ووک و چرت سرمون رو گرم کردن این بازیا غنمیت هستن.
خاک بر سر نمره متاکریتیک. اخه ۷۶؟
نیمه دوم بازی که 10 از 10 عه
نمیشه بگم
خودتون بازی کنید می‌فهمید

مافیا ۴ هم با افتخار باید همین هنگر۱۳ ادامه بده و بسازه با این داستان سرایی و شخصیت پردازی که من دیدم حقشونه.
می مونه یه لول دیزاینر و طراح گیمپلی خوب بگیرن خروجی بالای ۹۰ میشه
 
از عکس پروفایلت که شاید بخاطر صورت زخمی باشه مشخصه عاشق دنیای جنایتکارها و گنگسترها هستی.

بعضی چیزها رو که علاقه داری سعی کن به بررسی ریشه و تاریخچه اونها بپردازی هر موضوعی هم باشه چه دنیایی جنایتکارها چه چیزهای ملایمی مثل موزیک و ورزش و...میبینی که اون موضوع وقتی ریشه هاشو بررسی میکنی ده برابر برات جذابتر میشه.

مافیا همینی بود که دیدی و خیلی خیلی موارد جالبی داره که بسیاریشون اصلا توی این بازی بهشون پرداخته نشده بود.

یه مثال از این قوانین و مرام های جذاب (حداقل برای من) میزنم "یه قانونی توی مافیا هست بنام امرتا یعنی چی یعنی ، یعنی اگر اعضای خونوادت رو هم کشتن حق نداری به مامورای دولتی و پلیس اطلاع بدی این قانون اونقدر رعایت میشه بین مافیا که اگر کسی ازش تخطی کنه و بفهمن رفته به دولت و پلیس چیزی گفته می کشنش."

توی این بازی برادر طرف رو وقتی کشتید انزو به طرف میگه اون یه کاپورژیم (دو تا رده پایینتر از دون یا همون رئیس) بود چرا کشتیش میگه اولا یه سرباز بود دوما امرتا رو شکسته بود و خواه و ناخواه باید کشته میشد."

اینها جذابیتهای دنیای مافیا هستن که حتی یه اشاره کوچیک بشون توی بازی میتونن برای علاقمندای به این موضوع جذاب باشن.

به نظرم اگه میخواستن به عنوان مثال این شماره رو توی شیکاگو دهه 30 یا 40 بسازن و با کلاه و پالتوی بلند و تامی گان و اون وایب...به نظرم خیلی خیلی بازی شبیه همین ریمیک مافیا 1 میشد...گاهی برای تولد ایده های داستانی و یا ایده های لول دیزاین و صد البته پیشرفت های فنی ایجاد وقفه حتی ضروریه...
یکی مثل راکستار گیمز به قول خودشون (راست و دروغش گردن خودشون!) یه بازی که میسازن میگن کانسپت اولیه و کلی از ایده های اون رو مثلا 10-12 سال قبل داشتیم و تازه اینقدر کارشون طول میکشه...اونوقت انتظار دارید یکی مثل هنگر13 که بجز یه افتضاح و یه رنگ آمیزی یه نقاشی که یک نفر دیگه کشیده بود بخواد بیاد یه چیزی در حد مافیا 1 بسازه...همین طراحی هنری و خلق محیطی که سر این بازی داشتن هم واقعا شگفت انگیز بود و من هیچ وقت فکرش رو هم نمی کردم.
حداقل یه اسپویلر بذار دوست عزیز
هنوز خیلیا حتی دستشون به بازی نرسیده شما میای اینجوری ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or